אסטריקס ואובליקס נגד קיסר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אסטריקס ואובליקס נגד קיסר
Astérix et Obélix contre César
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על עלילות "אסטריקס" מאת רנה גוסיני ואלבר אודרזו
בימוי קלוד זיני
הופק בידי ויטוריו שקי גורי
קלוד ברי
תסריט ז'ראר לאוזייר
עריכה הרווה דה לוז
ניקול סאונייר
שחקנים ראשיים כריסטיאן קלאבייה
ז'ראר דפארדיה
רוברטו בניני
מוזיקה ז'אן-ז'אק גולדמן
רולאן רומנלי
צילום טוני פירס-רוברטס
מדינה צרפתצרפת צרפת
איטליהאיטליה איטליה
גרמניהגרמניה גרמניה
חברת הפקה Katharina/Renn Productions
TF1 Fims Production
Bavaria Film Bavaria Entertainment
Melampo Cinematografica
חברה מפיצה Pathé Distribution
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה צרפתצרפת 3 בפברואר 1999
משך הקרנה 105 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה, סרט הרפתקאות עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 42 מיליון יורו
הכנסות 101 מיליון דולר[1]
הכנסות באתר מוג'ו asterixetobelixcontrecesar
סרט הבא אסטריקס ואובליקס: המשימה קלאופטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אסטריקס ואובליקס נגד קיסרצרפתית: Astérix et Obélix contre César) הוא סרט קומדיה והרפתקאות צרפתי לכל משפחה משנת 1999, שבוים על ידי הבמאי קלוד זידי ומהווה את עיבוד הלייב אקשן הראשון לעלילות "אסטריקס" מאת רנה גוסיני ואלבר אודרזו. עלילת הסרט משלבת מספר קשתות עלילה מסיפורי "אסטריקס", בעיקר "אסטריקס הגאלי", "אסטריקס ומגיד העתידות", "אסטריקס בארץ הגותים", "אסטריקס הלגיונר" ו"אסטריקס הגלדיאטור", לצד בדיחות ואזכורים מעלילות נוספות, כולל דיון הומוריסטי בין קיסר לברוטוס שנלקח מ"אסטריקס וקלאופטרה", ודמותו של האנטגוניסט הראשי, לוציוס דטריטוס, המבוסס על דמותו של טוליוס דטריטוס, האנטגוניסט הראשי בעלילת "אסטריקס והסכסכן מרומא".

עם עלייתו לאקרנים, הסרט זכה להצלחה בקופות והפך לסרט המופק היקר ביותר בקולנוע הצרפתי בכל הזמנים.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוליוס קיסר חוגג את ניצחונו על גאליה, אך מנגד, מסתיר ממנו לוציוס דטריטוס, יועצו האישי, כי כפר אחד הצליח להתנגד להם. דטריטוס נוסע למוצב הממוקם סמוך לכפר, שם קאיוס בונוס, הקנטוריון המופקד על המוצב, מסביר כי לגאלים יש שיקוי-פלא ההופך אותם לבלתי-מנוצחים. דטריטוס מחליט להפיק לעצמו את השיקוי, וכשהוא שומע שאסטריקס ואובליקס עומדים בראש הכוחות הגאליים, מנסה ולא מצליח לחסל אותם.

במקביל, אל כפר הגאלי מגיע מגיד עתידות נוכל המנבא את הגעתם של גובה המיסים הרומי וכוחותיו; חרף מחאותיו של אסטריקס, הכפר מאמין לו, ולכן כאשר מגיע גבאי מיסים רומי, הם מגרשים את כוחותיו ולוקחים את הזהב. מאוחר יותר, "מגיד העתידות" מסמם ומהפנט את אסטריקס, במטרה ליצור הסחה בזמן שהוא גונב את כספי המיסים; אך החדשות על הגניבה מגיעות לקיסר, שמגיע בעצמו למוצב ודורש את התקפת הלגיון. כשהוא עד לתבוסת צבאו, דורש הקיסר מדטריטוס להכניע את הכפר, אחרת ישליכו לאריות.

על מנת להכניע את הכפר, מסווה דטריטוס את עצמו ומספר מחייליו ככהנים דרואידים וחוטף את אשפיקס בכנס דרואידים. בתגובה, מסווה אסטריקס את אובליקס כלגיונר, והשניים מסתננים למוצב במטרה לחלץ את הדרואידים, אך דרכיהם נפרדות; ואסטריקס נכלא ומובא לצינוק, שם הוא ואשפיקס מסרבים לדרישותיו של דטריטוס להכין את שיקוי-הפלא, עד שהוא מענה את מבריקוס, כלבו של אובליקס. דטריטוס משתמש בשיקוי על מנת לזרוק את קיסר לכלא, ותופס את הפיקוד לצד אובליקס הנאיבי כשומר ראשו. מאוחר יותר, כשהוא קולט את טעותו, אובליקס מסייע לאסטריקס, אשפיקס, מבריקס וקיסר לברוח.

עם שחרורו, מחליט קיסר לשתף פעולה עם הגאלים על מנת להביס את דטריטוס, שתוקף את תושבי הכפר באמצעות שיקוי-הפלא. על מנת להביסו, מבשל אשפיקס גרסה מיוחדת של השיקוי, שיוצרת עשרות כפילויות של אסטריקס ואובליקס. קיסר מוחזר לשלטון, ומעניק לכפר את חירותו.

צוות השחקנים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ JP. "Astérix et Obélix contre César (1999)". JPBox-Office. Retrieved March 26, 2023.