גידורה, המפלצת התלת-ראשית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוח בלתי אנציקלופדי. משלב שפה נמוך להחריד.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוח בלתי אנציקלופדי. משלב שפה נמוך להחריד.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה וניסוחים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה וניסוחים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
גידורה, המפלצת התלת-ראשית
三大怪獣 地球最大の決戦
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
בימוי אישירו הונדה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי טומיוקי טאנקה עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט Shinichi Sekizawa עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים Haruo Nakajima
Hiroshi Koizumi
Kenji Sahara
Yoshifumi Tajima
The Peanuts
טקאשי שימורה
Akihiko Hirata
אקיקו ואקבאיאשי
Shoichi Hirose עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Akira Ifukube עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה טוהו עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה טוהו, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 בדצמבר 1964 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 93 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מדע בדיוני, קרוס-אובר, סרט אימה, קאייג'ו, סרט פנטזיה, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם מות'רה נגד גודזילה
סרט הבא

הפלישה של האסטרו-מונסטר

גודזילה: מלך המפלצות (כרונולוגית)
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גידורה, המפלצת התלת-ראשיתיפנית: 三大怪獣 地球最大の決戦, באנגלית: Ghidorah, the Three-Headed Monster) הוא סרט מפלצות ואסונות יפני ואירוע קרוס-אובר, בבימויו של אישירו הונדה. הסרט יצא לאור ביפן ב-20 בדצמבר 1964. הסרט הוא החמישי בסדרת סרטי גודזילה מסרטי שוהה. הסרט מתואר כסרט הראשון של גודזילה ורודן בו הוצגו כגיבורים וגם כסרט הסולו של האנטגוניסט הראשי בסדרת סרטי גודזילה, קינג גידורה.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת העלילה נוכחים בבניין מספר עב״מולוגים המחפשים עב״מים בשמיים. לפתע, אחד מהעב״מולוגים מזהה מטאוריט אימתני הנוחת בשממה בעמק. הבלש שינדו (יוסוקה נאטסוקי), שוטר צעיר מהמשטרה, מתחייב לשמור על הנסיכה סלינה במהלך ביקורה ביפן. פרופסור מוראי (הירושי קואיזומי), יחד עם צוות המדענים שלו, מגיע לחקור את המטאוריט.

לאחר מכן, התודעה של הנסיכה סלינה (אקיקו ואקבאיאשי), נשלטת על ידי גורם לא מזוהה שאומר לה לקפוץ מהמטוס. המטוס מושמד בדרך ומתברר כי דודה של סלינה (שין אוטומו), אחראי לפיצוץ המטוס. להפתעתו של שינדו, הנסיכה מתגלה בחיים, אך טוענת שהיא מכוכב נוגה, ומנבאת לכל האנשים ביפן אסונות אך הם לא מאמינים לה. ראשית היא חוזה ברודן, שמתברר כחי והוא יוצא מהר אסו. לאחר מכן, היא חוזה בגודזילה שיוצא מהים ומתחיל במסע ההרס שלו ונלחם מול רודן.

הדוד של סלינה, מגלה כי אחייניתו עדיין בחיים ושולח את המתנקש הטוב ביותר שלו, מאלמס (חייה איטו), ליפן כדי לרצוח אותה ולגנוב את צמיד הזהב. מאלמס ועוזריו נעצרים על ידי שינדו, שהוזהר על ידי השוביג'ין (אמי ויומי איטו), שהיו ביפן בתוכנית טלוויזיה. השוביג'ין היו אמורים לחזור לאינדאנט איילנד על הספינה, אך הם בחרו שלא לחזור לאחר ששמעו את נבואתה של סלינה שגודזילה יטביע את הספינה. ניסיון נוסף על ידי המתנקשים נכשל כאשר גודזילה ורודן תוקפים את העיר ובאים לדו-קרב חוזר, דבר המאלץ את כולם לברוח.

משוכנע כי סלינה מטורפת, שינדו לוקח את הנסיכה לפסיכיאטר ידוע, ד"ר טסוקאמוטו (טקאשי שימורה), בתקווה לרפא אותה נפשית. עם זאת, טסוקאמוטו לא משוכנע שהיא מטורפת. הוא מסכים עימה שהיא אכן נשלטת על ידי ישות מכוכב נוגה. לבסוף, היא חוזה לשניים את נבואתה המכריעה: קינג גידורה, מעין דרקון תלת-ראשי חוצני עצום שהשמיד כליל את הציוויליזציה של נוגה, יעשה זאת גם לציוויליזצית כדור הארץ. לאחר מכן, פרופסור מוראי ועמיתיו באתר ההתרסקות של המטאוריט, מגלים כי המטאוריט למעשה משמש כ״ביצה״ לקינג גידורה. קינג גידורה יוצא ומתחיל לזרוע הרס וחורבן.

כדי להילחם בשלוש המפלצות, הממשלה היפנית מבקשת את השוביג׳ין להזעיק את מות׳רה. מות׳רה מנסה לשכנע את גודזילה ורודן להפסיק להתקוטט אחד נגד השני ולהילחם מול קינג גידורה אך שניהם מסרבים, מכיוון שגודזילה אומר שבני האדם תמיד פגעו בו וברודן, ולכן אין שום סיבה להציל אותם, ואיתו רודן מסכים. למרות כי מות׳רה אומרת כי כדור הארץ שייך להם גם וכי חובתם להגן עליו, גודזילה ורודן עדיין מסרבים לסלוח אחד לשני, ומעוניינים להמשיך במאבק שלהם. מות׳רה מתייאשת ומחליטה ללכת להילחם מול קינג גידורה לבד, אך באורח פלא, גודזילה ורודן משנים את דעתם ונלחמים מול גידורה, לצד מות׳רה. בזמן ששלושת מפלצות-הענק נלחמות מול גידורה, שינדו בא להגן על סלינה, אך מאלמס ועוזריו באו לבית החולים הפסיכיאטרי של טסוקאמוטו, ושינדו, טסוקאמוטו וסלינה בורחים להרים.

המתנקשים נוסעים כדי להרוג את סלינה, אבל פיצוץ עז שמתרחש על ידי גידורה קובר את מכוניתם במפולת סלעים קטלנית. רק מאלמס נותר בחיים והוא עוקב אחרי השלושה ומצליח לעלף את סלינה. סלינה מגלה שהיא חוזרת לעצמה והישות החוצנית אינה שולטת בה עוד. שינדו רואה את סלינה חסרת האונים ונחלץ לעזרתה, אך נפצע קשות. מאלמס עומד להרוג את השניים, אך נהרג ממפולת סלעים נוספת. כאשר שלושתם שורדים, הם מתאספים במרחק בטוח כדי לראות את הקרב בין מפלצות כדה״א לגידורה. אחרי זמן קצר, שלושת המפלצות מתאמות את ההתקפה שלהם: גודזילה תופס את 2 הזנבות של גידורה בעוד מות׳רה, שרוכבת על גבו של רודן, יורקת קורי עכביש על גידורה עם המשי שלה. לבסוף, גודזילה זורק את גידורה מן הצוק וזורק עליו סלעי ענק, וקינג גידורה חוזר אל החלל החיצון מושפל, וגודזילה שואג שאגת ניצחון.

גודזילה ורודן נפרדים עם מות׳רה והשוביג׳ין, סלינה, לאחר שמתאהבת בשינדו, נאלצת להיפרד ממנו כשהיא פוגשת את שומרי הראש שלה בשדה התעופה והם חוזרים הביתה.

צוות שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יוסוקה נאטסוקי - הבלש שינדו, שוטר צעיר, בשנות ה-20 לחייו. מתאהב בסלינה לאחר שהקריב את חייו כדי להציל את חייה.
  • טקאשי שימורה - ד״ר טסוקאמוטו, פסיכיאטר בכיר ומוערך. מסביר לשינדו שסלינה אכן נשלטת על ידי ישות חוצנית.
  • אקיקו וואקאביאשי - הנסיכה סלינה, נסיכה צעירה, בשנות ה-20 לחייה. מתאהבת בשינדו לאחר שהקריב את חייו כדי להציל את חייה.
  • הירושי קואיזומי - פרופסור מוראי, מדען מוערך. מגלה כי המטאוריט אותו חקר למעשה ביצה לקינג גידורה.
  • שין אוטומו - דודה של סלינה, הדוד של סלינה. מתברר כי הוא מתעב את אחייניתו, סלינה, ומעוניין להתנקש בחייה. הנבל השלישי של הסרט.
  • חייה איטו - מאלמס, המתנקש המיומן ביותר של דודה של סלינה. נהרג במפולת סלעים. הנבל המשני של הסרט.
  • אמי וימי איטו - השוביג׳ין, זוג תאומות מות'רות, המסוגלות לתקשר עם מות׳רה.

מפלצות-ענק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]