דרלינגטון (ניו סאות' ויילס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דרלינגטון (פרוור)
Darlington
מלון רויאל, דרלינגטון
מלון רויאל, דרלינגטון
מדינה אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה
מדינה ניו סאות' ויילסניו סאות' ויילס ניו סאות' ויילס
פרוור סידני העיר
שטח 0.5 קמ"ר
גובה 28 מטרים
אוכלוסייה
 ‑ בפרוור 2,597 (10 באוגוסט 2021)
קואורדינטות 33°53′28″S 151°11′28″E / 33.891°S 151.191°E / -33.891; 151.191
אזור זמן UTC +10

דרלינגטוןאנגלית Darlington) הוא פרוור בסידני. דרלינגטון מנוהל על ידי עיריית סידני (The City of Sydney).

גאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרלינגטון הוא מהפרוורים הקטנים בסידני, וגבולותיו הם בין אווליי בדרום (על רחוב אברקרומבי), אוניברסיטת סידני במערב (וניוטאון בדרום מערב), גליב בצפון (על רחוב קליבלנד) ורדפרן וצ'יפנדייל במזרח. כמעט מחצית משטחו הוא למעשה קמפוס אוניברסיטת סידני, ומרבית האוכלוסייה בו הם סטודנטים החיים במעונות ובדירות שכורות. שטחו הוא חצי קמ"ר לא כולל הקמפוס, שנחשב כשטח עצמאי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרלינגטון היה שטח מיושב על ידי אבוריג'ינים עד שנת 1789, אז מגפת אבעבועות שחורות, מגפה שלא הייתה ידועה ביבשת לפני בוא האירופאים, השמידה את האוכלוסייה והשאירה את אדמתם נפקדת. המתיישבים האירופאים, שהגיעו לאזור רק שנה לפני כן, חילקו לעצמם שטרי קניין לבנות לעצמם אחוזות נרחבות באזור. הבוטנאי ויליאם שפרד ביקש לדור בקרבת הנמל, וקיבל נחלה בת 28 אקרים בשנת 1835, לה הוא קרא משתלת דרלינג, על שם המושל ראלף דרלינג. בשטח המשתלה הוא שתל גידולים חקלאיים שונים וביצע את מחקריו. לאחר מותו נקרא האזור בשם דרלינג, ולאחר מכן דרלינגטון. עם הזמן, שובש השם לדרלינגטון. לזכר ההיסטוריה הבוטנית של הפרוור, מצויים בו היום רחובות כגון Ivy (קיסוס), Vine (גפן), Rose (ורד) ו-Myrtle (הדס). לאחר שנים הפרוור הפך להיות מקום מגוריהם של משפחות עובדות רבות מהמעמד הבינוני. במהלך המאה ה-20 התפתח קמפוס אוניברסיטת סידני על חשבון אזורי המגורים של הפרוור, וכמה עשרות בתים ויקטוריאניים עתיקים נהרסו כדי לפנות מקום לבנייני הקמפוס. במהרה הפכה אוכלוסיית האזור ליותר צעירה, ובפתח המאה ה-21 דרלינגטון הפך הלכה למעשה לפרוור סטודנטיאלי.

תרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרביתו של דרלינגטון בנוי בבנייני שורה (טרסות) מהתקופה הוויקטוריאנית, בני שתי קומות. בתים אלו נבנו במאה ה-19 ומציגים עדיין כלים מהתקופה שנס ליחם, כגון אביזרי ביוב חיצוני (ושבילים לאורך החצרות האחוריות, שנבנו כדי להקל על סבלי הדליים לאסוף את התוצר). בצידו הדרום-מזרחי של הפרוור נמצא אזור גולדן גרוב הכולל חנויות רבות ובצדו המערבי, בגבול עם אווליי, נמצא מוזיאון לאמנות מודרנית בשם CarriageWorks, הבנוי הלכה למעשה בחצר קרונות רכבת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דרלינגטון בוויקישיתוף