האקסים של החברה שלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האקסים של החברה שלי
Scott Pilgrim vs. the World
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על הקומיקס "סקוט פילגרים" מאת בריאן לי או'מאלי
בימוי אדגר רייט עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אדגר רייט
מארק פלאט
אריק גיטר
נירה פארק
תסריט אדגר רייט
מייקל באקול
עריכה ג'ונתן עמוס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מייקל סרה
מרי אליזבת' וינסטד
אלן וונג
קיראן קולקין
אנה קנדריק
ג'ייסון שוורצמן
מוזיקה ניגל גודריך
צילום ביל פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית,קנדה
חברת הפקה Big Talk Studios עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 27 ביולי 2010
משך הקרנה 112 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, סרט פעולה, סרט פנטזיה, סרט קומדיה, סרט קומדיית פעולה, סרט להט"בי, סרט ריאליזם קסום עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 85-90 מיליון דולר
הכנסות 47,651,608 $
הכנסות באתר מוג'ו scottpilgrim
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האקסים של החברה שלי: סקוט פילגרים נגד העולםאנגלית: Scott Pilgrim vs. the World) הוא סרט קומדיה-פעולה-פנטזיה שיצא לאקרנים בסוף שנת 2010. הסרט מבוסס על סדרת קומיקס בשם "סקוט פילגרים" מאת בריאן לי או'מאלי, והוא מרבה להשתמש באלמנטים המאפיינים את ספרות הקומיקס ומשחקי הווידאו. את הסרט ביים אדגר רייט, וכתב אותו יחד עם מייקל באקול.

הסרט מספר את סיפורו של סקוט פילגרים (מייקל סרה), צעיר שמתאהב בבחורה שמגיעה לעירו, אך כדי שיוכל להיות עימה עליו להילחם ולהביס את שבעת האקסים המרושעים שלה.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקוט פילגרים הוא צעיר בן 22, שגר בדירה קטנה עם השותף ההומו שלו - ואלאס (קיראן קולקין) בטורונטו, קנדה. סקוט מנגן בגיטרה באס בלהקת אינדי רוק שנקראת 'סקס בוב אומב', השואפת לחתום על חוזה בחברת תקליטים עצמאית. סקוט "נזרק" על ידי חברתו הזמרת, נטלי "אנוִי" אדמס, שנה קודם לכן, וטרם התאושש לחלוטין מהפרידה. בתחילת הסרט סקוט מתחיל בקשר זוגי ראשון מאז הפרידה, עם תלמידת תיכון בת 17 ממוצא סיני בשם נייבס צ'או (אלן וונג). זמן קצר אחרי שהתחיל לצאת עימה הוא נתקל ברמונה פלאוורס (מרי אליזבת' וינסטד), נערה בעלת שער סגול שעברה לטורונטו מניו יורק.

סקוט חולם עליה בהקיץ לפני שבכלל ראה אותה לראשונה בספריית בית הספר. לאחר שראה אותה ונדלק עליה, הוא מגלה שהיא עובדת באמזון, ומזמין משלוח רק כדי לפגוש אותה. כאשר היא מביאה את המשלוח לביתו הוא מזמין אותה לצאת עמו. השניים מתחילים להיפגש בטרם נפרד פילגרים מנייבס צ'או. לאחר הדייט הראשון שלהם, מקבל סקוט דואר אלקטרוני אודות שבעת ה"אקסים" של פלאוורס שעתידים להילחם בו בקרב עד המוות, אך סקוט קורא את הדואר האלקטרוני ברפרוף, ומוחק אותו מחוסר עניין.

להקת 'סקס בוב אומב' משתתפת בתחרות בין להקות שהפרס בה הוא חוזה בחברת התקליטים של G-Man. באמצע התחרות מופיע מת'יו פאטל, האקס הראשון של רמונה, ומתחיל להילחם בסקוט. במהלך הקרב מתברר לפילגרים כי הדואר האלקטרוני שמיהר למחוק נשלח בידי מת'יו. סקוט מביס את מת'יו למרות שלמת'יו יש כוחות מיסטיים המאפשרים לו לרחף באוויר, לזרוק כדורי אש מתוך ידיו ולשלוט בשלוש שדוניות. רמונה וסקוט נפגשים בביתו לארוחת ערב רומנטית, אך מחשבתו של סקוט נודדת והוא חושב על אנווי. רמונה וסקוט נפגשים עם ואלאס באתר צילומים של סרט בכיכובו של לוקאס לי, ומתברר כי הוא האקס השני של רמונה. לוקאס הוא לוחם מצוין וסקוט מתקשה להביס אותו בלוחמה, אך הוא מאתגר אותו לבצע פעלול מסוכן על הגלגשת שלו ולוקאס נהרג. אנווי חוזרת לטורונטו ומזמינה את להקתו של סקוט - "סקס בוב אומב" לחמם את להקתה.

בהופעה מתברר כי הבסיסט של הלהקה של אנווי - טוד אינגרם הוא האקס השלישי של רמונה. טוד הוא טבעוני ויש לו כוחות טלקינסיס קטלניים וסקוט מבין שטוד עוצמתי מידי בשבילו. כדי לשבור את יתרונו של טוד, מערים עליו סקוט וגורם לו לשבור את הטבעונות שלו ובכך טוד מאבד את כוחותיו וסקוט הורג אותו בנגיחה. סקוט המוטרד מן האקסים הקטלניים של רמונה מותקף ברחוב על ידי נינג'ה נשית. סקוט מצליח להדוף אותה והשניים מסכימים להילחם במועד מאוחר יותר. הנינג'ה, ששמה הוא רוקסי מפתיעה את סקוט שוב, וסקוט מסרב להילחם בה. מתברר כי רוקסי ורמונה התנסו בחוויות דו-מיניות ורמונה הזועמת על רוקסי משתמשת בגופו של סקוט כדי להילחם בה. רוקסי מנטרלת את רמונה ומנחיתה מכת מוות על סקוט, אך הוא מקדים אותה ונוגע באחורי ברכה, דבר שגורם לרוקסי להתפוצץ. בקרב להקות, מביסים סקס בוב אומב את התאומים קטיינגי שרמונה יצאה עם שניהם במקביל. המוזיקה שלהם מרסקת את התאומים.

גדעון ג'י מן גרייבס, האמרגן של התחרות מחליט להחתים את סקס בוב אומב על חוזה הקלטות. מתברר כי הוא האקס האחרון של רמונה. רמונה מחליטה לחזור אל גדעון ולהיפרד מסקוט. סקוט הזועם מסרב לעבוד תחת גרייבס ויאנג ניל (ג'וני סימונס) לוקח את מקומו בלהקה. סקוט מחליט לא לוותר ולהילחם על רמונה. הוא מגיע לתיאטרון הכאוס ומזמין את גדעון לדו-קרב. במהלך הקרב הודף גדעון את רמונה ובעקבות הנפילה, נהרס שבב השליטה שהוא השתיל בעורפה. נייבס צ'או מופיעה במפתיע ותוקפת את רמונה בטענה כי היא גנבה ממנה את סקוט. גדעון מצליח להרוג את סקוט. סקוט מתעורר בחיי העולם הבא והוא מבין את טעויותיו. מתברר לו כי הוא יכול לחזור לחיים והוא זוכה להזדמנות נוספת. סקוט מצליח להביס את גדעון והוא ורמונה זוכים להזדמנות נוספת.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן תפקיד
מייקל סרה סקוט פילגרים, גיבור הסרט, בן 22, נגן גיטרה בס בלהקה 'סקס בוב אומב'.
מרי אליזבת' וינסטד רמונה פלאוורס, בחורה חדשה המגיעה לטורונטו מניו יורק, אותה סקוט רוצה.
אלן וונג נייבס צ'או, החברה של סקוט עד בוא רמונה.
קיראן קולקין ואלאס ולס, שותפו של סקוט.
אנה קנדריק סטייסי פילגרים, אחותו של סקוט.
אליסון פיל קים פיין, מתופפת בלהקה 'סקס בוב אומב' וחברה-לשעבר של סקוט.
מארק וובר סטפן "המוכשר" סטילס, זמר וגיטריסט בלהקה
ג'וני סימונס יאנג ניל, הבסיסט אחרי שסקוט עוזב את הלהקה
ברי לארסון נטלי "אנוי" אדמס, חברה לשעבר של סקוט וזמרת בלהקה המצליחה "קלאש בדימון הד".[1]
אוברי פלזה ג'ולי פאוורס חברתו לשעבר של סטיבן.
שבעת האקסים המרושעים
1. סאטיה באבא מת'יו פאטל, רקדן בעל כוחות מיסטיים המסוגל לירות כדורי אש מידיו.
2. כריס אוונס לוקאס לי, שחקן מפורסם וגולש סקייטבורד.
3. ברנדון ראות' טוד אינגרם, בעל כוחות על טלקינטיים וטלפאטיים כתוצאה מתזונה טבעונית.
4. מיי ויטמן רוקסן "רוקסי" ריצ'ר, נינג'ה בעלת כוחות טלפורטציה.
5-6. שוטה וקיטה סייטו קייל וקן קטיינגי, תאומים מוזיקאים ממוצא יפני.
7. ג'ייסון שוורצמן גדעון גורדון גרייבס (G-Man), ראש ליגת האקסים המרושעים וסוכן מוזיקלי מפורסם.

כל השחקנים מתוכננים לשוב לגלם את אותן הדמויות בסדרת האנימה על סקוט פילגרים בהפקת "נטפליקס", הנושאת את השם "סקוט פילגרים הולך על זה" ומתבססת על עלילת הסרט.[2][3]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייקל סרה

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי שהאמן בריאן לי או'מאלי השלים את הכרך הראשון של הקומיקס סקוט פילגרים, חברת ההוצאה לאור שלו, אוני פרס, בקשה מהמפיק מארק אי. פלאט ליצור עיבוד קולנועי לקומיקס.[4] חברת סרטי יוניברסל החתימה את אדגר רייט שבדיוק סיים לצלם את סרטו מת על החיים לעבד את הקומיקס לסרט.[4][5] בהתחלה התייחס או'מאלי ברגשות מעורבים, ואמר שהוא "ציפה שהם יהפכו את זה (הקומיקס) לקומדיית-אקשן עם איזה שחקן שאני אשנא... אבל אפילו זה לא עניין אותי, הייתי אמן מורעב, וכל מה שחשבתי היה: 'בבקשה, רק תתנו לי קצת כסף.'"[6]

במאי 2005 יוניברס חתמו עם מייקל באקול על חוזה בו הוסכם שיכתוב את התסריט לסרט.[5] עד ינואר 2009 יוצרי הסרט ליהקו את השחקנים לסרט שעתה נקרא "סקוט פילגרים נגד העולם" (כשמו של הכרך השני בסדרת הקומיקס).[7] אדגר רייט ציין שכבר מההתחלה או'מאלי היה מעורב מאוד בכתיבת התסריט.

אפקטים חזותיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקוט בקרב נגד מת'יו פאטל, האקס הראשון

בסרט, המבוסס בעצמו על רומן גרפי, מרבים להשתמש באפקטים הלקוחים מספרות הקומיקס, המאנגה וגיבורי העל. כך, לדוגמה, עיצוב התמונות, במיוחד בקרבות של סקוט נגד האקסים, נעשה בהשראת ספרות הקומיקס.

הסרט שואב השראה מן הקומיקס, ומראה את סקוט ורמונה משתמשים בדלתות תת-המימד כדי לנוע ממקום למקום.

אלמנט נוסף הלקוח מעולם הקומיקס הוא הוספת כתוביות וסמלים, לדוגמה כאשר פעמון הדלת מצלצל נכתב על המסך באותיות גדולות 'DING-DONG'.

סקוט מקבל את החרב ועולה שלב

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט משולבת למחצה במעין משחק וידאו אותו, כביכול משחק סקוט פילגרים. בתחילת הקרבות מופיעים רמות אנרגיה כנהוג במשחקי קרבות. כאשר סקוט מביס את יריביו הם נהפכים לערימת מטבעות, דבר שכיח במשחקי וידאו. וכן לקראת סוף הסרט, כאשר מכריז סקוט על אהבתו לרמונה, חרב לשימושו יוצאת מתוכו ובצד המסך מופיע הכיתוב "LEVEL UP" המודיע כי סקוט 'עלה שלב' וניקוד המעריך את כישוריו של סקוט.

קבלת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארצות הברית נחל הסרט כישלון קופתי,[8] אך עם זאת הביקורות ברובן היו חיוביות. ציונו באתר IMDb הוא 7.5 מתוך 10,[9] וב-Rotten Tomatoes קיבל ציון 81%.[10] (המזכה אותו בתואר "Fresh")

בישראל הביקורות היו מעורבות ונעו בין התלהבות: "אחד הסרטים המהנים ומעוררי השראה של השנים האחרונות... חמישה כוכבים."[11] לבין: "סרט מתיש לחובבי הז'אנר בלבד... למייקל סרה נגמרו כל הקלפים."[12]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא האקסים של החברה שלי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "קלאש בדימון הד" הוא משחק מחשב קלאסי שהיה אהוב על אדגר רייט, על שמו נקראה הלהקה
  2. ^ אורן מנדז, כל שחקני "סקוט פילגרים" חוזרים לסדרת אנימה בנטפליקס, באתר מגזין טכנולוגיה ובידור – Gadgety, ‏17 באוגוסט 2023
  3. ^ Inga Parkel, Edgar Wright announces original Scott Pilgrim cast to reunite in anime adaptation, The Independent, ‏31 במרץ 2023
  4. ^ 1 2 "Q&A: Scott Pilgrim creator Bryan Lee O'Malley". Total Film. 2 ביוני 2010. נבדק ב-3 ביוני 2010. {{cite web}}: (עזרה)(טרם קראתי)
  5. ^ 1 2 Snyder, Gabriel (24 במאי 2005). "'Pilgrim's' progresses". Variety. נבדק ב-11 באפריל 2009. {{cite journal}}: (עזרה)
  6. ^ Martens, Todd (15 ביולי 2010). "Hero Complex for your Inner Fanboy". Los Angeles Times. נבדק ב-16 ביולי 2010. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Kit, Borys (20 בינואר 2009). "Exes mark spots in 'Pilgrim'". The Hollywood Reporter. {{cite journal}}: (עזרה)
  8. ^ ניב שטנדל, המפיצים נגד העולם: על "האקסים של החברה שלי", באתר nrg‏, 25 בספטמבר 2010
  9. ^ Scott Pilgrim vs. the World באתר IMDb
  10. ^ Scott Pilgrim vs. the World (2010) באתר Rotten Tomatoes
  11. ^ http://bidur.nana10.co.il/Article/?ArticleID=747328
  12. ^ ילד מזדקן: על "האקסים של החברה שלי" עם מייקל סרה - וואלה! תרבות, באתר וואלה!News, ‏2010-09-28
הקודם:
2009: Nine
פרס סטלייט – הסרט הטוב ביותר - קומדיה או מוזיקלי
2010: האקסים של החברה שלי
הבא:
2018: כוכב נולד