החינוך הרע של קמרון פוסט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החינוך הרע של קמרון פוסט
The Miseducation of Cameron Post
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על רומן משנת 2012 מאת אמילי מ' דנפורת'
בימוי דזירה אח'וואן
תסריט דזירה אח'וואן
ססיליה פרוגיאלה
שחקנים ראשיים קלואי גרייס מורץ
פורסט גודלאק
ג'ניפר אילי
ג'ון גלאגר ג'וניור
סשה ליין
Quinn Shephard עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Julian Wass עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום Ashley Connor עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת
ארצות הברית
חברה מפיצה Teodora Film עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2018
משך הקרנה 90 דקות[1]
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט דרמה
סרט להט"בי
תקציב $900,000‏[2]
הכנסות $1,400,000‏[3]
הכנסות באתר מוג'ו themiseducationofcameronpost
פרסים פרס חבר המושבעים של פסטיבל סאנדנס לדרמה אמריקאית עריכת הנתון בוויקינתונים
https://campostfilm.com/
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

החינוך הרע של קמרון פוסטאנגלית: The Miseducation of Cameron Post) הוא סרט דרמה בריטי-אמריקאי משנת 2018 בבימויה של דזירה אח'וואן על פי תסריט שנכתב על ידי אח'וואן וססיליה פרוגיאלה, המבוסס על רומן משנת 2012 מאת אמילי מ' דנפורת'. בסרט מככבים קלואי גרייס מורץ, ג'ון גלאגר ג'וניור, סאשה ליין, פורסט גודלאק, מרין אירלנד, אוון קמפבל, קרי באטלר, קווין שפרד, אמילי סקגס, מלאני ארליך וג'ניפר אילי. מורץ מגלמת נערה לסבית שנשלחת למרכז לטיפולי המרה.

הסרט הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל הסרטים סאנדנס ב-22 בינואר 2018. בארצות הברית הסרט הופץ ב-3 באוגוסט 2018 על ידי FilmRise. בממלכה המאוחדת הסרט הופץ ב-7 בספטמבר 2018 על ידי Vertigo Releasing. הסרט זכה לביקורות חיוביות והכניס למעלה מ-1.4 מיליון דולר ברחבי העולם.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארצות הברית של 1993, נערה בשם קמרון פוסט (קלואי גרייס מורץ) מנהלת מערכת יחסים רומנטית לסבית סודית עם חברתה, קולי טיילור (קווין שפרד). כאשר סודה נחשף, דודתה של קמרון, רות (קרי באטלר), נוצרייה אדוקה, שולחת אותה אל "הבטחת האלוהים", מרכז לטיפולי המרה עבור בני נוער. המרכז מנוהל על ידי ד"ר לידיה מארש הקפדנית (ג'ניפר אילי) ואחיה, הכומר ריק (ג'ון גלאגר ג'וניור), שטוען שהשיטות של אחותו ריפאו אותו מהומוסקסואליות אחרי ששני חברים מהכנסייה שלו "חילצו" אותו מגיי בר. שותפתה לחדר של קמרון, ארין (אמילי סקגס), מדחיקה את ההומוסקסואליות שלה ומאמינה בתוכנית המקום.

קמרון מתיידדת עם שניים מהתלמידים במרכז - ג'יין פונדה (סאשה ליין), שגדלה בקומונה היפית, ואדם אדום הנשר (פורסט גודלאק), אינדיאני Two-spirit שאביו התנצר. שלושת בני הנוער נקשרים זה לזה על רקע מרדנותם וספקנותם באשר לתכלית המרכז.

במהלך טיפול קבוצתי, קמרון מודה כי היא חושבת שקולי היא "מושלמת" וד"ר מארש מסבירה לה שהומוסקסואליות שלה נובעת מדחף לא נכון שלה להיות כמו קולי. קמרון מתקשרת בחשאי לקולי ומתנצלת על איך שהתגלגלו הדברים, וקולי אומרת לה שהיא שלחה לה מכתב, אבל השיחה נקטעת. בסופו של דבר, המכתב מגיע לידי קמרון, שמגלה בו שקולי מאשימה אותה שפיתתה אותה לחטא. ג'יין קוראת את המכתב ואחר כך קורעת אותו. קמרון מתקשרת אל דודתה שתבוא לקחת אותה הביתה, אך היא מסרבת.

קמרון מנסה להסתגל טוב יותר לחיים במרכז, באמצעות פעילות גופנית יחד עם ארין. לילה אחד, כאשר לקמרון יש חלום מיני, ארין מעירה אותה והשתיים מקיימות יחסי מין, אולם מיד לאחר מכן ארין חשה בושה ומתחננת בפני קמרון שלא תספר לאף אחד.

תלמיד אחר במרכז, מארק (אוון קמפבל), אשר ציפה לחזור הביתה בקרוב, מקבל מכתב מאביו שטוען כי הוא עדיין נשי מדי. בטיפול הקבוצתי, מארק נשבר ומתחיל להתנהג בצורה לא יציבה, עד אשר ד"ר מארש משתלטת עליו. באותו הלילה, קמרון מגלה כמויות גדולות של דם באחד מתאי השירותים.

למחרת בבוקר, ד"ר מארש והכומר ריק קוראים לכולם לפגישה, ומודיעים להם שמארק נפצע קשה במהלך הלילה, מצבו יציב והוא בבית חולים, אך סירבו לפרט מעבר לכך. כאשר שניים מהתלמידים משבשים את הפגישה, ריק שולח את הילדים לחדריהם, ומודיע על קיומן של פגישות אישיות. בשיחה עם קמרון, ריק מספר לה שמארק פצע את עצמו, וחייו ניצלו בזכות אדם. קמרון מתעמתת עם ריק, ומטיחה בו שהוא וד"ר מארש לא יודעים מה הם עושים, וריק פורץ בבכי.

כאשר עובד סוציאלי מגיע למרכז, לחקור את נסיבות פציעתו של מארק, קמרון טוענת שהתלמידים במקום עוברים התעללות נפשית, אך הוא לא מקבל את טענתה. קמרון, ג'יין ואדם מחליטים לברוח מהמרכז, ומעמידים פנים שהם יוצאים לטיול רגלי. השלושה הולכים ברגל אל כביש ראשי סמוך, ועולים על טרמפ לכיוון קנדה.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות אודות הדמות
קלואי גרייס מורץ קמרון פוסט תלמידת י"א, יתומה מהוריה, גר אצל דודתה רות
ג'ון גלאגר ג'וניור ריק מדריך במרכז, אחיה של לידיה
סאשה ליין ג'יין פונדה נערה שגדלה בקומונה היפית
פורסט גודלאק אדם אדום הנשר אינדיאני Two-spirit שאביו התנצר
מרין אירלנד בתאני
אוון קמפבל מארק מטופל במרכז שאביו חושב שהוא נשי מדי
קרי באטלר רות פוסט נוצרייה אדוקה, דודתה של קמרון
קווין שפרד קולי טיילר חברתה של קמרון
אמילי סקגס ארין שותפתה לחדר של קמרון
מלאני ארליך הלן
איזק ג'ין סולסטין סטיב
דולטון הרוד ג'יימי
ג'ניפר אילי ד"ר לידיה מארש אחותו של ריק
כריסטופר דילן ווייט דיין
סטיבן האוק כומר
מק'קייב סליי ברט
דייל סוולס סבתא

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחודש נובמבר 2016 פורסם כי קלואי גרייס מורץ, סאשה ליין, ג'ון גלאגר ג'וניור, פורסט גודלאק וג'ניפר אילי לוהקו לסרט, עם דזירה אח'וואן כבמאית, על פי תסריט מאת ססיליה פרוגיאלה.

מייקל ב' קלארק, אלכס טרטלטוב, ג'ונתן מונטפארה ופרוגיאלה שימשו כמפיקים עם אח'וואן ואוליבייה קמפפר כמפיקים בפועל, תחת חברות ההפקה שלהן - Beachside ו-Parkville Pictures.‏[4][5][6]

צילומי הסרט החלו בנובמבר 2016, במדינת ניו יורק.[7][8]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוקרן בהקרנת בכורה עולמית בפסטיבל הסרטים סאנדנס ב-22 בינואר 2018, שם זכה בפרס חבר השופטים האמריקאי לדרמה אמריקאית, הכבוד הגבוה ביותר של הפסטיבל.[9][10][11] זמן קצר לאחר מכן, FilmRise ו-Vertigo Releasing רכשו את זכויות ההפצה של הסרט בארצות הברית ובממלכה המאוחדת, בהתאמה.[12][13] הסרט הוקרן בפסטיבל הסרטים טרייבקה ב-22 באפריל 2018.‏[14]

במקור, הסרט אמור היה להיות מופץ בארצות הברית ב-10 באוגוסט 2018,‏[15] בפסטיבל קליידוסקופ שבארקנסו,[16] אולם מועד זה הוקדם בשבוע, ל-3 באוגוסט 2018. בממלכה המאוחדת הסרט תוכנן בתחילה להיות מופץ ב-31 באוגוסט 2018, אך המועד נדח ל-7 בספטמבר 2018.‏[17]

תגובות וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל בעיקר ביקורות חיוביות מצד מבקרי הקולנוע. על פי אתר האינטרנט Rotten Tomatoes, לסרט דירוג של 87% המבוסס על 170 ביקורות, עם ממוצע דירוג של 7.46 מתוך 10. על פי דעת הרוב, נכתב באתר כי מדובר בסרט התבגרות בעל "שנינות, חמלה ונדיבות".[18] על פי האתר Metacritic, לסרט ציון של 69 מתוך 100, המבוסס על ביקורות מ-36 מבקרים, מה שמעיד על "ביקורות חיוביות בדרך כלל".[19]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "The Miseducation of Cameron Post". Sundance Film Festival. The Sundance Institute. נבדק ב-13 בדצמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Anderson, Ariston (26 באוקטובר 2018). "Chloe Grace Moretz Opens Up About Acting, Anxiety and "Becoming an Adult"". The Hollywood Reporter. נבדק ב-26 באוקטובר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "The Miseducation of Cameron Post". Box Office Mojo. IMDb. נבדק ב-26 באוקטובר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Siegel, Tatiana (18 בנובמבר 2016). "Chloe Grace Moretz, Sasha Lane to Star in Gay Conversion Drama 'The Miseducation of Cameron Post'". The Hollywood Reporter. Prometheus Global Media. נבדק ב-18 בנובמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ McNary, Dave (18 בנובמבר 2016). "Chloe Grace Moretz, Sasha Lane Starring in 'Miseducation of Cameron Post'". Variety. Penske Business Media. נבדק ב-18 בנובמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Hipes, Patrick (18 בנובמבר 2016). "Chloë Grace Moretz To Star In Pic Based On 'The Miseducation Of Cameron Post'". Deadline Hollywood. Penske Business Media. נבדק ב-18 בנובמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Zukerman, Daniel (3 בנובמבר 2016). "Moretz stars in film shot in Cairo, Coxsackie". The Daily Mail. Associated Newspapers. נבדק ב-18 בנובמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)(הקישור אינו פעיל)
  8. ^ Zukerman, Daniel (4 בנובמבר 2016). "Area is a convincing stand-in for filmmakers". The Daily Mail. Associated Newspapers. נבדק ב-18 בנובמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)(הקישור אינו פעיל)
  9. ^ Olsen, Mark; Anderson, Tre'vell. "'The Miseducation of Cameron Post,' 'Burden' take top prizes at a quiet Sundance Film Festival". Los Angeles Times. נבדק ב-9 באפריל 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ "2018 Sundance Film Festival: Feature Films Announced". Sundance Film Festival. The Sundance Institute. 29 בנובמבר 2017. נבדק ב-29 בנובמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ "Sundance Program Schedule" (PDF). Sundance Film Festival. נבדק ב-14 בדצמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Siegel, Tatiana (23 במרץ 2018). "Sundance Grand Jury Winner 'Miseducation of Cameron Post' Lands at FilmRise". The Hollywood Reporter. Prometheus Global Media. נבדק ב-23 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ Grater, Tom (27 במרץ 2018). "Sundance Grand Jury prize winner 'The Miseducation Of Cameron Post' gets UK deal (exclusive)". Screen Daily. Screen International. נבדק ב-28 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ "The Miseducation of Cameron Post". Tribeca Film Festival. אורכב מ-המקור ב-2019-07-09. נבדק ב-23 באפריל 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ "The Miseducation of Cameron Post". Laemmle Theatres. נבדק ב-11 באפריל 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ "2018 Festival Schedule". Kaleidoscope (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-09-06.
  17. ^ "The Miseducation of Cameron Post". Launching Films. Film Distributors' Association. אורכב מ-המקור ב-2018-04-05. נבדק ב-28 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  18. ^ "The Miseducation of Cameron Post (2018)". Rotten Tomatoes. Fandango Media. נבדק ב-27 בפברואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  19. ^ "The Miseducation of Cameron Post Reviews". Metacritic. CBS Interactive. נבדק ב-1 בדצמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)