ויקיפדיה:כיכר העיר/ארכיון 167

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

באיזה מדינות נאשם בפלילים מקדם מהפכה משפטית?[עריכת קוד מקור]

למעט ישראל, באיזה מדינות נאשם בפלילים מקדם מהפכה משטרית? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

מקרה פשוט יותר: מר הון–שלטון–עיתון האיטלקי, סילביו ברלוסקוני, דאג לשנות את החוקים לגבי תקופת התיישנות, וזה מנע את העמדתו המוצלחת לדין כעבור כמה שנים. Tzafrir - שיחה 19:22, 9 בינואר 2023 (IST)
למעט ישראל, באיזו מדינה אדם עם שישה מנדטים יהיה ראש ממשלה? או שאנשים שמתנגדים לעצם קיומה של המדינה חברים בפרלמנט שלה?
רואה, לקנטר זה קל. אני יכול להמשיך, אם אתה רוצה. 2A01:6500:A046:213E:97D5:7868:B3B6:5402 08:50, 10 בינואר 2023 (IST)
הטענות שהצגת אינן קנטריות. הן מציגות מצב מאוד לא בריא. אינך מסכים שכך גם בעניין המשפטי? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
משה רבנו שנאשם בפלילים בפרשת הריגת המצרי וטמינתו בחול קידם מהפכה משטרית לא קטנה. יורם שורק - שיחה 10:24, 10 בינואר 2023 (IST)
גם אליהו הנביא הוביל מסע רצח המוני ומתלהם ובכל זאת אנחנו פותחים לו את הדלת כל שנה מחדש. התו השמיניהבה נשוחח 11:45, 11 בינואר 2023 (IST)
אבל אליהו לא קידם הפיכה משפטית אלא להיפך: נרתם לעזרת השלטון. לאחר שחיטת נביאי הבעל " וַיְשַׁנֵּס מָתְנָיו וַיָּרָץ לִפְנֵי אַחְאָב עַד-בֹּאֲכָה יִזְרְעֶאלָה" יורם שורק - שיחה 14:55, 13 בינואר 2023 (IST)
באיזה מדינה היועצת המשפטית לממשלה משתמשת בסמכותה כדי לתקוע מקלות בגלגלים של רפורמה שתשפיע על תפקידה שלה?
וגם אוסרת על ראש הממשלה להתעסק בזה בגלל "ניגוד אינטרסים"... ניב שטרן - שיחה 19:30, 4 בפברואר 2023 (IST)

כבר אין כל טעם לקיים דיון על כך בישראל, כיוון שביבי מלך, הסמול בוגד ובלה בלה בלה. יואב ר. - שיחה - 15:27, 13 בינואר 2023 (IST)

יריב לוין לא מואשם בפלילים, והוא הרוח החיה מאחורי היוזמה הנוכחית לרפורמה במערכת המשפט. עד כה מי שבלם את הרפורמות (כולל את אלו שיזמה שרת המשפטים איילת שקד, גם היא לא מואשמת בפלילים) היה נתניהו בעצמו. לא סתם אהרן ברק שביבי היה מ"גדולי המגינים על מערכת המשפטים". – ד"ר MathKnight (שיחה) 15:31, 13 בינואר 2023 (IST)

אתה חושב שאנחנו מטומטמים? רק ביביסטים אפשר להאכיל בתעמולה והם יבלעו הכל. לכל מי שאיננו מונח בכיס של נתניהו ברור שלוין מקדם את הרפורמה הזו עבור נתניהו כדי שיוכל בהמשך להביא להפסקת משפטו בלי שבג"צ יוכל להתערב בכך. יואב ר. - שיחה - 15:38, 13 בינואר 2023 (IST)
למה להתייחס לעובדות כשיש קונספירציה? הרפורמה לא עוסקת בתיקים קיימים או במשפט פלילי אלא בעיקר במשפט מנהלי וסמכותו של בג"ץ להתערב בחקיקת הכנסת והחלטות הרשות המבצעת. – ד"ר MathKnight (שיחה) 16:47, 13 בינואר 2023 (IST)
שוב, היתממות, או גרוע מזה - זילזול באינטליגנציה של הקורא. הרפורמה, אם תצא לפועל, תאפשר לנתניהו (הנמצא בניגוד אינטרסים אדיר) לחוקק חוק שיפסיק בעיצומו את משפטו (לא סתם חוק שיחול על המשפטים הבאים) מבלי שבית המשפט העליון יוכל להתערב בכך ו/או יאפשר לו לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה ולמנות תובע כללי לפי בחירתו, שתפקידו יהיה למשוך בעיצומו של המשפט את כתבי האישום נגד נתניהו - שוב, מבלי שבית המשפט העליון יוכל לדון בסבירות ההחלטה הזו. בהמשך תאפשר הרפורמה לממשלה ולכנסת לקבל כל החלטה שרירותית ופוגענית שירצו, ללא כל ריסון. יואב ר. - שיחה - 17:03, 13 בינואר 2023 (IST)
אתה טועה. – ד"ר MathKnight (שיחה) 19:08, 13 בינואר 2023 (IST)
באמת? נמק. יואב ר. - שיחה - 19:54, 13 בינואר 2023 (IST)
כן (לא, שחור, לבן). אפשר להציג כל מיני דעות מעניינות על הרפורמה החדשה, אבל לא בדיון הזה, שכולל יותר מדי חילופי האשמות. Tzafrir - שיחה 21:16, 13 בינואר 2023 (IST)
ראשית, פסקת ההתגברות כפי שהיא מנוסחת לא מאפשרת להתגבר על חוק שנפסל פה אחד בהרכב מלא. שנית, ההתגברות תקיפה ל-4 שנים כדי לא להיות תלויה ברוב מקרי. חוץ מזה, הסיכויים שיעבור "חוק ביטול משפט נתניהו" קטן ביותר, גם עם הרוב הקואליציוני. לגבי פיצול תפקיד היועמ"ש, באותה מידה שמתמנים היועמ"ש ופרקליט המדינה - כך יתמנה גם התובע הכללי (תפקיד שממלא בפועל פרקליט המדינה): יהיו ועדות איתור, ועדת מינוי בכירים וכו'. באותה מידה היית יכול לומר שאסור לממשלה למנות יועמ"ש כי "ימנו איש של ביבי שיסגור נגדו את התיק". לגבי הסיפא, זו בעיקר הפחדה ללא כיסוי מאחוריה והסברתי שפסקת ההתגברות היא לא כל-יכולה בתנאים מסוימים. בנוסף, הסיכוי שהכנסת תבטל את הדמוקרטיה, הבחירות או זכויות האדם שואף לאפס. התמונה שלך של הקואליציה כשטן שלו כפופים 64 פיונים חסרי ערכים ועמוד שדרה מוגזמת ורחוקה מאוד מהמציאות. ודבר אחרון, כוח מוחלט משחית ואין שום סיבה לחשוב שלתת כוח מוחלט למערכת המשפט יבטיח את "הדמוקרטיה המהותית" או ימנע ממערכת המשפט להיות מושחתת ועריצה. כבר היום יש שחיתות בבית המשפט העליון (נפוטיזם של בנים-מתמחים במשפטים). – ד"ר MathKnight (שיחה) 21:20, 13 בינואר 2023 (IST)
התוכנית של נתניהו, הנושאת שמו של יריב לוין, מלאה בשטיקים ובטריקים, כדי שחסידים יוכלו לספר לנו אגדות כמו זו, שכתב האביר. על פי התוכנית הממשלה תוכל לבחור ראש הרכב חדש אחרי פרישת הנשיאה הנוכחית. ראש ההרכב, אני משער, יהיה בובת קש, שיעשה כל מה שנתניהו יצווה עליו, אז, הנהף, יהיה תמיד לפחות שופט אחד, שיתנגד לביטול החוק הנוגע לביטול משפט נתניהו. אני באמת לא יודע אם מספרי האגדות האלה חושבים שכולנו מטומטמים או שהם בעצמם רפי שכל. בברכה. ליש - שיחה 21:31, 13 בינואר 2023 (IST)
איפה אפשר למצוא את הנוסח המוצע? לא מצאתי אותו בערך פסקת התגברות או בכל ערך רלוונטי אחר. אני בינתיים נאלץ להסתמך על כל מיני דברים שאני קורא.
בכל מקרה, מכיוון שהקואליציה יכולה למנות שופטים כראות עיניה, אפשר לסמוך עליה שתצליח להכניס שופט אחד שימנע התגברות פה אחד על חוקים. וגם אם במקרה זה עובד, יש (להבנתי, לא קראתי את החוק) לכנסת דרכים לעקוף את ההתנגדות. לדוגמה: לקרוא לחוק „חוק יסוד״ (כי עדיין אין לנו כללים מיוחדים לחוקי יסוד). Tzafrir - שיחה 22:30, 13 בינואר 2023 (IST)
MathKnight טוען כי "התמונה שלך של הקואליציה כשטן שלו כפופים 64 פיונים חסרי ערכים ועמוד שדרה מוגזמת ורחוקה מאוד מהמציאות". ובכן, קבל עדכון: כבר לא מעט שנים אין רשות מחוקקת עצמאית בישראל, והכנסת היא במידה רבה פיקציה. החלטות על הצעות חוק מתקבלות בוועדה השרים לחקיקה, וחברי הקואליציה קופצים לדום ומצביעים בהתאם. יש לנו רק מראית עין של רשות מחוקקת, ואם יוזמת לוין תתקבל כלשונה, תהיה לנו גם מראית עין של רשות שופטת. דוד שי - שיחה 18:52, 14 בינואר 2023 (IST)
על זה כבר ענו בתגובות קודמות, שממשלה הנסמכת על קואליציה קיימת בכל דמוקרטיה פרלמנטרית, כולל הבריטית, וזה לא מעיד על חוסר דמוקרטיה. שנית, ח"כים בקואליציה יכולים "למרוד" ולא להצביע עם הממשלה, וגם הצעות חוק פרטיות מהאופוזיציה עוברות. כך שלומר שהממשלה יכולה להעביר איזה חוק שתרצה והכנסת היא לא פקטור זה לא נכון. – ד"ר MathKnight (שיחה) 21:44, 14 בינואר 2023 (IST)
הם יכולים למרוד, אבל הם לא מורדים. כל אנשי הקואליציה עומדים כאיש אחד מאחורי נתניהו ולוין. אפשר לנחש את הסיבות לכך, אבל זה לא כל כך משנה. להגיד שהם עצמאיים זו סתם מריחה. יואב ר. - שיחה - 16:55, 15 בינואר 2023 (IST)
כהונות הממשלה והכנסת רק התחילו, וכבר היו מקרים שבקואליציה לא הצביעו עם הממשלה בנושאים שבהם הייתה מחלוקת. וחשבת אולי שהם עומדים מאחורי רפורמת לוין כי הם תומכים בה וחושבים שהיא נדרשת (כמו רוב העם, כפי שהראו סקרים שונים וכפי שהראה הסקר החשוב והמקיף מכולם)? – ד"ר MathKnight (שיחה) 22:49, 15 בינואר 2023 (IST)
ראשית, בבחירות הצביעו כ-2.3 מיליון בוחרים לכל צד של המתרס (כולל מרצ, בלד וימינה שלא עברו את אחוז החסימה) עם הפרש מינימלי של כ-30 אלף קולות (מתוך 4.6 מיליון) לטובת גוש הימין. חלוקת המנדטים בכנסת היא שונה כי השמאל פיצל את הקולות שלו. הציבור מפולג לגמרי בין הגושים. אז לא סקר ולא נעליים.
שנית, לפני הבחירות הליכוד פרסם את כוונתו לחוקק את פסקת ההתגברות, אבל לא פרסם את חבילת הרפורמות ההרסניות המלאה העומדת עכשיו על הפרק. לטעון עכשיו שהקואליציה קיבלה מהציבור מנדט לחוקק את כל החבילה הזו זה שקר, הונאה ועזות מצח. ראש האופוזיציה הציע ללכת על הנושא הזה למשאל עם ונתניהו התעלם מההצעה. הוא התעלם כי הוא יודע למה - הוא יודע שיש סיכוי גבוה ביותר שההצעה תידחה, והוא מעוניין להעביר אותה בכל מחיר, כי יש משפט לסכל ושלטון להבטיח. עם הרוב שיש לו בכנסת יש לו יכולת מעשית לעשות זאת והזדמנות שאולי לא תחזור. הוא לא יחמיץ אותה. יש כאן הרס מכוון ולא לגיטימי של הפרדת הרשויות, ממניעים זדוניים ועברייניים. יואב ר. - שיחה - 07:21, 16 בינואר 2023 (IST)
זה עדיין הסקר הקובע, ועדיין יש בו מנצח ברור (ובחלק ממפלגות האופוזיציה, כמו ישראל ביתנו והמחנה הממלכתי יש ח"כים שתומכים ברפורמה במערכת המשפט, גם אם לא במתווה הספציפי של לוין). כך שיש רוב בעם שרוצה רפורמה במערכת המשפט בישראל. אי-אפשר לצפצף עליו בשם הדמוקרטיה. ובקשר למשאל עם? על ההסכם הימי עם לבנון היה צריך להתבצע משאל עם על פי חוק אך לא בוצע, למה? ושנית, לומר שהליכוד ומחנה הימין לא הציגו את הרפורמה המשפטית כחלק ממסע הבחירות זו אמירה שגויה. יריב לוין מדבר על זה כבר שנים רבות, הן על פסקת ההתגברות והן על חוק היועמ"שים. גם אמיר אוחנה התראיין בנושא במספר לא קטן של כלי תקשורת וזה ממש לא המצב שאתה מתאר שהרפורמה באה out of the blue בהפתעה גמורה והציבור לא ידע למה הוא מצביע. זה לא נכון. רוב הציבור רוצה רפורמה במערכת המשפט. ושלישית, בקשר להפרדת רשויות - זה עובד לשני הכיוונים. יצירת מצב שבו יש רק רשות אחת - רשות שופטת שהיא גם מחוקקת וגם מבצעת - זו לא דמוקרטיה ולא "דמוקרטיה מהותית", לא איזונים ובלמים ובטח שלא הפרדת רשויות. ייתכן שהמתווה שמציע לוין אגרסיבי מדי, אבל המצב הקיים שבו יועמ"שים מחליטים ושופטי בג"ץ פוסקים בניגוד לחוק ופוסלים חוקים מצד אחד בלבד, לא יכול להימשך עוד. נפתלי בנט ובן-דרור ימיני הציעו רפורמה שתיערך בהידברות בין שני הצדדים, זה הפתרון הטוב ביותר, אבל איך שזה נראה כרגע - עם קיטוב פוליטי ושופטים אטומים שלא מוכנים להתפשר על כלום - ספק אם זה יקרה. בשביל הידברות צריך שני צדדים, ועל מערכת המשפט להכיר בכך שהיא הגזימה ויש צורך לתקן את הקלקולים במערכת. – ד"ר MathKnight (שיחה) 19:38, 17 בינואר 2023 (IST)
יש לי הרבה מה לענות, אבל השיחה אתך עושה לי רע, ולכן אימנע מזה. יואב ר. - שיחה - 20:26, 17 בינואר 2023 (IST)
שמעתי אתמול ראיון עם ח״כ מתן כהנא. כהנא היה שותף בעבר להצעות חוק דומות להצעה הנוכחית, אבל הוא מסתייג מההצעה הנוכחית. לדעתו (כפי שהובעה בראיון) – אוסף כל השינויים המוצעים ביחד, בדרך שבה הם נעשים, משמעו ביטול עצמאות הרשות השיפוטית (הוא הרחיב, אבל מדובר על נימוקים שכבר נזרקו בשיח הציבורי).
המתווה שמציע לווין אינו סתם אגרסיבי. גם הדרך. „המהפכה החוקתית״ היא מבחינה טכנית שני חוקי יסוד שנחקקו בכנסת ה־12. בתחילה הייתה הצעת חוק שעברה בקריאה טרומית אבל עם התנגדות הדתיים. התנגדות זו מנעה בפועל התקדמות של החקיקה בהמשך. יוזמי החוק חילקו אותו לארבעה חלקים (שמהם עברו בסופו של דבר רק שניים, ולכן אין לנו עדיין חופש ביטוי וחופש התאגדות בחוקה). בתהליך החקיקה הבינו מהן ההתנגדויות של החרדים והתאימו להן את החוק. זה היה תהליך שארך בערך שנה, והחוקים אושרו רק לקראת סוף כהונת הכנסת. אבל הם אושרו בהסכמה כמעט מלאה.
ההצעה הנוכחית אמורה להיות הצעת חוק ממשלתית (נכון?). אבל היא לא נוסחה בשיתוף עם משרד המשפטים. אני לא רואה אותה באתר שיתוף הציבור של משרד המשפטים. יש לנו ערך על רפורמת לוין אבל לא מצאתי בו הצעות חוק. היא גם לא הונחה על שולחן הכנסת כהצעת חוק פרטית (נכון? לא זכורה לי הצבעה עליה בקריאה טרומית). בינתיים אני לא רואה שום נסיונות הידברות עם האופוזיציה. בני גנץ (שבסיעתו נמצא כהנא, כמו גם תומכים פוטנציאליים אחרים) הציע להידבר, ונדחה. אני רואה נסיונות לתהליך חקיקה מואץ. זוהי התנהלות כוחנית. Tzafrir - שיחה 05:12, 18 בינואר 2023 (IST)
יריב לוין ושמחה רוטמן דיברו על רפורמה כזאת הרבה לפני שביבי הואשם בפלילים. ועוד לפני שרוטמן היה ח"כ בכלל.
גם בנט הציג תוכנית כזאת בדיוק, אגב, והוא מאז ומעולם לא חשוד בביביסטיות יתר. ניב שטרן - שיחה 19:21, 4 בפברואר 2023 (IST)
ר’ מה שכתבתי על תגובתו של מתן כהנא. אבל: יש לנו ערך על [[רפורמת לוין] ובו עד היום אין הפניה לנוסחי חוקים שבדיון. לא כל מיני הצהרות כוונות, אלא ניסוחים מדויקים. כי כידוע, השטן נמצא בפרטים הקטנים. כמוכן, אתה יכול להצביע על המקום שהשינויים המומלצים תפסו בתעמולת הליכוד לפני הבחירות? הם הוזכרו בכלל? Tzafrir - שיחה 07:07, 5 בפברואר 2023 (IST)

יש טעות בסיסית בהנחת המוצא של השאלה. והיא נוגעת לשאלה איך מבינים את המציאות בנוגע למקומה של הפסיקה של בית המשפט בחיים. מי-נהר - שיחה 21:14, 13 בינואר 2023 (IST)

כתבה קצרה על עלייה בחרטה על שינוי מין[עריכת קוד מקור]

https://m.youtube.com/watch?v=-gQQJ6czoG8

כדאי לשנות את כותרת הסעיף ל"חָרְטָּה קצרה על עלייה בכתבות על שינוי מין". קיפודנחש 06:46, 12 בינואר 2023 (IST)

תרמיות בויקיפדיה העברית[עריכת קוד מקור]

לאחרונה נחשפתי לסיפור של ״אלן מקמאסטר״ ממציא המצנם המסחרי, רק שהוא אף פעם לא היה קיים. הוונדליזם הזה שרד בויקיפדיה באגלית מעל עשור. בכל מקרה, משם הגעתי לעמוד Wikipedia:List of hoaxes on Wikipedia. אני חושב שצריך לעשות מקבילה כזאת בעברית, כלומר לא לתרגם את הערך לעברית אלא לתעד את כל המתיחות וההשחתות הגדולות שהיו בויקיפדיה בעברית בפורמט דומה (אם כבר קיים כזה ערך אז צריך לקשר אותו). אני סבור שיש סיפורים כאלו גם אצלנו, חלקם נדונו בעבר במזנון, אבל למי שלא השתתף בעריכה באותו זמן יהיה קשה לנבור בארכיונים, במיוחד קורא רנדומלי של ויקיפדיה. ערך כזה יהווה מקום מהימן למידע שגוי שפורסם בעבר בויקיפדיה. הנזק למשל בסיפור של ״אלן מקמאסטר״ היה ניכר. הוא צוטט בכל מיני אתרים, בספרים כתובים ואפילו היה מועמד להופיע על שטרות כסף ותיכננו להוציא לו בולים. כל מי שיתקל שוב בעתיד בשם של ״אלן מקמאסטר״ יוכל לקבל הפעם את הסיפור הנכון מויקיפדיה דרך הערך הנ״ל. בתקווה שעם הזמן זה יכול לתקן את המיסאינפורציה שנוצר דרך ויקיפדיה – אסף Sokuya13:47, 12 בינואר 2023 (IST)

מועמד להופיע על שטרות כסף בשל המצאת המצנם המסחרי? הייתי מעדכן את הערך גם בזה. עוזי ו. - שיחה 15:02, 12 בינואר 2023 (IST)
השחתות ראויות לבוז, לא להנצחה בדף של ויקיפדיה. דוד שי - שיחה 16:45, 12 בינואר 2023 (IST)
דפי ויקיפדיה לא עשויות מזהב, לא כל מה שנכתב בה הוא הנצחה ססגונית בדיוק ההפך. זה אות קין ובוז לדיראון עולם. ואם לא יודעים את ההיסטוריה אז היא רק תחזור על עצמה. זה עמוד פנימי של ויקיפידיה לא ערך – אסף Sokuya17:52, 12 בינואר 2023 (IST)
זה רק אני שהציץ ברשימת המעקב והיה בטוח שהכותרת היא מתיחוּת בוויקיפדיה העברית? דגש - שיחה 18:17, 12 בינואר 2023 (IST)
גם אני. אייל (המאו"ר לשעבר) שיחה 18:24, 12 בינואר 2023 (IST)
ראשית, לא מדובר במתיחה (Practical joke), אלא בתרמית (hoax), כאמור בשיחה:התרמית אודות הוראת השואה בבריטניה 2007#שינוי שם וגם בשיחה:תרמית#שם הערך. שנית, זה לא נראה לי נושא מספיק חשוב. לטעמי, עדיף להשקיע בכתיבה ותרגום ערכים דחופים חסרים. בארכיון של התבנית לטיפול דחוף הצטברו מעל 2,450 ערכים חשובים להכחלה. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 18:47, 12 בינואר 2023 (IST)
מקבל את התיקון, שיניתי את הכותרת של הדיון להיות ״תרמיות בויקיפדיה העברית״ – אסף Sokuya18:50, 12 בינואר 2023 (IST)
דף כזה אכן יכול להיות מועיל, אם לא לשום דבר אחר אז לפחות כמצפן לסיוע בבדיקת וניטור ערכים, ולהדגיש לכותבים ולקוראים כאחד את העובדה הידועה שיש הבדל ממשי בין "כתוב בוויקיפדיה" ובין "נכון ומציאותי". מצד שני, הצעות מסוג זה בדרך כלל תועלתן נמוכה, ויותר מועיל יהיה אם מי שמאמין שהדבר חשוב יצור את הדף בעצמו, ובמקרה הזה, יתחיל ללקט דוגמאות. אין מניעה ליצור טיוטה גם עבור דפים שמיועדים למרחב ויקיפדיה ולא רק לערכים, במקרה שהיוזם לא בטוח שמקומו של הדף אכן במרחב ויקיפדיה, ומעוניין בחוות דעת נוספות של עורכים אחרים. קיפודנחש 21:19, 12 בינואר 2023 (IST)
הדף הזה יהווה תמריץ לתרמיות, כי הרמאי יוכל להתגאות: תראו כמה יפה "סידרתי" את ויקיפדיה. כל מה שחסר לנו זה אתגר טיקטוק שמזמין ניסיונות להיכנס לדף הזה. דוד שי - שיחה 04:19, 13 בינואר 2023 (IST)
דוד צודק. זו אכן הזמנה לאתגר טיקטוק.שלומית קדם - שיחה 08:07, 13 בינואר 2023 (IST)
מעניין שזה קיים כבר שנים בויקיפדיות אחרות ועוד לא היה לזה אתגר טיקטוק... נו באמת. – אסף Sokuya19:16, 13 בינואר 2023 (IST)
תרמית בתהליך? טומסון - שיחה 20:55, 13 בינואר 2023 (IST)
הלוואי שזאת הייתה תרמית. אנשים מאמינים בהבלים האלה. ראובן מ. - שיחה 21:33, 13 בינואר 2023 (IST)
לא הבנתי את ראובן. תמיד חשבתי שהעובדה שאנשים מאמינים ב<משהו> הוא אחד מסימני ההיכר של תרמית, לא משהו שמראה שלא מדובר בתרמית? אין כוונתי לומר שכל מה שאנשים מאמינים בו הוא תרמית, אלא שכל תרמית היא משהו שאנשים מאמינים בו, ואם אף אחד לא מאמין, אי אפשר לקרוא לכך "תרמית". איפה טעיתי? קיפודנחש 00:57, 14 בינואר 2023 (IST)
התכוונתי לומר שלדעתי הטיוטה הנ"ל לא נכתבה בתור תרמית, ההתרשמות שלי היא שמי שכתב אותה באמת מאמין בקיומה של הטכנולוגיה החוצנית הזאת. ראובן מ. - שיחה 01:37, 14 בינואר 2023 (IST)
תודה על ההסבר. עושה שכל. זה שלא הבנתי אותך זה לא משהו ראוי במיוחד לציון - קורה לי לפחות כמה פעמים כל יום... הפעם אפילו הבנתי שלא הבנתי, כפי שכתוב בפירוש בשאלתי. תודה, בבקשה, סליחה. קיפודנחש 02:12, 14 בינואר 2023 (IST)
תודה על ההפניה לערך. היכולת האנושית להאמין היא דבר מופלא. עוזי ו. - שיחה 19:56, 14 בינואר 2023 (IST)

מחפש מתנדב לפודקאסט[עריכת קוד מקור]

נחוץ ויקיפד לפודקאסט בנושא של ערכים בשפות שונות שמשכתבים נראטיבים בקשר לשואה. מי שמעוניין שיפנה אלי ואתן לו פרטי קשר. תודה, דוד שי דוד שי - שיחה 16:43, 12 בינואר 2023 (IST)

וואו, אני אשמח, כתבתי מעל ל-10 ערכים על גטאות שונות וגם ערך על חסיד אומות עולם. אקסינו - שיחה 15:25, 14 בינואר 2023 (IST)

מצב מוחשך בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף ויקיפדיה:דלפק ייעוץ#מצב מוחשך בויקיפדיה

פארוואס איז די טעגליכע ציטאט אויף דער העברעאישער וויקיפעדיע נישט אויף עברית?[עריכת קוד מקור]

מדוע בוויקיפדיה העברית הציטוט היומי אינו בעברית? 2A0D:6FC2:2190:900:9C41:BAB6:CE51:645 15:09, 15 בינואר 2023 (IST)

יש גם תרגום לעברית, ואין זו פעם ראשונה שבה ציטוט מוצג תחילה בשפת המקור שלו. דוד שי - שיחה 21:28, 15 בינואר 2023 (IST)

רופאים נאציים[עריכת קוד מקור]

יש איזה מיזם של כתיבת ערכים על רופאים נאציים? אני רואה בוק:הדט מספר בקשות להעביר טיוטות העוסקות בנושאים אלו. אייל (המאו"ר לשעבר) שיחה 14:47, 16 בינואר 2023 (IST)

אולי זה קשור לקורס הזה. Liadmalone - שיחה 16:38, 16 בינואר 2023 (IST)
מעניין שפנו אליו...
מי מעביר את הקורס? יש דרך לדעת?
אולי Ruti-WMIL יודעת? אייל (המאו"ר לשעבר) שיחה 16:45, 16 בינואר 2023 (IST)
לא ידוע לי על קורס כזה. אם יוודע לכם פרטים, אשמח לשמוע. Ruti-WMIL
ראו שיחת טיוטה:ד"ר ולדיסלב דרינג. Kershatz - שיחה 22:31, 16 בינואר 2023 (IST)
חבל שמתחילים מטלת כתיבה ללא ליווי ויקיפדי צמוד. ככה כוונות טובות הולכות לאיבוד. גילגמש שיחה 22:36, 16 בינואר 2023 (IST)
לא נראה לי שיש מיזם כזה. יש ערך כללי- רופאים נאצים. אין מניעה לכתוב ערכים ספציפיים על רופאים נאצים, שיש להם חשיבות וראויים לקטגוריה:רופאים נאצים. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 09:10, 18 בינואר 2023 (IST)
הבעיה היא באיכות הכתיבה, לא במטרת הכתיבה. התו המתחרה - שיחה 09:23, 18 בינואר 2023 (IST)

למתכנתים שבינכם[עריכת קוד מקור]

מה דעתכם על המשפט "The most important skill of a developer is not to write code but to read code"?

תודה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

לא צריך להיסחף. היכולת לקרוא קוד חשובה, אבל פחותה בהשוואה ליכולת לכתוב קוד. יש לזכור שקוד שנכתב נכון ומלווה בהערות קל יותר לקריאה מקוד שנכתב ללא הערות או בסגנון גרוע. ומה כאשר נתקל בקוד שכתוב ממש גרוע? במקרה זה היכולת לקרוא קוד חשובה, משום שהיא בסיס לשיפור הקוד הגרוע, אבל השיפור יושג רק אם לקורא יש יכולת טובה בכתיבת קוד. דוד שי - שיחה 19:27, 17 בינואר 2023 (IST)
בעברי הקרוב כבודק תוכנה הייתי מציץ בקודים פשוטים של סקריפטים, ועולה על טעויות לפני הבדיקה בפועל (כתבתי "קודים" בתקופת Atari 800XL בשפת BASIC).‏ 87.69.242.88 08:39, 19 בינואר 2023 (IST)
מזכיר קצת את הבדיחה על שני השוטרים. לענייננו. מתכנתים שיודעים לא רק לכתוב קוד אלא אף לפענח קוד של אחרים, יהיו בדרך כלל ברמה גבוהה יותר מהיתר. ואלה שכותבים קוד נהיר בבחירה נכונה של שמות משתנים ופונקציות וארגון נכון של הקוד באובייקטים ושיטות הם הטובים מכולם. אפי ב. 10:15, 25 בינואר 2023 (IST)

כיצד ניתן לתקן באג בויקיפדיה העברית?[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף ויקיפדיה:דלפק ייעוץ#כיצד ניתן לתקן באג בויקיפדיה העברית?

פסקת ההתגברות? עילת הסבירות?[עריכת קוד מקור]

אם הייתם יכולים להוביל רפורמה חוקתית בוויקיפדיה, אלו חוקים הייתם משנים/מבטלים/מוסיפים? התו המתחרה - שיחה 15:52, 18 בינואר 2023 (IST)

עילת הסבירות נועדה למצבים בהם אין חוק מתאים - קיימת במרבית אם לא כל המדינות הדמוקרטיות.
אסור לנגוע ביועצים המשפטיים, הם לא נועדו להיות אנשי אמון של פוליטיקאים, אלא אנשי האמון של הציבור כולו.
אסור לגעת בסניוריטי, יש שיטה טובה ומחפשים איך לקלקל אותה.
הוועדה לבחירת שופטים פועלת היטב, לא צריך להפוך אותה לכלי פוליטי למינוי שופטים פוליטיים.
פסקת התגברות, לדעתי צריכה להיות, כדי להשאיר את המילה האחרונה בחקיקה לכנסת, אבל... הרוב צריך להיות משמעותי, מעבר לרוב קואליציוני, נגיד 70 או משהו דומה.
בברכה. ליש - שיחה 16:34, 18 בינואר 2023 (IST)
ליש: בוויקיפדיה. אז לדעתך צריך להוסיף את שיטת הסיניוריטי? אני בעד. Tzafrir - שיחה 17:16, 18 בינואר 2023 (IST)
שיטת הסניוריטי מביאה למינימום של שיקולים זרים בבירת נשיא בית המשפט העליון, שכן זה מנגנון התלוי בוותק בלבד (נכון שהיא משליכה באופן בלתי נמנע על מינוי השופטים, כי שופט שמתמנה בגיל צעיר צפוי לכהן כנשיא. אינני חושב שזה דבר חמור). יתרון נוסף שיש לה הוא שהנשיא הוא הוותיק בשופטים ולכן סביר שהשופטים האחרים גם יכבדו אותו - בשונה משופט מבחוץ שמוצנח לבית המשפט לשמש כנשיא וזה תפקידו הראשון שם. יואב ר. - שיחה - 18:44, 18 בינואר 2023 (IST)
יואב, איפה אנחנו ממנים בוויקיפדיה נשיא לבית משפט העליון? אנחנו כמובן יכולים לחוקק חוק שנשיא בית המשפט העליון יהיה מי שערך הכי הרבה עריכות שלא בין שתיים לארבע, או כל חוק אחר, אבל משום מה לא נראה לי שיתחשבו כאן בחוקים המוזרים שלנו. ערב טוב לכולם. Tzafrir - שיחה 19:55, 18 בינואר 2023 (IST)
טעות שלי, לא קלטתי שהתכוונתם למדינת ויקיפדיה. יואב ר. - שיחה - 20:22, 18 בינואר 2023 (IST)
היתי משנה דבר מהותי שבעיני חסר. יש לנו בעיה בתהליך קבלת החלטות. חלק מההחלטות נובעות מכוחו של מנהג ולא כלל כתוב. זה מקשה על החדשים להבין את הכללים האלה. אין גם "קובץ חוקים" שלפחות יאגד את הכללים שכן קיבלנו ויזכיר לפחות חלק מהמנהגים הנפוצים ביותר. זה גם יעזור לחדשים להשתלב. ניסיתי לעשות את זה בזמנו אבל לא הצלחתי. זה היה נורא קשה כי מדובר בהמון עבודה. גילגמש שיחה 21:01, 18 בינואר 2023 (IST)
אני בעד לשפר את ויקיפדיה, ולא בעד להשקיע זמן ואנרגיה בחקיקות, בהצבעות ובחלוקת ג'ובים. זה גם מפלג אותנו במקום לאחד אותנו. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 08:42, 19 בינואר 2023 (IST)

קורס עורכים למו״לים של שקוף[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:מזנון

קראו הודעה זו המופצת בחוגי השמאל: למה ויקיפדיה משתפת פעולה עם חוגי השמאל? [דרוש מקור: מה המקור שמדובר על חוגי שמאל ?]

מה אם היינו אומרים לכם שיש פלטפורמת המונים שמעלה על נס את ערכי השקיפות והידע החופשי, שמאות אלפי ישראלים נחשפים אליה מדי יום, ושכל מה שכתוב בה מגיע ישירות מא.נשים מהיישוב?

מדובר כמובן בוויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית הגדולה בעולם.

אנחנו שמחים לספר שחברנו לעמותת ויקימדיה ישראל, ויצרנו קורס חדשני ללימוד עריכה בוויקיפדיה! הקורס נועד לתת לכם כלים ומיומנויות שיאפשרו לכם להנגיש לציבור מידע מעולמות התוכן שחשובים לכם.

הקורס ילווה גם על ידי הצוות העיתונאי של שקוף שיתן סקירה מקצועית על התוכן וילווה את הבוגרים לאחר סיום הקורס.

זו ההזדמנות שלכם.9F להנגיש ידע לחברה הישראלית שלא היה רואה אור בדרך אחרת ולהפיץ ידע חופשי בדגש על תקשורת, אקלים, כנסת ודמוקרטיה.

הפרטים היבשים: הפעם אנחנו פותחים שני מחזורים ברצף, אפשר להירשם למחזור המועדף עליך! הקורס יכלול שישה מפגשי וידאו מקוונים (Zoom), שיתקיימו בין השעות 19:00-21:00 בתאריכים הבאים:

מחזור פברואר-מרץ: המפגשים יתקיימו בימי רביעי, בין השעות 19:00-21:00, בתאריכים הבאים:

15.2, 22.2, 1.3, 15.3 ,22.3, 29.3

מחזור מאי-יוני: המפגשים יתקיימו בימי שלישי, בין השעות 19:00-21:00, בתאריכים הבאים:

2.5, 9.5, 16.5, 23.5, 30.5, 6.6

המשתתפות.ים יהנו מגישה לסביבת למידה מקוונת ועשירה עם חומרים ללימוד עצמי, וכן מהדרכה פרטנית מאת מומחיות.ים לעריכה בוויקיפדיה.

מספר המקומות מוגבל ולא נוכל להבטיח השתתפות כולם. אנא מלאו את טופס המיון בהקדם! הקורס מסובסד במלואו על-ידי עמותת ויקימדיה ישראל, מלבד דמי רצינות בסכום סמלי של 150 שקלים. 77.137.79.1 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

למה ויקיפדיה העברית משתפת פעולה עם גמלאים, עם סטודנטים ועם שלל גורמים אחרים (אגב, לרבות קורסים שאורגנו על ידי ארגוני ימין אם אני זוכר נכון כמה פרסומים שהופצו כאן בעבר)? ויקיפדיה פתוחה לכל מי שרוצה ומעוניין לערוך לפי הכללים והחוקים כאן, תוך שיתוף פעולה עם הקהילה. תאו הארגמן - שיחה 11:37, 19 בינואר 2023 (IST)
איך זה קשור למזנון??? Eladti - שיחה 11:39, 19 בינואר 2023 (IST)
לא קשור למזנון ולא קשור לוויקיפדיה העברית. אם ויקימדיה ישראל החליטה משהו, יש לך את הזכות לשאול אותם. PRIDE! - שיחה 11:41, 19 בינואר 2023 (IST)
שלום לכולם. הקורס המדובר אכן נעשה בשיתוף פעולה של ויקימדיה ישראל עם גוף התקשורת שקוף-העין השביעית. טרם היציאה לדרך, וידאנו כי מדובר בגוף א-מפלגתי, שאינו מזדהה כשייך לצד כזה או אחר של המפה הפוליטית (ראו למשל כאן), ושפעולותיו אינן מפרות את עולם הערכים ואת הקוד האתי של תנועת ויקימדיה. כמו בכל פעילות שבה מעורבת העמותה, גם בפעילות הזו הובהר למשתתפי הקורס שכל תוכן שיפורסם על ידיהם יהיה על אחריותם בלבד ויעמוד לשיפוט קהילת עורכי ויקיפדיה העברית. בקורס, מושם דגש משמעותי על היותה של ויקיפדיה מרחב שיתופי, שיש לקבל את כלליו ולהשתלב בתוכו בצורה מכבדת - זאת, תוך הקפדה על כתיבה נייטרלית ומבוססת-מקורות.

סוף העברה

אנו בוויקימדיה ישראל מקיימים שיתופי פעולה דומים עם מגוון גופים נוספים, בהם מוסדות חינוך, תרבות ואקדמיה שונים, ופתוחים לשתף פעולה עם כל ארגון המכבד את ערכי תנועת ויקימדיה ואת כללי קהילת ויקיפדיה העברית. זאת, בשאיפה לתמוך ביצירה של כמה שיותר תוכן חופשי, לתועלת הציבור הרחב.
בברכה, Shai-WMIL - שיחה 17:36, 19 בינואר 2023 (IST)
ליתר דיוק, המקור הוא הודעת דואר שנשלחה למו״לים של אתר שקוףהעין השביעיתהמקום הכי חם בגיהנום (אני אחד מהם). הקורס מיועד למו״לים, כלומר: למי שתורמים באופן חודשי סכום קבוע למימון האתרים הללו. השורה הראשונה לא נכללת בהודעה שנשלחה ולכן אני משנה את הכותרת. Tzafrir - שיחה 18:54, 19 בינואר 2023 (IST)
גם אני אחת מהמ"ולים של שקוף ושמחה על שיתוף הפעולה עם ויקימדיה ישראל. נקווה שיבואו רבים.שלומית קדם - שיחה 18:51, 20 בינואר 2023 (IST)
גם אני אחת מהמו"לים והשתתפתי בצוות ההדרכה של הקורס. כמו שיתופי פעולה אחרים, עם גמלאים ואוכלוסיות אחרות, זהו מיזם חיובי שמעביר למשתתפים את עקרונות היסוד של ויקיפדיה יחד עם כלים טכניים. IfatE - שיחה 08:22, 23 בינואר 2023 (IST)


עצרת כן לשלום - לא לאלימות[עריכת קוד מקור]

היי, ברצוני לכתוב בשבועיים הקרובים את הערך על עצרת כן לשלום - לא לאלימות/עצרת השלום בכיכר מלכי ישראל/שם אחר שאבחר בהמשך, אבל אני רוצה לעשות "מדגם" ולבדוק האם הקהילה חושבת שיש לערך שכזה חשיבות. כמובן שאכתוב על כל מה שקרה מעבר לרצח (ההופעות, ההתארגנויות וכל מיני דברים בסגנון). אשמח לדעתה של הקהילה, בברכה דזרטשיחה 10:20, 20 בינואר 2023 (IST)

לעצרת שהסתיימה ברצח יש חשיבות, וייתכן שהייתה בעלת חשיבות גם ללא הרצח. דוד שי - שיחה 11:50, 20 בינואר 2023 (IST)
אירוע היסטורי. חשיבות ברורה מאליה. יחס הזהב - שיחה 12:06, 20 בינואר 2023 (IST)
בהחלט, ישנה חשיבות לוגי ; שיחה 12:43, 20 בינואר 2023 (IST)
בוודאי שישנה חשיבות. בעצרת הזו התקיים (לצערי) אירוע מכונן בהיסטוריה של מדינת ישראל, וחשיבותה מוצקת וברורה לכל. ניבשיחהמכחילים את הקונגרס 14:53, 20 בינואר 2023 (IST)
העצרת היא אירוע מכונן בהיסטוריה של ארץ ישראל, ולכן חשיבותה מובהקת. אקסינו - שיחה 15:08, 20 בינואר 2023 (IST)
אני לא בטוח שיש חשיבות, או שהייתה חשיבות לעצרת הזו בזמן שהיא קרתה. למיטב זכרוני, היו באותה תקופה המון הפגנות של ארגוני ימין ומתנחלים נגד הסכמי אוסלו, חלקן אלימות, והיו אלימות ותקיפות של אנשי שמאל בהצגות תיאטרון פוליטיות, בבתי קולנוע שהקרינו סרטים על הסכסוך הישראלי-פלסטיני ובאירועים באולם "צוותא". אולי פספסתי משהו באותה תקופה, אבל אני זוכר שהיו מעט מאד הפגנות של אנשי שמאל, בעיקר של ארגונים קטנים ועם מעט משתתפים. "עצרת כן לשלום - לא לאלימות" הייתה אירוע מהונדס, שתוכנן על ידי יועצי התדמית של ראש הממשלה כצעד נגדי להפגנות הימין, ואכן הגיעו לשם כל תומכי רבין והסכמי אוסלו, שרובם לא יצאו מהבית מהפגנת הארבע מאות אלף. אני בפירוש זוכר שזה היה מוזר לראות הפגנת תמיכה בממשלה ובהסכמי אוסלו, כי לא היה זכור לי שהיה אירוע דומה כלשהו באותה תקופה. קשה לנבא מה היו יכולות להיות תוצאות מערכת הבחירות לכנסת הארבע עשרה אם רבין לא היה נרצח. הוא כנראה חשב שהעצרת יכולה להטות קצת את דעת הקהל לטובתו, אבל אני לא משוכנע עד כמה היא באמת הייתה משפיעה. מבחינה אנציקלופדית, נראה לי שאין חשיבות גבוהה לעצרת למען השלום. להפגנות הימין נגד הסכמי אוסלו הייתה הרבה יותר נוכחות תקשורתית, וכנראה גם השפעה על דעת הקהל, שבאה לידי ביטוי בתוצאות הבחירות לכנסת הארבע עשרה ולראשות הממשלה, וצריך לכתוב קודם על המחאה נגד הסכמי אוסלו. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 14:58, 20 בינואר 2023 (IST)
אני גם מתכנן אולי לכתוב ערך על המחאה נגד הסכמי אוסלו, אבל פרה-פרה. בברכה דזרטשיחה 21:42, 20 בינואר 2023 (IST)
חשוב לי לציין שיש קושי קל בכתיבה על אירועים שהתרחשו בישראל משנות התשעים ותחילת האלפיים, שנובע מחוסר מקורות. רוב מאמרי העיתונות באתר לעיתונות היסטורית מגיעים עד סוף שנות השמונים, ובאתרי עיתונים באינטרנט יש מידע מאמצע שנות האלפיים, במקרה הטוב. הופתעתי לגלות, למשל, שאין זמינות מקוונת של גיליונות "ישראל היום" מלפני 2017. כמו כן, הארכיון של "ידיעות אחרונות", שהיה העיתון הנפוץ ביותר בשנות התשעים, לא זמין באינטרנט. אני ממליץ לעשות את מה שאני עשיתי פעם - להשתמש בארכיון של "ידיעות אחרונות" בבית אריאלה בתל אביב. זו מערכת ממוחשבת סגורה, עם יכולות חיפוש והצגה טובות. בהצלחה, -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 08:55, 21 בינואר 2023 (IST)
יש סיכוי שאני אהיה בבית אריאלה עוד שבועיים בלי קשר, אז אבדוק. תודה על העצה ידידי בברכה דזרטשיחה 21:58, 21 בינואר 2023 (IST)
לדעתי חשיבות העצרת היא בעניין רצח רבין ולא יותר מזה, ולכן מקומה בערך רצח יצחק רבין ולא יותר מזה. אסף השני - שיחה 18:46, 20 בינואר 2023 (IST)
איזה עצרת? אייל (המאו"ר לשעבר) שיחה 02:02, 22 בינואר 2023 (IST)
העצרת בה נרצח רבין. אי"ש | שו"ת, כ"ט בטבת ה'תשפ"ג ; 02:45, 22 בינואר 2023 (IST)
זה היה נשמע לי חלק מהעצרות של היום, אני סבור שיש חשיבות. אייל (המאו"ר לשעבר) שיחה 02:50, 22 בינואר 2023 (IST)
לדעתי ברור שיש חשיבות. אפילו נתקלתי בכמה ספרי פרוזה שמזכירים אותה (אני בדיוק קורא את "חמש נפשות" של יותם טולוב, למשל). האירוע הפך להיסטורי בדיעבד בגלל הרצח, אבל נחרת בתודעה הלאומית, כולל מי הופיע בו וכו'. אברהם אליצור - שיחה 20:30, 22 בינואר 2023 (IST)
הספר בשבילה גיבורים עפים מסתיים כשהגיבורים טסים לישראל, כשהם מיודעים על העצרת המתחילה באותה שעה בכיכר מלכי ישראל. הספר מאכזב והערך מיותר. מדרון חלקלק. אודי - שיחה 14:32, 23 בינואר 2023 (IST)
ללא ספק יש חשיבות לעצרת שבסופה אירע רצח רבין. אגב, לדעתי כדאי גם לתרגם את הערך אודות הסרטון שצילם רוני קמפלר (Kempler video), בדומה לסרט זפרודר. הסרטון הזה היה נחוץ מאוד לחקירות, וגם הייתה לו השפעה בנוגע לדיון סביב תאוריות הקשר על רצח רבין. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 17:58, 23 בינואר 2023 (IST)
@אגסי, אשמח לתרגם, רק איך לקרוא לערך בעברית? "הסרטון של קמפלר"? "סרטון קמפלר"? אקסינו - שיחה 17:58, 23 בינואר 2023 (IST)
כן, נראה לי שם הולם. לכל היותר יהיו הצעות לשנות את שמו. אגב, אני לא מבטיח שלא יהיה אף אחד שיניח תבנית חשיבות, אבל די משוכנע הערך לא יימחק. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 18:01, 23 בינואר 2023 (IST)
לאור התמיכה מרוב המשתתפים בדיון, אני כן מתכוון לכתוב את הערך בזמן הקרוב. בברכה דזרטשיחה 16:44, 26 בינואר 2023 (IST)

שינוי עיצוב בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

יאיר מור, ויקיפדיה בשינוי דרמטי: כך תיראה מהיום, באתר אייס, 20 בינואר 2023. שמתם לב? אהבתם? דוד שי - שיחה 06:24, 22 בינואר 2023 (IST)

טכנית, גיקטיים כבר אמרו לפני. עשו את זה רק מפני שבאנגלית שינו לממשק החדש. בשפות אחרות (כמו צרפתית) היו, ורק כאשר ויקיפדיה האנגלית שינתה את הממשק, הם "התעוררו". PRIDE! - שיחה 12:25, 22 בינואר 2023 (IST)
הקדמנו את ויקיפדיה האנגלית בעיצוב החדשני של וקטור 2022 ע"פ מה ששמתי לב קריצה אקסינו - שיחה 18:59, 22 בינואר 2023 (IST)
אני אישית ממש לא אהבתי את העיצוב הזה. החלפתי חזרה לישן, החדש לא מאוד נוח לי, גם כמשתמש רשום וגם אם אני גולש כאנונימי. Eitanbb 💬 ✏️ 📋 07:22, 24 בינואר 2023 (IST)
נע, אני אוותר. תודה. (בתכל'ס? אני מתאר לעצמי שאם היה לי הפז"ם של דוד שי ויתר ותיקי המיזם, הייתי עוד נשאר עם המונובוק...) TheStriker - שיחה 14:14, 25 בינואר 2023 (IST)
גם אני, כמובן, משתמש בווקטור 2010, בדיוק כמו שאני מתנגד ל'חידושי' האקדמיה ללשון. התו המתחרה - שיחה 14:29, 25 בינואר 2023 (IST)
העיצוב החדש הפריע לי בהתחלה. אך כעת כבר התרגלתי, ומעדיף אותו על פני הקודם. אי"ש | שו"ת, ד' בשבט ה'תשפ"ג ; 21:10, 25 בינואר 2023 (IST)

מישהו מגיש מועמדות לתפקיד דייל?[עריכת קוד מקור]

היי, יש כאן ויקיפד שמעוניין להגיש מועמדות לתפקיד דייל? Eitanbb 💬 ✏️ 📋 07:48, 24 בינואר 2023 (IST)

אני שמעתי ששרה אולי תגיש. התו המתחרה - שיחה 09:17, 25 בינואר 2023 (IST)
מי זו שרה? Eitanbb 💬 ✏️ 📋 10:24, 25 בינואר 2023 (IST)
שרה נתניהו, כמובן. התו המתחרה - שיחה 11:08, 25 בינואר 2023 (IST)
לא שרה ששרה שיר שמח? TheStriker - שיחה 11:40, 25 בינואר 2023 (IST)
שרה הייתה דיילת. צריך דייל. Geagea - שיחה 11:58, 25 בינואר 2023 (IST)
איזה כיף לדוברי אנגלית, שלא צריכים לכתוב 'דרוש.ה.ות.ים דייל.ת.ים.ין'. התו המתחרה - שיחה 13:49, 25 בינואר 2023 (IST)
@TheStriker, שרה הזו צועקת שיר שמח, אני לא יודע לגבי ה'שׁרה'. התו המתחרה - שיחה 13:50, 25 בינואר 2023 (IST)
צועקת כן, שיר שמח? לאו דווקא. בעיקר לא לנצעקים.שלומית קדם - שיחה 14:41, 25 בינואר 2023 (IST)
דיילים אחרים לא צועקים? אבל אם אנחנו כבר בקטגוריה הזו, מה היה שם המשפחה המקורי של פינצ'י מור? Tzafrir - שיחה 15:02, 25 בינואר 2023 (IST)
אהרונובסקי Shannen - שיחה 08:44, 28 בינואר 2023 (IST)

הועבר לדף ויקיפדיה:דלפק ייעוץ#23 שנים

פורטל אקטואליה בויקי אנ'[עריכת קוד מקור]

רק כעת אני רואה את הפורטל של ויקי אנ' פורטל אקטוא'. האם זה משהו חדש? הוא מקושר מהסרגל הצידי בכל עמוד. הייתי מאמץ את הרעיון - במקום ויקיחדשות שלנו, שהנסיון להחייתו הגיע לקיצו. בברכה בן-ימין - שיחה 08:48, 26 בינואר 2023 (IST)

הפורטל הזה קיים ב-112 ויקיפדיות! (d:Q4597488). הבעיה שצריך לתחזק פורטל כזה באופן שוטף, ואצלנו יש רבים שלא אוהבים אקטאוליה, ויש גם בעיות תחזוקה שוטפות של העמוד הראשי כמו הציטוט היומי. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 09:24, 26 בינואר 2023 (IST)
אם רוצים לפתוח פורטל, יש לפתוח דיון ב-ויקיפדיה:פורטל/פתיחת פורטל חדש. זה שיש במספר גבוה של ויקיפדיות, זה לא אומר שגם אנחנו צריכים אותו. PRIDE! - שיחה 09:30, 26 בינואר 2023 (IST)
אין מספיק אנשים לתחזק את ויקיחדשות. למה נראה לך שיהיו מספיק אנשים לתחזק פורטל אקטואליה? בתור התחלה, עדיף לדיון כזה להתחיל באמירה מהסוג של „אני רוצה להשתתף בתחזוקת פורטל אקטואליה״ שתהיה מאחוריה כוונה רצינית. Tzafrir - שיחה 10:04, 26 בינואר 2023 (IST)
אגסי, חושבני שיש מספיק אוהבי חדשות על מנת לפתוח כזה פורטל. הפורטל גם אינו מחייב תחזוקה שוטפת, הוא מאד דומה לפינת החדשות שיש לנו בעמוד הראשי, רק בצורה מורחבת יותר. בהתרשמות מהויקיאנ' לא רואה קושי גדול לתחזק את המידע.
@צפריר היקר, ראשית קל יותר לתפעל את הפורטל מאשר אתר ויקי חדש ושלם, מהרבה סיבות, בין היתר כי הוא כולל תחזוקה מלבד התוכן. בטוחני שיהיו רבים שיתנו יד, בעיקר חובבי ערכי החדשות. שנית, מטרת הודעתי לא הייתה רצון לפתוח פורטל, כי אם להתפלא שעד היום לא ראיתי אותו, ועל כך שיוזמי ויקיחדשות לא העדיפו את הפורטל. בכל מקרה אם מישהו ירצה להרים את הכפפה, אני כמובן אשתתף בשמחה. בברכה בן-ימין - שיחה 14:32, 26 בינואר 2023 (IST)
גם אני מעריך שלפורטל כזה תהיה יותר הצלחה מאשר לוויקיחדשות, אבל תחזוקה שלו תסיט מאמץ מהמטרה העיקרית שלנו, שהיא כתיבת אנציקלופדיה, ולכן מעדיף להסתפק בפינת האקטואליה שבדף הראשי. דוד שי - שיחה 10:50, 28 בינואר 2023 (IST)
דוד, בדיוק להפך: אולי פורטל כזה ימנע את הפרץ העז של ויקיפדים לכתוב ערכים חדושתיים סמוך ונראה להתרחשותם, דבר שיחסוך זמן ועל הדרך גם מלחמות מיותרות. בן-ימין - שיחה 00:55, 29 בינואר 2023 (IST)
אני כבר הצעתי לפתוח את פורטל אקטואליה ונתקלתי בהתנגדות מאותן הסיבות, אך אני חושב שזה רעיון טוב גם מהסיבה שציינת, וגם מהסיבה שזה יגביר את ההתעניינות באתר מצד עורכים שונים.
רק אומר ומציין שזה לא חייב להיות בקצב שזה כמו בוויקיפדיה האנגלית - ברוב הוויקיפדיות הקצב הוא יחסית איטי, רק ידיעה או 2 ליום ואפילו ידיעה פעם ביומיים או שלוש. אקסינו - שיחה 20:08, 29 בינואר 2023 (IST)
אקסינו, אולי נוכל לגבש עוד כמה עורכים סביב ההצעה, ולנסות לפתוח - אפשר בהתחלה בטיוטה שתהיה פעילה כמה ימים, ולעלות את ההצעה שוב בצורה מסודרת. בברכה בן-ימין - שיחה 08:30, 30 בינואר 2023 (IST)
אני בעד, אולי @מקף יתעניין. אקסינו - שיחה 18:12, 30 בינואר 2023 (IST)
אשתדל להצטרף כשהטיוטה תעלה.― מקף | T18:20, 30 בינואר 2023 (IST)

תמונות מבית הנשיא[עריכת קוד מקור]

תודה!
כרטיס מעורב Ticket:2022122110010313

יש לי שתי שאלות לגבי תמונות שנתקבלו מבית הנשיא. אשמח לעזרה:
שאלה 1: התמונה בכתבה הזו - נשיא המדינה הדליק נר רביעי של חנוכה בבית הכנסת ליוצאי מרוקו על שם הרב הרצוג, נתקבלה מבית הנשיא. ניסיתי להבין באיזה בית כנסת מדובר. מסתבר שיש לא מעט בתי כנסת שנקראים ע"ש הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג. האם מישהו יודע להגיד באיזה בית כנסת מדובר. באיזה עיר.
שאלה 2: העליתי תמונות מטקס הענקת פרס לעולים אשר תרמו תרומה משמעותית לחברה ולמדינה לשנת 2022 שהוענק על ידי שרת הקליטה - בקטגוריה זו. העניין הוא שישנו טקס נוסף שמתייחס לפרס שרת הקליטה משנת 2020 - בקטגוריה זו. השאלה שלי האם מדובר באותו הפרס וצריך לאחד את הקטגוריות וגם הפריטים בוויקינתונים. Geagea - שיחה 12:44, 26 בינואר 2023 (IST)

Geagea לגבי שאלה 1: בתל אביב, כך על פי הכתבה הזו. בברכה, Lonparis - שיחה 17:25, 26 בינואר 2023 (IST)
נראה שזה היה חלק מביקור כללי ביפו באותו יום. לא הצלחתי ממש למצוא פרטים מפורטים על בית הכנסת, אבל זה לא אומר הרבה. Mbkv717שיחה • ד' בשבט ה'תשפ"ג • 17:28, 26 בינואר 2023 (IST)
מתוך השוואה בין שני קישורים, נראה שבית הכנסת נמצא ברחוב "קהילת קנדה 49". david7031שיחה • ה' בשבט ה'תשפ"ג • 23:01, 26 בינואר 2023 (IST)
‏בית הכנסת הרב הרצוג‏ (Q116447944). ‏Geagea - שיחה 01:15, 27 בינואר 2023 (IST)
david7031, אני ראיתי את ה-pdf, אבל לא הצלחתי למצוא שום דבר מעבר לו שיאשש שזה באמת בית הכנסת הרלוונטי, או שהוא באמת קיים. בגוגל סטריט ויו לא רואים משהו ברור מספיק באזור ולא מצאתי תוצאות רלוונטיות אחרות (למשל, אי אפשר לדעת בוודאות שזה בית כנסת מרוקאי). Mbkv717שיחה • ה' בשבט ה'תשפ"ג • 10:00, 27 בינואר 2023 (IST)
כאן נאמר שבית הכנסת הוא ב"יפו ד'". כמה בתי כנסת על שם הרב הרצוג את חושב שיש ב"יפו ד"?david7031שיחה • ה' בשבט ה'תשפ"ג • 10:05, 27 בינואר 2023 (IST)
גם ב-PDF כתוב יפו ד'. בגוגל וויו לא רואים את בית הכנסת. כנראה לא בית כנסת גדול. Geagea - שיחה 10:48, 27 בינואר 2023 (IST)
וכן, העובדה שמדובר בבית כנסת ליוצאי מרוקו צויינה בכרטיס של בית הנשיא. Geagea - שיחה 11:02, 27 בינואר 2023 (IST)

תבנית יריבות בספורט[עריכת קוד מקור]

היי, כבר הרבה זמן שרציתי לעשות תבנית כזאת כמו בוויקיפדיה האנגלית (Template:Infobox sports rivalry), לשימוש בערכים כמו הקלאסיקו או הדרבי של תל אביב. החזון שלי הוא שהתבנית תהיה דומה מאוד לתבנית:קבוצת כדורגל, אבל בעלת שני טורים ועם פרמטרים נוספים כמו מאזן, מפגש אחרון, ניצחון הכי גדול וכו'. ניסיתי בעבר ליצור תבנית כזאת אבל הניסיון נכשל כישלון חרוץ עקב חוסר ידע טכני משווע. בכל מקרה, אשמח לעזרה, כי יש הרבה מאוד ערכים שזקוקים לתבנית הזאת. ‏ OHALON - שיחה - תראו מה עשיתי! 19:47, 26 בינואר 2023 (IST)

@OHALON, אתה יכול לבקש פתיחה של התבנית ב-ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים. PRIDE! - שיחה 21:10, 26 בינואר 2023 (IST)
אוקיי, תודה רבה! ‏ OHALON - שיחה - תראו מה עשיתי! 21:24, 26 בינואר 2023 (IST)
אפשר להתייעץ בעניינים טכניים ואחרים גם בוויקיפדיה:דלפק ייעוץ. וגם אפשר ליצור ערך כללי יריבות ספורטיבית (אנ'). עדכון, לאחר שראיתי שהערך באנגלית על יריבויות ספורט מקושר לערךדרבי (ספורט), פתחתי דיון חדש בשיחה:דרבי (ספורט)#שינוי שם ו/או הרחבת הערך. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 23:25, 26 בינואר 2023 (IST)

פנייה ראשונה בטופס הסיוע להעלאת תמונות[עריכת קוד מקור]

לפני זמן מה פתחתי את טופס ה‏־Google Forms ”ויקיפדיה – בקשת העלאת תמונות” מתוך מחשבה שאוכל להפנות אליו את מי שלא ירצה/יצליח לעבור את התהליך עצמאית. הצבתי את הקישור במספר מקומות, כמו בדף המשתמש והשיחה שלי, ואני שמח לעדכן שהגיעה אליו פניה ראשונה.

כיום, כאשר מצלמות נוחות, יום־יומיות ונפוצות כל כך, ממש מפליא שויקיפדיה אינה מתפוצצת מתמונות של כל מיקום, אירוע משמעותי, או אישיות בת זמננו. אני משוכנע שהטופס הזה אפילו לא מתקרב להיות פתרון פלסטר, ולמרות שאני חושב שלא יהיה בו שימוש סדיר אני מקווה שמהשלב המקדים כעת אוכל לשאוב השראה לרעיונות שיקלו על התהליך בעתיד.― מקף | T00:58, 29 בינואר 2023 (IST)

מחפשת בודקת מטלות[עריכת קוד מקור]

שלום, אני מחפשת בודקת מטלות לסמסטר הקרוב לבדיקת קצרמרים שיורחבו במסגרת קורס אקדמי. אם את מעוניינת לשמוע פרטים נוספים, שלחו לי בבקשה דוא"ל. ההודעה מיועדת לכל המגדרים. תודה רבה! SigTif - שיחה 10:40, 29 בינואר 2023 (IST)

@SigTif, כדאי שתצייני באיזה תחום, כדי שהעורכים הרלוונטיים יוכלו לפנות אלייך. 2A01:6500:A047:213E:97D5:303D:B988:5402 13:40, 29 בינואר 2023 (IST)
תודה רבה לפונים ולפונות. התפקיד אויש. SigTif - שיחה 14:21, 29 בינואר 2023 (IST)