חיות פשע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חיות פשע
סוגה בידור, קומדיה
יוצרים רועי עידן, יובל שגב עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים רועי עידן, יובל שגב עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי יובל שגב עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים מאור כהן, גל זייד, יובל שגב, רועי עידן
ארץ מקור ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 9 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה ביפ ערוץ הצחוק, HOT
אורך פרק 25 דקות
שידור
רשת שידור ביפ, HOT
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חיות פשע היא קומדיה ישראלית שיצרו הקומיקאי יובל שגב והתסריטאי רועי עידן, ששודרה בין השנים 2007 ל-2008 בערוץ ביפ[1]. בסדרה ישנם קטעים מונפשים, קטעים בהם מופיעות בובות וכן קטעים בהם מופיעים שחקנים. את הסדרה כתבו שגב ועידן וביים יובל שגב. את קטעי האנימציה יצר רועי עידן.

במרכז הסדרה נמצא משה קקון, נרקומן שנעצר על ידי המשטרה עקב מעורבותו לכאורה בגנבת פצצה ביולוגית ממכון ויצמן עבור חזבאללה. קקון נאלץ לעבור חקירה על ידי רב פקד מוטי כץ. החוקר כץ הוא רפ"ק בדימוס ששוחרר מבית המשוגעים והוחזר למשטרה כדי לנהל את החקירה. כץ משתמש באמצעים לא קונבנציונליים בחקירה כדי להוציא מידע מקקון לגבי צמד הפושעים אבי העכבר ויגאל הנמר, שלטענת קקון עומדים מאחורי גנבת הפצצה. כל פרק מורכב מסצנות של חקירה ומפלשבקים של קקון המספר לכץ על חבריו העבריינים. בכל אחד מפרקי הסדרה (למעט הפרק הראשון והפרק האחרון) כץ משתמש בשיטת חקירה הקשורה למה שקקון מספר (כך למשל בפרק שבו אבי ויגאל עוסקים בסחר בסמים, כץ וקקון בולעים את התרופות הטיפוליות של כץ ונכנסים להזיות; בפרק שבו אבי ויגאל מתחזים לניצולי שואה, כץ לובש מדי חייל אס אס ומלביש את קקון במדי אסיר יהודי; בפרק שבו יגאל מתגלה כזמר מוכשר, כץ גורם לקקון "לזמר" והשניים שרים את מרבית השורות שלהם במהלך הפרק).

פרקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1 - פצצה ביולוגית נגנבת ממכון ויצמן עבור חזבאללה. משה קקון, אסיר לשעבר שבמסגרת שיקומו קיבל עבודה כאפסנאי במכון הוא החשוד המיידי. קקון נתפס בחדר בבית מלון בעודו צורך קוקאין, כאשר בחדר נמצאת מזוודה עם כסף, ונעצר על ידי משטרת ישראל. במקביל, רפ"ק בדימוס מוטי כץ משתחרר מהמרכז לבריאות הנפש גהה על מנת לנהל את חקירתו של קקון. קקון טוען כי אין לו קשר לגנבת הפצצה ומסביר כי אבי העכבר ויגאל הנמר הם שעומדים מאחורי המעשה. קקון ישב עם אבי באותו תא בכלא איילון והכיר את יגאל דרך אבי. שחקן אורח: עידו תדמור.

פרק 2 - אבי ויגאל מפונים מדירתם לאחר שלא שילמו שכר דירה. השניים מבקשים לגור אצל קקון שמסכים, אך מתחרט על כך במהרה ומגרש אותם מדירתו. השניים עוברים לגור בהתנחלות ביהודה ושומרון ולאחר שמגורשים גם משם, תובעים ממדינת ישראל פיצוי כספי (פינוי-פיצוי, בדומה למפוני גוש קטיף) ומקבלים זאת. שחקן אורח: יוסף סוויד.

פרק 3 - אבי ויגאל מנסים להפוך לסוחרי סמים, בעוד שכץ וקקון מתחילים לסבול מהזיות לאחר שנטלו מהתרופות הטיפוליות של כץ. שחקן אורח: רועי לוי.

פרק 4 - אבי ויגאל שומרים על דירתה של שכנתם ניצולת השואה, ומחליטים לנצל את ההזדמנות ולהתחזות לניצולי שואה, ובכך לקבל כספי פיצויים מגרמניה. לבסוף, מסתבכים השניים עם מס הכנסה לאחר שלא מצהירים על קבלת הכספים. בינתיים, כץ מתלבש כחייל אס אס ומלביש את קקון במדי אסיר יהודי. שחקנית אורחת: דליה פרידלנד.

פרק 5 - על מנת לגרום לקקון לדבר, כץ מביא לחדר החקירות חבר מבית המשוגעים, אסיר לשעבר שישב בתא בכלא איילון עם קקון ועם אבי העכבר. שחקן אורח: ישראל אהרוני.

פרק 6 - לאחר ביקור במכון ליווי, אבי ויגאל מנסים את מזלם בייבוא זונות. בינתיים, אל קקון מגיעה אירנה, אחת מהזונות שאבי ויגאל ניסו לייבא. שחקן אורח: זבולון מושיאשווילי.

פרק 7 - יגאל הנמר מתגלה כזמר מוכשר, אלא שבעקבות התהילה הוא מדרדר לסמים ונכנס לכלא (אזכור לזוהר ארגוב). בינתיים, כץ גורם לקקון "לזמר", והשניים שרים את כל השורות שלהם. שחקנים אורחים: יוני בלוך, ליאון רוזנברג וחני פירסטנברג.

פרק 8 - כץ מביא את סבתו של קקון לחדר החקירות. אביו של יגאל משחרר אותו בערבות מהכלא וחושף בפניו כי ויתר על חיי הפשע, חזר בתשובה והקים ישיבה בבני ברק. אבי ויגאל מגיעים לישיבתו של אבא של יגאל, אך כאשר יגאל מגלה שאביו לא השתנה, עוזב יגאל את היהדות ומתאסלם. שחקן אורח: שי אביבי.

פרק 9 - קקון מגיע לסוף הסיפור. בעקבות התאסלמותם של אבי ויגאל, השניים התקרבו לארגון חזבאללה ששלח אותם לגנוב את הפצצה הביולוגית ממכון ויצמן. השניים גנבו את מדיו של קקון, שבאותו הזמן היה נתון להשפעת סמים, וחדרו למכון. לאחר שהצליחו במשימה, חזבאללה שילמו להם כסף בשביל שיתרחקו מהארגון ומהאסלאם בכלל. על מנת להתנקם בקקון, שגירש אותם מדירתו והרחיק אותם ממנו על מנת להשתקם, השניים מביימים כי קקון עמד מאחורי גנבת הפצצה ובורחים לריו דה ז'ניירו. קקון, שמתברר כחף מפשע, משוחרר ממאסרו. בדרכו החוצה, קקון אוסף את החפצים שהשאיר עם כניסתו למאסר, ביניהם המזוודה עם הכסף וספר פרי עטו שנקרא "עלילות אבי ויגאל", שעל כריכתו מצוירות דמויותיהם של אבי העכבר ויגאל הנמר. קקון מספר לסוהר כי הספר שינה לו את החיים, ולאחר מכן יוצא לרחוב. קטע אנימציה קצר מראה את אבי ויגאל מתמזגים והופכים לקקון, שכנראה המציא את הכול ועמד בעצמו מאחורי גנבת הפצצה, ואולי אף מאחורי שאר הסיפורים של אבי ויגאל המתוארים במהלך הסדרה. שחקנית אורחת: טלי פחימה.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אבי העכבר (בובה - נעם עידן) - בובת עכבר לבושה אימונית. הוא עומד בראש צמד הפושעים אבי ויגאל. אבי מאמין שישאיר חותם בעולם רק אם יבצע פשעים ו"ידפוק את הממסד האשכנזי". חברו הטוב של משה קקון.
  • יגאל הנמר (בובה - יוני פירסטנברג) - טיגריס שמבצע פשעים גם הוא. שלא כמו אבי, אין לו כל מניע לביצוע הפשע, אלא שהוא נגרר אחרי אבי חברו ועושה את כל שהוא אומר לו.
  • משה קקון (מאור כהן) - נרקומן שישב בכלא עם אבי העכבר כיוון שהיו ברשותו סמים קלים. קקון, חברו של אבי, היה חלק מרכזי בהתקדמותם של אבי ויגאל בעולם הפשע. משה קקון טוען שאין לו קשר לפשע, ועל כן הוא מוכן לעבור חקירות אצל רפ"ק כץ ולהוכיח את חפותו.
  • רפ"ק מוטי כץ (גל זייד) - חוקר במשטרת ישראל. אושפז בגלל אי יציבות נפשית, אך גויס בחזרה למשטרה במיוחד לחקירתו של משה קקון. לחוקר כץ שיטות חקירה לא קונבנציונליות.
  • סנ"צ שוסטר (יורם לווינשטיין) - האחראי על החקירה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]