טל ועקנין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טל ועקנין
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 30 ביולי 1986 (בן 37)
כ"ג בתמוז, ה'תשמ"ו
ישראלישראל ירושלים
שם לידה טל שלמה ועקנין
מוקד פעילות ישראל, ארצות הברית, צרפת
תקופת הפעילות מ-1992
מקום לימודים אור תורה, ירדן
עיסוק זמר, מוזיקאי
סוגה מוזיקה חסידית, נשמה, רוק, פופ, יהודית מקורית
סוג קול טנור
שפה מועדפת עברית, אנגלית
כלי נגינה גיטרה
חברת תקליטים Teta Making Music LTD
hoshen production
שיתופי פעולה בולטים קובי אפללו, גד אלבז, יוסי אזולאי, אנדראה בוצ'לי
מספר יצירות ידוע אמונה, ענני בשירים, מודה אני, הללו
מספר צאצאים 4
talvaknin.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טל ועקניןאנגלית: Tal Vaknin, נולד ב-30 ביולי 1986) הוא זמר-יוצר ומפיק מוזיקלי יהודי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כנער למד מוזיקה ופיתוח קול אצל חנה אהרוני והיה חבר במקהלת ילדים במופעים ובטקסים שונים. בשירותו הצבאי שירת בלהקת הרבנות הצבאית בניצוחו של מונה רוזנבלום. לאחר שירותו הצבאי החל להופיע בקונצרטים ופסטיבלים, והופיע גם בפני קהילות יהודיות, ועדי עובדים ובתי חב"ד על ציר ישראל ניו יורק ואירופה.

ב-2008 חבר ליוסי אזולאי וליקט ספרון פירושים ומשלים שיצא יחד עם האלבום "תפילות". ב-2010 כתב את הספרון השני שיצא לאור עם האלבום "תפילות - ב". ב-2009 הקים עם צביקה שלום ויוסי סבן (מקבוצת "דרום" - רדיו ת"א, חיפה, אשקלון ודרום) את תחנת הרדיו גלי ישראל, ושימש במשך 6 שנים כחבר הנהלה, עורך מוזיקה ראשי ומנהל מחלקת המוזיקה. ב-2011 הקים יחד עם יוסי אזולאי את להקת הילדים "מיוסיקידס" אותה חשפו בהופעה בערוץ 24. ב-2012 הופיע בפני קהל של כ-25 אלף איש בסנטרל פארק ניו יורק, במסגרת הקונצרט השנתי של קהילות יהודי ארצות הברית לתמיכה בישראל. כמידי שנה מופיע טל בכינוס המרכזי הגדול בעולם של יהודים בניו יורק בקונצרט Israeli Day Parade. באותה שנה הופיע גם לצד גד אלבז בהיכל התרבות תל אביב.

ב-2013 הוציא טל את הסינגל הראשון שלו "ענני בשירים" אותו כתב קובי אפללו. השיר כבש את תחנות הרדיו והמצעדים בישראל והיה אחד מעשרת השירים המושמעים בישראל[1]. מאוחר יותר הוציא סינגל נוסף בשם "נשמה", אותו כתב והלחין יחד עם ברק אלישע. במקביל, הוציא קליפ לשיר מתוך המופע שלו ״שירים והחלטות טובות״, מופע אינטראקטיבי בו אירח את ישי לפידות, מועצת השירה היהודית ומקהלת מיוסיקידס. באותה שנה הופיע ביוהנסבורג בשיתוף עמותת "חיינו״ וכן פתח את אירועי יום העצמאות של ירושלים בכיכר ציון.. לאחר מכן הופיע גם בכינוס השלוחים העולמי בניו יורק. ב-2015, התארח במופע של יעקב שוואקי בהיכל הפיס ארנה ירושלים.

ב-2016 הוציא לאור דואט בעברית ובאנגלית עם גד אלבז בשם "אמונה", אותו הלחין טל יחד עם המעבד רן אביב. הקליפ לשיר (בבימויו של דניאל פינקלמן) זכה ל-700 אלף צפיות באתר יוטיוב. באותה שנה הופיע בניו יורק לצד זמר האופרה אנדראה בוצ'לי. בנוסף נבחר להופיע בסבב הופעות בקנדה יחד עם ארגון ה-uja ולפתוח את מופעו של הזמר שלמה ארצי בקנדה.

ב-2017 הוציא לאור עיבוד עברי לשירו של הזמר הצרפתי דניאל לוי (צר') לשיר l'envie d'aimer. באותה שנה הוציא לאור את הדואט 'הללו' יחד עם יוסי אזולאי. ב-2018 הוציא לאור את השיר מודה אני, אות מבצע ב-4 שפות. עם הוצאת הסינגל יצא גם קליפ אשר צולם באפריקה, איטליה, צרפת, ארה״ב וישראל יחד עם הבמאי רונן גולדשטיין. באותה שנה הופיע טל יחד עם רועי אדרי במופע משותף אשר שודר בערוץ 97. ב-2019 הוציא לאור מופע טלוויזיוני הנקרא ״מופע סליחות״, במופע אירח את רגב הוד, אליה והב, מיקי בן עטר, והכנר הבינלאומי ישראל גרטנר ששודר גם בערוץ 97. ב-2019 הוציא לאור טל את אלבומו My Day. בתחילת שנת 2020 בפרוץ מגפת הקורונה ייצג טל את ישראל בפרויקט הבינלאומי הטלוויזיוני לתמיכה באמנים בשם "ROAR" - של המפיק הדרום אפריקאי דייוויד בלוך, בשיר השתתפו זמרים מ-21 מדינות: ככריסטינה ביאנקו (אנ'), פאם בלינג (אנ') ועוד.

במרץ 2020 הוציא לאור טל את השיר ״נשמת״ אשר הלחין אוריאל אהרוני בעיבודם של רן אביב וגד אלבז. יחד עם השיר יצא קליפ בהשתתפות כלת פרס ישראל מרים פרץ, בבימויו של רומן נרום. ביום העצמאות 2020 בשל מגפת הקורונה נבחר על ידי עיריית ירושלים להופיע ברחבי העיר על משאית אשר עברה בכיכרות המרכזיים. הרעיון אומץ על ידיי מספר רשויות בישראל בתקופת הקורונה. במרץ 2021 הוציא לאור את השיר ״עלה״ אשר הלחין וכתב יחד עם מעיין טמיר למילותיו של הרב קוק בעיבודו של שיינר. יחד עם השיר יצא קליפ בהשתתפות רודי רוכמן, גד אלבז, בנימין אלבז, אהרון הולדר ועוד. ב-2022 הוציא טל את השיר ״בוקר״ בהלחנתו וכתיבתו של אלחנן אלחדד.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשוי ואב לארבעה. טל מפעיל מספר חשבונות ברשתות חברתיות עם כ-145 אלף עוקבים.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2013: My Day

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2014: ענני בשירים
  • 2014: נשמה
  • 2016: אמונה (עם גד אלבז)
  • 2018: מודה אני
  • 2020: נשמת
  • 2021: עלה
  • 2022: בוקר
  • 2022: ירושלים של זהב 2 (עם ניב אדרי)
  • 2022: בת מלך (עם גד אלבז)
  • 2023: למדתי

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ על פי נתוני מדיה פורסט