לארגו וינץ' 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לארגו וינץ' 2
Largo Winch 2
מבוסס על לארגו וינץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ג'רום סאל עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'רום סאל, ז'וליאן רפנו עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה סאלי מנק עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים תומר סיסלי
שרון סטון
מוזיקה אלכסנדר דספלה
מדינה צרפת, בלגיה, גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Pan Européenne Production
הקרנת בכורה 16 בפברואר 2011 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 119 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט הרפתקאות, סרט פעולה, סרט מותחן עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 24.1 מיליון דולר
סרט קודם לארגו וינץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא The Price of Money: A Largo Winch Adventure עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לארגו וינץ' 2צרפתית: Largo Winch II; יצא לאור במדינות המערב בשם "קונספירציית בורמה", The Burma Conspiracy) הוא סרט מותחן פעולה צרפתי משנת 2011[1] מבוסס על ספר הקומיקס הבלגי "לארגו וינץ'". הסרט יצא לאור בצרפת ובבלגיה ב-16 בפברואר 2011.[2] זהו סרט ההמשך לסרט לארגו וינץ' משנת 2008.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תומר סיסלי צונח עבור צילומי הסרט.
Audi A6 שהיה בשימוש במהלך הצילומים.

שלוש שנים לפני מותו, נריו ווינץ', בעת שנסע מפגישה עסקית בהונג קונג, מודיע לפרדי, שומר ראשו, כי מצא את בנו, לארגו, בכפר בבורמה, ומורה לפרדי לעקוב אחריו. בינתיים, לארגו הציל זה עתה קבוצת תושבי הכפר מטבח שנגרם על ידי מיליציה מקומית של חונטה, בראשות הגנרל מין. בעודו מרפא את המקומיים במקום מבודד עם אהובתו, מאלוניי, מגיע צרפתי בשם סיימון אוברונאז לכפר יחד עם כמה ניצולים שאסף עם רכבו. עם זאת, כשהוא מודיע להם שהוא הועסק על ידי אדם שעבד אצל מין, המקומיים, בראשות קדג'אנג, מכים אותו קשה. לארגו מתערב ופוצע בטעות את קאג'אנג בלהב שלו והוא מגורש מהכפר כשמאלוניי מגינה עליו. לארגו עוזב עם סיימון והם עוזבים את בורמה כשלארגו נוסע למקום אחר, ואילו סיימון פונה לבנגקוק.

בימינו, לארגו, לאחר שמונה לראש קבוצת W, מודיע שהוא מוכר את כל החברה ואת כל מניותיה, וכי הוא יתרום את כל כספי המניות לצדקה. הוא מגייס את עזרתו של אלכסנדר ג'ונג, שותפו של אביו וחבר ילדותו (ואחד הבודדים שידעו על קיומו של לארגו), גם הוא מנהל לשעבר של הצלב האדום והמנהל הנוכחי של קבוצת W, דווייט קוקריין. עם זאת, כשהוא חותם על המסמכים ביאכטה של נריו, נרטווה, יחידת משטרת הונג קונג, בראשות חוקרת האו"ם דיאן פרנקן, מגיעה, כשהיא מחזיקה ידה כתב אישום בפשעים נגד האנושות כנגד לארגו בגין שיתוף פעולה לטבח בבורמה, משום שהגנרל מין קיבל כספים מהחשבון הסודי של נריו שנקרא "פנדורה". תוך כדי חיפוש ביאכטה של לארגו, הם גם מוצאים את פרדי חנוק בחדרו. לארגו מבין שמכיוון שפרדי עקב אחריו לבורמה במהלך הטבח וידע על חפותו, הוא נרצח.

כאשר פרנקן מודיעה בפומבי שיש לה עד נגד לארגו, הוא מוצא מספר טלפון של בנק פרטי בשווייץ ומתקשר אליו, והוא מקבל את המידע אודות חשבון פנדורה וכי הוא מכיל 68 מיליון דולר. למרות התנגדות עורכי דינו, הוא מזמין טיסה לבנגקוק כדי להיפגש באופן אישי עם פרנקן לפגישה עם העד. הוא גם מורה למשרת האישי שלו, גוטייה, לנסוע איתו לבנגקוק ולאתר את סיימון, מכיוון שעבד אצל מקורבו של גנרל מין. כשהם מגיעים לבנגקוק, גוטייה עוזב למצוא את סיימון בזמן שלארגו הולך לנציגות של האו"ם. עם הגעתו, לארגו המום לגלות כי העד הוא בעצם מאלוניי, אשר מעיד עדות שקר נגד לארגו על כך שהיה מעורב בטבח, וגם פרנקן מדווחת לו כי גנרל מין קיבל כספים מחשבון סודי שהיה בבעלותו של נריו, המכונה פנדורה. לארגו מתנגד באלימות להאשמות ומכה את מאלוניי. הוא מעוכב על ידי פרנקן. עם זאת, ממשלת תאילנד מושכת את אישומיה ומשחררת אותו, והוא מועלה על ידי קוקריין למטוס. עם זאת, לאחר החזרת פריטיו האישיים הוא מוצא פתק "סליחה" שנמסר לו על ידי מאלוניי. הוא גם מגלה שהיא גורשה בחזרה לבורמה. למרות מחאותיו של קוקריין, לארגו עוזב. פרנקן, כועסת על גירוש מאלוניי וזיכויו של לארגו, מגלה שלארגו יצר קשר עם הבנק הפרטי ונוסעת לציריך.

לארגו מגיע לבורמה, שם מחכה לו המיליציה המקומית שתעביר אותו לגנרל מין. עם זאת, בדרך, הג'יפ המוביל את לארגו מותקף על ידי תנועת ההתנגדות המקומית בהנהגת קדג'אנג, המבקשת לנקום בלארגו. לארגו מספר לו את סיפורו ומשכנע אותו להצטרף אליו. הם פונים לבסיסו של גנרל מין, עם קודג'אנג ואנשיו מחופשים לחיילים, ואנשיו של קודג'אנג מפוצצים כמה מכלי דלק ויוצרים הסחה, בעוד שלארגו משחרר את האסירים וגם את מאלוניי עצמה, שמגלה כי מין הכריח אותה להעיד בכזב עם איום שהם יהרגו את בנה. הם פונים לצריף של גנרל מין, רק כדי למצוא אותו עם בנה של מאלוניי, נום. מין מגלה שאף על פי ששולמו לו חצי מקדמה על הטבח בכפר, הוא מעולם לא קיבל את שאר הכסף, ומורה ללארגו לבצע העברה של 25 מיליון דולר לחשבון של מין. לארגו מציית, אך כשהוא משלים את ההעברה, הוא תוקף את מין ולוקח את נום ומאלוניי והם בורחים בסירה.

בינתיים, פרנקן, שמורה למנהלי הבנק להקליט את שיחותיהם, מגלה על קריאתו של לארגו להעביר את הכסף למין. כשרואה בכך ראיה, היא מודיעה על כך בפומבי, וגורמת למניותיה של קבוצת W לרדת באופן מסיבי. קוקריין, למרבה צערו, מגלה שקבוצת W תועבר לידי תעשיין רוסי בשם נזאצ'וב, אשר מסוכסך עם לארגו מאז שתקף אותו פעם במהלך פגישה עסקית. מאז הורדת המחירים, כעת יש לנזאצ'וב מספיק כסף לרכישת הקבוצה וכבר משלם 5 מיליארד דולר מראש. בבורמה, לארגו ומאלוניי מגיעים למלון מקומי, שם הם מציתים מחדש את הרומנטיקה שלהם, והיא מגלה ללארגו שנום הוא בנו, לאחר שהכניס אותה להיריון אותה לפני שעזב. לארגו יוצר קשר עם גוטייה, שמצא את סיימון ומורה לו להגיע למלון. בינתיים, גנרל מין, שברח מהבסיס, מגיע לנקודת מפגש בה הוא נאסף באמצעות מסוק על ידי שכיר חרב סרבי בשם לזרביץ', שמודיע לו שהוא לא עובד עבור מין, אלא למעשה עובד עבור מישהו אחר וחונק את הגנרל למוות.

גוטייה וסיימון נפגשים עם לארגו וסיימון מגלה כי שילם לו אדם בשם תומאס כדי שיסיע אותו דרך בורמה. הוא הגיע איתו לבסיסו של גנרל מין, ושם שילם מראש למין כדי לארגן את הטבח באמצעות חשבון פנדורה. עם זאת, כאשר נודע לנריו על הטבח, הוא סירב לאפשר לתומאס לשלם את שאר הכסף והוא נורה על ידי מין בזמן שסיימון הבחין בכך בסתר מהרכב בזמן שהיה מאחורי הקירות. סיימון עזב, אסף את שאר הניצולים בדרך, לפני שהגיע לכפר בו שהה לארגו. בהמשך, מאלוניי מגלה שנחטפה על ידי שכירי חרב של לזרביץ' ולארגו מוצא בה מכשיר מעקב. בדיוק אז מגיעים פילגשו של לזרביץ', אנה ושכיר חרב אחר ולארגו מצליח להרוג את שניהם, אך לא לפני שאנה חונקת את מאלוניי למוות. לארגו מרים את נום ועוזב עם סיימון וגוטייה. זמן קצר לאחר מכן, לזרביץ' מגיע למלון ואחרי שמצא את האיש שלו ואת אנה מתים, הוא נשבע לנקום בלארגו.

לארגו מתקשר שוב עם הבנק הפרטי ומעביר 7 דולרים בלבד לחשבון אחר ואז מתקשר עם קוקריין שנמצא ברכב עם נאזצ'וב ומודיע לו שהוא הולך לציריך. נזאצ'וב שומע על כך ומורה ללזרביץ' לנסוע לציריך ולהרוג אותו. עם זאת, לארגו פונה לבנגקוק ועוקב בחשאי אחר הקבוצה של לזרביץ', היוצאת במטוס פרטי. הוא וסימון קושרים את הטייסים בחדר המלון שלהם ולובשים את מדיהם וממתינים ללזרביץ' שעולה על המטוס, והם פונים לציריך מתוך כוונה להוריד את לזרביץ' עם הנחיתה. עם זאת, במהלך הטיסה לזרביץ' מגלה על הטייסים והקבוצה תוקפת את סיימון ולארגו. הם נלחמים בהם וסיימון פותח את דלתות המטוס וגורם לכך שסיימון נפלט מהמטוס. לארגו קופץ החוצה עם מצנח, ולזרביץ' עוקב אחריהם. באוויר, לזרביץ' נלחם בלארגו, שמכניע אותו ומשבית את המצנח שלו ומציל את סיימון, בעוד שלזרביץ' מת לאחר שנופל על האדמה.

בינתיים, פרנקן מגלה את העברת 7 הדולר וחוקרת את חשבונו של לזרביץ', היא מגלה שהוא קיבל שכרו מנאזצ'וב, תוך שהיא מבינה שלארגו הופלל. לארגו וסיימון הולכים לביתו של ג'ונג וסיימון נשאר בביתו של ג'ונג בעוד ג'ונג לוקח אותו לפרנקן כדי לנקות את שמו. עם זאת, כשהם מגיעים לבניין האו"ם, ג'ונג מזריק לו תרופת הרגעה חזקה ומגלה שתומאס הוא למעשה בנו; תומאס עבד עבור נריו על ידי ביצוע עסקאות חדשות ברחבי העולם והקים את חשבון הבנק הסודי פנדורה כדי שתומאס ישלם למקומיים בתמורה למידע. תומאס הורה לגנרל מין לארגן את הטבח מכיוון שהאזור היה עשיר בניקל. עם זאת, נריו לא היה מודע לטבח וכאשר תומאס הודיע לו על כך, הוא סירב לאשר לו לשלם את שאר הסכום, נגעל ממעשיו של תומאס. ג'ונג מגלה גם כי ביצע עסקה עם נזאצ'וב, שישתלט על החברה בתמורה לעזרה וכי לזרביץ' הרג את מין בהוראתו של ג'ונג כשלארגו היה השעיר לעזאזל כדי שיושפל ויישפט כנקמה.

ג'ונג עוזב כדי להרוג את פרנקן, כך שיוכל למנוע ממנה לנקות את שמו של לארגו, בעוד שלארגו שוכב על הרצפה, לא מסוגל לזוז. עם זאת, סיימון, שמצא תמונות של תומאס ומימש את תוכניתו של ג'ונג, מגיע לבניין האו"ם ונותן ללארגו סוכר כדי לתקן את ההשפעות. לארגו מורה לסיימון להתקשר למשטרה בזמן שהוא עומד להציל את פרנקן. הוא מוצא את ג'ונג מחזיק את פרנקן בהסכין, וצועק על מעשיו הלא מוסריים והבלתי-מוסריים של תומאס, שג'ונג מסרב לקבל, ברצונו שלארגו יתחנן לחייה של פרנקן בדיוק כשהתחנן לנריו להציל את תומאס. עם זאת, פרנקן מסיחה את דעתו לרגע של ג'ונג, ולארגו ניגש אליו ומפיל אותו מעל חדר המדרגות והורג אותו.

לאחר מכן, נמחקים כל ההאשמות מפני לארגו על ידי פרנקן. נזאצ'וב לא מצליח לקנות את החברה מאחר שהמניות עלו גבוה לאחר שנוקה שמו של לארגו. לארגו נוסע בחזרה לבורמה, שם הוא ונום עומדים ליד קברה של מאלוניי בזמן שגוטייה וסיימון צופים בהם, שם מבטיח לארגו לדאוג לנום. לפתע נראה כי מאלוניי צופה בשניהם מרחוק לפני שהם הולכים יחד.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • תומר סיסלי בתפקיד לארגו ווינץ'
  • שרון סטון בתפקיד דיאן פרנקן
  • אולריך טוקור בתפקיד דווייט קוקרן
  • נפאקפאפפה נקראפסיטה בתפקיד מאלוניי
  • אוליבייה ברתלמי בתפקיד סימון אוברוננאז
  • לורן טרזיף בתפקיד אלכסנדר ג'ונג
  • ניקולה וודה בתפקיד גוטייה
  • קלמנס שיק בתפקיד דראגן לזרביץ'
  • נירוט סיריג'האנייה בתפקיד הגנרל מין
  • דמיטרי נזרוב בתפקיד נאזצ'וב
  • פרנסואה מונטגו בתפקיד קלייב האנסון
  • אנטול טאובמן בתפקיד באומונט
  • ורוניקה רוזאטי בתפקיד אנה
  • לאונרדו גילוסי בתפקיד נום
  • ג'ון ארנולד בתפקיד תומאס ג'ונג

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Largo Winch II (2011) - Jérôme Salle". AllMovie.
  2. ^ Largo Winch II (2011) - Release info - IMDb (באנגלית אמריקאית), נבדק ב-2024-04-28