לוסי (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לוסי
בימוי לוק בסון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי וירג'יניה סילה עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט לוק בסון עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה לוק בסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים סקרלט ג'והנסון
מורגן פרימן
צ'וי מין סיק
אמר וואקד
מוזיקה אריק סרה עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום תיירי ארבוגסט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה EuropaCorp עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 25 ביולי 2014
צרפתצרפת 6 באוגוסט 2014
משך הקרנה 89 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית, קוריאנית, צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מדע בדיוני, biopunk, מדע בדיוני, גירלס ויד' גאנס, סרט פעולה, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 40 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו lucy
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לוסיאנגלית: Lucy) הוא סרט קולנוע צרפתי דובר-אנגלית מסוגת פעולה ומדע בדיוני משנת 2014. הסרט בבימויו של לוק בסון ובכיכובה של סקרלט ג'והנסון. הסרט יצא לאקרנים בארצות הברית ב-25 ביולי 2014 והפך להצלחה בקופות, הוא הכניס בסוף השבוע הראשון להקרנתו כ-45 מיליון דולר[1], ובסך הכל הכניס למעלה מ-458 מיליון דולר[2][3]. בישראל הסרט יצא לאקרנים ב-21 באוגוסט[4].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוסי (סקרלט ג'והנסון) היא סטודנטית אמריקאית בת 24 המתגוררת בטאיפיי שבטאיוואן. חבר שלה משכנע אותה למסור חבילה עבורו, אך היא מגלה שהחבילה מיועדת עבור עבריין סמים קוריאני אשר חוטף אותה. היא מורדמת וחבר שלה נרצח. כשהיא מתעוררת היא מגלה כי הוחדרה לגופה חבילה של סם חדש ונסיוני מסוג "CPH4". היא ועוד שלושה קורבנות נשלחים להפיץ את הסם ביעדים שונים באירופה, אך לוסי חוטפת בעיטה בבטן מהשובה שלה, דבר שגורם לסם להתפזר בגופה. כתוצאה מכך היא מסוגלת לנצל יותר ויותר אחוזים מהיכולת המוחית שלה (הסרט מתבסס על האגדה האורבנית שבני אדם משתמשים רק בעשרה אחוזים ממוחם), אך מצד שני הסם עתיד להביא למותה בזמן קצר. היא מצליחה להוציא את יתרת השקית מגופה ובעזרת השוטר פייר דל ריו (אמר וואקד) היא מצליחה לאתר את שאר החבילות ולהגיע לפרופסור סמואל נורמן (מורגן פרימן), במטרה שיעזור לה להגיע לניצול של 100 אחוזים ממוחה לפני שתמות. מכיוון שבמהלך החיפוש אחר כל החומר הנדרש לכך תקפה את ראש המאפיה (שהחדירה את החומר לגופה), זה מנסה לרצוח אותה, ומעתה מתנהל מרוץ בין ארגון הפשע ובינה.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות
סקרלט ג'והנסון לוסי מילר
מורגן פרימן פרופסור סמואל נורמן
צ'וי מין סיק מר צ'אנג
אמר וואקד פייר דל ריו

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתיבת התסריט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסון הצהיר כי הוא התכוון שחלקו הראשון הסרט לוסי יהיה כמו הסרט "לאון" (שאותו גם כתב וביים), החלק השני יהיה דומה לסרט "התחלה" והחלק השלישי יהיה בסגנון "2001: אודיסאה בחלל"[5]. בסון סיפר שהוא היה סקרן מהיכולת המוחית של לוסי, נקבת אוסטרלופיתקוס אפרנסיס, ושנמצא כי גודל המוח שלה היה 400 גרם בלבד, ומוחם של בני אדם מודרניים שוקלים כ-1.4 ק"ג. הוא אמר: "התעניינתי מאוד בכל המדע, כאשר למדתי שתא אחד יכול לשלוח 1000 הודעות לתא לשנייה ויש לנו 100 מיליארד תאים בגופנו, בשבילי זה ענק". הוא לא רצה לעשות "סרט דוקומנטרי על המוח", ולכן התמקד ביצירת סרט משעשע עם היבטים מדעיים ואתיים. לדבריו, "זו הייתה המטרה שלי: סרט אקשן עם מטרה. כשהייתי צעיר יותר, המטרה שהייתה לי הייתה קטנה יותר. ביסודו של דבר, זה עלינו, המורשת שלנו ומה שאנחנו לומדים"[6].

צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוסי היה הסרט הצרפתי בעל התקציב השני בגודלו בשנת 2013, כ-48 מיליון אירו. זוהי גם אחת ההפקות הגדולות ביותר עבור EuropaCorp, החברה שהוקמה על ידי לוק בסון בשנת 2000. לדברי מנכ"ל EuropaCorp, כריסטוף למברט, לסרט היה התקציב הגבוה ביותר בהיסטוריה של החברה.

צילומי הסרט החלו בספטמבר 2013 ב-Cité du Cinéma, מגה סטודיו חדש הממוקם בפאתי פריז. ב-5 בספטמבר 2013, צולמו סצנות על צוקי ארטרט שבצפון צרפת. הצילומים בטייפיי, טייוואן, החלו ב-21 באוקטובר 2013 ונמשכו אחד עשר ימים. אחד המיקומים שצולמו היה מגדל טאיפיי 101, אחד מגורדי השחקים הגבוהים בעולם.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לוסי בוויקישיתוף

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ עכבר העיר, שוברי קופות: סקלרט ג'והנסון מנצחת את הרקולס, באתר הארץ, 27 ביולי 2014
  2. ^ Lucy, Box Office Mojo
  3. ^ עכבר העיר, הקרב הבא של סקרלט ג'והנסון, באתר הארץ, 6 בינואר 2015
  4. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:הארץ

    פרמטרי חובה [ 4 ] חסרים
    עכבר העיר, לוסי, באתר הארץ
  5. ^ Jagernauth, Kevin (28 ביולי 2014). "Luc Besson's Statement Of Intent For 'Lucy' Compares The Film To '2001,' 'Inception' & 'Leon The Professional'". Indiewire. אורכב מ-המקור ב-1 באוגוסט 2014. נבדק ב-29 ביולי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Foundas, Scott (5 באוגוסט 2014). "Luc Besson Puts His EuropaCorp to the Test With 'Lucy'". Variety. נבדק ב-21 באוגוסט 2014. {{cite web}}: (עזרה)
    Carson, Tom (25 ביולי 2014). "Lucy Gives Scarlett Johansson a Role She Can Kill: Genetic Freak". GQ. נבדק ב-26 ביולי 2014. {{cite web}}: (עזרה)