לנצח או להפסיד (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה עוסק בסדרת טלוויזיה שטרם שודרה
ייתכן שישנם פרטים שהם בגדר הערכה, העשויים להשתנות לאורך שלבי ההפקה של הסדרה.
ערך זה עוסק בסדרת טלוויזיה שטרם שודרה
ייתכן שישנם פרטים שהם בגדר הערכה, העשויים להשתנות לאורך שלבי ההפקה של הסדרה.
לנצח או להפסיד
Win or Lose
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה הנפשה ממוחשבת, דרמה קומית, ספורט
יוצרים קארי הובסון
מייקל ייטס
כותבים קארי הובסון
מייקל ייטס
בימוי קארי הובסון
מייקל ייטס
מדבבים ויל פורטה
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית (הסדרה תדובב לשפות נוספות, ביניהן עברית)
הפקה
מפיק דייוויד לאלי
מפיקים בפועל פיט דוקטר
חברת הפקה Pixar Animation Studios
הפצה Disney Platform Distribution
מוזיקה רמין ג'וואדי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 20 דקות
שידור
רשת שידור דיסני+
תקופת שידור מקורית 2024–הווה
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לנצח או להפסידאנגלית: Win or Lose) היא סדרת סטרימינג בהנפשה ממוחשבת אמריקאית שיצרו קארי הובסון ומייקל ייטס והופקה על ידי אולפני ההנפשה של פיקסאר עבור שירות הסטרימינג דיסני+. סדרת ההנפשה המקורית הראשונה של האולפן, נכתבה ובוימה על ידי הובסון וייטס מתוך רעיון שהם הגו, והפיקה דייוויד לאלי. הסדרה סובבת סביב קבוצת סופטבול משותף בחטיבת הביניים בשם החמוצים בשבוע שלפני משחק האליפות הגדול שלהם, כאשר כל פרק מציג את נקודת המבט של כל חבר באותם אירועים עבור כל אחד מהם משתקף בסגנון ויזואלי ייחודי.

ויל פורטה צפוי לדבב את הדמות הראשית, המאמן דן. פיקסאר פיתחה את הסדרה המקורית הארוכה עבור דיסני+ בדצמבר 2020, במהלך יום המשקיעים של דיסני, עם הובסון וייטס שיעבדו על הסיפון. הסדרה שואבת השראה מהשיחות בין הובסון וייטס, שיהיו להם תגובות שונות מאוד לאותם אירועים בדיוק בעבודה על "צעצוע של סיפור 4" (2019). נראה שההנפשה משתנה, ומבדילה את עצמה יותר מהמחיר הרגיל בכל פרק, עם ברנדן ביזלי, ברנדון קרן וטום זאק כראש ההנפשה.

הסדרה מתוכננת לשידור בכורה בדיסני+ בשנת 2024.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחר קבוצת סופטבול בחטיבת הביניים שנקראת החמוצים בשבוע שלפני משחק האליפות הגדול שלהם. כל פרק של 20 דקות לוקח את אותם אירועים מחבר אחד אחר בקבוצה ואת נקודת המבט שלהם כשהמשחק מתקרב כמו שחקנים, הוריהם והשופט, כאשר שני סיפורים מוצגים במיוחד.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ויל פורטה כמאמן דן, מאמן קבוצת הסופטבול המכונה החמוצים.[1]

דמויות אחרות כללו את פרנק, השופט שנאבק למען הוריו שצעקו עליו על שיחות גסות, רייצ'ל, התופסת שעוברת יום רע כשהכול משתבש, וזורק אנוכי שדואג לעצמו עד שהפרק שלו יגלה שהוא מאוהב בבחורה. [2]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-10 בדצמבר 2020, במהלך פגישת יום המשקיעים של דיסני, הכריזה פיקסאר על סדרה מקורית בשם לנצח או להפסיד עבור שירות הסטרימינג של חברת האם דיסני, דיסני+; זוהי סדרת ההנפשה הארוכה הראשונה של פיקסאר, כמו גם הראשונה שאינה מבוססת על נכס קיים, מכיוון שרוב פרויקטי הטלוויזיה של פיקסאר הם מהצורה הקצרה. קארי הובסון ומייקל ייטס הוכרזו שהם יוצרים, כותבים ומביימים מתוך רעיון שהם הגו, בעוד שדייוויד לאלי הוכרז כמפיק את הפרויקט. "זה לא כל כך עוסק בכדורסל אלא בקומדיה על אהבה, יריבות והאתגרים שכולנו מתמודדים איתנו במאבקים שלנו לנצח בחיים", הצהיר מנהל הקריאייטיב הראשי של פיקסאר, פיט דוקטר. הסדרה תהיה מורכבת מפרקים של 20 דקות. [3] [4] כשעבדו על הסרט "צעצוע של סיפור 4", הובסון וייטס הבינו שיש להם פרשנויות שונות למדי לאופן שבו התנהלו הפגישות היצירתיות שלהם, אז הם השתמשו בפרשנויות השונות הללו כדי לפתח את הרעיון של סדרת הנפשה שמסתובבת סביב אירוע אחד, אבל לכל דמות יש את קונפליקטים משלו סביב האירוע.[5] ב-12 בנובמבר 2021, במהלך הספיישל של פיקסאר ליום דיסני+ לשנת 2021, נחשף המבט הראשון על אמנות הקונספט, ומציע הצצה לכמה מהדמויות המופיעות בסדרה. [6]

ב-9 בספטמבר 2022, במהלך 2022 D23 Expo, הובסון וייטס הציגו מבט ראשון על הסדרה.[5]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 בספטמבר 2022, במהלך תערוכת D23, הוכרז כי ויל פורטה יצטרף לצוות השחקנים כקולו של הדמות הראשית המאמן דן, לקראת תמונת מבט ראשון שפורסמה באותו יום.[1]

הנפשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברנדן ביזלי, ברנדון קרן וטום זאק משמשים כראש ההנפשה בסדרה. [7] הנפשה מסופקת עם צוות האמנים שעובד על הסרטים העלילתיים. [8] בכל פרק, נראה שסגנון האמנות של ההנפשה משתנה, ומבדיל את עצמו יותר מהמחיר הרגיל של פיקסאר. לדוגמה, נראה שהסיפור של רושל מחקה דיורמה מקרטון, וצילומי הסופטבול בפועל מחקים אנימת ספורט מסורתית.[5]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתוכננת לשדר בדיסני+ בשנת 2024.[9] והיא עומדת לכלול 8 פרקים.[10][11]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 @Pixar. "Up to bat at #D23Expo: a FIRST LOOK at Pixar's all-new Original series Win or Lose, with Will Forte as Coach Dan. From filmmakers Michael Yates, Carrie Hobson, and David Lally, Win or Lose comes to @DisneyPlus in 2023!" (Tweet) – via Twitter.
  2. ^ Leach, Alycia (19 בדצמבר 2022). "First Footage from Pixar's Historic Disney+ Show Released Online". {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Pixar's First Original Series Win or Lose Coming to Disney+ Fall 2023". Pixar Post (באנגלית אמריקאית). 14 בדצמבר 2020. נבדק ב-24 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Three New Pixar Series Coming to Disney+, Including the Very Adorable Up Spin-Off Dug Days". /Film (באנגלית אמריקאית). 11 בדצמבר 2020. ארכיון מ-26 בינואר 2021. נבדק ב-18 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ 1 2 3 "Win Or Lose Footage Description: Pixar Makes Its First Animated Streaming Series [D23]". /Film (באנגלית אמריקאית). 9 בספטמבר 2022. נבדק ב-27 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)תחזוקה - ציטוט: url-status (link)
  6. ^ "Pixar's Win Or Lose Images Tease Pixar's Unique New Animated Series". /Film (באנגלית אמריקאית). 12 בנובמבר 2021. נבדק ב-27 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)תחזוקה - ציטוט: url-status (link)
  7. ^ "Pixar's Win or Lose – Animation Snippets from the Softball Series". Pixar Post (באנגלית אמריקאית). 19 בדצמבר 2022. נבדק ב-20 בדצמבר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ @davidmlally (19 בדצמבר 2022). "The "Win or Lose" crew is made up of all the same artists that work on our Feature Films! Trying to make smart choices along with hard work! :)" (Tweet) (באנגלית). נבדק ב-2022-12-20 – via Twitter. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Taylor, Drew (15 בנובמבר 2023). "Pixar's First Long-Form Original Streaming Series 'Win or Lose' Bumped to 2024". The Wrap. נבדק ב-15 בנובמבר 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ @disneyplus (12 בנובמבר 2021). "⚾ Step up to the plate and check out this first look art from @Pixar's Win or Lose, an all-new animated series coming to #DisneyPlus in Fall 2023! #DisneyPlusDay" (Tweet) (באנגלית). נבדק ב-2021-11-12 – via Twitter. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Palmer, Roger (16 במאי 2023). "Pixar's Win or Lose Disney+ Release Window Revealed". What's On Disney Plus (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-17 במאי 2023. {{cite web}}: (עזרה)