ההרפתקאות של אנדריי ווואלי ב.

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ההרפתקאות של אנדריי ווואלי ב.
.The Adventures of André & Wally B
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי אלוי ראי סמית'
הופק בידי ג'ון לאסיטר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט אלוי ראי סמית'
מוזיקה SoundDroid
אנימטור ג'ון לאסיטר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Lucasfilm Computer Graphics Project
חברה מפיצה לוקאס פילם
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 ביולי 1984
משך הקרנה כ-2 דקות
סוגה סרט הנפשה, סרט קומדיה
www.pixar.com/andre-wally-b
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ההרפתקאות של אנדריי ווואלי ב.אנגלית: .The Adventures of André & Wally B) הוא סרט קומדיה קצר אמריקאי בהנפשה ממוחשבת, אשר בוים ונכתב על ידי אלוי ראי סמית', הונפש על ידי ג'ון לאסיטר והופק על ידי Lucasfilm Computer Graphics Project בבעלות לוקאס פילם, שלימים שמה שונה לפיקסאר שבבעלות חברת וולט דיסני.

עיבוד לא סופי של הסרט הוקרן לראשונה במיניאפוליס ב-SIGGRAPH ב-25 ביולי 1984. העיבוד הסופי של הסרט הוקרן לראשונה ב-17 באוגוסט 1984 בפסטיבל הסרטים הבין-לאומי בטורונטו. אורך הסרט הוא כ-2 דקות.

הסרט זכה להצלחה, בעיקר בזכות הנפשתו שנחשבה לפורצת דרך בסטנדרטים של אותה תקופה, וסייעה לעורר את העניין של ענף הקולנוע בהנפשה ממוחשבת. כתוצאה מהצלחת הסרט והפקות נוספות, לאסיטר נהפך לימים למנהל חשוב בפיקסאר. הסרט נחשב לסרט הראשון ברשימת הסרטים הקצרים של פיקסאר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל כשילד בשם אנדריי מתעורר ביער, שלפתע מגיעה אליו דבורה מציקה בשם וואלי ב. שרוצה לעקוץ אותה. על מנת שזה לא יקרה, אנדריי מרמה את הדבורה וגורם לה להפנות את גבה וכך הוא בורח. תעלול זה עיצבן את הדבורה וגרם לה לרדוף אחריו. הסרט מסתיים כאשר וואלי ב. עוקצת את אנדריי, וזמן קצר לאחר מכן הוא זורק עליה את כובעו.

הפקה והפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הקצר בוים ונכתב על ידי אלוי ראי סמית', הונפש על ידי ג'ון לאסיטר והופק על ידי Lucasfilm Computer Graphics Project בבעלות לוקאס פילם, שלימים שמה שונה לפיקסאר שבבעלות חברת וולט דיסני. פסקול הסרט הופק בחלקו על ידי SoundDroid. שם הדמויות בסרט זה הוא מחווה לסרט "ארוחת הערב שלי עם אנדרה" משנת 1981, כאשר השמות, אנדריי ווואלי ב., הן שמות הדמויות שגילמו וואלאס שון ואנדרה גרגורי בסרט[1].

עיבוד לא סופי של הסרט הקצר, שאורכו כ-2 דקות, הוקרן לראשונה במיניאפוליס ב-SIGGRAPH ב-25 ביולי 1984. העיבוד הסופי של הסרט הוקרן לראשונה ב-17 באוגוסט 1984 בפסטיבל הסרטים הבין-לאומי בטורונטו. הסרט זכה להצלחה, והוא נחשב לפורץ דרך בזכות הנפשתו, כאשר סייע לעורר את העניין של ענף הקולנוע בהנפשה ממוחשבת. בזכות ההצלחה של סרט זה והפקות נוספות, לאסיטר נהפך לימים למנהל חשוב בפיקסאר.

הסרט נחשב לסרט הראשון ברשימת הסרטים הקצרים של פיקסאר. הוא הופץ לצפייה ביתית בשנת 1996 באוסף סיפורי צעצוע זעיר, ובשנת 2007 בחלק הראשון של אוסף הסרטים הקצרים של פיקסאר. הסרט גם זמין בשירות הסטרימינג דיסני+.

הסרט זכה לאזכורים בסרטים נוספים שהופקו, ביניהם "החלום של רד", "צעצוע של סיפור", "צעצוע של סיפור 2" ו"צעצוע של סיפור 3".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]