המטרייה הכחולה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המטרייה הכחולה
The Blue Umbrella
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי סשקה אנסלד
הופק בידי מארק גרינברג
תסריט סשקה אנסלד
עריכה ג'ייסון הודאק
מוזיקה ג'ון בריון
צילום Brian Boyd עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה פיקסאר
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 21 ביוני 2013
משך הקרנה 6 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מונפש, סרט פנטזיה, סרט לכל המשפחה, סרט רומנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המטרייה הכחולה (באנגלית: The Blue Umbrella) הוא סרט הנפשה ממוחשבת קצר מבית היוצר של פיקסאר. הסרט הוקרן בבתי הקולנוע לפני בית ספר למפלצות שיצא לאקרנים ב־21 ביוני 2013. הסרט בוים על ידי סשקה אנסלד (Saschka Unseld).

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי הסרט, סשקה אנסלד, אמר כי חשב על הרעיון לסרט כאשר ראה מטרייה שבורה בצידי הדרך בסן פרנסיסקו.

אנסלד ושותפיו לסרט החלו לצלם חפצים דוממים ברחובות הערים ניו יורק, סן פרנסיסקו, שיקגו ופריז. אנסלד תיאר את הסרט כ״הצהרת אהבה לגשם״.

מערכות המחשב של פיקסאר עודכנו על מנת ליצור אלמנטים של תאורה והשתקפות ריאליסטיים.

בדומה לשאר הסרטים הקצרים של פיקסאר, הסרט אילם ללא כל דיאלוג, אלא מלווה במוזיקה ואלמנטים חזותיים על מנת לעורר תגובה רגשית אצל הצופים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העיר ניו יורק מתעוררת לחיים על ידי סופת גשמים. חפצים רבים לאורך הרחוב (כגון: תמרורים, תיבות דואר, מרזבים, בניינים וחלונות) מתעוררים לחיים ו״מקבלים פנים״ (האנשה). אנשים עוברים ברחוב מתחת למטריות שלהם, כל המטריות שחורות בעלות פנים זעופות, למעט מטרייה אחת בצבע כחול הנראית שמחה וצוהלת מן הגשמים. הבעלים של המטרייה הכחולה נעצר במעבר החצייה ומחכה לרמזור ירוק. המטרייה הכחולה פוגשת לפתע במטרייה אדומה ויפה. השתיים מחליפות מבטים מבוישים ומלאי סקרנות, אך דרכיהם של הבעלים שלהן נפרדות. הבעלים של המטרייה הכחולה מתחיל לרדת לכיוון תחנת הסאבווי, אך המטרייה בורחת ממנו ומתעופפת לכיוון המטרייה האדומה. בחיפוש אחר המטרייה האדומה, המטרייה הכחולה נקלעת לסכנות בכביש המהיר אך נחלצת בעזרת חבריה, החפצים. המטרייה הכחולה נתקלת לבסוף בפגוש של משאית ומוטלת שבורה לצד הכביש. בעליה של המטרייה באים לקחת אותה ופוגשים במטרייה האדומה ובבעליה. שתי המטריות ובעליהן מתיישבות במסעדה בחוץ, בזמן הגשם השוטף, לשמחתן ולשמחת החפצים ברחוב.

פרסום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוקרן לראשונה ב־12 בפברואר 2013 בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין ה-63. הסרט יצא לאקרנים כסרטון קצר טרום הקרנת הסרט בית ספר למפלצות, כנהוג בסרטי פיקסאר, ונכלל במהדורות ה-DVD והBlue Ray של הסרט. בשנת 2018 הופץ הסרט באוסף הסרטים הקצרים של פיקסאר, חלק 3.

פסקול הסרט הולחן על ידי ג'ון בריון ומלווה בקולה של שרה יפה (Sarah Jaffe).

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הקצר זכה לשבחי המבקרים. אתר הסרטים Collider נתן לסרט ציון 100 ובביקורת נכתב:

״בלי להרוס את שאר הסיפור, אני רק רוצה לומר כי המטרייה הכחולה הוא סרטון מהנה בן שש דקות. זהו סיפור נחמד על ׳נער פוגש נערה׳ ומציג מספר דמויות בלתי נשכחות בעיר, שכשתסתכלו עליהן, יגרמו לכם לחייך ולראות פרצופים בכל מקום שתלכו. זה סרט חכם, חמוד, מוזר ופתיח הולם לבית ספר למפלצות״.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]