לצאת (סרט קצר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לצאת
Out
בימוי סטיבן האנטר
מוזיקה ג'ק מונאקו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פיקסאר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 22 במאי 2020 (דיסני+)
משך הקרנה 9 דקות
שפת הסרט אנגלית (הסרט דובב לשפות נוספות, ביניהן עברית)
סוגה סרט להט"בי עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לצאתאנגלית: Out) הוא סרט קצר אמריקאי בהנפשה ממוחשבת משנת 2020, שנכתב ובוים על ידי סטיבן האנטר, בהפקת פיקסאר ובהפצת סרטי אולפני וולט דיסני. זהו הסרט הקצר השביעי בסדרת סרטי "ספארקשורטס" של פיקסאר, ועלילתו מתמקדת בגרג, צעיר הומו בארון שמנסה למנוע מאמו למצוא תמונה שלו עם בן-זוגו, בזמן שהם אורזים את חפציו לקראת מעבר דירה. הסיטואציה מסתבכת והופכת לקומית, כאשר באורח קסום, תודעתו של גרג מתחלפת עם זו של כלבו.

סרט קצר זה הוא הראשון בהפקת פיקסאר שבו הדמות הראשית היא גבר הומו, במרכז עלילתו סיפור להט"בי, הכולל הצגת נשיקה בין זוג גברים על המסך.[1] הסרט הופץ לצפייה בדיסני+ ב-22 במאי 2020.[2]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חתול וכלב קסומים מופיעים על פתח דלת ביתו של גרג, צעיר הומו בארון, כאשר הוא ובן-זוגו מנואל אורזים את חפציו לקראת מעבר דירה. החתול מחדיר מעט קסם אל הקולר של ג'ים, כלבו של גרג. בתוך הבית, תמונה רומנטית של גרג ומנואל מחובקים גורמת לשניים להעלות זכרונות. מנואל מעודד את גרג לצאת מהארון בפני הוריו, אשר מופיעים במפתיע בפתח הבית, על מנת לעזור לבנם לעבור דירה. גרג מזדרז להסתיר את התמונה, ומנואל יוצא בשקט מהבית, דרך הדלת האחורית. כאשר גרג אוחז בקולר של ג'ים, ובקול רם מבקש, כלאחר יד, שהוא היה כלב, תודעתו של גרג מתחלפת עם זו של כלבו. "גרג" רץ החוצה לשחק בחצר, שם אביו המאופק מדליק את הגריל. "ג'ים" מנסה להגיע אליו, תוך שהוא מנסה בטירוף למנוע מאמו, הלהוטה כל כך לעזור, מלמצוא את התמונה.

האם, המתוסכלת מהתנהגותו של הכלב, מתיישבת ומדברת בקול רם על עד כמה מעציבה אותה העובדה שבנה עובר דירה הרחק ממנה, בעוד "ג'ים" מאזין. היא מדמיינת שיחה עם גרג, בה היא מביעה תקווה שגרג ימצא מישהו שיאהב אותו ושישמח אותו. לפתע, "ג'ים" מבין לא רק שאמא שלו יודעת שהוא הומו, אלא שהיא גם מקבלת את זה. הוא מנחם אותה, ואז רודף אחרי "גרג" ומצליח להשיב את תודעתו אל גופו. באותו הערב, גרג מציג את מנואל בפניו הוריו. אביו של גרג מחבק באופן ספונטני את מנואל. החתול והכלב מביטים, מרוצים ממשימתם שהושלמה בהצלחה, ומדלגים לעבר קשת בענן.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הדמות מדבב/ת באנגלית מדבב/ת בעברית
מנואל קאלב קברה ערן מור
ג'יג'י החתול מתיו מרטין יובל גרבש
גרג קייל מקדניאל אורי זלצמן
אמא של גרג ברנדט סאליבן ענת ניב

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוא הסרט השביעי בסדרת "ספארקשורטס" של פיקסאר.[3] את הסרט ביים וכתב סטיבן קליי האנטר, אשר היה שותף ביצירת "מוצאים את נמו" ו"וול-E",‏[4] והפיק מקס סקר, אשר היה שותף ביצירת "קוקו" ו"צעצוע של סיפור 3".[5]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ בדיסני+ ב-22 במאי 2020.[6][7][8]

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ייק מונקו הלחין את המוזיקה עבור הסרט. הלחן הופץ ב-22 במאי 2020.[9]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Welk, Brian (22 במאי 2020). "Pixar's New Short Film 'Out' Features Studio's 1st Gay Main Character". TheWrap. נבדק ב-22 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Morrison, Tony (22 במאי 2020). "Here's why Pixar's new short 'Out' is a coming-out story for everyone". ABC News. נבדק ב-22 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Lally, David. "Future SparkShorts Confirmation". Twitter. נבדק ב-22 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Moreau, Jordan (23 במאי 2020). "Pixar Short Film 'Out' Features Studio's First Gay Main Character". Variety. Penske Media Corporation. נבדק ב-23 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Aviles, Gwen (22 במאי 2020). "New short film 'Out' features Pixar's first gay main character". NBC News. נבדק ב-22 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ ציוץ של דיסני+ ברשת החברתית אקס (טוויטר), 1 במאי 2020
  7. ^ "New Short Film 'Out' Features Pixar's First Gay Main Character". WBTS-CD. 22 במאי 2020. נבדק ב-22 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Romano, Nick (22 במאי 2020). "Pixar's first gay main character arrives in moving Disney+ short film". Entertainment Weekly. Meredith Corporation. נבדק ב-22 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ "Out Soundtrack". Soundtrack.Net. נבדק ב-15 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)