הימים של דוג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הימים של דוג
Dug Days
כרזת הסדרה בעברית
כרזת הסדרה בעברית
מבוסס על "למעלה" מאת Walt Disney Pictures ו-Pixar Animation Studios
סוגה הנפשה ממוחשבת, קומדיה
יוצרים בוב פטרסון
כותבים בוב פטרסון
בימוי בוב פטרסון
מדבבים ראו כאן
מדבבים בעברית ראו כאן
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית (הסדרה דובבה לשפות נוספות, ביניהן עברית)
מספר עונות 1
מספר פרקים 5
הפקה
מפיק קים קולינס
מפיקים בפועל פיט דוקטר, מארק נילסן
חברת הפקה Pixar Animation Studios
הפצה Disney Platform Distribution
עורכים טורבין זאן בולוק
מוזיקה אנדריאה דצמן, וקרטיס גרין
אורך פרק 6–9 דקות
שידור
רשת שידור דיסני+
תקופת שידור מקורית 1 בספטמבר 2021 – 16 ביוני 2023 עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור בישראל 16 ביוני 2022
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb

הימים של דוגאנגלית: Dug Days) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית קומית בהנפשה ממוחשבת, אשר משמשת כהמשך לסרט הקולנוע "למעלה". הסדרה נוצרה, נכתבה ובוימה על ידי בוב פטרסון, כאשר הוא גם מדבב את דוג, הדמות הראשית בסדרה, אשר מדובב בעברית על ידי קובי ליקורמן. מלחיני הסדרה הם אנדריאה דצמן וקרטיס גרין, וטורבין זאן בולוק הוא העורך שלה. חברת ההפקה של הסדרה היא Pixar Animation Studios, כאשר קים קולינס הוא המפיק שלה ופיט דוקטר ומארק נילסן הם המפיקים בפועל שלה.

הסדרה הופצה ברחבי העולם על ידי Disney Platform Distribution באמצעות שירות הסטרימינג דיסני+, כאשר כל פרקיה הופצו במקור ב-1 בספטמבר 2021. בישראל הסדרה בדיבוב עברי הופצה במלואה בשירות עם הגעתו לארץ ב-16 ביוני 2022. לסדרה הופקו חמישה פרקים שאורכם 6–9 דקות.

הסדרה קיבלה בעיקר ביקורות חיוביות, כאשר היא הייתה מועמדת וזכתה במספר פרסים. סרט קצר שמשמש כסיום הסדרה בשם "הדייט של קארל", יצא לאקרנים ב-16 ביוני 2023 והוקרן לפני הסרט באורך מלא "אלמנטלי"[1].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר אירועי סרט הקולנוע "למעלה", קארל פרדריקסון, אלמן חסר ילדים בן 78, מוכר את ספינת האוויר שלו על מנת לקנות בית מגורים בפרוור לו ולכלבו הגולדן רטריבר המדבר דוג. במהלך פרקי הסדרה רואים כיצד השניים מסתדרים ביחד בביתם החדש.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיבוב העברי בוים על ידי תמי ברק, והופק על ידי עדי וולוצקי באולפני אלרום.

שם הדמות מדבב/ת באנגלית מדבב/ת בעברית
דוג בוב פטרסון קובי ליקורמן
קארל פרדריקסון אדוארד אסנר אבי פניני
ראסל ג'ורדן נגאי[2] לביא מור

בנוסף דיבבה בדיבוב העברי תמי ברק.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' פרק שם הפרק באנגלית שם הפרק בעברית בימוי תסריט תאריך שידור מקורי ארצות הבריתארצות הברית תאריך שידור בישראל ישראלישראל
1 "!Squirrel" "סנאי!" בוב פטרסון 1 בספטמבר 2021 16 ביוני 2022
קארל בונה בית ציפורים בחצר האחורית שלו עבור הציפורים. דוג לוקח על עצמו אחראיות לשמור על בית הציפורים על מנת שהציפורים יוכלו מהזרעים. עם זאת, סנאי שמתגורר בעץ סמוך גונב את הזרעים ומציק לדוג.
2 "Puppies" "גורים" בוב פטרסון 1 בספטמבר 2021 16 ביוני 2022
קארל שומר על חמישה גורי כלבים במשך היום, ומבקש מדוג שיעזור לו לטפל בהם. דוג מעיר את הגורים בשביל לטפל בהם ומתחיל לשחק איתם. בהתחלה הוא נהנה איתם, אך לפתע הדברים התחילו להשתבש כשהגורים לעסו את דוג ואכלו את האוכל שלו. השיא הגיע שהגורים הרסו את הצעצועים של דוג. לפתע כשהגיע סנאי הגורים התחילו לפחד ממנו ודוג לימד אותם כיצד להרתיע אותו.
3 "Smell" "ריח" בוב פטרסון 1 בספטמבר 2021 16 ביוני 2022
דוג נהנה להריח ריחות שונים בשכונה, כאשר מתחילה לנשוב רוח הוא מריח ריח נוסף שהוא לא הכיר בעבר. על מנת לגלות מה הריח הוא חופר בור מתחת לגדר הבית, למרות שזה מעצבן את קארל, ויוצא ממנו. כשהוא ממשיך במורד הרחוב הוא מגלה שהריח שייך לשרפה ומדווח על כך לקארל. בעקבות הדיווח כיבו את האש ודוג זכה במדליית "כלב גיבור".
4 "Flowers" "פרחים" בוב פטרסון 1 בספטמבר 2021 16 ביוני 2022
לאחר שהשתתפו בפסטיבל לכבוד ציון 150 שנים לעיירה, קארל ודוג חוזרים לביתם ויושבים בלילה בחצר כדי לצפות בזיקוקים, שמתוארים על ידי קארל כ"פרחים גדולים". כשהזיקוקים מתחילים דוג נכנס לפאניקה בגלל רעשם ומתרוצץ ברחבי החצר והבית. בסופו של דבר דוג נרדם וחולם על דברים שהוא אוהב עד שפרחים מתחילים לתקוף אותו והחלום נהפך לסיוט. קארל מעיר את דוג שבסופו של דבר צופה בזיקוקים באמצעות אוזניות.
5 "Science" "מדע" בוב פטרסון 1 בספטמבר 2021 16 ביוני 2022
ראסל מכין כמה קולרים מיוחדים לבעלי חיים, כדי להבין מה הם אומרים בזמן שהוא עושה עליהם ניסויים. דבר זה גורם לסנאי ולעורבני כחול לדבר עם דוג, כאשר הוא לומד על הצרכים של כל אחד מהם.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה, אשר מבוססת על סרט הקולנוע "למעלה" משנת 2009, הוכרזה ב-10 בדצמבר 2020 במהלך יום המשקיעים של חברת וולט דיסני[3]. היא הופקה על ידי Pixar Animation Studios, כאשר היא נוצרה, נכתבה ובוימה על ידי בוב פטרסון, המדבב המקורי של דוג[4]. פטרסון העלה את הרעיון לסדרה בעקבות עבדותו על "מזלגוני שואל שאלה", מכיוון שהוא רצה להתעסק מחדש בדמויות מהסרט "למעלה" והרגיש שסדרה שבמרכזה דוג היא הפורמט המתאים[4]. לאחר כתיבת הסדרה, קים קולינס הצטרף כמפיק[4], כאשר פיט דוקטר ומארק נילסן הם המפיקים בפועל שלה. דוקטר פיקח על הסדרה כך שהיא תהיה נאמה לסרט עליה היא מבוססת[5].

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקולות המקוריים מהסרט עליו הסדרה מבוססת הופיעו גם בסדרה זו. פטרסון חזר לדבב את דוג, ואדוארד אסנר חזר לדבב את קארל פרדריקסון, כאשר ב-29 באוגוסט 2021, שלושה ימים לפני הפצת הסדרה במקור, הוא נפטר[5]. דבר זה הופך את הסדרה להפקה הראשונה בה הוא משתתף שיצאה לאחר מותו, כמו כן הפרק הראשון בסדרה הוקדש לזכרו. ג'ורדן נגאי, המדבב של ראסל, פרש ממשחק בזמן שהסדרה נכנסה לפיתוח, לכן נעשה שימוש בהקלטות ארכיון שלו שלא השתמשו בהן בעבר[4]. עקב סגר שנעשה בעקבות מגפת הקורונה, המדבבים נאלצו להקליט מרחוק את הדיאלוגים שלהם[4].

שרון כהן, יוסי קאנץ ורועי רביב שדיבבו בגרסה העברית של הסרט את דוג, קארל וראסל בהתאמה, לא חזרו לתפקידם בסדרה זו. במקומם דיבבו את הדמויות קובי ליקורמן, אבי פניני ולביא מור בהתאמה.

הנפשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות מגפת הקורונה, הסדרה הונפשה מרחוק, כאשר עבדו עליה כ-100 אנימטורים, מספר שנחשב קטן יחסית להפקה של פיקסאר[4]. כל פרקי הסדרה הופקו בו זמנית, כאשר היה לה לוח זמנים צפוף יותר מרוב ההפקות של פיקסאר[4].

עבור ביתו החדש של קארל, אנימטורים יצרו עיצוב שמזכיר את ביתו הישן ובו זמנית נראה שונה ממנו[4]. הם השתמשו גם באסתטיקה עיצובית דומה עבור השכונה של קארל[4]. בנוסף האנימטורים עדכנו את העיצובים המקוריים של הדמויות עקב התקדמות ההנפשה הממוחשבת מאז יציאת הסרט המקורי לאקרנים[4]. ההנפשה והתנועה של קארל שונו כדי לשקף את אירועי הסרט המקורי[4].

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את לחני הסדרה הלחינו אנדריאה דצמן וקרטיס גרין[6]. מלחין הסרט המקורי, מייקל ג'אקינו, סירב להלחין את הסדרה עקב בעיות תזמון[7]. עם זאת, הוא המליץ על אנדריאה שתלחין אותה[7], כאשר היא התייחסה לעבודתו של ג'אקינו מהסרט המקורי[6]. לפי המפיק קים קולינס, הלחן של כל פרק כולל גוונים ונושאים שונים[7].

פסקול הסדרה, שכולל 25 רצועות ואורכו כ-34 דקות, הופץ במלואו ב-1 בספטמבר 2021, באותו יום בו הסדרה הופצה לראשונה[8].

הפצה ושיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-30 ביולי 2021 נודע שייצאו חמש בובות פופ בהשראת בסדרה, כאשר המכירה שלהן החלה בחודש ספטמבר[9]. ב-26 באוגוסט 2021 הופץ טריילר הסדרה, כאשר כל פרקיה הופצו במקור בשירות הסטרימינג דיסני+ על ידי Disney Platform Distribution ב-1 בספטמבר[10]. בישראל הסדרה בדיבוב עברי הופצה במלואה בשירות עם הגעתו לארץ ב-16 ביוני 2022.

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ואל קלר מאתר "Decider" טען שההומור של הסדרה פשוט, אך יעיל, כמו כן הוא שיבח את ביצועי המדבבים[11]. ג'ולי הרמן מאתר "Common Sense Media" דירגה את הסדרה ב-4 מתוך 5 כוכבים והחמיאה לה על מתן מסרים חיוביים, כגון אדיבות ונאמנות[12].

בשנת 2022 הפרק "מדע" היה מועמד לפרס אנני בקטגוריית הפקת הטלוויזיה המונפשת הטובה ביותר לילדים בטקס פרסי אנני ה-49[13], אך הפסיד לפרק "השמש והירח" מתוך הסדרה "מאיה ושלושת הלוחמים" של נטפליקס. עוד באותה שנה טריילר הסדרה זכה בפרס טריילר הזהב[14], כאשר בהמשך הסדרה הייתה מועמדת לפרסים על ביומה, כתיבתה ועריכתה ב-1st Children's and Family Emmy Awards[15].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ניקול דראם, Up's Carl Goes on a Date in New Short to Debut With Pixar's Elemental, באתר ComicBook‏, 28 במרץ 2023
  2. ^ הקלטות ארכיון שלא נעשה בהן שימוש
  3. ^ סנדי שאפר, Every Pixar Project Announced at Disney's Investor Day, From Lightyear To Turning Red, באתר Comic Book Resources‏, 11 בדצמבר 2020
  4. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 רמין זאהד, Bob Peterson & Kim Collins Unleash the Truth about ‘Dug Days’ on Disney+, באתר Animation Magazine‏, 2 בספטמבר 2021
  5. ^ 1 2 ביל דוסוביץ, ‘Dug Days’: Pixar’s Disney+ Shorts Reunite Carl with His Lovable Golden Retriever from ‘Up’, באתר IndieWire‏, 1 בספטמבר 2021
  6. ^ 1 2 Andrea Datzman & Curtis Green Scoring Disney+’s ‘Dug Days’, באתר Film Music Reporter‏, 27 באוגוסט 2021
  7. ^ 1 2 3 טיי. ג'יי., ‘Dug Days’ Streaming Now – Watch our Filmmaker Interview and Honoring Ed Asner’s Legacy, באתר Pixar Post‏, 1 בספטמבר 2021
  8. ^ ‘Dug Days’ Soundtrack Album Details, באתר Film Music Reporter‏, 31 באוגוסט 2021
  9. ^ צוות האתר, “Squirrel!” Five New “Dug Days” Inspired Funko Pop! Figures Have Landed at Entertainment Earth, באתר Laughing Place‏, 30 ביולי 2021
  10. ^ +Dug Days - Official Trailer - Disney, סרטון באתר יוטיוב
  11. ^ ג'ואל קלר, Stream It Or Skip It: ‘Dug Days’ On Disney+, Cartoon Shorts Featuring ‘Up’s Talking Dog And His Loving Owner Carl Frederickson, באתר Decider‏, 8 בספטמבר 2021
  12. ^ ג'ולי הרמן, Dug Days, באתר Common Sense Media
  13. ^ קרולין ג'יארדינה, ‘Raya and the Last Dragon’ Leads 2022 Annie Awards Feature Nominations, באתר הוליווד ריפורטר, 21 בדצמבר 2021
  14. ^ Winners of the 22nd Annual Golden Trailer Awards
  15. ^ מייקל שניידר, Netflix Leads Nomination Tally for First-Ever Children’s & Family Emmys באתר וראייטי, 1 בנובמבר 2022