מולי שאנון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מולי שאנון
לידה 16 בספטמבר 1964 (בת 59)
שייקר הייטס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1987 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרסים והוקרה פרס אינדפנדנט ספיריט (2017) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מולי הלן שאנון (אנגלית: Molly Helen Shannon; נולדה ב-16 בספטמבר 1964) היא שחקנית וקומיקאית אמריקאית, שהייתה חברת צוות בתוכנית המערכונים "סאטרדיי נייט לייב" (1995–2001). בשנת 2017 זכתה בפרס אינדפנדנט ספיריט על תפקידה בסרט "Other People", והייתה מועמדת לשלושה פרסי אמי עבור הופעותיה בסדרות "סאטרדיי נייט לייב", "מוארת" ו"ויל וגרייס".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מולי שאנון נולדה בשייקר הייטס שבמדינת אוהיו[1] למשפחה ממוצא אירי[2]. אביה היה מנהל מכירות ואמה מורה[3]. כשהייתה בת ארבע הייתה מעורבת בתאונת דרכים שבה נהרגו אמה, אחותה הצעירה ובן דודה. שאנון ואחותה הגדולה ניצלו מן התאונה, ואביה נפצע קשה[4].

היא סיימה את לימודיה בבית הספר טיש לאמנויות שבאוניברסיטת ניו יורק.[5].

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מולי שאנון ובעלה פריץ צ'סנט

בתחילת דרכה עבדה שאנון כמארחת במסעדה בשדרות סאנסט וכדיילת בסופרמרקט.

בשנת 1989 שיחקה בסרט האימה "פנטום האופרה" בתפקיד מג, בשנת 1991 השתתפה בתפקיד אורח בסדרה "טווין פיקס" וב-1993 השתתפה בשלושה פרקים של הסדרה "In Living Color".

הפריצה הגדולה שלה הגיעה בשנת 1995 לאחר הצטרפותה לצוות השחקנים של "סאטרדיי נייט לייב", כשהחליפה את ג'נין גרופלו שעזבה באמצע העונה בשל חילוקי דעות עם מפיקי התוכנית.

בשנת 1997 הופיעה שאנון בפרק "הקיץ של ג'ורג'" בסדרה סיינפלד. היא הופיעה גם בוידאו קליפ של הזמרת שריל קרואו לשירה "(A Change (Will Do You Good", והשתתפה בחמישה פרקים של הסדרה "וויל וגרייס". בשנת 1998 שיחקה בסרט "לילה ברוקסברי" בהשתתפות ויל פרל וכריס קטן, שהופיעו איתה באותו זמן גם ב"סאטרדיי נייט לייב". שאנון הופיעה גם במספר פרקים של הסדרה "סקס והעיר הגדולה".

בשנת 1999 השתתפה בסרט "סופרסטאר", ספין אוף של "סאטרדיי נייט לייב", ובו היא שיחקה את הדמות שגילמה בתוכנית.

בתקופת השתתפותה בסאטרדיי נייט לייב, שיחקה בסרטים אף פעם לא התנשקה (1998), הגרינץ' (2000) ו"בדיוק כשהתאהבנו" (2001). בשנת 2001 עזבה את "סאטרדיי נייט לייב" והשתתפה בסרט "אוסמוזיס ג'ונס". בשנת 2003 השתתפה בסרט "הבת של הבוס שלי" ובסרט הטלוויזיה "איש המוזיקה" מבית ABC.

בשנת 2004 שיחקה בסיטקום "פיצוח" שיצר מייק וייט לרשת FOX, ובוטלה לאחר עונה אחת. באותה שנה שיחקה בפרק של הסדרה סקראבס וכיכבה בסרט "!Good Boy". שנתיים מאוחר יותר שיחקה בסרט "מארי אנטואנט", בסרט "אייר באדיז" ובסרט "חתונת סופשבוע". בשנת 2007 הופיעה בתפקיד אורח בסדרה "החיים על פי נד" והשתתפה בסרטים "מבול של צרות" ו"Year of the Dog".

בשנת 2007 התארחה באחד משידורי "סאטרדיי נייט לייב". שאנון היא השנייה שהנחתה את אחד משידורי התוכנית, ושהייתה בעבר חברת צוות קבועה בה.

בשנת 2008 שיחקה בסיטקום "Kath & Kim". ב-2010 השתתפה בפרק מיוחד ליום המשפחה ב"סאטרדיי נייט לייב"[6]. באוקטובר של שנה זו החליפה שאנון את השחקנית קייטי פינראן בתפקיד מרג' מקדוגל במחזמר Promises, Promises[7].

בשנת 2011 יצא לאור ספר ילדים שכתבה. בשנה שאחרי השתתפה בפרסומת לאתר האינטרנט "Expedia".

בשנת 2013 התארחה שאנון בסדרת הטלוויזיה בכיכובה של לורה דרן "מוארת" מבית HBO והייתה מועמדת לזכייה בפרס אמי לשחקנית האורחת הטובה ביותר.

בשנת 2015 שיחקה בסרט "אני וארל וזאת שעומדת למות", ושיחקה במיני-סדרה "אוצרות שלפני המוות" שהפיק ויל פרל.

בשנת 2016 החלה לשחק בסדרה הקומית-דרמטית "גירושים", לצידם של שרה ג'סיקה פרקר תומאס היידן צ'רץ. ובסרט "אנשים אחרים" לצד ג'סי פלמונס.

בשנת 2017 זכתה שאנון בפרס אינדפנדנט ספיריט על תפקיד המשנה בסרט "Other People". בשנה זו יצאו שלושה סרטים בהשתתפותה: "השעות הקטנות", הדרמה "אנחנו לא שייכים לכאן" והקומדיה "אמהות בהפרעה".

בשנת 2018 סיקרו מולי שאנון וחברה לצוות "סאטרדיי נייט לייב" ויל פרל את מצעד השושנים שמתקיים בפסדינה לרגל השנה החדשה, עבור שירות פריים וידאו של אמאזון, בדמויתיהם הטלוויזיונית, טיש וקורד. בשנה זו כיסו השניים גם את שידור רשת HBO של חתונת הנסיך הארי עם מייגן מרקל[8]. ב-2019 החלה לשחק בסיטקום "שני האחרים" בקומדי סנטרל, בדמותה של פאט דובאק. בשנת 2020 השתתפה כג'ואן בסרט הדרמה "דוהרת", סרט מקורי של נטפליקס, ובסרט המותחן הקומי "צעירה מבטיחה".

בשנת 2021 שיחקה בעונה הראשונה של הסדרה "הלוטוס הלבן" ברשת HBO; את קיטי פאטון, אימו של שיין (ג'ייק לייסי).

בשנת 2022 דיבבה את דמותה של וונדה בסרט הקומדיה המונפש "מפלצת של מלון: הפוך על הפוך". באותה שנה שיחקה בקומדיה השחורה "סיבוב בפירנצה" בדמותה של דב.

בשנת 2023 שיחקה בסרט הדרמה "הטוב שבך" שביים וכתב זאק בראף.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2004 נישאה לאמן פריץ צ'סנט. הם הורים לבת ולבן.

אקטיביזם[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2023, שאנון, יחד עם עוד מאות שחקנים, קומיקאים ומנהלי בידור מהוליווד חתמו על מכתב פתוח לנשיא ביידן. הם קראו לשחרור בני ערובה המוחזקים על ידי ארגון הטרור חמאס בעקבות מתקפת הפתע על ישראל. הקמפיין שהושק לצד המכתב נקרא #NoHostageLeftBehind. המכתב מדגיש את הרצון לחופש הן לישראלים והן לפלסטינים לחיות בשלום ומגנה את האלימות של חמאס.[9]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מולי שאנון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מלודי סמית', Shaker Heights native Molly Shannon joins 'The Talk'; Sting working on a musical; and more, באתר clevland.com‏, 5 בספטמבר 2011
  2. ^ טום דייגנן, Sad snobbery about sad reality of Irish American roots in US, באתר irish central‏, 26 באפריל 2019
  3. ^ Molly Shannon Biography (1964-), באתר film reference
  4. ^ ACTRESS MOLLY SHANNON ENCOURAGES AMERICANS TO GET SERIOUS ABOUT ASSESSING THEIR LIFE INSURANCE NEEDS THIS SEPTEMBER, באתר Life happens
  5. ^ ג'ייסון הולנדר, Live From New York, It's…, באתר אוניברסיטת ניו יורק
  6. ^ STAGE TUBE: New Betty White SNL Promo!, באתר STAGE TUBE‏, 7 במאי 2010
  7. ^ אדם הטריקס, Broadway's Promises, Promises Welcomes "SNL" Star Molly Shannon Oct. 12, באתר playball‏, 12 באוקטובר 2010
  8. ^ אנדראה פארק, Will Ferrell and Molly Shannon to cover royal wedding as Cord and Tish for HBO, באתר CBS‏, 2 במאי 2018
  9. ^ Matt Donnelly, Hollywood Stars and Executives Thank President Biden for Leadership, Call for Release of All Hamas Hostages, Variety, ‏2023-10-23 (באנגלית אמריקאית)