סקראבס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סקראבס
Scrubs
לוגו הסדרה "סקראבס"
לוגו הסדרה "סקראבס"
סוגה קומדיה דרמטית
יוצרים ביל לורנס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים זאק בראף
שרה צ'וק
דונלד פייז'ון
ניל פלין
קן ג'נקינס
ג'ון מקגינלי
ג'ודי רייס
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 9 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 182 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק ביל לורנס עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה נטפליקס, הולו, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Lazlo Bane עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 24 דקות
שידור
רשת שידור (NBC (2001-2008
(ABC (2009-2010
רשת שידור בישראל ערוץ 2
yes stars 1
סטאר וורלד
HOT VOD
yes Comedy HD
הוט קומדי סנטרל
תקופת שידור מקורית 2 באוקטובר 200117 במרץ 2010 (22 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
www.scrubs-tv.com
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סְקְרַאבְּסאנגלית: Scrubs; פירוש המילה: מדי הצוות הרפואי, הסיעודי והפארא-רפואי) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית קומית שנוצרה על ידי ביל לורנס ("ספין סיטי"). הסדרה עוסקת בעובדי בית החולים "Sacred Heart".

הסדרה שודרה לראשונה ב-2 באוקטובר 2001. שבע העונות הראשונות של הסדרה שודרו ברשת NBC האמריקאית, והחל מהעונה השמינית הסדרה שודרה ברשת ABC. בישראל שודרו שלוש העונות הראשונות בערוץ 2 בזכיינית טלעד, והעונות הראשונה עד השמינית שודרו בערוץ "yesStars" בלוויין. כמו כן, שודרו חלק מהעונות בערוץ סטאר וורלד בכבלים. בהמשך שודרה הסדרה במלואה בערוץ הוט קומדי סנטרל ובשירות HOT VOD.

סקראבס שונה מסדרות קומיות אחרות במספר דברים: בניגוד למרבית קומדיות המצבים, היא מצולמת בטכניקת צילום של מצלמה יחידה, בדומה לסדרות קומיות כ"משפחה בהפרעה", "קוראים לי ארל" ו"סקס והעיר הגדולה". כמו כן, היא אינה מצולמת בפני קהל, ולפיכך אין בה קולות צחוק של הקהל (Laugh Track). כל הפרקים מלווים בקריינות, לרוב של הדמות הראשית בסדרה, ג'ון דוריאן, המסביר את המתרחש ואת דעותיו בעניין. שמותיהם של כל הפרקים מתחילים במילה "My" (שלי), מלבד הפרקים שאינם מלווים בקריינות של דוריאן, אלא בקריינות של דמויות אחרות ופרקי העונה התשיעית שמתחילים במילה Our.

מעבר לפן הקומי של סקראבס, ניכר בה גם פן דרמטי. מאחר שמדובר בסדרת בית חולים, היא עוסקת פעמים רבות במוות ובנושאים הקשורים לו. בכל פרק עוברות הדמויות מקרים ואירועים שונים, שלעיתים נתפסים באופן קומי וקליל, אך מתגלים כמשמעותיים והופכים לדרמטיים. בשונה מסדרות קומיות אחרות שמלוות בדמויות שטחיות, כמעט כל דמות בסקראבס צוברת נפח עם הזמן, מתפכחת ומשתנה.

מיקומו של בית החולים "Sacred Heart" אינו ידוע ונשאר עלום, בדומה לעיר ספרינגפילד בסדרה "משפחת סימפסון", או לרחוב "וויסטריה ליין" בסדרה "עקרות בית נואשות".

ב-14 במאי 2010 בוטלה הסדרה באופן רשמי על ידי רשת ABC.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יי.די מתחיל להתמחות בבית החולים "הלב הקדוש" ביחד עם חברו טרק. בבית החולים הם מכירים את אליוט, רופאה נוירוטית שמתחילה את ההתמחות שלה ביחד עם ג'יי.די תחת הנחייתו של ד"ר קוקס הקשוח. לעומתם, טרק מתחיל את ההתמחות שלו בתור מנתח ביחד עם טוד, רודף השמלות. טרק מתחיל קשר זוגי עם האחות הראשית במחלקה, קרלה וג'יי.די ואליוט מתחילים לצאת, אך נפרדים. במהלך העונה, ג'יי.די שוכב עם חברה במועצת המנהלים של בית החולים, אישה בשם ג'ורדן המתבררת להיות גרושתו של ד"ר קוקס. טרק מגלה שד"ר קוקס מאוהב בקרלה ומתעמת איתו, אך לא מספר על כך לקרלה. אליוט מתחילה לצאת עם מטופל בשם שון (סקוט פולי), העובד בתור מאלף חיות ימיות. אחיה של ג'ורדן, בן (ברנדן פרייזר) מתאשפז בבית החולים לאחר שאובחן עם לוקמיה. אליוט נפרדת משון מכיוון שעבודתה כרופאה לא משאירה לה מקום למערכות יחסים.

בפרק האחרון לעונה, ג'ורדן מתעמתת עם החבורה וחושפת את סודותיהם האחד בפני השני (אליוט מאוהבת בג'יי.די, ג'יי.די שכב עם ג'ורדן, ד"ר קוקס מאוהב בקרלה וטרק ידע על זה, אבל שתק), מה שגורם להם להסתכסכך אחד עם השני.

העונה מסתיימת כשהחבורה מסיימת את ההתמחות ומתחילים לעבוד כרופאים מין המניין בבית החולים.

עונה שניה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה נפתחת כאשר החבורה משלימים אחד עם השני לאחר שכל הסודות נחשפו בסוף העונה הקודמת.

הוריה של אליוט מפסיקים לתמוך בה כלכלית בעקבות חוסר רצונה לפנות להתמחות בגניקולוגיה למרות רצונם והיא מנסה לחפש דירה. היא עוברת להתגורר באופן זמני עם ג'יי.די וטרק. ג'יי.די ואליוט מחליטים להיות יזיזים, אך לבסוף אליוט יוצאת עם אח בבית החולים בשם פול (ריקי שרודר), ממנו היא לבסוף נפרדת כי הוא שתלטן. טרק מציע נישואין לקרלה והשניים מתארסים. ג'ורדן נכנסת להיריון ומשגעת את דוקטור קוקס. ג'ורדן מספרת לג'יי.די שהילד הוא של ד"ר קוקס, אך משביעה אותו לא לגלות. ג'יי.די מתחיל לקיים קשר זוגי עם אשתו של מטופל בתרדמת, אך עוזב אותה לבסוף. אחיו של ג'יי.די, דן (טום קוואנו) מגיע לביקור.

בפרק האחרון לעונה, ספנס (ראיין ריינולדס), חברם של ג'יי.די וטרק מגיע לבקר בבית החולים וחושף בטעות בפני ד"ר קוקס שהוא אבי הילד של ג'ורדן. ד"ר קוקס מצהיר שהוא יתמוך בילד, אבל לא מעוניין בקשר זוגי עם ג'ורדן.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליוט מתחילה ללמוד לעמוד על שלה יותר וחוזרת לצאת עם שון. במהלך העונה, שון עוזב לחצי שנה בעקבות מחקר והוא ואליוט מנהלים מערכת יחסים מרחוק. טרק וקרלה מתחילים את ההכנות לחתונתם. ג'יי.די מתחיל לצאת עם דני, אחותה של ג'ורדן, למרות רוחו של ד"ר קוקס. בן חוזר לביקורת בבית החולים, אך נפטר בגלל מחלת הלוקמיה, מה ששובר את ד"ר קוקס. ג'יי.די ודני נפרדים. שון ואליוט נפרדים והיא חוזרת לזוגיות עם ג'יי.די. בארוחת האירוסין של טרק וקרלה, ג'יי.די מצהיר שהוא לא אוהב את אליוט והיא נפרדת ממנו בזעם. בפרק החתונה של טרק וקרלה, ג'יי.די מנסה לפצות את אליוט על הפרידה ומנסה לגרום לה לחזור לשון, אך היא מסרבת לחזור אליו והשניים נפרדים בידידות.

עונה רביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרק וקרלה חוזרים מירח הדבש שלהם. אליוט וג'יי.די לא מסוגלים לעבוד אחד עם השני בעקבות הפרידה, אך לבסוף משלימים. ג'יי.די מתאהב בפסיכיאטרית החדשה של בית החולים, ד"ר מולי קלוק (הת'ר גרהאם) ואליוט מוצאת בה את דמות המורה הרוחנית שהיא כה חיפשה. לבסוף, מולי עוזבת את בית החולים ואליוט מצליחה להתנקם בג'יי.די על הפרידה שלהם. טרק מאובחן עם סוכרת ומתקשה לספר על כך לקרלה, אך לבסוף מתוודה בפניה. ד"ר קוקס עובר כרייתת צינור זרע בסתר מג'ורדן. ג'יי.די מתחיל לצאת עם עורכת דין בשם נינה ברודריק (ג'וליאנה מרגוליס) שמייצגת מטופל שתובע את טרק, בכך ג'יי.די נקרע בין החברות עם טרק למשיכה לנינה. לבסוף, התביעה מתבטלת וג'יי.די נפרד מנינה בעזרתה של ג'ורדן. אליוט מתחילה לצאת עם ג'ק (ג'וש רנדל). אביהם של ג'יי.די ודן, סאם (ג'ון ריטר) נפטר ודן מתנחל בדירתם של ג'יי.די וטרק. ג'יי.די וקרלה מתנשקים בזמן שהם שיכורים ומתוודים בפני טרק, שלבסוף סולח להם.

בסוף העונה, אליוט עוזבת את בית החולים בעקבות השתלמות, אך זו מתבטלת והיא מתחילה לעבוד במרפאה ציבורית. לבסוף, בעקבות צירוף מקרים משעשע היא חוזרת לעבודתה בבית החולים. ג'יי.די עוזב את הדירה של טרק וקרלה מכיוון שהם נשואים. ג'ורדן מתחילה לעבוד בבית החולים במטרה להקדיש זמן לבנה, ג'ק.

עונה חמישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

החבורה מתחילה להנחות מתמחים חדשים שהגיעו לבית החולים. אליוט וג'ק נפרדים. טרק וקרלה מנסים להיכנס להיריון. ג'יי.די מתחיל לצאת עם ג'ולי (מנדי מור) ובהחלטה ספונטנית הוא רוכש שטח אדמה, אך בגלל חוסר תקציב הוא בונה על השטח מרפסת מעץ. ג'יי.די וג'ולי נפרדים וג'יי.די מתגורר באוהל על המרפסת שלו, אך אליוט מציעה לג'יי.די לגור איתה בדירה והם נעשים שותפים. מטופלת של ג'יי.די וד"ר קוקס, גברת וילק (מישל לרנד (אנ')) נפטרת וג'יי.די וד"ר קוקס עוברים את חמשת שלבי האבל. דן מבקר את ג'יי.די ומתחיל במערכת יחסים עם אליוט, אך היא נפרדת ממנו. אליוט הופכת ליזיזה של קית' (טרוויס שולט (אנ')) למרות רוחו של ג'יי.די, שמקנא. אליוט וקית' עולים שלב ונעשים זוג. בעקבות מותה של מטופלת בשם ג'יל טרייסי (ניקול סאליבן), איבריה מושתלים בשלושה מטופלים של ד"ר קוקס, אך מתגלה שהיא נפטרה מכלבת והמטופלים של ד"ר קוקס מתים גם הם מהמחלה, מה שגורם לד"ר קוקס להתסגר בביתו. לבסוף, בזכות תמיכה מהחבורה, ד"ר קוקס חוזר לבית החולים. ג'יי.די מתחיל לצאת עם האורולוגית קים בריגס (אליזבת בנקס). בסוף העונה, מתברר שכריתת צינורית הזרע שד"ר קוקס עבר הייתה כושלת וג'ורדן נכנסת להיריון. לאחר דייט עם קים, היא נכנסת להיריון מג'יי.די.

עונה שישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרלה יולדת את הבת שלה ושל טרק, איזבלה. מיד לאחר מכן, היא מאובחנת בדיכאון אחרי לידה, אך מקבלת טיפול וחוזרת לעבודתה בבית החולים. העונה מציגה פרק מוסיקלי בו אחת המטופלות שומעת את כל האנשים סביבה שרים בעקבות מפרצת במוחה. טוראי בשם בריאן דנסר מתאשפז בבית החולים לאחר פציעה בעיראק והצוות מתחיל להסתכסך בעקבות דעותיהם הפוליטיות. קים עוזבת את בית החולים מכיוון שקיבלה משרה בבית חולים אחר. ג'יי.די נוסע אליה במטרה להיות נוכח בבדיקת אולטרה סאונד, אך היא מספרת לו שהיא עברה הפלה. האחות לוורן עוברת תאונת דרכים ונכנסת לתרדמת, וקרלה מתקשה להיפרד מחברתה הטובה. ג'ורדן יולדת את הבת שלה ושל ד"ר קוקס וקוראת לה ג'ניפר דילן ("ג'יי.די" כדי לעצבן את ד"ר קוקס) קית' מציע נישואים לאליוט והיא מסכימה. בכנס שג'יי.די וטרק משתתפים בו, הם פוגשים את קים ומגלים שהיא בהיריון ולא הפילה את העובר. קים עוברת להתגורר עם ג'יי.די לכל אורך התקופה כי הוא רוצה לסייע בגידול הילד, אך לא מצליח להשיב לה אם הוא מוכן להיות איתה או לא. העונה מסיימת כשג'יידי, שלא מאוהב בקים ואליוט, שלא בטוחה לגבי החתונה עם קית' כמעט מתנשקים.

עונה שביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליוט מבטלת את החתונה עם קית'. קים יולדת בן והזוג קורא לו סאם על שם אביו של ג'יי.די. במהלך הלידה, ג'יי.די נפרד מקים. דן חוזר לבית החולים, מספר לג'יי.די שהוא שיקם את חיו וקנה לו רכב והשניים נוסעים לראות את סאם. בעקבות פליטת פה של אליוט, גילו האמיתי של ד"ר קלסו מתגלה והוא נאלץ לצאת לגמלאות. ד"ר קוקס מתמנה למנהל המחלקה באופן זמני עד שיימצא אחד קבוע. העונה מסתיימת כשד"ר קוקס מספר לג'ק על יום בבית החולים בצורת אגדת ילדים.

עונה שמינית[עריכת קוד מקור | עריכה]

רופאה בשם ד"ר מדוקס (קורטני קוקס) מתנהלת למנהלת המחלקה בבית החולים ומתגלה כאגואיסטית וקשוחה, אך לבסוף עוזבת בזכות מאמצי החבורה. אליוט וג'יי.די מתחילים להתקרב מחדש ומחליטים להפוך לזוג. בוב קלסו ממליץ על ד"ר קוקס להפוך למנהל המחלקה וד"ר קוקס מתקשה להתנהל תחת האחריות החדשה. טד מתאהב בנגנית יוקלילי בשם סטפני גוץ' וג'יי.די והשרת מכריזים על הפסקת אש במטרה לסייע לו. הפרק השניים עשר בעונה מסופר מנקודת מבטם של המתמחים החדשים בבית החולים. השרת מתארס לאישה בשם ליידי והחבורה נוסעת לאיי הבהמה לחתונתם. ג'יי.די ואליוט נוסעים לבקר את סאם ומגלים שקים התחילה לצאת עם שון, האקס של אליוט. בסוף העונה, ג'יי.די מבין שהוא רוצה להיות קרוב יותר לסאם ומקבל הצעת עבודה בבית חולים בעיר אחרת. שני הפרקים האחרונים מתארים את יומו האחרון של ג'יי.די בלב הקדוש ואת הפרידה משאר הדמויות.

עונה תשיעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה זו משמשת כעונת "ספין אוף" והדמות הראשית היא לוסי, סטודנטית לרפואה שמתחילה להתנסות בבית החולים תחת הנחיית המורים ד"ר קוקס, טרק ובוב קלסו. לוסי היא סטודנטית לרפואה נוירוטית ובן זוגה הוא קול, שרוצה להיות מנתח. אליוט נכנסת להיריון מג'יי.די וקרלה (שלא מופיעה בעונה זו) יולדת את בתם השניה שלה ושל טרק. העונה מסתיימת כשחבורת הסטודנטים מסיימים את תקופת ההתנסות בבית החולים.

הדמויות בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברי הצוות

הדמויות הראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ד"ר ג'ון מייקל דוריאן ("ג'יי. די") (מגולם בידי זאק בראף) - ד"ר דוריאן, המכונה "ג'יי. די", הוא הדמות הראשית בסדרה. ג'יי. די הוא בחור חסר ביטחון, בעל דמיון רחב וחנון. את הסדרה הוא מתחיל כמתמחה בבית החולים, ובמהלכה הופך לאחד הרופאים העובדים בו. ג'יי. די מעריץ את ד"ר קוקס, ובמהלך הסדרה ג'יי. די אומר שהוא רוצה להיות גרסה טובה יותר של ד"ר קוקס. במרבית פרקי הסדרה מקריין ג'יי. די את מחשבותיו דרך נקודת המבט שלו, ובכך מעניק לסדרה פן אישי נוסף. מעבר לקריינותו, הצופים עדים לפנטזיות ולמראות החולפים בראשו ונחשפים לפרשנותו על הקורה סביבו בעבודה ובחייו הפרטיים.
  • ד"ר כריסטופר דאנקן טורק (מגולם בידי דונלד פייז'ון) - ד"ר טורק, המכונה טרק, הוא חברו הטוב ביותר של ג'יי. די. השניים הכירו בקולג'. מאז, לאורך כל הסדרה, הם החברים הכי טובים ואף התגוררו יחד עד העונה החמישית. טרק הוא תחרותי מאוד בעבודתו בפרט ובחייו בכלל. טרק הוא רופא מנתח ובמהלך הסדרה נישא לקרלה. במהלך הסדרה ג'יי. די גר יחד איתו, ולאחר מכן גם עם קרלה, עד שג'יי. די עובר לדירה משל עצמו. למרות שטורק שותף לתחביביו הילדותיים של ג'יי די הוא למעשה אחת הדמויות הבוגרות בסדרה, אדם שניתן לסמוך עליו.
  • ד"ר אליוט ריד (מגולמת בידי שרה צ'וק) היא רופאה נוירוטית לחוצה, מתוסבכת חברתית ורגשית הנוטה לדבר הרבה ומהר. היא חברה טובה של ג'יי. די, אם כי במהלך הסדרה מתפתחות ביניהם גם מערכות יחסים מסוגים שונים. אליוט יודעת צרפתית וכפי שמתגלה בפרק "MY INTERPRETATION", אליוט דוברת גרמנית באופן כמעט שוטף.
  • קרלה אספינוזה-טורק (מגולמת בידי ג'ודי רייס) - אחות ותיקה בבית החולים. בחורה ילידת הרפובליקה הדומיניקנית, דוברת ספרדית, אסרטיבית האוהבת להתערב בחיי האנשים סביבה ולשתף אותם בדעותיה על מעשיהם, התנהגותם, מערכות היחסים שלהם וכן הלאה. בגלל הרצון לעזור והשתלטנות שלה מדי פעם היא מחבלת ביחסיה עם אליוט וטרק. קרלה פגשה את טרק כבר בפרק הראשון והם החלו לצאת ביחד, ובהמשך הסדרה נישאו ונולדת להם בת שנקראת בשם איזבלה. היא מכנה את ג'יי. די בחיבה "במבי" ומגנה עליו לעיתים בפני התקפותיו של ד"ר קוקס.
  • ד"ר פרסיבל יוליסס "פרי" קוקס (מגולם בידי ג'ון מקגינלי) - אחד הרופאים הוותיקים בביה"ח וגם אחד הטובים ביותר, בעל מזג חם וחוסר סבלנות לצוות ביה"ח ולאנשים בכלל.ג'יי. די רואה בד"ר קוקס את המורה הרוחני שלו, למורת רוחו של זה האחרון, המעליב את ג'יי. די, צוחק עליו, פוגע בו ומכנה אותו בשמות של בנות או בכינוי "Newbie" (כינוי גנאי לטירון). למרות החזות החיצונית האכזרית של ד"ר קוקס אכפת לו מאוד מהעבודה שלו והוא יעשה הכל כדי להציל את חייהם של מטופליו. וגם, למרות היחס הקשה שלו אליו, ג'יי. די הוא אחד האנשים שהכי חשובים לו. ד"ר קוקס חבר טוב מאוד של קרלה וסומך עליה שתגיד לו את הדבר הנכון לעשות. לד"ר קוקס יש מערכת יחסים משונה במקצת עם אשתו לשעבר [כמו שהוא בעצמו אומר: "אני מאוהב באישה שאני שונא"]. בעונה השנייה הם שבים לחיות יחד, ויש להם שני ילדים משותפים. החל מהעונה השמינית מתמנה ד"ר קוקס לתפקיד ראש המחלקה. ד"ר קוקס הוא נרקיסיסט, שתיין, מתוסבך נפשית וציניקן.
  • ד"ר רוברט "בוב" קלסו (מגולם בידי קן ג'נקינס (אנ')) - ראש המחלקה בביה"ח (מהעונה הראשונה ועד תחילת השמינית). בתחילת הסדרה הוא הוצג כאדם המדבר בחביבות אך מסוגל לרע מאוד. בעונה השישית בפרק "הסיפור שלו" שומעים את מחשבותיו וכך מתגלה כי יש כוונה חיובית בהתנהגות הניבזית שלו - כך הצוות מתאחד כנגד גורם משותף [ד"ר קלסו] והמחלוקות האחרות שלהם נשכחות. הוא בעל יריבות ארוכת ימים עם ד"ר קוקס, שנוהג להתעלל ברופאים ובעובדים האחרים בבית החולים. לד"ר קלסו יש אישה, איניד, שמרבה לצעוק עליו בטלפון (הוצגה פעם אחת בפרק 61 עונה 3, רואים רק את גבה אך לפי זה מבינים כי היא עבדה בתור אחות בבית החולים), ובמהלך התוכנית היא נפטרת. יש להם בן משותף. קלסו נוטה להתעלם מבקשותיהם של אחרים ולהעניק יחס מועדף לחולים בעלי ממון כדי שיתרמו לבית החולים. הוא גונב מכספי בית החולים כדי לממן לעצמו ציוד פרטי כמו DVD וטלוויזיות פלזמה. למרות האגואיסטיות שלו, מדי פעם הוא עוזר לחולים בתנאי ש"לא ידעו מכך". פורש לפנסיה בעונה השמינית, אך ממשיך לבלות בבית החולים בגלל השעמום.
  • השרת - (מגולם בידי ניל פלין) - אויבו המושבע של ג'יי. די, ששמו הפרטי לא ידוע עד סוף העונה השמינית. הוא עובד כשרת בביה"ח אך רוב הזמן הוא לא באמת מבצע את העבודה שלשמה הוא מקבל שכר, אלא מתעסק במציאת דרכים להתעלל בג'יי. די ובהמצאת כל מיני סיפורים שקריים ומטורפים. בבית החולים מוכר כאנשים רבים לחלק מהאנשים הוא מוכר כסופר בריטי, לחלק הוא מוכר כקצב גרמני, לחלק כסוחר הולנדי והוא גם מוכר כשרת. בעונתה הראשונה של הסדרה כיוון שהיוצרים לא ידעו אם הסדרה תמשיך לעוד עונה הוחלט שהשרת הוא למעשה יציר דמיונו של ג'יי.די (כך שלמעשה בעונה הראשונה הוא תקשר רק עם ג'יי.די ולא עם אחרים) אך לבסוף כשהסדרה צברה פופולריות וחודשה לעונה השנייה השרת הפך לדמות קבועה שמתקשרת עם שאר הדמויות. בפרק הסיום של העונה השמינית ג'יי.די. שואל אותו והוא מגלה ששמו האמיתי הוא גלן מתיוס למרות שמיד אחר כך מישהו קורא לו טומי. בסופו של דבר בחשבון הטוויטר של ביל לורנס יוצר הסדרה הוא אישר שגלן מתיוס הוא אכן שמו האמיתי של השרת.
  • לוסי בנט (מגולמת בידי קארי בישה; עונה 9) - המחליפה של ג'יי. די בתפקיד הראשי החל מהעונה התשיעית. סטודנטית לרפואה בבית החולים המחודש. יוצאת עם קול והמנטור שלה הוא ג'יי.די. ללוסי חיבה מוגזמת לסוסים וגם היא כמו ג'יי.די חולמנית ונוטה לפנטזיות.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ורדן סאליבן (מגולמת בידי קריסטה מילר (אנ')) היא אשתו לשעבר של ד"ר קוקס, העובדת בבית החולים בחבר המנהלים. היא מניפולטיבית, סרקסטית, סקסית ומתאימה מאוד לד"ר קוקס באופיה בשל מזגה החם התמידי. לג'ורדן יש רצון עז להציק לכל אחד וללעוג להם, בעיקר לד"ר קוקס. על אף פרידתם בעבר, לד"ר קוקס ולה נולד תינוק בשם ג'ק, והם מתגוררים ביחד. בעונה השישית היא יולדת את בתם השנייה, ג'ניפר דילן, מאחר שג'יי די משכנע אותה שג'ניפר דילן בקיצור זה גם ג'יי די וכך תוכל להתעלל בדוקטור קוקס עוד יותר. במציאות, השחקנית קריסטה מילר נשואה ליוצר הסדרה, ביל לורנס.
  • תיאודור "טד" באקלנד (מגולם בידי סאם לויד (אנ')) הוא עורך הדין (בעיקר לתביעות רפואיות) של ביה"ח. הוא נוירוטי ולחוץ, מזיע רוב הזמן וסובל מפאניקה. ד"ר קלסו מתעלל בו רבות. הוא איבד את שערו בכיתה ח', והוא ניסה להתאבד מספר פעמים במהלך הסדרה. הוא גר עם אימו ולאחר שהתגרש לקחה אשתו לשעבר את כל רכושו. לטד יש להקת א-קפלה בשם "The Worthless Peons", שכוללת אותו ועוד שלושה אנשים העובדים בבית החולים. חברי הלהקה מגולמים בידי חברי להקתו האמיתית של השחקן סם לויד, ששמה "The Blanks". בעונה השמינית מתחיל לצאת עם נגנית יוקלילי בשם סטני גוץ' (קייט מיקוצ'י). השחקן סאם לויד חזר לגלם את דמותו של טד בשני פרקים בסדרה "קוגר טאון" ובה מתברר שבת זוגו, סטני גוץ' עזבה אותו לטובת מנתח בשם הוטש (פיל לואיס).
  • ד"ר טוד קווינלאן (מגולם בידי רוברט מאשיו (אנ')), המכונה "The Todd" (הטוד) הוא אחד המנתחים בבית החולים וחבר של טרק. על אף נטייתו להתייחס לכל דבר באופן מיני ועל אף אופיו הילדותי, הוא נחשב לאחד המנתחים הטובים בבית החולים. לטוד תחביב מוזר - לתת "כיף" לכל אחד על סיטואציות ספציפיות, לרוב מביכות. שם משפחתו התגלה רק בעונה החמישית.
  • לוורן רוברטס (מגולמת בידי אלומה רייט (אנ')) - אחות בבית החולים אשר עוזרת לכולם וחברה טובה של קרלה. מוצגת כנוצריה אדוקה ומטיפה לשאר הדמויות על מעשיהם ומזכירה את ישו בכל הזדמנות. בסוף העונה השישית נכנסת למצב של תרדמת בעקבות תאונת דרכים ולבסוף מתה. השחקנית אלומה רייט גילמה אחות שמחליפה את לוורן ולה ג'יי.די קורא "לוורן שוב" בגלל הדימיון ללוורן.
  • דאג מרפי (מגולם בידי ג'וני קאסטל (אנ')) - מתמחה שלומיאל בבית החולים העובד ביחד עם ג'יי.די ואליוט. בעקבות תאונות חוזרות ונשנות, מתגלה שדאג הוא מנתח גופות מוכשר והוא מתחיל לעבוד כפתולוג בבית החולים. נוהג לשכוח את הגופות השונות ברחבי בית החולים ולהלבישן בבגדים מוזרים.

דמויות חוזרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בן סאליבן (מגולם בידי ברנדן פרייזר) - אחיהן של ג'ורדן ודני וחברו הטוב של ד"ר קוקס. בן מגיע לבית החולים בעקבות תאונה באתר בניה בו הוא עובד ומתברר שהוא חולה בלוקמיה. אוהב להסתובב עם מצלמת פולארויד ולצלם אנשים באקראיות. נפטר בסוף העונה השלישית בעקבות מחלתו.
  • דני סאליבן (מגולמת בידי טארה ריד) - אחותם של ג'ורדן ובן. בעלת אופי מתירני ואוהבת לשכב עם אנשים אקראיים. ניהלה מערכת יחסים קצרה עם ג'יי.די.
  • ד"ר קים בריגס (מגולמת בידי אליזבת בנקס) - רופאה אורולוגית בבית החולים. ג'יי.די מכיר אותה לראשונה בעונה החמישית, אך מתברר שהיא הייתה בסביבת החבורה מאז תחילת הסדרה (ג'יי.די התעלם ממנה כי היא ענדה טבעת נישואין). מתחילה לצאת עם ג'יי.די ונכנסת להיריון ממנו ויולדת את בנו, סאם. בסוף הסדרה מנהלת זוגיות עם שון קלי.
  • שון קלי (מגולם בידי סקוט פולי) - מאלף חיות ימיות בפארק מים. מתאשפז בבית החולים ומתחיל לצאת עם אליוט. למרות שהוא יודע על עברם של אליוט וג'יי.די, הוא לא נרתע מכך. במהלך הסדרה הוא ואליוט נפרדים וחוזרים, אך לבסוף הוא מתחיל לצאת עם קים בריגס ומשמש כאב חורג לסאם.
  • לויד (מגולם בידי מייק שוורץ (אנ')) - שליח דואר שעובד בקביעות בבית החולים. במהלך חלק מהפרקים, הוא משמש כחלק מצוות החשיבה של השרת. בעל חיבה מוגזמת למוסיקת ספיד מאטל וסמים קשים. באחד הפרקים מתברר שאביו הוא הקולונל דוקטור (שנקרא כך כיוון שהוא דומה לקולונל מרשת המסעדות KFC).
  • קית' דודמייסטר (מגולם בידי טרוויס שולט (אנ')) - מתמחה שעובד תחת ג'יי.די בבית החולים והופך ליזיז של אליוט. בהמשך, השניים הופכים לזוג וקית' מציע לאליוט נישואין והיא מסכימה, אך לבסוף מבטלת את החתונה.
  • קים בריגס (מגולמת בידי אליזבת בנקס) - אורולוגית שעובדת בבית החולים ומתאהבת בג'יי.די. בעקבות צירוף מקרים מוזר, היא נכנסת להיריון מג'יי.די מבלי שהם שכבו. בהמשך, היא מקבלת הצעת עבודה בבית חולים אחר ונפרדת מג'יי.די. קים משקרת לג'יי.די שהיא עברה הפלה כיוון שהיא יודעת שהקשר ביניהם קיים רק בגלל הילד. לאחר מכן מתברר שהיא עדיין בהיריון ויולדת לג'יי.די את בנו, סם. בסוף הסדרה היא בזוגיות עם שון קלי.
  • ג'יל טרייסי (מגולמת בידי ניקול סאליבן) - מטופלת נוירוטית ואובדנית בבית החולים שמתחברת לאליוט. כאשר היא רומזת לרופאים על מצבה הנפשי הרעוע (ארוסה זרק אותה ולא הולך לה בדייטים) הם מתעלמים, אולם הם עולים על טעותם רגע לפני שהיא מנסה להתאבד בשנית. בפרק "My lunch", ג'יי.די וד"ר קוקס פוגשים בה בשנית ולאחר מכן היא מתה. בעקבות מותה (שנחשד כמנת יתר של קוקאין), איבריה מושתלים במטופלים של ד"ר קוקס, אולם לאחר מכן מתברר שהיא מתה מכלבת ולפיכך כל המטופלים של ד"ר קוקס מתים מהמחלה. מופיעה לקטע קצר בתור מלאכית בעונה 8 ומתברר שהיא בהיריון.

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1242 באוקטובר 200121 במאי 2002
22226 בספטמבר 200217 באפריל 2003
3222 באוקטובר 20034 במאי 2004
42531 באוגוסט 200410 במאי 2005
5243 בינואר 200616 במאי 2006
62230 בנובמבר 200617 במאי 2007
71125 באוקטובר 20078 במאי 2008
8196 בינואר 20096 במאי 2009
9131 בדצמבר 200917 במרץ 2010

מוזיקה בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלמנט משמעותי ב"סקראבס" היא המוזיקה. ביל לורנס, יוצר הסדרה, אמר כי צוות הסדרה נוהג להקדיש יום בשבוע להאזנה ללהקות שונות, זמרים וזמרות במטרה להתאים את השירים לסדרה. לעיתים הם מתאימים שיר לסצנה מסוימת ולעיתים - סצנה לשיר מסוים. בנוסף, להקתו של סם לויד הופיעה בפרקים אחדים. פסקול הסדרה יצא ב-24 בספטמבר 2004.

שיר הנושא[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיר הנושא של הסדרה נקרא "Superman" והוא מבוצע על ידי הלהקה Lazlo Bane. הוא נמצא באלבום הלהקה "All the time in the world" וגם בפסקול הסדרה. לדברי ביל לורנס, זאק בראף הוא זה שהביא את השיר והציע אותו בתור שיר הנושא של הסדרה, בשל פזמונו האומר "I'm no superman" (אני לא סופרמן), שורה המתקשרת לכך שהרופאים בסדרה אינם כל-יכולים.

בעונה התשיעית מבוצע השיר על ידי WAZ.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סקראבס בוויקישיתוף