איגי וקסמן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 1: שורה 1:
{{מוזיקאי
{{מוזיקאי
|שם=איגי וקסמן
|שם=איגי וקסמן
|תמונה=
|תמונה={{אין תמונה|אישה|יישור=ללא}}
|כיתוב=
|כיתוב=
|שם לידה=מיה ג'ניפר
|שם לידה=מיה ג'ניפר

גרסה מ־14:59, 17 בפברואר 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

איגי וקסמן
מיה ג'ניפר וקסמן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 8 ביולי 1972 (בת 51)
קנדהקנדה טורונטו, קנדה
שם לידה מיה ג'ניפר
שם במה איגי וקסמן עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1986 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק, פופ
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים הד ארצי, התו השמיני
האתר הרשמי של איגי וקסמן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אִיגִי (מיה) וקסמן (נולדה ב-8 ביולי 1972 בטורונטו שבקנדה כמיה ג'ניפר) היא זמרת, מלחינה ופזמונאית ישראלית.

ביוגרפיה

וקסמן נולדה בטורונטו שבקנדה בשם מיה ג'ניפר[1] לסימה, שפית במקצועה ולריצ'רד. ב-1979 בגיל שבע עלתה לישראל יחד עם אמה. התגוררה בשכונת בקעה בירושלים. ב-1986, בהיותה בגיל 14, נפטר אביה. כנערה שרה ב-1989 עם נטע לאור בצמד "היפוכונדריה", כחימום להופעות להקת נושאי המגבעת, אך נטשה את התחום במהרה. וקסמן אימצה את השם "איגי" עקב הערצתה לאיגי דיין, מתופף להקת משינה.

בתחילת שנות ה-90 התפרסמה בעיקר כדמות בטורי הרכילות וכדוגמנית לעת מצוא[דרוש מקור]. באותה תקופה עברה לתל אביב והחלה להופיע כזמרת במועדונים כמו "רוקסן" ו"הטריפ", כשאיתה להקת ליווי. בעקבות הופעה עם להקת "איפה הילד?" ב"רוקסן" הוחתמה וקסמן בחברת התקליטים "הד ארצי", ובשנת 1995 הוציאה את אלבומה הראשון "אדום", שהוקלט ב-1994 ואותו הפיק מוזיקלית ועיבד חמי רודנר. וקסמן כתבה את המילים לשירים, ואת הלחנים סיפקו רודנר, שרון הולצמן ורם אוריון. בין שיריו המפורסמים היו "אדום", "אין לי מה לומר לך", "מאוד פרוע" ו"תישא אותי לאישה". האלבום זכה להצלחה רבה ונמכר בכ-15,000 עותקים, ולחלק מהשירים הופקו קליפים. וקסמן ורודנר נישאו ב-1995, וב-1999 התגרשו.

ב-1996 שרה באלבום "איפה הילד?" של להקת "איפה הילד?" דואט עם חמי רודנר בשירו "רק בשביל לקבל חיבוק". באותה שנה שרה עם דנה אינטרנשיונל באלבומה "מגנונה" את הדואט "יש בו אש", שכתבה אסתר שמיר והלחינו אינטרנשיונל ועופר ניסים.

בשנת 1997 הוציאה את אלבומה השני, "לא מחכה יותר לדוור", שגם הוא הופק על ידי רודנר כשרוב הלחנים היו של שרון הולצמן. נכללו בו הלהיטים "לא מחכה יותר לדוור" ו"בדרך למילווקי". בעקבות האלבום זכתה בתואר "זמרת השנה" במצעד הפזמונים העברי השנתי של רשת ג'. גם לאלבום זה הופקו מספר קליפים, וגם הוא זכה לאותה הצלחה לה זכה האלבום הקודם. פרסום נוסף שזכתה לו באותה שנה היה כחלק מלהקה שהקימה עם ענבל פרלמוטר בבס ושירה וטל גורדון ואסי לוי בגיטרה ושירה. הלהקה התפרסמה בזכות שמה הפרובוקטיבי "המזדיינות", אך לא הספיקה להקליט שירים והתפרקה לאחר חזרות אחדות.

ב-1998 הקליטה גרסה מחודשת לשיר "מילים יפות" של להקת "גזוז" במסגרת האלבום-פרויקט "עבודה עברית". בשנת 2000 הוציאה אלבום שלישי, "בעדינות", שהופק מוזיקלית על ידי טל שגב. רודנר היה עדיין מעורב ביצירת שירי האלבום, אבל הוא לא זכה להצלחה רבה.

בשנת 2005 עברה לחברת התו השמיני והוציאה וקסמן סינגל, "תמיד אוהב, תמיד נפגע", ללחן של שרון הולצמן שהיה סינגל הבכורה של אלבומה "מסתובבים", שיצא ב-2006. וקסמן הלחינה חלק מהשירים, אבל גם האלבום הזה לא זכה להצלחה.

ב-17 באוקטובר 2010 הצטרפה לאורנה דץ ומיכל אמדורסקי בהגשת התוכנית "יפה לך" בערוץ 24 במקומה של שרון חזיז. ב-2011 המשיכה באותו ערוץ בתוכנית מציאות בשם "היכל התהילה" והודחה בשבוע השני.

ב-2012 נישאה בשנית לעַתַּי שולברג, שהשתתף בתוכנית "האח הגדול", ובאותה שנה, ביום הולדתה ה-40 של וקסמן, נולדה בתם לילי. ב-2013 נולד לזוג בן.

ביולי 2015 ציינה וקסמן 20 שנה לאלבום הבכורה המצליח שלה "אדום" במופע חגיגי בבארבי תל אביב. במופע אירחה וקסמן את חמי רודנר ואת מאור כהן. המופע זכה להצלחה ולביקורות אוהדות.

בנוסף, באותו חודש שיחררה סינגל חדש בשם "אורות וצללים" בשיתוף פעולה עם רם אוריון.

בת דודתה היא המאפרת והיוטיוברית אשלי וקסמן בקשי.

וקסמן לומדת פסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה ובמקביל מתקלטת ומקריינת בפרסומות.

דיסקוגרפיה

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ אמיר עמרמי, איגי מהבלוק, באתר nana10‏, 3 במרץ 2006