משיח (סדרת אינטרנט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משיח
צוות השחקנים הראשי, מימין לשמאל: ליאת הר לב, אודי כגן, עמית איצקר ותום אנטופולסקי
צוות השחקנים הראשי, מימין לשמאל: ליאת הר לב, אודי כגן, עמית איצקר ותום אנטופולסקי
סוגה קומדיה, מוקומנטריה עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים אודי כגן
דנה פוליג
בימוי דנה פוליג
אודי כגן
יובל נטר
שחקנים אודי כגן
עמית איצקר
תום אנטופולסקי
ליאת הר לב
דנה פוליג
ארץ מקור ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 8
תוכנית המשך משיח (סדרת טלוויזיה)
הפקה
מפיק דנה פוליג
עורכים אודי כגן
צלמים יובל נטר
בעלי תפקידים נוספים עריכת סאונד: סשו שפוב
איפור ושיער: נילי לוי
אורך פרק 20-7 דקות
שידור
רשת שידור YouTube
תקופת שידור מקורית 4 באפריל 2013 – 11 במאי 2014
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
יוצרי הסדרה, מימין לשמאל: יובל נטר, דנה פוליג, אודי כגן ועמית איצקר

משיח היא סדרת רשת ישראלית שנוצרה על ידי דנה פוליג ואודי כגן ובכיכובם של כגן ועמית איצקר, המספרת את סיפורו של משיח, זמר כושל והבעלים של אורחן דרכים. במהלך הסדרה, מנסה משיח להגיע ל"טופ" של תעשיית המוזיקה המקומית. סדרת הרשת הפכה לתופעת רשת ויראלית וזכתה להצלחה רבה.

בעקבות ההצלחה, לסדרה האינטרנטית הופקה גרסה טלוויזיונית על ידי שידורי קשת וסלקום tv, ושידורה הראשון החל בסוף חודש מאי 2019[1] הסדרה עלתה לצפיית בינג' בסלקום tv החל מ-30 ביוני.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות צילום דוקומנטרי, כביכול, עוקב אחר משיח (אודי כגן), המנהל והבעלים של "אורחן משיח", מסעדת דרכים בשירות עצמי בקיבוץ מופרט. מלבד היותו המנהל, משיח הוא גם זמר להקת הבית ובליווי הקלידן שלו, זיו (עמית איצקר), משיח מנעים את זמנם של הסועדים ושר שירים פרי עטו לצד גרסאות כיסוי ללהיטי עבר.

משיח מנסה פעם אחר פעם להגיע ל"טופ" של תעשיית המוזיקה המקומית. הוא רותם למשימותיו את זיו, בן חסותו, הקלידן שלו ויד ימינו.

הפקת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע להפקת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אודי כגן הוא בוגר החוג לקולנוע בבית הספר מנשר לאמנות. במקצועו הוא עורך וידאו. דנה פוליג היא בוגרת החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב. עבדה בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע כמנהלת תסריט ועוזרת במאי.

כגן ופוליג הכירו במגמת התיאטרון של תיכון אלון לאומנויות ברמת השרון. לאורך השנים שיתפו פעולה בפרויקטים שונים ועם סיום לימודיהם, החלו לכתוב סדרת דרמה המבוססת על חוויותיו של כגן ככלבן ביחידת עוקץ בתקופת מבצע חומת מגן. הסדרה פותחה עבור yes, אך לא הגיעה להפקה.

תחילה "משיח" פותחה לטלוויזיה על ידי פוליג וכגן עבור Yes, בשיתוף תותים הפקות. אולם, לאחר הפיתוח, החליטה Yes שלא להמשיך עם הפרויקט לשלב ההפקה. היוצרים וההפקה פנו אז לשאר הזכייניות והערוצים, אך לא הייתה היענות לפרויקט. בתחילת 2013 החליטו אודי כגן ודנה פוליג להפיק את משיח כסדרת אינטרנט. הם חברו ליובל נטר, מפיק, ועמית איצקר, לגילום דמותו של זיו, וצילמו תוך זמן קצר את שלושת הפרקים הראשונים של הסדרה.

השראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריאיון לעיתון "הארץ", סיפר אודי כגן כי ההשראה לדמותו של משיח הגיעה מאביו שניהל אולם שמחות בתל אביב:

... בשנות השמונים עד סוף שנות התשעים אבי ניהל את אולמי "בית המהנדס". אחי ואני היינו מסיימים את בית הספר והולכים לשבת אצל אבא באולם לעשות שיעורים. ברקע תמיד התנהלה חתונה או בר-מצווה והייתי מרותק לדמויות שהסתובבו שם. בשנים האלו, לא היו הרבה אפשרויות של אולמות אירועים כמו שיש היום ולכן אותם 10–15 זמרים ותקליטנים היו מופיעים ברוב השמחות באולם. אנשים כמו גד ביטון, ניר שמח ואיציק זמיר הזמר ששר זינגרלה (הפסגות) תפסו את תשומת ליבי. הם היו שילוב בלתי אפשרי של זמרים-תקליטנים שחצי מהזמן הכריזו במיקרופון: "ועכשיו, הלהיט החדש מאמריקה!" כילד תמיד רציתי להיות מוזיקאי, אבל פחדתי שהשירים שלי לא מספיק טובים וביקרתי את עצמי ללא הרף. והנה מולי, היו האנשים האלה, שגם אם במהלך חתונה נתקע להם הדיסק והאורגן אורות עלה להם באש, הם הרגישו בטופ ואף פעם לא עצרו לחשוב אם הם נתנו הופעה טובה או לא. חוסר מודעות הוא ברכה מאלוהים

אתר למנויים בלבד נטע אלכסנדר, איך אודי כגן הביא את המשיח, באתר הארץ, 5 במאי 2013

צילומי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכיוון שלא היה בידם תקציב או גוף שיממן את ההפקה, החליטו פוליג וכגן להפיק את הסדרה בעצמם. הם חיפשו דרכים לחסוך בהוצאות שאינן נחוצות. הלוקיישן (אתר הצילומים) שבחרו לצלם בו היה חדר האוכל בקיבוץ גליל ים, בו שותף אביו של כגן. אנשי הצוות והשחקנים השתתפו בצילומים בהתנדבות. כגן ליהק את עמית איצקר, במאי קולנוע אשר למד בבית הספר מנשר לאמנות כמה שנים מעליו, לדמותו של זיו. פוליג ליהקה את בני משפחתה ואת חבריה עבור התפקידים השונים בסדרה. בראיון שנערך איתם בטלוויזיה החינוכית אמרו כגן ופוליג:

... אם אתה רוצה לעשות סדרת רשת, אתה חייב לדעת שאתה יכול לעמוד בזה כלכלית. מהרגע שהתחלנו, החלטנו שלא נוציא כסף אלא אם כן נהייה חייבים. כל מי שהשתתף במשיח עשה את זה כי הוא אהב את מה שעשינו או כי הוא אהב אותנו ולא הייתה לו ברירה.

סט הצילומים של העונה הראשונה, כלל צוות מצומצם במיוחד: אודי כגן, דנה פוליג ויובל נטר. השלושה שימשו כמפיקים, צלמים, תאורנים, מקליטים, מלהקים, מלבישים וכו'. לעומת זאת, הסדרה הטלוויזיונית מצולמת בחדר האוכל שבקיבוץ שילר.

הצלחת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-4 באפריל 2013 עלה הפרק הראשון של הסדרה לערוץ של משיח ב-YouTube.[2] תוך ימים ספורים זכה פרק הבכורה לעשרות אלפי צפיות והפך לתופעת רשת ויראלית. במרוצת השנה שלאחר מכן, עלו שבעה פרקים נוספים של הסדרה שזכו למאות אלפי צפיות.

בפברואר 2014 אודי כגן ודנה פוליג הגישו חמש תוכניות רדיו בגלי צה"ל בשם "ציפורי לילה בשמן עמוק".[3] את התוכנית הנחה "משיח" לצדה של החיילת-הטכנאית "מרבי" (בגילומה של דנה פוליג). התוכנית כללה פינות כגון "זמן מיסטיקה", "מעירים את זיו" ו"צ'אנס ראשון ואחרון" ונחתמה תמיד בהופעה חיה של משיח ואורחיו המוזיקליים. מרבית הדמויות שמשיח ראיין בזמן התוכנית גולמו על ידי דנה פוליג וכגן עצמו.

בתחילת 2015, השתמשה חברת סלקום בדמותו של משיח עבור קמפיין סלקום tv בטלוויזיה ובאינטרנט[4]; בקמפיין של סלקום משיח מלווה לרוב על ידי אושרי, בנה של אחותו, ססיל. הצלחת הסדרה, שהופצה באינטרנט והופקה בתקציב מינימלי, סייעה בקידום משמעותי של הקריירות של היוצרים והשחקנים - ביניהם אודי כגן, שהצטרף לצוות הקומיקאים של תוכנית הבידור המוערכת "ארץ נהדרת".

גרסה טלוויזיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – משיח (סדרת טלוויזיה)

בעקבות ההצלחה, לסדרה האינטרנטית צפויה גרסה טלוויזיונית בהפקת שידורי קשת, אשר צפויה לעלות לשידור במסגרת הערוץ קשת 12 במהלך 2018 כשהיא צפויה לעלות בתחילה בסלקום tv ומאוחר יותר ביתר הפלטפורמות, כשחברת סלקום מממנת חלק מעלויות הפקת הסדרה.[5][1] הסדרה עלתה לצפיית בינג' בסלקום tv החל מ-30 ביוני.

באוקטובר 2018 הודיעו סלקום וקשת כי הסדרה אושרה לעונה שנייה, והיא צפויה לעלות במהלך 2019.[6]

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • משיח (אודי כגן): משיח הוא זמר כושל, בעל אורחן קטן בקיבוץ, אשר מנסה בכל פעם להגיע ל"טופ" של המוזיקה המקומית. חי בסטייל של שנות השמונים ושואב השראה רבה מאמני עבר שהוא מחשיב כעדכניים. נהנה לרדות בעוזרו זיו ולהתרברב בפני אורחי האורחן. לא מודע לעצמו ולחוסר הכישרון שלו.
  • זיו (עמית איצקר): יד ימינו של משיח, וחברו הטוב ביותר. עם זאת, הוא עובר התעללות ממשיח המלגלג עליו ומעמיד אותו במצבים לא נעימים. קלידן. עובד באורחן. מתגלה כזמר מוכשר כשמשיח חולה והוא מחליף אותו. חסר ביטחון, אך מנהל קשר עם כרמלה זמן-מה לאחר שהייתה עם משיח.
  • אוקסנה (ליאת הר לב): זמרת אירועים ושחקנית מחרסון שבאוקראינה שכובשת את לבו של משיח.
  • כרמלה (תום אנטופולסקי): טבחית באורחן של משיח. משיח חושב שהיא מפתחת אליו אובססיה, מה שלדעתו יכול להפיל את האורחן. בהמשך מתחילה לצאת עם זיו.
  • מראיינת (דנה פוליג): אישה המנהלת את תיעוד המעללים שבמוצגים בסדרה ומראיינת את הדמויות מדי פעם.
  • מירי (דנה פוליג): עובדת חדשה וביישנית שהגיעה כמחליפה של כרמלה שפוטרה, משיח נוהג להתעלל בה.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק אורך הפרק שם הפרק תאריך שידור מקוריישראלישראל
1 7:22 דקות מי זה יעקב למאי? 4 באפריל 2013
יעקב למאי, גדול המעבדים המוזיקליים בישראל, לדבריו של משיח, מגיע לארוחת צהריים באורחן. משיח בטוח שלמאי הגיע כדי לצוד כישרון חדש ולכן מארגן עם זיו מופע שהוא לא ישכח לעולם.
2 6:49 דקות ערוץ Rest 26 באפריל 2013
צלמת מאתר המסעדות "Rest" מגיעה לאורחן כדי לעדכן את התמונות באתר, אבל משיח בטוח שהצלמת היא חלק מצוות טלוויזיה שהגיע כדי לעשות עליו "חיים שכאלה".
3 14:01 דקות כרמלה 10 ביוני 2013
אחרי סטוץ של לילה אחד עם כרמלה, הטבחית של האורחן, משיח משוכנע שהיא מפתחת אליו אובססיה שסופה להפיל אותו ואת האורחן לטמיון.
4 10:48 דקות מוזיקה מזרחי חלק א' 19 באוגוסט 2013
בשל ניהול פיננסי קלוקל, האורחן על סף פשיטת רגל. בזמן שאנשי ההוצאה לפועל מעקלים את נכסיו, משתכנע משיח שהדרך להציל את האורחן היא לכתוב להיט מזרחי שהכנסותיו יכסו את החובות הכבדים.
5 14:38 דקות מוזיקה מזרחי חלק ב' 3 בספטמבר 2013
לאחר שנכשל בכתיבת להיט מזרחי, מכריז משיח על פשיטת רגל והאורחן על סף סגירה. בלילה נגלה לו בחלום הלהיט שחיפש.
6 14:17 דקות הפתיחה הגדולה 17 בנובמבר 2013
לאחר שניצל מפשיטת רגל, משיח עושה לאורחן מתיחת פנים ומזמין את הקהל הרחב לפתיחה של המקום החדש והמשודרג.
7 19:24 דקות אוקסנה 9 בפברואר 2014
לאחר שהרומן בין זיו לכרמלה נחשף, משיח מרגיש שהשעון הביולוגי שלו מתקתק. הוא נחרץ למצוא זוגיות ומפברק באורחן אודישנים אחר זמרת ליווי חדשה.
8 9:25 דקות שיגעון בספארי 11 במאי 2014
משיח מבקר בפונדק כושי (של כושי רימון) וחוזר עם תובנה - עליו להביא לאורחן חיה אקזוטית כפי שראה בפונדק כושי. הוא מתכנן עם זיו את השוד המושלם לחטוף חיה מהספארי.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 5 קומדיות שתצטטו בלי הפסקה, באתר ‏מאקו‏, 11 בינואר 2018
  2. ^ סרטונים בערוץ של משיח וחברים, באתר יוטיוב
  3. ^ "ציפורי לילה בשמן עמוק" (חמש תוכניות רדיו בגלי צה"ל)
  4. ^ משיח בקמפיין סלקום tv‏: סלקום tv - מה כלול בהכל כלול?, סרטון באתר יוטיוב, סלקום tv - מה זאת אומרת אין 500 ערוצים?, סרטון באתר יוטיוב
  5. ^ יונתן כיתאין, ‏חוסכים בעלויות: "משיח" של קשת תעלה קודם בסלקום TV, באתר גלובס, 16 בינואר 2018
  6. ^ אלכסנדר כץ, אחרי מיליון צפיות בסלקום TV: עונה שנייה ל'משיח', באתר אייס, 21 באוקטובר 2018