משתמש:Bravo123/פריץ קליין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פריץ קליין במשפט בלזן

פריץ קליין (24 בנובמבר 1888 - 13 בדצמבר 1945) היה רופא נאצי שהוצא להורג בגין אשמתו בפשעי מלחמה שבוצעו במחנה ברגן-בלזן.

חייו והשכלתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קליין נולד בפקטהולם שבאימפריה האוסטרו-הונגרית (כיום קודליאה במרכז רומניה). הוא נחשב לגרמני-אתני, פולקסדויטשה. החל בלימודי רפואה באוניברסיטת בודפשט, שירת בצבא בשטחה של רומניה במהלך מלחמת העולם הראשונה ולאחריה חזר לסיים את לימודיו בבודפשט. בשנת 1939, כאזרח רומני היה עליו להתגייס לשורות הצבא הרומני, ולאחר פריצת המערכה בין רוסיה לרומניה בשנת 1941 הוא שירת כחובש בחזית המזרחית. במאי 1943, עקב הוראתו של היטלר לשחרר גרמנים אתניים משורות הצבא הרומני, יון אנטונסקו העביר חלק מחייליו לטובת הצבא הגרמני. מנקודה זו, קליין נהיה לחייל באס אס, נרשם במצבת העתודה לקצונה באס אס והוצב ביוגוסלביה.

באס אס[עריכת קוד מקור | עריכה]

קליין מוקף בגופות. החיילים הבריטים ששיחררו את מחנה ברגן-בלזן אילצו את אנשי סגל המחנה לקבור את גופות האסירים.

ב-15 בדצמבר 1943, קליין הוצב במחנה ההשמדה אושוויץ, תחילה שירת כרופא במחנה הנשים בבירקנאו ובהמשך עבר למחנה הצוענים. הוא אף לקח חלק בסלקציות על גבי רמפות הקליטה. בדצמבר 1944 הועבר למחנה הריכוז נוינגמה, ומשם למחנה ברגן בלזן בינואר 1945. הוא לא נמלט מהמחנה עם הגעתם של חיילי בעלות הברית, אלא נשאר בו יחד עם יוזף קרמר. הוא נעצר על ידי הבריטים ואולץ לקבור את הגופות שנותרו במחנה בקברי אחים. יחידת הסרטה של הצבא הבריטי צילמה את קליין עומד בתוך קבר אחים, תמונה שנודעה לשמצה בהקשר למחנות ההשמדה והשואה.

כאשר נשאל כיצד ביצע את פשעיו יחד עם מחויבותו כרופא, קליין הצהיר:

"שבועת הרופאים אומרת לי לסלק תוספתן מודלק מגוף האדם. היהודים הם התוספתן המודלק של האנושות. זאת הסיבה שסילקתי אותם."

קליין ו-44 אנשי צוות נוספים נשפטו בפני בית דין צבאי במשפט בלזן בלינבורג. המשפט נמשך שבועות ספורים מספטמבר עד נובמבר 1945. במהלך המשפט, אניטה לסקר העידה שקליין לקח חלק בסלקציות בהם נבחרו אסירים למשלוח לתאי הגזים. הוא נידון למוות והוצא להורג בתלייה ב-13 בדצמבר 1945 על ידי התליין אלברט פיירפוינט.


קטגוריה:פושעי מלחמה נאצים קטגוריה:אנשי סגל מחנות אושוויץ קטגוריה:רופאים גרמנים