מת לצעוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מת לצעוק
Scary Movie
בימוי קינן אייבורי ויינס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אריק ל. גולד
לי ר. מאייס
תסריט שון ויינס
מרלון ויינס
קרייג ויינס
באדי ג'ונסון
פיל ביומן
ג'ייסון פריידברג
ארון סלצר
עריכה מארק הלפריך עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אנה פריס
רג'ינה הול
שון ויינס
מרלון ויינס
ג'ון אברהמס
שאנון אליזבת
קורט פולר
כרמן אלקטרה
מוזיקה דיוויד קיטיי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פרנסיס קני עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Dimension Films
Wayans Bros. Entertainment
Gold/Miller Productions
Brad Grey Pictures
חברה מפיצה מירמקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית7 ביולי 2000
ישראלישראל3 באוגוסט 2000
משך הקרנה 88 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט נעורים, קומדיית אימה, סרט אימה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $19,000,000
הכנסות $278,019,771
הכנסות באתר מוג'ו scarymovie
סרט הבא מת לצעוק 2
סרטים בסדרה מת לצעוק
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מת לצעוקאנגלית: Scary Movie) הוא סרט פארודי אמריקאי משנת 2000 שלועג לסרטי אימה שונים, ביניהם "צעקה", "אני יודע מה עשית בקיץ האחרון", "באפי ציידת הערפדים", "פרויקט המכשפה מבלייר" ועוד מגוון סרטים וסדרות טלוויזיה משנות ה-90.

למרות הביקורת המעורבות הסרט זכה להצלחה בקופות הפך בהמשך לסרט פולחן וגרף מעל ל-278 מיליון דולרים ברחבי העולם בעוד שהוא הופק בתקציב של 19 מיליון דולר בלבד.

הסרט היה הראשון בסדרת סרטי מת לצעוק.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

נערה בת 18 בשם דרו דקר (כרמן אלקטרה) מקבלת שיחת טלפון מאיימת בזמן ערב אחד בו היא שוהה בבית לבדה. מסכת גוסטפייס נראית רודפת אחריה בחצר, כאשר דקירה בחזה מצדה גורמת לשתל החזה של דקר לצאת ממקומו. לאחר מכן היא נראית נדרסת על ידי אביה, אשר דעתו מוסחת ממין אוראלי מצד אשתו, ולבסוף נרצחת דקר על ידי גוסטפייס.

בבוקר למחרת, סינדי קמפבל (אנה פריס) נפגשת בבית הספר עם החבר שלה בובי פרינז (ג'ון אברהמס) וחבריה האחרים לספסל הלימודים ברנדה מיקס (רג'ינה הול), ריי וילקינס (שון וויאנס), גרג פיליפ (לוקלין מונרו) ובאפי גילמור (שאנון אליזבת), כאשר ברקע נמצאים מספר כתבי חדשות ומדווחים על מותה של דקר. אחת מהכתבות, גייל היילסטורם (שרי אוטרי) עד מהרה חוברת לאחיה המוגבל שכלית של באפי, דופי (דייב שרידן), על מנת לנסות לחלוב ממנו מידע על המאורע.

במהלך שיעור בכיתה, סינדי מקבלת פתק ובו כתוב "אני יודע מה עשית בליל כל הקדושים האחרון!" באותיות גדולות. היא לפתע מבינה שדקר נרצחה שנה בדיוק לאחר שהיא וחבריה הרגו שלא במתכוון הולך רגל בעקבות נסיעה פרועה בכביש. יום למחרת מתרחשת סדרת אירועים שהופכת הזויה יותר מרגע לרגע. חלק מחבורת הנערים מקבלת, בדומה לסינדי, פתקים מאיימים מגוסטפייס אשר נשלחים זה אחר זה במהירות.

גרג נרצח על ידי גוסטפייס בחדר אח"מים עליון במהלך תחרות יופי בה לקחה באפי חלק; היא ביצעה קטע משחק על הבמה כאשר ראתה את גרג נרצח והחלה לצרוח, אולם הקהל חשב שזה חלק מהקטע והיא לא הצליחה להסב את תשומת לבם אל גרג. החרדה שלה מתחלפת בשמחה לאחר שזכתה בתחרות עקב קטע המשחק אותו ביצעה, שהתפרש כאמין במיוחד מצד הקהל, ואף מתעלמת מאזהרותיה של סינדי לגבי העובדה שגוסטפייס נמצא בסביבה. היא בהמשך פוגשת בגוסטפייס, שרוצח אותה, אך באפי מסרבת להאמין שהיא מתה, גם לאחר שראשה היה ערוף ונזרק על ידו בפח אבדות ומציאות (אם כי הראש שלה לא הפסיק לדבר). ריי וברנדה הולכים לקולנוע ורואים את הסרט שייקספיר מאוהב, שם ריי נדקר באוזנו על ידי גוסטפייס בתא השירותים, שכעת מחפש אחר ברנדה, אולם הצופים באולם מתעצבנים על התנהגותה הבוטה של ברנדה במהלך הסרט והורגים אותה לפניו.

בינתיים, סינדי עורכת מסיבה בביתה ומקווה שלא יגיעו הרבה אורחים. במהלך המסיבה היא עולה לחדרה עם החבר שלה בובי והם מקיימים יחסי מין, לא לפני שרשרת אירועים משעשעת המתרחשת בעקבות היותה של סנדי בתולה. לאחר מכן מופיע גוסטפייס, דוקר את בובי ונעלם במהירות כלא היה. סינדי מביאה רובה מהמגירה שליד הדלת, בובי עוקב אחריה והיא מטפלת בפצעיו. אחיה המסומם של ברנדה, שורטי (מרלון ויינס) מגיח מהמרתף ומודיע שהרוצח הרג את כל מי שהיה בבית. בובי לוקח את הרובה ויורה בשורטי, אז מתגלה שהפצע שלו היה תכסיס מתוחכם.

ריי מגיח לפתע אל הסצנה כאשר מתברר שהוא חי; הוא ובובי מודיעים לסינדי שהם מתכננים לרצוח אותה ואת אבא שלה. הם בנוסף מתכננים לדקור זה את זה על מנת להוכיח שגברו על הרוצח ולהפוך לגיבורים בסיפור, אולם התוכנית משתבשת כאשר ריי דוקר את בובי בכעס רב וכמעט מביא למותו, זאת בשל העובדה שביטלו את התוכנית בה אהב לצפות, האחים וויאנס (שהייתה התוכנית שלו במציאות ובאמת התבטלה שנה לפני). לאחר הדקירה צץ לו לפתע גוסטפייס, אשר תוקף את סינדי במסגרת קרב קרטה המתנהל בין השניים, ומתברר שריי ובובי אינם הרוצחים האמתיים. סינדי מצליחה לגבור עליו תוך שהיא עושה שימוש בתנועות המועתקות מהסרט מטריקס (כמו גם ריקוד אירי קצרצר) ובועטת אותו מהחלון. עם זאת, גוסטפייס מצליח להימלט טרם הגעתה של המשטרה אל המקום.

בתחנת המשטרה, סינדי והשריף המקומי (קורט פולר) מגיעים למסקנה שדופי, שהיה היחיד שידע על תאונת הדרכים שלה ושל החבורה, למעשה בדה את המוגבלות השכלית שלו כאשר מתברר לבסוף שהוא הרוצח האמיתי, אך למרבה הצער הוא הצליח להימלט יחד עם כתבת החדשות גייל היילסטורם. לאחר שהתחפושת שלו נמצאה מושלכת ברחוב, סינדי מתחילה לצרוח, זאת עד שמכונית באה ודורסת אותה.

בכתוביות הקרדיט של הסרט, שורטי מופיע ושובר את הקיר הרביעי על ידי מתן עצות לצופים על איך לשרוד צפייה בסרט אימה. מהעצות היו: אתה חייב להיות מהיר, אל תיפול, והעצה הכי חשובה היא - לעולם לא להביט לאחור. אחרי כן הוא צועק "לחטוף ולרוץ, יו!" ונראה גונב אוכל ושתייה מתחנת דלק עם חבריו כאשר הקופאי רודף אחריהם.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן דמות הערות
אנה פריס סינדי קמפבל
רג'ינה הול ברנדה מיקס אחות של שורטי
שון ויינס ריי וילקינס
מרלון ויינס שורטי מיקס אח של ברנדה
ג'ון אברהמס בובי פרינז
שאנון אליזבת באפי גילמור אחות של דופי
לוקלין מונרו גרג פיליפ
דייב שרידן דופי גילמור/גוסטפייס אח של באפי
שרי אוטרי גייל היילסטורם כתבת חדשות
קורט פולר השריף המקומי
כרמן אלקטרה דרו דקר
ריק דוקומן מר קמפבל אבא של סינדי
ג'יין טרקה גברת מאן
קלי קופילד פארק מורה להיסטוריה
דייוויד לנדר המנהל "סקיגי" סקיגמן
מריסה ג'ארט ווינוקור טינה
קינאן אייבורי וויאנס סלייב
ג'יימס ואן דר ביק דוסון לירי

פרודיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]