מת לצעוק 5

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מת לצעוק 5
Scary Movie 5
בימוי דייוויד צוקר
מלקולם ד. לי
הופק בידי דייוויד צוקר
פיל דורנפלד
תסריט דייוויד צוקר, פט פרופט, מלקולם ד. לי עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה סאם סיג
שחקנים ראשיים אשלי טיסדייל
סיימון רקס
צ'ארלי שין
לינדזי לוהן
אריקה אש
קתרינה בוודן
טרי קרוז
שרה היילנד
טיילר פוסי
הת'ר לוקליר
מוזיקה ג'יימס ונייבל עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום סטיב דאגלס סמית'
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Dimension Films
Brad Grey Pictures
חברה מפיצה Dimension Films
The Weinstein Company
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ישראלישראל11 באפריל 2013
ארצות הבריתארצות הברית12 באפריל 2013
משך הקרנה 86 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אימהקומדיה
תקציב $20,000,000
הכנסות $78,378,744
הכנסות באתר מוג'ו scarymovie5
סרט קודם מת לצעוק 4
סרטים בסדרה מת לצעוק
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מת לצעוק 5אנגלית: Scary Movie 5) הוא סרט פארודי אמריקאי משנת 2013 שלועג לסרטי אימה שונים.

הסרט היה הסרט החמישי בסדרת סרטי מת לצעוק.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'ארלי שין (צ'ארלי שין) ולינדזי לוהן (לינדזי לוהן) נמצאים יחד בחדר על מנת לצלם קלטת לוהטת בעזרתן של 20 מצלמות. הקלטת הקופצת בזמן מדלגת קדימה לזמן שבו השניים נראים מעוללים טריקים במיטה, הכוללים תרגילי כושר, רכיבה על סוס וליצנים שמתגנבים אל מתחת לסדינים. שין נמשך מהמיטה ומושלך על הקירות, המגירות והדלתות באמצעות כוח על טבעי, עד לכאשר הוא נוחת חזרה על מיטתו. לוהן נבהלת ומחליטה לחזור אל ביתה, אולם היא מושלכת על הקיר אף היא והופכת לאחוזת דיבוק, כאשר לבסוף משליכה את שין על המצלמה וגורמת למותו. על המסך נאמר כי גופתו של שין נמצאה באותו היום, אולם הוא לא הפסיק לחגוג עד לכעבור מספר ימים לאחר מכן. כמו גם נאמר ששלושת ילדיו אבדו ולוהן נעצרה, שוב, כאשר הובטח גמול לאדם אשר יימצא את הילדים הנעדרים.

מספר חודשים לאחר מכן, ג'ה-מרכוס (סנופ דוג) ודה-אנדרה (מק מילר) מטיילים ביער בקליפורניה ומחפשים אחר שתילי קנאביס שניתן לגנוב. אחרי שגנבו שתיל אחד וברחו, הם מחפשים מחסה בבקתה ביער. עם כניסתם לבקתה הם מבחינים בשלושה יצורים, שלבסוף מתבררים כשלושת ילדיו של שין, והם בוחרים להסגיר אותם למשטרה כדי לקבל את הגמול. לאחר מכן הילדים הפראיים נלקחים אל מרכז מחקר להתפתחות הילד למשך מספר חודשים, זאת עד לכאשר סבורים כי הן במצב טוב מספיק כדי לחזור אל חיק משפחתן, אולם כאשר אחיו של שין, דן סנדרס (סיימון רקס) ואשתו ג'ודי (אשלי טיסדייל) באים לאסוף אותם - נאמר להם שהאיסוף יתאפשר רק בתנאי שיעברו לבית גדול של בני מעמד הביניים בפרוורים, המצויד מצלמות נסתרות. הם מסכימים, וג'ודי תחילה מביעה התנגדות לנוכחותם, אולם עם הזמן היא מסתגלת ומתרגלת לכך. בניסיון להתחבר לילדיה החדשים, ג'ודי נבחנת להופעת הבלט של אגם הברבורים ומלוהקת בסופו של דבר לתפקיד הראשי של מלכת הברבורים.

באותו הזמן, דפוס מתמשך של פעילות על טבעית מוזרה בביתם, גורמת לג'ודי ודן לחקור את התופעה אף יותר לעומק. הם לבסוף מגלים בעזרת הבנות שההתקפות על הבית נעשות על ידי מאמה, האמא שלהן, שנמצאת תחת קללה שבעקבותיה היא מנסה להחזיר אותן אליה, זאת על מנת שתוכל להקריב את עצמה ביחד איתן. המשרתת ההיספנית שגרה בביתם, מריה (לידיה פורטו) מבועתת מכך, והיא מקפידה לבצע טקסים פולחניים, קתוליים ואחרים על מנת להדוף את הרוחות הרעות החוצה. במהלך היום, דן מתוסכל מההתקדמות המתונה של הנושאים אותם הוא בדק והעמיד למבחן במתקן מחקר מודיעיני של יונקים, ובאופן אירוני, הוא אינו מודע לעובדה שהשימפנזה אותה הוא בודק, סיזר היא כעת חכמה יותר ממנו.

בעזרתה של קנדרה ברוקס (אריקה אש), חברתה הקרובה ביותר של ג'ודי, דן וג'ודי מוכרחים למצוא דרך שבאמצעותה יהיה ניתן לסלק את הקללה ולהציל את משפחתם. לאורך הדרך, הם נעזרים בסיועו של בליין פולדה (קאט ויליאמס), אולם הוא מתברר כמתחזה. לאחר מכן הם נעזרים במחלץ מחלומות בשם דום קולב (בן קורניש), והוא עוזר להם להגיע למסקנה שהפתרון לבעיותיהם נמצא בספר המתים המסתורי. עם זאת, ג'ודי וקנדרה נכשלות בניסיון להבין מהן יכולותיו של הספר, בהתעלמותן מארבעת חבריהם בבקתה אשר נאחזים דיבוק ומשתחררים ממנו זה אחרי זו ברציפות, זאת לאחר שכל אחת בתורה מקריאה שתי פסקאות שונות מתוך הספר; האחת משחררת את השדים מהספר, ואילו השנייה מחזירה אותם אליו. כאשר מאמה לוקחת את הבנות אל עבר הצוק כדי להקריב אותן, ג'ודי נכשלת בניסיונה לגרש את הקללה באמצעות הספר, אולם היא כן מצליחה להפיל את מאמה מהצוק אל תוך הבריכה של ג'ה-מרכוס ודה-אנדרה, ובתוכה כריש, שטורף אותה.

כשהיא מבינה שילדיה הם כל מה שהיא צריכה בחייה, ג'ודי מעבירה את תפקיד מלכת הברבורים לקנדרה, אשר מגלמת את הקטע בהופעה בצורה שתנועות שמדמות חשפנית. הקטע וקנדרה בפרט מקבלת תשואות רבות מהקהל, שם יושבים גם ג'ודי, דן וילדיהם. הסופר מתגלה כסיזר השימפנזה, שמצהיר כי בני האדם צריכים ליהנות מכל דקה בשהייתם על כדור הארץ כיוון שיום אחד הקופים ישתלטו על העולם.

בכתוביות הסיום, שין נראה מתעורר כאשר דום קולב, מחלץ החלומות נמצא לצדו, לאחר שחילץ אותו מחלום בו הוא שהה, עובדה שמבהירה לצופים כי הסרט כולו היה חלום. לאחר שקולב מודיע לשין שהוא הולך לבלות את הלילה עם לוהן, מתפרצת לפתע מכונית אל החדר והורגת את שין. בהמשך, הנהג יוצא מהרכב ונחשף שזוהי לוהן עצמה, שזורקת את המפתחות אל עבר קולב ומודיעה לו "אתה נהגת".

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן דמות הערות
אשלי טיסדייל ג'ודי סנדרס אשתו של דן
סיימון רקס דן סנדרס בעלה של ג'ודי
אריקה אש קנדרה ברוקס
קתרינה בוודן נטלי אחת מארבעת הילדים
טרי קרוז מרטין אחד מארבעת הילדים
יסמין גאיי גברת ברוקס
דארל המונד דוקטור הול
שרה היילנד מיה אחת מארבעת הילדים
הת'ר לוקליר ברברה
ז'אן פול מאנוקס פייר
מק מילר דה-אנדרה
סנופ דוג ג'ה-מרכוס
באו וואו אריק
ג'רי אוקונל כריסטיאן גריי
טיילר פוסי דייוויד אחד מארבעת הילדים
מולי שאנון הת'ר דארסי
מייק טייסון עצמו
אשר השרת
קייט וולש מאל
קאט ויליאמס בליין פולדה
צ'ארלי שין עצמו
לינדזי לוהן עצמה
בן קורניש דום קולב מחלץ מחלומות
ליל דובאל ברוקס
לואיס תומפסון מייבל "מדאה" סימונס
לידיה פורטו מריה המשרתת

פרודיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]