פינוי כדור הארץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פינוי כדור הארץ
Evacuate Earth
סוגה עתידנות
כותבים ביל מקליין
בימוי טד שילינגר
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 2
מספר פרקים 7
הפקה
מפיק ביל מקליין
מפיקים בפועל ברוס דייוויד קליין
חברת הפקה ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק
עורכים וויל גרדינר, ג'ייק קין
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 90 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 2 בדצמבר 201210 במרץ 2014
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פינוי כדור הארץאנגלית: Evacuate Earth) היא סדרת טלוויזיה דוקומנטרית בשתי עונות בהפקת ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק. הסדרה מציגה תרחישים היפותטיים בהם דרושה התערבות של טכנולוגיה ייחודית או לוגיסטיקה מיוחדת שיצילו את האנושות מהשמדה. הסדרה מציעה, אפוא, ניסוי מחשבתי תוך שימוש בדרמטיזציה של מקרים קיצוניים אך אפשריים בהיבטים סוציולוגיים מחד ומדעיים מאידך.

הסדרה מוצגת באמצעות גרפיקה ממוחשבת לצד הסברים של מומחים בתחומים שונים הקשורים לנושא הפרק. כל פרק מתחיל בהסבר על הנושא והצגת הגורם האפשרי לתרחיש, לאחר מכך את סדר התפתחות המשבר ולבסוף את הפתרון המוצע. המשותף לכל הפתרונות המוצעים הוא ההבנה כי יהיה מדובר למעשה בהישרדות ולא בחיים שגרתיים כמו מלפני האסון.

העונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 0[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה זו כוללת סרט תיעודי אחד בו מאוימת האנושות מהתקרבות של כוכב נייטרונים אל עבר כדור הארץ. הסרט בוחן את האפשרות של פינוי האנשים מכדור הארץ, כאשר הממצאים המקדימים מתריעים 75 שנים טרם האסון על-מנת להיערך למסע בין-כוכבי למציאת כוכב לכת דמוי ארץ חדש המתאים להתיישבות. בסרט מוצע פתרון של ספינת חלל דמוית גליל באורך של 25 קילומטר בעלת הנעה של אנרגיה גרעינית וזו מבוססת על הרעיון שהוצע בפרויקט אוריון (אנ'). בתוך ספינת החלל נמצאים מספר קטן של אזרחי העולם (יחסית לכלל אוכלוסיית העולם) שנבחרים בקפידה כדי לבנות עתיד לאנושות בעת ההגעה לפרוקסימה קנטאורי b כעבור 88 שנים.

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה זו מוצגים שישה תרחישים היפותטיים המאיימים על האנושות ובהם מוסברים הסיבות והפתרונות האפשריים.

שם הפרק שם הפרק באנגלית נושא הגורם הפתרון
מגפת הזומבים Zombie Earth מקרה של מגפה בה האנושות הופכת לזומבים רבים בכל העולם. העברת וירוס מסתורי באמצעות לוויתן שתוקף אנשים הנופשים ביאכטה ומדביק אותם. מחנה צבאי סגור ומאובטח שגם אליו עלול לעבור הנגיף באמצעות חרקים, לבסוף אותם אנשים בריאים מוצאים מקלט באזור נידח ומבודד בתוך יערות גשם באמריקה הדרומית שם השבטים המקומיים מחוסנים באופן טבעי.
מפלצות זעירות Micro Monsters תקיפות של רובוטים זעירים. פעילות של טרור ביולוגי באמצעות רובוטים זעירים האוכלים את גוף האדם תוך כניסה למחזור הדם; רובוטים אלה הוטמנו בתוך מאגר מים של העיר ניו יורק ומשם מתחילה התקפה עולמית עם הפעלת הממטרות בבית פרטי בסטטן איילנד. פיתוח ננו-רובוטים שיתקפו את אלה שתוקפים בני אדם, אלא שהפתרון יהפוך עד מהרה מפתרון לבעיה וזאת מאחר שינועו בנחילים אוטונומיים אשר יתקפו כל חומר. את אלה ינטרלו באמצעות שידור של תדר מסוים אשר יפגע בספקטרום האלקטרומגנטי של הרובוטים הזעירים.
שיטפון Flooded Earth שיטפון המציף את כל כדור הארץ. אנשים צריכים להצטופף במקומות גבוהים וקרים ולא יהיה ניתן להזין כל המפונים. אסטרואיד ענק פוגע בירח ומכניס כמויות עצומות של מים לאטמוספירת כדור הארץ. סכר ענק אשר יקיף את מדריד; עיר זו תכלול את כל השורדים מהשיטפון הענק שיציף את כל כדור הארץ. גם היא בשלב מסוים תוצף לאחר שצונאמי שיגרם בעקבות פגיעת אסטרואיד והסכר יתמוטט. הפתרון המוצע האחר הוא עיר צפה (אנ'). גובה פני הים לעולם לא ייסוג.
סערה מפלצתית Monster Storm סופה ענקית שאין לה סוף ולא ניתן להשתלט עליה. סופות טורנדו והוריקן בכל העולם. כמו כן, סופות ברקים עם קרינת גמא, השורפת יצורים חיים וצמחים, מביאות למות רוב אוכלוסיית העולם כתוצאה מרעב המוני. עליית הטמפרטורה של כדור הארץ בעקבות תאונה במתקן קידוח ימי ליד יפן, בה מתפרצים מיליוני טונות גז חממה מתאן המצוי מתחת לקרקעית הים (Methane clathrate). הדרך היחידה להישרדות תהיה באמצעות תנועה בתוך עין הסערה תוך מעקב מדויק שלא להתקרב לגבול שלה.
גיהנום עלי אדמות Hell on Earth התפרצות געשית בכל כדור הארץ במקביל. פינוי אנשים ממקומות מועדים להתפרצויות ענק, כמו באזור הפארק הלאומי ילוסטון. יהיו פעימות אלקטרומגנטיות אשר ישביתו את המחשבים והטלפונים הסלולריים ותיווצר פאניקה, לא תהיה דרך לתקשר. בשלב מאוחר יהיו התפרצויות-על בכל העולם ויגיע חורף וולקני מאחר שאפר וולקני יחסום את קרני השמש. מעבר של חור שחור קדמון, חור שחור בלתי-נראה בגודל אטום, בתוך פנים כדור הארץ כמו קליע. בתחילה מוקמים בתי מחסה מסחריים למי שידו משגת, באמצעות יצירת ביוספירה אלה יתנו מחסה מפני השפעה אפר וולקני הקיים בכל מקום. אלה ישרדו את החורף הוולקני, אך עד שלב מסוים בו תפרוץ מהומה מכיוון שאנשים לא מסוגלים להיות כלואים עם אחרים לזמן ארוך. בית מחסה ביוספרי אחר עלול לאבד את מחזוריות החמצן. כעבור 30 שנים העולם יהיה עולם מת, אבל האפר באוויר ידעך וייתכן ויהיו בני אדם ספורים שייתכן וימצאו מקלט תת-קרקעי עד אז.
קיפאון Frozen Earth כדור הארץ מוסט ממסלולו סביב השמש ומתרחק ממנה. נוצר קור קיצוני שמתגבר ככל שמתרחק מהשמש. תוצאה של כוחות שהמדע רק כעת מתחיל להבין, ביניהם חומר אפל. יצירת הפרדה מלאכותית כמו כיפה גאודזית וניצול אנרגיה גאותרמית ליצירת חום, בעוד עד ל-40 שנה אחרי תחילת ההסטה עדיין יהיה ניתן למצוא מחסה ללא אלה באזורי קו המשווה. לאחר מכן בני האדם יאלצו למצוא מקלט מתחת לאדמה תוך ניצול החום של ליבת כדור הארץ והפיכת הקרח לחמצן ומים לשתייה, מאחר שבהיעדר אטמוספירה כל מטאור קטן עלול להרוס את הכיפה הגאודזית ולסיים את החיים בה. אנשים יצטרכו לנהל את חייהם מתחת לאדמה ללא אור שמש תוך ניצול האנרגיה של כדור הארץ, אולם מציינים סוציולוגים כי דורות חדשים שיוולדו לתוך המציאות הזו לא ירגישו בחסר לעומת המציאות הקודמת.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]