קרייסיס: ראש קרב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרייסיס: ראש קרב
Crysis: Warhead
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה
16 בספטמבר 2008
NA‏ 16 בספטמבר 2008
AU25 בספטמבר 2008
EU19 בספטמבר 2008
סוגה יריות בגוף ראשון, התגנבות
פיתוח Crytek Budapest
הוצאה לאור Electronic Arts
ארץ מקור הונגריה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, צ'כית, פולנית, רוסית, איטלקית, גרמנית, ספרדית, צרפתית, הונגרית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Electronic Arts
עיצוב אטילה בנקי הורבאת'
סדרה קרייסיס
דרישות תוכנה
מנוע משחק CryEngine 2
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
פלטפורמות Microsoft Windows
מדיה DVD, הורדה דיגיטלית
המשחק הקודם קרייסיס
המשחק הבא קרייסיס 2
דרישות מערכת
מעבד אינטל Pentium 4 2.8GHz, AMD Athlon 2800 או תואמים (מומלץ: מעבד דו-ליבתי במהירות 2GHz)
זיכרון 1024MB RAM (מומלץ: 2GB RAM)
כרטיס מסך תואם DX9.0c כגון NVIDIA 6800GT 256MB, ATI 9800Pro 256MB (מומלץ: תואם DX 10 כגון NVIDIA GeForce 8800 GTS 640MB או תואם)
מקום פנוי 15GB
מערכת קול תואמת DX 9.0c
בקרים מקלדת ועכבר, ג'ויסטיק
http://crysiswarhead.ea.com/ האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרייסיס: ראש קרבאנגלית: Crysis: Warhead) הוא משחק מחשב מסוגת משחקי היריות בגוף ראשון שפותח על ידי קרייטק ויצא לאור בספטמבר 2008 על ידי אלקטרוניק ארטס.

המשחק מהווה ספין-אוף והרחבה עצמאית (כלומר: אינה דורשת את המשחק המקורי על מנת לפעול) למשחק "קרייסיס" המצליח מ-2007, ובדומה לו עלילתו סובבת סביב חייל עתידני המצויד בחליפת קרב המעניקה לו כוחות על-אנושיים, ונדרש להתמודד עם איום חוצני על כדור הארץ.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השחקן רכוב על גבי רק"מ ונלחם בכוחות צבא צפון-קוריאניים
ערך מורחב – קרייסיס#משחקיות

המשחק מציג משחקיות מלוטשת ומעודכנת יותר ביחס למשחק המקורי מ-2007, דרך עלילת צד המתרחשת במקביל לעלילת המשחק המקורי. עלילת המשחק סובבת סביב סמל מייקל סייקס המכונה "סייקו" (Psycho, "פסיכי"), חברו לצוות של "נומאד" הפרוטוגוניסט מהמשחק המקורי, לאחר שדרכיהם נפרדו לקראת אמצע עלילת המשחק המקורי. בדומה למשחק המקורי, גם משחק זה מציע לשחקן כלי נשק הניתנים להתאמה אישית, כלי רק"מ שניתן לנהוג בהם ולתפעל אותם, ומגוון אויבים. בין כלי הנשק החדשים שמציג המשחק ניתן למנות זוג תתי-מקלעים קטנים (המזכירים מיקרו-עוזי) שהשחקן יכול להשתמש בכל אחד בשתי הידיים, מטול רימונים שיכול להטיל רימוני EMP, ותותח פלזמה שמסייע לשחקן להתגבר על מכונות חייזריות.

אחד החידושים במשחק לעומת המשחק הקודם הוא שהתחמושת הפזורה לאורך השלבים נאספת באופן אוטומטי ברגע שהשחקן מתקרב אליה, וחוסכת את הצורך מהשחקן להתכופף ולאסוף אותה באופן ידני.

בדומה למשחק הקודם, גם במשחק זה אלמנט המפתח הוא "חליפת הנאנו" העתידנית שהשחקן מצויד בה. החליפה מעניקה ללובש אותה כוחות על-אנושיים כגון כוח מוגבר, מהירות-על, והיכולת להפוך לרואה ואינו נראה, בתלות בכמות האנרגיה של החליפה.

Crysis Wars[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצב מרובה המשתתפים במשחק למעשה "יובא" מהמשחק הקודם והפך למשחק נפרד בשם "מלחמות קרייסיס" (Crysis Wars). המשחק משווק בדיסק נפרד מהדיסק ההתקנה של קרייסיס: ראש קרב, ומוגדר על ידי קרייטק כמשחק עצמאי.

המשחק מציג 21 מפות חדשות למשחק מרובה משתתפים, שינויים רבים במשחקיות כגון מיטוב מכניקת הנהיגה בכלי רכב, איזון בין הנשקים, ושינויים בחליפת הנאנו. כמו כן, בנוסף לשני מצבי המשחק מהמשחק המקורי, התווסף מצב משחק חדש בשם Team Instant Action, קרב בין שתי קבוצות.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמל מייקל סייקס המכונה "סייקו" (Psycho, "פסיכי") הוא לוחם ביחידת העלית הבריטית SAS שצוות ל"צוות ראפטור" של כוח דלתא האמריקני כחלק מפרויקט "חיילי הנאנו" שלה, ונשלח יחד עם שאר חברי הצוות לארכיפלג הבדיוני "לינגשאן" הסמוך לפיליפינים על מנת למנוע מהצבא הצפון-קוריאני לשים את ידיו על כוח חייזרי מסתורי שנמצא באי. לאחר שנפרדו דרכיו עם חבר הצוות האחר ששרד, נומאד, הוא מצוות לקבוצה של נחתים שמותקפת על ידי הצפון קוריאנים. כלי הטיס שמנסה לפנות את הנחתים הנסוגים נפגע על ידי הקוריאנים ומתרסק. סייקו, שניצל מההתרסקות, מנסה למצוא את יתר הנחתים אך נפגע מפיצוץ EMP ממכולה אותה נשא מסוק תובלה קוריאני.

סייקו מתבקש למצוא מכולה קוריאנית נוספת שלטענת פיקוד המבצעים המיוחדים נושאת ראש קרב גרעיני, ובמהלך המשימה הוא פוגש את חברו הוותיק, טייס הקרב שון או'ניל, ועוזר לו להתפנות בבטחה לאחר שמטוסו נפגע על ידי הקוריאנים והתרסק. סייקו לאחר מכן ממשיך בחיפושיו אחר המכולה הקוריאנית, שנמצאת בתוך צוללת מטען, ומופתע כאשר הוא מוצא אותה ומגלה בתוכה התקן חייזרי שמשתק את מערכות הנאנו שלו בפיצוץ אלקטרומגנטי. לאחר שהוא מתעורר מהפיצוץ, הוא מגלה כי הוא נפל בשבי הקוריאנים שבצוללת, שמענים אותו על מנת לגלות את סודותיו. זמן קצר לאחר שהצוללת עולה אל פני השטח, האי הטרופי הופך בן רגע לשממה קרחונית, ומכונות קרב חייזריות רבות מגיחות ממנו. סייקו מצליח להמלט מהשבי, והוא יוצא לרדוף אחר מפקד המבצע הקוריאני, הקולונל לי קים סונג. בדרך, הוא נפגש בצוות נוסף של חיילי נאנו, והם נלחמים הן בחיילים הקוריאניים וגם במכונות הקרב החייזריות שמנסות אף הן להשיג את המכולה ובה ההתקן החייזרי.

סייקו מקבל הוראה להשמיד את המכולה במידה ולא יוכל לשים עליה את ידיו בזמן. לפני שהוא מצליח להעביר את המכולה לידיים אמריקניות, הוא נתפס על ידי הקולונל לי שמשתמש בנחת אמריקני כמגן אנושי על מנת למנוע ממנו לפוצץ את המכולה. הקולונל שם את ידיו על המכולה לפני שסייקו מספיק לפוצץ אותה. סייקו מסתער על שדה התעופה ממנו הקוריאנים עתידים לעזוב את האי יחד עם המכולה, ומסתייע באו'ניל על מנת להשמיד מכונת קרב חייזרית שתוקפת אותם. בזמן שהם מנסים לחלץ את המכולה, הם נתפסים על ידי הקולונל לי, שמנסה להרוג את או'ניל, אך סייקו מצליח להציל את חברו, לגבור על לי, ולהותיר אותו לרחמי החייזרים, ולחלץ את המכולה בשלום.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדומה לקודמו, המשחק משתמש במנוע הגרפי CryEngine 2 על שלל יכולותיו הגרפיות

המשחק הוכרז ב-5 ביוני 2008[2] כחבילת הרחבה עצמאית לקרייסיס, שלא תדרוש את המשחק המקורי עבור הפעלתו. המשחק תוכנן להשתחרר במחיר נמוך משמעותית לעומת המחיר המומלץ לצרכן שהיה מקובל באותה עת עבור משחקי וידאו חדשים, וזאת למרות שיצא כמשחק עצמאי והכיל מספיק תכונות חדשות כדי להימכר כמשחק עצמאי במחיר מלא.[3]

המשחק רץ על גרסה משופרת של המנוע הגרפי CryEngine 2, ולטענת מפתחי המשחק, האופטימיזציה שמנוע המשחק עבר גורמת לו לרוץ בצורה מיטבית יותר מאשר המשחק המקורי.[4] בדומה לקודמו, גם משחק זה משתמש ב-API הגרפי Direct3D תוצרת מיקרוסופט על מנת לרנדר את הגרפיקה במשחק. ביקורת שהתפרסמה באתר IGN ציינה לחיוב כי המשחק נראה יותר טוב ורץ בצורה יותר מיטבית מאשר קודמו.[5]

חברת EA, מפיצת המשחק, ציינה כי דרישות המערכת של המשחק יישארו זהות לאלו של המשחק המקורי (פרט לדרישת המקום הפנוי בדיסק הקשיח, שגדלה ל-15GB). עם זאת, בעקבות האופטימיזציה שעבר מנוע המשחק, ההגדרות הגרפיות הגבוהות ביותר יהיו פחות תובעניות מבחינת דרישות החומרה, כך שיהיה אפשר להריצן גם על מחשבים חלשים יותר, וכן יתאפשר לשחקן שבוחר להריץ את המשחק תוך שימוש ב-Direct3D 9 ו/או משתמש במערכת ההפעלה חלונות XP להריץ את המשחק על ההגדרות הגבוהות ביותר, בניגוד למשחק המקורי שלא איפשר זאת.[6]

ניהול זכויות דיגיטלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק משתמש בגרסה ערוכה של מערכת ניהול הזכויות הדיגיטלי SecuROM שדורשת אימות חשבון המשתמש של השחקן בזמן התקנת המשחק ובזמן משחק ברשת. ניתן להתקין את המשחק על מספר מקסימלי של חמישה מחשבים שונים בעלי תצורת חומרה שונה, ובמידה והמשתמש הגיע לגבול עליו ליצור קשר עם EA על מנת לאתחל את מספר ההתקנות הזמינות.[7] בהמשך, שחררה EA כלי ל"איפוס התקנות" על מנת שהשחקן יוכל לנתק את חשבון המשתמש שלו מהמשחק.[8] בשלב מאוחר יותר, הגדילה קרייטק את מספר ההתקנות הזמינות ל-50.[9]

המשחק ידוע בכך שמימש מערכת מקורית ומשעשעת למניעת פיראטיות. שחקן שיש ברשותו עותק פיראטי של המשחק, יגלה כי כל התחמושת שבמשחק (שנורית על ידי כלי נשקו או על ידי נשקם של אויביו) הפכה לתרנגולים קטנים שלא גורמים נזק לשחקן או לאויביו ובמקום זאת ו"מעיפים" אותו (או את אויביו) למרחק קצר אחורה.[10]

בסופו של דבר, גם משחק זה וגם קודמו שוחררו ללא מערכת ניהול זכויות דיגיטלי בחנות הדיגיטלית GOG.com של חברת CD Projekt.[11] יש לציין גם כי המשחק שנמכר בחנות הסטים משתמש במערכת ניהול הזכויות הדיגיטלי של סטים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Crysis Warhead Ships Sept. 16, Crysis Wars Revealed, Shacknews, ‏2008-08-13 (באנגלית)
  2. ^ Crysis Warhead Revealed, Kotaku, ‏2008-06-05 (באנגלית)
  3. ^ IGN: Pre-E3 2008: Crysis Warhead Hands-on, web.archive.org, ‏2008-07-10
  4. ^ Crysis Warhead Runs Smoothly at High on $620 PC, Claims Crytek; Tweaks Could Hit First Crysis, Shacknews, ‏2008-06-19 (באנגלית)
  5. ^ Jason Ocampo, Crysis Warhead Review, IGN, ‏2008-09-12 (באנגלית)
  6. ^ Crysis Warhead System Requirements Unveiled, Nearly Identical to Original Crysis, Shacknews, ‏2008-08-14 (באנגלית)
  7. ^ MyCrysis | Crysis Warhead | Crysis Warhead Copy Protection F.A.Q., web.archive.org, ‏2008-09-20
  8. ^ Crysis Warhead, web.archive.org, ‏2013-07-06
  9. ^ MyCrysis Forums - Crysis 1 & Warhead activation limit increased!, web.archive.org, ‏2012-11-09
  10. ^ Andrew Heaton, 5 Hilarious Ways Game Designers Are Messing With Pirates, Cracked.com, ‏2013-06-15 (באנגלית)
  11. ^ Crysis®, GOG.com (באנגלית)