שיחת משתמש:יודוקוליס/ארכיון 3

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

תרגום[עריכת קוד מקור]

ערב טוב,

אני רואה שאתה עדיין מתקשה בתרגום המונח Greco-Roman wrestling. רציתי שתגיע לתשובה בכוחות עצמך, אבל אני רואה שזה קשה לך אז אלמד אותך כיצד יש לתרגם מונחים כאלה. יש לך מספר אפשרויות לתרגם את המונח. ראשית, אתה רואה שהמושג מורכב משלוש מילים. מילה אחת קלה לתרגום - wrestling שפירושה היאבקות. שתי המילים האחרות מתחילות באות גדולה. מכאן שמדובר או בשמות של אנשים, או בשמות של מקומות או בשם של דבר מה אחר. מסתכלים על המילה הראשונה. Greco - אין מילה בשפה האנגלית שנראית ככה. מכאן ברור שמדובר בהטיה לשונית של מילה אחרת. במקרה הספציפי הזה היה עליך לדעת שמדובר בהטיה של המילה Greek - יווני. המילה השנייה - Roman - למה הכוונה כאן? יש כמובן שם של גבר שנראה ככה. אפשר לחשוב גם שמדובר במשהו מרומניה אבל הציריף "יווני של רומן" או "יווני-רומני" נראה מוזר ולא סביר שמישהו יקרא להאבקות בשמות אלה. לכן, התרגום הנכון הוא "רומי" מלשון - רומא, העיר באיטליה. אם כך, מדובר בהאבקות יוונית-רומית. כיצד יכולת לדעת שבזה מדובר? ובכן, אם המושג לא מוכר לך אתה יכול להעזר בגוגל. להקליד: "Greco-Roman wrestling meaning" זה יתן לך מספר פירושים אבל זה רק חצי עבודה. היה עליך לגשת לערך היאבקות (ספורט) או לערך אולימפיאדת אתונה (1896) או לערך המשחקים האולימפיים. שם היית מגלה שקוראים לסגנון הזה בעברית "היאבקות יוונית-רומית" (לאחר שהיית לוחץ על הקישור ומגיע להיאבקות במשחקים האולימפיים.

אני חוזר על מטרתי במהלך החונכות: אני רוצה שלאחר שתסיים את התהליך אצלי תוכל לפעול באופן עצמאי. לכן, חשוב לי להסביר לך את הדרך לתשובה הנכונה וחשוב לי שתנסה למצוא את התשובה לבד. כמובן שתמיד ניתן לפנות אלי ולבקש סיוע לאחר שניסית בעצמך ולא הצלחת.

עוד משהו שאני רוצה לומר - אני מציע לא להשתמש אף פעם במכונת תרגום של גוגל או בכלי תרגום אחר כלשהו. לא להיעזר בהם ולא לגעת בהם. מדובר בכלים רעילים. הם פוגעים בתרגום, מביאים תוצאה מזעזעת ולא מאפשרים לך ללמוד אנגלית בצורה נורמלית. נתקעת בתרגום הזה לא באשמתך אלא באשמת כלי התרגום האוטומטי שהשתמשת בו. אל תנסה לכתוב כמה שיותר ערכים בזמן הקצר ביותר האפשרי. לא חשוב אם כתבת עשרה ערכים או אלף ערכים. חשוב שמה שכתבת יהיה טוב. אתה יכול לעיין בערכים של הכותבים הבכירים שלנו - אלה שכותבים את הערכים המומלצים. תראה איזו רמה יפה. אני רוצה שתצליח להגיע לרמה הזאת ואני בטוח שתוכל.

לסיום, אני רוצה לבקש שתרחיב מעט את הערך. חפש מקורות בשבילו. אם לא תצליח תגיד לי היכן חיפשת ואיך וננסה לחפש ביחד. אמנם, אני לא מבין גדול בספורט אבל אני בטוח שיש מקורות שאפשר לאתר.

לילה טוב, גילגמש שיחה 22:59, 27 בינואר 2023 (IST)

תודה חן, אני חושב שהערך מספיק טוב, אולי אוסיף עוד פרטים מתוך אחת מהערות השוליים שהוספתי, שבת שלום יפתח ג. - שיחה 23:03, 27 בינואר 2023 (IST)

שיחה:תצלום הצנחנים בכותל המערבי[עריכת קוד מקור]

הסרתי את התגובה שלך בדף זה. לא ברור לי במה חשבת שזה תורם, בטח בעת שאתה בחונכות ואמור להתרכז רק בכתיבת טיוטה אחת כל פעם. אתייג את Gilgamesh.‏ Dovno - שיחה 01:24, 4 בפברואר 2023 (IST)

שיחת טיוטה:הולנד באירוויזיון 1960[עריכת קוד מקור]

מחקתי את הדף הזה שיצרת. הכנסת לשם תבנית ששייכה את הטיוטה (שלא קיבלת בכלל אישור לכתוב, כמו גם טיוטות נוספות שאתה כותב בימים האחרונים) לקטגוריה של מיזם. מתייג גם כאן את Gilgamesh למקרה שלדעתו יש לדייק עוד את ההגבלות תוך כדי החונכות. Dovno - שיחה 01:28, 4 בפברואר 2023 (IST)

כתבתי את הטיוטה הזאת כדי שתהיה מוכנה כבר שנסיים את העניין עם קארל שומן במקום שאצטרך לכתוב אותה אחרי זה ואז ייקח יותר זמן יפתח ג. - שיחה 01:30, 4 בפברואר 2023 (IST)
אם התכוונת לתבנית, זה מכיוון שאני רוצה להצטרף למיזם האירוויזיון יפתח ג. - שיחה 01:32, 4 בפברואר 2023 (IST)
יש לך חונך. זה יפה שאתה רוצה להצטרף למיזמים, אבל אי אפשר להמשיך כך. אתה יוצר דפי טיוטות רבים ומיותרים, יצרת דף שיחה שגוי, אתה נוזף במשתמשים אחרים בדפי שיחה של ערכים שלא קשורים אליך בשום צורה, ומנסה לקדם הצעות מדיניות לפני שאפילו עברת שלב ראשוני ביותר בחונכות וכתיבת ערך אחד טוב עם החונך.
קרא בבקשה שוב, בקפידה, את וק:חונכות#חונכות חובה. אל תעשה שום פעולה בלי אישור של Gilgamesh. לא פתיחת עוד טיוטות (יצרת 7 טיוטות חדשות בשבוע האחרון - ממוצע של אחת ביום), לא יצירת דפי שיחה, לא הצעות מדיניות ובשום אופן לא נזיפות במשתמשים אחרים. האם אתה מבין את התנאים האלו? Dovno - שיחה 01:41, 4 בפברואר 2023 (IST)
כן, יש איזשהו עוד משהו שאסור לי לעשות בלי אישור של גילגמש? יפתח ג. - שיחה 01:42, 4 בפברואר 2023 (IST)
כתבתי לך: "אל תעשה שום פעולה בלי אישור של Gilgamesh", ואז "האם אתה מבין את התנאים האלו?"
אתה עונה: "כן, יש איזשהו עוד משהו שאסור לי לעשות בלי אישור"?
אני באמת לא מבין מה לא ברור. Dovno - שיחה 02:14, 4 בפברואר 2023 (IST)
ואם גילגמש לא מחובר או לא פעיל? יפתח ג. - שיחה 02:14, 4 בפברואר 2023 (IST)
היי יפתח,לא ידעתי איך ליצור קשר דרך ויקיפדיה. מתנצלת שעושה את זה ככה. יש אופציה ליצור איתך קשר? רציתי לתרגם לאנגלית כל מיני ערכים מהמלחמה, כמו קרבות שונים וטבחים שונים שלא תורגמו לאנגלית, וויקיפדיה לא נותנת לי לערוך כי אני לא עורכת מנוסה. מחפשת לתרגם ושמישהו יעלה את זה. אשמח אם תיצור קשר juliacher1987-at-gmail.com Juliacher - שיחה 18:43, 2 בנובמבר 2023 (IST)
@Juliacher שלום לך, לצערי לא נראה לי שאוכל לעזור. אך דיברתי עם ויקיפד אחר בשם @ארז האורז, והוא אמר שישמח לעזור. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 18:59, 2 בנובמבר 2023 (IST)
טעית בנימוק אחד, כוונתי לא הייתה לנזוף, אלא לתהות למה יש עוד פעם עניין כזה יפתח ג. - שיחה 02:03, 4 בפברואר 2023 (IST)
לפחות מותר לי להביע את דעתי בעניין ערכים שישנה מחלוקת לגבי חשיבותיהם? דובנו? יפתח ג. - שיחה 02:13, 4 בפברואר 2023 (IST)
לדעתי, לא - עדיין לא הראית שאתה מבין איך הדיונים האלו מתנהלים, ומה בכלל מהווה שיקולים וטיעונים רלוונטיים לצרכי בחינת התוכן שלהם והחשיבות שלהם (כפי שהדגמת בכמה דיונים כאלו מהימים האחרונים). אולם אם גילגמש יאשר, לא אתנגד. Dovno - שיחה 02:15, 4 בפברואר 2023 (IST)
אני חייב לומר שזה קצת לא הוגן, אני לא יכול לעשות בעצם כלום יפתח ג. - שיחה 02:18, 4 בפברואר 2023 (IST)
אני מרגיש כאילו אתם מתייחסים אלי כפושע יפתח ג. - שיחה 02:18, 4 בפברואר 2023 (IST)
ומותר לי גם לכתוב הודעה בדף משתמש של מישהו אחר? (לדוגמה מזל טוב)? יפתח ג. - שיחה 02:43, 4 בפברואר 2023 (IST)
מותר לך לפנות למשתמשים אחרים בדף שיחתם. לגבי ערכים: המעבר על הערכים שלך דורש זמן רב כי המטרה של כולנו כאן ללמד אותך לכתוב וזה דורש פעמים רבות תיקונים רבים לאחר מתן הסבר מתאים. כתוצאה מכך, קצב פרסום הטיוטות הוא איטי למדי. על כן, כמו שאמר דובנו, התמקד בבקשה בטיוטה אחת כל פעם. אני יודע שזה קצת לא נח, אבל אין ברירה. לגבי השאלה שלך מה לעשות אם אני לא נמצא או לא זמין - עליך להמתין. אם מדובר בעניין דחוף ואני לא נמצא זמן רב (למעלה מ-24 שעות) אפשר לשלוח לי מייל. לגבי השתתפות בדיונים בדף שיחה - מותר לך להביע את דעתך, אבל זה צריך להיות רלוונטי לערך. אל תכתוב בבקשה דעות אקראיות כמו מה שכתבת בדף שיחת הערך אודות תצלום הצנחנים בכותל. קח בחשבון שככל הנראה אין לך זכות הצבעה. גילגמש שיחה 07:08, 4 בפברואר 2023 (IST)
תוכל לעבור שוב על הערך? הוא נראה לי מספיק טוב יפתח ג. - שיחה 13:04, 4 בפברואר 2023 (IST)

החזרתי את הערך הזה שכתבת לטיוטה, והסרתי מהטיוטה את רוב הטקסט. כמעט כל משפט בו מועתק מילה במילה מאחד מהמקורות שבערך. Dovno - שיחה 01:36, 4 בפברואר 2023 (IST)

זה ערך שנכתב הרבה לפני שהתחלתי לעבוד עם גילגמש, אולי אעביר עליו בהזדמנות יפתח ג. - שיחה 01:40, 4 בפברואר 2023 (IST)

טיוטה על גבי טיוטה על גבי טיוטה[עריכת קוד מקור]

יפתח, אני לא מבין את העריכות שלך לאחרונה במרחב הטיוטה. נראה שאתה לוקח טיוטה, מרוקן אותה מתוכן, דורס אותה בתוכן אחר לחלוטין ואז משנה את שמה. לא פועלים כך, ודאי לא במרחב הטיוטה הכללי (ולא הפרטי שלך). על אחת כמה וכמה זה לא תקין כשאתה מרוקן דפי שיחה של טיוטות (שכוללים דברי משתמשים אחרים) כדי לדרוס אותם כך שיתאימו לטיוטה החדשה שיצרת. לפני 4 ימים בלבד דרסת את טיוטה:טקס פרסי אוסקר ה-7 עם תוכן של טיוטה חדשה על צ'ארלס בנט, שינית את שמה, ומחקת את דף השיחה (כולל שיחות אחרים). ואז היום שוב דרסת את תוכן הטיוטה בערך אחר לחלוטין ושינית שוב את שמה, הפעם לטיוטה:הרפורמה המשפטית של אלכסנדר השני. וזו רק דוגמה אחת ויש עוד. אז כך:

  • לא דורסים ערך אחד בתוכן של ערך אחר. אם רצונך לכתוב טיוטה חדשה, יש ליצור אותה בדף חדש ולא על חשבון היסטוריית עריכה של טיוטה אחרת.
  • בשום מקרה אין למחוק שיחות קיימות של משתמשים אחרים.
  • אם רצונך למחוק טיוטה ישנה שכתבת בקש את מחיקתה, אל תהפוך אותה לערך אחר.
  • וכל זאת מעבר לעניין שלא ברור לי למה אתה פותח כל כל הרבה טיוטות חדשות בו זמנית במקום להתמקד כל פעם באחת.

מתייג גם את גילגמש. Dovno - שיחה 02:04, 16 בפברואר 2023 (IST)

יפתח אני מציע שלא תפתח טיוטות רבות כל כך. בלאו הכי לוקח זמן רב לעבור על כל אחד מהערכים שלך. התמקד בערך אחד בלבד ואל תפתח טיוטות נוספות. סתם חבל. בוודאי שאל תדרוס תוכן. אם אתה רוצה, אתה יכול לפתוח טיוטה במרחב המשתמש ואז תהיה חופשי יותר לשנות את הדף. בכל מקרה, אני מציע לא לעשות את כל זה ופשוט להתמקד בדף אחד בלבד.
לגבי הערך שמצא דובנו וגם בהמשך לערך שפיצלת על הרצח. אעבור בימים הקרובים על הערכים שכתבת ומופיעים במרחב הראשי ויתכן שאחזיר חלק מהם לטיוטה. אני מקווה שאספיק לעשות את זה בזמן סביר. גילגמש שיחה 06:48, 16 בפברואר 2023 (IST)
הסיבה שאני לפעמים פותח יותר מטיוטה אחת היא שאחרי שנסיים לבדוק את הטיוטה שאנחנו בודקים כעת כבר נוכל לעבור לטיוטה הבאה יפתח ג. - שיחה 08:44, 16 בפברואר 2023 (IST)
זה מצדיק אולי 2 טיוטות אבל לא עשר :) גילגמש שיחה 09:17, 16 בפברואר 2023 (IST)
טוב, בוא נעזוב את זה ונתמקד בטיוטה על לקואנטר, הוספתי עוד מידע על עברו הצבאי בפסקת הפתיחה, אם זה לא מספיק אשמח להסבר למה יפתח ג. - שיחה 13:23, 16 בפברואר 2023 (IST)
@Gilgamesh יפתח ג. - שיחה 17:07, 16 בפברואר 2023 (IST)
אבדוק בהמשך גילגמש שיחה 17:48, 16 בפברואר 2023 (IST)
השארתי כמה הערות בטיוטה. יש לטפל. גילגמש שיחה 18:56, 16 בפברואר 2023 (IST)
אל תמחק הערות שהוספתי בלי שהוספת פירוש בטקסט (לא בתקציר, אלא בטקסט) או שינית את הטקסט בהתאם להערה. גילגמש שיחה 22:04, 16 בפברואר 2023 (IST)
הוספתי את הסיבות לתיקון בסוגריים, חלק מהתיקונים פירטתי בתקציר יפתח ג. - שיחה 23:05, 16 בפברואר 2023 (IST)
אמרתי בצורה מפורשת: את כל ההסברים עליך להוסיף בטיוטה עצמה ולא בתקציר. ההסבר לא נחוץ בשבילי אלא בשביל הקורא. כל ההסברים וכל הפירושים צריכים להיות בערך עצמו. אתה לא כותב בשביל עצמך. זה לא בלוג אישי. מה שכתבת אמור להיות מובן לקורא. אם כתבתי שמשהו לא ברור יש לשנות את הניסוח כך שהטקסט כן יהיה מובן או להוסיף הסבר אם לא ניתן לשנות את הניסוח. גילגמש שיחה 06:18, 17 בפברואר 2023 (IST)
עכשיו זה טוב? יפתח ג. - שיחה 07:28, 17 בפברואר 2023 (IST)

תיקוני טיוטות[עריכת קוד מקור]

שלום יפתח,

ראיתי שכתבת שתיקנת את הטיוטה שעניינה הבחירות לראשות העבודה (2011). אני מבקש שתמנע להבא מעריכה של טיוטות של משתמשים אחרים. הרצון להגיש עזרה הוא מבורך אבל במקרה שלך יש עם זה בעיה כי אתה נמצא בתהליך חונכות ולאו דווקא יודע לכתוב באופן עצמאי. לכן, בשלב זה אני מבקש שתמנע מעריכה של טיוטות של משתמשים אחרים, גם אם מדובר בתיקון טעויות כתיב מובהקות. התמקד בבקשה בטיוטות שלך והשלמת תהליך החונכות. גילגמש שיחה 09:38, 20 בפברואר 2023 (IST)

ואם מדובר בטיוטות ישנות? יפתח ג. - שיחה 12:08, 20 בפברואר 2023 (IST)
התכוונתי לטיוטות חדשות וישנות כאחת. אל תגע בבקשה בטיוטות של משתמשים אחרים. המנע בבקשה גם מביקורת עמיתים בדף שיחה. לאחר שאראה שרמת הכתיבה שלך עלתה לרמה הנדרשת ארשה לך לעשות את הדברים האלה. גילגמש שיחה 07:55, 24 בפברואר 2023 (IST)
טוב, התחלתי לנסח את מה שהוספתי מחדש בטיוטה על מחלקת הטיס יפתח ג. - שיחה 07:58, 24 בפברואר 2023 (IST)

יציאה לחופשה[עריכת קוד מקור]

שלום יפתח.

ראשית, אני מתנצל פעם נוספת על התקרית עם ההצבעה. זה לא היה בכוונה ולא היתי צריך לנהוג כך. סלח לי בבקשה. מיהרתי ולא בדקתי. שנית, אני יוצא לחופשה. אפשר לפנות אלי אך המענה יהיה חלקי. אני חוזר בעוד שבוע. גילגמש שיחה 15:03, 27 בפברואר 2023 (IST)

שלום גילגמש, אני סולח לך (למרות שקצת נבהלתי) ושנית, תבלה! לכל ויקיפד מגיעה חופשה מתי שהוא זקוק לה יפתח ג. - שיחה 15:05, 27 בפברואר 2023 (IST)
תודה. אתה עדיין יכול לפנות אלי, פשוט המענה יהיה איטי יותר. אני טס לאיטליה. הטיסה מחר בבוקר. גילגמש שיחה 15:56, 27 בפברואר 2023 (IST)
אוקיי, אשמח אם תוכל לבדוק את הפסקה החדשה שהוספתי למחלקת הטיס - אחרית דבר יפתח ג. - שיחה 15:56, 27 בפברואר 2023 (IST)
שמות כמו "אחרית דבר" או "סיכום" אינם מקובלים. אם השתמשת בשם הזה, תשנה אותו בבקשה. כמו כן, רכז את כל העריכות שלך להערה אחת מסודרת ואבדוק אם אוכל היום בערב. אם לא אבדוק מחר. גילגמש שיחה 15:58, 27 בפברואר 2023 (IST)
בסדר יפתח ג. - שיחה 15:59, 27 בפברואר 2023 (IST)
@Gilgamesh, אם זה בסדר מבחינתך; ויפתח, אם אתה בכלל מעוניין בכך – אשמח לסייע. ― מקף ෴‏18:39, 27 בפברואר 2023 (IST)
תודה מקף. בפעם האחרונה שבדקתי לעומק היו משפטים שלמים מועתקים מהמקורות המצורפים. לאחר הרחבת הערך צריך לעבוד לאט לאט על המקורות ולהסביר ליפתח כיצד להשתמש בהם בצורה נכונה בלי לגרוע מהערך. הרעיון הוא לא לקצץ את כל החלקים המועתקים אלא לנסות לדלות את העובדות מהמקורות ולהציגן בערך. גילגמש שיחה 18:41, 27 בפברואר 2023 (IST)
@מקף אני מסכים שתמלא את מקומו של גילגמש עד שיחזור, בתור התחלה תבדוק את הערך הזה שכתבתי על מחל'ת הטיס של הפלמ"ח. תודה יפתח ג. - שיחה 17:43, 28 בפברואר 2023 (IST)
מרפרוף ראשוני, יש כמה ניסוחים קטנים שכדאי לשנות:”הגידול האדיר בתשתית התעופה בארץ ישראל (ממש יצירת "יש מאין"),””וככוח הדורש התייחסות מיוחדת לצרכיו הייחודיים”בנוסף, תוכל לכתוב לי בדיסקורד? יש לי שאלה בעניין המקורות. ― מקף ෴‏00:05, 1 במרץ 2023 (IST)
בכיף יפתח ג. - שיחה 00:09, 1 במרץ 2023 (IST)

דף שליפים[עריכת קוד מקור]

השלבים הקבועים לכתיבה על סמך מקור[עריכת קוד מקור]

  1. מציאת עובדות אטומיות.
  2. סגירת המקור ושכחה של הניסוח שלו.
  3. ארגון משפט חדש שיכיל את העובדות האלו – בכל צורת הצגה שהיא, רצוי כזו שמתחברת היטב לחלקים הקודמים של הערך.

מקף ෴‏20:12, 1 במרץ 2023 (IST)

סבבה יפתח ג. - שיחה 20:17, 1 במרץ 2023 (IST)

סיום הטיוטה על מחלקת הטיס[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב יפתח,

חזרתי מחו"ל. האם סיימת את הכנת הטיוטה ביחד עם מקף? הוא אישר את ההעברה למרחב הערכים? אם לא, תגיד לי בבקשה באיזה שלב אתם עומדים עם הטיוטה ואבדוק אותה. אם סיימתם, אפשר לעבור לטיוטה הבאה. אני מציע שתקח נושא קליל יחסית שלא דורש עבודת חקר מעמיקה. אירוע שקל לך למצוא מקורות עבורו. דבר שאתה מכיר באופן אישי. זה יכול להיות ספר שקראת, סדרה שראית. אפשר אירוע היסטוריה מהתחום שאתה בקיא בו במיוחד. כדאי לעבוד בשלבים. מהקל אל הכבד. ערך כבד על אירוע מהעבר הרחוק דורש בד"כ קריאה מעמיקה של מקורות רבים כדי להבין למה התכוון כל אחד מהכותבים וגם כדי שתוכל לשקול את הדברים שלו באופן יחסי האחד ביחד לאחר. ככה תוכל להשוות בין המקורות. בהתחשב בכך שטרם הספקת ללמוד לעומק את תולדות האנושות סביר שיהיה פה קושי בגלל הכמות האדירה של החומר שעליך לקרוא וללמוד. לכן, אני מציע לך נושא קל יותר. שיתאים יותר למשהו שאתה מכיר. אם בכל זאת תבחר לכתוב פעם נוספת על אירוע היסטורי גדול אין עם זה בעיה ואפשר לסייע לך.

גם תרגום (ללא שימוש במכונת תרגום או במילון אנגלי-עברי מקוון) הוא תרגול טוב. אם אתה לא מבין מילה מסוימת, נסה להשתמש במילון אנגלי-אנגלי. כלומר, מילון שמסביר את המושג בעזרת השפה שבה נכתב המילון. גוגל יכול לסייע בכך. זה יחדד את ההבנה שלך וישפר את ידיעת האנגלית. בשום פנים ואופן אין להשתמש בכלי תרגום אוטומטי שרק מעביר את הטקסט משפה לשפה. זאת גם פגיעה חמורה ביכולת הלימוד שלך וגם יכולה להתקבל תוצאה לא טובה מבחינה לשונית. יש גם סיכוי טוב לטעות בתרגום כשמשתמשים בכלים אוטומטיים. במקרה של קושי בהבנת הטקסט ולאחר שלא הצלחת לתרגם בעזרת מילון אנגלי-אנגלי אפשר להשתמש להשתמש במילון אנגלי-עברי (אפשר מקוון) אבל אל לך להשתמש בתרגום הזה לפני שתשאל אותי. חשוב לוודא שהתרגום אכן מדויק. אפשר לפנות אלי בכל ערך שמתורגם מאנגלית לעברית שלא עוסק בתחום ידע צר ממש שאין לי מושג בו ואני לא מכיר את הטרמינולוגיה המקצועית שלו. במקרה כזה לא אוכל לסייע בתרגומו. התרגום הוא לא רק העברה של טקסט משפה לשפה. כדאי לבדוק במקורות המקושרים בערך למה התכוונו כשכתבו את הטקסט. זה יכול לשפר את הערך ולדייק אותו. אתה תוכל להוסיף גם פרטים מתוך המקורות לערך שאתה מתרגם. גילגמש שיחה 07:36, 9 במרץ 2023 (IST)

@Gilgamesh קודם כל ברוך שובך, אנחנו התקדמנו עם הטיוטה עד לאמצע הפסקה "הקמת המחלקה", אני מעדיף פחות להתעסק עם תרגום כרגע כי זה נושא שנחסמתי עליו בעבר ואני לא יודע אם אני אחסם עליו שוב יפתח ג. - שיחה 07:39, 9 במרץ 2023 (IST)
אתה לא תחסם אם לא תעשה משהו רע. אבל לבחירתך כמובן. את כל הטקסט שיש לפני "הקמת המחלקה" בדקתם? וזה "פרק" לא פסקה יש בעיה בתרגום המונח הזה בוויקיפדיה. פעם לפני מלא שנים מי שתרגם את האתר עשה עבודה רשלנית ומאז נתקענו עם המונח השגוי הזה. פסקה היא מרכיב בפרק. גילגמש שיחה 07:48, 9 במרץ 2023 (IST)
@Gilgamesh כן, האמת שעצרנו באמצע הפסקה של הקמת המחלקה, וסיימתי לתקן אותה בעצמי בבוקר יפתח ג. - שיחה 07:50, 9 במרץ 2023 (IST)
בסדר. תמשיך בבקשה לפי העקרונות שהסביר לך המקף בשאר הערך ואבדוק אותו בערב אם אתפנה לכך או מחר. גילגמש שיחה 08:35, 9 במרץ 2023 (IST)
@Gilgamesh סיימתי לבדוק את הכל חוץ מהפסקה האחרונה, בה לקחתי רק את העובדות, ליתר ביטחון אבדוק אותה עכשיו יפתח ג. - שיחה 18:11, 9 במרץ 2023 (IST)

נפוליון[עריכת קוד מקור]

שלום יפתח,

ראיתי שפתחת טיוטה לנפוליון. לצערי, לא אבדוק את הערך הזה במסגרת החונכות. מדובר בערך מורכב מאוד לכתיבה ואין לי פנאי לבדיקה רצינית של הערך הזה. אתה יכול להמשיך בטיוטה אבל תוכל לשנות רק בגמר החונכות וגם אחרי זה קח בחשבון שהתוכן צריך להיות מדויק ומהימן כדי שלא ישוחזר. ככלל, אני מציע שלא תפתח טיוטות לערכים שגודלם הסביר הוא סביב 150-200K (כולל קוד ויקי). אין לי פנאי לבדוק ערכים בגודל כזה וברמת מורכבות כזאת. גילגמש שיחה 08:16, 12 במרץ 2023 (IST)

ראיתי שהפסקת את העבודה על נפוליון. אני מציע לך לקרוא קצת אודותיו. לראות כמה הרצאות אולי ביו טיוב. מדובר באדם יוצא דופן. אני נוהג לקרוא לו "קיסרנו האהוב והנערץ". אני מחבב את האיש. קראתי ספרים רבים אודותיו וכמובן עשרות שעות (אולי מאות) של הרצאות שראיתי ביו טיוב אודותיו ואודות אנשים שקשורים אליו. כתיבת ערך אודות אדם כזה היא משימה קשה. נורא קשה להחליט מה לציין ומה להשמיט. אי אפשר לכתוב הכל. הערך יגיע גם למיליון בתים ככה. אם אתה מתכוון להיות בפריז שים לב לשמות הרחובות. פעמים רבות השמות אומרים משהו. לרחובות רבים בפריז קוראים על שמות ניצחונותיו של נפוליון או על שמות הגנרלים הגנרלים שלו. קשה לתאר אותו בכמה מילים אבל חלק ניכר ממה שאתה רואה סביבך היום זה בגללו. לא רק בגללו באופן אישי. הוא לא המציא הרבה דברים וחידש מעט. הוא השתמש במה שהיה קיים או במה שהמציאו לפניו כדי לגרום לשינוי עצום באירופה ודרך כך בעולם כולו. הוא גם לא חף מטעויות. היה סנוב גמור. בעל אישיות בלתי אפשרית. נהג להתעלל באופן מילולי באנשים שקרובים אליו (בעיקר על ידי הפגנת בוז וזלזול). היה נתון להתקפי זעם (חלקם מבוימים וחלקם אמיתיים). זה הצד האפל של אישיותו המורכבת. היה נערץ בחייו על ידי אנשים רבים, חלקם צרפתים וחלקם זרים. כמובן שהיה נערץ אחרי מותו. הוא בין הגאונים הבודדים בתולדות האנושות שקיבלו כח אינסופי לפרק זמן מסוים לעשות מה שהוא רוצה. סיפורו יכול להוות השראה רבה, אם כי קשה להגיע למידותיו. כמובן שאם תרצה לכתוב את הערך אודתיו זה אפשרי אבל קח בחשבון שזה נורא קשה ויקח חודשים רבים של עבודה. תרגום פשוט לא יעשה חסד עם ערך כזה. רק בדיקת המקורות שעליהם מסתמך הערך האנגלי תקח זמן רב... אם קשה לך לקרוא חומר מורכב כל כך באנגלית או לראות הרצאות באנגלית, אני בטוח שיש גם בעברית. גילגמש שיחה 08:46, 12 במרץ 2023 (IST)

השאלתי ספר על נפוליאון שכתב סטיבן אינגלנד, הוספתי כמה הערות שוליים מהספר יפתח ג. - שיחה 09:18, 12 במרץ 2023 (IST)
זה ספר טוב. הוא לא נוגע בליבת העניין אבל הוא מעניין. גילגמש שיחה 09:29, 12 במרץ 2023 (IST)
@Gilgamesh אני יודע, אני שוקל להחזיר אותו לספרייה ולהחליף אותו בספר אחר, יש לך המלצה לספר ספציפי על נפוליאון? יפתח ג. - שיחה 09:39, 12 במרץ 2023 (IST)

עדכון כללי חונכות[עריכת קוד מקור]

שלום יפתח. אני חושב שהכתיבה שלך השתפרה מאוד. תוסר החסימה מכל המרחבים ומותר לך לערוך במרחב הערכים. אני מבקש שלא תכתוב בשלב זה ערכים שלמים במרחב הערכים, אלא רק בארגז חול. הצבעה במדור המומלצים אסורה למשתמשים שנמצאים בחונכות. אם אתה רוצה אתה יכול לבצע ניטור למרחב הערכים, אבל הקפד לעשות זאת רק בנושאים שבהם אתה מתמצא היטב או אם ראית טעות מובהקת (למשל מישהו שינה מ"תל אביב" ל"טל אביב"). מותר לך לדון עם משתמשים אחרים על כל עריכה אבל נסה לא להגיע לעימות גלוי עם אף אחד. אם אתה רואה שהדברים מסלימים פנה אלי בבקשה ואנסה לסייע. נמשיך במתכונת זו זמן מה ונבחן מתי אפשר להסיר את החונכות לחלוטין. גילגמש שיחה 13:09, 12 במרץ 2023 (IST)

מודה שהופתעתי לטובה, תודה על האמון! יפתח ג. - שיחה 13:54, 12 במרץ 2023 (IST)
בבקשה גילגמש שיחה 13:58, 12 במרץ 2023 (IST)
@Gilgamesh מותר לי לבקש ממפעילים שיחסמו משתמשים או ימחקו דפים שיש בהם הבל? יפתח ג. - שיחה 15:09, 12 במרץ 2023 (IST)
כן, אבל אל תשקע בזה. בסך הכל המטרה היא לסיים עם החונכות. אם תקדיש את כל הזמן אך ורק לזה אז החונכות תמשך לנצח. חשוב שתמשיך לכתוב ערכים כדי שנוכל לסיים את התהליך בצורה תקינה. גילגמש שיחה 16:42, 12 במרץ 2023 (IST)

השם "סערון פאה"[עריכת קוד מקור]

היי, ראיתי שהוספת בערך שכתבתי סערון לבן-חזה את השם "סערון פאה". קודם כל אני לא מכיר את השם הזה בעברית מהספרות, אשמח לראות הפניות שמצדיקות את הוספת השם הזה.

דבר שני, מקור השם "פאה" בשם משפחה איטלקי, והוא מבוטא אחרת מ"פֵּאָה", האזן לדוגמה כאן: [1]; כך שהוא אמור להיות מנוקד כך: פְאָה. YedidyaPopper - שיחה 15:32, 13 במרץ 2023 (IST)

תודה על התיקון! יפתח ג. - שיחה 15:33, 13 במרץ 2023 (IST)
@YedidyaPopper זה לא אני שהוסיף את ההפניה, לכן הוספתי ניקוד ופירוש נוסף יפתח ג. - שיחה 15:36, 13 במרץ 2023 (IST)
אני הוספתי הפניה, פשוט כי זה תרגום מילולי מהשם באנגלית; זה לא אומר שזה שם שמקובל בעברית YedidyaPopper - שיחה 16:05, 13 במרץ 2023 (IST)
@YedidyaPopper הבנתי, אם כך אסיר זאת יפתח ג. - שיחה 16:08, 13 במרץ 2023 (IST)
תודה YedidyaPopper - שיחה 16:12, 13 במרץ 2023 (IST)
@YedidyaPopper הסרתי יפתח ג. - שיחה 16:14, 13 במרץ 2023 (IST)

עריכתך[עריכת קוד מקור]

לדעתי המידע שמחקת דווקא מהותי. שחזרתי. אם תבחר לשחזר שנית כמובן שלא אכנס למלחמת עריכה כי הגרסה היציבה איתך, אבל לדעתי זה כן מידע רלוונטי. תאו הארגמן - שיחה 23:23, 13 במרץ 2023 (IST)

@PurpleBuffalo אם כך, צריך לשנות את המילה שכלה, זו לא המילה המתאימה יפתח ג. - שיחה 23:40, 13 במרץ 2023 (IST)
@PurpleBuffalo הוספתי מקור ושיניתי את המילה שכלה לנפטרה, כי היא לא נהרגה במלחמה או במבצע חס וחלילה יפתח ג. - שיחה 23:44, 13 במרץ 2023 (IST)
תודה רבה. השינוי שעשית מצוין. תאו הארגמן - שיחה 23:59, 13 במרץ 2023 (IST)
@PurpleBuffalo בבקשה יפתח ג. - שיחה 23:59, 13 במרץ 2023 (IST)

השתתפותך בתחרות הכתיבה ה־11[עריכת קוד מקור]

מקצרמר למובחר
מקצרמר למובחר

שלום,
תודה רבה על שהשתתפת בתחרות הכתיבה „מקצרמר למובחר” ה־11 של ויקיפדיה העברית.
חשוב לנו להודות לכולכם ישירות בדף השיחה האישי, מעט לפני השלמת השיפוט ולקראת פרסום התוצאות. ההשקעה של כל המשתתפים בשלל הבתים ובתחרויות המשנה ניכרת מאוד.
אנחנו שמחים על ההיענות הגבוהה, ומקווה שניפגש גם בשנה הבאה!
בהערכה רבה,
המזכירוּת (saifunny & – מקף ෴‏22:01, 20 במרץ 2023 (IST)

תודה לכם! יפתח ג. - שיחה 23:12, 20 במרץ 2023 (IST)
בשמחה רבה! ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 23:42, 20 במרץ 2023 (IST)

תקציר עריכה[עריכת קוד מקור]

היי יפתח,
כשאתה מוסיף עריכה משמעותית לערך, רצוי לשקף את הדבר בתקציר העריכה, עבור העורכים הבאים אחריך. למשל, בעריכתך האחרונה בערך "און רפאלי" לא כתבת דבר בתקציר העריכה. למעשה, ניסוח התקציר נתון לגמרי לשיקול דעתך. יכולת לכתוב "חתונתם", או "דיווח על החתונה", או כל דבר אחר. בכל אופן, ממליץ בחום להוסיף תקצירי עריכה, כי תפקיד התקציר לתקצר את פעולתך בערך, וגם להביא את העריכה לידיעת שאר העורכים. בהצלחה! אלדדשיחה 08:31, 29 במרץ 2023 (IDT)

נ"ב: במקרה כזה, לדוגמה, כשידוען מתחתן, בדרך כלל יש על כך ידיעות באתרי האינטרנט השונים, כך שרצוי למסמך את התוספת לערך בקישור בהערת שוליים. תוכל להוסיף אסמכתא לערך? אלדדשיחה 08:45, 29 במרץ 2023 (IDT)
תודה על העצה אלדד! יפתח ג. - שיחה 21:07, 29 במרץ 2023 (IDT)
קיוויתי שתוסיף אסמכתא, כי לא היה ידוע לי שהם התחתנו. בינתיים שעה טובה שחזר את עריכתך, כי לא הוספת מקור. אלדדשיחה 23:59, 29 במרץ 2023 (IDT)
תודה אלדד, אלמד לפעם הבאה, ניסיתי למצוא מקור באתרי החדשות וברשתות החברתיות, אך לא מצאתי דבר יפתח ג. - שיחה 00:00, 30 במרץ 2023 (IDT)
זהו, בדיוק באתי להוסיף (אבל התנגשתי אתך) שהבנתי שראית שהם התחתנו, ושראית את זה במקור מוסמך, ולכן ציפיתי שתצטט את המקור הזה בהערת שוליים. אלדדשיחה 00:01, 30 במרץ 2023 (IDT)
אני מתנצל @אלדד, אשתדל למצוא מקורות בפעם הבאה, אציין שעודני מנסה למצוא מקור לכך, אעדכן כשאמצא יפתח ג. - שיחה 00:04, 30 במרץ 2023 (IDT)
עדיף בפעם הבאה להעלות מידע לערך רק אם קראת אותו במקור מהימן, ואז לא תהיה לך בעיה להוסיף אותו בהערת השוליים. :) לילה טוב! אלדדשיחה 00:23, 30 במרץ 2023 (IDT)
לילה טוב אלדד, התייאשתי מלחפש מקורות, כנראה נפלתי קורבן להשחתה של אנונימי יפתח ג. - שיחה 00:26, 30 במרץ 2023 (IDT)
עכשיו הבנתי... :) טוב, תשמע, זה לקח-לקח. אם אתה רואה שמישהו מוסיף משהו בלי אסמכתא, ועוד משהו רציני - אל תתחשב בזה. רק אם מצאת לזה אסמכתא, תוכל להכניס את זה לערך. אם לא, פשוט תשחזר, ותכתוב בתקציר העריכה "נא לצטט מקור או להביא אסמכתא". אלדדשיחה 00:31, 30 במרץ 2023 (IDT)
אני מקווה שאתה לא כועס עלי ואתה יכול להבין אותי יפתח ג. - שיחה 00:34, 30 במרץ 2023 (IDT)
לא, הסר דאגה מלבך. לגמרי לא כועס, ומבין לגמרי. לכן ציינתי שלמדת כאן לקח רציני. ולא, לא כעסתי - רק עכשיו הבנתי. אבל באמת, אל תסמוך על אנונימים, אלא אם הם מוסיפים הערת שוליים. זה לא ייחשב למשהו לא מנומס אם תשחזר ותכתוב "נא להביא מקור". אלדדשיחה 00:36, 30 במרץ 2023 (IDT)
שוב תודה, כי באמת עזרת לי בסיטואציה הזאת, ולילה טוב יפתח ג. - שיחה 00:53, 30 במרץ 2023 (IDT)

תיאטרון פורד[עריכת קוד מקור]

שלום. כוונתך טובה ואכן ראוי להרחיב את הערך, אבל הכנסת לערך יותר מדי שגיאות בתרגום. התחלתי לנסות לתקן אבל היו יותר מדי. אתייג את גילגמש לצורך מעקב כחלק מהחונכות. Dovno - שיחה 20:55, 3 באפריל 2023 (IDT)

אם כך, אשקול את העברת השינויים שעשיתי לארגז החול על מנת שאוכל להבין איפה טעיתי ואנסה לשפר את ההרחבה יפתח ג. - שיחה 20:57, 3 באפריל 2023 (IDT)

Here's to Us[עריכת קוד מקור]

אבל יש תבנית בעבודה, אז למה ליצור התנגשויות עריכה שהעלימו לי את כל מה שכתבתי??? תאו הארגמן - שיחה 15:06, 5 באפריל 2023 (IDT)

סליחה תאו, לא התכוונתי להפריע לך חס וחלילה, אשתדל לא לעשות זאת שוב יפתח ג. - שיחה 15:11, 5 באפריל 2023 (IDT)
@PurpleBuffalo למה זה העלים? יש ג'אט בשביל התנגשויות. איילשיחה 15:02, 9 באפריל 2023 (IDT)
והוא עובד ב-99.9% מהמקרים, אבל זו לפחות פעם שנייה שאני זוכר שהוא לא עבד ועריכה הלכה לפח. תאו הארגמן - שיחה 15:19, 9 באפריל 2023 (IDT)

כוכב חרוץ![עריכת קוד מקור]

כוכב החריצות
עברתי במקרה בדף המשתמש שלך וכבר תקופה שאני כמנטר עובר אחר עריכותיך. לראות אותך מוסיף שורה אחר שורה, מנסח, מדייק. וכל זה בגילך הצעיר. כל הכבוד, אתה עושה עבודה ראויה לשבח. שלמה - שיחה 15:59, 13 באפריל 2023 (IDT)
תודה רבה @Shlomo9080! יפתח ג. - שיחה 15:59, 13 באפריל 2023 (IDT)
👏👏👏 – מקף ෴‏16:13, 13 באפריל 2023 (IDT)
תודה גם לך @מקף ובהצלחה בבחירות למפעיל! יפתח ג. - שיחה 18:08, 13 באפריל 2023 (IDT)
לילה טוב :) אלדדשיחה 00:30, 14 באפריל 2023 (IDT)
לילה טוב גם לך אלדד! יפתח ג. - שיחה 00:31, 14 באפריל 2023 (IDT)
וכמובן, מצטרף לאלה שמעליי קריצה. אני מעריך שאתה עוד תערוך כעת. אני אפרוש לי לישון :) אלדדשיחה 00:32, 14 באפריל 2023 (IDT)
לילה טוב לכולכם ותודה על התמיכה! יפתח ג. - שיחה 00:33, 14 באפריל 2023 (IDT)

שלום[עריכת קוד מקור]

אבקש נימוק לכך שמחקת את התוספת החשובה שהוספתי בויקיפדיה בערך צבי גרץ. 2A01:6502:A56:5A7D:9181:B93C:D2F7:8C27 17:23, 14 באפריל 2023 (IDT)

שלום אנונימי, חזרת על עריכה שבוטלה, מה גם שלא מצאתי מקור על מה שהוספת יפתח ג. - שיחה 17:25, 14 באפריל 2023 (IDT)
הבעיה בגרסא שנמחקה הייתה הנקיטת צד וזה תוקן בגרסא השניה.
המקור הוא כאן [2] 2A01:6502:A56:5A7D:DDF8:90AC:F7AC:4BD5 23:47, 15 באפריל 2023 (IDT)

נתן אלתרמן – שגיאת ציטוט בהערת שוליים מס' 2[עריכת קוד מקור]

שלום, השגיאה בגלל העריכה הזו. אודה אם תתקן. 87.69.242.88 15:48, 18 באפריל 2023 (IDT)

Done טופל כובש המלפפוניםשיחה 15:56, 18 באפריל 2023 (IDT)
@כובש המלפפונים תודה! יפתח ג. - שיחה 16:22, 18 באפריל 2023 (IDT)

בעיית תרגמת[עריכת קוד מקור]

יפתח שלום. קראתי חלק מהערכים שכתבת על קרבות במלחמת 30 השנים (למשל קרב טוטלינגן (1643)) והתרשמתי שפשוט השתמשת במכונת תרגום, ותירגמת לעברית את הערכים מויקי באנגלית. אין בעיה עם שימוש במידע המצוי בערכים הקיימים בויקיפדיות זרות לצורך כתיבת ערכים בויקיפדיה בעברית, אבל צריך לשם כך ידע והבנה בסיסית בהיסטוריה צבאית ובמושגים צבאיים. לפחות במקרה של קרב טוטלינגן, התרשמתי שלא ממש כתבת את הערך, אלא רק תירגמת אותו. במקרים רבים, מכונת התרגום לא נותנת תרגום נכון של מושגים מעברית לאנגלית, ולכן הערך גדוש בטעויות. הייתי מציע שתעבור מחדש על ערכי הקרבות שכתבת, ותנסה לתקן אותם בהתאם. אני אשתדל למצוא את הזמן לסייע לך. בברכה. איש שלום - שיחה 20:20, 22 באפריל 2023 (IDT)

@איש שלום שלום לך, הערכים הללו הורחבו לפני שעברתי את התהליך שגרם לי להיות איפה שאני היום, אעבור על הערכים האלו בזמן הקרוב, תודה יפתח ג. - שיחה 20:41, 22 באפריל 2023 (IDT)
כתבתי מחדש את המבוא לערך קרב טוטלינגן, בתור דוגמא לכתיבה נכונה של ערך העוסק בהיסטוריה צבאית.
. איש שלום - שיחה 21:35, 22 באפריל 2023 (IDT)
@איש שלום תיקנתי את הפסקה "רקע" ואת הפסקה הראשונה בפסקה "הקרב" יפתח ג. - שיחה 22:22, 22 באפריל 2023 (IDT)

יאנה יאנבסקי[עריכת קוד מקור]

בוטל
בוטל

שלום,

תודה רבה על המאמץ לתרום לוויקיפדיה העברית. לצערי, נאלצתי לבטל את עריכתך בדף יאנה יאנבסקי. הסיבה לכך היא: יאנבסקי נפטר. לא ידועה השנה. לו היה ספק לא הייתי כותב סימן שאלה. במקור הזה המצורף לערך [3], כתוב במקדונית: Јане Јаневски, кој е одамна починат беше легенда на македонскиот фудбал, שמשמעו בעברית: יאנה יאנבסקי אשר הלך לעולמו לפני זמן רב היה לאגדה בכדורגל המקדוני.. נא לשים לב שלפי הנהלים אין לחזור על עריכה שבוטלה, אלא יש לדון על כך בדף השיחה, או להציע חלופה בהתחשב בנימוקי הביטול. מומלץ לעבור על המדריך לכתיבת ערכים על מנת להכיר טוב יותר את הסטנדרטים של ויקיפדיה.
בברכה, Assayas - שיחה 23:56, 25 באפריל 2023 (IDT)

@Assayas אני מבין, אך אשמח אם לפחות תציין בסוף הפסקה האחרונה שתאריך מותו אינו ידוע יפתח ג. - שיחה 23:57, 25 באפריל 2023 (IDT)

לא ברור למה מחקת תוספת שלי על נשיא צ'ילה[עריכת קוד מקור]

הוא אכן תומך ב- BDS וחרם כולל על ישראל. הוא הודה בזה בעצמו.

זה גם פורסם בתקשורת.

לידיעתך, אסור לך למחוק הערות רק כי הן לא נוחות לך. זה מנוגד לאובייקטיביות של ויקיפדיה. 77.137.192.255 13:56, 1 במאי 2023 (IDT)

אלעדב. ענה לך על זה כבר בדף השיחה שלך יפתח ג. - שיחה 14:23, 1 במאי 2023 (IDT)

הודעה חשובה | לא יתקיים אירוע הסיום של תחרות מקצרמר למובחר[עריכת קוד מקור]

מקצרמר למובחר
מקצרמר למובחר
ויקימדיה ישראל
ויקימדיה ישראל


שלום לכולם,
אני מעדכנת כי לצערנו עקב מיעוט נרשמים למפגש המתוכנן שהיה אמור להתקיים ב-11 במאי, הוא לא יתקיים השנה.
כל הזוכים אמורים לקבל אימייל מחנה מוויקימדיה בקשר להעברת הפרסים (תוודאו שאתם מקבלים, ואם לא, תוכלו לכתוב לי אימייל כדי שאטפל בכך).
מקווים לראותכם במפגש יום הולדת 20 של ויקיפדיה (מרגש! ) ובמפגשים עתידיים אחרים שנקיים.
תודה לכולם על ההשתתפות וכל הכבוד לזוכים,
מקף, Michal-WMIL ו- ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 22:33, 2 במאי 2023 (IDT)

סיום החונכות המנדטורית[עריכת קוד מקור]

שלום יפתח!
עקבתי אחרי רבים מהערכים שכתבת בזמן האחרון. אני סבור שאיכות הכתיבה שלך השתפרה פלאים במהלך תקופת החונכות המנדטורית, ולכן החונכות בשלב הזה עוברת מחונכות מנדטורית לחונכות מייעצת. אני נמצא בחונכות מייעצת כל הזמן, כשאני מתייעץ עם משתמשים אחרים. קריצה תוכל מעתה והלאה לערוך במרחב הערכים כאוות נפשך. כמובן שעדיין מומלץ שתשלח את הערכים שאתה כותב לי ולעורכים נוספים לצורך בדיקה והגהה. זאת, משום שערך שעבר ביקורת עמיתים תמיד טוב יותר מזה שכתב עורך יחיד. שלחתי לפני חמישה ימים הודעה בדף שיחתו של גארפילד, מנהל החממה, באשר לסיום החונכות. אם גארפילד יחליט אחרת, החונכות תתחדש. עם זאת, לאור העובדה שבדיון מספר משתתפים הצביעו על שיפור ברמת הכתיבה שלך, היא נפסקת לעת עתה. בהצלחה! כובש המלפפוניםשיחה 17:08, 8 במאי 2023 (IDT)

אני רוצה להודות על האמון, ומקווה לטוב יפתח ג. - שיחה 17:10, 8 במאי 2023 (IDT)

שמות פולניים[עריכת קוד מקור]

היי יפתח,
בערך החדש, איגנצי לוקשביץ', היו מספר שמות פולניים שעליהם לא שאלת, והם נכתבו בשגיאה. תיקנתי הבוקר. אני מזכיר לשאול (עדיף בדף הייעוץ הלשוני) על כל שם פולני המוזכר בערך כלשהו, מן הסיבה הפשוטה שאתה לא דובר פולנית, ולכן קיימת סבירות גבוהה לטעויות. בכל מקרה, אני שמח לעזור בתיעתוק, ואשמח לעזור גם בעתיד. אלדדשיחה 09:35, 13 במאי 2023 (IDT)

הבנתי, תודה @אלדד! יפתח ג. - שיחה 13:08, 13 במאי 2023 (IDT)
בכיף! אלדדשיחה 17:02, 13 במאי 2023 (IDT)

מזל טוב! [עריכת קוד מקור]

יום הולדת שמח, יפתח! אלדדשיחה 06:52, 16 במאי 2023 (IDT)

יום הולדת שמח! תאו הארגמן - שיחה 11:41, 16 במאי 2023 (IDT)
🎂 🍻 מזל טוב! כובש המלפפוניםשיחה 11:48, 16 במאי 2023 (IDT)
תודה רבה! יפתח ג. - שיחה 14:53, 16 במאי 2023 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! עידו כהןדברו איתיאיך אני עורך? • כ"ה באייר ה'תשפ"ג • 15:48, 16 במאי 2023 (IDT)
תודה רבה לכולם! יפתח ג. - שיחה 22:43, 16 במאי 2023 (IDT)
יום הולדת שמח! נריה - 💬 - 22:45, 16 במאי 2023 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! !Ewan2 - שיחה 23:34, 16 במאי 2023 (IDT)
תודה שוב לכל המברכים, שימחתם אותי! יפתח ג. - שיחה 19:32, 18 במאי 2023 (IDT)

עצה חמה[עריכת קוד מקור]

שלום יפתח, שמתי לב שאתה מתחיל לאבד את הסבלנות וכל כך משתוקק לקבל הרשאת בדוק עריכות אוטומטית. אני לגמרי מבין אותך, גם אני כל כך הרבה זמן חלמתי על הרשאות בדוק עריכות אוטומטית ומנטר. אבל אני לא ביקשתי אף פעם בדף הבקשות ממפעילים, העדפתי לפעול בחוכמה, חיכיתי בסבלנות, ובסופו של דבר קיבלתי (לפני שבועיים).

עוד משהו: לדעתי לא כל כך מתאים שמשתמש יבקש לעצמו הרשאה זאת, יותר מתאים שמנטר יבקש אותה עבור מי שהוא חושב שצריך אותה. הרשאה זו בעצם נועדה להקל על עבודתם של המנטרים. שתיים מהיכולות של המנטרים הן להבדיל בין עריכות בדוקות ללא בדוקות בדף השינויים אחרונים, ולסמן עריכות כבדוקות באופן ציבורי. עריכות של בדוקי עריכות אוטומטית ומעלה מסומנות כבדוקות אוטומטית, והמנטרים לא צריכים לסמן אותן. לבדוקי עריכות אוטומטית אין באמת יכולת משמעותית, חוץ מלערוך דפים ברמת "הגנה מוגברת".

אני אישית חושב שמגיעה לך ההרשאה, לאחרונה עקבתי אחרי דף השינויים האחרונים הרבה, סימנתי כמעט כל עריכה שלך שראיתי. אני מציע לך באמת מכל הלב לחכות בסבלנות, להוכיח את עצמך, אני בטוח כמעט ב-100% שיום אחד תקבל את ההרשאה (לדעתי זה די בקרוב).

בברכה, עידו כהןדברו איתיאיך אני עורך? • כ"ה באייר ה'תשפ"ג • 16:19, 16 במאי 2023 (IDT)

@Idoc07 אני מבין, אבל יש משתמשים יותר חדשים ממני, שמקבלים את ההרשאה אחרי שהם רשומים חודשיים, אני רשום למעלה מחמש שנים, כתבתי הרבה ערכים וניטרתי הרבה, ולא נותנים לי שום הרשאה. יפתח ג. - שיחה 22:43, 16 במאי 2023 (IDT)
אל תדאג, יש משתמשים שלקחו להם 7-10 שנים לקבל הרשאות, יש גם משתמשים ותיקים מאוד שעד היום אין להם הרשאות. יש לי תחושה שאתה תקבל השנה. אם יעבור זמן מה, לא תקבל את ההרשאה ואני אראה שהעריכות שלך מעולות, אעלה את בקשת ההרשאה שוב. עידו כהןדברו איתיאיך אני עורך? • כ"ו באייר ה'תשפ"ג • 00:05, 17 במאי 2023 (IDT)
@Idoc07 אבל ככל שהזמן עובר אין לי כוח לחכות עוד, גם כשהגשתי בקשה בדצמבר אמרו שזה יקרה בקרוב וזה לא קרה עד היום, ההמתנה הזאת מעייפת. יפתח ג. - שיחה 00:09, 17 במאי 2023 (IDT)
תקרא בבקשה:
Lavluv📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי • כ"ו באייר ה'תשפ"ג 09:31, 17 במאי 2023 (IDT)
@Lavluv אני לא חושב שזה אותו הדבר, העריכות שלי כמעט ולא משוחזרות ואני אחד מהעורכים הפעילים ביותר כאן יפתח ג. - שיחה 09:59, 17 במאי 2023 (IDT)
יפתח, חשבתי שסגרנו את זה אתמול... בכל מקרה, מזכיר לך מה ששלחתי לך בפרטי בדיסקורד. אשמח להמשיך לסייע, ואם אראה שאתה מפנים ולומד, בשמחה תקבל את ההרשאה. אנחנו עוד לא שם. תאו הארגמן - שיחה 10:19, 17 במאי 2023 (IDT)
עשית חלק משמעותי מהדרך, עדיין לא את כולה. (בקישורים הנ"ל רציתי להמחיש לך שאני יודע ומרגיש בדיוק את הכאב והתסכול שלך) עם מעט סבלנות, גם זה יגיע Lavluv📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי • כ"ו באייר ה'תשפ"ג 12:10, 17 במאי 2023 (IDT)
@Lavluv אני מאז דצמבר מחכה שיתנו לי את ההרשאה וזה לא קורה, גם אם אני אכתוב עשר ערכים מומלצים לא ייתנו לי ויאמרו "עוד קצת". למה אני צריך לחכות כל כך הרבה זמן? זה לא מגיע לי! יפתח ג. - שיחה 12:56, 17 במאי 2023 (IDT)
תראה #סיום החונכות המנדטורית אתה בעקומה כלפי מעלה. אם תשקיע תקבל ממש בקרוב Lavluv📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי • כ"ו באייר ה'תשפ"ג 14:32, 17 במאי 2023 (IDT)
@PurpleBuffalo אני למדתי הרבה בזמן האחרון ואני חושב שאני מספיק בשל. יפתח ג. - שיחה 13:00, 17 במאי 2023 (IDT)
אני בטוח שאם תכתוב עשרה ערכים מומלצים תקבל את ההרשאה. לא רק עשרה, גם חצי מכך ואפילו שליש. עקומת למידה אינה אחידה לכול: יש המגיעים לרף במהירות (אלה יכולים להיות עורכים בעלי ניסיון בעריכה וכתיבה או בעלי רקע אקדמי), ויש שלוקח להם זמן. אני בטוח שעם האמביציה שלך תגיע רחוק, אבל אין להקדים את המאוחר. דגש - שיחה 13:10, 17 במאי 2023 (IDT)
אלה התכנונים שלי לערכים מומלצים:
יפתח ג. - שיחה 14:34, 17 במאי 2023 (IDT)

בקשת הרשאות[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף וק:במ

סוף העברה
Lavluv📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי • כ"ו באייר ה'תשפ"ג 08:59, 17 במאי 2023 (IDT)

כוכב בשבילך![עריכת קוד מקור]

הכוכב המקורי
על הסרת יידוע מתאריכים! דג קטן - שיחה 22:44, 21 במאי 2023 (IDT)
@דג קטן תודה רבה לך! יפתח ג. - שיחה 23:09, 21 במאי 2023 (IDT)

וק:במ[עריכת קוד מקור]

ע"פ וק:דף שיחה#מחיקת ועריכת דברי אחרים - מחיקת דברי אחרים אסורה, דף וק:במ אינו שונה מכך, על אף שזה מאוד מפתה . ריקון דף הבקשות מותר רק למפעילים / מגיש הבקשה בעצמו. ראה גם: שיחת ויקיפדיה:בקשות ממפעילים#הסרת בקשות ממפעילים

בברכה Lavluv📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי • ב' בסיוון ה'תשפ"ג 16:04, 22 במאי 2023 (IDT)

יש הרבה שעושים זאת. למרות זאת, אנסה להקפיד על כך יפתח ג. - שיחה 16:22, 22 במאי 2023 (IDT)
יש הרבה שעושים זאת, אך אינך מבחין כי הם גם מפעילים (ואם יש נוספים, אתה מוזמן להעיר את תשומת ליבי). אני מצפה ממך לחדול מכך לחלוטין Lavluv📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי • ג' בסיוון ה'תשפ"ג 00:52, 23 במאי 2023 (IDT)
בסדר. יפתח ג. - שיחה 00:54, 23 במאי 2023 (IDT)
אני מכיר עוד כמה שעושים את זה, "לחדול מכך לחלוטין" זה אגרסיבי מדי... איילשיחה 17:31, 23 במאי 2023 (IDT)
מסכים עם אייל. יפתח ג. - שיחה 17:32, 23 במאי 2023 (IDT)
אסביר מנקודת המבט שלי: לפעמים מפעילים מבצעים פעולה ובכל זאת משאירים אותה בדף הבקשות מסיבות השמורות עימהם, ולכן בהחלט מומלץ שרק מפעילים יסירו ממנו את הבקשות, וכדאי להימנע מלעשות זאת בעצמך. התו השמיניהבה נשוחח 19:25, 23 במאי 2023 (IDT)

@[עריכת קוד מקור]

ראה את הודעתי בדיסקורד. תודה. ארז האורזשיחה 23:17, 28 במאי 2023 (IDT)

ראיתי. יפתח ג. - שיחה 23:36, 28 במאי 2023 (IDT)

כוכב כתיבה![עריכת קוד מקור]

כוכב הכותבים
כל הכבוד על תרומתך הניכרת בערכים מחלקת הטיס, גולדה מאיר ונתן אלתרמן. אתה כותב ברמה גבוהה בהסתמך על מקורות איכותיים. הלוואי שהיה לי הספק כה גדול ומרשים כמו שלך. כה לחי, המשך כך! כובש המלפפוניםשיחה 22:12, 1 ביוני 2023 (IDT)
@כובש המלפפונים תודה רבה לך! יפתח ג. - שיחה 22:14, 1 ביוני 2023 (IDT)
אני לקחתי את הראשון כדוגמה מייצגת בתיעוד {{עוגן}}.מקף ෴‏02:44, 4 ביוני 2023 (IDT)

עברתי על שניים מהערכים האחרונים שכתבת[עריכת קוד מקור]

בהחלט ניכר שיפור, אם כי עברתי רק על שני קצרמרים בנושאי יחסים בין לאומיים. שים לב לשינויים שעשיתי. יש כמה דברים שחוזרים על עצמם ותיקנתי. ממליץ גם להוסיף קטגוריות בהתאם, כפי שעשיתי בכמה מהערכים. תאו הארגמן - שיחה 23:57, 2 ביוני 2023 (IDT)

@PurpleBuffalo ראשית לכל תודה, שנית, אני משתמש בתבנית:ניווט יחסי חוץ, המוסיפה קטגוריות באופן אוטמטי. יפתח ג. - שיחה 23:58, 2 ביוני 2023 (IDT)
הבעיה בתבנית הזו שהיא לא מתחשבת באות הראשונה של שם המדינה או הישות, וזה מוסיף את הערך באות י' בקטגוריה. לכן ההמלצה שלי. תאו הארגמן - שיחה 00:03, 3 ביוני 2023 (IDT)
תודה על החידוש, אבל כמה משתמשים בויקיפדיה הסירו את הקטגוריות האלה לאור מה שציינתי עכשיו. יפתח ג. - שיחה 00:04, 3 ביוני 2023 (IDT)

בדוק עריכות אוטומטית[עריכת קוד מקור]

שלום יודוקוליס,

כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, סומנת כ"בדוק עריכות אוטומטית". על משמעות ההגדרה החדשה שלך ניתן לקרוא בדף "ויקיפדיה:מערכת בקרת שינויים".

עיקר ייעודו של הסימון הוא להקל על מלאכתם של המנטרים.

כל מה שיכולת לעשות עד היום עדיין אפשרי, ובנוסף, כעת יש ביכולתך לערוך דפים ברמת "הגנה מוגברת", לבדוק כמה עורכים עוקבים אחרי כל דף (דרך "מידע על הדף" בתפריט הימני, או בעזרת סקריפט מספר 33 בויקיפדיה:סקריפטים), ולראות את תוכן הדף מיוחד:דפים שאינם במעקב.

מאחר שכעת פחות מעריכותיך ינוטרו, מומלץ מאוד לקרוא את המדריכים החשובים הבאים, אם לא עשית זאת עד כה: ויקיפדיה:לשון, איכותם של מקורות.

בברכה, כובש המלפפוניםשיחה 00:45, 3 ביוני 2023 (IDT)

תודה רבה! יפתח ג. - שיחה 00:46, 3 ביוני 2023 (IDT)
צר לי להיות משבית השמחות, אבל אני רוצה להבין כיצד @כובש המלפפונים הסיק שזהו הזמן המתאים ליפתח לקבל את ההרשאה, כשבפועל, לפני כחודש, התנגדו נחרצות בדף הבקשות ממפעילים? עם כל הכבוד, להיות בדוק עריכות זה לא רק להוכיח שאתה יודע לבצע תיקונים קטנים ולהסיר יידוע מתאריכים ולשחזר השחתות, אלא גם שאתה יודע לכתוב ולערוך כמו שצריך. לצערי, יפתח עדיין נתקל בתרגמת בערכיו (לא בכולם, אך בחלק לא מבוטל). כך למשל, ערכים כמו הילד הכחול, ג'ורג' וילארד קונבל ופרנסואה מנסאר שכתב לא מזמן, לא חפים מתרגמת. בנוסף, גם בערכים אליהם יפתח מוסיף מידע כתוב, הוא לא בדיוק מעוצב בהתאם ויותר כתוב כמו ספר ביוגרפיה מאשר ערך אנציקלופדי. ההרשאה ניתנה מוקדם מדיי, ועל כן אני מבקש להמתין עוד קצת, גם אם הדבר לא נאה בעיניכם. ארז האורזשיחה 01:47, 3 ביוני 2023 (IDT)
גם בעיני זה עוד מוקדם. יש עדיין תרגמת בערכים, גם אם יש שיפור הדרגתי. כמו ארז, אני מוצא עדיין לא מעט תיקונים שיש לבצע בערכים. לצערי אין לי את כל הזמן שהייתי רוצה להקדיש לזה, אבל במעט הזמן שאני מוצא לעבור על הערכים יש עדיין די בעיות כדי להימנע ממתן ההרשאה הזו בעת הנוכחית. תאו הארגמן - שיחה 01:51, 3 ביוני 2023 (IDT)
רק בפסקה לפני האחרונה אמרת שיש שיפור ניכר בערכים שלי. יפתח ג. - שיחה 01:53, 3 ביוני 2023 (IDT)
וכל הכבוד לך על זה. לדעתי זה עדיין לא מספיק לבדוק עריכות אוטומטית. אם הייתי חושב שזה מספיק הייתי נותן את ההרשאה בעצמי. תאו הארגמן - שיחה 01:58, 3 ביוני 2023 (IDT)
לתחושתי, שום דבר שעשיתי ואעשה לא יספק אתכם, רק תדרשו ממני עוד ועוד ועוד. יפתח ג. - שיחה 02:09, 3 ביוני 2023 (IDT)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
הסרתי את ההרשאה לעת עתה.
יפתח, אני ואחרים הצהרנו על כך, גם בוויקיפדיה וגם בצ'אט של המועדון בדיסקורד, שאתה כרגע עוד לא בשל לקבל את ההרשאה. זה שכובש סבור שזה בסדר, לא אומר שזוהי הדעה הרווחת לגביך. אתה במגמת שיפור, אבל אתה עוד לא שם, וזוהי לא העת להעניק את ההרשאה, בייחוד כשהיית נוכח לשמוע דעות הומוגניות בנושא שאתה עוד לא בשל לכך. אי אפשר לדעת כמה זמן יקח לקבל את ההרשאה, זה לא דבר שניתן לחזות, והוא דורש הסכמה מלאה של הקהילה. ארז האורזשיחה 20:31, 3 ביוני 2023 (IDT)
@ארז האורז כל פעם אתם מוצאים משהו אחר למה לא למנות אותי, מספיק כבר! יפתח ג. - שיחה 20:32, 3 ביוני 2023 (IDT)
זה לא תירוץ. אתה חזית בזה בעצמך, ואמר לך את זה כאן במפורשות גם תאו, ואמרו לך את זה כמה עוד בדיסקורד. תנסה להבין את הצד שלנו גם, זה לא דבר שאפשר להאיץ בו. ארז האורזשיחה 20:34, 3 ביוני 2023 (IDT)
@ארז האורז הפוך, תנסה אתה להבין את הצד שלי, כל פעם אתם מנסים למצוא סיבה אחרת למה לא למנות אותי. יפתח ג. - שיחה 20:35, 3 ביוני 2023 (IDT)
יפתח, לא מדובר כאן במינוי. מעריכים את ההשקעה שלך כאן בוויקיפדיה. גם אני מעריך אותה מאוד. תן לאנשים שזו האחריות שלהם להגיע למסקנה שאפשר להעניק לך את ההרשאה. בסך הכל, ההרשאה הזאת היא משהו שחוסך עבודה למנטרים, ולכן תבין שברגע שתבשיל ההבנה שאפשר להעניק לך את ההרשאה, היא תוענק. אל תאיץ במפעילים, כי אתה גורם לכך שאתה דוחה את ההרשאה במו ידיך כל פעם מחדש. פשוט, תתרום בקצב שלך, תמשיך במה שאתה עושה, במגמה החיובית (הניכרת), ואני בטוח שההרשאה תינתן, מתישהו בקרוב. רק שאנחנו לא יודעים מתי, נסה פשוט לא להאיץ באף אחד, וזה יגיע, בזמנו. אלדדשיחה 20:40, 3 ביוני 2023 (IDT)
@Eldad, אתה לא מבין שגם שאני משקיע ואשקיע הרבה, תמיד יגידו לי לא? גם אם אני אכתוב ערך מומלץ יגידו "עוד לא:". הסבל הזה לא מגיע לי ואני מבקש מארז לחזור בו. יפתח ג. - שיחה 20:42, 3 ביוני 2023 (IDT)
@יפתח ג. שים לב, אתה לגמרי מתעלם מזה שכתבנו שיש לך בעיות של תרגמת וכתיבה בכלל, עם כל הכבוד לניטור ולהגהה. אני כבר הבנתי מזמן שלא אצליח לשכנע אותך שאני מנסה להיות בעדך, כי עובדה שאתה ממשיך לתקוף אותי על בשרי, ולהניח שאני (ואחרים, אבל מדבר על עצמי בפרט) פועל מכוונות זדוניות ותוקפניות. אין לי מה לנסות להוכיח לך ואין לי שום סיבה להתנצל בפניך כשבפועל אתה ממשיך לתקוף אותי מתוך נקודת הנחה שאני מנסה לשים לך מקלות בגלגלים. אסכם בדבר אחד, אני רואה את הסתכול, ועם זאת אני מרגיש מתוסכל יותר מהיחס שלך כלפיי וכלפי אחרים. ארז האורזשיחה 20:41, 3 ביוני 2023 (IDT)
@ארז האורז זה פשוט לא הוגן, תמיד ימצאו דברים אחרים לומר עלי, זה פשוט לא מגיע לי. יפתח ג. - שיחה 20:47, 3 ביוני 2023 (IDT)
קודם כל, אני לא חוזר בי. בטח אתה במצבך הנוכחי לא תדרוש ממני התנצלויות, ובטח אחרי שהתנצלתי לשווא בפניך כ-6 פעמים. אתה יכול להגיד עליי המון דברים, אבל כבר הבנתי שאין לי מה לקחת ללב, לאור העובדה שאתה משתלח שוב ושוב עם אותן הערות תוקפניות וחסרות כל פשר. יש לך תרגמת כי עובדה שאם תסתכל בהיסטוריית הרגרסאות של הערכים שלך שצויינו לעיל, תראה שעבדו עליהם לא מעט "בלשון המעטה". תנסה לקרוא את מה שכתבת בפועל ואת הערך במצבו הנוכחי ותראה אילו הבדלים יש ביניהם. אף אחד לא מתייחס אליך כמסוכן, אבל הגישה שלך לניסיון שלנו לעזור היא תוקפנית ואטומה.
שוב, אתה דרשת ממני המון התנצלויות, שוב ושוב, ותמיד ביצעתי את אותה שיחה איתך ובנוכחות כובש, עם אנשים נוספים או בלי, ותמיד התנצלתי, ואתה בכל זאת בחרת לזרוק את זה לפח ולהמשיך להיעלב. אני לא יכול לעשות עם זה שום דבר. אז לבקש ממני לחזור בי??
האטימות שלך וחוסר הבשלות לדעת לקבל ביקורת מראות לי שמבחינתי אתה לא בשל לערוך במיזם. ארז האורזשיחה 20:57, 3 ביוני 2023 (IDT)
יפתח, אנשים כאן לא נגדך. עדיף שתפנים את זה, כי זו המציאות. אתה תקבל הרשאה, ברגע שהיא תוכל להינתן. לא מחפשים את רעתך, כפי שאתה סבור. אני כותב כאן עוד כמה שורות, בתקווה שאחרי שתירגע מהאכזבה הנוכחית שלך, מהתסכול, אולי מהכעס, תוכל להסתכל על הדברים, ולהבין שהם נכונים. המנטרים מעדיפים כמה שיותר בדוקי עריכות אוטומטית. התאו כבר כתב לך לעיל שיש התקדמות משמעותית. אתה כל הזמן מתקדם. ההרשאה תינתן, אני בטוח בכך. ותזכור, אף אחד לא מחפש את רעתך, או מחפש לא לתת לך הרשאה, כפי שאתה מדמיין. אבל אני מפציר בך, תפסיק לרצות בזה, ותן לזה לקרות. זה יקרה בעיתו. ההשקעה שלך ניכרת, ולא רק לנו. לכולם. אלדדשיחה 21:09, 3 ביוני 2023 (IDT)
יפתח, מעריכים מאד את פועלך באתר זה לא סותר שמעדיפים שעוד עורך יעיף מבט על העריכות.
אני יוכל להבטיח לך שעורך שרואה את השם שלך יסמן יותר מהר את העריכה כבדוקה מאשר של מישהו אחר. איילשיחה 21:45, 3 ביוני 2023 (IDT)
הענקתי את ההרשאה כיוון שראיתי שיפור מסוים בפעולות של יפתח. למשל, יפתח הסיר הרבה מאוד פעמים יידוע מתאריכים. לא היו שום בעיות בעריכות האלה, אך כיוון שמדובר היה בעריכות רבות, הן הקשו על הניטור. בנוסף, יפתח הוא כותב פורה ואין לו טעויות רבות בכתיבה. לכן הייתי סבור שמתן ההרשאה תועיל. עם זאת, לקחתי בחשבון שייתכן כי משתמשים אחרים סבורים יהיו כי זה לא הזמן המתאים להענקת ההרשאה הטכנית. כיוון שזו פעולה הפיכה, לא ראיתי בכך בעיה רבה כיוון שמפעילים אחרים יוכלו לראות את שעשיתי. בכל מקרה, אני אגיד ליפתח שלאחר שנצטברה חוות דעת כללית נגד מתן ההרשאה, תמשיך לערוך בוויקיפדיה ותנסה כמה שפחות להתעסק בקבלת ההרשאה. כך היא תבוא אליך יותר מהר משחשבת כובש המלפפוניםשיחה 22:01, 3 ביוני 2023 (IDT)
מצד אחד אני מחכה הרבה מאוד זמן, ואני כבר חושב שעשיתי כמעט הכל כדי לקבל את ההרשאה. מצד שני עדיין מתנגדים. יפתח ג. - שיחה 22:38, 3 ביוני 2023 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── מצער אותי שזה הגיע למצב הזה, ולכן גם חשבתי שלא נכון מראש לתת לך את ההרשאה רק כדי לקחת אותה ממך אחר כך. אמרתי לך את זה גם בשיחה שלנו בעבר. רק היום מצאתי שגיאת תרגמת חמורה בערך שכתבת, כזו שמעידה שכלל לא ניסית להבין במה מדובר וסמכת באופן עיוור על תרגום מכונה. אתה חייב להקפיד הרבה יותר ולשים לב לבעיות כאלה. בכל מקרה, אבהיר שאני תומך באופן מלא בהסרת ההרשאות, ואם ארז לא היה עושה זאת, הייתי עושה זאת בעצמי. תאו הארגמן - שיחה 23:57, 3 ביוני 2023 (IDT)

@PurpleBuffalo הנושא של התרגמת כבר כמעט לא וקיים, פעם הוא היה יותר בולט אצלי, אבל היום כמעט לא. וגם אם לפעמים יש, אני פותר את זה. יפתח ג. - שיחה 23:59, 3 ביוני 2023 (IDT)
איך אתה אומר את זה כשאפילו היום לא פתרת את זה? ראית את התיקון שאני מדבר עליו? תאו הארגמן - שיחה 00:02, 4 ביוני 2023 (IDT)
@PurpleBuffalo לצערי הרב ראיתי, בלי שום קשר לתרגום מכונה, קורה שטועים, ולא הייתי מגדיר את זה כחמור עד כדי ביטול הרשאה. יפתח ג. - שיחה 00:07, 4 ביוני 2023 (IDT)
אני חושבת שההתייחסות המטאפורית הזו לשני מחנות - מחנה יפתח ומחנה כל השאר, היא לא נכונה, ומעצימה את התסכול. ויקיפדיה נכתבת כמיזם קהילתי משותף, וכל פעולה בה צריכה בראש ובראשונה להיעשות לטובת המיזם. מהצד זה נראה כאילו אתה עובד קשה בשביל לנצח בתחרות כלשהי נגד אחרים, אבל זה לא אמור להיות המצב - זו רק הרשאה סמלית שנועדה לשפר את המיזם. היא צריכה להינתן בדיוק ברגע שבו יש איזון אופטימלי בין התרומה שהמיזם מקבל כתוצאה ממתן ההרשאה (פחות עבודת ניטור), לבין התרומה שהמיזם היה מקבל בלי מתן ההרשאה (מעקב אחר עריכות ווידוא שהן מעולות ולא פחות מכך).
אולי ההצעה שלי תהיה קצת מעצבנת, אבל היא מגיעה מכל הלב ומתוך רצון כן שלי שיהיה לך טוב - עדיף שלא אתה ולא אף אחד שקשור אליך (כובש המלפפונים), יתעסק בנושא בזמן הקרוב. כשמספיק מנטרים יחשבו שהגיע הזמן, אז ההרשאה תינתן ובשבילך זו תהיה הפתעה נעימה, ותרגיש הרבה יותר טוב מאשר קבלה של הרשאה תוך מלחמה באחרים. לנסות לשכנע אנשים שההרשאה כן מגיעה לך הוא כנראה לא הצעד הכי כדאי.
כנ״ל לגבי הרשאות עתידיות - חשוב מאוד לדעת לקבל ביקורת (כי אם מה שקורה עכשיו יקרה בכל פעם זה יהיה מתסכל גם בשבילך וגם לאחרים). בדרך כלל לא כדאי לנסות להקדים את המאוחר - יכולות להיות לכך השלכות הן על הסביבה, והן על החוסן הנפשי שלך ועל תחושת ההנאה שלך מהפעילות במיזם, וחבל שתיפגע ושתצא עם תחושה שלילית מכל הסיפור. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 01:30, 4 ביוני 2023 (IDT)
עוד פעם "בבוא הזמן", אני יודע שינסו להשתמש בזה תמיד, אבל לתחושתי המנטרים אף פעם לא יעשו את מה שאת אמרת כאן. בקשר לביקורת, אני מכבד כל ביקורת שאומרים לי, לפעמים קשה לי קצת יותר איתה, אמרתי את זה בעבר ואני אומר זאת גם היום יפתח ג. - שיחה 01:39, 4 ביוני 2023 (IDT)
את הביקורת בנושא שקשור לעיסוק בהרשאה לא נראה שאתה מיישם. היו לנו שיחות על גבי שיחות בנושא, ושוב ושוב חוזר אותו העניין. זה רק מחמיר את המצב.
בכל אופן, אני לא בטוחה שאני מבינה בכלל למה אתה רודף אחרי ההרשאה הזו. למה אתה כל כך רוצה לקבל אותה? ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 08:51, 4 ביוני 2023 (IDT)
בעיקר כדי לערוך דפים שאין לי גישה אליהם, וגם כי זה מקדם אותי ברצון של להיות מנטר. יפתח ג. - שיחה 08:52, 4 ביוני 2023 (IDT)
נתקלתי בדיון הזה במקרה ואני מצדד בפעולתו של ארז. לצערי, התרגמת עדיין רווחת בחלק מהערכים שאתה כותב, ובכלל, לדעתי החונכות הופסקה מדי מוקדם. דבר אחד שלא מובן לי הוא הכעס והזעם שלך. אתה טוען שאתה מקבל ביקורת? התשובה היא לא. רק מההשתלחות שלך בארז ובסיפן אני רואה את זה. כך לא מקבלים ביקורת. ושוב, ההרשאה הזו היא כלום ושום דבר בשבילך, והרצון לרדוף אחריה לא מובן. אני מציע לך שתקדיש את משאביך לשיפורים בכתיבה שלך, ולא תרדוף אחרי הרשאות חסרות כל השפעה עליך. אני רואה שלחלק מהעורכים תשו הכוחות להתנהל מולך ולהתדיין איתך, ואני מבין את תסכולם. אתה חייב להתחיל לקבל ביקורות באופן אמיתי, ולא לירות במבקרים. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 22:21, 4 ביוני 2023 (IDT)
@Barak a אני תמיד משפר את הכתיבה שלי, גם אם יש תרגמת, אני מתקן אותה. יפתח ג. - שיחה 22:24, 4 ביוני 2023 (IDT)
לא אמרתי שלא. גם אני לומד תוך כדי תנועה, טעויות שעשיתי אתמול לא אעשה מחר. אבל לא התייחסת לעיקר ההודעה שלי, בחירה שלך. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 22:25, 4 ביוני 2023 (IDT)
@Barak a התייחסתי להודעה שלך, אני יודע שלפעמים קשה לאנשים לדון איתי, ואני גם כן מבין אותם ומכבד אותם. יחד עם זאת, כל הזמן מציבים בפניי דרישות, שגורמות לי להרגיש שאני רק מתרחק מהמטרה שלי. יפתח ג. - שיחה 22:28, 4 ביוני 2023 (IDT)
יפתח, אין למנטרים או למפעילים עניין "להחזיק" אותך כמה שיותר זמן בלי הרשאה. להיפך: אתה עורך עריכות רבות (וכל הכבוד על כך!) ולכן יש למנטרים עבודה רבה. ברגע שהמנטרים ירגישו שאין צורך לעבור על העריכות שלך, הם ישמחו לתת לך את ההרשאה כדי להקל עליהם.
אמנם כפי שנאמר כבר לך, ההרשאה "בדוק עריכות" לא ממש תשפיע עליך, אבל אני מבינה את הרצון הטבעי שלך להכרה ולהערכה. מצטרפת לדבריה של Saifunny: "עדיף שלא אתה ולא אף אחד שקשור אליך (כובש המלפפונים), יתעסק בנושא בזמן הקרוב. כשמספיק מנטרים יחשבו שהגיע הזמן, אז ההרשאה תינתן ובשבילך זו תהיה הפתעה נעימה". דג קטן - שיחה 20:22, 5 ביוני 2023 (IDT)
@דג קטן אני מצטער, אבל זה ממש לא נראה ככה שהם מעריכים אותי, רק רוצים שאני אחסם ואצא לחונכות. בקשר להרשאה, היא בעיקר טכנית, והסיבה העיקרית שביקשתי אותה היא לערוך דפים שאין לי גישה אליהם, וכבר אמרתי את זה בעבר יפתח ג. - שיחה 20:42, 5 ביוני 2023 (IDT)
אל תדאג יפתח, אין הרבה דפים שמוגנים ברמת "הגנה מוגברת". אם אתה במקרה צריך לערוך ערך כזה, בקש בויקיפדיה:בקשות_ממפעילים#בקשות_עריכת_דף_מוגן_או_הודעת_מערכת עידו כהןדברו איתיאיך אני עורך? • י"ט בסיוון ה'תשפ"ג • 19:01, 7 ביוני 2023 (IDT)
מוקדם מדי ל"בדוק". ניכר שאינך בודק את עריכותיך לפני או לפחות אחרי השמירה. ראה סדרת הקישורים השגויים בהקשר של מינויים באקדמיה שתיקנתי אותם. חזרתישיחה 01:35, 14 ביוני 2023 (IDT)
@חזרתי תקרא בבקשה את מה שרשמתי לך בפסקה האחרונה. יודוקוליס - שיחה 01:36, 14 ביוני 2023 (IDT)
ראיתי חזרתישיחה 01:38, 14 ביוני 2023 (IDT)

היי יפתח,
בחטיבה היסטוריה יש שתי פסקאות. לא הבנתי את הפסקה השנייה. נראה לי שיש כאן בעיה של תרגמת. אנא כתוב אותה באופן שהקורא יוכל להבין מה נאמר שם. אלדדשיחה 01:11, 4 ביוני 2023 (IDT)

@Eldad מה לא מובן? יוון העבירה סכום כסף לרפובליקה הדמוקרטית של קונגו למען סיוע הומניטרי יפתח ג. - שיחה 01:12, 4 ביוני 2023 (IDT)
זה לא ממש מה שכתוב שם. אני חושבת שעיקר החלק הלא מובן בפסקה הוא ״מחלקת האוויר היוונית הוקצתה על ידי האו"ם בחילות אוויר״. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 01:15, 4 ביוני 2023 (IDT)
בדיוק כך, כמו שכתבה Saifunny. זה מה שבאתי לכתוב כאן. השארת את החלק הלא ברור הזה במשפט, וצריך לתקן את התרגום. אלדדשיחה 01:16, 4 ביוני 2023 (IDT)
@Eldad ו-@Saifunny עשיתי הגהה נוספת. יפתח ג. - שיחה 01:40, 4 ביוני 2023 (IDT)
צר לי, המשפט עדיין לא תקין לשונית. בנוסף, כל הפרק הזה כתוב בצורה לא ברורה. המשפט הראשון בו מתאר החלטה של ממשלת יוון לשלוח מטוסים לפנות אזרחי יוון מקונגו. למה? מה קרה ב-1960 שהוביל לזה (וכן למה שמתואר במשפט הבא על 1961)? חסר כאן הקשר שחיוני כדי להבין את הפרק. (כדי לסייע לך, ראה: משבר קונגו).
נכון שגם בערך באנגלית לא הכלילו את ההקשר הזה, אבל זה מדגים שתי בעיות של תרגמת כאן ביצירה שלך של הערך: (1) את המשפט הראשון תרגמת כפי שהוא, ללא תשומת לב לכך שבלי הקשר פשוט חסר שם משהו מהותי (גם במקור). (2) את המשפט השני תרגמת עם שגיאות. המשותף לשתי הבעיות היא אותה נקודה שניסינו להסביר לך פעמים רבות בערכים קודמים: אסור לתרגם באופן "עיוור". צריך להבין גם את המקור וגם את התוצר המתורגם. Dovno - שיחה 02:21, 4 ביוני 2023 (IDT)
שכתבתי את כל הפסקה הזאת מחדש, עכשיו יותר טוב? יפתח ג. - שיחה 08:50, 4 ביוני 2023 (IDT)
קודם כל, כמו שדובנו אמר, ההקשר חסר גם בפסקה הראשונה בפרק הזה. למה צריך לפנות יוונים מהמדינה?
לגבי הפסקה השניה, המשפטים בה מנוסחים בצורה שלא תואמת לתחביר שנהוג בעברית. אני אתן דוגמה. כתבת את המשפט ״בעת המשבר האו"ם החליט לשלוח את מחלקת האוויר היוונית אל הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, המורכבת מ-21 קצינים ומש"קים״.
קודם כל, אם אתה פותח משפט בציון זמן, עדיף שיגיע אחריו הנשוא במשפט, ואם לא, אז צריך להיות שם פסיק. הבעיה היותר אינהרנטית במשפט היא שהפסוקית - ״המורכבת מ-…״ מגיעה בסוף המשפט, ולא אחרי האובייקט שהיא מתייחסת אליו, שהוא מחלקת האוויר היוונית. כרגע נראה שקונגו היא זו שמורכבת מ-21 קצינים, ואני כמעט בטוחה שזו לא הכוונה במשפט, נכון? אחרי שתעביר אותה לשם, תבין שכשקוראים את המשפט מרגישים שהוא קטוע באמצע, וחסרה סיבה - הייתי מוסיפה בסוף המשפט ״כדי…״.
גם המשפט הראשון בפסקה כתוב בצורה שקשה לקרוא.
את המשפט עם ה״הוקצתה״ עדיין השארת כמו שהוא על אף שאמרנו שהוא לא ברור.
וגם נראה שיש טעות - הפסקה נגמרת בזה שכתוב שהמחלקה עזבה את יוון. במשך כל הפסקה דיברנו על כך שהיא שהתה בקונגו, לא? ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 09:01, 4 ביוני 2023 (IDT)
היא לא נשארה כל הזמן בקונגו, היו תכנונים לפעולה שלהם שם. יפתח ג. - שיחה 09:10, 4 ביוני 2023 (IDT)
הייתה לי טעות קטנה במה שכתבתי קודם ותיקנתי אותה, אבל עדיין בערך באנגלית מתייחסים למחלקת אוויר יוונית שהתפקיד שלה הוא לפעול בקונגו - Hellenic Air Detachment of Congo, ואצלך בערך נראה שמדובר במחלקת אוויר כללית כלשהי. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 09:12, 4 ביוני 2023 (IDT)
אופס, היו לי קצת בלגנים בגלל התנגשות עריכה אבל אני עונה לדבר האחרון שכתבת - אם בכל הפסקה הזו מדובר על פעילות של חיל האוויר היווני בקונגו, בכלל לא ברור מההקשר למה פתאום בסוף הפסקה המחלקה הזו עוזבת את יוון. למה היא הייתה ביוון בזמן ההוא אם כל הפסקה מדברת על הפעילות שלה בקונגו? זה משהו שצריך להיות ברור מהמשפט כי אחרת הוא נראה שגוי. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 09:15, 4 ביוני 2023 (IDT)
@Saifunny אמרתי כבר שהמחלקה לא הייתה כל הזמן ביוון, הפסקה מדברת על ההכנות לכך יפתח ג. - שיחה 09:19, 4 ביוני 2023 (IDT)
ההכנות למה? ולמה שהיא תעזוב את יוון אם היא לא הייתה כל הזמן ביוון? למה הכוונה במילה ״תעזוב״? רק לצאת מהמדינה למקום אחר, או להיפרד לגמרי מהמדינה? אף אחד מהם לא ברור מההקשר. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 09:23, 4 ביוני 2023 (IDT)
@Saifunny ההכנות למשימה בקונגו! ואיפה ראית שהיא לא הייתה ביוון? והאפשרות הראשונה היא הנכונה. יפתח ג. - שיחה 12:00, 4 ביוני 2023 (IDT)
אם האפשרות הראשונה היא הנכונה, עדיף להשתמש במילה "תצא". "תעזוב" היא מילה עם קונוטציות שמן הסתם לא התכוונת אליהן כאן. "תצא מיוון" וכו' מתאים להקשר, וגם לא גורם לך לחשוב שהם הולכים לעזוב את יוון לצמיתות. אלדדשיחה 13:12, 4 ביוני 2023 (IDT)
שוב, וזה מדגים את התרגמת: leave באנגלית יתורגם ל"לעזוב", "תעזוב" וכו'. כשאתה עובר על התרגום המוצע על ידי המכונה, אתה אמור לשנות ל"תצא", שזהו הפועל המתאים להקשר הזה. כי המכונה תמיד תתרגם to leave לפועל "לעזוב", למרות שהוא לא מתאים להקשר הנוכחי. אלדדשיחה 13:13, 4 ביוני 2023 (IDT)
וכאן נכנסת העצה שנתתי, אולי גם לך, אבל ללא מעט ויקיפדים אחרים: כשמסיימים לערוך את החומר שמתקבל מתרגום מכונה, צריך לקרוא מחדש את כל הטקסט, ולהעביר אותו בפילטר של ישראלי, שמכיר את הטקסט הנוכחי, וחושב איך הוא היה כותב אותו במילים שלו. אם תצא תמיד מנקודת ההנחה שמנוע התרגום מפשל, ושאתה חייב לעמוד על המשמר בכל מילה, כלומר - כבדהו וחשדהו, יהיו ממש מקרים מעטים שתיפול בפח, וברוב המקרים תצליח לעלות על המקרים שבהם מכונת תרגום הייתה מכשילה אותך. אלדדשיחה 13:15, 4 ביוני 2023 (IDT)
@Eldad בסדר, אבל לדעתך אלו בעיות רציניות? יפתח ג. - שיחה 13:19, 4 ביוני 2023 (IDT)
המשפט הבסיסי, כלומר, הפסקה השנייה בחטיבה "היסטוריה", שגרם לי להעלות כאן את הפנייה אליך, זו אכן בעיה רצינית. אני אסביר מדוע: כשאתה קורא את המשפט (אתה, לא אני), אתה יכול להבחין שהמשפט לא ברור. לא יודעים מה רצית להגיד בו, ולא ברור אם אתה ידעת מה רצית להגיד. אם תעבור על כל משפט שאתה מתרגם ותראה שהוא אומר בבירור את מה שרצית להגיד, וזה גם נשמע הגיוני, אז אין בעיה. כי לכל אחד יש טעויות. אבל אם המשפט מלכתחילה נשמע אפילו לא מעורפל, אלא... לא יודעים מה רצית להגיד בו, אז כן, יש שם בעיה. אני מזכיר: אתה חייב תמיד לזכור שהשתמשת במנוע תרגום, ולכן חובת ההוכחה היא תמיד עליך, חובת ההוכחה היא תמיד עליך להוכיח שכתבת אחר כך את המשפטים בשפתך שלך, ווידאת שהם ברורים. אלדדשיחה 13:29, 4 ביוני 2023 (IDT)
וזה מביא אותי לשגיאה היותר רצינית שהייתה בערך הקודם, שהזכיר התאו, והיא המילה "התכשיטים", שהייתה תרגום של JEWEL, שבערך שימשה בעצם כראשי תיבות של מספר מילים באנגלית. אתה היית אמור לעלות על השגיאה, מכמה סיבות קרדינליות. ראשית, אין שום סיבה שהמילה "תכשיטים" תופיע שם, או ששם ארגון כלשהו ייקרא בערך "התכשיטים". שנית, בערך המקורי, באנגלית, המילה הופיעה באותיות רישיות, כלומר, לא jewels, אלא JEWEL (ואפילו לא ברבים...), כך שזה כשלעצמו היה אמור להדליק לך נורה אדומה, שמדובר כאן בשם כלשהו, אולי (בסבירות גבוהה מאוד) ראשי תיבות, ואז, כמובן, לא מתרגמים, אלא משאירים במקור (אלא אם כן אתה מכיר את שם הגוף הזה בעברית, ואז עדיף לתרגם). במילים אחרות, כשאתה משתמש במנוע התרגום, אתה חייב להשוות כל שורה למקור, ולראות אם התרגום נכון, או שהמקור מצריך תרגום אחר, לא מה שהוצע לך על ידי המכונה. אז כן, שם זאת שגיאה מאוד רצינית. אלדדשיחה 13:57, 4 ביוני 2023 (IDT)
העברתי בינתיים את הערך למשתמש:יפתח ג.:יחסי הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו–יוון עד שיהיה תקין.
יפתח, ראה בבקשה שני משפטים שהכנסת לערך לאחר התיקונים:
  1. "חיל האוויר היווני תרם לאו"ם במאמץ להשיב את הסדר על כנו ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו בעת המשבר"
  2. "הקצה האו"ם את מחלקת האוויר היוונית בחילות אוויר"
האם לדעתך המשפטים האלו כתובים בעברית תקנית וברורה? Dovno - שיחה 23:13, 4 ביוני 2023 (IDT)
תיקנתי את שני המשפטים, לדעתי לא היית צריך להעביר את זה לטיוטה, באופן כללי הערך כתוב בסדר. יפתח ג. - שיחה 23:16, 4 ביוני 2023 (IDT)
לא, עדיין לא תקין לשונית. Dovno - שיחה 23:21, 4 ביוני 2023 (IDT)
@Dovno תיקנתי שוב אתה המשפט הראשון. יפתח ג. - שיחה 23:21, 4 ביוני 2023 (IDT)
למעשה, המשפט השני הוא זה שנשאר לא תקין לשונית. אבל מה שעשית במשפט הראשון עכשיו הוא הרבה יותר בעייתי:
  • כתבת: "שנה לאחר משבר קונגו, ב-1961...", אבל משבר קונגו, כפי שכתוב בפתיח הערך היה "משבר פוליטי מורכב ... שחל בין השנים 1960–1965". אז 1961 זה ממש לא "שנה לאחר משבר קונגו".
  • כתבת: "חיל האוויר היווני עזר לאו"ם במאמץ להחזיר את המצב ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו טרם המשבר". סליחה? המשבר הזה פרץ בעקבות קבלת עצמאות קונגו משלטון בלגיה, והיה מורכב מסכסוכים פנימיים שלובו ע"י מעורבות של שתי המעצמות כחלק מהמלחמה הקרה. האם אתה בעצם טוען עכשיו שהאו"ם פעל כדי להחזיר את קונגו להיות תחת ריבונות בלגית במקום מדינה עצמאית?
אי אפשר שיעירו לך על בעיות בערכים שכתבת ובתגובה אתה דוחף כמה מילים רק כדי לשנות במשהו את המשפטים - לא משנה אם הם הופכים ליותר שגויים עובדתית ותחבירית - רק כדי לחזור לדיון ולטעון שתיקנת הכל והערך במצב נפלא. Dovno - שיחה 23:34, 4 ביוני 2023 (IDT)
@Dovno מה אתה עוד רוצה שאני אעשה? עשיתי עוד הגהה בערך הזה, זה גם לא מספיק? יפתח ג. - שיחה 23:47, 4 ביוני 2023 (IDT)
הסברתי לך מדוע זה שגוי שכתבת שהאו"ם ניסה להחזיר את המצב בקונגו להיות כפי שהיה בטרם המשבר שבפרץ ב-1960. בתגובה שינית את זה שלא האו"ם הוא זה שעשה זאת אלא שחיל האוויר של יוון הוא זה שניסה לבטל כביכול את העצמאות של קונגו ולהחזירה לשלטון בלגיה. להבהיר: גם זה וגם זה שגויים מהיסוד.
יפתח, מרוב מאמץ להראות שאתה מגיב להערות אתה ממציא עובדות ומכניס אותן לערך, העיקר שייראה ששינית משהו. טעות מחוסר תשומת לב זה דבר אחד וקורה לכולם, אבל לאחר שמצביעים לך על הטעויות אתה הולך ומחליף אותן בטעויות הולכות וגדלות, כולל עובדות שאתה פשוט ממציא, ואז מגיע וטוען שעשית כל מה שביקשו ממך. פשוט אי אפשר לערוך כך בוויקיפדיה. אני מאוד מעריך את המאמצים שלך ואת המוטיבציה, אבל חובתנו לשמור על מרחב הערכים.
על אף השיפור שהיה, נסיון החניכה הקודם פשוט לא צלח. כדי שתוכל להמשיך לערוך במרחב הערכים אנא מצא חונך חדש, וחובה שתקבלו את אישורו של גארפילד לפני שתחלו במתווה החונכות. בהצלחה. Dovno - שיחה 23:54, 4 ביוני 2023 (IDT)
@Dovno אני אתקן את הערך הזה, רק לא לחזור לחונכות. (נב: לא המצאתי עובדות, הדברים האלה כתובים בויקי האנגלית) יפתח ג. - שיחה 23:56, 4 ביוני 2023 (IDT)
שלום דובנו!
ראשית כל, כמי שחנך וליווה את יפתח בשבועות האחרונים לחונכות, אני יכול לומר שיפתח הוא כותב איכותי ופורה, ויש לו רצון עז לתרום. אין בוויקיפדיה כותב מושלם. כל ויקיפד ראוי לקבל חוות דעת וביקורת בונה על הערכים שהוא כותב. גם אני קיבלתי ביקורות כאלה (אני אקשר לכמה שיחות בדף השיחה שלי - 1, 2, 3). מכאן עד לצורך בחונכות? הדרך ארוכה מאוד. כפי שיורי היטיב לכתוב, אם יפתח זקוק לחונכות, אז גם עשרות משתמשים אחרים שאינם בחונכות זקוקים לכך. איכות הכתיבה של יפתח השתפרה פלאים במהלך תקופת החונכות. גם אם היא לא מושלמת, אין שום סיבה לחזור לשם. אני יכול להתנדב מרצוני כדי לבצע הגהה בערכים שהוא כותב (במה שנקרא "חונכות מסייעת"). כובש המלפפוניםשיחה 00:13, 5 ביוני 2023 (IDT)
@כובש המלפפונים כפי שהיטיבה סיפני לכתוב, עדיף שלא יפתח ולא אף אחד שקשור אליו יתעסק בכל הפרוצדורה הזו שקשורה ליפתח. אם כבר לגבש מתווה חונכות, אני מציע מישהו נייטרלי, מבחוץ, שלא כל כך קשור/בקשר עם יפתח. ארז האורזשיחה 00:16, 5 ביוני 2023 (IDT)
מה זה קשור לדברים שיורי כתב? אם יפתח צריך חונכות (ואני סבור שכן), איך זה קושר לעורכים אחרים? אני חושב שיפתח צריך חונך חדש. חן היה חונך מצוין אך לצערי הוא הפחית את פעילותו באתר משמעותית. כתבת יפה, כל ויקידפד ראוי לקבל ביקורות. אולם המקרה כאן הוא שהמשתמש לא יודע לקבל ביקורת. השיטה היא פשוט למחוק את המשפט השגוי או להוסיף כמה מילות קישור, זה לא עובד ככה. הנה לדוגמה, בערך ג'ורג' הרביעי, מלך הממלכה המאוחדת כתבתי מספר הערות ליפתח בפתיח באמצעות תבניות הבהרה. תוקנו שם אפילו לא חצי מההערות. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 00:23, 5 ביוני 2023 (IDT)
אני מסכימה. כתבתי קודם בקצרה, אבל אגיד שאני מרגישה שלחברות ביניכם יש השפעות לא בהכרח נייטרליות על החלטות שמתקבלות ועל היכולת (והרצון) להביע ביקורת ולקבל אותה. לגבי הדוגמאות הקונקרטיות שנתת מדף השיחה שלך - אני חושבת שיש הבדל של שמיים וארץ בין הדוגמאות האלו לבין המקרה הנוכחי. לגבי חונכות, עדיין לא גיבשתי את דעתי בנושא ולכן לא אתייחס לנקודה הזו בינתיים. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 00:27, 5 ביוני 2023 (IDT)
כובש המלפפונים, אני חושב שיש קונצנזוס שהיה שיפור יפה של יפתח, וכן שיש לו רצון עז לתרום. אבל עצם זה שהיה שיפור לא אומר שהמצב תקין. יפתח מכניס שגיאות שוב ושוב לערכים, הוא מתרגם דברים שאינו מבין בשפת המקור והופך אותם למשפטים שאינם תקינים בעברית. אבל הכי חשוב, שהוא מתחמק מביקורת ולכל היותר משנה כמה מילים פה ושם כדי להראות שהוא הגיב לביקורת, אפילו אם בשינויים האלו הוא מכניס שגיאות תחביריות או פשוט ממציא עובדות חדשות בלי אפילו לשים לב לזה.
אתה כמובן יכול (כמו כל אחד אחר) לסייע בהגהה בערכים שהוא כותב, אבל כאמור הבעיה אינה היעדר הגהה. חונכות מסייעת אינה הכלי המתאים במצב זה, וכפי שכתבתי אני עדיין סבור שרצוי לבחור חונך (מנדטורי) חדש, כולל מתווה חונכות ברור חדש. והחונך והמתווה חייבים באישורו של גארפילד. Dovno - שיחה 00:28, 5 ביוני 2023 (IDT)
@Dovno אם כבר חונכות, החונכות לא צריכה להיות מלווה בחסימה. חונכות מנדטורית על שני חלקים בערך זו הגזמה. לכן אני מבקש להמתין עם הנושא הזה. ורק שתדעו שאני שוקל לפרוש מויקיפדיה בגלל כל הדיון הזה. יפתח ג. - שיחה 00:33, 5 ביוני 2023 (IDT)
זה לא על "שני חלקים בערך". זה על בעיה חוזרת ונשנית בערך אחרי ערך, ובשל כך שלמרות מספר רב של עורכים ותיקים שמנסים לסייע לך לשים לב לשגיאות האלו, אתה מתנער מהביקורת ולכל היותר עושה את המינימום כדי "לנפנף" את ההערות, אפילו אם זה מכניס שגיאות חמורות יותר.
אנחנו ממש לא היינו רוצים שתפרוש - רק תראה עד כמה משתמשים רבים כאן מתגייסים ומנדבים מזמנם כדי לסייע לך. אף אחד לא היה משקיע מאמצים כאלו אם כולנו לא היינו רוצים לסייע לך להשתפר ולהשתלב במיזם. אבל את מגמת השיפור שהראית עד עכשיו צריך להמשיך כדי להגיע לרמה בה תוכל לערוך באופן עצמאי בוויקיפדיה בלי להכניס שגיאות. Dovno - שיחה 00:41, 5 ביוני 2023 (IDT)
@Dovno אני מפסיק כרגע את השתתפותי בדיון, זה יותר מזיק לי מאשר שזה מועיל לי. יפתח ג. - שיחה 00:56, 5 ביוני 2023 (IDT)
יפתח, כבר כמה פעמים כתבתי לך כאן במפורש - כולל ציטוטים - על עובדות שאתה המצאת והכנסת לערך. ובתגובה להערות שלי שינית כך הוכנסו המצאות חדשות. לא, הדברים שהכנסת עכשיו לטיוטה ממש לא כתובים בערך באנגלית (והם שגויים לחלוטין). Dovno - שיחה 00:23, 5 ביוני 2023 (IDT)
היי, אשמח אם תציצו בערכים החדשים שיפתח כתב, יחסי אנטיגואה וברבודה–מקסיקו, יחסי אנגולה–סרביה ויחסי ארגנטינה–קוסובו. ניתן לראות בערכים הללו כי יפתח למד מההערות שניתנו לו. נשאלת השאלה, האם יפתח עדיין זקוק לחונכות. כובש המלפפוניםשיחה 22:29, 5 ביוני 2023 (IDT)
אכן יש שיפור (וזה נכתב גם קודם).
  • יחסי אנטיגואה וברבודה–מקסיקו: מדוע "plastic plates" תורגם בתור "פלטות פלסטיק"?
  • יחסי אנגולה–סרביה: מה פשר המשפט: "בעוד התמיכה הסובייטית בתנועה העממית לשחרור אנגולה גברה באמצע שנות ה-70 של המאה ה-20, סייעה יוגוסלביה במאבקה של התנועה העממית לשחרור אנגולה"? המשפט לא נהיר בעברית, אז הלכתי למקור וראיתי שתורגם פשוט שגוי.
  • יחסי ארגנטינה–קוסובו: בערך מובא ציטוט מ-2008 של שר החוץ של ארגנטינה: "היינו יוצרים תקדים מסוכן שיאיים על סיכויינו להסדר מדיני". התרגום חלקי ולכן פשוט שגוי לחלוטין. החלק החשוב ביותר ממנו מהמקור הושמט ושינה את משמעות המשפט.
בעוד הטעות הראשונית היא טעות תרגום "פשוטה", בשני האחרים הוכנס למרחב הערכים מידע פשוט לא נכון (כפי שהיה ונשאר בערך על יחסי יוון-קונגו). כבר כתבתי שאי אפשר לקבל הכנסת שגיאות למרחב הערכים. הסברתי אתמול שדרושה חונכות, והיום היתה פשוט התעלמות ממה שכתבתי (מדוע הערכים לא נכתבו בטיוטה וצורך בקשת משוב?) והוכנסו שגיאות חדשות אלו.
אני מעביר ערכים אלו לטיוטה, ובשל ההתעלמות מהמסר אני נאלץ להפעיל חסימה ממרחב הערכים חדשים עד שייבחר חונך חדש מוסכם. אם אחד מעורכי הממשק יוכל להפעיל מסנן שרק ימנע מיפתח ליצור ערכים חדשים אני לא מתנגד לזה כתחליף חסימה כדי לאפשר לו לבצע ניטורים שוטפים. Dovno - שיחה 22:41, 5 ביוני 2023 (IDT)
שלום דובנו!
רציתי לומר שאני בדקתי את הערכים שיפתח פרסם היום.
בערך "יחסי אנגולה-סרביה" הוספתי בסוף המשפט "ברכישת נשק", לצורך ההבהרה. גם אילולא התוספת הזאת, אני לא מבין מה לא תקין במשפט.
בערך "יחסי ארגנטינה–קוסובו" הטעות היא לגמרי שלי. הסרתי בטעות את המשפט כשבדקתי היום בצהריים את הערך של יפתח. על כל פנים, תיקנתי את הטעות.
בערך "יחסי אנטיגואה וברבודה-מקסיקו" הסרתי את הביטוי הלא-מובן. להוציא את הביטוי הזה, אני לא רואה שום דבר שגוי בערך, בייחוד לאור העובדה שהוא ערך לא קצר ובעל מקורות.
אני סבור שהחסימה היא צעד מעט קיצוני לעת הזאת. איכות הכתיבה של יפתח השתפרה במידה ניכרת במהלך החודשים האחרונים. חונכות וחסימה רק תחזיר את המצב לקדמותו. כפי שציינתי לעיל, ניתן לראות שבערכים שיפתח כתב היום ניכרת למידה רבה מטעויות העבר. ושוב, שום עורך, כולל אני, לא כותב מושלם. אני אודה לך אם תוכל לשקול בבקשה את שחרור החסימה. כובש המלפפוניםשיחה 23:03, 5 ביוני 2023 (IDT)
בערך "יחסי ארגנטינה–קוסובו" לא הסרת שום חלק מהציטוט הזה היום הצהריים. השגיאה הזו היתה במקור של יפתח ונשארה עד שהעברתי לטיוטה. ושוב: זה רק עוד סימפטום לבעיה שחוזרת על עצמה שוב ושוב. אלו ברובם ערכים קצרמרים (חלקם בני משפטים בודדים בלבד) ועדיין יש בהם שגיאות מהותיות שממש משנות משמעות של משפטים שלא לדבר על הכנסת עובדות לא נכונות. מאוד קיוויתי שלא יהיה צורך בחסימה אבל לאחר התעלמות ממה שכתבתי אתמול והכנסת שגיאות טריות היום למרחב העריכם אי אפשר היה להמשיך כך.
ואין צורך לחזור שוב על השיפור באיכות הכתיבה של יפתח. גם אני וגם אחרים כבר הסכמנו עם זה. אין אחד שטען שהכתיבה שלו לא השתפרה. אבל חוץ ממך תוכל לראות פה מספר רב של משתמשים ותיקים שמסבירים שוב ושוב שעצם זה שיש שיפור לא אומר שעכשיו המצב תקין. לא ראיתי עד כה הפנמה של יפתח לגבי ההערות שהופנו אליו. ראיתי רק נסיון לנפנף אותן הצידה במינימום מאמץ (אפילו אם זה גורם הכנסת שגיאות טריות רק כדי "לתקן" את הטעויות שכבר היו). Dovno - שיחה 23:31, 5 ביוני 2023 (IDT)
Dovno, אני חושבת שהייתה כאן אי הבנה קלה - נראה שיפתח חשב שמספיק שכובש יעבור על הערכים, ולכן הוא לא התעלם מהמסר אלא כן ישם אותו, פשוט לא בצורה שהתכוונת שייושם. אני חושבת שעכשיו אחרי שהדברים נאמרו אקספליסיטלי, אם יפתח יתחייב לא ליצור ערכים במרחב הערכים ולא להעביר בעצמו ערכים מטיוטה, ונקבע שאדם נוסף מלבד כובש יצטרך לעבור עליהם (כאן צריך לחשוב מי זה יהיה), אפשר להוריד את החסימה ולאפשר ליפתח לנטר ולבצע עריכות כמו הורדת יידוע מתאריכים, כמו שכתבת למעלה. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 23:54, 5 ביוני 2023 (IDT)
אני מסכים כאן עם מה שכתבה Saifunny. אני חושב שיפתח מבין כרגע את מצב העניינים, ומה שייקבע כאן, הוא ינהג לפיו. הוא יוכל להמשיך לבצע תיקונים קטנים במרחב הערכים כפי שעשה עד כה, אבל לא יעלה ערכים על דעת עצמו, אלא לפי מה שייקבע. מקווה שאפשר יהיה לבטל את החסימה כעת. אלדדשיחה 00:44, 6 ביוני 2023 (IDT)
כתבתי מאוד ברור אתמול שאין בעיה עם עזרה של כובש המלפפונים בהגהה, אך שלא זה שורש הבעיה ושנחוצה פה חונכות מנדטורית וע"י חונך אחר ובכפוף לאישור מראש של גארפילד. בשל המשך הכנסת שגיאות לערכים נאלצתי להפעיל חסימה. כתבתי במפורש שאין לי התנגדות להסרת החסימה בכפוף למסנן שיחסום את יפתח מיצירת ערכים חדשים. (דגש, תוכל אולי לסייע?). Dovno - שיחה 00:48, 6 ביוני 2023 (IDT)
לפי דברי Dovno, הפעלתי מסנן (52, למי שמתעניין) שימנע יצירת דפים חדשים במרחב הערכים ולפיכך אני משחרר את החסימה. דגש - שיחה 00:46, 6 ביוני 2023 (IDT)
בדיוק תייגתי אותך וכבר ביצעת עוד לפני שהספקתי לשמור את התגובה :-). תודה. Dovno - שיחה 00:49, 6 ביוני 2023 (IDT)
בשמחה. דגש - שיחה 00:55, 6 ביוני 2023 (IDT)
תודה דגש ו-Dovno, אני חושבת שזה פתרון יותר נכון ומדויק שמתאים לסיטואציה. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 01:03, 6 ביוני 2023 (IDT)

הועבר לטיוטה[עריכת קוד מקור]

שלום יודוקוליס,

תודה על תרומתך לוויקיפדיה. נמצא שהערך "ג'ון טיילר (מושל)" שיצרת לא מתאים במצבו הנוכחי למרחב הערכים. הוא הועבר למרחב טיוטה להמשך העבודה, בתקווה שישופר כך שניתן יהיה להחזירו אל מרחב הערכים. הטיוטה זמינה בכתובת הבאה: טיוטה:ג'ון טיילר (מושל).

המלצה: יש לקרוא את הטיוטה בעין ביקורתית תוך שימת לב להערות בדף השיחה, למצוא ערכים טובים על נושאים דומים בוויקיפדיה ולנסות לעצב את הטיוטה לפי דוגמתם בצורה ובתוכן. חשוב לוודא שאין שגיאות כתיב, בעיות לשוניות, ניסוחים לא ברורים או תרגום מכונה. יש לוודא שהתוכן מגובה במקורות אמינים (באמצעות הערות שוליים). הערך צריך לנקוט נקודת מבט נייטרלית ולהכיל עובדות, ללא סופרלטיבים ודעות אישיות.

ויקיפדיה היא מיזם שיתופי, בה דברים נעשים בהסכמה. ניתן להיעזר ב"ידידים הוויקיפדים" להתייעצות ועזרה בחממה. כמו כן יש לנו "ייעוץ לשוני", מדריכי הסגנון וויקיפדיה:מדריך לכתיבת ערכים.

כאשר הטיוטה מוכנה למרחב הערכים, מומלץ לפתוח דיון חדש בדף "ויקיפדיה:העברת דפי טיוטה".

תודה ובהצלחה!
ארז האורזשיחה 14:27, 4 ביוני 2023 (IDT)

תעבירו את זה הלאה[עריכת קוד מקור]

תעבירו את זה הלאה!
סיבת העיטור: כל הכבוד על תרומתך הנרחבת לאתר
העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאתה מעריך, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה3|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}}
עידו כהןדברו איתיאיך אני עורך? • ט"ז בסיוון ה'תשפ"ג • 14:43, 5 ביוני 2023 (IDT)
תודה רבה עידו! יפתח ג. - שיחה 15:55, 5 ביוני 2023 (IDT)

ברכות על שמך החדש[עריכת קוד מקור]

ברכות על שמך החדש!
אני סמוך בטוח שהשינוי החשוב יסייע בשני המישורים ההם, במיוחד במתמשך מביניהם.

מקף ෴‏ 18:49, 6 ביוני 2023 (IDT)

מצטרף לברכות עידו כהןדברו איתיאיך אני עורך? • י"ח בסיוון ה'תשפ"ג • 18:51, 6 ביוני 2023 (IDT)
תודה רבה @מקף ו@Idoc07! יודוקוליס - שיחה 19:50, 6 ביוני 2023 (IDT)
מצטרפת! דג קטן - שיחה 21:20, 6 ביוני 2023 (IDT)
תתחדש! לאן (יהודית1000) - שיחה 23:28, 6 ביוני 2023 (IDT)
תתחדש. איילשיחה 15:40, 7 ביוני 2023 (IDT)
תתחדש, אהבתי את שינוי השם! פרח בשבילך כובש המלפפוניםשיחה 18:08, 7 ביוני 2023 (IDT)
תודה רבה לכם! יודוקוליס - שיחה 22:22, 7 ביוני 2023 (IDT)
סתם לשם הסקרנות, מהי משמעות השם? עידו כהןדברו איתיאיך אני עורך? • כ' בסיוון ה'תשפ"ג • 13:24, 9 ביוני 2023 (IDT)
@Idoc07 אם אתה מכיר ושומע המון את להקת כוורת, אתה בטח יודע במה מדובר. יודוקוליס - שיחה 13:26, 9 ביוני 2023 (IDT)

פיטר ון מוסנברוק[עריכת קוד מקור]

שלום.

תודה על הערך. למעשה, טרם קראתי אותו, ועצרתי בפתיח כדי לברר כמה נקודות:

  • שם המדען: אנא היוועץ בויקיפדיה:ייעוץ לשוני מה התעתיק הנכון. נדמלי שצריך להיות "מסקנברוק", אבל אני לא אוטוריטה. בהסתברות גבוהה התעתיק שבחרת אינו הנכון.
  • יותר דוקר בעין: בעריכתך הראשונה ציינת שמדובר בתרגום מאנגלית. באנגלית כתוב dutch, ובתרגום שלך כתבת "דני". תקוותי שהשגיאה הגסה הזו לא מייצגת את שאר התרגום (ספק אם צריך לומר זאת, אבל אומר בכל זאת: dutch זה "הולנדי", לא "דני" - ככל הנראה כף רגלו של מסקנברוק מעולם לא דרכה בדנמרק).
  • בברכה -

קיפודנחש 21:08, 11 ביוני 2023 (IDT)

המשך: בהמשך הערך מצאתי טענה שהעיר ליידן הייתה בהולנד וכעת היא נמצאת בדנמרק - טענה מפתיעה, שלא משתקפת בערך על העיר עצמה (גם לא בןויקיפדיה בדנית ובהולנדית, ולא במפה). אנא עבור על הערך בעין ביקורתית, ונכש ממנו שגיאות גסות כאלה. קיפודנחש 21:15, 11 ביוני 2023 (IDT)
שלום @קיפודנחש:
  • פתחתי דיון במאי 2023 על כך ואלדד הציע לי את התעתיק פיטר ון מוסנברוק.
  • הבנתי, אתקן זאת.
  • טעות שלי, אתקן גם אותה.
יודוקוליס - שיחה 22:03, 11 ביוני 2023 (IDT)
אכן, פיטר ואן מוסנברוק. אלדדשיחה 22:31, 11 ביוני 2023 (IDT)
תודה! שמחתי לשמוע ש"ייעוץ לשוני" מוכר לך (אגב, שים לב שבגוף הערך השם מופיע לפחות פעם אחת בכתיב שונה - מושנברוק).
לגבי עצתו של @Eldad: יש לי אליו הרבה כבוד, לא רק אבל בעיקר בשאלות לשוניות.
however, כדאי לוודא כששואלים שאלה, שמספקים את מירב הנתונים: ספציפית, ויקיפדיה בגרמנית מספקת תעתיק IPA, כזה: "mʌsxənˈbɾuk". זו לא המומחיות שלי, אבל להבנתי זה "מסחנברוק" לא מוסנברוק. (אלדד, מה אתה אומר?) אייעץ לנסות למצוא מקור עם אודיו, או מקור IPA נוסף, או להסתמך על הגרמנית.
האמת, פנייתי המקורית אכן מתאימה לדף שיחתך, אבל המשך הדיון מתאים כנראה יותר בדף השיחה של הערך - חוש חופשי להעביר את הדיון הזה לשם. בברכה - קיפודנחש 22:31, 11 ביוני 2023 (IDT)
(תגובתי הקודמת נכתבה לפני שאלדד הגיב כאן, אם כי כנראה נשמרה שבריר שנייה אחר כך). קיפודנחש 22:33, 11 ביוני 2023 (IDT)
בוודאי. היות שהיה מדובר בשם מעט בעייתי, כי זה שונה בגרמנית, ואולי גם בשפות אחרות, דאגתי לוודא בזמנו, לפני שעניתי ליודוקוליס. אפשר לראות/לשמוע כאן, קיפודנחש. אלדדשיחה 22:52, 11 ביוני 2023 (IDT)
מעניינת אי ההתאמה עם מה שכתוב בויקיגרמנית (אלא אם טעיתי בפענוח ה-IPA, ואז הכל מסתדר) - הנחתי שההגייה שהם מציינים מתייחסת לשפת המקור, לאו דווקא גרמנית. מעניין גם שבאוזן שלי האודיו נשמע יותר שי"ן מאשר סמ"ך, אבל כמובן שסמכותו של אלדד מקובלת עלי.
לפחות את הקטע שמדבר על התעתיק כדאי להעביר לדף השיחה של הערך, כדי לחסוך מהעורך הבא שיעשה אותה טעות כמוני בזבוז זמנם של אחרים. בברכה - קיפודנחש 23:29, 11 ביוני 2023 (IDT)

קישורים של מינויים באקדמיה[עריכת קוד מקור]

שלום, חבל שאתה לא בודק – לפחות אחרי העריכה – שהקישורים שלך תקינים (הם לא). חזרתישיחה 01:25, 14 ביוני 2023 (IDT)

@חזרתי אני משתמש בבוקמרלט ולכן ייתכן שהקישורים לא היו תקינים. יודוקוליס - שיחה 01:26, 14 ביוני 2023 (IDT)
אז מה? זה לא פותר מאחריות לבדיקה. חזרתישיחה 01:37, 14 ביוני 2023 (IDT)
@חזרתי אשתדל בפעם הבאה לבדוק את הקישורים מהאקדמיה ללשון, אבל היית יכול להעיר על כך בתקציר העריכה. יודוקוליס - שיחה 01:41, 14 ביוני 2023 (IDT)
על הערות בתקציר העריכה לא ממש נשאר תיעוד, ואין לך אפשרות להגיב עליהן. דווקא עדיף לכתוב דברים כאלו בדף השיחה. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 07:53, 14 ביוני 2023 (IDT)
ועוד משהו שחשוב להקפיד עליו להבא - אם אתה מוסיף את הערת השוליים הראשונה בערך, צריך להוסיף פרק ״הערות שוליים״. אחרת, ההערה מרחפת לה במיקום מוזר בערך. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 07:57, 14 ביוני 2023 (IDT)

יחסי הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו–יוון[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב. האם אתה מתכנן להשלים את כתיבת הערך הזה? בברכה. על הטוב - שיחה 21:20, 17 ביוני 2023 (IDT)

היי. היה לי שבוע עמוס במיוחד, אבל בכוונתי לעבוד איתו עליו בקרוב. תאו הארגמן - שיחה 21:31, 17 ביוני 2023 (IDT)
@על הטוב בעיקרון סיימתי לכתוב אותו, רק נותר לבצע עריכה לשונית. יודוקוליס - שיחה 22:36, 17 ביוני 2023 (IDT)
אתה מתכנן לבצע את העריכה הזו בתקופה הקרובה? בברכה. על הטוב - שיחה 22:38, 17 ביוני 2023 (IDT)
@על הטוב אני חושב שאפילו היום, וכפי שאמר לפני @PurpleBuffalo, הוא יעבוד איתי על הערך הזה ואני מאמין שמחר או מחרתיים הוא כבר יהיה במרחב הערכים. יודוקוליס - שיחה 22:39, 17 ביוני 2023 (IDT)
מעולה. תודה רבה לך. בברכה. על הטוב - שיחה 22:42, 17 ביוני 2023 (IDT)

נס ציונה[עריכת קוד מקור]

שלום רב,

תודה על עבודתך החשובה בניטור דפי ויקיפדיה. נתקלתי בשחזור השחתה שביצעת, שנעשה באופן חלקי בלבד. השחזור בוצע, מן הסתם, על בסיס ניטור מתמיד של השינויים האחרונים. על מנת למנוע מקרים של שחזור חלקי יש לבדוק היטב את הגרסאות הקודמות, כדי לוודא שהן נקיות מהשחתות, ובמקרה הצורך לבצע שחזור עמוק כנדרש, על פי המתואר כאן.

בברכה, עידו כהןדברו איתיאיך אני עורך? • ל' בסיוון ה'תשפ"ג • 12:12, 19 ביוני 2023 (IDT)

בסדר, תודה. יודוקוליס - שיחה 17:11, 19 ביוני 2023 (IDT)

כוכב בשבילך![עריכת קוד מקור]

הכוכב המקורי
כל הכבוד על תרומתך הנרחבת לוויקיפדיה! עידו כהןדברו איתיאיך אני עורך? • ח' בתמוז ה'תשפ"ג • 23:57, 26 ביוני 2023 (IDT)
תודה רבה עידו! יודוקוליס - שיחה 23:59, 26 ביוני 2023 (IDT)
בשמחה! דרך אגב, האם אתה הולך להגיע למפגש יום הולדת 20 עוד שבועיים וחצי? עידו כהןדברו איתיאיך אני עורך? • ח' בתמוז ה'תשפ"ג • 00:01, 27 ביוני 2023 (IDT)
@Idoc07 בהחלט! רק אני מקווה שאצליח לקום בזמן... יודוקוליס - שיחה 00:05, 27 ביוני 2023 (IDT)
יופי! גם אני מתכנן להגיע! האמת שגם לי קשה לקום בזמן, צריך להעיר אותי. אני חושב שבלילה לפני אני אלך לישון מוקדם. אני מתכנן להגיע ברכבת, אז אני בכלל צריך להתעורר מוקדם. בכל אופן, בהצלחה לקום בזמן, מחכה לראותך פנים מול פנים. עידו כהןדברו איתיאיך אני עורך? • ח' בתמוז ה'תשפ"ג • 00:08, 27 ביוני 2023 (IDT)

כללי החונכות[עריכת קוד מקור]

היי יודוקוליס. אני מוצא לנכון לנסח את הכללים שדיברנו עליהם בפורמטים אחרים, ולהעלות אותם כאן על מנת שתהיה שקיפות מול יתר חברי הקהילה.

מבחינתי החונכות המנדטורית כוללת רק תרגומים משפות אחרות לעברית. בכל היתר אתה רשאי לפעול חופשי (לרבות כתיבת ערכים מקוריים, הצבעות, דיונים וכן הלאה).

כשארגיש שהתרגומים הופכים שוטפים, נתקדם הלאה. אציין שאתה מתקדם יפה, ואני רואה (ושמח) שאתה לומד מהניסיון. תאו הארגמן - שיחה 08:36, 29 ביוני 2023 (IDT)

בדוק עריכות אוטומטית[עריכת קוד מקור]

שלום יודוקוליס,

כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, סומנת כ"בדוק עריכות אוטומטית". על משמעות ההגדרה החדשה שלך ניתן לקרוא בדף "ויקיפדיה:מערכת בקרת שינויים".

עיקר ייעודו של הסימון הוא להקל על מלאכתם של המנטרים.

כל מה שיכולת לעשות עד היום עדיין אפשרי, ובנוסף, כעת יש ביכולתך לערוך דפים ברמת "הגנה מוגברת", לבדוק כמה עורכים עוקבים אחרי כל דף (דרך "מידע על הדף" בתפריט הימני, או בעזרת סקריפט מספר 33 בויקיפדיה:סקריפטים), ולראות את תוכן הדף מיוחד:דפים שאינם במעקב.

מאחר שכעת פחות מעריכותיך ינוטרו, מומלץ מאוד לקרוא את המדריכים החשובים הבאים, אם לא עשית זאת עד כה: ויקיפדיה:לשון, איכותם של מקורות.

בברכה, תאו הארגמן - שיחה 13:46, 13 ביולי 2023 (IDT)

יודוקוליס יקר, שיפור מהותי שכבר ציינתי. זכור שיש בינינו סיכום מסוים. הגם שאני מאוד עסוק בימים אלה, בשלב זה אנחנו עדיין תחת חונכות מנדטורית, אך מוגבלת לתחום אחד בלבד (תרגומים). ברכות, איחולים, והרבה הצלחה. תאו הארגמן - שיחה 13:46, 13 ביולי 2023 (IDT)
ברכות! אלדדשיחה 13:47, 13 ביולי 2023 (IDT)
תודה לשניכם! יודוקוליס - שיחה 14:00, 13 ביולי 2023 (IDT)
מזל טוב! עידו כהןדברו איתיאיך אני עורך? • כ"ד בתמוז ה'תשפ"ג • 17:58, 13 ביולי 2023 (IDT)
תודה עידו! יודוקוליס - שיחה 06:56, 14 ביולי 2023 (IDT)
מזל טוב! ‏Eitanbb💬 ✏️ 📋 13:55, 14 ביולי 2023 (IDT)
תודה איתן! יודוקוליס - שיחה 14:10, 14 ביולי 2023 (IDT)
תתחדש! דג קטן - שיחה 21:11, 16 ביולי 2023 (IDT)
תודה לך! יודוקוליס - שיחה 21:12, 16 ביולי 2023 (IDT)
תתחדש, איילשיחה 02:20, 31 ביולי 2023 (IDT)
תודה לך! יודוקוליסבואו נדבר • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 02:22, 31 ביולי 2023 (IDT)
ברכות, אני רואה שבבין הזמנים אתה פעיל באישון ליל... שמיה רבהשיחה • י"ג באב ה'תשפ"ג • 02:28, 31 ביולי 2023 (IDT)
@שמיה רבה ברוב הזמן אכן, אבל לפעמים אני ישן מוקדם. יודוקוליסבואו נדבר • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 02:33, 31 ביולי 2023 (IDT)

כוכב מכל הלב![עריכת קוד מקור]

כוכב הנחמדים
שמחתי מאוד להיפגש ולדבר איתך פנים מול פנים היום. עידו כהןדברו איתיאיך אני עורך? • כ"ה בתמוז ה'תשפ"ג • 15:17, 14 ביולי 2023 (IDT)
@Idoc07 תודה רבה, כנ"ל! יודוקוליס - שיחה 15:17, 14 ביולי 2023 (IDT)

סמואל ג'. קירקווד[עריכת קוד מקור]

שלום, אנא בדוק היטב את עריכתך – בתבנית {{תפקיד מנהיג}} של|תפקיד4= יש פעמיים|סגן 1=: גם |סגן 1= ניקולס ראש {{ש}} ג'ון נידהאם וגם |סגן 1=ג'ושוע ניובולד. אנא בדוק ותקן. חזרתישיחה 01:11, 27 ביולי 2023 (IDT)

@חזרתי בסך הכל טעות טכנית, לא צריך לעשות מזה פיל. יודוקוליס - שיחה 01:17, 27 ביולי 2023 (IDT)
למה תגובה כזו? הערך נכנס לקטגוריה:דפים שמשתמשים בפרמטרים כפולים בקריאות לתבניות לניקוי מיידי ורציתי לתקן. בהצלחה. חזרתישיחה 01:20, 27 ביולי 2023 (IDT)
@חזרתי לא היית צריך, אני הייתי צריך. יודוקוליס - שיחה 01:21, 27 ביולי 2023 (IDT)

קישורים פנימיים מיותרים[עריכת קוד מקור]

שלום יודוקוליס. למה אתה ממשיך להוסיף קישורים לערכי שנים? (לדוגמה, רק מהיום: דני סנדרסון, גלעד שליט). לאן (יהודית1000) - שיחה 23:36, 30 ביולי 2023 (IDT)

@לאן למה זה מיותר? יש הרבה מאוד קישורי שנים בערכים האלה. יודוקוליסבואו נדבר, הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 23:40, 30 ביולי 2023 (IDT)
כמו שכבר הסברתי, זה מיותר כי שנה היא מושג טריוויאלי והקישור לא מוסיף לקוראים מידע רלוונטי. מלבד זאת, יש מדיניות שבה מוסבר מדוע יש להימנע מקישור יתר, ובפרט מצוין בה שאין לקשר לערכי שנים. לאן (יהודית1000) - שיחה 23:45, 30 ביולי 2023 (IDT)
@לאן יש הרבה שמוסיפים קישורים לשנים לערכים, אז מה? צריך לעשות מזה פיל? יודוקוליסבואו נדבר • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 23:56, 30 ביולי 2023 (IDT)
לא, צריך להפסיק עם זה. לאן (יהודית1000) - שיחה 23:58, 30 ביולי 2023 (IDT)
אין לי כבר מה לכתוב, בסך הכל מדובר בפרט מאוד שולי. יודוקוליסבואו נדבר • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 00:08, 31 ביולי 2023 (IDT)
לא משנה כמה זה נראה לך שולי, אם יש מדיניות שאומרת לא לעשות משהו, אתה לא יכול לעשות אותו בכל זאת סתם כי בא לך. זה תמוה במיוחד אם כבר העירו לך על זה בעבר. פשוט תימנע מהפעולה הזו - זה לא מסובך. לאן (יהודית1000) - שיחה 15:17, 31 ביולי 2023 (IDT)
יש כמוני עוד הרבה, אבל אשתדל להימנע מכך ככל הניתן. יודוקוליסבואו נדבר • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 15:19, 31 ביולי 2023 (IDT)

בדיקת זכות הצבעה[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע האם אתה משתמש בסקריפט או לא, אבל אתה עושה זאת לא נכון. שים לב שרק בהצבעה הזו שגית כבר פעמיים. התו השמיניהבה נשוחח 12:51, 4 באוגוסט 2023 (IDT)

@התו השמיני אני משתמש בסקריפט, מה עשיתי לא נכון? יודוקוליסבואו נדבר • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 12:53, 4 באוגוסט 2023 (IDT)
סליחה שאני מתערב, אבל הצלחתי להבין לבד מה עשית לא נכון. אני מבין שכנראה בדקת בסקריפט אם יש למשתמש זכות הצבעה היום, ראית שכן, אז החזרת את הצבעתו לפסקה של בעלי זכות ההצבעה. אולם, על פי מדיניות ההצבעה רק משתמשים רשומים בעלי ותק של 30 ימים ו־100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה הם בעלי זכות הצבעה. הזמן שהיית צריך להזין בסקריפט, הוא של תחילת ההצבעה, כלומר 13:26, 28 ביולי 2023. בדקתי בעצמי, ואין למשתמש זכות הצבעה. בברכה, עידו כהןדברו איתיאיך אני עורך? • י"ז באב ה'תשפ"ג • 13:00, 4 באוגוסט 2023 (IDT)
@Idoc07 הבנתי, תודה. יודוקוליסבואו נדבר • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 13:01, 4 באוגוסט 2023 (IDT)
תודה עידו. יפתח, הטעות האחרונה שלך היא כנראה כי בדקת את המשתמש השני בחתימה, ולא את המשתמש שהניח את ההודעה ולא חתם. התו השמיניהבה נשוחח 13:22, 4 באוגוסט 2023 (IDT)
@התו השמיני אוקיי, סליחה. יודוקוליסבואו נדבר • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 13:24, 4 באוגוסט 2023 (IDT)
הכל בסדר, ככה לומדים. עם זאת, אולי היה כדאי להשאיר את הלימודים להצבעה קצת פחות נפיצה 😅 התו השמיניהבה נשוחח 13:25, 4 באוגוסט 2023 (IDT)
@התו השמיני ההצבעה ממילא נסגרה אז זה כנראה פחות רלוונטי. יודוקוליסבואו נדבר • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 13:26, 4 באוגוסט 2023 (IDT)

תעבירו את זה הלאה![עריכת קוד מקור]

תעבירו את זה הלאה!
סיבת העיטור: תודה רבה על הסיוע שלך בהורדת יידוע מתאריכים, וכן על הזמן הרב שאתה משקיע לשם הרחבת ערכים!
העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאתה מעריך, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה3|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}}
כובש המלפפוניםשיחה 10:12, 11 באוגוסט 2023 (IDT)
תודה רבה כובש! יודוקוליסבואו נדבר • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 12:39, 11 באוגוסט 2023 (IDT)

תעבירו את זה הלאה! 2[עריכת קוד מקור]

תעבירו את זה הלאה!
סיבת העיטור: השקעה רבה מאוד במיזם
העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאתה מעריך, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה3|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}}
עידו כהןדברו איתיאיך אני עורך? • א' באלול ה'תשפ"ג • 13:59, 18 באוגוסט 2023 (IDT)
תודה רבה עידו! יודוקוליסבואו נדבר • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 14:13, 18 באוגוסט 2023 (IDT)

קטגוריה:ארץ ישראל: בעלי חיים שחיים בערים[עריכת קוד מקור]

נא לא לשנות את שם הקטגוריה בנתיים, מתנהל דיון בדף השיחה של הקטגוריה. תודה. נריה - 💬 - 17:04, 20 באוגוסט 2023 (IDT)

@Neriah ממש לא מתנהל דיון לשינוי שם, מתנהל דיון חשיבות, יש הבדל, השם לא תקין לשונית ויש לשנות אותו באופן מיידי. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 17:05, 20 באוגוסט 2023 (IDT)
אם תקרא את הדיון עד הסוף, תראה שהדיון הולך לכיוון שינוי שם לקטגוריה, וחבל לשנות סתם בנתיים. נריה - 💬 - 17:08, 20 באוגוסט 2023 (IDT)
@Neriah קראתי את המשך הדיון, זה פשוט לא נכון, העיקר שם הוא על חשיבות הערך. יתרה מכך, את הקטגוריה פתח אנונימי שכנראה לא מבין את הכללים הנהוגים בקטגוריות, אפילו לא צריך לקיים דיון בנוגע לשינוי השם, יש לעשות זאת במיידי. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 17:10, 20 באוגוסט 2023 (IDT)
אם זה כ"כ חשוב לך, אז בסדר... תעביר את הקטגוריה ואעביר את הערכים באופן אוטומטי (חבל לעבור דף דף ). נריה - 💬 - 17:15, 20 באוגוסט 2023 (IDT)
@Neriah אתה מוזמן לשאול את בעל הידע בלשון ובהגהה, הם יגידו לך את אותו הדבר. בינתיים אשחזר את העריכות שביצעתי. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 17:17, 20 באוגוסט 2023 (IDT)
זה לא לשון והגהה, זה הסטנדרטים כאן. זה אכן כותרת דף שאינה כתובה נכון, אבל לדעתי חבל לשנות. רוצה - תשנה. לא רוצה - אתה מוזמן לשחזר בעצמך, אבל אם אתה רוצה לחסוך זמן אתה יכול לבקש ממני (שחזור מהיר יעיל במקרים כאלו :)). לשיקולך. נריה - 💬 - 17:21, 20 באוגוסט 2023 (IDT)
@Neriah אז אשמח אם תשחזר זאת בשחזור מהיר. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 17:39, 20 באוגוסט 2023 (IDT)
יבוצע תכף, וסליחה על כל התיוגים האוטומטיים. נריה - 💬 - 17:44, 20 באוגוסט 2023 (IDT)
@Neriah בסדר. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 17:45, 20 באוגוסט 2023 (IDT)
בוצע בוצע נריה - 💬 - 17:48, 20 באוגוסט 2023 (IDT)
@Neriah תודה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 17:53, 20 באוגוסט 2023 (IDT)

הרצי הלוי[עריכת קוד מקור]

תודה, טעות שלי. אלעדב. - שיחה 08:15, 22 באוגוסט 2023 (IDT)

@אלעדב. הכל בסדר :) יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:31, 22 באוגוסט 2023 (IDT)

לצערי איני יודע להוסיף תמונות כיום. מה שיכולתי לתרום בוצע.תום - שיחה 08:41, 22 באוגוסט 2023 (IDT)

@01iproject09 תודה על כתיבת הערך. יש עוד הרבה ערכים לכתוב, כדאי לך לחפש בוויקי האנגלית ערכים על יחסי חוץ בין מדינות שאינם קיימים בעברית. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:32, 22 באוגוסט 2023 (IDT)
אעשה זאת בחסך שינה בלילה :)תום - שיחה 19:35, 22 באוגוסט 2023 (IDT)
@01iproject09 בהצלחה! אם תרצה אוכל להציע לך רעיונות לערכים. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:36, 22 באוגוסט 2023 (IDT)
בשמחה!תום - שיחה 19:39, 22 באוגוסט 2023 (IDT)

כוכב איכותי![עריכת קוד מקור]

כוכב איכותי
על השקעה בפרטים הקטנים, כל הכבוד. לאן (יהודית1000) - שיחה 14:17, 25 באוגוסט 2023 (IDT)
@לאן תודה רבה! יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 14:18, 25 באוגוסט 2023 (IDT)
בכיף. סתם שתדע, כשאתה מוסיף תיוג בעריכה נפרדת מהחתימה התיוג לא נשלח. כדי רוצה להוסיף תיוג לתגובה שכבר כתבת צריך לחתום מחדש. לאן (יהודית1000) - שיחה 14:32, 25 באוגוסט 2023 (IDT)
@לאן סבבה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 18:11, 28 באוגוסט 2023 (IDT)

יחסי בלארוס–ליכטנשטיין[עריכת קוד מקור]

היי :)
הבחנתי בערך בעריכתך זו. אין ממש צורך להוסיף שם רווחים, כי התצוגה למעשה מגיעה מהמערכת, ולא על סמך רווחים שהושארו או לא הושארו. סתם, אולי תרצה לחסוך לעצמך את העריכה הזאת. :) אלדדשיחה 07:56, 2 בספטמבר 2023 (IDT)

@Eldad הרווחים נעשו באופן אוטומטי, כאשר הוספתי קובץ מפה לתבנית. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 07:58, 2 בספטמבר 2023 (IDT)
אהה. תודה :) אם כך, לא השקעת בכך עבודה לבטלה. נרגעתי אלדדשיחה 07:59, 2 בספטמבר 2023 (IDT)
@Eldad שמח לשמוע :) יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 08:07, 2 בספטמבר 2023 (IDT)

ישראל#שם המדינה[עריכת קוד מקור]

הדף מוגן לעריכה תוכל להוסיף בסוף הקטע הערה עם הכיתוב: להרחבה ראו: רבקה בילבוים, "היא מדינת ישראל" : השיח הציבורי על שם המדינה, יד יצחק בן צבי, ירושלים 2018.

בתודה יצחק השמשי - שיחה 14:45, 13 בספטמבר 2023 (IDT)

@יצחק השמשי זה לא עובד כך, אני צריך לקרוא את הספר שציינת. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 14:53, 13 בספטמבר 2023 (IDT)
אתה רק מפנה להרחבה אתה לא מסמן כמקור, זה לא בעיה. יצחק השמשי - שיחה 14:54, 13 בספטמבר 2023 (IDT)
@יצחק השמשי אם כך, אני חושב שהפתרון הוא להוסיף את הספר שציינת לפסקה "לקריאה נוספת". יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 14:56, 13 בספטמבר 2023 (IDT)
אני חושב שאם יוצרים פיסקה כזו יש למלא אותה, עשה כרצונך. יצחק השמשי - שיחה 14:57, 13 בספטמבר 2023 (IDT)

מדליית ברונזה עבורך![עריכת קוד מקור]

על ההגעה ל30,000 עריכות! אמנם באיחור של כמה שעות, אבל אני מקווה שזה בסדר קריצה. נריה - 💬 - 21:32, 22 באוקטובר 2023 (IDT)
@Neriah ברור שזה בסדר! תודה על המדלייה! יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:36, 22 באוקטובר 2023 (IDT)
תודה לך.. נריה - 💬 - 21:45, 22 באוקטובר 2023 (IDT)

ביכורים[עריכת קוד מקור]

שלום יודוקוליס/ארכיון 3, ותודה על תרומתך לוויקיפדיה. שמים לב לפעילותך המבורכת כאן בזמן האחרון.

רציתי להזמין אותך להשתתף במיזם "ויקיפדיה:ביכורים", המארח פעם בחודש ויקיפדים בשנה הראשונה לפעילותם, ונותן להם במה להציג את עצמם. נשמח מאוד אם תרצה להשתתף ולכתוב כמה מילים, למשל על תחומים בהם אתה תורם בוויקיפדיה, על צעדיך הראשונים וחוויית ההתאקלמות כאן ואולי הערות על כך, תכנוניך להמשך, אולי נושא שהיית רוצה לקדם ולשתף את הקהילה לגביו - הבמה שלך, כל מה שנראה לך מתאים. אפשר להסתכל בדף המיזם ולקבל השראה מוויקיפדים קודמים שהשתתפו.

אם מתאים לך, תוכל לכתוב טיוטה בדף משתמש:יודוקוליס/ארכיון 3/ביכורים. אשמח לסייע בכל שאלה והערה.

אז מה דעתך?...

בברכה, כובש המלפפוניםשיחה 22:21, 23 באוקטובר 2023 (IDT)

@כובש המלפפונים תודה על ההצעה. אשמח מאוד! יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 22:59, 23 באוקטובר 2023 (IDT)
בסדר גמור! שלח לי הודעה כשתסיים לכתוב כובש המלפפוניםשיחה 23:02, 23 באוקטובר 2023 (IDT)
@כובש המלפפונים אוקיי. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 23:02, 23 באוקטובר 2023 (IDT)
@כובש המלפפונים אני חושב שסיימתי, אשמח אם תקרא. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 23:44, 23 באוקטובר 2023 (IDT)

יוסף חדאד[עריכת קוד מקור]

היי, מה שלומך,
ראיתי שהוספת קישור לשנה כלשהי (נדמה לי 2011) בערך על יוסף חדאד. כפי שכבר ראינו, ואימצנו, אין משמעות לסימון שנה בתור קישור (כשהיא מופיעה סתם כשנה בתוך פסקה כלשהי בערך). לא נראה שיש תועלת בקישור כזה. אז כשאני רואה מישהו שמוסיף קישורים כאלה, אני מסביר בדף השיחה (שזו בעצם ברכה לבטלה). אם הם כבר קיימים, שיהיו, ממילא הם לא מפריעים. אלדדשיחה 23:38, 26 באוקטובר 2023 (IDT)

אני לא רואה ממש טעם לעבור על ערך, למחוק קישור מערך של שנה באחת הפסקאות, ולהוסיף קישור לשנה אחרת בפסקה אחרת. זה לא מוסיף לקורא ערך מוסף לערך, כי אם הוא ילחץ על הקישור לשנה, הוא לא יגיע לפרטים שנוגעים לנשוא הערך. אלדדשיחה 23:45, 26 באוקטובר 2023 (IDT)
@Eldad לא הוספתי קישור ל-2021 (לא 2011 כפי שכתבת). הקישור היה כבר קודם לכן, פשוט הזזתי אותו לחלק קודם בערך. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 01:07, 27 באוקטובר 2023 (IDT)
מיותר :) זה מה שניסיתי להגיד לך. אל תיגע בקישורי השנים. זה בזבוז זמנך... למעשה, הקישור שהזזת היה מיותר מלכתחילה (אילו רצית לתרום לערך, יכולת למחוק אותו, גם מהמקום שהזזת אותו אליו). אבל, לדעתי, פשוט אל תיגע. כדי לא לבזבז את זמנך על עריכה לא תורמת בעליל לערך. אלדדשיחה 10:19, 27 באוקטובר 2023 (IDT)
@Eldad הבנתי, תודה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 12:09, 27 באוקטובר 2023 (IDT)

התנגשות[עריכת קוד מקור]

חשבת שהעליתי והלכתי? ביקורת - שיחה 19:23, 31 באוקטובר 2023 (IST)

@ביקורת ממש לא, פשוט רציתי להקל עליך. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:48, 31 באוקטובר 2023 (IST)
אז התנגשנו... בקיצר, אתה יכול עדיין להקל עלי, למצוא ערכים של אנשי חמאס מפורסמים שמתו לפני למעלה משנתיים ועדיין אין תמונה חופשית שלהם, ולהעלות בינתיים בשימוש הוגן. ביקורת - שיחה 19:50, 31 באוקטובר 2023 (IST)
@ביקורת סבבה, אני מקווה שאתה לא כועס עלי או משהו כזה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 20:00, 31 באוקטובר 2023 (IST)
חלילה. ביקורת - שיחה 20:24, 31 באוקטובר 2023 (IST)
@ביקורת אוקיי, רק רציתי לוודא. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 20:28, 31 באוקטובר 2023 (IST)

כוכב ניטור![עריכת קוד מקור]

כוכב המנטרים
עבודה נהדרת בניטור! כל הכבוד! אלעדב. - שיחה 12:27, 1 בנובמבר 2023 (IST)
תודה @אלעדב. מקווה שכשאהיה מנטר אוכל לתרום אף יותר. תודה גם על תרומתך בתחום זה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 12:29, 1 בנובמבר 2023 (IST)
באמת לא ברור לי איך עדיין אין לך הרשאות מנטר. אלעדב. - שיחה 12:32, 1 בנובמבר 2023 (IST)

Animal[עריכת קוד מקור]

שלום יודוקוליס. לפני שהופכים דף הפניה לדף פירושונים, יש לתקן את כל הערכים שהפנו אליו, כדי שלאחר השינוי לא יתחילו להפנות לדף פירושונים. דף הפניה כזה נוצר באופן אוטומטי כשמבצעים שינוי שם, ולכן הזמן הנכון לתקן הפניות כאלה הוא בין ההעברה לבין הפיכת הדף לדף פירושונים. השינוי שביצעת גרם לכך שכ-31 ערכים ותבנית אחת (שאני מקווה שהיא מקור רוב הבעיה) התחילו להפנות לדף הפירושונים. נא תקן זאת. בברכה, ‏Virant‏ (שיחה) 10:07, 5 בנובמבר 2023 (IST)

בוצע בוצע על ידי ו-Hello513. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 10:17, 5 בנובמבר 2023 (IST)
תודה. ‏Virant‏ (שיחה) 10:39, 5 בנובמבר 2023 (IST)

מנטר[עריכת קוד מקור]

שלום יודוקוליס,

כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, קיבלת הרשאת ניטור. אנא קרא/י על משמעות ההגדרה החדשה שלך בדפים "ויקיפדיה:מנטר" ו"ויקיפדיה:איך לנטר ולהישאר בחיים".

ההרשאה מעניקה לך את היכולות הבאות:

  • יכולת להבחין בין "עריכות בדוקות" לעריכות לא-בדוקות בדף השינויים האחרונים, ברשימת המעקב ובדפי השוואה בין גרסאות.
  • סימון עריכות של אחרים כבדוקות במערכת בקרת השינויים.
  • שחזור מהיר של דפים (מומלץ להיעזר גם בגאדג'ט שמאפשר להכניס תקציר לשחזור).
  • צפייה ברשימה של דפים שאינם במעקב (כלול בהרשאת "בדוק עריכות אוטומטית").
  • שינוי שם דף משתמש (דף במרחב משתמש), או שינוי שם של דף לדף משתמש. שינוי זה לא ישנה את שם המשתמש, אלא יעביר את התוכן שבדף, על כל גרסאותיו, לדף אחר. משתמשים ללא הרשאה זו רשאים להעביר למרחב המשתמש או ממנו רק דפי משנה (או לדפי משנה – בהתאמה).
  • יתר ההרשאות הכלולות בהרשאת בדוק עריכות אוטומטית.

בברכה, תאו הארגמן - שיחה 10:27, 5 בנובמבר 2023 (IST)

בהצלחה תאו הארגמן - שיחה 10:28, 5 בנובמבר 2023 (IST)
@PurpleBuffalo תודה רבה! יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 10:28, 5 בנובמבר 2023 (IST)
בהצלחה! באמת הגיע הזמן. אלעדב. - שיחה 10:29, 5 בנובמבר 2023 (IST)
תתחדש על ההרשאה. עשית מעל ומעבר, באמת הגיע לך . ארז האורזשיחה 10:38, 5 בנובמבר 2023 (IST)
בהצלחה! סע בזהירות! :) עידו כהןדברו איתיאיך אני עורך? • כ"א בחשוון ה'תשפ"ד • 10:49, 5 בנובמבר 2023 (IST)
בהצלחה! כל הכבוד! ‏Eitanbb💬 ✏️ 📋 15:07, 5 בנובמבר 2023 (IST)
בהצלחה תת-אלוף יודוקוליס! כובש המלפפוניםשיחה 19:04, 5 בנובמבר 2023 (IST)
@כובש המלפפונים *רב-סרן, ותודה לך ולכולכם. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:05, 5 בנובמבר 2023 (IST)
בהחלט הגיע הזמן, ובהצלחה! הגבתי לך עכשיו על השאלה מפעם, למרות שכבר פחות רלוונטי קריצה. נריה - 💬 - 01:41, 6 בנובמבר 2023 (IST)
באיחור של כמה ימים, תודה @Neriah. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 23:42, 9 בנובמבר 2023 (IST)
מ ז ל ט ו ב ! , רק עכשיו שמתי לב, עם כל הימים העמוסים האחרונים. המון המון בהצלחה, וכמובן, בהנאה! אלדדשיחה 10:39, 13 בנובמבר 2023 (IST)
תודה אלדד! יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 12:02, 13 בנובמבר 2023 (IST)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── היי, זכור לבדוק בהיסטוריית הגרסאות, שאיזה משחית לא מתפספס. אלעדב. - שיחה 10:13, 13 בנובמבר 2023 (IST)

@אלעדב. בסדר גמור, תודה רבה ששמת לב. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 12:03, 13 בנובמבר 2023 (IST)

לגבי הידעת[עריכת קוד מקור]

אני רואה שכדי לארכב צריך להכריע בדיון, ולפי הנהלים רק לחברי המערכת יש סמכות בלתי מוגבלת להכריע (שזה דבר בעייתי בפני עצמו, אם כי לא מאוד מפתיע לאור העובדה שחגי אדלר קבע את הנהלים). אם אתה רוצה, תכריע לגבי כל קטע, ואז אני אארכב, אבל לגבי רובם הדיון שהתנהל מינימלי ואני לא יכול להכריע בעצמי ללא כל ניסיון במיזם... פעמי-עליון - שיחה 21:41, 16 בנובמבר 2023 (IST)

@פעמי-עליון אין בידי הסמכות לכך, הסמכות היא כרגע בידי @חמויישה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:42, 16 בנובמבר 2023 (IST)
בעיה... אני מציע שתבקש ממנו ייפוי כוח, אם אתה חושב שהוא יסמוך עליך. בנוסף, אפרסם במזנון ובלוח המודעות קיראה להשתתפות במיזם. פעמי-עליון - שיחה 21:44, 16 בנובמבר 2023 (IST)
@פעמי-עליון אין לי בעיה לטפל במיזם, אני פשוט צריך אישור לכך, ואם תרצה להצטרף ולעזור אשמח מאוד. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:45, 16 בנובמבר 2023 (IST)
אני לא רוצה להצטרף בטווח הארוך, אלא לעזור בבעיות הדחופות... ונראה שיש הרבה כאלה. הנהלים שם פשוט לא מובנים לי, נראה שכל הסמכות מרוכזת בידי חברי המערכת בלי כללים בסיסיים. פעמי-עליון - שיחה 21:52, 16 בנובמבר 2023 (IST)
@פעמי-עליון לי אין בעיה לטפל במיזם גם בטווח הקרוב וגם בטווח הארוך. אני מנסה גם לתרום למאמץ ומקווה שהוא יצלח בסופו של דבר. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:53, 16 בנובמבר 2023 (IST)
חבר'ה, תתייעצו איתי. תתייגו אותי בדיון רלוונטי, תגידו את דעתכם ומה ולמה אפשר לארכב ואקדם מה שצריך. חמויישֶה - שיחה 09:38, 19 בנובמבר 2023 (IST)

כוכב ניטור![עריכת קוד מקור]

כוכב המנטרים
ממש כמעט כול השחתה בויקיפדיה עוברת דרכך, תודה רבה! חן מקום על יושביו - שיחה 23:35, 16 בנובמבר 2023 (IST)
חן חן :) יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 23:36, 16 בנובמבר 2023 (IST)

שקיפות בעריכה[עריכת קוד מקור]

אהלן,
ראיתי שערכת את "דניאל הגרי", והוספת תבנית מקור לצד תאריך הולדתו - אבל לא היה שום תקציר עריכה. לצורך השקיפות, עדיף תמיד להוסיף תקציר בן מילה או שתיים, עבור העורכים הבאים אחריך – גם, ואולי בעיקר, כדי לגרום לאחרים להגיב, לתקן את מה שנראה לך דרוש תיקון וכו'. אלדדשיחה 23:34, 17 בנובמבר 2023 (IST)

@Eldad הוספתי תבנית מקור כי את המידע הוסיף אנונימי. מצד אחד סברתי כי מדובר בהשחתה, אך בדיעבד אולי זו הייתה טעות. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 23:35, 17 בנובמבר 2023 (IST)
יפה! אתה רק מאשש את מה שחשבתי. תקציר עריכה מהסוג "דרוש מקור - התאריך הוסף על ידי אלמוני, האם הוא נכון?" - היה עושה עבורך ועבור כל הבאים אחריך שמנטרים את הערך בדיוק את העבודה. אלדדשיחה 23:40, 17 בנובמבר 2023 (IST)
@Eldad אוקיי, תודה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 23:44, 17 בנובמבר 2023 (IST)

.[עריכת קוד מקור]

היי יודוקוליס, ראיתי אותך כותב בערך החזית הצפונית במלחמת חרבות ברזל שיש צורך להוסיף הערות שוליים על האירועים בגבול..

לא רואה סיבה בלהוסיף הערות שוליים,

מדובר במשהו שקורה כל יום בגבול הצפון מתחילת המלחמה - העריכות פה נלקחות מהודעות דובר צה"ל.

אלא אם היה משהו חריג כגון, הודעה על פצועים, תמונה של רחפן וכו. כל הערת שוליים על כל אירוע סתם מעמיס על הערך. BaHarel - אנא תייג אותי במידה והגבת לדברי - שיחה 21:27, 19 בנובמבר 2023 (IST)

@BaHarel אני מבין, אבל יש המון תבניות מקורות בערך, והמטרה היא לצמצם את מספר ההודעות. תודה, יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:28, 19 בנובמבר 2023 (IST)
זה לא בדיוק מה שהתכוונתי. כתבת יש להוסיף הערות שוליים. למה BaHarel - אנא תייג אותי במידה והגבת לדברי - שיחה 21:29, 19 בנובמבר 2023 (IST)
@BaHarel כי אחרי זה יחשבו שמדובר במחקר מקורי ולא מבוסס. ולמה לדעתך הערות השוליים מעמיסות על הערך? יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:32, 19 בנובמבר 2023 (IST)
המלחמה תמשך זמן רב זה ברור לך, חזבאללה ממשיך כל יום עם הירי.
בכל יום קורה לפחות 4 אירועים בממוצע. תכפיל למשל אם המלחמה תהיה 90 יום, אז יהיה לפחות 360 הערות שוליים זה הרבה יחסית לערך
אני לא רואה טעם שלכל אירוע יהיה הערה שוליים.
בכל מקרה, אשמח לשאלה. אני רוצה לערוך את מספר הפצועים בערך כי זה לא מעודכן, אני כרגע עושה ספירה.
האם במספר הפצועים נכלל במספר ההרוגים? לדוגמא,
אם הייתה תקרית בו נהרג בן אדם ונפצעו עוד 2:
אז במספר הפצועים לרשום 2 או 3? BaHarel - אנא תייג אותי במידה והגבת לדברי - שיחה 21:35, 19 בנובמבר 2023 (IST)
@BaHarel אני לא מוסיף הערת שוליים לכל אירוע, אני מוסיף לחלק מהאירועים ואני עדיין לא רואה בכך שום בעיה. לגבי שאלתך אין לי תשובה חד משמעית, אך אני חושב שצריך להמתין להודעה של גורם רשמי. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:40, 19 בנובמבר 2023 (IST)
מי זה הגורם רשמי בדיוק?
השאלה שלי אם מספר הפצועים צריך לכלול בתוכו בנוסף מספר ההרוגים. BaHarel - אנא תייג אותי במידה והגבת לדברי - שיחה 21:42, 19 בנובמבר 2023 (IST)
@BaHarel אה, בוודאי. רק צריך לרשום את מספר ההרוגים לחוד ומספר הפצועים לחוד. לדוגמה: באירוע נהרגו [מספר ההרוגים] ונפצעו [מספר הפצועים]. והגורם הרשמי יכול להיות צה"ל, מד"א וכו'. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:44, 19 בנובמבר 2023 (IST)
סליחה שאני קצת קשה הבנה, כדי שאבין נכון.
אם הייתה תקרית בו הרוג אחד ושני פצועים, אז לכתוב מספר ההרוגים הוא 1 ומספר הפצועים הוא 3? או מספר הפצועים או 2?
BaHarel - אנא תייג אותי במידה והגבת לדברי - שיחה 21:45, 19 בנובמבר 2023 (IST)
@BaHarel הכל בסדר, וצריך לכתוב שמספר ההרוגים הוא 1 ומספר הפצועים הוא 2. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:46, 19 בנובמבר 2023 (IST)
אז מספר הפצועים לא כולל את מספר ההרוגים - כנראה לא הבנת אותי נכון. תודה רבה. BaHarel - אנא תייג אותי במידה והגבת לדברי - שיחה 21:47, 19 בנובמבר 2023 (IST)
@BaHarel בבקשה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:48, 19 בנובמבר 2023 (IST)
שאני אבין נכון, בגיל 10 הצטרפת לויקיפדיה? וואו. BaHarel - אנא תייג אותי במידה והגבת לדברי - שיחה 21:51, 19 בנובמבר 2023 (IST)
@BaHarel כמעט, אבל יש מישהו שהצטרף בגיל יותר צעיר. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:53, 19 בנובמבר 2023 (IST)
וואו. מרשים BaHarel - אנא תייג אותי במידה והגבת לדברי - שיחה 21:57, 19 בנובמבר 2023 (IST)
@BaHarel תודה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 22:14, 19 בנובמבר 2023 (IST)
עדכון: מסתבר שהספירה נכונה, יצא לי אותו דבר כמו שספרתי. ואני חשבתי בכלל שהמספר לא מעודכן.
סתם התעמקתי על זה הרבה זמן 🤦‍♂️ BaHarel - אנא תייג אותי במידה והגבת לדברי - שיחה 22:24, 19 בנובמבר 2023 (IST)
@BaHarel לא נורא. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 22:27, 19 בנובמבר 2023 (IST)

בהמשך לעריכתך במיזם יחסי החוץ[עריכת קוד מקור]

לא ברורה הכוונה שלך בעריכה הזו. תמירשיחהמרחיבים את יחסי החוץ 19:49, 29 בנובמבר 2023 (IST)

@Tamir Kalman החזרתי שם משתמש המשתתף במיזם שמשום מה הסרת אותו מהרשימה. בתקציר העריכה שאלתי אותך מדוע הסרת אותו. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:50, 29 בנובמבר 2023 (IST)
הכוונה היא לא להסיר אף אחד, אבל תעביר אותו להמשך הרשימה. היא מסודרת בצורה כרונולוגית. תמירשיחהמרחיבים את יחסי החוץ 19:56, 29 בנובמבר 2023 (IST)
@Tamir Kalman בסדר, אעשה זאת עוד מעט. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:57, 29 בנובמבר 2023 (IST)
@Tamir Kalman בוצע בוצע. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:59, 29 בנובמבר 2023 (IST)
תודה תמירשיחהמרחיבים את יחסי החוץ 13:22, 30 בנובמבר 2023 (IST)
@Tamir Kalman בבקשה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 14:44, 30 בנובמבר 2023 (IST)

חונכות[עריכת קוד מקור]

היי. ככל שזה תלוי בי, החונכות הסתיימה בהצלחה, והצלחה רבה. כל הכבוד לך על ההשקעה והנכונות. @גארפילד, לידיעתך. תאו הארגמן - שיחה 19:26, 30 בנובמבר 2023 (IST)

@PurpleBuffalo תודה לך. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:31, 30 בנובמבר 2023 (IST)

האישה בזהב[עריכת קוד מקור]

הציור המדהים ומהרשים, דיוקנה הראשון של אדלה בלוך-באואר הוא אחד הציורים הכי מפורסמים בעולם, של אחד מהציירים החשובים בעולם. התמונה נמכרה תמורת 135 מיליון דולר, הסכום הגבוה ביותר ששולם מעולם עבור יצירת אמנות עד אז! התנגדותך (מביכה) לתמונה מומלצת, מראה על חוסר ידע (בעדינות). ממליץ לקרוא על התמונה וללמוד את הנושא. BAswim - שיחה 19:03, 8 בדצמבר 2023 (IST)

@BAswim תודה על הסבת תשומת הלב. לא ידעתי מה הסיפור האמיתי מאחורי התמונה וסברתי בתחילה שהיא סתם עוד תמונה רגילה. אשקול ברצינות אם לשנות את הצבעתי. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:04, 8 בדצמבר 2023 (IST)
@BAswim ותודה רבה על קיצור הטקסט של התמונה שהצעתי של ג'פרסון דייוויס. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:06, 8 בדצמבר 2023 (IST)
אני שמח שלמדת משהו היום. דבר נוסף אני מתפלא שלא קראת/שמעת על התערוכה העולמית של גוסטב קלימט שהגיעה בחנוכה לחולון ישראל. אני עדיין לא ביקרתי. הזדמנות להתאהב. BAswim - שיחה 19:28, 8 בדצמבר 2023 (IST)
@BAswim מעניין. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 22:01, 8 בדצמבר 2023 (IST)
היום ביקרתי בתערוכה, ממליץ בחום רב. BAswim - שיחה 20:59, 9 בדצמבר 2023 (IST)
@BAswim שמח לשמוע. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:01, 9 בדצמבר 2023 (IST)

כוכב חרוץ![עריכת קוד מקור]

כוכב החריצות
על העריכה המשובחת בערך נתן אלתרמן! KaℱKa✎קפקא 17:22, 16 בדצמבר 2023 (IST)
@קפקא תודה רבה! יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 17:24, 16 בדצמבר 2023 (IST)

ערך בעבודה[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב. כאשר בראש הערך מונחת תבנית "בעבודה" לא מקובל לערוך ללא תיאום עם מניח התבנית. התאזר בבקשה בסבלנות עד שאסיים ואז תוכל לערוך, משום שאתה מפריע לי בעבודה. Assayas - שיחה 21:42, 23 בדצמבר 2023 (IST)

@Assayas העריכה שלי הייתה קטנה וטכנית. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:43, 23 בדצמבר 2023 (IST)
העריכה שלך התנגשה עם עריכה שלי ונאלצתי לבטל אותה. לא ברורה לי לחלוטין ההתעקשות שלך להמשיך לערוך ולהפריע לי. אין לערוך ערך כאשר יש עליו תבנית בעבודה. קטנה כגדולה. Assayas - שיחה 21:45, 23 בדצמבר 2023 (IST)
@Assayas אני לא מתעקש לערוך את הערך שלך, באתי בסה"כ לתקן דברים קטנים. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:51, 23 בדצמבר 2023 (IST)
@Assayas ודבר נוסף, למה אתה מניח כוונה רעה? יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:52, 23 בדצמבר 2023 (IST)
מאד פשוט. אל תערוך ערך כאשר יש עליו תבנית בעבודה. קרא בבקשה היטב מה כתוב בתבנית. למה אני חושב שאתה מתעקש? משום שאחרי שביטלתי את עריכתך הראשונה, ערכת שוב, תוך כדי זה שאני עורך והפרעת לי שוב. אני עובד שעות על הערך הזה, ואין שום סיבה שלא תפעל לפי ההנחיות מה גם שעשית זאת פעמיים. עכשיו בבקשה, הנח לי לערוך. Assayas - שיחה 21:55, 23 בדצמבר 2023 (IST)
@Assayas אני אכבד אותך ואניח לך להמשיך. על דבריך אגיב אחרי שתסיים את העבודה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:56, 23 בדצמבר 2023 (IST)
אין טעם להמשיך, הדיון הזה לא יוביל לשום תוצאות מועילות בלתי־צפויות.

Assayas, התבנית מציינת במפורש שזו בקשה מנומסת. מי שניאות לפעול לפיה פועל בנימוס.
אם יודוקוליס לא פעל באותו "נימוס", למשל, אם נגרמה התנגשות עריכה, דרוס אותה בעריכתך והתייחס אליה בהמשך.
ההודעה הראשונה נכונה, סוף ההודעה השנייה הוא כבר שגוי.

יודוקוליס, אני גם לא אוהב במיוחד את האופי השתלטני של התבנית הזו.
אני כן משתדל מאוד לכבד אותה, ומול עצמי אני מתייחס אליה ככמעט מחייבת אם הערך נערך בחצי שעה האחרונה.
אני ממליץ שתפעל כך, לפחות.

תודה. ~ מקף ෴‏ 22:01, 23 בדצמבר 2023 (IST)
מקף אז לא נמשיך אותו. כאשר אתה נאלץ לבטל פעמיים עריכות שלך, בגלל "אופס, משתמש אחר החל לערוך וגו'..", כאשר יש תבנית בעבודה, אז כן, מבחינתי זה מאד לא מנומס.Assayas - שיחה 22:05, 23 בדצמבר 2023 (IST)
@Assayas לא הבנתי מדוע שחזרת אותי פעם ראשונה. שיערתי שזה היה מכיוון שחשבת שעריכתי לא הייתה מדויקת, ולא מכיוון שהערך עוד בעבודה, לכן גם ערכתי את הערך פעם נוספת. אשמח שבפעם הבאה תפרט בתקציר העריכה מדוע שחזרת את העריכה ואל תניח כוונות זדון. לילה טוב, יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 22:09, 23 בדצמבר 2023 (IST)
אני מבין את הציפייה, לא בטוח שאפשר לדרוש את זה. (אני לא בטוח לגבי הנחת כוונות זדון). אז כשיקוף ציפייה זה טוב שכתבת את זה. ~ מקף ෴‏ 22:13, 23 בדצמבר 2023 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: @Assayas: אני מבין. ~ מקף ෴‏ 22:13, 23 בדצמבר 2023 (IST)
האמת היא שאני לא מבינה את התגובות לבקשתו של Assayas. אתם באמת חושבים שהגיוני שמשתמש יעבוד שעה על ערך ויצטרך לזרוק את העבודה שלו לפח כי משתמש אחר החליט לא להתאפק ולערוך עריכה קטנה וטכנית?
זה נכון שלפעמים הממשק של ויקיפדיה מאפשר לתקן התנגשות עריכה ולבחור בגרסה שלך, אבל יש פעמים שבהן הקונפליקט לא מאפשר לה להציג את החלון הזה (או שיש משתמשים שלא יודעים לעבוד איתו), והעבודה נזרקת לפח. במקרים כאלו גם אין הבדל בין עריכה קטנה וטכנית לבין עריכה גדולה ומהותית, והכוונות הטובות של המבצע לא משנות את התוצאה.
אני לגמרי חושבת שאפשר להתאפק קצת ולא לערוך מיד ערך שנמצא בעבודה, בפרט אם רואים שמשתמש עובד עליו בשעות האחרונות, ואם זה משהו דחוף אז אפשר לשאול אותו בדף השיחה שלו אם זה בסדר לערוך עכשיו.
היו גמלאיות שליוויתי בקורסים שחוו תסכול אדיר ממקרים דומים שבהם הן עבדו כמה שעות על ערך והכל נזרק לפח והן היו צריכות להתחיל שוב, וחוויה חוזרת כזו יכולה להבריח כותבים חדשים בוויקיפדיה.
אני חושבת שאם מדובר בדחיה בכמה שעות של ״עריכה קטנה וטכנית״ (עד להמתנה לתשובה מהמשתמש שמבקשים ממנו רשות) אל מול גרימת תסכול למשתמש, אז יש רק התנהגות אחת הגיונית בסיטואציה, והיא התנהגות חברית במיזם שיתופי והתחשבות בבקשות של אחרים. כך אני גם מדריכה את כל האנשים שאני מלווה בעריכה, וכך אני נוהגת בעצמי. ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 22:58, 23 בדצמבר 2023 (IST)
@Saifunny הוא עובד על הערך שהוא מפרסם עריכות קטנות בנפרד, לכן לא נראה לי שאפשר להגיד שהעבודה שלו "נזרקה לפח".
בניגוד למשתמשים שליווית, Assayas הוא ממש לא ויקיפד חדש, הוא עורך באתר זה כבר 15 שנה והוא אפילו כתב כמה מומלצים.
כמו כן, אשמח אם תתייחסי לתגובתי האחרונה שכתבתי. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 23:02, 23 בדצמבר 2023 (IST)
מה שכתבתי על משתמשים חדשים הוא רק חלק קטן מאוד מהתגובה שלי (שאפילו הוספתי אותו אחר כך בעריכה נוספת, אז הוא אפילו לא היה חלק מהותי ממנה). אני חושבת שגם כשמשתמש ותיק עובד על ערך בצורה ממושכת, גם אם הוא מפרסם את השינויים כל כמה דקות, זה יכול להפריע ברצף העבודה ולשבש את מה שהוא עבד עליו בעריכה האחרונה.
ובהתייחס לתגובה האחרונה - ברור שאתה יכול לבקש ממנו לכתוב בתקציר העריכה את הסיבה, וכנראה שיהיה נחמד אם הוא יעשה את זה, אבל זה לא משנה את התוכן של שאר הדיון. עדיין ערכת את הערך בפעם הראשונה כשהייתה עליו תבנית בעבודה וכשהוא עורך אותו בצורה מתמשכת (כלומר תבנית העבודה כן מוצדקת - הוא לא הניח אותה סתם ונעלם לשבוע) בלי קשר לתגובה שלו, ואני אומרת שעדיף להימנע ממקרים כאלו כי מוטב להגדיל ראש ולהתנהג בצורה חברית במיזם שיתופי. זה הכל. ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 23:07, 23 בדצמבר 2023 (IST)
בתשובה לשאלה הפותחת: בכלל לא, אני חושב שהכי הגיוני בעולם שהוא ידרוס אותה, ובזה פתחתי.
אני לא חשבתי על שאר המקרים שמגבילים את עניין הדריסה, ואני חושב שזה ישנה את ההתייחסות שלי בחלק מהמקרים. ~ מקף ෴‏ 23:06, 23 בדצמבר 2023 (IST)
אני באמת חושבת שאפשר להפעיל שיקול דעת במקרים כאלו - יש מקרים שבהם זה בסדר להתערב כשמונחת תבנית ״בעבודה״ (למשל אם העורך הניח אותה ונעלם, או אם העריכה באמת נדרשת בהקדם כמו במקרים של השחתה, של שגיאה או של טעות מהותית). במקרה הזה, העריכה הייתה הכי מינורית בעולם, והערך רק עלה למרחב הערכים והיו עליו עריכות בצורה continuously, כך שברור שהכותב עדיין עובד עליו והעריכה תפריע לו, ובפרט זה לא אחד מהמקרים האלו.
אני באמת חושבת שעדיף שכל אחד שרוצה לערוך ערך שיש עליו תבנית בעבודה יחשוב קודם על האחר. וגם בלי קשר לתבניות ״בעבודה״ ובלי קשר לוויקיפדיה - זו עצה שעשויה להיות מועילה.
אז נכון שאפשר, ונכון שאין חוקים שאוסרים את זה, אבל לפעמים עדיף להיות חכם ולא צודק. ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 23:17, 23 בדצמבר 2023 (IST)
@Saifunny כיבדתי את בקשתו של Assayas ולא ערכתי שוב את הערך. הבעיה שלי הייתה שהוא האשים אותי בכך שערכתי את הערך בכוונה להפריע לו, למרות שהסברתי בפירוט מדוע ערכתי את הערך. בעוד שאני כיבדתי אותו ולא ערכתי שוב את הערך מאז ההערה, אני עדיין מצפה להתנצלות מ-Assayas על האשמת השווא המופרכת הזאת. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 23:24, 23 בדצמבר 2023 (IST)
הוא לא האשים אותך בכך שערכת את הערך בכוונה להפריע, הוא כתב שאתה עורך את הערך וזה מפריע לו, יש הבדל.
כן, היה אפשר לנסח את הדברים בצורה יותר עדינה, אבל טבעי שבן אדם שמתעצבן ינסח דברים בצורה פחות מאופקת.
בכל אופן - יודוקוליס - יהיה מאוד נחמד אם תוכל ללמוד מהדיון הזה לעתיד (על אף שבאמת אין חוק שעברת עליו ואין משהו מחייב), ו-Assayas, כדאי להשתדל לנסח פניות בצורה קצת יותר מעודנת שלא יהיה אפשר לפרש אותה כהנחת כוונה רעה.
והכי חשוב - עכשיו אנחנו יודעים שאף אחד מהצדדים לא התכוון לפגוע או להזיק בפעולות שלו או בדבריו, ואני מקווה שנוכל לסלוח ולהמשיך הלאה. ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 23:38, 23 בדצמבר 2023 (IST)
@Saifunny קראת בכלל את דבריו? אם כן, כדאי שתקראי שוב. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 23:54, 23 בדצמבר 2023 (IST)
במצטבר בערך עשר פעמים לפני, תוך כדי, ואחרי שכתבתי את התגובה, ושוב עכשיו - לבקשתך. ‏Saifunny‏ 𐫱 שיחה 00:09, 24 בדצמבר 2023 (IST)

נייג'ל נג[עריכת קוד מקור]

שים לב שאתה מעביר למרחב הערכים ולא למרחבים אחרים. כמו כן יש להוסיף קטגוריות בהתאם ולא להשאיר זאת כך. תודה על תרומתך. היידן 09:14, 29 בדצמבר 2023 (IST)

@היידן אוקיי, תודה רבה! יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 22:53, 29 בדצמבר 2023 (IST)

גברילו פרינציפ[עריכת קוד מקור]

שלום יודוקוליס, ביטלת חלק מהקטע בסעיף רקע והשארת אותו תלוש מקונטקסט. הקטע שנמחק מסביר מה היו שתי הדחיות שבפניהן עמד גברילו פרינציפ ולאחר מכן הקטע ממשיך במילים "לאחר הדחייה הכפולה.." אתה השארת רק את הקטע שמספר מה קרה לאחר הדחייה הכפולה אבל ביטלת את ההסבר לשתי הדחיות האלה וככה השארת את הקטע תלוש וללא מובן. אבקשך להחזיר את העריכה המקורית (שלא אני ביצעתי אותה) 84.108.123.20923:50, 6 בינואר 2024 (IST)

אנונימי, אני מסכים לבקשתך, אך בתנאי שיהיה ניתן לשלב את עריכתך עם עריכתי. אנסה לעשות זאת ואעדכן אותך. שבוע טוב. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 23:53, 6 בינואר 2024 (IST)
בוצע בוצע, אשמח אם תגיד לי מה דעתך. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 07:47, 7 בינואר 2024 (IST)
מצויין 👏 212.235.112.1812:50, 7 בינואר 2024 (IST)
@212.235.112.18 תודה רבה! יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 17:02, 7 בינואר 2024 (IST)

ערך יחיא סינוואר באנגלית.[עריכת קוד מקור]

בערך יחיא סינוואר באנגלית יש חור בכל הנוגע ל7.10 בצורה מוטה מאוד. תראה את זה 2A01:73C0:503:3FD1:0:0:4069:296223:56, 23 בינואר 2024 (IST)

אני מבין אותך לגמרי, אך לצערי אין לי מה לעשות בעניין הזה, הערך מוגן כך שרק משתמשים מסוימים יכולים לערוך אותו. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 08:02, 24 בינואר 2024 (IST)