שיחת משתמש:Uziel302/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Uziel302, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, Poxsi - שיחה 22:13, 16 בספטמבר 2010 (IST)

תודה על תרומתך לוויקיפדיה. עם זאת, מחקנו את הערך שכתבת, כיוון שאינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה בשל נושאו, תוכנו או ניסוחו, או בשל היות הערך שכתבת קצר מדי מכדי להיות ערך אנציקלופדי. אם לדעתך הנושא ראוי לערך ובכוונתך להרחיבו, ניתן לפנות לדף בקשות ממפעילים כדי לבטל את המחיקה ולשחזר את הערך.
מומלץ לעבור על המדריך שלנו כדי להכיר טוב יותר את הסגנון המקובל של ויקיפדיה. כדאי גם לקרוא מספר ערכים טובים כדי לראות דוגמאות לסגנון כתיבה המקובל בוויקיפדיה. בנוסף, אפשר להיעזר בחונך או חונכת המציעים את עזרתם בקליטת עורכים חדשים. אפשר לעיין גם במדריך המקוצר: ויקיפדיה:לאן נעלמה העריכה שלי?.

בברכה, ‏Ori‏ • PTT23:39, 9 באוקטובר 2010 (IST)

שיחה: למה מחקת את הפסקה שלי ?[עריכת קוד מקור]

באפקט הפוטואלקטרי

בלשונית גרסאות קודמות אתה יכול לראות את השינויים החלים בדפים ואת ההערות שצורפו לשינויים. לשם הנוחות אצרף פה את מה שכתבתי שם: "חזרה על תוכן קודם, לא משתלב היטב בהקשר."
אני אמנם לא בקיא בפרטי האפקט הפוטואלקטרי אבל יש לי רקע במתמטיקה ופיזיקה ואני חושב שהאמירה כי לפי איינשטיין חומר הוא פונקצייה מופרכת מיסודה.Uziel302 - שיחה 01:08, 27 באוקטובר 2013 (IDT)

שלום לך, עוזיאל. ראה נא את דבריי שם, על היחס בין ערך זה לבין תפיסה (משפט עברי), וחווה דעתך. בברכה, עזר - שיחה 01:07, 19 באוקטובר 2010 (IST)

הערך די מבולגן, נראה לי שכדאי שתשווה אותו לערכי אישים אחרים ותעבוד על פיהם. ישרון - איך אני נוהג? 20:53, 19 באוקטובר 2010 (IST)

שיניתי קצת. אני לא יודע מה עוד יש לסדר. Uziel302 - שיחה 21:01, 19 באוקטובר 2010 (IST)

(כדאי להקפיד להזיח את תגובותיך)
ערך על איש צריך להתחיל במילים ****** **** (19## - 200#) היה צנחן, רקדן ומלחין מוזיקה קלאסית ישראלי.
אחר כך צריכה לבוא פסקת הביוגרפיה (ואפשר לחלק אותה לפסקאות משנה) שמתארת את השתלשלות חיי האיש מלבד ה'קריירה' שלו. ולאחר מכן פסקה על מפעלי חייו.
את מה שאני אומר לא ראיתי כתוב אלא כך נראה לי. לפרטים ראה ויקיפדיה:מדריך לעיצוב דפים (ביוגרפיות). בהצלחה, ישרון - איך אני נוהג? 21:07, 19 באוקטובר 2010 (IST)
שיניתי, מה עוד לשנות?Uziel302 - שיחה 21:15, 19 באוקטובר 2010 (IST)
  1. מה הכוונה ב'מפעולו ברבנות'?
  2. הערך משתמש בשנים עבריות ולועזיות באקראיות. בערכים כאלו כדאי לכתוב את התאריך העברי ובסוגריים את הלועזי.
  3. כדאי שמלבד פסקת הפתיחה שאר הערך יהיה מסודר כרונולוגית. - חשוב מאוד.
  4. מופיע בראש רשימת רבנים שחתמו על עצומה? לא נראה לי אנציקלופדי דיו.
  5. לא הבנתי מה מטרת הפסקה על פעילותו כרב עפולה. היא באה כמידע ביוגרפי או כדי לספר על אישיותו? ישרון - איך אני נוהג? 21:21, 19 באוקטובר 2010 (IST)
נ.ב אתה לא חייב להתהלל בחכמתך, אתה פשוט יכול לספר לנו על עצמך...
1. מפעולו ברבנות- מה שעשה כרב. 4. הוא לא מופיע כחותם על עצומה אלא כראשון מבין חברי הועד. משמע שהיה מראשי ועד הארגון. 5. הפיסקה על רבנותו בעפולה באה לתת מידע ביוגרפי וגם לספר על אישיותו ומרכזיותו בהנהגת המועצה. על שאר ההצעות צריך לעבוד עוד.Uziel302 - שיחה 22:43, 19 באוקטובר 2010 (IST)
1. אני לא מכיר מילה כזו האם הכוונה ל'מפעלו' או 'מפעולותיו'? בכל מקרה בהתחשב ב'חמש' הייתי הופך את הפסקה לפסקת משנה בשם רבה של עפולה או משהו כזה. לגבי 4. זה שהוא מופיע ראשון לא מכריח שהוא מראשי הועד צריך הוכחה יותר חזקה. ישרון - איך אני נוהג? 22:46, 19 באוקטובר 2010 (IST)
בהתחלה כתבתי מפעלו בעפולה אבל אחר כך כשרציתי להוסיף את השתתפותו בכרוז נגד הכדורגל שיניתי לפעולו ברבנות. חבל שאינך מכיר את המילה. גַּם בְּמַעֲלָלָיו יִתְנַכֶּר נָעַר אִם זַךְ וְאִם יָשָׁר פָּעֳלוֹ. (משלי כ יא). לגבי הועד- הוא רשום בין חברי הועד ולא כתבתי בערך שהוא מראשי הועד אלא שנרשם בראש. לדעתי זה די ברור שהוא נרשם בראש מחמת חשיבותו בארגון. Uziel302 - שיחה 23:12, 19 באוקטובר 2010 (IST)
פעלו כזה זה בלי ו'. זה לא בטוח שהוא חשוב בארגון, אולי הוא סתם חשוב או קרוב למישהו שחשוב בארגון. יש שתי אפשרויות- או שהוא קשור קשר הדוק לארגון ואז יש מקום לפסקה. או שהוא לא ואז אין מקום. אם משאירים את הפסקה זה צריך להיות מבוסס על הידיעה שהוא היה בארגון. אי אפשר להשאיר את זה ככה במצב ביניים. ישרון - איך אני נוהג? 23:16, 19 באוקטובר 2010 (IST)
הוא ודאי היה בארגון- הוא רשום ברשימת חברי הועד. פעולו כזה זה עם ו' כי אין ניקוד.Uziel302 - שיחה 10:27, 20 באוקטובר 2010 (IST)

גשר (עמותה)[עריכת קוד מקור]

שלום עוזיאל, תודה על כתיבת הערך. ערכתי אותו מעט וגם הורדתי את רשימת אנשי הצוות, שלדעתי אינה אנציקלופדית. אשמח אם תמשיך ותוסיף לערך. תודה, ‏עמיחישיחה 21:32, 21 באוקטובר 2010 (IST)

אישור העתקה[עריכת קוד מקור]

שלום עוזיאל. לא מספיק לציין בדף השיחה שקיבלת אישור להעתיק - יש לקבל מבעלי זכויות היוצרים אישור מפורש בנוסח המופיע כאן: ויקיפדיה:אישורים להעתקה#אישור הנוגע לטקסט, ולשלוח אותו לpermissions-he at wikimedia.org (עדיף שהדוא"ל יתקבל מהם ישירות). לאחר מכן, יש לפרסם בדף השיחה את האישור עם הקישור ל-OTRS. אביעדוסשיחה י"ד בחשוון ה'תשע"א, 23:06, 21 באוקטובר 2010 (IST)

טיפול בערכי הבל[עריכת קוד מקור]

שלום,

אין לרוקן ערכי הבל, אלא יש לבקש את מחיקתם בויקיפדיה:בקשות ממפעילים. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 17:25, 29 בדצמבר 2012 (IST)

תודה, לא ידעתיUziel302 - שיחה 23:03, 1 בינואר 2013 (IST)

לאחרונה ארכבת דף מהכה את המומחה. היזמה מבורכת, אבל להבא רצוי לארכב רק דיונים שעבר זמן ארוך יחסית מאז פורסמה בהם תגובה (אני בד"כ בוחר בפרק זמן של חמישה ימים) על מנת למנוע קטיעה של דיונים שטרם הסתיימו. תודה רבה, נו, טובשיחה 20:10, 1 בינואר 2013 (IST)

עברתי על הדיונים, השארתי חלק לא מאורכב, חשבתי שבגלל שזה תחילת שנה יש מקום לסדר משמעותי. לא ראיתי כל כך דיונים פתוחים שחשוב להשאיר, אבל אם אתה רואה מקום להחזיר חלק מהארכיון-עשה זאת. Uziel302 - שיחה 23:05, 1 בינואר 2013 (IST)

למה אתה עושה את זה?[עריכת קוד מקור]

למה אתה ישר שם תבנית מחיקה מהירה בלי לדון לפני כן בדף השיחה? תראה את הדירוג של האתר באלקסה. הוא אתר מאוד פופולרי בישראל על פי אלקסה. אני לא אוהב את החיפזון הזה, אתה לא תשים לי תבנית מחיקה כשאני עובד בלי לדון על כך. Robinzer - שיחה

שלום עוזיאל, תודה על עזרתך בעריכת "עת הדעת". Joebande123 - שיחה 11:32, 13 ביולי 2013 (IDT)

תבנית מחיקה מהירה[עריכת קוד מקור]

שלום עוזיאל,
אתה לא צריך לשים את התבנית על ערך חדש שמועלה. כשמישהו מעלה ערך הבל, אנחנו רואים אותו ומוחקים אותו. עדיף, וצריך, להעלות בקשות למפעילים למחיקת הערך. כשאתה מוסיף את התבנית לערך, זה מטשטש את היותו מועמד למחיקה ומפריע לנו לטפל בו, בשינויים האחרונים. תן לנו לראות אותו בלי התבנית.

את התבנית "למחיקה מהירה" אתה אמור להוסיף רק על ערכים שלך, שאתה מעוניין שיימחקו. לא על ערכים של אחרים. הערכים של האחרים הם בפיקוחם של המפעילים, שאמורים לראות אותם לאחר שהועלו בזמן אמת ולמחוק אותם. תודה על הבנתך. אלדדשיחה 00:38, 19 באוגוסט 2013 (IDT)

תודה לך על השקעתך בערך זה. עם זאת, הערך לא יכול לעסוק רק ברשת חברתית מקוונת, כפי שהוא מוכר כיום, אלא ברשת חברתית באופן כללי, מונח שיש לו היסטוריה של מאות שנים (ראה גם בערך המקביל באנגלית). נראה שהטעות אירעה מתישהו ב-2012. לפיכך העברתי את המידע בערך כפי שהוא כיום לאחר השינויים שערכת, אל דף חדש, רשת חברתית מקוונת (הוספתי קרדיטים בתקציר העריכה ובדף השיחה), ואתה מוזמן להמשיך ולערוך שם. תודה ויום טוב, Ravit - שיחה 10:21, 24 באוגוסט 2013 (IDT)

מצוין, רציתי לעשות את זה אבל ראיתי שיש מספיק עבודה על רשתות מקוונות. כמו כן החלקים העוסקים ברשתות חברתיות באופן כללי היו מועטים ולא אנציקלופדיים כל כך, וגם כעת יש עוד עבודה לעשות על הערך רשת חברתית. Uziel302 - שיחה 19:58, 24 באוגוסט 2013 (IDT)

שלום עוזיאל, הדיונים בדפי השיחה מתנהלים מהמוקדם למעלה למאוחר למטה. כל פסקה חדשה יש להוסיף אותה אחרונה בתחתית הדף. הטוב ביותר הוא לפתוח פסקה חדשה באמצעות לשונית פסקה חדשה, והמיקום מסתדר באופן אוטומטי. העברתי את הפסקה החדשה שהוספת למטה. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:57, 31 באוגוסט 2013 (IDT)

הכה, גלים[עריכת קוד מקור]

שלום עוזיאל, התגובה שהגבת אליה נמחקה כיוון שנכתבה על ידי רושם שטויות ידוע. לא רציתי למחוק את שכתבת אבל אתה מוזמן לעשות זאת בעצמך כיוון שהתגובה קצת מנותקת עכשיו. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 11:35, 10 בספטמבר 2013 (IDT)

שלום עוזיאל[עריכת קוד מקור]

הסרתי את תבנית החשיבות שהנחת על הערך יד 4. חשיבות הערך נלמדת מתוכנו, וערך שעוד לא נכתב ומופיעה בו רק חצי שורה אינו יכול ללמד על חשיבותו או אי חשיבותו. שנית, יש משהו לא מנומס בזריזות הזו, מה גם שעל הערך הונחה תבנית עבודה. • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT10:56, 12 בספטמבר 2013 (IDT)

שלום, הנחת תבנית חשיבות על הערך. נכון שמותר לאחר שבוע להסיר את תבנית העבודה שהונחה עליו, אך כיוון שמדובר בעורך ותיק - אריה ענבר, מן הנימוס יהייה לפנות אליו קודם ולברר מהן תוכניותיו באשר לערך זה. בברכה וגמר חתימה טובה, --אילילה - שיחה 15:11, 14 בספטמבר 2013 (IDT)

בוצע.Uziel302 - שיחה 15:15, 14 בספטמבר 2013 (IDT)
מסתבר ממעשיך לאחרונה ומהשיחות בדף שיחתך, שאתה מטריד את הקהילה על ידי הנחת תבניות חשיבות לא מוצדקות. לאחרונה עשית זאת עם אביבה בלס שיאנית ואלופת ישראל. אם אינך מבין שערך על שיאנית ואלופת ישראל הוא ערך בעל חשיבות אנציקלופדית, אינך מבין מהי אנציקלופדיה ואולי הגיע הזמן שתשאל את עצמך מה מעשיך כאן. מכל מקום, חיטוטיך הזכירו לי ששכחתי לטפל בהמשך הכתיבה בערך זה, אז משהו טוב בכל זאת צמח מכך. ממך אבקש שתפסיק להניח תבניות חשיבות בכלל - לך לכתוב ערכים ותן הזדמנות לאחרים להניח תבניות חשיבות על ערכיך. בברכה. ליש - שיחה 15:18, 14 בספטמבר 2013 (IDT)
כמו שהבהרתי בדף השיחה שאלת החשיבות נובעת ממצבו הנוכחי של הערך. אני לא פקפקתי בחשיבות נושא הערך. לגבי תבניות חשיבות בערכים אחרים אשמח לדון בכל מקרה לגופו.Uziel302 - שיחה 15:21, 14 בספטמבר 2013 (IDT)
החשיבות אינה נובעת מאורכו וממצבו של הערך. --אילילה - שיחה 15:24, 14 בספטמבר 2013 (IDT)

כתבתי לפני התנגשות עריכה: תבנית חשיבות לא נועדה לדון בגודל הערך, אלא בחשיבותו מבחינה אנציקלופדית ומרגע שהכרת בכך שיש לערך חשיבות אנציקלופדית, התבנית הזאת אינה הולמת. עוזיאל, אתה לא הראשון שמגיע לוויקיפדיה ובמקום להפשיל שרוולים, לכתוב ערכים, לעבות ערכים קיימים, לבצע עריכות המשביחות ערכים, במקום כל זה מוצא לו מלאכה קלה, להדביק תבניות על ערכים של אחרים ובמקרה שלך, תבניות לא הולמות. הרף מכך - את הזמן נקדיש לכתיבה ולא להתדיין איתך על הצדקה תבנית כזאת או אחרת. בברכה. ליש - שיחה 15:29, 14 בספטמבר 2013 (IDT)

א. אני מתנצל אם פעלתי בניגוד לנהלים או פגעתי ברגשותיו של מישהו, אני רק ראיתי עורכים אחרים שדנים בחשיבות ערכים ומזכירים אורך הערך או איכותו. לדוגמא:"ערך בן שורה אחת בו נכתב פירוש שם הערך בשפה אחרת. נראה לי לא מתאים כערך אנציקלופדי בכלל.A_Holy_Bartender - שיחה 15:01, 20 ביולי 2013 (IDT)"

"שיחה:אן (רון-אלפ) מה הטעם בכתיבת ערך של שורה אחת ? Hanay • שיחה 17:11, 18 באוקטובר 2010 (IST)".

ב. אני לא רק מניח תבניות על ערכים. אמנם אני לא כותב ערכים, כי זה פחות מתאים לכישורים שלי אבל אני מגיה ומרחיב ערכים. אני מסכים שהויכוח בינינו לא מאוד פרודוקטיבי ולכן אשמח אם נעצור פה.Uziel302 - שיחה 15:36, 14 בספטמבר 2013 (IDT)

החוצפה שלך אינה יודעת גבול![עריכת קוד מקור]

איך אתה בכלל מעיז להוריד תבנית בעבודה מערך שנערך לאחרונה ב-12 בספטמבר 2013? מסתבר שנושא התבניות אצלך הואר בעייתי. אני מזהיר אותך שאם לא תשנה את דרכיך, כפי שעולה מדיונים קודמים בדף שלך, הזמן שלך כאן יהיה קצר. וזה גם לא תהיה אבידה גדולה. חוצפן • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT17:44, 14 בספטמבר 2013 (IDT)

אשמח לדעת באיזה ערך מדובר.Uziel302 - שיחה 17:46, 14 בספטמבר 2013 (IDT)
גיליתי, מדובר באל-זובארה. אכן זוהי טעות שלי. אני מתנצל.Uziel302 - שיחה 17:49, 14 בספטמבר 2013 (IDT)
אני לא עובד אצלך ולא מתקן את השטויות שאתה מתעקש לעשות. יש לי הרגשה שבאת להזיק למקום הזה. אתה בטח לא מועיל. הכלל אומר שתבנית עבודה שנמצאת משך שבוע, לא נוגעים בה. וזמן ארוך יותר, גם לא נוגעים בה אלא אם כן אתה ממש ממש רוצה לקחת את הערך על עצמך. וזה לא המקרה שלך כפי שאתה מעיד על עצמך. אז אני מציע לך בטוב, שתשחזר בהקדם הרב מאוד את כל הערכים שהסרת מהם את תבניות העבודה בגלל שמשעמם לך ביום כיפורים. ואם נדמה לך שאני כועס, אתה לא טועה. • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT17:51, 14 בספטמבר 2013 (IDT)
אני מבין את הכעס שלך. אני לא ידעתי את הכלל הזה. אני קראתי את הכלל הרשום בתבנית: "אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית". פעלתי לפי מה שכתוב, ובטעות התבלבלתי לגבי הזמן בערך מסוים. אני מתנצל שוב.Uziel302 - שיחה 17:54, 14 בספטמבר 2013 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: גם אני נכנסתי לכאן כדי להסביר לך את הכללים הנהוגים בנושא זה בויקיפדיה העברית. שים לב לניסוח המופיע בתבנית: "אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך רצוי לתת קודם תזכורת בדף שיחת הכותבים. גם חלקו השני של המשפט חשוב. האם נתת תזכורות בדפי השיחה של הכותבים? אם לא, חבל מאד. זה מה שנוהגים לעשות בויקיפדיה. לעתים זה מזכיר לכותבים שעליהם להשלים והם משלימים ערכים והם לא נשארים כה קצרים כמו כדור ים שהוא אולטרה קצרמר, וערכים כאלה נמחקים. ראה גם עריכתך בערך דניאל דרונדה הסרת את כל הפסקה כולל הכותרת, מה שהיה צריך לעשות במקרה זה הוא להכניס תבנית {{להשלים}}. אני מקווה שמעתה תתריע קודם בדפי שיחה לפני שתסיר תבניות בעבודה.
ואם אני כבר כאן, אתה מרבה לשים תבניות חשיבות על ערכים, כעורך יחסית חדש, כדאי לעתים להכיר יותר את ויקיפדיה לפני ששמים כל כך הרבה תבניות חשיבות. אבל בכל מקרה, יש לכתוב בתקציר העריכה את המילה חשיבות, כדי שהקהילה תדע מי הניח אותה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:00, 14 בספטמבר 2013 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אני מקבל את ההתנצלות שלך, אבל תרשה לי לתת לך טיפ: ההתנהגות שלך ביומיים האחרונים (ואני מדבר רק מהנסיון שלי איתך) מראה על בעיה של דרך ארץ, שלא להגיד שימת זין על אנשים כאן ומה שהם עושים. להסיר תבניות עבודה בסיטונאות ולהניח תבניות חשיבות בסיטונאות דומה, נותנות תחושה רעה של זלזול בעבודה של משתמשים אחרים. ואני מפנה אותך שוב למקרה של שימת תבנית חשיבות על ערך שפתחתי, אחרי 24 דקות בלבד, וכאשר יש בו עשר מילים ותבנית עבודה. אתה לא חייב להיות נחמד לאף אחד או חבר של מישהו כאן, אבל אם אתה נהנה לתרום למיזם, חבל שההובי הזה יסתיים על סיבות פארש. מציע לך לקרוא קצת את ההנחיות ואת קובצי העזרה, ומאוד ממליץ לך לנסות ולכתוב ערכים, אפילו קצרים - זה הרבה יותר כייף. חתימה טובה • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT18:01, 14 בספטמבר 2013 (IDT)
אני מתנצל על הנזק שגרמתי ומקווה שיבינו שטעיתי ולא התכוונתי להזיק אלא לתרום, והייתה פה אי הבנה.Uziel302 - שיחה 18:10, 14 בספטמבר 2013 (IDT)
אני ממליץ לשחזר באופן גורף את עריכותיו האחרונות של עוזיאל, על מנת לאפשר את הסרת התבניות כמקובל ובאופן מסודר יותר כפי שהוסבר לעיל (וכמובן רק איפה שיש הצדקה לכך). עמרישיחה 18:37, 14 בספטמבר 2013 (IDT)
חלק נבדקו על ידי והיו מקרים שהייתה לכך הצדקה, למשל התבניות בעבודה אקדמית של לימודי מוגבלות שם אני פניתי למרצה והפניתי את תשומת ליבו לערכים שהוזנחו, אבל דבר לא נעשה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:40, 14 בספטמבר 2013 (IDT)
עריכותי הקשורות להסרת תבנית בעבודה שוחזרו פרט לאלו הקשורות לעבודות ויקידמיות, בהן על פי רוב ננקב תאריך סיום העבודה וכן העובדה ששנת הלימודים האקדמית נסתיימה. Uziel302 - שיחה 00:47, 16 בספטמבר 2013 (IDT)

עיטור מאמץ ערכים יתומים[עריכת קוד מקור]

"עיטור המְאַמֵץ" לוויקיפד שתרם למיזם הערכים היתומים

מוענק לך אות המאמץ, לויקיפד שתרם למיזם הערכים היתומים, הן באימוץ ערכים יתומים, הן בסידור רשימת האימוץ והן בניקוי רשימת הביניים. תודה רבה וכה לחי! ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 08:38, 15 בספטמבר 2013 (IDT)

תקציר חשיבות בעת הנחת תבנית חשיבות[עריכת קוד מקור]

שלום עוזיאל, הנובל כשמניחים על ערך תבנית חשיבות לציין זאת בתקציר עריכה, כך שהקוראים ידעו בקלות מיהו המניח של התבנית. אני מבקשת שתקפיד על כך להבא. תודה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:26, 16 בספטמבר 2013 (IDT)

הערת על כך כבר לעיל, לא זכור לי שהנחתי תבנית חשיבות מאז, אשמח לדעת על מה מוסבים הדברים.Uziel302 - שיחה 11:28, 16 בספטמבר 2013 (IDT)

דפי מסכתות[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה
מדוע אתה מוחק באופן שיטתי את הקישורים לויקיטקסט, בדף המסכת יש חשיבות לקישור למסכת במשנה, בבלי ובירושלמי בנפרד. הקישור בתבנית אינו בולט מספיק. כמו כן התבניות {{מסכתותבבלי}} ו{{מסכתותירושלמי}} מכילות את אותו מידע ואותם קישורים שיש ב{{מסכתות}}, אין סיבה לכפילות הזו •אור שפירא • כ' בתשרי ה'תשע"ד • 13:28, 24 בספטמבר 2013 (IDT)
אני חשבתי שזה מיותר לשים את אותו קישור פעמיים, פעם במסגרת תבנית מיזמים ופעם כקישור חיצוני.
קישור נפרד למשנה ותלמודים אפשרי במסגרת תבנית המיזמים.
בעיני חשובה תבנית מסכתות בבלי ומסכתות ירושלמי כדי להבהיר שהערך עוסק כאחד במסכת במשנה ובתלמודים וכדי להבהיר את המיקום של המסכת בתוך ההקשר שלה בקודקסים השונים, בפרט הדבר חשוב במסכתות הבודדות: ברכות ונידה שבתבנית משנה לא ניכרת בדידותן. אם בעינייך התבניות מסכתות בבלי ומסכתות ירושלמי הן חסרות ערך עליך להביא למחיקתן. כל עוד הן קיימות, המקום הראשון שהן אמורות להופיע זה בסוף כל ערך על מסכת.
אני מסכים שיש מקום עוד לשפר את הקישורים החיצוניים במסכתות השונות. לדעתי קישור למאגרי מידע נוספים כגון של סנונית יכול לפתור את החוסר במרכזיות הקישורים לטקסט מלא במסגרת המיזמים. Uziel302 - שיחה 13:45, 24 בספטמבר 2013 (IDT)
שכנעת אותי לגבי התבניות, אכן יש עניין להבליט את בדידותן של המסכתות, השאלה היא האם יש לעשות זאת במסגרת תבניות או בגוף הערך היא שאלה אחרת. ייתכן שאתה צודק.
אני לא חושבת שיש להעדיף מאגרי מידע שדורשים זכויות יוצרים על טקסט קדום כמו מאגר סנונית, יש להבליט את הקישורים לויקיטקסט, בו המידע חופשי ונמצא ברישיון זהה לוויקיפדיה.
בברכה •אור שפירא • כ' בתשרי ה'תשע"ד • 16:36, 24 בספטמבר 2013 (IDT)
א. אני לא טוען שזו המטרה היחידה של התבניות או שזו הדרך היחידה למלא צורך זה. אני טוען שבעיני יש חשיבות מסיבות שונות שהתבניות בבלי וירושלמי יופיעו. מכיוון שהתבניות מופיעות בסופי הדפים ותופסות כשהן סגורות שורה אחת אני לא רואה את הנזק שבהשארתן.
ב. ניתן להבליט את המקורות החופשיים על ידי יישור לימין של התבנית, לשם דוגמה עשיתי זאת במסכת שבת. לדעתי יש חשיבות בהבאת מקורות נוספים לטקסט המלא, יש הבדלים רבים בין האתרים השונים ולמשתמש הפשוט הם יכולים להיות משמעותיים יותר מחופשיות הטקסט. מהיכרות אישית עם ויקיטקסט מספר המתנדבים הפעילים שם הוא קטן מאוד וניתן לבצע השחתות בקלות רבה. (אני מחקתי דפים רבים שהעליתי לאחר שגיליתי בעייה בתאימות הרשיונות ואף אחד לא שאל מה אני עושה)Uziel302 - שיחה 17:25, 24 בספטמבר 2013 (IDT)
א) אם "התבניות מופיעות בסופי הדפים ותופסות כשהן סגורות שורה אחת" אז זה לא ממלא את התפקיד שייעדת להן, לטעמי אלו תבניות מיותרות, אבל אם אתה חושב שחשוב שישארו לא אמנע ממך. פתחתי עליהן דיון חשיבות אשמח לשמוע דעות נוספות
ב) קודם כל, תודה על ההסבר, באמת לא הכרתי את האפשרות הזו. עם זאת עדיין עיוורון באנרים יגרום לקוראים לדלג על הריבוע הזה ולעבור לרשימה מתחתיו, לטעמי יש לתת קדימות לויקיטקסט על פני אתרים אחרים. המשתמש הפשוט "סובל" הרבה שגעונות שויקיפדיה מכתיבה (גם עניין זכויות יוצרים על תמונות וטקסטים שמכבידות מאוד על משתמשים חדשים) לטעמי זה בהחלט צריך להיות אחד מהם. (אני, אגב, לא מונעת מאותו משתמש לחפש את אותם מקורות במנועי חיפוש, אי פשוט מעדיפה לתת במה לטקסט חופשי, בדיוק באותה מידה שנותנים במה רק לתמונות ברשיון מסויים)•אור שפירא • כ' בתשרי ה'תשע"ד • 17:41, 24 בספטמבר 2013 (IDT)
ההשוואה שלך לתוכן חופשי בתוך ויקיפדיה מוזרה בעיני. הסיבה שנותנים במה רק לתמונות ברשיון מסוים היא זכויות יוצרים ואחידות הרשיון באתר. כאשר מפנים לקישורים חיצוניים אין בעיה להפנות לאתרים בעלי זכויות יוצרים. לגבי עיוורון באנרים, לפי דבריך כל תבנית מיזמים היא בעייתית מסיבה זו. בעיני הקישור למיזמים אחרים הוא על פי רוב בעל חשיבות משנית, בעיקר לאלבומי תמונות, ולכן טוב שזה מופיע כבאנר בצד שמאל. ספציפית במסכתות יש חשיבות רבה לקישור לטקסט המקור, אך לעניות דעתי המקורות הממומנים טובים יותר מויקיטקסט. Uziel302 - שיחה 18:21, 24 בספטמבר 2013 (IDT)

מחיקת קישורים להצופה[עריכת קוד מקור]

שלום רב. נא לא למחוק אוטומטית את הקישורים. יש להבחין בין קישורים חיצוניים שאין בהם חשיבות מיוחדת, ובין כאלה שיש בהם חשיבות, בפרט שמהווים אסמכתא למשהו שכתוב בערך. במקרים כאלה יש לחפש קודם בארכיון האינטרנט, ולפחות בחלק מהמקרים הכתבה אכן נמצאת שם. אודה לך אם תתקן את המקרים שבהם מחקת קישורים שהם אסמכתא יחידה לפרט כלשהו בערך. נרו יאירשיחה • כ"ג בתשרי ה'תשע"ד • 17:19, 27 בספטמבר 2013 (IDT)

ביטלתי עריכותי כאשר הקישור היה כהערה ולא בתור קישור חיצוני.Uziel302 - שיחה 17:53, 27 בספטמבר 2013 (IDT)
ראיתי שאתה ממשיך למחוק קישורים שהבוט הצביע ליהם. אם אינך מוכן להתעסק ולחפש קישור בארכיון האינטרנט או קישור תחליפי, אל תתעסק עם הנושא הזה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:24, 27 בספטמבר 2013 (IDT)
הבנתי מדברי נרו יאיר שכאשר מדובר בקישורים חיצוניים ניתן להסיר את הקישורים לאתר הצופה שנסגר. אני מבין עכשיו מדבריך שגם זה לא בסדר לדעתך. עקב פנייתך הפסקתי פעילות זו. Uziel302 - שיחה 19:27, 27 בספטמבר 2013 (IDT)
תמיד עדיף לחפש תחליף ולא למחוק. למשל המאמר של שי פרידמן על זוכרות מופיע באתר שלהם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:03, 27 בספטמבר 2013 (IDT)

שלום עוזיאל, ערך כה קצר, כה קל לטפל בו. במקום להניח תבנית עריכה, עדיף לערוך ולהכניס קישורים פנימיים. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:40, 1 באוקטובר 2013 (IDT)

חסידות ברסלב[עריכת קוד מקור]

אני חושב שכמו שלא נכון לכתוב על פנאנתאיזם כך לא נכון לכתוב על אנטי פנאנתאיזם. כתבתי מה שכתבתי בתחילה כפרובוקציה נגד דרול שכתב על פנאנתאיזם ללא מקור, הבאתי מקורות וציטוטים מדויקים אנטי פנאנתאיסטיים. אך האם בשורתה של חסידות ברסלב היא האנטי פנאנתאיזם שלה? מובן שלא! וכי יש מובן למשפט "חסידות ברסלב גורסת שהקיום האמתי אינו אוסף מקרים סתמי אלא הקב"ה עצמו? בנוגע לאלפיים תחום שבת עיין במקור ותראה שנקודות טובות זו עצה בעיקר כשהאדם במצב ירוד. אין שום מקור לעניין ההקאה בפורים והפסוק שהביא בקשר לזה95.86.64.245 17:07, 2 באוקטובר 2013 (IDT)

אני לא מתכוון להיכנס לפרטים. אנא נהל דיון בדף השיחה לגבי השינויים שאתה רוצה להכניס. אני חושב שעשית הרבה שינויים שחלקם אולי מוצדקים, אבל כיוון שראיתי שביצעת מחיקות של דברים ללא ביסוס והבאת מקורות וללא דיון, ובהתחשב בעובדה שאתה לא משתמש רשום וידוע בויקיפדיה, נאלצתי להשאיר את המצב כקדמותו כל עוד השינויים לא מבוצעים לפי הנהלים.Uziel302 - שיחה 18:12, 2 באוקטובר 2013 (IDT)
אנא שים לב לכך שהשינוי שערכתי הוא מעריכתי שלי. ואני כתבתי על הכול הרבה בדף בשיחה. דווקא לפני שהתערבתי בערך הערך היה מלא בדברים רבים לא ממבוססים. אני פשוט ציטטתי מהמקורות. לדעתי עשית טעות. כפי שאני רואה בדף השיחה שלך זו לא הפעם הראשונה שאתה מוחק עבודתם של אחרים. לא עשיתי שום שינוי ללא כתיבה מנומקת מבוססת וארוכה בדף השיחה. אני מבקש ממך או להחזיר את עריכתי השנייה או לנמק מדוע השינוי שלי אינו טוב. כפי מה שנראה אין עכשיו הרבה מתעניינים אמתיים בערך זה מלבדי ונרו יאיר הנוטה להסכים אתי אלא שאין לו זמן. כמו"כ העובדה שאיני משתמש רשום אינה נוגעת לעניין. יש לגון לגופם של דברים ולא לגופו של כותב. אני מבקש ממך שוב למען הערך שיהיה כתוב בצורה נורמלית להחזיר את עריכתי האחרונה. 95.86.127.98 17:45, 4 באוקטובר 2013 (IDT)
אחרי שביטלתי את עריכתך החזרת אותה. אתה יודע לעשות זאת לבד. אלא שחזרו וביטלו לך. אני לא רואה סיבה להכניס את עצמי לסוגיה ושיבואו ויבטלו את עריכתי ויתלוננו על מעשי. עצתי היא שתרשם לאתר ואז תחזיר את הערך לגירסה הרצויה. אתה יכול לבחור גירסאות תחת הלשונית היסטוריית גרסאות. בתור משתמש רשום יש סבירות גבוהה יותר שלא יבטלו את עריכתך בצורה אוטומטית. Uziel302 - שיחה 14:20, 6 באוקטובר 2013 (IDT)

צילומי מסך של אתרי אינטרנט[עריכת קוד מקור]

שלום לך,
צילומי מסך של אתרי אינטרנט (כגון זה שביקשת להסיר בערך "אלכסון (כתב עת)") מותרים במסגרת שימוש הוגן. לפיכך, לפי החוק ולפי המקובל בוויקיפדיה, יש להם מקום בערך זה ובערכים נוספים. תוכל למצוא הסבר קצר על כך גם בפרטי התמונה. בברכה, Ldorfmanשיחה 00:18, 25 בנובמבר 2013 (IST)

לא ביקשתי להסיר צילומי מסך, קישרתי לדף אחר בכלל, שמשפטים שלמים ממנו הועתקו לערך. קראתי את הערך לאחר קריאת הדף ואמרתי, זה העתק הדבק מהאתר, עם קצת שינויים.Uziel302 - שיחה 05:44, 25 בנובמבר 2013 (IST)
אתקן בימים הקרובים. אין הכרח בהצבת התבנית, שהיא לתחושתי - בהעדר הודעה אוטומטית מקדימה לכותב הערך - ביטוי של אגרסיביות מובנית של ויקיפדיה (כמו שאר תבניות האיום). תודה shoshie8שיחה • כ"ג בכסלו ה'תשע"ד • 08:52, 26 בנובמבר 2013 (IST)
שושי, את מגזימה לגבי עניין פירוש הדברים בתבניות כאגרסיביות. אם הנוסחים דומים מידי למקור, אנא שני אותם.
עוזיאל, להבא, אנא הסבר נושאים מסוג זה במלל, כך שיובנו לקורא הערך ולעורכים. מלבד זה, דיון ממשיכים בנקודה בה החל - לא היה צורך להשאיר הודעה גם בדף השיחה שלי. לאחר השארת הודעה בדף של משתמש אחר, משאיר ההודעה עוקב אחר השינויים בדף השיחה בו כתב. Ldorfmanשיחה 16:16, 26 בנובמבר 2013 (IST)

כתבתי לך בחזרה בדף השיחה --עומר מימון - שיחה 18:21, 10 בדצמבר 2013 (IST)

גאומטרנים[עריכת קוד מקור]

שלום, אתה מחקת את הגרסה שלי לערך אייזק ניוטון. גאומטרן (geometer - ראה ערך באנגלית) הוא מתמטיקאי שמתעסק בחקר הגיאומטריה, בייחוד במובן הסינתטי. אנליסט למשל מתמקד באנליזה ואלגבראי מתמקד בזהויות הדורשות מניפולציות אלגברה וכ'ו וכ'ו. הערך מתמטיקה כותב כי מתמטיקה עוסקת במבנה , כמות, מרחב, שינוי , אז אפשר לומר שגאומטרן עוסק יותר בחקר המרחב והפרופורציות בו (ואנליסט למשל עוסק בחקר השינוי). 94.159.186.40 18:12, 15 בדצמבר 2013 (IST)

אכן קיימת מילה "גאומטרן". עם זאת משפט מהצורה: "ניוטון היה אחד הגאומטרנים הגדולים ביותר." לא מקובל באנציקלופדיה, ובפרט שזה אינו תחום עיסוק מרכזי של ניוטון. "בין משפטים מופלאים רבים" גם לא סגנון אנציקלופדי. יורשה לי לשאול גם מה זה "הוא בנה את הפרבולה המוגדרת על ידי ארבע נקודות", למיטב ידיעתי שלוש נקודות מגדירות פרבולה.Uziel302 - שיחה 18:23, 15 בדצמבר 2013 (IST)

עבור כל כיוון של הציר הראשי יש פרבולה אחת שעוברת דרך 3 נקודות אבל אפשר לסובב את הציר הראשי. אגב לקחתי את המשפטים האלה מהמקור הבא: http://fabpedigree.com/james/mathmen.htm 94.159.186.40 19:58, 15 בדצמבר 2013 (IST)

מחכה לתגובה. אגב אם כתוב "אחד המדענים הגדולים בכל הזמנים" אז אפשר גם לכתוב אחד הגאומטרנים הגדולים ביותר, ואת "בין משפטים מופלאים רבים" לשנות ל"בין משפטים רבים".94.159.186.40 22:45, 15 בדצמבר 2013 (IST)

החזרתי את עריכתך. סליחה על אי הנעימות. ותודה על תרומתך. Uziel302 - שיחה 00:56, 16 בדצמבר 2013 (IST)

תודה רבה על הערתך. אסתר - שיחה 22:23, 29 בדצמבר 2013 (IST)

שלום, למה ב"ה? שחזרתי אותו. חזרתישיחה 18:20, 3 בינואר 2014 (IST)

שים לב לזמנים. אני בירכתי אותו לפני שביצע השחתות.Uziel302 - שיחה 18:23, 3 בינואר 2014 (IST)
אחרי. ולא שמים ב"ה לפני לפחות עריכה אחת טובה. חזרתישיחה 18:29, 3 בינואר 2014 (IST)
טעות שלי. Uziel302 - שיחה 18:33, 3 בינואר 2014 (IST)

למי שמים תבנית ברוך הבא[עריכת קוד מקור]

שלום עוזיאל, לא נהוג לשים תבנית ברוך הבא למשחיתים ומעלי ערכי הבל. הורדתי את התבנית משיחת משתמש:הראל עצמון שמאייר. אנא שים לב להבא. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:44, 3 בינואר 2014 (IST)

הצבתי את התבנית לפני ההשחתה. בפסקה קודמת בדף זה נודע לי שמברכים רק לאחר ביצוע עריכה תקינה ולא בעת פתיחת החשבון. Uziel302 - שיחה 18:46, 3 בינואר 2014 (IST)
הדבר היחיד שהוא כתב הוא ערך הבל על עצמו. אז יש להסתכל ולקרוא מה כתוב בערך לפני ששמים תבנית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:50, 3 בינואר 2014 (IST)
שוב, הצבתי את התבנית בעת פתיחת החשבון. לא יכולתי לחזות אז מה יכתוב. Uziel302 - שיחה 18:51, 3 בינואר 2014 (IST)
או קי, אני ממליצה לחכות גם יותר מעריכה אחת קטנה לפני ששמים את התבנית הזאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:54, 3 בינואר 2014 (IST)

ערך "בית אריאלה"[עריכת קוד מקור]

הורדתי את התמונה של מרכז מידע ויעץ, כי לא משקפת מציעות. מתכוונת להחליף אותה בזמן הקרוב לעדכנית יותר. העברתי את התמונה של ספרייה המוסיקה שמאלה, כי כך נראה לי יותר יפה. מה דעתך? Dianavol - שיחה

נראה לי שתמונות בצד ימין גורמות להזחה של חלק מהטקסט מה שגורם לחוסר אחידות. תודה על שאר עבודתך על הערך.Uziel302 - שיחה 07:32, 10 בינואר 2014 (IST)

הצבת תבנית עריכה[עריכת קוד מקור]

שלום רב, כדי להציב את תבנית עריכה מספיק לרשום {{עריכה}} בראש הערך. כנ"ל בנוגע לתבניות {{להשלים}} ושאר התבניות. הוספת הקוד המפורש בערכים היא מיותר וגורמת לבעיות. יונה ב. - שיחה 09:25, 13 בינואר 2014 (IST)

לגבי עריכתך האחרונה בערך הנ"ל, אני מעדיף את הנוסח הקודם - שהוא הגירסה היציבה שהיתה בשנה האחרונה - ואפשר גם להוסיף את הציטוט בהערת שוליים. מקובל עליך? יוסי2 - שיחה 14:29, 15 בינואר 2014 (IST)

ברמה הוויקיפדית יבשה, הגירסה שלי מכילה ביסוס עם מקור אמין ולכן עדיפה.
ברמה העניינית, אצטט את הגירסה הקודמת: "ביהדות, תפקידם של ההנאות והצרכים הגופניים והנפשיים הוא לשמש אמצעי לחיבור רוחני, כמו קיום מצווה והתקדמות בעבודת השם. כך באכילה ושתייה וכדומה וכך גם בקיום יחסי אישות. על מנת לדעת את האיזון הנכון בין מה שנצרך למה שלא נצרך, מופיעות בספרות התורנית הנחיות מפורטות לגבי האופן, הזמן והדרך לקיים יחסי אישות."
החל מהמילה הראשונה, "ביהדות" אני מרגיש אי נוחות, שכן, בעיני היהדות אינה מקשה אחת. כדי להציג טיעון כעמדת היהדות אני מצפה ממנו להיות קונצנזוס ובעל ביסוס רחב במקורות.
כעת לטענה, "תפקיד ההנאות לשמש אמצעי", האמנם זהו קונצנזוס? האם לא קיימת גישה לפיה יש מטרה בהנאה של האדם? שהאדם "לא נברא אלא להתענג"? שהבורא ברא אילנות טובים "ליהנות בהם בני אדם"? שהאדם הראשון צווה לאכול מפרות הגן ונאמר לו "כל מה שבראתי, בשבילך בראתי"?
וההמשך, "חיבור רוחני", נכון, זה ביטוי ניו אייג'י פופולרי, אבל האמנם הוא כל כך מקובל במקורות הקדומים?
הטענה כי ההנחיות וההגבלות על יחסי אישות, נובעים מהאיזון בין הנצרך והלא נצרך היא מוטה ומטעה. האם אין היהדות רואה בדם הנידה דבר טמא מצד עצמו? האמנם כל מטרתו ליצור איזון? ומה אם התנך לא תומך בגישה הזו והוא כלל לא מזכיר איזון אלא חוזר ומדגיש את עניין הטומאה? Uziel302 - שיחה 15:04, 15 בינואר 2014 (IST)
אוקיי. אין לי בעיה עם כל הניסוח, אני מסכים שהביטוי הוא ניו אייג'י פופולרי, בהחלט אפשר להשאר עם הניסוח שלך. אך המילים "גישה רווחת" אינם נכונות. לפי הידוע לי, לא קיימת גישה לפיה יש מטרה בהנאה של האדם. לגבי הציטוטים שהבאת, אי לי ספק שכוונת הדברים היא לקיום מצוות. לדוגמא, הציטוט שהבאת שהאדם "לא נברא אלא להתענג", מופיע במסילת ישרים (פרק א) כך: "שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' ולהנות מזיו שכינתו שזהו התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להמצא. ומקום העידון הזה באמת הוא העולם הבא, כי הוא הנברא בהכנה המצטרכת לדבר הזה. אך הדרך כדי להגיע אל מחוז חפצנו זה, הוא זה העולם." הדברים מדברים בעד עצמם. בהמשך הספר הרעיון (שההנאות הם לצורך קיום המצוות) כתוב עוד מספר פעמים נוספות. אם אתה מעוניין בהסבר לגבי שאר הציטוטים שהבאת - אשמח לנסות להסביר. בברכה. יוסי2 - שיחה 18:12, 15 בינואר 2014 (IST)
הסברים תמיד יש, כל דבר ניתן לטעון שמוסכם על כולם ולהתחיל לתרץ את כל הציטוטים הסותרים. אז נכון, הרמחל טוען שמקום ההנאה רק בעולם הבא אך זה לא אומר שההנאה הזו היא לשם עבודה. ההנאה היא עדיין מטרה, רק שיש לחכות לעולם הבא כדי ליהנות. גם אם נניח שאין אף מקור לפיו יש ערך להנאה, וכולם פה אחד שכל האכילה שתייה ויחסי אישות הם נטו כהכרח לצורך עבודת השם, עדיין זה לא היה כזה נורא להציג את זה כגישה הרווחת. מותר לומר על קונצנזוס שהוא הגישה הרווחת אך לומר על גישה רווחת שהיא קונצנזוס זה בעייתי בעיני. Uziel302 - שיחה 19:03, 15 בינואר 2014 (IST)
ליתר דיוק, יש להבדיל בין "הנאות" לבין "צרכים". ברור שאלוקים נתן לאדם הנאה באוכל בשביל שהוא יהנה. אך האכילה מבחינת מעשה האדם - אין ספק שעיקרו הוא כאמצעי לקיים מצוות ולהגיע לעולם העיקרי שהוא העולם הבא. תסכים איתי שבזה יש קונצזוס מוחלט. לכן, אני מעוניין למחוק את המילים האלו "להנאות בכלל. גישה רווחת גורסת כי הדאגה". מה דעתך? יוסי2 - שיחה 15:08, 16 בינואר 2014 (IST)
בעייתי. החלוקה בין הנאות וצרכים היא אמנם חלוקה בסיסית, אבל עם זאת אינה ברורה וחד משמעית. בפרט, להציג את הנושא של יחסי מין כצורך, נשמע לי בעייתי. אולי לקורא בזמן הרמבם היה ברור הצורך הרפואי בבעילה לשם הבריית הגוף, כיום לא מוכר צורך רפואי כזה וכל ההתיחסות לביאה כצורך גופני לא ממש מסתדרת. אנשים שמתייחסים לביאה כצורך יפרשו את זה לרוב כצורך נפשי או משפחתי, ואז ההנאה היא במרכז מילוי ה"צורך". Uziel302 - שיחה 15:21, 16 בינואר 2014 (IST)
כולם יסכימו שלפחות זה צורך נפשי, ואז תלוי מה הדבר המרכזי בחיי האדם - אם העולם הזה - אזי זה יהיה בשביל חייו כאן, ואם המרכז הוא חיי העולם הבא - אזי זה רק אמצעי.
בוא ניקח למשל את המסילת ישרים. הוא כותב בפרק א: "בשעה שברא הקדוש ברוך הוא את אדם הראשון... וכל מה שבראתי בשבילך בראתי..." ואח"כ הוא כותב באותו פרק: "והנאות העולם אין ראוי שיהיו לו אלא לעזר ולסיוע בלבד לשיהיה לו נחת רוח וישוב דעת למען יוכל לפנות לבו אל העבודה הזאת המוטלת עליו". גם, לא נראה שיש מישהו שחולק על מאמר חז"ל המפורסם (אבות ב): "וכל מעשיך, יהיו לשם שמיים". בלי ספק שהמסילת ישרים לא ראה בחז"ל 2 שיטות כפי שאתה רואה. אם כן, כיוון שהרמח"ל כותב במפורש כדברי, עליך חובת ההוכחה שיש מישהו שחולק על גישה זו. אלא אם כן יש לך הצעה לניסוח אחר. בברכה. יוסי2 - שיחה 14:59, 19 בינואר 2014 (IST)
ערוך כרצונך, אין לי כוח לדיונים אינסופיים. אם בעיניך היהדות היא המסילת ישרים ומי שחושב אחרת צריך לעמול ולהוכיח באותות ובמופתים, שיערב לך. התפיסה לפיה מותר גם ליהנות מעט בעולם הזה, בלי שיהיה צורך מוגדר ומוחשי, היא תפיסה רווחת, והימנעות מוחלטת מהנאות לא הכרחיות נתפסת כמידת חסידות. די לי בכך שיש מדרשים שתומכים בעניין וציבור גדול ובכללו רבנים גדולים רואים כך את היהדות. אני לא אתחיל להתווכח איתך על כל מקור. אגב, דברי הרמבן בנוגע לנבל ברשות התורה מהווים מקור מרכזי לנושא היחס להנאות ובעיני הם תומכים בשיטתי. אבל כמובן שאתה תפרש אותם כשיטתך והדיון לא יגמר לעולם. Uziel302 - שיחה 15:23, 19 בינואר 2014 (IST)
גם לי אין כוח לדיון אין סופי, לכן אני מציע לדבר בטלפון (שלחתי לך בעבר את המספר שלי). הדיון כאן איטי, בגלל שלא כל יום אני על המחשב. נראה לי שאין לנו ויכוח על מהות הדברים, נשאר לנו רק להסכים על ניסוח. אני מסכים איתך שאין חובה לעשות הכל לשם שמים, ברור שזה רק האידיאל, ואם מרכז החיים של האדם זה המצוות וכו' אז ממילא האוכל הוא אמצעי ולא מטרה, אפילו שבדרך הוא גם נהנה מהאוכל. אני מבין מדבריך שגם אתה מסכים שאין שתי דיעות בחז"ל בנושא, אתה רק אומר שלא יתכן שחייבים שהכל יהיה לשם שמים. אני רוצה לחדד שוב את הדברים: בקטע הזה שהוספתי בעבר כוונתי להתייחס לנושא "הצרכים" של האדם, לגבי "הנאות" - שים לב שכבר יש התייחסות בסוף הפתיח של הערך. לכן אני מציע למחוק את המשפט הזה: "להנאות בכלל. גישה רווחת גורסת כי הדאגה". אם יש לך הצעה אחרת - אשמח אם תציע. בברכה. יוסי2 - שיחה 14:52, 23 בינואר 2014 (IST)
לא שלחת לי את המספר, אני לא מעוניין בשיחת טלפון. מבחינתי הדיון נגמר. ערוך כרצונך. Uziel302 - שיחה 20:22, 23 בינואר 2014 (IST)

אני שמח מאוד שיכתבו כמה שיותר הערות ביחס לדף שיצרתי. אני אשתדל לשלב את תוכן ההערות בדף עצמו. --בן נחום - שיחה 22:33, 18 בינואר 2014 (IST)

מיזם - אובייקטיביות[עריכת קוד מקור]

לילה טוב(:

נהנתי מעריכתך במשתמש:בן נחום/תובנות מהמפגש.
האם אתה מסכים באופן כללי עם ה"הנחות יסוד" שכתובות שם?
האם יש לך הצעות לשיפור: הוספות/תיקונים/הורדות?
יש לך רעיון, כיצד אפשר לתת לויקיפדים נוספים להביע הסכמה עם הרעיונות שבדף? בן נחום - שיחה 20:47, 20 בינואר 2014 (IST)
אני לא מסכים עם טענה מספר 6. לדעתי כאשר יש ויכוח, רק מי שבאמת מכיר את הסוגיה אמור לחוות דעה, בנאדם שאינו בקיא בפרטים יכול לנטות אחרי דעה שנראית הגיונית יותר ממבט ראשון אבל היכרות עם הפרטים ורקע לדיון תומכים דווקא בדעה השניה. כמו כן המצב בו נדרשים הצדדים לסכם את תמצית דבריהם למשפט אחד גורמת לכך שהאנשים שטובים בניסוח ותמצות ימשכו את הקולות הצפים.
הרושם שלי שבוויקיפדיה העברית יש קושי ליצור שיתופי פעולה ארוכי טווח, אנשים מעדיפים להתמקד בנישה שלהם או להתעסק בתחזוקה פה ושם. Uziel302 - שיחה 21:19, 20 בינואר 2014 (IST)
הבנתי. בהתאם לדבריך, אם הרעיון הכללי יתקבל, אזי ייקבע שמתנדב מסור שאינו חלק מהנושא, ינסח את הסיכום (אחרי שיתעמק בחומר).
יש הגיון עם חוסר הסכמתך למס' 6, אבל לפי תפיסה זו אין דרך להגיע לאובייקטיביות אמיתית. בן נחום - שיחה 21:25, 20 בינואר 2014 (IST)
אכן, לדעתי אין דרך להגיע לאובייקטיביות, אני חושב שהאידיאל הוא שהצדדים השונים יתפשרו ויגיעו לגירסה שסבירה בעיני כולם, או שיציגו את המחלוקת בגוף הערך במידה ויש אסמכתאות לשני הצדדים. אני מפקפק ביכולת לגייס ויקיפד מסור שאינו מתעניין בפוליטיקה להעמיק בחומר שלא מעניין אותו, אני בחיים לא הייתי מתעמק בנושאי ספורט בשביל לפתור ויכוח בין אוהדים...Uziel302 - שיחה 21:33, 20 בינואר 2014 (IST)

מיזם ערכים יתומים[עריכת קוד מקור]

"עיטור המְאַמֵץ/צת" לוויקיפד/ית שפועל/ת לקישור ול"אימוץ" ערכים יתומים

תודה רבה על המשך עזרתך הרבה במיזם הערכים היתומים! כל הכבוד וכה לחי! ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 08:33, 26 בינואר 2014 (IST)

נוסף גם עיטור הויקיפד המשקיע, על השקעת כמה שעות למיזם הערכים היתומים, תודה רבה! ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 10:25, 26 בינואר 2014 (IST)

מכון אור עולם[עריכת קוד מקור]

בקשר לתגובה שלך בדף שיחה - איך אתה מודד אם ערך יש לו חשיבות אינציקלופדית? ואם הכמות משפיע עליך מאיזה מספר יש בעיניך כן חשיבות? לא משנה מי - שיחה 20:33, 27 בינואר 2014 (IST)

חשיבות אנציקלופדית בעיני נובעת מרמת העניין שיש לציבור בנושא, כמות האנשים שמתעניינים בהוצאות ספרים קטנה ורק הוצאות מוכרות שהוציאו מאות או אלפי ספרים זוכות לתשומת לב הציבור. זה לא מעיד שום דבר על החשיבות של הפעילות אך לא כל פעילות חשובה היא בעלת חשיבות אנציקלופדית. Uziel302 - שיחה 20:37, 27 בינואר 2014 (IST)

שלום לך.

שינית את התבנית, והסרת ממנה פרמטר. כפי שמוסבר בראש דף התבנית, כל פעם שמבצעים עריכה מסוג זה, יש לערוך ולעדכן גם את דף המשנה, שמשרת את אשף התבניות. אנא השלם את המלאכה על ידי עדכון דף המשנה. תודה - קיפודנחש 16:15, 28 בינואר 2014 (IST)

וגם[עריכת קוד מקור]

בדומה, גם בתבנית:אמן ובתבנית:ספורטאי. תודה - קיפודנחש 16:18, 28 בינואר 2014 (IST)

אני עובר עכשיו על הרשימה ואסדר את העניין. Uziel302 - שיחה 16:19, 28 בינואר 2014 (IST)
יש דפים שאין בהם את התבנית, זה אומר שאין דף משנה? Uziel302 - שיחה 16:23, 28 בינואר 2014 (IST)
לסיכום, הסרתי את הפרמטר מ12 תבניות ומתוכן לשלוש שציינת הסרתי בדף המשנה ולא מצאתי מעבר למה שציינת. Uziel302 - שיחה 16:31, 28 בינואר 2014 (IST)
תודה. לשאלתך: ניתן להוסיף את דף המשנה גם ללא התבנית (דרך אגב, זה קל לבדיקה: בארגז הכלים יש "דפי משנה", ולחיצה מדף התבנית מראה מייד אם יש או אין דף משנה בשם "פרמטרים"). בכל התבניות עבורן יצרתי את דף המשנה בעצמי הוספתי גם את התבנית, והניחוש שלי הוא שאם התבנית לא מופיעה אז אין גם דף משנה. בברכה - קיפודנחש 16:37, 28 בינואר 2014 (IST)
עשיתי בדיקה עכשיו ולא מצאתי דפי משנה נוספים. Uziel302 - שיחה 16:46, 28 בינואר 2014 (IST)

היי,

כשאתה עורך ערך של מישהו חדש, שים לב: אין לקשר לפייסבוק, טוויטר וכו'. אנחנו מסתפקים בקישור לאתר הבית בלבד. גילגמש שיחה 06:13, 7 בפברואר 2014 (IST)

שלום, תודה על ההיענות, ועל הפתרון . אין מניעה להשתמש בשנים, אבל בדרך כלל זה פחות אלגנטי. אין לראות באורך הפתרון חזות הכל, לדעתי ישנה חשיבות רבה לאלגנטיות של הפתרון - למשל, אם מישהו יציע פתרון בן 200 שלבים, הכולל מעבר ב-10 קצרמרים והרחבתם (נשמת המיזם), אראה בו גאון. מקווה שתמשיך לשחק ולהנות (וכמובן להביא את החבר'ה שיהנו ויתרמו אף הם). ביקורת - שיחה 08:50, 7 בפברואר 2014 (IST)

אגב, עד שאנחנו מדברים, אתה לא מעוניין בהרשאות ניטור? זה יכול להקל עליך את עבודתך הברוכה. ראיתי שאתה עוסק בזה הרבה. ביקורת - שיחה 08:56, 7 בפברואר 2014 (IST)
לא ממש אכפת לי, אני לא רואה צורך באפשרויות שזה פותח. Uziel302 - שיחה 09:35, 7 בפברואר 2014 (IST)

הורדת קטגוריה של עורכים חדשים מדפי טיוטה[עריכת קוד מקור]

שלום עוזיאל, איני מבינה למה אתה עובר ומוריד את הקטגוריות של עורכים חדשים הנמצאים בטיוטות, זאת דרך להגיע לטיוטות האלה ולראות אולי יש כאלה שניתן להעבירן למרחב הערכים. זו קטגוריה נסתרת שלכך היא נועדה, מה זה מפריע לך? אני מבקשת שלא תוריד את הקטגוריות האלה, ותחזיר את אלה שהסרת. כשהטיוטה עוברת למרחב הערכים לאחר שהיא תקינה, אז יש מקום להורידה. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:40, 7 בפברואר 2014 (IST)

פעלתי לפי ההנחיה בדף הקטגוריה: "ניתן להסיר את הקטגוריה מארגזי חול שלא נערכו יותר משבועיים ונראה כי לא יפורסמו במרחב הראשי (אם בגלל שהכותב הפסיק להיות פעיל ואם מחמת חשיבותם)."
אני חשבתי שהקטגוריה נועדה להפניית תשומת הלב לערכים חדשים של עורכים חדשים ולא לארגזי חול של עורכים שניסו להתחיל לכתוב ערך לפני חצי שנה. כשהקטגוריה מלאה מארגזי חול לא רלוונטיים קשה לשים לב לערכים החדשים באמת. Uziel302 - שיחה 10:46, 7 בפברואר 2014 (IST)
צריך לבדוק יותר ביסודיות. למשל אחד מדפי הטיוטה היה על אברהם גרין שהכותב העביר את התוכן למרחב הערכים. במקרה זה היה מקום למחוק את דף הטיוטה. סתם הורדה של התבנית משכיחה אותם לנצח. אני ממליצה שתתייעץ עם משתמשת:Ravit שמרבה לעבור על דפי טיוטה זנוחים לערוך ולהעביר למרחב הערכים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:54, 7 בפברואר 2014 (IST)
היי עוזיאל, ותודה שאתה עובר על דפי טיוטות של עורכים חדשים, זו ויקיגמדות מאוד מהנה לדעתי שלצערי לא רבים עושים. אני מסכימה עם חנה: כשאני עוברת על קטגוריה:ויקיפדיה: ערכים של משתמשים חדשים אני בודקת ביסודיות את הערכים, אז הנה "שני השקל" שלי:
  • יש מצבים כמו משתמש:Tutgab33/ויולטה שזה ערך ריק ולכן אפשר לבקש ב"בקשות ממפעילים" למחוק את כולו (ואז אין טעם למחוק את הקטגוריה כמו שעשית).
  • יש ערכים כמו משתמש:Daliaw/קמיל פאליה שיש להם חשיבות ורק דורשים ויקיזציה ולכן אני קודם כל בודקת האם הערך כבר הועבר במקרה למרחב הראשי (לפעמים משתמשים לא יודעים שכדאי למחוק את הטיוטה), ואם לא אז האם יש הפרת זכויות יוצרים (למשל חיפוש קצר של משפט או שניים מהערך הזה בגוגל מלמד שהוא מועתק כולו מאתר גולני), ואם הכול בסדר אז אני מנסה לעשות ויקיזציה בעצמי. ואם זה תחום שאני ממש לא מבינה בו או מתלבטת אז אני פשוט עוזבת את הערך הזה ומשאירה לאחרים להחליט או לעשות ויקיזציה.
  • ורק במצבים בהם אין חשיבות אנציקלופדית כמו סגנית ראש עיר כזאת אז אני מסירה את הקטגוריה, כפי שעשית, וגם משאירה תבנית "טיוטה פרטית".
מה דעתך? כמובן זו רק הדרך שלי, זכותך לפעול איך שתבחר. בכל אופן, אשמח מאוד אם תוכל להצטרף למלאכה. תודה וסופשבוע נפלא, Ravit - שיחה 19:46, 7 בפברואר 2014 (IST)
אני מקבל את הדברים, אני אכן חשבתי על כמה דפים שהם ראויים למחיקה אבל מצד שני יש חשיבות לא לגעת למשתמשים במרחב הפרטי שלהם. באופן כללי אפשר לומר שכל תהליך אפשר לעשות בצורה רוחבית ושטחית או בצורה מעמיקה, ברור שהגישה המעמיקה יותר אפקטיבית פר ערך אבל זה יותר מעייף ומספיקים לגעת בפחות ערכים. כמו כן גיליתי שהגישה הרוחבית מקפיצה עורכים אחרים, כלל האצבע שלי אומר שכל דבר שתעשה בוויקיפדיה אם תעשה אותו יותר מידי פעמים מישהו ימצא איך להתעצבן על זה. נניח ועכשיו ארצה לעבור על כל הערכים של המשתמשים החדשים ולמחוק את כל הערכים חסרי התוכן, מישהו כבר יגיד לי לא לגעת במרחב הפרטי. Uziel302 - שיחה 22:29, 7 בפברואר 2014 (IST)
אם כל הערכים חסרי התוכן האלו שתבקש למחוק הם בני 4 חודשים ומעלה, נגיד, ואם בנוסף בדקת את דף תרומות המשתמש וגילית שהוא לא ביקר פה 4 חודשים ומעלה (הרי אם הוא משתמש פעיל באמת אין סיבה לגעת לו במרחב הפרטי) - אז אני לא חושבת שתהיה בעיה למישהו שתיגע בזה. ואם כן אז תפנה אותו שיצטרף לדיון בדף השיחה הזה :) Ravit - שיחה 09:13, 8 בפברואר 2014 (IST)
ועכשיו אני רואה בפסקה למטה שזה בדיוק מה שקרה :) עובדה שאלדד השתכנע. Ravit - שיחה 09:15, 8 בפברואר 2014 (IST)
אני מסכימה עם רוית. הכלל הוא שעדיף לטפל בפחות ערכים אבל בצורה יסודית. בכל מקרה יש לשים לב גם לטיוטות שהחלו להיכתב כמטלה אקדמית. ולעתים לוקח זמן לסטודנט להמשיך לערוך. קריאה בדף השיחה יכולה לסייע בהבנת מטרת הטיוטה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:26, 8 בפברואר 2014 (IST)

שלום עוזיאל,[עריכת קוד מקור]

ביקשת למחוק דף מסוים שנמצא במרחב משתמש. אם צריך למחוק את הדף הזה, המשתמש עצמו (משתמשת) הם שצריכים לבקש את המחיקה, ולא ויקיפד אחר. אלדדשיחה 22:39, 7 בפברואר 2014 (IST)

בפיסקה הקודמת רווית אמרה לי שאם יש ערך ללא תוכן אפשר לבקש את מחיקתו בבקשות ממפעילים. אגב, זוהי תרומתו היחידה של המשתמש והיא בוצעה לפני יותר מחצי שנה כך שהמשתמש עצמו מן הסתם לא יעשה שום דבר. לפחות עם הערך הזה אין מה לעשות. Uziel302 - שיחה 22:44, 7 בפברואר 2014 (IST)
אהה. אם כך, אמחק את הדף. תודה. אלדדשיחה 22:47, 7 בפברואר 2014 (IST)

ענייני חשיבות[עריכת קוד מקור]

בהמשך לשיחה שהייתה בדף ‏שיחה:שלמה חריר, נתקלתי בערך על אליהו בלום שלדעתי, על פי קריאת הערך, חשיבותו פחותה מאשר זו של שלמה חריר.

האם תוכל להבהיר לי למה על אליהו בלום אין תבנית הבהרת חשיבות? XX-59-40 - שיחה 14:48, 13 בפברואר 2014 (IST)

תבנית חשיבות זה דבר שאנשים שמים כשהם נתקלים בערך שלא נראה בעיניהם בעל חשיבות אנציקלופדית. לא אמורה להיות בזה חוקיות. במידה ויש לך זכות הצבעה אתה מוזמן להוסיף את התבנית על ערכים שאינם בעלי חשיבות בעיניך.Uziel302 - שיחה 14:55, 13 בפברואר 2014 (IST)
אני לא יודע אם יש לי (או אין לי) זכות הצבעה. הנחתי תבנית ונראה מה תהיינה התגובות XX-59-40 - שיחה 11:17, 14 בפברואר 2014 (IST)
נמחק עכשיו... Uziel302 - שיחה 15:13, 20 בפברואר 2014 (IST)

שלחתי לך דוא"ל. WikiJunkie - שיחה 17:57, 14 בפברואר 2014 (IST)

תודה שתקנת את השגיעות והטעות,והוספת את השפות. אבל רק דבר אחד, איפה התמונה ההיא של טן סנטס? רק זה חסר עכשיו. תודות רבות -יוצר הדף. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

לא הצלחתי להוסיף את התמונה. אני לא מבין בזה. Uziel302 - שיחה 17:49, 17 בפברואר 2014 (IST)
שניכם ראו עזרה:העלאת תמונה מוויקיפדיה בשפה זרה. הוספתי את התמונה לערך TUGS. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 19:04, 17 בפברואר 2014 (IST)
תודה, כיוון שאני עורך לרוב ממכשיר נייד הקטע של להוריד ולהעלות קבצים לא עובד אצלי חלק ולכן מעולם לא התעסקתי בזה. Uziel302 - שיחה 07:52, 18 בפברואר 2014 (IST)

ויקינתונים[עריכת קוד מקור]

ראיתי שאתה מקשר ערכים לוויקינתונים, פעילות ברוכה מאוד. רציתי לדעת האם יש לך בעיות או שאלות על הממשק והקישור לוויקינתונים או שאתה מסתדר (אשמח לסייע בפן הטכני, אם יש לך שאלה וגם לשמוע האם אתה חושב שהממשק פשוט או לא). יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 18:57, 17 בפברואר 2014 (IST)

אני מסתדר. לאחרונה אני נתקל בבעיות תצוגה של כפתור "לקרוא בשפה אחרת" בגירסה לניידים, כלומר לעיתים הכפתור לא מופיע למרות שיש בינוויקי. למשל אתמול ערכתי בערך של עזריה פיגו ולא היה את הכפתור אז הקדשתי מספר דקות לחיפוש שמו באנגלית ואז גיליתי שיש ערך באנגלית ופשוט הכפתור לא הופיע. Uziel302 - שיחה 19:05, 17 בפברואר 2014 (IST)
אני לא עורך מניידים כך שאני לא מכיר בעיה כזו. אתה מוזמן לפנות לאמיר שעוסק (או עסק) בתשתית לניידים. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 07:33, 18 בפברואר 2014 (IST)

הי עוזיאל, ראיתי שהוספת תבנית קצרמר לערך, שהוא אכן אולטרה-קצרמר (כך גם באנגלית, אולי אין יותר מה לכתוב בנושא). מה שרציתי לשאול הוא זה: כשסיימתי את הערך שמתי תבנית כזאת בעצמי, ואז הופיעה הודעה, לפיה קצרמר זה לא יופיע ברשימת הקצרמרים ועל כן יש לטפל בו לפי הכללים. כיון שאינני יודעת מהם הכללים, ויתרתי על התבנית, אבל כפי שאני רואה עכשיו, זו התבנית הרגילה. האם יש איזה הבדל ומה משמעות ההודעה שקיבלתי אתמול? תודה,שלומית קדם - שיחה 22:43, 17 בפברואר 2014 (IST)

היתה זו משתמשת:יונית4 שהוסיפה את תבנית הקצרמר. אני רק הוספתי את הפרמטר גאוגרפיה לתבנית. נראה לי שמה שאת מדברת עליו קורה כששמים פרמטר שלא קיים, כלומר שאין קטגוריה של קצרמרים בשם זה. במקרה הזה אני משער שמדובר באחד מהבאים: גיאוגרפיה, אנטארקטיקה, אוסטרליה. כן קיימים: גאוגרפיה, אוקיאניה. לא הוספתי את אוקיאניה כי לדעתי זה לא ממש קשור. Uziel302 - שיחה 22:55, 17 בפברואר 2014 (IST)

הלשון השוודית[עריכת קוד מקור]

יש עשרות שירים בויקיפדיה, עם ניתוח שהולך ומשתפר. אין שום סיבה למחוק הערך. --Yoavd - שיחה 09:19, 19 בפברואר 2014 (IST)

תקציר בעת הנחת תבנית חשיבות[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב עוזי. בהמשך להערה של חנה במעלה הדף, אני מבקש פעם נוספת להקפיד, בעת הצבת תבנית חשיבות, על הוספת תקציר עריכה מתאים. זאת בעקבות התבנית שהנחת על הערך ביטקוין (תוכנה) כרגע. בברכה, ‏Lionster‏ • שיחה 07:19, 21 בפברואר 2014 (IST)

שלום עוזי[עריכת קוד מקור]

צהריים טובים

רציתי לשאול האם יש לך בעיה אישית עם הערך שכתבתי על הרב יצחק יעקובוביץ'

מדוע אתה נלחם בי ומנסה להוציא אותו כאיש מושחת והוא רב אחד מתוך 4???

הרב יצחק יעקובוביץ נבחר להיות הרב השני והשכנזי של מועצה אזורית דרום השרון ולאחריו נוספו עוד 2 רבנים על ידי שרי הדתות החרדיים שהוסיפו תקנים

כמו כן שמת קישור לאתר עם כתבי אישום נגד הרב יצחק יעקובוביץ אך לא מוזכר שהרב יצחק יעקובוביץ יצא זכאי מכל המשפט הזה וזו הייתה עלילת שווא

אשמח שתגיב לי בצורה ענינית ונוכל לשתף פעולה ע"מ שערך זה ישאר כמו עוד רבנים חשובים ומוכרים בציבור הדת"ל כמו רבנים חשובים אשר מופיעים בויקיפדיהElki37 - שיחה 16:56, 25 בפברואר 2014 (IST)

אין לי בעיה אישית איתך או עם הערך. בדף ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים/רבנים כתוב: "רבני מועצות איזוריות, ערים קטנות, יישובים, שכונות, בתי כנסת - ככלל לא זכאים לערך." אני בסך הכל רוצה להביא ליישום המשפט. אני חושב שעל מנת לכבד את הרבנים הגדולים יש לסנן רבנים שחשיבותם מדרגה שנייה שתפארתם בהיותם תלמידים של הרבנים הגדולים. Uziel302 - שיחה 17:04, 25 בפברואר 2014 (IST)

הצבעת מחיקה - שקיפות בהיסטוריית העריכות[עריכת קוד מקור]

אם החלטת להעלות ערך כלשהו להצבעת מחיקה, רצוי לשמור על שקיפות, ולדאוג לתקציר עריכה מתאים, למשל - "הצבעת מחיקה". בערך שהצבת עליו את תבנית ההעלאה להצבעת מחיקה לא רואים דבר בהיסטוריה - אין שום תקציר עריכה, וזאת דווקא במקרה הקיצוני ביותר, שהערך עלול להימחק בעקבות פעולתך. הדבר היחיד שנראה לעין הוא שלפני יומיים ביצעת עליו עריכה כלשהי (בלי שום פירוט). אלדדשיחה 22:50, 28 בפברואר 2014 (IST)

אתה צודק, אני אכן שוכח לפעמים לכתוב תקצירי עריכה, העירו לי על זה כבר. אני רק לא מבין למה זה קריטי במקרה הזה, הרי מדף ההצבעה ברור שאני פתחתי את ההצבעה. Uziel302 - שיחה 08:51, 1 במרץ 2014 (IST)
זה חשוב גם לערך עצמו - אם מישהו מתעניין ספציפית בערך הזה, ורואה בשינויים האחרונים שהעלית עליו תבנית להצבעת מחיקה - הוא יוכל להגיב בהתאם, באופן מידי. וזה חשוב גם, בכל מקרה, למען הסדר הטוב: כשאתה מבצע שינוי קריטי בערך, כמו להציע אותו למחיקה על ידי הקהילה, רצוי שיהיה לכך תיעוד מספק בהיסטוריית העריכות. אלדדשיחה 09:00, 1 במרץ 2014 (IST)
בעריכתי האחרונה ניסיתי לכפר במשהו... מקווה שזה תקין. Uziel302 - שיחה 09:08, 1 במרץ 2014 (IST)
תודה רבה. אלדדשיחה 09:13, 1 במרץ 2014 (IST)

התפתחות בהצבעה שלקחת בה חלק[עריכת קוד מקור]

שלום,

לקחת חלק בהצבעה אודות מחיקת הערך "משפריצות". ראה בבקשה את השינוי המהותי שחל בנסיבות המקרה בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:משפריצות#סגירת ההצבעה?. אם אתה מסכים עם סיום ההצבעה תגיב שם בבקשה. גילגמש שיחה 15:01, 3 במרץ 2014 (IST)

הסרת תב' שכתוב[עריכת קוד מקור]

היי,

אני חושב שהסרת מהר מדי. תב' חשיבות מושכת ויקיפדים לדיון וזה משמש לשיפור הערך. חוץ מזה נראה של-DVH יש טענה של ממש. עדיף למצות את דיון החשיבות עד תום וכך להמנע אולי מהצבעה מאשר להשאיר אותו בלתי מסופק והוא יביא את הערך להצבעה. גילגמש שיחה 15:42, 3 במרץ 2014 (IST)

החזרתי את התבנית. Uziel302 - שיחה 15:48, 3 במרץ 2014 (IST)

אות הויקיפד הבלתי-נלאה[עריכת קוד מקור]

בדקתי וראיתי שהעיטור כבר הוענק לך בעבר. כנראה שלא "יעשה לך את זה". אבל בכל זאת, חשתי צורך לומר: תודה. אני משתאה לנוכח דבקותך הכמעט-סיזיפית במטרה, ובתרומתך - שמוקדם עדיין להעריך את מלוא היקפה, למיזם. גם בתחומים הפחות נראים של המערכת. ביקורת - שיחה 08:48, 7 במרץ 2014 (IST)

אני דווקא שמח לקבל הערכה לאור העובדה שפעמים רבות קיבלתי נזיפות. אני אישית פחות מרגיש כדבק במטרה, זהו יותר תחביב עבורי. Uziel302 - שיחה 08:51, 7 במרץ 2014 (IST)
ההערכה מגיעה לך ביושר. עצם העובדה שבחרת בתחביב זה, מלמדת עליך. - אגב, למה לא ארכבת גם את הודעת ה"ברוך הבא"? ביקורת - שיחה 12:04, 7 במרץ 2014 (IST)
לא רציתי שהדף יהיה ריק וזה היה נראה לי נחמד להשאיר. ארכבתי עכשיו. Uziel302 - שיחה 12:06, 7 במרץ 2014 (IST)
עכשיו זה יפה. שבת שלום ביקורת - שיחה 12:08, 7 במרץ 2014 (IST)


שינוי שאני עשיתי ולדעתך הוא לא טוב[עריכת קוד מקור]

"הניסו" שעשיתי הוא לא ניסי. פשוט תיקנתי משהו בדף שבא מהועלם שלי (עלם האירוויזיון) ולצמד קוראים פאולה ואובי. רק שתדע להבא..

עשיתי זאת על פי ויקיפדיה האנגלית. השם שניתן לצמד בחלק מכלי התקשורת הישראלים לא משנה. Uziel302 - שיחה 04:02, 14 במרץ 2014 (IST)
אז למה לא שינית גם ב2014? הם משתתפים ושוב וכנראה שלא שינו את שמם
לא ראיתי, אשנה עכשיו. Uziel302 - שיחה 14:36, 14 במרץ 2014 (IST)

תיעוד פעילותך בדיוני חשיבות[עריכת קוד מקור]

ראיתי שהתחלת לפרסם את רשימת הערכים שנמחקו אחרי שהנחת עליהם תבניות חשיבות. אשמח אם תרחיב ותפרסם את הרשימה המלאה של הערכים שהנחת עליהם תבניות חשיבות, כולל ערכים שבסופו של דבר נשארו בויקיפדיה. בתודה,--א 158 - שיחה 11:36, 7 במרץ 2014 (IST)

רעיון טוב, התחלתי לעבוד עליו. Uziel302 - שיחה 13:38, 7 במרץ 2014 (IST)
תודה!--א 158 - שיחה 10:25, 8 במרץ 2014 (IST)

הורדת תבניות מהערכים שנכתבו במסגרת ויקי רפואה[עריכת קוד מקור]

שלום עוזיאל, אני ממליצה שתעדכן את משתמשת:Esh77 האחראית על המיזם, על הורדת התבניות השיטתית מכל הערכים שנכתבו במסגרת המיזם הזה. אני באמת מקווה שהעבודה על כולם הסתיימה וכי כולם במצב המתאים להורדת התבניות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:12, 8 במרץ 2014 (IST)

הוספתי משפט בפיסקה שכתבת בהקשר דומה. Uziel302 - שיחה 09:20, 8 במרץ 2014 (IST)
הי, חנה ועוזיאל. תשובה חטופה, כי אני בחו"ל -- עוזיאל, ראיתי שהורדת את התבניות. זה לא נורא, אבל הסיבה שהן נשארו היא שעדיין לא סיימנו את עבודת התיקונים. הורדתי את התבניות מערכים שכבר נבדקו ותוקנו סופית, והשארתי את אלה שעדיין לא סיימנו איתן. היה עדיף שהן תשארנה, כדי לתת לקוראים איזו שהיא אינדיקציה שזה עדיין בעבודה. אבל זה גם לא נורא. אני יודעת מה נערך סופית ומה לא. עבודת הבדיקות והתיקונים תמשך הסמסטר, כיוון שכמות הערכים גדולה מאוד. תודה לכולכם על הסבלנות. :) Shani - שיחה 17:47, 8 במרץ 2014 (IST)
שני, הפתרון במקרים כאלה הוא לעדכן את תאריך היעד ואז העורכים יודעים שהעבודה עדיין לא הסתיימה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:53, 8 במרץ 2014 (IST)
אני חושב שתבנית בעבודה היא לא דרך טובה לתת אינדיקציה על המשך עבודה מתוכנן. היא מונעת שיפורים בערך. יש תבנית עבודה ממושכת שמאפשרת לעורכים נוספים לערוך. Uziel302 - שיחה 18:13, 8 במרץ 2014 (IST)

בקשות מחיקה[עריכת קוד מקור]

היי, ראיתי שפרסמת היום הרבה בקשות מחיקה של דפים במרחב המשתמש שהועתקו למרחב הערכים, אשמח אם כשאתה מבקש למחוק דף כזה תשאיר הודעה בדף השיחה של המשתמש שלו אתה מוחק את הדף ובו הסבר קצר על איך להעביר דף בעזרת לשונית ההעברה (שינוי שמו) כדי לשמור על הסטוריית הגרסאות, בברכה, Nurick - שיחה 15:07, 11 במרץ 2014 (IST)

אני לא מוחק שום דף, אני מעביר בקשה למפעילים ואיני יכול לדעת אם הבקשה תיענה, לכן אני לא חושב שזה מתפקידי להודיע הודעות. Uziel302 - שיחה 15:10, 11 במרץ 2014 (IST)
אלו בקשות טכניות - ברור שהן יענו בחיוב. להשאיר הסבר על איך להעביר דף תמיד אפשר, בברכה, Nurick - שיחה 15:12, 11 במרץ 2014 (IST)
ניסיתי עכשיו לכתוב הסבר כזה ולא הצלחתי, כנראה שאני לא באמת מבין מה החשיבות של העברה. אני בעצמי עשיתי העתקה טקסטואלית של דפי טיוטה כשיצרתי ערכים, ואני לא רואה את החיסרון שבזה. Uziel302 - שיחה 15:21, 11 במרץ 2014 (IST)
החיסרון הוא איבוד כל הגרסאות הקודמות, לפעמים יש ערך מוסף בכך שניתן לראות שהעבודה על הערך התקדמה בשלבים ושהוא לא הועתק בבת אחת ממקור חיצוני לדוגמה ובכלל - אלו התרומות של אנשים (גם אם מישהו עזר לו בתוך דף הטיוטה) ויש לשמור על תרומותיהם מסודרות (גם מעניק זכות הצבעה בסופו של דבר וכו' - יש משמעות [לצערי] גם למספר התרומות).
הסבר קצר צריך לכלול לינק לאיך משנים שם של דף לינק להסבר על זכות הצבעה או תרומות ולינק להסבר על היסטוריית גירסאות. אולי כדאי ליצור תבנית כזו וחסל בלאגן, Nurick - שיחה 15:26, 11 במרץ 2014 (IST)
עדכון: יש כזו {{העברת דף}}, לצידה יש להוסיף הסבר קצר במילים על למה מומלץ, בברכה, Nurick - שיחה 15:29, 11 במרץ 2014 (IST)

הורדת קטגוריה של עורכים חדשים מדפי טיוטה[עריכת קוד מקור]

אני רק מזכירה לך את מה שנכתב כאן בפנייתי הקודמת ואת הסברים של רוית. ראה בארכיון שלך חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 07:50, 12 במרץ 2014 (IST)

הקפדתי על בקשת מחיקת ערכים שהועברו למרחב הראשי, וכן על מחיקת טיוטות ריקות. מצאתי מספר ערכים שהפרו זכויות יוצרים והצבתי עליהם תבנית. ערכים הראויים לעבור למרחב הראשי השארתי בקטגוריה. Uziel302 - שיחה 06:08, 13 במרץ 2014 (IST)

למה הדברים שכתבתי הם לא מדעיים?[עריכת קוד מקור]

למה הדברים שכתבתי הם לא מדעיים?

דבריך מדעיים אלא שאין צורך לציין שהסדרה מציגה מציאות שונה מזו המוצגת על ידי המדע שכן זה טבען של סדרות טלוויזיה. Uziel302 - שיחה 18:55, 13 במרץ 2014 (IST)
למה בסרט מלך האריות מציגים חיים דומים לחיים של האריות בטבע ובסדרה סימבה מלך הג'ונגל לא מציגים חיים דומים לחיים של האריות בטבע?
כי את מלך האריות יצרה חברת דיסני ואילו את סדרת הטלוויזיה יצרה חברת טלוויזיה איטלקית Mondo TV. בברכה, Uziel302 - שיחה 19:03, 14 במרץ 2014 (IST)

אני יודעת שאת מלך האריות יצרה חברת דיסני ואילו את סדרת הטלוויזיה יצרה חברה איטלקית mondo tv אבל בכול זאת זה לא אומר שהחברה הזאת צריכה לעשות סדרה שרחוקה מהמציאות למה אם חברת דיסני עשתה סרט מלך האריות שמציג חיים דומים לחיים של האריות בטבע אז למה חברת mondo tv החליטה דווקא לעשות סדרה שלא מציגה חיים דומים לחיים של האריות בטבע? למה אם דיסני יכלו לעשות סרט שמציג חיים דומים לחיים של אריות בטבע והצליחו אז מה הבעיה שהחברה הזאת החליטה דווקא לעשות סדרה שלא מציגה חיים שדומים לחיים של האריות בטבע?

השאלה שקולה לשאלה למה יוסי קיבל 60 אם דני הצליח לקבל 100. Uziel302 - שיחה 19:21, 14 במרץ 2014 (IST)
מה הכוונה שלך שהשאלה שקולה לשאלה למה יוסי קיבל 60 אם דני הצליח לקבל 100 ?
שאין מקום לשאול למה אנשים שונים עושים דברים באופן שונה. Uziel302 - שיחה 20:03, 14 במרץ 2014 (IST)

עריכותיך בערך הטיוטה שלי.[עריכת קוד מקור]

שלום Uziel302, לאחרונה דווחתי על שינויים בערך הטיוטה שלי - "Roblox". אני מבקש לא לשנות שום חלק בערך בלי להתייעץ איתי, הערך עדיין בכתיבה ובבדיקה. אם יש לך כל מיני חששות או רעיונות לשיפור, אני ישמח לקבל הודעות על כך. בנוסף לכך, שמתי לב שציינת בחלק כלשהו בערך שהערך ישן ונכתב על ידי משתמש חדש, אני לא מצליח לאתר את אותו הדף המדווח כי עשית זאת, ואם זה לא אתה, אני מתנצל מראש. בכל מקרה, הערך לא ישן והוא שוכתב ונכתב עד הסוף (ובתהליך פרסום).

תודה רבה. OdedBiton - שיחה 18:50, 14 במרץ 2014 (IST)

סליחה. עיון בהיסטוריית הגירסאות יכול ללמד כי בעצם עשיתי שינוי ואז שיחזרתי את עצמי. Uziel302 - שיחה 18:53, 14 במרץ 2014 (IST)

שוב תודה, אם יש לך כלשהם רעיונות לשיפור, אני אשמח לקבל ביקורת. OdedBiton - שיחה 18:55, 14 במרץ 2014 (IST)

עם ישראל אחד[עריכת קוד מקור]

רוב פעילותו של הארגון עם ישראל אחד מתחרשת בבתי הספר. חשיפתך ל"ימי בית כנסת" (כפי שהם נקראים) היא אמנם חשיפה לפלח חלקי מאוד של היקף כלל הפעילות המרשימה של הארגון כפי שהיא מפורטת בתוכן הערך. עם זאת הפעילות אותה ציינת היא אכן ייחודית לעם ישראל אחד וראויה לציון. תודה. אזכור להשפעתם תהיה פחות בעיתונות של המגזר הדתי כי הם, כאמור מכוונים את פעילותם למגזר הממלכתי בארץ, שם יש משובים חיוביים ורבים על פעילותם. לעניות דעתי יש חשיבות אינציקלופדית מפני שעם ישראל אחד משקף תנועה רחבה שבה במוסדות החינוך מושם דגש על העמקת הזהות היהודית של הנוער בישראל. עם ישראל אחד נחשב כארגון ותיק , בעל נסיון ובעל השפעה רחבה. תודה.

יש לך קשר עם הארגון? יש לך מידע על איזכור פעילותם בעיתונות כלשהי? בדרך כלל לגופים בעלי השפעה חברתית ניכרת יש אזכורים באופן טבעי גם בדפוס. בברכה, Uziel302 - שיחה 02:40, 23 במרץ 2014 (IST)

אם במשך 16 שנה 30,000 תלמידים מדי שנה פוגשים את פעילותיהם, כנראה יש לזה השפעה. אם יועצת בית הספר אומרת שהפעילות כלל לא עסקה בחינוך מיני. והיא הזמינה את הפעילות ונכחה כה. אז כנראה אין האמת עם כתבת הארץ שכנראה לא הייתה בפעילות ושמעה רק חלקים או חצאי חלקים מגוף שלישי.

איך ניתן לדעת שאכן במשך 16 שנה 30 אלף השתתפו בפעילות?
איפה ניתן לקרוא את דו"ח היועצת? אני יכול גם לספר שהיועצת אמרה להיפך, בוויקיפדיה יש עדיפות למקורות ולכן כל עוד לא הובא מקור, הכתוב בעיתון נאמן יותר מטענות של אנונימי. Uziel302 - שיחה 13:45, 28 במרץ 2014 (IDT)

שלום. מדוע אתה מתנגד לתארים שרשמתי? בברכה, Rafael Guri שיחה 03:46, 24 במרץ 2014 (IST)

רשמתי לך בדף השיחה. אני באופן כללי שמח שבוויקיפדיה לא נהוג להכביר בתארים וקוראים לרוב האישים רוב הזמן בשמם בלבד. הוספת התואר רב בהקשר זה רלבנטית אמנם כי הם מופיעים בהקשר של פעילות רבנית אבל ההשכלה האקדמית שלהם לא רלוונטית. זה בעיני כמו לציין את דרגתם הצבאית, זה שייך לתחום פעילות אחר שעסקו בו ואין צורך להזכיר אותו כתואר באזכור שמם. Uziel302 - שיחה 03:52, 24 במרץ 2014 (IST)
שלום. עניתי שם להלן <<גם אני מצטער. אך לדעתי יש להזכיר זאת. במיוחד שכל אחד משניהם למד בטכניון. וקיבל את תארו בטכניון. יש לכך משמעות רבה בעיני הסטודנטים, הבאים ללמוד בבית הכנסת, והבאים להינשא בו, לדוגמה. כך שהתואר הזה איננו מנותק מפעילותו של הרב. גם אני למדתי בטכניון. אגב, הרב שאר ישוב הוא פרופסור. מדוע להקטין את תפקידם של הרבנים בטכניון? לעומת הקולגות שלהם באותה אוניברסיטה? בברכה>> Rafael Guri שיחה 03:54, 24 במרץ 2014 (IST)
הצטרפתי בשיחה של Rafael Guri .‏ Shannen - שיחה 09:01, 24 במרץ 2014 (IST)

רשימת מאמרים ופרסומים ארוכה בערכים[עריכת קוד מקור]

הי עוזיאל, גם אני חושבת שרשימה ארוכה של פרסומים בערכים היא פעמים רבות מיותרת, אבל זה מופיע בערכים רבים ולכן אי אפשר להפלות בין הערכים. לכן הפתרון הנכון הוא להכניס תבנית הסתרה. ראה דוגמה המופיעה בערך תאופיק מנסור. הוספתי את התבנית הזאת גם בערך כפר הילדים והנוער ויצו קנדה הדסים ששם יש רשימה ארוכה של תלמידים שגם שם לא ברור על פי איזה קריטריונים היא נוצרה. אני ממליצה שתשתמש בתבנית הזאת בכל מקום שאתה נתקל ברשימה ארוכה של פרסומים. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:43, 25 במרץ 2014 (IST)

יצא לי לעשות קצת שימוש ברשימות מוסתרות. אני לא מבין מדוע זה נחשב בעינייך לאפליה. אני חושב שגם נשוא הערך צריך להעדיף ערך בלי רשימת כל מאמריו, כאשר הם מופיעים בקישור מצורף. בפרט שיש את רשימת ספריו וחבל שהיא תטבע ברשימה ארוכה שלא תיקרא.
אני הייתי מעדיף שבאופן כללי לא יהיו רשימות ארוכות בערכים, הערכים נועדו בעיני לקריאה ולא להוות מאגר ביבליוגרפי, כאשר הסרת הרשימה מפחיתה נגישות של המידע אני מבין את הבעיה אבל כאשר הרשימה מופיעה בקישור לאתר האוניברסיטה אני לא מבין מדוע היא צריכה להופיע בערך עצמו. Uziel302 - שיחה 16:13, 25 במרץ 2014 (IST)
זה לא דיון בינך וביני. מכיוון שהנושא מקובל אז אי אפשר להפלות בין ערכים. אתה מוזמן להעלות את הנושא לדיון במזנון. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:15, 25 במרץ 2014 (IST)

עוזיאל, לפי תגובתך פה (אגב לא כדאי להציב תבנית חשיבות?) אני יכול להבין שאין לך התנגדות למחיקה כרגע של דף ההצבעה שביקש חיים בוק:במ? אליסף · שיחה 21:48, 26 במרץ 2014 (IST)

הגבתי בוק:במ. אני לא רואה צורך בדף הצבעה לא פעיל אבל לא ברור לי האמנם ההצבעה מנוגדת לכללים והופסקה בצדק. Uziel302 - שיחה 21:56, 26 במרץ 2014 (IST)
טוב, דני כבר מחק. אינני מומחה לכל הכללים כך שאני לא לגמרי בטוח מה הנוהל הספציפי במקרה הזה, אבל נראה לי סביר ביותר לקיים דיון חשיבות נוסף לפני קיום הצבעת מחיקה. ראיתי לא פעם שמקיימים כמה דיוני חשיבות על ערך אחד. אליסף · שיחה 21:58, 26 במרץ 2014 (IST)

שלום רב.
פתחת דיון בנושא בו עברו שנתיים מאז הדיון האחרון, כאשר עמדת הקהילה הייתה להשאיר את הערך.
במידה שיש לך טיעונים שלא עלו קודם, או שביכולתך לשכנע את עורכי הוויקיפדיה כעת, אנא דון בכך בדף השיחה של הערך ופרוס את טיעוניך. בנוסף, אנא הפנה לדיון החדש מלוח המודעות, כמקובל, ותן לכך לפחות שבוע. (עדיף יותר).
הצבעת המחיקה שפתחת ללא דיון הוסרה באופן זמני, עד לקיום דיון מסודר, כמקובל. בברכה, דני. Danny-wשיחה 21:53, 26 במרץ 2014 (IST)

עמדת הקהילה הייתה מחלוקת. שני ויקיפדים עסקו בנושא בצורה אינטנסיבית יחסית וטענו שאין חשיבות. אין לי טיעונים חדשים מעבר לכך שהבהרת החשיבות לא נראית לי רצינית. חשבתי לתומי שמחלוקת בדיון חשיבות יכולה להצדיק הצבעת מחיקה. אני לא רואה סיבה שהשנתיים שעברו ישנו משהו ביחס לערך זה. Uziel302 - שיחה 22:02, 26 במרץ 2014 (IST)

פסיק מיותר לאחר התאריך[עריכת קוד מקור]

היי עוזיאל,
אם כותבים בראש ערך "היה" לאחר שמו של הערך, אין צורך בפסיק לאחר תאריכי ההולדת והפטירה. דרך נוספת לערוך את שם הערך היא לכתוב פסיק אחרי פירוט התאריכים בסוגריים, ולהשמיט את הפועל "היה" או "הייתה". אלדדשיחה 11:11, 27 במרץ 2014 (IST)

השמטתי את המילה "היה". Uziel302 - שיחה 11:13, 27 במרץ 2014 (IST)

עריכת ערך "בעבודה"[עריכת קוד מקור]

שלום עוזיאל, אני יודע שעשית את העריכה בהסנה הבוער (אנדרטה) בכוונה טובה ושלא התכוונת להפריע. אבל התנגשויות עריכה ממש לא עושות לי טוב וזה ערך שאני עובד עליו בדקות אלו ממש (!) תודה דוידודשיחה • כ"ו באדר ב' ה'תשע"ד • 09:53, 28 במרץ 2014 (IDT)

אני מצטער, שמתי לב לתבנית רק אחרי שערכתי. Uziel302 - שיחה 09:55, 28 במרץ 2014 (IDT)
ההתנצלות התקבלה. אודה לך אם תשים לב להבא. בכל אופן הורדתי את התבנית, אם אתה עדיין מעוניין לערוך משהו... דוידודשיחה • כ"ו באדר ב' ה'תשע"ד • 10:22, 28 במרץ 2014 (IDT)

הגהת תגובות של עורכים אחרים[עריכת קוד מקור]

שלום עוזיאל. ראיתי שאתה נוהג לעשות הגהה לתגובות של אחרים, לעתים תגובות שעבר זמן רב מאז שהן נכתבו. אני חושבת שזה לא נדרש. לכל אחד יש טעויות הקלדה, והקהילה מצליחה לקרוא את התגובות האלה. אני מבקשת שתמנע מכך. עריכות כאלה מביאות עורכים להיכנס לדף שיחה כדי לקרוא את התגובה ואז מסתבר שאין תגובה חדשה. ובכל מקרה אני מבקשת שלא תערוך תגובות שלי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:48, 31 במרץ 2014 (IDT)

משעשע, חשבתי על האפשרות שזה יפריע לך. אני מרגיש שאת מחבבת את דף השיחה שלי. את כמובן מוזמנת בשמחה. Uziel302 - שיחה 19:08, 31 במרץ 2014 (IDT)
הדבר אכן מאוד לא מקובל. יחד עם זאת, אם תראה אצלי טעויות הקלדה (ויש לי די הרבה) אשמח אם תתקן מדי פעם :) גילגמש שיחה 19:10, 31 במרץ 2014 (IDT)
טוב שזה משעשע אותך. אני לא אוהבת להיכנס להעיר הערות כאלה. אתה מאד פעיל וחרוץ, אבל לפעמים עודף פעילות גורע. שים לב שאתה היחיד שעושה זאת, אחרים לא מרגישים כל צורך לעבור כל הזמן על תגובות של אחרים ולעשות להן הגהה. אם אתה מחפש תעסוקה אשמח אם תסייע בקישור קטגוריות בויקיפדיה העברית לקטגוריות המקבילות בוויקישיתוף. יש גם ערכים רבים שאין בהם קישור לקטגוריה המקבילה בוויקישיתוף. זאת תהיה עזרה גדולה שתתרום לוויקיפדיה במקום החשוב באמת והוא מרחב הערכים והקטגוריות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:14, 31 במרץ 2014 (IDT)
אני לא חושב שעודף פעילות גורע, מה שמשנה זו הגישה. כמו שציינת ישר כשנפגשנו במפגש חגיגות הבר מצווה, יש בי מן האגרסיביות.
אני גם לא מרגיש צורך לעבור כל הזמן על תגובות של אחרים ולהגיה אותן, אני פשוט רגיל לקרוא בוויקיפדיה ולהגיה כשאני מוצא טעות. זה מפריע לי בעין שיש שגיאות כתיב, ככה שגם אם התיקון לא תורם, לא חשבתי שהוא מזיק כל כך.
אני לא כל כך מכיר את הנושא של קישור לוויקישיתוף, אני יודע להוסיף קישורים כאלה בפסקת קישורים חיצוניים אבל לא הבנתי איך זה עובד בקטגוריות.
אני לא מחפש לתרום את התרומה הגדולה ביותר אלא לגלוש ברחבי האתר באופן שמוצא חן בעיני, להנאתי, ועל הדרך להגיה, להגיב, לעדכן ולהרחיב. Uziel302 - שיחה 19:28, 31 במרץ 2014 (IDT)
אם אתה מוכן לסייע בקישורים לוויקישיתוף, אני יכולה להסביר לך. ראה דוגמה למשל בקטגוריה:אתרים ארכאולוגיים בארץ ישראל ובקטגוריות המשנה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:43, 31 במרץ 2014 (IDT)
התחלתי עם קטגוריה:מבצרי צלבנים בארץ ישראל, אני מקווה שהקישור תקין למרות שהבחנתי בחפיפה חלקית בלבד בין תכולת הקטגוריות (חלק מהשמות שונים באנגלית כך שאני לא בטוח עד כמה זה לא חופף). לא הבנתי איך התבנית עובדת בדוגמה שהבאת, איך המילה מיזמים מספיקה בשביל ליצור תבנית עם קישור לקטגוריה הרלוונטית. Uziel302 - שיחה 20:02, 31 במרץ 2014 (IDT)
ראיתי שהתחלת יפה מאד. זאת עזרה רבה מאוד. הקישור תקין. אפשר להתשמש רק במילה "מיזמים" אם יש קישור לויקישיתוף בדף בויקידטה. אבל פעמים רבות אין. לכן אני לא מתאמצת לבדוק אם יש שם קישור אני פשוט עושה זאת כך: {{מיזמים|ויקישיתוף=שCategory:Archaeological sites in Haifa}}
כדי למצוא קטגוריות לקישור הולכים מקטגורית אב לקטגורית משנה. אני מוצאת פעמים רבות את הקטגוריה בוויקישיתוף דרך הקטגוריה המקבילה בוויקיפדיה האנגלית. אני מעלה תמונות רבות לוויקישיתוף שמגיעות דרך OTRS, ופעמים רבות אני צריכה לחפש את הקטגוריה בוויקישיתוף. הקישור הזה מאד מסייע. אשמח אם תעסוק בכך המרץ הרב שלך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:12, 31 במרץ 2014 (IDT)
ראיתי את פעילותך בנושא. תודה רבה לך. לאחר שתשלים את הארכאולוגיה, יש עוד קטגוריות רבות המחכות לקישור: כגון קטגוריה:היסטוריונים ועוד. לא לכל קטגוריה אצלנו יש קטגוריה מקבילה בוויקישיתוף. תלוי בניואנס. פעמים יש ליצור קטגוריות בוויקישיתוף שתתאים לקטגוריה אצלנו, למשל קטגוריה:מפד"ל שדוד שי יצר לה קטגוריה בוויקישיתוף Category:National Religious Party וקישר שם את כל התמונות של פעילי המפד"ל. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:59, 1 באפריל 2014 (IDT)

חיפוש בתרומות[עריכת קוד מקור]

היי עוזיאל,
התרשמתי מאוד מדף המשתמש שלך, שמכיל מידע מעניין. מעניינת העובדה שחלק מהנתונים שם נשאבו מרשימת התרומות שלך. יש לי עשרות אלפי תרומות/עריכות בוויקיפדיה, ולפעמים אני מעוניין לחזור לעריכה כלשהי שביצעתי מזמן - אבל אני יודע שזה כמו לחפש מחט בערימת שחת. יש דרך לחפש ב*כל* רשימת התרומות (כשהאתר מציג רק את השורות הראשונות בעמוד)? אלדדשיחה 19:17, 31 במרץ 2014 (IDT)

שאלה מעניינת, אני פשוט עברתי ידנית, לאחר בחירה של תצוגת 500 תרומות בעמוד, וחיפשתי בעמוד את המילה חשיבות. אז אמנם עברתי על כשמונה עשרה עמודים אבל כיוון שבכל עמוד היו מספר מופעים זה לא היה בעיני כמחט בערימת שחת. Uziel302 - שיחה 19:39, 31 במרץ 2014 (IDT)
תודה רבה. במקרה הצורך, זה מה שאעשה (אם כי כשיש יותר מחמישים אלף עריכות, זו כבר בעיה). אלדדשיחה 19:40, 31 במרץ 2014 (IDT)
אלדד, ישנן כמובן דרכים יעילות יותר; דבר ראשון ניתן להציג 5000 עריכות בעמוד (ואף 50,000 אם אתה פועל מחשבון בוט) כך ניתן לבצע פעולות חיפוש שכאלה בצורה נוחה יותר. אבל הרבה יותר חשוב מכך, ניתן לבצע חיפושים בעזרת כלי מתאים (אם כי הוא לא עובד טוב עם תקצירים בעברית...), בברכה, Nurick - שיחה 19:29, 26 באפריל 2014 (IDT)
רוב תודות! טוב, אם הוא לא עובד טוב עם תקצירים בעברית, זו בעיה. אבל אנסה את הדרכים שהזכרת. אלדדשיחה 19:33, 26 באפריל 2014 (IDT)
Nurick, אני מניח שבעניין חשבון בוט, כפי שציינת, זה יכול היה מאוד לעזור לי (יש לי קרוב לשבעים אלף עריכות). יש אפשרות לעבוד עם חשבון כזה? אלדדשיחה 19:45, 26 באפריל 2014 (IDT)
Nurick, ואלדד, איך בוחרים תצוגה של 5000? האם ניתן לעשות זאת בעוד דפי רשימות? למשל "ערכים המקושרים לכאן". אני צריך גישה קלה למספר הערכים שעושים שימוש בתבנית ערך יתום. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 20:30, 27 באפריל 2014 (IDT)
אשאיר לנוריק לענות, בהנחה שהוא מתמצא בקרביים של ויקי יותר ממני. אלדדשיחה 20:47, 27 באפריל 2014 (IDT)
אלדד - חשבון בוט הוא חשבון המשמש לפעולות אוטומטיות שונות בוויקיפדיה ולא ניתן לקבל הרשאה שכזו ללא סיבה, עם זאת אני מחזיק בחשבון כזה ואם תרצה אוכל לעזור לך (אם ניפגש או אם תבקש שאחפש לך משהו מסויים). בנוגע לתצוגה של 5000 פריטים;
כשנכנסים לתרומות זו בסך הכל שורת כתובת עם מספר פרמטרים. שלי נראית כך:
(אחרי שבחרתי תצוגה של 500 פריטים. כעת ניתן פשוט לשנות את מספר הפריטים (limit) מ500 ל5000 (או כל מספר עד 5000, ובחשבון בוט עד 50000) כך:
בברכה, Nurick - שיחה 14:11, 28 באפריל 2014 (IDT)
תודה רבה. אנסה כל מה שכתבת לעיל. במקרה שאצטרך משהו ספציפי, אדבר אתך. אלדדשיחה 14:19, 28 באפריל 2014 (IDT)

I understand the edit. If you think my image is an improvement, perhaps you can add a more appropriate description as I do not speak Hebrew (e.g., A sunset aerial view of the Mount of Olives--Godot13 - שיחה 06:01, 6 באפריל 2014 (IDT)

I prefer the old one in which the ancient tombs can be seen. Uziel302 - שיחה 06:11, 6 באפריל 2014 (IDT)

למה? נראית עריכה טובה שתורמת לערך, ובמיוחד מאחר ואכן מדובר במייסד התנועה...

כמו כן, ובאותו עניין, אני מזכיר שהשחזור המהיר נועד לביטול השחתות גרידא, כאשר במקרים בהם מדובר בתוספות לגיטימיות ראוי לנמק את הסיבה לביטול בתקציר העריכה, וכן לכתוב הסבר למשתמש בדף שיחתו ולא להסתפק בהנחת תבנית בוטל הסטנדרטית. הדבר יוצר רושם לא טוב, ועלול להרחיק תורמים פוטנציאליים. אודה לתשומת לבך להבא. בברכה, ‏Lionster‏ • שיחה 06:02, 15 באפריל 2014 (IDT)

אני לא מכיר מקרוב את הסיפור. ראיתי שנעשו קישורים שלא כמקובל. (שני קישורים חיצוניים מגוף הטקסט והפיכת המילה שוליים לקישור פנימי. כמו כן הערך עוסק בתנועה שפעלה בין השנים 1987-1980. מידע על שגעונות מייסד התנועה שנים רבות לאחר התפרקותה, לא רלוונטי בעיני לערך על התנועה. Uziel302 - שיחה 07:18, 15 באפריל 2014 (IDT)

התייעצות לפני הצבעת מחיקה[עריכת קוד מקור]

שלום עוזיאל,

מה דעתך לגבי הערך שי מאיר? כדאי להצביע על הדבר או נניח לזה? גילגמש שיחה 09:22, 18 באפריל 2014 (IDT)

לדעתי, עדיף להניח לזה. הוא קשור למספר מונומנטים די היסטוריים. אלדדשיחה 09:38, 18 באפריל 2014 (IDT)
+1. לא שזה מהווה הצדקה לערך כמות שהוא ובנפרד מהערך הוותיק על האחים מאיר, אבל זו אכן סיבה טובה לא לפתוח הצבעה. Uziel302 - שיחה 11:30, 18 באפריל 2014 (IDT)
בסדר. גילגמש שיחה 12:13, 18 באפריל 2014 (IDT)

להציע אותך למפעיל[עריכת קוד מקור]

שלום עוזיאל,ברצונך לשאני יוסיף בקשה בדף מפעיל נולד למנות אותך למפעיל? רונאל1 - שיחה 20:10, 19 באפריל 2014 (IDT)
לא תודה, אני חושש שלא אדע להשתמש בסמכויות בתבונה. Uziel302 - שיחה 20:12, 19 באפריל 2014 (IDT)
למה לא ?בשביל זה יש את דף ויקיפדיה:הנחיות למפעילי מערכת וחוץ מזה אני כבר בכתיבה של הבקשה ואם אני יעזוב זה יהי סתם בזבוז זמן רונאל1 - שיחה 20:16, 19 באפריל 2014 (IDT)
יש הבדל בין דף הנחיות ובין התבונה להתמודד עם הבעיות שצצות ביומיום. אני מודה לך שהקדשת מזמנך אך אני מסרב לקבל את הסמכויות ואין טעם להקדיש זמן נוסף לדיון. אני נוטה למחקנות ואם יתנו לי את היכולת למחוק בעצמי אני מפחד שאשתמש בה מעבר לראוי. Uziel302 - שיחה 20:22, 19 באפריל 2014 (IDT)
אוקי,ניצחת אותי רונאל1 - שיחה 20:26, 19 באפריל 2014 (IDT)

בסדרה סימבה מלך הג'ונגל במבי ויתר האיילים מופיעים בצבע אדום כתום עם נקודות שחורות לאיזה סוג הם משתייכים?[עריכת קוד מקור]

בסדרה סימבה מלך הג'ונגל במבי ויתר האיילים מופיעים בצבע אדום כתום עם נקודות שחורות לאיזה סוג הם משתייכים? איילים כאלה קיימים במציאות? אני יודעת שליחמור לאייל הכרמל לאייל הנקוד צבע חום אדום עם נקודות לבנות ואני יודעת שלאייל האציל צבע חום אדום בלי נקודות אבל לאיזה סוג של אייל צבע אדום כתום עם נקודות שחורות?

בדף השיחה של הערך ניתן לקרוא על הבדלים רבים בין עולם הטבע כפי שהוא מתואר בסדרה ועולם הטבע כפי שהוא באמת. לכן אין טעם לנסות לזהות דמויות בסדרה עם זנים אמיתיים של בעלי חיים. זה לא תורם שום דבר ולא בהכרח שיש חיה אמיתית שמקבילה לכל דמות בסדרה. Uziel302 - שיחה 18:23, 20 באפריל 2014 (IDT)

חידוש הצבעה[עריכת קוד מקור]

שלום,

לקחת חלק בהצבעה שנסגרה כי נפתחה בניגוד לכללים. פתחתי את ההצבעה מחדש לאחר שהתקיים דיון חשיבות. ראה: ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:בן ציון בורודיאנסקי. גילגמש שיחה 07:34, 26 באפריל 2014 (IDT)

תגיד, אתה מספיק בכלל לישון? כל זמן שאני כאן אתה גם פה :)
אם לא הייתי רואה למעלה שאתה לא רוצה להיות מפעיל הייתה עלולה להיות כאן שאלה שכזו, בברכה, Nurick - שיחה 19:33, 26 באפריל 2014 (IDT)

אני ישן לפי מה שהגוף שלי מאפשר לי, עקב בעיות שינה ובעיות רפואיות נוספות עזבתי את לימודי בטכניון ואני מבלה את זמני ברשת, בעיקר בוויקיפדיה. אני לא רואה בזה השקעה והקרבה אלא תחביב נחמד כל עוד אין ביכולתי להתחייב למסגרת. Uziel302 - שיחה 19:41, 26 באפריל 2014 (IDT)
בוודאי שזהו תחביב ולא חלילה הקרבה, אני מקווה שכל מי שנמצא כאן עושה זאת מסיבות טובות ומרצונו החופשי, Nurick - שיחה 19:44, 26 באפריל 2014 (IDT)

היי, לא העתקתי שום דבר , הייתי חושב שטעויות הכתיב שלי הם הגנה כוללת נגד טענות בהעתקה בכלל :) כתבתי את הערך בעשר עצבעותיי ובמקלדת שבביתי :) הכללים ניראה לי הגיוני להביא ככתבם... ובאמת קיבלתי לכך את כל אישורים של כותביהם המקוריים !

אין "להביא ככתבם" שום טקסט שלא אתה יצרת, אישור של הכותבים צריך להגיע למערכת, ראה ויקיפדיה:OTRS. הייתי ממליץ להסיר את הפסקה המועתקת ולכתוב את התוכן הרלוונטי מתוכה במילים שלך. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 03:26, 28 באפריל 2014 (IDT)
הסרתי הפסקה בעצמי, אתה מוזמן לכתוב פסקה חלופית במילים שלך. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 08:30, 28 באפריל 2014 (IDT)

סחתיין, תודה יעני :)

היי עוזיאל , לענת כאן או בדף השיחה מה אתה מעדיף ?

זה לא עניין של העדפה, הנוהל הוא שהדיון על ערכים מתבצע בדפי השיחה שלהם. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 19:12, 28 באפריל 2014 (IDT)

אוקיי אבל אנשים אחרים מסתבר שכתבו את מה שרציתי להגיד :) איך הולך עם אידיולוגיית המחיקה מול אידיולוגיית ההכללה :) ? מי מנצחת ?

בדיון חשיבות המנצח הוא הצד המכליל במידה ויש ויקיפד אחד בעל זכות הצבעה שהביע את תמיכה מנומקת בהשארת הערך. בהצבעת מחיקה, אם תיפתח בעתיד, הרוב קובע. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 23:49, 1 במאי 2014 (IDT)

השחזור שלך אצלי[עריכת קוד מקור]

שלום, האין זו זכותי לקבוע מה יהיה התוכן של דף השיחה שלי? אמרתי שאני מבין ומתנצל על הקטע עם "חמאס". מדוע יש צורך להחזיר את הדיון על כך? אני בטוח שתוכל להבין לליבי ולהזדהות עימי במקרה זה. בנוסף, רשום לי שרשמת כביכול משהו בדף השיחה שלי בהודעות, האם זהו אותו שחזור? כי מלבד השחזור אינני רואה כל תוספת חדשה. תודה. The red king - שיחה 11:59, 28 באפריל 2014 (IDT)

כל שינוי בדף השיחה מוגדר כהודעה, אז זהו אכן אותו שחזור. העניין הוא כזה: אסור למחוק דיונים מדף השיחה שלך. לפי ויקיפדיה:דף שיחה: "אין למחוק ולהעלים דיונים, ואין לערוך דברי אחרים בדף שיחה, אלא אם מדובר במקרה ברור של תוכן לא ראוי, השחתה, הטרדה, ספאם או חשיפת פרטים אישיים." כמבואר בדף הזה, ניתן לארכב דיונים. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 12:26, 28 באפריל 2014 (IDT)
אוקיי אז אני הולך לשנות לפחות במעט את תוכן הדברים, כי הוא פוגע בי. מקווה שלפחות עם זה לא תהיה בעיה ושאתה וכל אחד אחר שמתעניין בדף השיחה שלי תכבדו אותי ותעזבו אותי לנפשי. The red king - שיחה 04:04, 8 במאי 2014 (IDT)
ודרך אגב, עכשיו נזכרתי, ואתה מוזמן לבדוק זאת, שליאונסטר אמר בעצמו שהוא לא התכוון לאיים עליי. The red king - שיחה 04:41, 8 במאי 2014 (IDT)

כוס קפה בשבילך![עריכת קוד מקור]

שוחד :) אלמודד - שיחה 23:44, 1 במאי 2014 (IDT)

תודה על עריכתך בערך חזון איש (ספר), הערך חסר התייחסות רצינית למחקר המנתח והמשווה של בראון, שהבאתי בפרק הקריאה הנוספת. ולכן השארתי את תבנית הקצרמר. במחשבה שניה אני מסכים איתך שזו לא מטרתה. ביקורת - שיחה 20:25, 8 במאי 2014 (IDT)

מחקר בודד, גם אם יסודי, לא מהווה חיסרון של הערך. חסר בערך על תוכן הספרים וה"שיטה" שבאה לידי ביטוי בהם, ובמידה והמחקר מסייע לסכם זאת, מה טוב. אך המחקר הוא לא זה שחסר מן הערך והערך חשוב ועומד בפני עצמו גם אם המחקר לא היה מתבצע כלל. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 20:30, 8 במאי 2014 (IDT)
היטבת להגדיר! תיאור מלא של התוכן וה"שיטה" חסרים, אך אילו הייתי אני מסכם אותם, לא היה זה סיכום אלא מחקר ראשוני. זה בעצם מה שעשה בראון, ואת הסיכום שלו כסיכום ניתן לקבל, גם אם לא נסכים עם השלכות מחקרו, ומסקנות שהוא גוזר מהן. אחרי בראון, ניתן ליצור סיכום כזה בהתבסס על דבריו ודברי מבקריו. ביקורת - שיחה 20:40, 8 במאי 2014 (IDT)
נ.ב. תודה על עריכותיך הנוספות. היית לי לעיניים. כשאגמור את העבודה על הערך הגדול אברהם ישעיהו קרליץ, אפנה אליך, אם תסכים, כדי שתוכל לעבור עליו, בטרם אעבירנו לעיון הקהל הרחב ב"ביקורת עמיתים". ביקורת - שיחה 20:42, 8 במאי 2014 (IDT)
שלום. כאמור לעיל, בחודשים האחרונים השקעתי לא מעט שעות בערך אברהם ישעיהו קרליץ כדי להביאו להמלצה. יש עוד מה להרחיב, אבל דומני שהמידע הבסיסי החשוב כבר נמצא בערך, והעברתי מה שהיה ניתן לערכים הנלווים העוסקים בספריו: חזון איש (ספר), אמונה וביטחון (ספר), בהם ניתן עוד להרחיב על בסיס המחקר החדש העוסק בהגותו האמונית וההלכתית. פניתי לאלדד שבימים אלו עובר על הערך ומלטש אותו לשונית. ואשמח אם תסכים לעבור עליו אף אתה ולתרום מידיעותיך, ו/או להסב את תשומת לבי לקטעים חלשים הדרושים הרחבה או שינוי לטעמך. אודה לך מאד אם תעשה זאת, אבל תרגיש בנוח להגיד "אין לי זמן", אם זה המצב. לא הסרתי עדיין את התבנית "בעבודה", כדי לאפשר לך ולאלדד (פניתי גם לנרו יאיר שאמר לי בשעתו שיש לו מה להוסיף, אבל כנראה שאין לו זמן), לעבוד בשקט, ובשביל פיניש אחרון אם יידרש, לפני שאגש לבקש את אמון הקהילה וביקורת עמיתים כללית, בדף ההמלצה. תודה מראש. ביקורת - שיחה 16:53, 9 ביוני 2014 (IDT)
אני עובר על הערך כעת וכבר ביצעתי מספר שינויים, לדעתי אין תועלת במשפט הבא: "משפחתו הייתה משפחה רבנית מובהקת" שלאחריה הפניה לפסקה על משפחתו. עיקר הפיסקה עוסקת במשפחה הרבנית שהייתה לו לאחר שנות נעוריו ולכן אין בפסקה בכדי להבהיר את המשפט הזה, המופיע בפסקה על נעוריו. כמו כן אני לא רואה במשפט תוספת מיוחדת מעבר לעובדות המובאות בערך על קרוביו שהיו רבנים. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 17:32, 9 ביוני 2014 (IDT)
אתה יכול למחוק, אף שבמקרה הזה, כנראה התכוונתי להרחיב על משפחתו בפסקה ההיא. למעשה לא טיפלתי באותה פסקה, הערך התארך גם כך מעל ומעבר. אני מעדיף כעת לעסוק בשיפור הקיים ככל הניתן. תודה רבה על הכל. ביקורת - שיחה 17:35, 9 ביוני 2014 (IDT)

3 יחידות מתמטיקה[עריכת קוד מקור]

עוזיאל, ממש הגזמת! אני לא מכיר מצב שבו מבטלים עריכה בדף הזה, אלא אם מדובר בטקסט פוגעני. לא מדובר בערך, אלא במקום שבו אנשים מביעים את דעותיהם, וכך עשיתי. אינך מסכים - כתוב זאת. בכל מקרה, גם אם אני טועה, דברי מועילים יותר לשואל מאשר התשובות הפסימיות שנכתבו, שעלולות לדכא את רוחו.

בהחלט מבטלים גם מבטלים. הדף נועד למתן תשובות ולא כל כך לדיונים פילוסופיים. גילגמש שיחה 21:14, 8 במאי 2014 (IDT)
בראש הדף מופיע הכיתוב "המשיבים מתבקשים להשיב לעניין ומתוך ידיעה". אם לא היה פה ההיבט האישי, לא הייתי מבטל, אך לדעתי דבריך הם אלו שפוגעים בשואל, שכן הם לא מבינים למצוקתו ומנסים למכור לו אשליה שמצבו טוב. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 21:16, 8 במאי 2014 (IDT)

הי... לא נהוג להוסיף שמות פרטיים לדפי פירושונים מעבר למקרים חריגים כדוגמת שמות מלכים. הנדב הנכון - שיחה 20:01, 10 במאי 2014 (IDT)

איחוד "מוסמך בניהול מערכות בריאות (MHA)" עם "לימודי רפואה בישראל"[עריכת קוד מקור]

שלום לך,
הבחנתי בזה שהצבת תבנית לאיחוד שני הערכים, אולם אנונימי הסיר אותה. האם התקיים דיון בנושא? אם כן, לא מצאתי אותו. החזרתי את התבנית בינתיים. מה דעתך? Ldorfmanשיחה 19:16, 12 במאי 2014 (IDT)

לא ידוע לי על קיום דיון, דעתי היא שהערך מציג הגדרה מילונית כמעט של התואר הנדון ומעבר לזה רק מפרט את מקומות הלימוד בישראל. אני לא ממש רואה בו ערך אנציקלופדי, אך קשה לי לטעון שהנושא חסר חשיבות או שהקצרמר לשכתוב. חשבתי שהדרך הכי טובה היא לשלב את מעט התוכן של הערך בערך קשור ולשם כך הצעתי איחוד עם "לימודי רפואה בישראל" למרות שיש מקום למקד את הדיון שם בהכשרת רופאים ולא עובדים פרא-רפואיים. אני חושב שכל עוד לא התקיים דיון אין להסיר את התבנית. יש למצוא פתרון לערך הזה או אפילו להסירו ממרחב הערכים. מצבו הנוכחי מבייש את ויקיפדיה. הפתרון האידיאלי הוא הרחבה תוכנית, למשל על בסיס הערך האנגלי. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 19:25, 12 במאי 2014 (IDT)
אני מסכים איתך לגמרי. קשה לקרוא לזה ערך אנציקלופדי ואם הוא כן כזה, הרי ראוי יהיה לכתוב "ערך" כדוגמתו לגבי כל תוכנית לימודים לתואר שני (ואת זה הרי לא נעשה). הצעות הפתרון שלך מקובלות עלי. אפתח דיון ואפנה אליו מלוח המודעות. Ldorfmanשיחה 19:30, 12 במאי 2014 (IDT)
בוצע בוצע Ldorfmanשיחה 19:42, 12 במאי 2014 (IDT)

שמת תבנית עריכה, ראה מה שכתבתי שם בדף השיחה Israel3292 - שיחה 09:09, 13 במאי 2014 (IDT)

לילה טוב. ראה כאן. בברכה, ‏Lionster‏ • שיחה 23:49, 13 במאי 2014 (IDT)

היה מוחבא כלל, שהוצאתי אותו החוצה[עריכת קוד מקור]

הוצאתי כלל שהיה מוסתר והיה כתוב "יחול החל מ-1 בינואר 2013" כלומר לפני שנה וכמה חודשיים. אבגד - שיחה 01:03, 15 במאי 2014 (IDT)

חבל שלא התייעצת עם מרכז המיזם, דרור, שלפי גירסה זו ניכר שלא הכניס את הכלל לתוקף. הכלל למעשה הוצג בעת יצירת הדף עם המילה אוקטובר במקום ינואר, לאחר מכן שונה לדצמבר, וכאשר הגיע ה-1 בדצמבר מנהל המיזם הסתיר את הכלל מחמת חוסר בהצבעות. לכן, מן הראוי שהכלל יוחזר על ידו לאחר שיגיע למסקנה שהנסיבות השתנו ויש די הצעות לציטוטים. Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 05:14, 15 במאי 2014 (IDT)
תודה. כתבתי לו בדף השיחה. אבגד - שיחה 17:18, 15 במאי 2014 (IDT)

לבקשתך בתבנית:טיפול דחוף כתבתי את הערך. בריאן - שיחה 10:53, 18 במאי 2014 (IDT)

תודה! ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 10:54, 18 במאי 2014 (IDT)

הצעה חדשה בדיון מחיקה שלקחת בו חלק[עריכת קוד מקור]

ראה בבקשה: ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:מחאת דוד הנחלאווי#הצעה לעצירת ההצבעה. גילגמש שיחה 16:46, 18 במאי 2014 (IDT)

תבנית חשיבות לעורכים חדשים[עריכת קוד מקור]

שלום עוזיאל, אני ממליצה כשאתה מניח על ערך של עורך חדש תבנית חשיבות, תפנה בבקשה לכותב הערך ולאחר שתברך אותו בברוך הבא תשים לו תבנית {{הונחה תבנית חשיבות}}. ראה הערך ליסה סימן. עורך חדש לא מכיר את התבנית ולא מבין את המשמעות שלה. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:21, 23 במאי 2014 (IDT)

הצבעת מחיקה[עריכת קוד מקור]

היי, למה שחזרת בקטגוריה:ויקיפדיה: הצבעות מחיקה לפי נושאים? אני מניח שזה בגלל שאיזה נורה צהובה נדלקת, אבל דאגתי לתקן אותה מראש, אז האם זה בגלל דף אחר? ערן - שיחה 09:42, 6 ביוני 2014 (IDT)

זה מכליל את הקטגוריה ברשימת הערכים שיש עליהם הצבעת מחיקה. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 09:45, 6 ביוני 2014 (IDT)
נכון. הקטגוריה משמשת לריכוז של הצבעות מחיקה, והגיוני להכליל בה כתת קטגוריות הצבעות מחיקה מהעבר לפי נושאים. ערן - שיחה 09:49, 6 ביוני 2014 (IDT)
לא ניתן להבחין בין קטגוריות המועמדות בעצמן למחיקה ובין הקטגוריה הזו. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 09:50, 6 ביוני 2014 (IDT)
בדף מופיע הכיתוב: "הבהרה: קטגוריות המשנה מיועדות בעצמן למחיקה אבל לא הערכים שבהן." ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 09:51, 6 ביוני 2014 (IDT)
ומה אם נוסיף |* ונבהיר זאת בפתיח הקטגוריה? ערן - שיחה 10:03, 6 ביוני 2014 (IDT)
אם זה יובהר אני לא אטיל וטו אבל אני לא מבין מה ההתעקשות. הרי הקטגוריה מופיעה כבר עכשיו בדף, כקישור. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 10:05, 6 ביוני 2014 (IDT)
הייתי רוצה שקטגוריה:ויקיפדיה - תחזוקה תשמש רק לדפים שקשורים לתחזוקה אמתית של האתר: ניטור, קטגוריות עריכה ושכתוב וכו'. הצבעות מחיקה מהעבר לא ממש קשורות לתחזוקה. ערן - שיחה 10:09, 6 ביוני 2014 (IDT)
מה דעתך על קטגוריה:ויקיפדיה - דיונים או קטגוריה:ויקיפדיה - מחלוקות? ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 10:19, 6 ביוני 2014 (IDT)
שתי האפשרויות טובות. אני עדיין חושב שיהיה נחמד להכליל גם בקטגוריה של הצבעות מחיקה אבל לא אתעקש על זה. תודה, ערן - שיחה 11:08, 6 ביוני 2014 (IDT)

דרך המערכת. גילגמש שיחה 10:01, 8 ביוני 2014 (IDT)

עניתי אתמול. ראה פיסקה 21 בדף זה. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 10:05, 8 ביוני 2014 (IDT)

היי עוזיאל,
ברשותך, רגע קטן של עברית:
הביטוי התקני הוא "אם", או "במקרה ש" – אבל ברוב המקרים "אם" די עושה את העבודה :) (אם שם הערך הוא כך וכך, אז עדיף לקרוא לו...). אם נצליח להנהיג את הביטוי הנכון בוויקיפדיה, אולי "במידה ו" גם לא יופיע בתוך ערכים חדשים. אלדדשיחה 19:33, 9 ביוני 2014 (IDT)

למה זה לא תקני? ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 19:49, 9 ביוני 2014 (IDT)
לא מדובר כאן על מידה. מתישהו מישהו התחיל להשתמש ב"במידה ו" במשמעות "אם" (או "במקרה ש-"), אבל זה לא תקני. לא מוזכרת כאן כל מידה (קטנה או גדולה), ולמעשה גם אין שום קשר למידה כלשהי (כלומר, במידה שתעשה את זה, אני אעשה משהו אחר - הכוונה כאן לא לכך שאני אפעל באותה מידה שאתה תעשה כך וכך, אלא פשוט משפט תנאי רגיל: אם תעשה את זה, אני אעשה כך וכך). אז, כאמור, אין קשר למידה, וזו ממש לא מידה כנגד מידה. שתי החלופות לכתיבת הביטוי הן או "אם" או "במקרה ש" – אלא אם כן מדובר אכן במידה כנגד מידה, ואז באמת יש טעם להשתמש בביטוי "במידה ש-" (הצירוף "במידה ו-" שגוי, ואם יש צורך להשתמש בו, אז הצירוף התקני הוא "במידה ש-"). מקווה שהצלחתי להסביר. אלדדשיחה 19:54, 9 ביוני 2014 (IDT)
בעיני, "מתישהו מישהו התחיל להשתמש" ולאחר מכן הביטוי נפוץ בקרב דוברי השפה (מאות אלפי תוצאות בגוגל לאחר הוספת אתה/הוא/היא וכו' לאחר האות ו', מופיע גם באתרים כגון משרד החינוך), זו הדרך בה מילים נכנסות לשפה. אבל מצד שני אנשי האקדמיה ללשון עברית, בלשנים וחובבי השפה, שמחליטים מסיבה זו או אחרת להחרים/לפסול ביטוי מסוים, הם אלו שמוציאים מילים וביטויים מהשפה. בקיצור, לא אמנע מהביטוי במדיות אחרות, בוויקיפדיה אקבל את הנוהל המוזכר בדף ההנחיות. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 20:19, 9 ביוני 2014 (IDT)
אתה צודק, אבל לא מעט גם אומרים וכותבים "גניקולוגיה", ובכל זאת ברור לנו שהצורה התקנית, הנכונה והמקובלת היא "גינקולוגיה". בכל אופן, היה לי חשוב לציין את העניין כדי שלא ישתמשו בביטוי הזה ("במידה ו-") בתוך ערכים. אלדדשיחה 20:29, 9 ביוני 2014 (IDT)

כביכול[עריכת קוד מקור]

אלדד, ברשות המארח (אם לא, תאותת לי ואעביר את זה לאיפה שתרצה); לאור דבריך, האם תרצה להתבונן במונח "כביכול" הרווח גם כאן? שמתישהו מישהו התחיל להשתמש בו במשמעות "כאילו". ביקורת - שיחה 20:14, 9 ביוני 2014 (IDT)

אבל "כביכול" הוא אכן במשמעות "כאילו" :) אלא אם כן אני טועה, ואשמח אם תסביר לי את הטעות. אלדדשיחה 20:15, 9 ביוני 2014 (IDT)
אל תקרא כביכול- כמו בתוך יכול. אלא קרא כביכול- כמו במה שיכול, כמו במה שיתכן. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 20:19, 9 ביוני 2014 (IDT)
אני לא מוצא את זה עכשיו, אבל קראתי אי פעם מאמר כנראה של היהודי המעניין הזה, שטוען שהביטוי השתרש מספרות הראשונים (בעיקר התיבונים), והם עשו בו שימוש בכתבים פילוסופיים בהם מייחסים לאל פעולות גשמיות או רצונות וכדומה, ואז כתבו "כביכול", במשמעות של "כמו במי שיכול להיות אצלו דברים כאלו", למשל במשפט הבא: "אלוהים כעס כביכול על פלוני", או "אלוהים שלח בו את ידו כביכול". בתקופות מאוחרות הרבה, בספרות היהודית הישנה, וזה משתקף גם בספרות תנועת ההשכלה המוקדמת, הפך "הכביכול", לכינוי ושם נרדף לאל. "הכביכול" בא אליו בחלום וכו' וכו'. מכאן הדרך קצרה לטעות ראשונית שהפכה את זה לכאילו. הוא כמובן נתמך ברשימה של אלפי ציטוטים (אני לא מגזים) כדרכו, ומוציא לך את החשק לקרוא את המאמר הבא...; אם זה יעניין אתכם אחפש טוב יותר, למרות שאם אכן זה היה מאמר שלו, לא נראה לי שקיים עותק מקוון/וירטואלי של זה, אבל אחפש. ביקורת - שיחה 20:27, 9 ביוני 2014 (IDT)
אחת הדרכים בשבילי לבדוק תקינות של ביטוי היא חיפוש בוויקיטקסט, המכיל בעיקר מקורות תורניים קדומים. כך מצאתי שבירושלמי ברכות ו א מופיע: "אם אכלת וברכת כביכול כאילו משלך אכלת". ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 20:29, 9 ביוני 2014 (IDT)
שזה, לפי פרשנותו, "כביכול להיות", כי הרי הכל של אלוהים אלא שהוא מאפשר לך לאכול בגלל שבירכת, אבל כביכול כאילו משלך. הכפילות "כביכול כאילו" תעיד על כך. ביקורת - שיחה 20:31, 9 ביוני 2014 (IDT)
אז תוכלו לומר לי, במילה אחת, מה אומר "כביכול" בעברית של ימינו? אלדדשיחה 20:38, 9 ביוני 2014 (IDT)
במידה שאנחנו מתייחסים לבמידה ש, בה כביכול נתייחס לכביכול. זה מה שטענתי. ביקורת - שיחה 20:41, 9 ביוני 2014 (IDT)
מה משמעות הביטוי "כביכול", אם אנחנו רוצים להסביר בעברית של ימינו? – כלומר, לא ש"כביכול" הוא "כאילו" בימינו, אלא מה המשמעות הנכונה והתקנית שלו, אילו היינו משתמשים בו בימינו? אלדדשיחה 21:11, 9 ביוני 2014 (IDT)
אולי דומה ל"מטפורית". ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 21:23, 9 ביוני 2014 (IDT)
תודה על ההסבר. העניין הוא שמבחינת השדה הסמנטי, "מטפורית" (או "מטאפורית") לא פעם חופף ל"כאילו". ניסיתי לראות איפה השוני בין "כביכול" לבין "כאילו". אלדדשיחה 21:26, 9 ביוני 2014 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: כביכול = כפי שהיה לו היה זה אפשרי.
לדוגמה: פוטין מבקש לשנות את מוסד הנשיאות כדי להיות כביכול מונרך. - לא, לא דוגמה טובה, זה הוא באמת יכול.
דוגמה טובה: נטען שתיירים צילמו כביכול את המפלצת מלוך נס. - מכיוון שאנחנו יודעים שלא תיתכן מפלצת כזו, לכן בהביאנו את הטענה הנ"ל, אנחנו מסייגים "כביכול", החזק יותר מ"כאילו", ולפי הנ"ל מתאים יותר.
כמובן שבנושא הפילוסופי דלעיל, מדובר על אי-אפשרות לוגית, ולא בסתם אי-היתכנות אמפירית. (כלומר: אם הוא כועס או בעל רגשות כלשהם אז לא על זה אנחנו מדברים, זה אל פגאני. אבל לא ניכנס לזה כעת). ביקורת - שיחה 21:30, 9 ביוני 2014 (IDT)
נ.ב. כעת ראיתי את הגדרתך (אלדד) לשאלה. השוני: כאילו מרמז על כך שזה לא זה, כביכול מרמז על כך שזה לא יכול להיות זה. ביקורת - שיחה 21:31, 9 ביוני 2014 (IDT)
תודה רבה :) אלדדשיחה 00:43, 10 ביוני 2014 (IDT)

אלמון, אלנוס[עריכת קוד מקור]

עוזיאל היקר שלום

הערך הקיים לגבי הסוג Alnus צריך להיקרא בעברית 'אלנוס'.

הערך הקיים תחת השם 'אלמון' צריך להימחק או לחילופין, להיכתב אודות הסוג ששמו המדעי Combretum ושמו העברי הוא אלמון.

בברכה,

אוריה אוריה אורן - שיחה

ביקשתי מהמפעילים שהעניין יטופל. ריקון הדף זה לא הפיתרון. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 21:50, 9 ביוני 2014 (IDT)

שלום עוזיאל, כתוב הדף שלח אישור OTRS, אבל הטיוטה היא על פורום בפייסבוק שנוסד בשנת 2013. ערך כזה אין לו כל חשיבות אנציקלופדית וערכים אחרים על פורומים נמחקו במחיקה מהירה. חבל היה להטריח את הכותב לשלוח אישור OTRS אם לאחר מכן הערך בטוח יימחק. עדיף במקים כאלה לבקש בבקשות מפעילים מחיקה מהירה. תודה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:13, 11 ביוני 2014 (IDT)

אני מבין, התרשמתי שלא מקובל למחוק במחיקה מהירה דפי טיוטה, בלי קשר לכמה אני רואה בהם חסרי חשיבות. מצד שני לא יתכן שיהיה באתר הפרות של זכויות יוצרים גם בדפי טיוטה. פעם הבאה שתהיה טיוטה מועתקת אשקול מחיקה מהירה. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 11:26, 11 ביוני 2014 (IDT)
זאת טיוטה עם מטרה להעלאה למרחב הערכים, חבל להטריח את הכותב לשלוח אישור אם הערך צפוי להימחק. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:48, 11 ביוני 2014 (IDT)

שלחתי מייל[עריכת קוד מקור]

בברכה. יוסי2 - שיחה 19:31, 15 ביוני 2014 (IDT)

אני לא מעוניין בשיחות טלפון. הערך כיום אינו עוסק בנושא שבראשו. הנושא הוא הלכה וחלק גדול מהערך הוא לא הלכתי. כמו כן ההלכה אינה מסודרת על פי ההיררכיה ההלכתית של דאורייתא, דרבנן, מנהגים והנהגות אלא הכל מעורב, הסדר הוא כביכול על פי נושאים ומקרים אבל לא ברור לי לפי מה מסודרים כל המקרים והמצבים. בעיני הנושא אמור להיות מסודר בצורה מאוד פשוטה: יש איסורים ויש מצוות. הבסיס הוא איסורי תורה ומצוות מדאורייתא ועל גביהן יש גזירות לכל אחד מהאיסורים ותקנות חכמים שאינן דווקא קשורות למצוות התורה. יש לייחד לכל מצווה ואיסור פסקה ולציין את הגדרים שלה. נניח גיל הנישואין זה בעצם סעיף של החובה לישא אישה (שנובעת ממצוות פרו ורבו). הסעיף הזה הוא למעשה סעיף של מנהג, וצריך להיות מודגש שכזה, שכן מבחינה הלכתית המצווה ניתנת לקיום החל מבר מצווה. דחיית הנישואין לגיל מסוים הוא עניין של מנהגים והנהגות. גם המשנה שמאזכרת את הנושא "בן שמונה עשרה לחופה" אינה מציגה פסק הלכה אלא דרך מומלצת והנהגה טובה. אין בערך את ההפרדה הכל כך חשובה בין מה שמעיקר הדין ומה שנובע ממנהג. וגם בנוגע לעיקר הדין, יש רמות שונות של חומרה. אני אישית הייתי מקדיש את הערך לנושא שבכותרתו- הלכה, וכל מה שאינו הלכה, על אף שהוא קשור ליהדות ויחסי אישות, להשאיר לערכים אחרים. למשל, הוראת יחסי אישות זו פסקה לא הלכתית בעליל.‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 22:09, 15 ביוני 2014 (IDT)
שלום וברכה. באתי לקראתך ושיפרתי את הערך על פי הצעתך. חילקתי את מצוות עונה ופרייה ורבייה ל-2 פרקים, וסידרתי את ההלכות לפי סדר כרונולוגי - תורה, תלמוד, ראשונים, ואחרונים. אשמח אם תבדוק את השינויים שביצעתי ותחווה את דעתך. אשמח אם גם אתה תבוא לקראתי, ואם לדעתך נשאר עוד דברים לשנות, תציין אותם באופן ספציפי - איזה פרק או פיסקה, ומה הניסוח החדש שאתה מציע - ואם אתה יכול לתקן בעצמך בערך - עוד יותר טוב. בברכה. יוסי2 - שיחה 12:53, 18 ביוני 2014 (IDT)
יופי. אחד הדברים העיקריים שמפריעים לי הוא עירוב הלכה ואגדה, שם הערך גרם לי להניח שמדובר בערך הלכתי אך חלקים נרחבים ממנו אינם הלכתיים. אני לא יודע על פי מה נבחרו הרעיונות האמוניים בערך ומדוע הם לא מתאימים יותר לערך הכללי על מיניות ביהדות.
הערה נוספת: נראה שאתה נוקט שאגרת הקודש לא נכתבה על ידי הרמב"ן. זה מתבטא בצורה מפורשת במקום אחד בערך אבל באזכורים של אגרת הקודש משום מה כן מוזכר הרמב"ן כמחברה. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 14:54, 18 ביוני 2014 (IDT)
יתכן שחלק מהרעיונות מתאים גם לערך הכללי. לגבי עירוב הלכה ואגדה: הערך לא עוסק רק בהיבט ההלכתי-מעשי, אלא בכל הנושא. למעשה שם הערך בעבר היה "יחסי אישות (יהדות)", אך מספר עורכים טענו שמכיון שלא מוצגות דעות של זרמים נוספים ביהדות (רפורמים, קונסרבטיבים, וכו'), א"א לקרוא לו יהודת, ולכן שינתי את שמו ל"הלכה". היו שרצו לשנות את שמו ל"יחסי אישות (יהדות אורתודוקסית)" אך אין לזה תקדים בויקיפדיה. בכל אופן, יתכן שאחזיר את שמו הקודם של הערך "יהדות", בגלל שהוספתי לאחרונה דעות של זרמים נוספים. אם אני יציע (בדף השיחה של הערך)לשנות את שם הערך, האם אתה תתמוך בכך?
אכן, איגרת הקודש מיוחסת לרמב"ן (בויקיטקסט נכתב שהוא שלח אותה "לאחד החברים"), אך אין בכך ודאות שהוא כתב אותה. לכן, נקטתי לייחס את האיגרת לו (כמו כולם), אך פעם אחת צויין שאין בכך ודאות.
תודה על תיקון שם הפרק "אטימולוגיה". יוסי2 - שיחה 09:58, 19 ביוני 2014 (IDT)
אני בעד שינוי השם. הערך כיום אינו ערך הלכתי. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 11:16, 19 ביוני 2014 (IDT)
אשמח אם תביע את דעתך בעניין הזה בדף השיחה (בפרק שהצעתי לשנות את שם הערך). בברכה. יוסי2 - שיחה 10:16, 24 ביוני 2014 (IDT)

יום ויקרא בשם ה' ועוד ימים מיוחדים[עריכת קוד מקור]

תראה את זה. . יום נפלא. ביקורת - שיחה 19:30, 19 ביוני 2014 (IDT)

חביב. היה ראוי לעשות כך גם לערך חשיבות שתיית בירה לחיזוק ברך שמאל… ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 19:33, 19 ביוני 2014 (IDT)

הוספת תבנית "צוטט (תמונה)" לתמונות שהיה בהן שימוש בתקשורת[עריכת קוד מקור]

שלום לך,
נתקלתי בתמונת יעקב הולנדר, לה הוספת תבנית "תבנית:צוטט (תמונה)". האם זכור לך אם זה היה לפני כניסתו לפעולה של "מציג המדיה" החדש-יחסית? אני שואל מכיוון שהייתי רגיל לעבור על התמונות בקטגוריה "ויקיפדיה: ערכים שצוטטו" (הקטגוריה אליה מתווספות התמונות בהן מיקמו את התבנית) ואת זו משום-מה לא זכרתי. האם יצא לך להוסיף את התבנית לתמונות נוספות מאז הופעל מציג המדיה כברירת מחדל? זה בעייתי כעת ורציתי לדעת אם מצאת פתרון לנושא (מלבד ביטול השימוש במציג המדיה דרך ההגדרות). בתודה, Ldorfmanשיחה 00:21, 20 ביוני 2014 (IDT)

בבירור ערכתי את דף התמונה, נראה לי שזה היה לפני הכנסת מציג המדיה אבל אני לא בטוח. יתכן שפשוט נכנסתי לדף התמונה. בכל אופן זו לא שאלה שמצריכה אותי, לפי היסטוריית הגירסאות ביצעתי את העריכה ב-2 באפריל השנה, אפשר בטח לגלות מתי מציג המדיה הוכנס לברירת מחדל.
לא הבנתי מה בעייתי כעת. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 00:42, 20 ביוני 2014 (IDT)
הבעיה היא שבעת שימוש במציג המדיה, לא ניתן להוסיף את ההערה שבתבנית בצורה נוחה (כדי לעשות זאת, חייבים להשתמש ב"טריק" מסויים) ולא ניתן להציג את התבניות שכבר הוכנסו. אם כך, אני מבין שלמיטב זכרונך, מאז כניסת מציג המדיה לשימוש, לא הכנסת את התבנית. Ldorfmanשיחה 18:10, 20 ביוני 2014 (IDT)
זו לא שאלה של זיכרון. הוספת התבנית על פי רוב כרוכה ביצירת דף חדש במרחב קובץ וחיפוש ברשימת התרומות לפי סינון זה מעט מקרים של תבנית צוטט. האחרון היה בתמונה של יעקב הולנדר, מה-2 באפריל. לפי זה נראה שהכלי נכנס כברירת מחדל בסוף אפריל.
הטריק הוא להיכנס לדף הקובץ? נראה לי טריק די טריוויאלי, הרי מציג המדיה לא מאפשר עריכה, ברור שצריך להגיע לדף הקובץ בשביל לערוך או להגיע להרבה פונקציות נוספות שהמציג מנטרל. לפי מה שזכור לי אפילו דברים בסיסיים כמו קטגוריות המציג הזה לא מציג. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 18:26, 20 ביוני 2014 (IDT)

הפניות קטגוריות[עריכת קוד מקור]

היי עוזיאל, שבת שלום.

העלתי לא מזמן קטגוריה לכדורסלני נבחרת ישראל עם תקלדה בשם הקטגוריה. כשהבחנתי בכך והתכונתי לתקן ראיתי כי העברת את הקטגוריה לשם הנכון. ובכן, אני מודה לך על הכוונה הטובה לסייע, אולם אין טעם ליצור דפי הפניה מקטגוריה אחת לאחרת - משום בערכים עצמם עדיין קיימת הקטגוריה השגויה, ואל הקטגוריה הנכונה לא מפנה אף ערך. במקרה כזה, אפשר לפתוח קטגוריה חדשה ולהעביר את הערכים מאחת לשניה, או לבקש ממני לעשות את זה. .

ההפניה בצורה שנעשתה לא קישרה את הערכים למקום הנכון, וקצת הקשתה על העברת הערכים מקטגוריה לקטגוריה (משום שהקטגוריה עם השגיאה לא הייתה משוייכת לקטגוריות בעצמה, ולא ניתן היה להעביר בקלות באמצעות Cat-a-lot).

בכל מקרה תודה על תשומת הלב. שבת שלום! Botend - שיחה 20:45, 20 ביוני 2014 (IDT)

אין לי אפשרות למחוק דפים ובכלל זה דפי הפניה. לגבי הערכים בקטגוריה, כשביצעתי את ההעברה הקטגוריה הייתה ריקה. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 08:38, 21 ביוני 2014 (IDT)

שלום עוזיאל, אני חושב שההסרה של הקטגוריה מדף חדש כמו ב(הבדל) לא טובה. הקטגוריה הזו משמשת כדי שעורכים יוכלו לעבור על ערכים שמשתמשים חדשים כותבים, לערוך אותם אם צריך ולדאוג להעביר אותם למרחב הערכים. כשמסירים קטגוריה כך מאבדים את הערך. עדיף להסיר קטגוריה כשערך נמצא כמה חודשים בקטגוריה ונראה שאף אחד לא עורך אותו אבל הערך הזה היה רק יומיים בקטגוריה. בברכה, ערן - שיחה 13:12, 21 ביוני 2014 (IDT)

חשדתי שמדובר בהפרת זכויות יוצרים. היה נראה לי שהטקסט מועתק ולא נכתב על ידי האנונימי. רמז לדבר: בפיסקת "יתרונות השיטה" מופיע טקסט שלוש פעמים. זה נראה כאילו הועתקה פיסקה ממקור כלשהו והודבקה בערך שלוש פעמים. יש סימן שנראה כאות סינית בפסקת שימוש, אני מניח שהכותב לא בחר באות זאת אלא ביצע העתקה ממקור בעל קידוד שונה.
לא מצאתי ברשת מקור לטקסט אז לא יכולתי להציב תבנית הפרת זכויות יוצרים.
כשמדובר בארגז חול של כתובת IP, ובפרט כזו המשמשת מוסד, הסיכויים שיוצר הדף ימשיך לעבוד עליו או ינהל דיון על הדף, קטנים.
חשבתי שהסרת הקטגוריה תוכל לסייע בהפחתת הסיכויים שהערך יגיע למרחב הערכים. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 14:32, 21 ביוני 2014 (IDT)

שלום,

סליחה, מדוע שיחזרת את ההרחבה שלי? Takara - שיחה 11:38, 27 ביוני 2014 (IDT)

פניתי אליך בדף השיחה. יש טעות כתיב, ובעיה עניינית עם השינוי האחרון, איך האמן מביע את האמירה שלו ביצירה בלי להתחשב בשיקולים אמנותיים?
כמו כן ההרחבה הטרמינולוגית מתבססת על עולם מונחים אנגלי, כאשר פה זה אנציקלופדיה עברית. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 11:43, 27 ביוני 2014 (IDT)

שיחות ממשיכות היכן שהתחילו - כך זכור מלפני שנים אחדות כאשר ערכתי כאן.

דבריך היו:

ביטלתי עריכתך בדף צורף כיוון שהכילה שגיאת כתיב וסגנון לא אנציקלופדי, כולל שימוש לא נחוץ באנגלית. אשמח אם תוכל להוסיף מידע עם מקורות, נראה שיש ברשותך ספר על הנושא. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 11:39, 27 ביוני 2014 (IDT)

ובכן, אבדוק אם שגיתי בעברית - אבל לא הייתה הצדקה למחיקה כה גורפת.
אני אחזיר את התוכן בלווית הגהה.
תודה רבה ושבת שלום, Takara - שיחה 11:45, 27 ביוני 2014 (IDT)
באשר למינוחים באנגלית - לדעתי אנו זקוקים להם, כי רוב הספרות היא באנגלית. אני אוסיף מראה מקומות על פי הביבליוגרפיה שבידי. אם תמחק שוב תוכן רב כפי שעשית - ורק בגלל שיש בו מינוח באנגלית - אבקש את חסימתך - תודה על ההבנה.
ואנא תארכב את הדף, הוא ארוך למדי ולא נוח לגלוש כל כך הרבה כאשר כותבים לך הודעה. ושוב תודה. Takara - שיחה 11:46, 27 ביוני 2014 (IDT)
ארכבתי. לא אשחזר עוד בדף זה. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 14:33, 27 ביוני 2014 (IDT)

שלום עוזיאל,

מים נושפים (החותם לעתים גם "מים" וכו) הוכרז מזמן כטרול. יש למחוק את דבריו בכל פעם שאתה מזהה את אחת התשובות ההזויות שלו. גילגמש שיחה 12:04, 27 ביוני 2014 (IDT)

אני יודע שהוא חסום ושמוחקים את דבריו ב"הכה את המומחה", לא ידעתי שהוא טרול מוכרז, הוא פועל כאנונימי ולכן קשה לאתר אותו. כשהוא חתם ב"הכה את המומחה" מים נושפים ידעתי שזה הוא אבל העדפתי לא למחוק את דבריו כי השואל כבר התייחס אל דבריו שנכתבו ללא חתימה. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 14:28, 27 ביוני 2014 (IDT)
חשוב מאוד למחוק את ההבלים שלו. הוא מטעה שואלים תמימים. גילגמש שיחה 14:30, 27 ביוני 2014 (IDT)

מה הסיבה שבסדרה סימבה מלך הג'ונגל עולם החי מאוד קטן?[עריכת קוד מקור]

מה הסיבה שבסדרה סימבה מלך הג'ונגל עולם החי מאוד קטן? מה הסיבה שבסדרה סימבה מלך הג'ונגל אין צבאים,אנטילופות,חזירי יבלות,סוריקטות,נמיות,מנדרילים,שימפנזים,פלמינגואים,קלאונים,צבועים מנומרים ויתר בעלי חיים שמאפיינים את אפריקה? כמו כן מה הסיבה שבסדרה סימבה מלך הג'ונגל אין איילים נקודים, צבאים, אנטילופות, שונרים, איילי סמבר, איילי כרמל, יחמורים ויתר בעלי חיים שמאפיינים את אירופה ואסיה? ועוד דבר אחד מה הסיבה שבסדרה סימבה מלך הג'ונגל אין בעלי חיים שמאפיינים את דרום אמריקה,צפון אמריקה,מרכז אמריקה,ואוסטרליה?