שיחת פורטל:שבת ומועדי ישראל/דיון הפתיחה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 12 שנים מאת פומפריפוזה בנושא דיון מקדים

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


דיון מקדים[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:פורטל/פתיחת פורטל חדש

בויקיפדיה ערכים רבים הקשורים ליום השבת רציתי לשאול כאן האם כדאי לפתוח את הפורטל ולדעת את דעת האחרים. הצוות הויקיפדי בעיצוב ובידע על השבת עצמה יוכל לעשות יופי של עבודה. --כיכר השבתשיחהשַּׁמוֹר וְזָכוֹר אַ גוּטֶען שַבָּת 19:18, 15 באוגוסט 2011 (IDT)

תוכל לפרט מה בדיוק אמור להכיל הפורטל הזה להבנתך? • אמיר (שיחה) 20:29, 15 באוגוסט 2011 (IDT)
לפי מה שאיתי בפורטלים אחרים כאמור, בפורטל יהיו תמונות הקשורות לשבת. מנהגי יום השבת. תפילות, מזמורים ופיוטים. (כמו לכה דודי וכו'..). ערכים הקשורים להלכות השבת ועוד כמה ערכים שיהיה ניתן להוסיף. אתייעץ עם ויקיפדים נוספים על כך. --כיכר השבתשיחהשַּׁמוֹר וְזָכוֹר אַ גוּטֶען שַבָּת 10:54, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
אם צריך, אשמח לעזור בנושא הטכני. ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!16:14, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
בעד. עשוי להיות פורטל מועיל מאוד. --בברכה, טישיו - שיחה 16:20, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
פעם ראשונה שלי כאן ככה שאני לא יודע איך זה בדיוק הולך כאן. צריך לעשות הצבעה? --כיכר השבתשיחהשַּׁמוֹר וְזָכוֹר אַ גוּטֶען שַבָּת 16:22, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
תקרא את הפתיח. ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!16:22, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
קראתי וגם ראיתי שפורטל שבת לא נמצא בפורטלים הדרושים. בנוסף לכך נושא העיצוב והנושא הטכני הם לא הצד החזק שלי האם זאת בעיה בשביל מי הוגה הערך (כי יש כאן עוד רבים ישמחו לעזור). --כיכר השבתשיחהשַּׁמוֹר וְזָכוֹר אַ גוּטֶען שַבָּת 16:31, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
זה בסדר אם אחרים מוכנים לעזור. ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!16:32, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
פרסמתי הודעה בלוח המודעות נחכה לדעתם של האחרים :) --כיכר השבתשיחהשַּׁמוֹר וְזָכוֹר אַ גוּטֶען שַבָּת 16:35, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
אני מתלבט האם יש לנו תשתית מספקת של ערכים טובים בנושא. אקרא למשתמש:נת- ה-, שעוסק בזה רבות. Nachy (גוונא) שיחה 16:41, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
נראה שיש כבר די ערכים בקטגוריה:שבת (אם כי צריכים להיות יותר), אם ימצא מי שירצה להשקיע בכך, זה יכול להיות מועיל. נת- ה- - שיחה 16:51, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
אולי כדאי שזה יהיה פורטל:שבת ומועדי ישראל? בברכה, טישיו - שיחה 16:52, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
מעדיף רק פורטל שבת כדי להבליט את חשיבותו של היום הזה. אגב, נת- ה- אם מצרפים את כל הערכים בקטגוריית השבת כולל הערכים של הקטגוריות הנלוות לקטגוריית שבת (שהן כולן מכילות ערכים הקשורים לשבת) ניתן ליצור פורטל של עשרות ואף מאות ערכים. --כיכר השבתשיחהשַּׁמוֹר וְזָכוֹר אַ גוּטֶען שַבָּת 16:55, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
מסכים שאם פורטל שבת אז אין טעם לצרף את מועדי ישראל, יש ליום הזה יחודיית מיוחדת, אבל מסופקני אם יש מספיק חומר אנציקלופדי למלאות פורטל כזה • חיים 7כתוב לילכל מחשב יש מעבדה • ט"ז באב ה'תשע"א • 22:00, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
חיים אני בעצמי אסביר את הסתירה הרישא והסיפא של דבריך. מכיוון שאנחנו מברכים "מקדש ישראל והזמנים", אנו למדים שיש יותר מקשר בין שבת למועדים. אני רק אזכיר שרוב איסורי שבת (חוץ מתחומין) קשורים בכל החגים, קידוש עושים בשבת וחגים, בגדי שבת לובשים בשבת וחגים, ו"זכר ליציאת מצרים" גם אומרים בשניהם. לכן יש כן קשר חזק בין שבת ומועדים, ולכן אני מציע לפתוח פורטל:שבת ומועדי ישראל. זה עצה גם שהפורטל יהיה מגוון יותר ועשיר יותר בתוכן מגוון, ולפני כל חג הפוטל יעסוק גם בנושאי החג, זה יהיה מאוד מעניין. בברכה, טישיו - שיחה 22:40, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
תומך בהקמת פורטל:שבת ומועדי ישראל. לטעמי האבחנה המדוקדקת בין שני סוגי המועדים הללו - שהיא נכונה כשלעצמה - אינה מספיקה בכדי להציג אותה בפני הקורא המזדמן. קורא שאינו מכיר כל כך טוב את הנושאים הללו יבין טוב יותר גם מהי שבת וגם מהם מועדי ישראל אם יהיה פורטל משותף.
מה גם שאפשר ליצור בפורטל רובריקה שתכיל חומר בהתאם לכל אחד מהמועדים לאורך השנה, שיוצג בעמוד הראשי בזמן המתאים. Nachy (גוונא) שיחה 23:00, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
לא בטוחה אם יש מספיק חומר, גם לא בקיאה בנושא. אבל הרעיון נשמע לי טוב ואשמח לסייע מבחינה עיצובית. ומכיוון שאופק הוא מומחה לדברים שאני לא יודעת בהם דבר, יש לכם עזרה מהבחינה הטכנית, העניין הוא האם בבדיקה יש מספיק ערכים. אגב, לא חובה, אבל יש ערכים מומלצים בנושא? Itzuvitשיחההמיזם המקורי! 22:19, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
יש לפחות את הערך מעשה שבת. תומר - שיחה 23:49, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
ואת ארבע רשויות השבת. שדדשכשיחה • ט"ז באב ה'תשע"א • 23:51, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
בנושא הזה אנחנו בסדר. אני מקווה שהפורטל יעסוק בשבת יחד עם המועדים, וכך יחד יש המון חומר. Nachy (גוונא) שיחה 23:50, 16 באוגוסט 2011 (IDT)


  • נגד לצערי, בשלב זה. ואסביר:
חוסר: יש צורך בכמות רבה של מאמרים, קטגוריות וקטגוריות משנה, ושל מאמרים איכותיים לצורך פתיחת פורטל. מעיון בקטגוריה:שבת נראה כי אין מספיק ערכים (רחבים, מקיפים) ואין מספיק תתי-קטגוריות.
ארגון-א: חלק מהערכים בקטגוריית שבת אינם שייכים אליה (לדוגמה: עציץ).
ארגון-ב: חלק אחר מהערכים בה אמורים להיות (אם אנו מעוניינים בפורטל) בתת-קטגוריה בפני עצמה, (לדוגמה: חמין אמור להיות בתוך קטגוריה:שבת:מזון שעדיין אינה קיימת, עם ערכים דומים. (למשל: ג'חנון, חלה, גפילטע פיש, קוגל, צימעס, חריימה - ואחרים, חלקם רשומים וחלקם אינם רשומים בוויקי כרגע).
•ודוגמה נוספת: הערך ידיד נפש והערך שיר הכבוד אמורים להיות (אם אנו מעוניינים בפורטל) בקטגוריה:שבת:פיוטים, עם ערכים נוספים שעדיין לא נכתבו. וכן הלאה. ריבוי תתי-קטגוריות, ובהן ריבוי ערכים, הוא חיוני לפורטל.
•היעדר ערך מומלץ: לא מצאתי בקטגוריה לפחות חמישה ערכים מומלצים, או לפחות רחבים, מקיפים, מפורטים ואיכותיים. הדבר חיוני בפורטל. אנא עיינו ברשום בויקיפדיה:פורטל: בפורטל אמור להופיע ערך נבחר, תמונה נבחרת, ערכים מומלצים בנושא, ...ועוד".
•כפי שציינתי במספר מקרים אחרים בעבר, פורטל הוא השער לתחום בויקיפדיה. ככזה חשוב שיציג את הויקיפדיה באופן איכותי וראוי, ולא באופן ריק או חסר. הנושא חשוב ואני תומך בו. אך אני מציע קודם להשלים את החסרים, לארגן את הדרוש ארגון, ואז לחזור על ההצעה לפורטל שבת.
בברכה, דני. Danny-wשיחה 23:54, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
בעיון נוסף - אכן ישנם בקטגוריה שני ערכים מומלצים. נותר רק החוסר הכללי. :-) Danny-wשיחה 23:59, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: לאחר ההסבר של טישו מקובל עליי הרעיון, רק לא כדאי לקרוא לפורטל פורטל:שבת חגי ישראל ומועדיו - מועדיו הם לא בדיוק חגיו וחגיו הם לא בדיוק מועדיו כך שלפי דעתי בשם הפורטל צריך שיהיה את שניהם. --כיכר השבתשיחהשַּׁמוֹר וְזָכוֹר אַ גוּטֶען שַבָּת 23:56, 16 באוגוסט 2011 (IDT)
דני, אתה צודק שצריך להיות סדר בקטגוריה. חשוב מאוד. עם זאת אני לא חושב שבמקרה הזה יש מניעה לפתוח את הפורטל (אחרי שנעשה את הסדר, כמובן), מכיוון שהתכנים כן מספיקים.
בינתיים מצאתי 3 ערכים מומלצים שמתאימים: הלוח העברי, מעשה שבת וארבע רשויות השבת. ערכים טובים נוספים הם תחום שבת, מלאכת הוצאה מרשות לרשות, קידוש, קבלת שבת, מוקצה, ובטח יש עוד שקשורים למועדים. Nachy (גוונא) שיחה 00:05, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
אם הפורטל יכלול גם את מועדי ישראל, בקרוב נקבל, ככל הנראה, גם את סדר ליל ראש השנה. שדדשכשיחה • י"ז באב ה'תשע"א • 00:07, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
אני חושש שעדיין אין מספיק ערכים לפורטל. אך מעבר לכך, כשייבנה, מי הויקיפד המתנדב לקבל על עצמו אחריות לתחזוקת הפורטל באופן קבוע? Danny-wשיחה 00:14, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
יש לנו ויקיפד שהציע את הפורטל, כיכר השבת, וכמה וכמה עורכים נוספים שיעתירו עליו מניסיונם. במידה ולא יהיה אף אחד אחר, אהיה מוכן לקחת את האחריות. Nachy (גוונא) שיחה 00:16, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
אם כפי שאמרתי, אם מכנסים את כל הערכים בקטגוריית שבת ועוד כל הערכים הנמצאים בקטגוריות הכפופות לקטגוריית השבת ניתן לעשות כאן פורטל של עשרות ומאות ערכים, ועכשיו שאתם רוצים להוסיף את חגי ישראל, על אחת וכמה יהיה פורטל ענק. ושדדשכ הוציא לי את המילים מהפה. --כיכר השבתשיחהשַּׁמוֹר וְזָכוֹר אַ גוּטֶען שַבָּת 00:19, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
קבלת שבת חסר מאוד היות ואינו כולל את סדר קבלת שבת החילוני / קיבוצי, הוצאה מרשות לרשות מפורטת אך עדיין חסרה את ההלכות הנוגעות אליה בסימן ש"א באורח חיים. יכול להיות שנרות שבת ויום טוב יתאים להמלצה, ואולי גם מלאכת מבשל? גילוי נאות, שני ערכים אלו נערכו באופן מסיבי על ידי. בנושא אחר, לדעתי אם יוקם פורטל עדיף שיתרכז בנושא השבת, 'מועדי ישראל' הוא נושא עם פוטנציאל לפורטל מצד עצמו. נת- ה- - שיחה 01:28, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

דני צודק שהקטגוריה די מבולגנת. אני מפשיל שרוולים ומסתער על הקטגוריה, מי איתי? שדדשכשיחה • י"ז באב ה'תשע"א • 01:22, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

כתבתי לפני התנגשות עריכה: בכל מקרה איני חושב שיש לעכב את תפיחת הפורטל, ותמיד יהיה מקום לשיפור, אין סוף לערכים שיכולים להכנס תחת קטגוריה זו. בנוסף בנוגע לבעית האחריות, חיים 7 ואופק קיבלו על עצמם את האחריות הטכנית, ובכל מקרה הפורטל תמיד על הגב שלי ושל נחי לכל צרה שלא תבוא. אם צריכים שם רשמי, אז אני. וכן אודות הבעיות האחרות שאמר דני, איני חושב שיש להתעכב עבור זה עם פתיחת הפורטל. בברכה, טישיו - שיחה 01:27, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

אחרי התנגשות: בכל מקרה אני מצטרף לסידור הקטגוריה: כדאי לשים לב להצבעה שהעליתי לפני מספר ימים בשיחת קטגוריה:שבת. בברכה, טישיו - שיחה 01:27, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

חברים אני רוצה להבין, אתם עכשיו מכינים קטגוריות וערכים כדי שאח"כ נוכל כבר לתפוח את הפורטל? (אם כן תודה לכם, לכולכם על כל העבודה) --כיכר השבתשיחהשַּׁמוֹר וְזָכוֹר אַ גוּטֶען שַבָּת 01:32, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

לאחר עבודת צוות של כמה ויקיפדים הקטגוריה כמעט התרוקנה, ונוספו הרבה תתי קטגוריות חדשות ומאורגנות. כל הבעיות שדני הציג נפתרו, למעט אחת-חוסר בערכים. כיוון שי כבר עכשיו לא מעט ערכים, אני מאמין שניתן כבר לפתוח את הפורטל, כך שהוא יזרז כתיבת ערכים נוספים (באמצעות החלונית "ערכים מבוקשים"). שדדשכשיחה • י"ז באב ה'תשע"א • 02:29, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

מה עם כל הערכים בתתי הקטגוריות, כמו למשל הקטגוריה של העירוב הן יהיו בפורטל? --כיכר השבתשיחהשַּׁמוֹר וְזָכוֹר אַ גוּטֶען שַבָּת 02:31, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
בוודאי. כל הרעיון של הקטגוריות זה שיש היררכיה מסודרת, קטגוריות גדולות מתפצלות לקטגוריות קטנות יותר, שגם הן מתפצלות וכן הלאה. כל הערכים ששייכים לקטגוריות הקטנות בעצם שייכים גם לגדולות יותר, אלא שהן יותר ממוקדות וספציפיות. לפני הפעולה שלנו היו בקטגוריה למעלה מ-50 ערכים. כרגע יש כ-10. אין זה אומר ששאר הערכים אינם קשורים לשבת - פשוט אפשר לשייך אותם לקטגוריה ספציפית יותר, וכך הנייוט נוח יותר. שדדשכשיחה • י"ז באב ה'תשע"א • 02:40, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
מה עוד נשאר לעשות לפני שנפתח את הפורטל? --כיכר השבתשיחהשַּׁמוֹר וְזָכוֹר אַ גוּטֶען שַבָּת 02:42, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
עדיין כדאי לקבל הסכמה סופית מכמה אנשים. הפניתי לפה את דני שקודם התנגד ועכשיו הבעיות עליהן הצביע תוקנו. שדדשכשיחה • י"ז באב ה'תשע"א • 02:49, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

עוד לא סכמנו מה השם הסופי של הפורטל. אמרנו שפורטל:שבת זה לא יהיה. אח"כ הציעו פורטל:שבת ומועדי ישראל ואני מציע: פורטל שבת חגי ישראל ומועדיו מה אתם אומרים? --כיכר השבתשיחהשַּׁמוֹר וְזָכוֹר אַ גוּטֶען שַבָּת 02:51, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

מועדים וחגים זה אותו דבר. העם החליט - פורטל:שבת ומועדי ישראל בברכה, טישיו - שיחה 02:55, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
העם - דורש - פורטל:שבת ומועדי ישראל (וגם פיצה למה אני רעב מת) --כיכר השבתשיחהשַּׁמוֹר וְזָכוֹר אַ גוּטֶען שַבָּת 02:56, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

הוסכם. שדדשכשיחה • י"ז באב ה'תשע"א • 03:01, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

אאאאאההההה :):):):):):):) מי יוצר? מתי? איפה? מי עורך? מעצב? משדרג? מתחזק? מתכנן? --כיכר השבתשיחהשַּׁמוֹר וְזָכוֹר אַ גוּטֶען שַבָּת 03:04, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
יאלה, מתכנתים לעבודה!בברכה, טישיו - שיחה 03:07, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
אפשר לדחות את זה לעוד כמה שעות (אם זה לא מפריע לאף אחד) אני חייב לעצמי שעות שינה. --כיכר השבתשיחהשַּׁמוֹר וְזָכוֹר אַ גוּטֶען שַבָּת 03:08, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

עוד קטגוריות דרושות, הלכות מבשל (בקטגורית ל"ט מלאכות שבת), וקטגוריה על דיני אכילה. --Akkk - שיחה 03:18, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

שבירה - סיכום[עריכת קוד מקור]

מה הוסכם שם הפורטל? שלא אעבוד לחינם• חיים 7כתוב לילכל מחשב יש מעבדה • י"ז באב ה'תשע"א • 03:20, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

פורטל:שבת ומועדי ישראל. אבל אני בכל זאת מציע לחכות קצת עד לקבלת הסכמה גם מאנשים שלא עבדו פה, כדי להיות בטוח שיש הסכמה רחבה. שדדשכשיחה • י"ז באב ה'תשע"א • 03:22, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
אוקיי בסיס בסיסי נמצא כאןחיים 7כתוב לילכל מחשב יש מעבדה • י"ז באב ה'תשע"א • 03:31, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אז ברור שנחכה (שכולם יתעוררו מחר בבוקר נראה את התוצאות) ואקקק ועוד ויקיפדים שרוצים ליצור עוד קטגוריות, אז כדי למנוע עבודה מיותרת ולחסוך לכם זמן ומאמץ קטגוריה שאינה מכילה 5 ערכים לא תקינה ולא יכולה להישאר בתור קטגוריה. --כיכר השבתשיחהשַּׁמוֹר וְזָכוֹר אַ גוּטֶען שַבָּת 03:32, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

כל הכבוד על העבודה הזריזה. בכל זאת טיפה סבלנות... דבר נוסף: אנחנו צריכים אדם אחד שירכז את העבודה ויחלק אותה בין כולם. Nachy (גוונא) שיחה 06:29, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

יש כאן בעיה. חיים, אי אפשר לפתוח פורטל כך: משתמש:חיים 7/ארגז חול; קודם כל לא כך עושים את זה מבחינה טכנית, ובכלל - בלתי אפשרי ליצור פורטל בארגז חול. Nachy (גוונא) שיחה 06:52, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

הקמת פורטל בהיעדר ערכים היא נזק תדמיתי לויקיפדיה ואינה נכונה. יש כרגע חוסר ניכר בערכים בתחום.
•המומחים לדבר מתבקשים לכתוב ערכים, ולא קצרמרים, בנושא זה. לצערי אין לי את הידע לומר לכם אילו ערכים יש לכתוב על מנת להעשיר את הנושא, אך אני בטוח שלמציעי הפורטל, שהביעו מוכנות לתחזקו, יש הידע הדרוש על מנת ליצור את הערכים החסרים. אנסה לתרום את חלקי בכתיבת קבלת שבת קיבוצית (או "חילונית", עלי להחליט על השם), שאותה יש לי הידע לכתוב.
•על מנת להבהיר על מה אני מדבר, אנא עיינו בפורטל:אדריכלות, שקדמה לו קטגוריה:אדריכלות, לדוגמה.
•אינני אומר את הדברים כדי לטרפד את פתיחת פורטל שבת ומועדי ישראל, אלא כדי לאפשר פתיחתו בצורה מכובדת. מציעי הפורטל המעוניינים בו - אנא שבו, כתבו והרחיבו במאות ערכים את התחום. בברכה, דני. Danny-wשיחה 10:17, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

אני פשוט לא מסכים שאין מספיק ערכים. גם נת, המומחה המקומי לענייני שבת, כתב כתב לעיל שיש מספיק. Nachy (גוונא) שיחה 10:39, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
בספירה גסה הגעתי ללמעלה מ-600 ערכים. אמנם היו כאלה שספרתי פעמיים, אבל ללא ספק יש כמות מספיקה לפתיחת הפורטל (שכמו שציינתי קודם, יזרז כתיבת ערכים נוספים) שדדשכשיחה • י"ז באב ה'תשע"א • 10:42, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

בהנחה שישנם מספיק ערכים, אבקש לקבל הסבר, בהתאם למקובל בפורטל:בסיס, מה יהיו לפחות חמשת הנושאים הנפרדים , הקיימים כבר, ויכולים להציג את הנושא כפורטל עשיר (בנוסף לתחום המאמרים המומלצים, בו יוכנסו המומלצים) ? תודה, דני. Danny-wשיחה 11:33, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

דני, אין חובה שיהיו ערכים מומלצים. זה אכן מומלץ וכדאי, אך המדריך קובע במפורש ש”רצוי מאוד עד כדי חובה שהערך הנבחר יהיה ערך מומלץ. בפורטלים העוסקים בתחום מצומצם שבו אין ערכים מומלצים, יש לבחור ערכים איכותיים וייצוגיים.” זאת אומרת, המדריך מגדיר במפורש שפורטל ללא ערכים מומלצים הוא מקרה חריג אף אפשרי. ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!11:36, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
או קיי. ואני חוזר על שאלתי, בהתאם לשלד המתואר בפורטל:בסיס, מה יהיו לפחות חמשת הנושאים הנפרדים , הקיימים כבר, ויכולים להציג את הנושא כפורטל עשיר? Danny-wשיחה 11:49, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
נושאים שאני ככה שולף מהשרוול בלי הרבה מחשבה, הם ל"ט מלאכות שבת, השפעת השבת כיום מנוחה על תרבויות שונות בעולם, החגים השונים ופרטים אודותיהם, אירועים היסטוריים שגיבשו את החגים, השוואה בין החגים היהודיים לחגים בדתות האחרות, אישים בולטים (כמו יהודה המכבי בהקשר של חנוכה, מרדכי ואסתר בהקשר של פורים, משה בהקשר של פסח וכדו'), החגים באמנות (כדוגמת יודאיקה), מועדי אבל, פרשת השבוע ועוד. Nachy (גוונא) שיחה 11:52, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

תוכן הפורטל[עריכת קוד מקור]

בהנחה שהפורטל יעסוק בשבת ומועדי ישראל, עד כמה רחוק ללכת עם זה? האם ימי אבלות נקראים "מועדים" ("קראת עלי מועד לשבור בחורי"...)? האם מועדים חדשים, כדוגמת יום העצמאות ייכללו בפורטל? Nachy (גוונא) שיחה 11:56, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

לדעתי לא עד כדי כך. שבת והחגים הדתיים (שמוזכרים בתנך, נדמה לי.) ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!11:58, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

מתנגד לפתיחת הפורטל עד לסיכום הדיון[עריכת קוד מקור]

אני מסכים עם דני. לפני שפותחים פורטל על נושא כה חשוב כשבת ומועדי ישראל, יש לוודא היטב שהפורטל יכבד את נושאו. המדובר בנושא רחב הדורש סידור ואירגון מדוקדקים של הקטגוריות והערכים עוד לפני שניגשים למלאכה. חשוב מאוד לוודא שיש תשתית מתאימה של ערכים וקטגוריות שתכבד את הנושא ותיצור פורטל שיועיל לקורא. אני מסכים עם דני שכרגע העניין רחוק מאוד מלאפשר פתיחת פורטל, ומסכים עם הנקודות שהעלה. לאור ריבוי הוויקיפדים שתמכו בפתיחת הפורטל אני חושב שאם הוויקיפדים האלו ייגשו למלאכה של יצירת עץ קטגוריות מסודר, ושיפור ערכי הבסיס, ניתן יהיה לפתוח במלאכה בתוך מספר שבועות או חודשים, אך כרגע המצב רחוק מלהניח את הדעת. בפתיחת פורטל לשם פתיחת פורטל, שיעמוד כאבן שאין לה הופכין, יפנה לערכים שאינם מלאים ואינם כתובים היטב, ולקטגוריות מבולבלות, אין כל תועלת. הדבר נעשה מספר פעמים, והפורטלים האלו עומדים כאבן שאין לה הופכין, ובמקום לשמש שער שימשוך את הקורא להתעניין בנושא ולהציג אותו בצורה שמקלה עליו את ההתמצאות בערכים, הם מבישים את יוצריהם ואינם מכבדים את הנושא שלשמו נוצרו. כבר מזמן רציתי (והדבר מתועד למעלה) ליצור פורטל של ספרות ילדים. אך הגעתי למסקנה דומה, ומזה כחצי שנה אני עובד לאט אבל בטוח על יצירת ערכים, שיפור ערכים קיימים, ושיפור הקטגוריות. אם לגבי ספרות ילדים אני מהסס לפני שאני קופץ אל המים, על אחת כמה וכמה יקר לי כבודם של השבת ומועדי ישראל. אני קורא לכל המעורבים בדיון להמתין, ליצור את הבסיס הראוי, לתקן לנקות ולשפץ, ולשוב לכאן לאחר סיום המלאכה. אם יש צורך בכך, אשמח לעזור. פומפריפוזה - שיחה 12:05, 17 באוגוסט 2011 (IDT)

מן הראוי שתגבו את הטענות בדבר מחסור בערכים. על מה אתם מבססים את זה? אלו ערכים חשובים חסרים או במצב רע? Nachy (גוונא) שיחה 12:12, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
נחי, כפי שהסברתי קודם, אין לי היידע הדרוש על השבת על מנת לומר מה חסר. מי שהציע ויש לו את הידע - חזקה עליו שהוא מכיר את התחום.אם מה שקיים כרגע בוויקי בעברית הוא כל מה שניתן לכתוב על התחום, ולא ניתן כלל להרחיבו, אכן הוא אינו מתאים לפורטל שיכבד את נושאו ואת הויקיפדיה.
אני מפנה אותך לפורטל מצויין, המוכר לך היטב: פורטל:הלכה. האם אלה שהציעו את הקמת פורטל השבת והחגים ותומכים בו יכולים להרחיב את ערכי הבסיס בתחום השבת, בדומה לעושר, לאיכות, לכמות, לגיוון, הקיימים כיום בפורטל ההלכה? בברכה, דני. Danny-wשיחה 12:26, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
שב ומצטרף לדני. אנא הבט בקטגוריה: שבת ובקטגוריה: חגי ישראל. איני סבור שיש כאן עושר ומגוון היכולים לפרנס בכבוד פורטל. הערך שבת עצמו הוא סביר, ניתן להפוך אותו למומלץ בהשקעה רבה. הערך חגי ישראל ומועדיו רחוק מלהניח את הדעת. נסה להציץ בערכים דוגמת ראש חודש. וכל זאת כשיש ויקיפדים מסורים המשקיעים כאן לילות בימים ביצירת ערכי הלכה, גם על הלכות פחות חשובות ופחות ידועות. פומפריפוזה - שיחה 12:31, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
אני לא מזדהה בכלל עם דבריכם. לדעתי יש תשתית טובה לבניית פורטל בנושאים אלה, והעדרו של שפע אדיר של ערכים טובים לא מפריע כל כך להקמה של פורטל. טוב, נמתין לדעות נוספות. Nachy (גוונא) שיחה 12:54, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
בקטגוריה קטגוריה:שבת יש 228 ערכים בדיוק, וב"קטגוריה:חגי ישראל 462. ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!13:04, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
(שבתי לאחר הפסקה של כמה שעות) אז הוסכם שלעת עתה לא ניתן יהיה לפתוח את הפורטל? --כיכר השבתשיחהשַּׁמוֹר וְזָכוֹר אַ גוּטֶען שַבָּת 13:33, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
תודה לכל המשתתפים שהשתתפו בדיון. מתברר שיש רוב חזק לדעה שהמצב הנוכחי מוכן לפתיחת פורטל, מכיוון שיש תשתית חזקה. המבינים בהיבט הטכני מוזמנים להתחיל במלאכה. בברכה, טישיו - שיחה 16:50, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
אני חושב שכדאי להמתין עוד מעט זמן. חכו יום-יומיים. ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!16:53, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: לא הייתי מגדיר את זה "רוב חזק". בנוסף, הבעייה שדווקא המתנגדים הם אנשים שפחות מבינים בנושא, ובדיוק להם נועד הפורטל - הרי אנשים שבקיאים מאוד פחות זקוקים לו. לדעתי עלינו להשיג הסכמה מדני ומפומפריפוזה. שדדשכשיחה • י"ז באב ה'תשע"א • 16:54, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
אפנה את דני ופופריפוזה לכאן. --כיכר השבתשיחהשַּׁמוֹר וְזָכוֹר אַ גוּטֶען שַבָּת 17:55, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
שלום לכולם. ותודה לכיכר השבת ששב והפנה את תשומת לבי. האם אתם באמת חושבים שהערך חגי ישראל ומועדיו הוא ערך חזק מספיק בשביל "להחזיק" פורטל? האם ניתן להשוותו לערך כמו "גרמניה" שמחזיק פורטל מומלץ, מבחינת כמות החומר, ערכי המשנה שהוא מפנה אליהם, והחומר הגראפי? לפורטל צריך להיות שלד, והשלד כאן הוא רעוע. שדדכ צדק בכך שהפורטל צריך לשמש דווקא אנשים כמוני, שפחות מבינים. אני הייתי רוצה לראות פורטל יפה וחזק, שיגיע לרמת מומלץ, וישמש דוגמה לפורטלים אחרים. לשם כך יש לעשות הרבה מאוד עבודה מקדמית ולא לקפוץ ישר למים. העבודה הבסיסית צריכה להיות שיפור וחיזוק שני הערכים הראשיים - שבת וחגי ישראל ומועדיו. לאחר מכן יש לנקות ולסדר את הקטגוריות, לבחון איפה יש חוסרים בערכי הבסיס, ולמלא אותם, לבחון איזה ערכים ניתן לשפר כך שיוכלו להיות מומלצים תוך זמן סביר, ולהעביר אותם את התהליך. לאחר מכן לחשוב על הדרך בה יהיה הפורטל בנוי. לכל פורטל יש איזה משהו ייחודי שעושה אותו. כך, למשל, בפורטל הארכיאולוגיה הדבר הייחודי והשימושי הוא לוח הזמנים שהוכן בעמל רב. בפורטלים של ערים זו מפה אינטראקטיבית. כאן הייתי חושב על איזה משהו גראפי / אינטראקטיבי שקשור בלוח השנה העברי או בפרשות השבוע. רק לאחר ביצוע כל ההליכים המקדמיים האלה, הייתי ניגש לבניית פורטל. אם תפתחו את הפורטל עכשיו יהיה פורטל, אבל הוא יהיה הרבה פחות טוב משהוא יכול להיות, והבעייה של בנייה על בסיס רעוע, היא שלהרוס לא ניתן, ולבנות מחדש לא ניתן. הוויקיפדיה העברית תישאר עם פורטל שיהיה במקרה הטוב בינוני. לא חבל? פומפריפוזה - שיחה 18:08, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
בעד לטעמי פומפריפוזה צודק. אך אני רוצה להוסיף לדבריו כמה דברים. לא חשבתי שערכים כמוט שבת וחגי ישראל ומעודיו יצטרכו להחזיק פורטל שהתכוונתי לעשותו למומלץ. בנוסף לכך אני חושב שזה לא העת לנסוג אחורה אלא להפך. למנות קבוצת ויקיפדים הטובים בערכיה ומבינים בנושאים הללו כדי שיצרו עוד ערכים וכמובן יתחזקו את ערכי השלד, רציתי לעשות את הפורטל לפורטל מומלץ וכמו שפומפריפוזה כבר אמר עם הנתונים שיש לנו זה יהיה בלתי אפשרי. מלבד המינוי של קבוצת הויקיפדים צריך להקצות זמן, אם לא נקצה זמן יכול להיות שהפורטל ישכח מזכרוננו, בנייתו תעצר ואני נשכח שרצינו ליצור אותו. על כן אני חושב שצריך להקציב זמן, תקופת זמן של 3 וחצי שבועות עד חודש בשביל העבודה של הויקיפדים. --כיכר השבתשיחהשַּׁמוֹר וְזָכוֹר אַ גוּטֶען שַבָּת 18:33, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
אין טעם להקצות זמן, הפורטל יווצר ברגע שהוא יהיה מוכן, אבל אני מסכים שכדאי למנוע מזה להישכח. פתחתי לוח משימות פה. כולם מוזמנים! שדדשכשיחה • י"ז באב ה'תשע"א • 18:53, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
אני מאוד שמח שהדיון הזה מסתיים במיזם לשיפור ערכים. בשבת ובמועדי ישראל איני מבין דבר, אבל בבניית פורטלים אני מבין משהו, וכשהעניינים יגיעו לכך אשמח לעזור. פומפריפוזה - שיחה 20:43, 17 באוגוסט 2011 (IDT)