תמיד השטן (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תמיד השטן
The Devil All the Time
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
מבוסס על "תמיד השטן" מאת דונלד ריי פולוק
בימוי אנטוניו קמפוס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ייק ג'ילנהול
ריבה מרקר
גרטשן מקגוואן
רנדל פוסטר
מקס בורן
תסריט אנטוניו ופאולו קמפוס
עריכה סופיה סוברקסו
שחקנים ראשיים טום הולנד
ביל סקארסגארד
ריילי קיאו
ג'ייסון קלארק
סבסטיאן סטן
רוברט פטינסון
היילי בנט
מיה וסיקובסקה
אליזה סקנלן
הארי מלינג
פוקי לה פרג'
צילום לול קרולי
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Nine Stories Productions
Borderline Films
חברה מפיצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 16 בספטמבר 2020
משך הקרנה 138 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מותחן פסיכולוגי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תמיד השטןאנגלית: The Devil All the Time) הוא מותחן פסיכולוגי אמריקאי, המבוסס על רומן באותו שם מאת דונלד ריי פולוק. הסרט בוים ונכתב על ידי אנטוניו קמפוס והופק על ידי ג'ייק ג'ילנהול ורנדל פוסטר, ומככבים בו טום הולנד, ביל סקארסגארד, ריילי קיאו, ג'ייסון קלארק, סבסטיאן סטן, רוברט פטינסון, היילי בנט, מיה וסיקובסקה, אליזה סקנלן, הארי מלינג ופוקי לה פרג'.

הסרט עלה לשידור ב-16 בספטמבר 2020 בשירות הזרמת המדיה של "נטפליקס". הסרט מתרחש באוהיו הכפרית, במהלך שני עשורים - מסיום מלחמת העולם השנייה ועד לתחילת מלחמת וייטנאם - ומגולל בצורה לא ליניארית את עלילותיהם של קבוצת אנשים שונים הסובלים מנזקי המלחמה והפשע.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1945, בעת שירותו באיי שלמה במהלך מלחמת העולם השנייה הנחת וילארד ראסל וחייליו ליחידה נתקלים בגופתו הדוממת של סמל התותחנים מילר ג'ונס, שהוקפא ונצלב על צלב על ידי היפנים. וילארד מסיים את ייסוריו של ג'ונס בכך שיורה בראשו. המפגש עם התמונה המחרידה הזו וחוויות מלחמה אחרות שמהן סבל וילארד משאירות אותו עם הפרעת דחק פוסט-טראומטית ומערך אמונות דתי.

לאחר המלחמה, וילארד חוזר הביתה לעיירה קול קריק במערב וירג'יניה. בדרך הוא עוצר במיד שבאוהיו שם הוא פוגש את שרלוט ראסל, שהיא מלצרית בדיינר ומתאהב בה. קרל הנדרסון, צלם מובטל, פוגש את אשתו לעתיד סנדי שעבדה גם היא באותו דיינר כמו שרלוט. וילארד מתחתן עם שרלוט ועובר לגור בנוקמסטיף, אוהיו, שם נולד להם בן, ארווין. קרל מתחתן עם סנדי.

בשנת 1950 הלן האטון, אישה שאיבדה את משפחתה בשריפה, הולכת להתגורר אצל אמו של וילארד, אמה. מצטרף חדש, רוי לאפרטי, שהוא אוונגליסט כריזמטי מטריד, מבקר בכנסיית קול קריק כדי לשאת דרשה. בטירוף דתי, הוא שופך עכבישים אמיתיים על ראשו ועל פניו כדי להראות את אמונתו באלוהים ולהזריק אנרגיה בקהילה. הלן ורוי מתחתנים ונולדת להם תינוקת, לנורה.

במהלך דרשה שלאחר מכן, ראשו של רוי ננשך על ידי עכביש והוא סובל רבות מארס הנשיכה. הוא מחלים אך לפציעה הייתה השפעה על שפיותו. הוא הוזה ומאמין שיש בכוחו להחזיר אנשים מהמתים. הוא מחליט להפגין את כוחו החדש על ידי הריגתה וההחייאה של הלן. הוא לוקח את הלן לטיול ביער ודוקר אותה למוות בעזרת מברג מושחז. הוא מנסה את טריק התחייה שלו, אבל זה פשוט לא מסתדר; הוא לא מצליח להחזיר אותה מהמתים. מוכה ומבין את טעותו, רוי מחליט לחזור להביא את לנורה, ששהתה אצל אמה ארסקל, דודו של וילארד.

רוי מנסה לתפוס טרמפ ונאסף על ידי קרל וסנדי. קרל מעודד את רוי לקיים יחסי מין עם סנדי כדי שיוכל לצלם אותם בזמן שהוא עושה את זה. זהו משחק מקדים לכפייה מינית של פנטזיה פולחנית שמובילה בהמשך לרצח רוי. טקס הרצח הזה משוחזר על ידי קרל וסנדי לאורך העלילה. הם רוצחים סדרתיים של בעל ואישה שמצלמים את קורבנותיהם הגברים, אותם הם אוספים כטרמפיסטים, לפני שהם רוצחים אותם כדי לספק את הכפייה המינית של קרל. התענוג היחיד בחיים שמקבל קרל הוא מהרג בדרך זו. לי בודקר הוא השריף ואחיה של סנדי. לי מושחת ומחפש להיבחר מחדש, ולכן הוא מעלים עין למרות שהוא חושב שסנדי ובעלה מבצעים משהו חשוד.

בשנת 1957 בנוקמסטיף, בונה וילארד "קרחת תפילה" ומקים צלב ביער שמאחורי ביתו. בין הפרעת הדחק שלו לבין צורך עז לכפר ולזכור את סמל התותחנים מילר ג'ונס, שנתקל באיי שלמה, וילארד מתפלל שם לעיתים קרובות. למרות האמונה החדשה הזו, וילארד מלמד את ארווין, בן תשע, להגיב לאלימות נגדו באלימות רבה יותר נגד התוקפים שלו. כאשר מאובחנת שרלוט כחולה בסרטן, האובססיה הדתית של וילארד מכריחה אותו להאמין שאם הוא מתפלל בלהט מספיק הוא יכול להשפיע על אלוהים שיסלק את הסרטן מגופה של אשתו. הוא הופך לאובססיבי ומתפלל לאל על בריאותה ומכריח את ארווין להתפלל בקפדנות בכריעה לפני הצלב. מכיוון שאשתו גוססת מסרטן, וילארד מאבד קשר עם המציאות וחושב שהקרבת בעלי חיים תציל אותה. הוא הורג את הכלב האהוב של ארווין, ג'ק, ומניח את גופת הכלב על הצלב. בסופו של דבר שרלוט מתה מסרטן. וילארד מתאבד. השריף לי בודקר מגיע לזירת התאבדותו של וילארד. ארווין, יתום, נלקח על ידי לי לקול קריק כדי לגור עם סבתו אמה, הדוד-רבה ארסקל, ולנורה, ש"אומצה" על ידי אמה. לנורה הופכת ל"אחותו החורגת".

בשנת 1965, ביום הולדתו ה-18 של ארווין, הדוד הגדול ארסקל מעניק לארווין את אקדח הלוגר שאביו של ארווין החזיר מהמלחמה. בכנסייה יש מטיף חדש, הכומר פרסטון טיגרדין. בארוחת הערב המוצלחת של הכנסייה, פרסטון מבייש את אמה בכך שהוא מעליב את תרומת כבד העוף המטוגנת שלה. המעשה האכזרי והמיותר של המטיף מעלה חשדות אצל ארווין. כעבור כמה ימים ארווין מכה באלימות קבוצת בריונים שנטפלה ללנורה. פרסטון מפתה את לנורה והוא מכריח אותה לקיים עמו יחסי מין. לאחר מכן, מספרת לנורה שהיא בהריון מפרסטון. פרסטון מכחיש שזה יכול היה לקרות ומשתמע ממנו שהיא צריכה לעשות הפלה. מחוסר רצונה להביא בושה על המשפחה, לנורה מחליטה לתלות את עצמה ברפת המשפחתית. בעודה עומדת על קופסה עם החבל סביב צווארה, היא מבינה שהיא והתינוק שלה בסופו של דבר "בסדר" ומשנה את דעתה. אך תוך כדי ניסיון להסיר את החבל, היא מחליקה, נופלת ונחנקת בטעות. את גופתה מוצא ארווין שמנסה לעזור לה, אך היא מתה.

לאחר ביצוע הנתיחה של לנורה, נאמר לארווין שהיא הייתה בהריון. הוא חושד שפרסטון היה האב. הוא עוקב בחשאי אחרי פרסטון ורואה אותו מפתה ואונס ילדה אחרת. לאחר שנפרד מאמה וארסקל, ארווין מתעמת עם פרסטון בכנסייה והורג אותו עם אקדח הלוגר. הוא בורח מהעיר. לפני שעוזב את האזור, הוא רוצה לתת לכלבו ג'ק קבורה ראויה ומתחיל לנסוע לנוקנסטיף. הטנדר שלו מתקלקל והוא עוצר טרמפים. הוא נאסף על ידי קרל וסנדי. קארל מתחיל את הטקס החולני שלו שיוביל לרצח. כאשר ארווין רואה את קרל מחזיק אקדח, הוא מבין את כוונתו של קרל ומבין שחייו בסכנה. באמצעות הלוגר הוא הורג את קארל ובהמשך הורג את סנדי כדי להגן על עצמו. הוא מסתכל דרך המכונית ומוצא תצלום של סנדי וגופה שנרצחה בעליל יחד עם כמה גלילי סרט. ארווין ממשיך במסעו לנוקמסטיף.

לי, השריף, מתוודע למותם של פרסטון, סנדי וקרל. הוא בטוח שארווין הוא החשוד העיקרי ברצח פרסטון. בהיותו מודאג ממה שקרל וסנדי התעסקו איתו, הוא הולך לדירתם ומוצא את חדר החשכה של קרל ואוסף התמונות הנרחב של מעשי הרצח הסדרתיים של קרל לאורך השנים. מכיוון שלי אינו מעוניין להסתכן בפגיעה בתדמיתו, הוא שורף את הראיות. לאחר מכן הוא יוצא לתפוס את ארווין.

ארווין מגיע לנוקמסטיף והולך ל"קרחת התפילה" כדי שיוכל לקבור את עצמות כלבו ג'ק. לי מופיע ביער כשהוא נושא רובה ציד וקורא לו. הם מתעמתים אחד עם השני, לי עם רובה ציד וארווין עם הלוגר. מוחלפות יריות וארווין מצליח לפצוע אנושות את לי. לפני שלי מת, ארווין מתעמת עם לי עם התמונה של סנדי אותה מצא במכוניתו של קרל. לי מת. ארווין עוזב את התצלום ואת גלילי הצילום, כך שניתן לחשוף כמה עדויות למסע ההרג הקטלני של קרל. לאחר מכן הוא טומן את עצמותיו של ג'ק ואת הלוגר מתחת לעץ ב"קרחת התפילה".

ארווין עוזב את נוקמסטיף. הוא מנסה לעצור טרמפים ונאסף על ידי היפי שנוסע לסינסינטי. במהלך הנסיעה ארווין עייף מאוד ומשתדל לא להירדם מאחר שהוא נמצא במכונית עם אדם זר. הוא חולם בהקיץ על ילדותו, חושב על עתידו כבעל אולי וכחייל במלחמת וייטנאם, כמו אביו החייל.

צוות השחקנים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקת הסרט הוכרזה בספטמבר 2018, במקביל לדיווח שטום הולנד, רוברט פטינסון, כריס אוונס ומיה וסיקובסקה נמצאים בהליכי משא ומתן על השתתפות בסרט. בנוסף, דווח שהבמאי אנטוניו קמפוס יכתוב ויביים את הסרט, ואילו ג'ייק ג'ילנהול ישמש כמפיק.[3] בינואר 2019, ביל סקארסגארד ואליזה סקנלן הצטרפו לצוות השחקנים, ונודע ש"נטפליקס" תפיץ את הסרט.[4][5] השחקן סבסטיאן סטן לוהק במקום אוונס לאחר שבעיות בלוח הזמנים שלו הובילו להחלטתו לעזוב את הפקת הסרט ולהמליץ באופן אישי על סטן להחליף את מקומו.[6] בנוסף, הוכרז שג'ייסון קלארק, ריילי קיאו והיילי בנט הצטרפו לצוות השחקנים.[7] במרץ 2019 השחקן הארי מלינג הצטרף לצוות השחקנים.[8]

צילומי הסרט החלו ב-19 בפברואר 2019 בעיירות ברמינגהאם, פל סיטי, אניסטון, ודיצוויל, שבאלבמה. צילומי הסרט במונטוואלבו התקיימו ב-11 במרץ 2019.[9] צילומי הסרט הסתיימו ב-15 באפריל 2019.[10][11]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עלה לשידור ב-16 בספטמבר 2020 בכל הפלטפורמות של שירות הזרמת המדיה "נטפליקס".[12]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 De la Paz, Maggie (February 21, 2019). "Netflix's The Devil All the Time Adds Bennett, Clarke, & Keough". ComingSoon.net. Archived from the original on May 6, 2019.
  2. ^ Robinson, Jacob (February 6, 2020). "Netflix Psychological-Thriller 'The Devil All the Time': Plot, Cast, and Release Date". Netflix. Retrieved February 25, 2020.
  3. ^ Hot Toronto Package: Tom Holland, Robert Pattinson, Chris Evans, Mia Wasikowsa In Antonio Campos’ ‘The Devil All The Time’
  4. ^ Kroll, Justin (January 16, 2019). "'It' Star Bill Skarsgard and 'Sharp Objects' Actress Eliza Scanlen Join Netflix's 'The Devil All The Time'". Variety. Retrieved January 16, 2019.
  5. ^ Chris Evans, Tom Holland Lead A-List Cast for Netflix Film ‘The Devil All the Time’
  6. ^ Sebastian Stan Replacing Chris Evans In Netflix Film ‘The Devil All The Time’
  7. ^ Fleming Jr, Mike (February 19, 2019). "Haley Bennett, Jason Clarke, Riley Keough Join 'The Devil All The Time' At Netflix". Deadline Hollywood. Retrieved February 19, 2019.
  8. ^ Wiseman, Andreas (March 4, 2019). "Netflix's Starry Pic 'The Devil All The Time' Adds 'Buster Scruggs' Star Harry Melling, Shoot Underway". Deadline Hollywood. Retrieved March 4, 2019.
  9. ^ Make a Deal With ‘The Devil All the Time’
  10. ^ Tom Holland’s ‘The Devil All The Time’ is Now Casting!
  11. ^ "Filming for the multi-million $ @netflix film, "The Devil All the Time" happening in Bham today (Highland Park). Crew member says they're shooting the whole movie in AL & will wrap up April 15. The story is based on a book by David Ray Pollock & takes place in Ohio and West VA". Twitter. Retrieved April 15, 2019.
  12. ^ "Mark your calendars for Tom Holland Bill Skarsgard Riley Keough Jason Clarke Sebastian Stan Robert Pattinson Haley Bennett Mia Wasikowska Eliza Scanlen Harry Melling Pokey LaFarge in THE DEVIL ALL THE TIME, from director Antonio Campos, coming to Netflix globally 16 September". Twitter. July 16, 2020. Retrieved July 16, 2020.