Colonization

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קולוניזציה
Colonization
כללי
תאריך הוצאה 1994, 1995 (מחשב אישי)
סוגה משחק אסטרטגיה מבוסס תורות
פיתוח Microprose
הוצאה לאור Microprose
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
עיצוב בריאן ריינדולס, סיד מאייר
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות אמיגה, MS-DOS, ווינדוס, מקינטוש
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Colonization הוא משחק אסטרטגיה ממוחשב מבוסס תורים אשר יצא לשוק על ידי חברת Microprose בשנת 1994, ומתבסס על תקופת הקולוניזציה האירופאית ביבשת אמריקה משנת 1492 ועד 1850. המשחק מזכיר בסגנונו את "Civilization", שפותח גם הוא בידי אותה חברה.

תיאור המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ממשק המשתמש הבסיסי של המשחק דומה לזה של Civilization: מבט מלמעלה על מפה המחולקת למשבצות; לפני תחילת המשחק ניתנת האפשרות לשחק במפה של יבשת "העולם החדש", במפה אקראית שיוצר מנוע המשחק או במפה שמאפייניה, כמו גודל שטח היבשה ואקלים, נקבעים על ידי השחקן. כל משבצת יכולה להכיל יחידות, מושבות וכדומה. במשחק ניתן דגש גדול יותר למסחר ולפיתוח המושבות, ודגש נמוך יותר על קרבות. בניגוד ל-Civilization, אין במשחק התפתחות טכנולוגית.

השחקן יכול לשחק אחד מארבעה מהכוחות האירופאים הגדולים של אותה תקופה: אנגליה, ספרד, צרפת והולנד. לכל אחת מהמעצמות יתרון כלשהו.

היחידות במשחק הן של מתיישבים. ישנם מתיישבים חסרי הכשרה, וכאלו שמאומנים למשימה ספציפית, כגון: גידולים חקלאיים, הכנת סחורות, לחימה, פוליטיקה וכן הלאה. בכל מושבה ניתן לגדל מספר גידולים חקלאיים - מזון, טבק, כותנה, סוכר. כמו כן ניתן לכרות כסף וברזל ולצוד חיות לפרוות, בהתאם לסוג האדמות שעליהן הוקמה המושבה. בתוך המושבה יכולים המתיישבים לייצר סחורות כגון מעילים, בגדים, סיגרים, ורום. כמו כן הם יכולים לייצר כלים ורובים, לבנות מבנים נוספים במושבה, ולעסוק בפוליטיקה או בהטפה דתית.

תגבורת של מתיישבים מגיעה מארץ המוצא של השחקן אחת לזמן מסוים, כשכמות ההטפה הדתית במושבותיו יכולה להשפיע על פרק הזמן הזה (הדבר בא במטרה לבטא את המניעים של רבים מהמהגרים לעולם החדש שחיפשו חופש דתי). עיסוק בפוליטיקה מסייע למתיישבים לאמץ אידאולוגיה ליברלית שמשפרת את עבודתם, ולגיוס "אבות מייסדים" - דמויות חשובות מההיסטוריה של יבשת אמריקה שהשגתן מעניקה בונוסים לשחקן.

במשחק יש חשיבות רבה לקשר עם ילידי העולם החדש, האינדיאנים. ניתן לחיות עמם בשלום ולסחור אתם, וניתן גם להילחם בהם ולבזוז את עריהם. האינדיאנים מגיבים בתוקפנות להרס הסביבה ולכוחות צבאיים שנמצאים בקרבתם.

הדרך לניצחון במשחק עוברת דרך הכרזת עצמאות, שעבורה נדרש שלפחות חצי מהמתיישבים יאמצו את האידאולוגיה הליברלית. לאחר הכרזת העצמאות יוצאת ארץ המוצא של השחקן למלחמה נגד מושבותיו (בסגנון מלחמת העצמאות של ארצות הברית) ואם השחקן מביס אותה, הוא זוכה במשחק.

בשנת 2010 יצאה גרסה מחודשת של המשחק תחת השם Civilization IV: Colonization. המשחק יצא בעקבות ההצלחה הגדולה לה זכה Civilization IV, והתבסס על מנוע משחק זהה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]