S&M (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"S&M"
סינגל בביצוע ריהאנה
מתוך האלבום Loud
יצא לאור 21 בינואר 2011
פורמט תקליטורהורדה דיגיטלית
הוקלט 2010
סוגה יורודאנס • Hi-nrg
שפה אנגלית
אורך 4:03
חברת תקליטים דאף ג'אם • SRP
כתיבה סנדי וי, טור אריק
לחן אסתר דין
הפקה סטארגייט, קוק הארל, ורוניקה בוזמה
כרונולוגיית סינגלים של ריהאנה
"Raining Men"
(2011)
"S&M"
(2011)
"Man Down"
(2011)

S&M עברית: סאדומזוכיזם) הוא הסינגל הרביעי של זמרת הפופ ריהאנה, מתוך אלבום האולפן החמישי שלה, Loud.

רקע והצלחה כוללת[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר S&M, שנכתב על ידי חבורת ההפקה סטארגייט, יצא כסינגל ב-21 בינואר 2011, ושוחרר כסינגל השלישי מהאלבום Loud. השיר הגיע לעשירייה הראשונה במצעדי פזמונים של 12 מדינות, בתוכן אוסטרליה, בה הגיע למעמד של פלטינה ולמקום הראשון במצעד. בשל תוכנו הפרובוקטיבי, הווידאו קליפ של השיר הוגבל לשידור בערוצי MTV, והוקרן בשעות הלילה בלבד. הקליפ גם הוגבל במספר צופיו באתר יוטיוב כאשר רק משתמשים שמעל גיל 18 יכולים לצפות בקליפ. החסימה ירדה ב-2013. אף על פי שהקליפ הוגבל במספר צופיו ביוטיוב הוא גרף מעל 46 מיליון צפיות באתר. השיר מכר 3.5 מיליון עותקים בארצות הברית (פלטינה משולשת), מעל 600 אלף עותקים בבריטניה (פלטינה), ו-125,500 עותקים בצרפת. השיר הגיע למעמד זהב בבלגיה ובמדינה נוספת ומכר 7 מיליון עותקים בעולם, מה שהופך אותו לאחד מהסינגלים הנמכרים ביותר.

השיר זכה להצלחה בינלאומית גדולה, ולאחד השירים המזוהים עם ריהאנה. השיר שהה שבועות רבים ב-20 הגדולים במצעד ה-iTunes ומצעד הפזמונים האמריקני בילבורד הוט 100. בשני המצעדים הללו זכה השיר במקום הראשון, וזאת בשל הרמיקס המשותף עם בריטני ספירס.

רמיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

"S&M Remix"
סינגל בביצוע ריהאנה בהשתתפות בריטני ספירס
מתוך האלבום Loud
יצא לאור 13 באפריל 2011
פורמט תקליטורהורדה דיגיטלית
הוקלט 2011
סוגה יורודאנס • דאנס-פופ
שפה אנגלית
אורך 4:18
חברת תקליטים דאף ג'אםג'ייב רקורדס
כתיבה סנדי וי
לחן אסתר דין
הפקה קוק הארל
כרונולוגיית סינגלים של בריטני ספירס
"Till the World Ends"
(2011)
"S&M"
(2011)
"I Wanna Go"
(2011)

S&M Remix הוא הרמיקס הרשמי לשיר S&M, שהקליטה ריהאנה בשיתוף עם הזמרת בריטני ספירס. בזכות הרמיקס קטף השיר את המקומות הראשונים במצעדים רבים (ביניהם הבילבורד הוט 100). בסוף שנת 2011, קבע מגזין בילבורד במצעד הסיכום השנתי, שההופעה המשותפת של ספירס וריהאנה לשיר בטקס פרסי הבילבורד, היא ההופעה הטובה ביותר בטקס פרסים לשנת 2011, עם רוב של 47% מן ההצבעות.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2011 יצא רמיקס לשיר, שבו הצטרפה לריהאנה זמרת הפופ המצליחה בריטני ספירס, בשיתוף פעולה ראשון בין שתי הזמרות[1]. לגרסת הרמיקס התווסף בית נוסף ופרובוקטיבי בביצועה של בריטני ספירס.

הרמיקס הוקלט לאחר שריהאנה ערכה סקר בקרב עוקביה בטוויטר ושאלה עם מי רוצים מעריציה שהיא תבצע את הרמיקס לשיר. לאחר שמרבית הקולות היו לטובתה של ספירס, הציעה חברת התקליטים של ריהאנה למנהליה של ספירס לשתף פעולה עם ריהאנה. לאחר מספר ימים הוקלט הרמיקס ושוחרר כסינגל רשמי לרדיו. לאחר שבועיים של לבטים הוחלט לא לצלם וידאו קליפ לרמיקס, אך לעומת זאת הרמיקס המשותף של הזמרות התנגן ברדיו במקום השיר המקורי. בזכותו של הרמיקס הצליחו צמד הזמרות לזקוף לזכותן להיט נוסף במקום הראשון במצעד הפזמונים האמריקני בילבורד הוט 100, כאשר זהו השיר העשירי של ריהאנה במקום הראשון והחמישי של בריטני. הרמיקס זכה לביקורות טובות ממרבית מבקרי המוזיקה בכל העולם והוכתר בשיתוף הפעולה של השנה.

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-22 במאי 2011 טקס פרסי הבילבורד האמריקני, פתחו ריהאנה ובריטני את ערב הטקס עם הרמיקס המשותף שלהן. תחילה שרה ריהאנה לבד על הבמה את החלק שלה, ולקראת סוף השיר הצטרפה בריטני להופעה. בהופעה הופיעו השתיים בלבוש מינימלי עם שלשלאות עם ידיהן, כיאה למשחקי הS&M, עם שני עמודי חשפנות, ורקדנים שהתלבשו בהתאם. את ההופעה סיימו השתיים במלחמת כריות. ההופעה הוכתרה כשיא הערב וסוקרה במקומות רבים ביום למחרת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]