Pour It Up

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Pour It Up"
סינגל בביצוע ריהאנה
מתוך האלבום Unapologetic
יצא לאור 8 בינואר 2013
פורמט איירפליי עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט 2012-13
סוגה קלאבטראפ
שפה אנגלית
אורך 2:41
חברת תקליטים דאף ג'אם • SRP • רוק ניישן
כתיבה ריהאנה, מייקל ויליאמס
הפקה מייקל ויליאמס
כרונולוגיית סינגלים של ריהאנה
"Stay"
(2013)
"Pour It Up"
(2013)
"Loveeeeeee Song"
(2013)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Pour It Upעברית: תמזוג את זה) הוא שיר של זמרת הפופ ריהאנה, מאלבום האולפן השביעי שלה, Unapologetic. השיר יצא כסינגל השלישי מהאלבום ב-8 בינואר 2013. השיר נכתב על ידי ריהאנה, מייקל ויליאמס, טרון טומאס, והופק על ידי מייקל ויליאמס. הרמיקס הרשמי של השיר בשיתוף עם הראפרים יאנג ג'יזי, ג'וסי ג'יי, ריק רוס ו-T.I. יצא ב-20 במרץ 2013. לאחר שהסינגל יצא בארצות הברית, הוא דורג במקום 90 במצעד הבילבורד הוט 100, ולאחר מכן עלה למקום 19. במצעד הסינגלים של בריטניה, השיר הגיע למקום 43.

ריהאנה הופיעה עם השיר מספר פעמים בסיבוב ההופעות החמישי שלה, Diamonds World Tour.

הרכב ומילות השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

Pour it Up הוא שיר מועדוני עם קצב של היפ הופ. השיר מדבר על ריהאנה הופכת שיר על מועדון חשפנות להכרזת עצמאות, בו היא מוציאה את שטרות הדולרים שלה במועדון, מתמסטלת, ומתרברבת בקול רם. בחלק אחד של השיר ריהאנה שרה על כמה היא עשירה ויכולה לשלם 100$ עבור שירות אישי ולילה במועדון חשפנות ושהיא לא צריכה חברים. "כל מה שאני רואה זה סימנים, כל מה שאני רואה זה סימני דולרים", היא שרה בפזמון.

הצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם שחרורו של האלבום, השיר דורג במקום 191 במצעד הסינגלים של צרפת. לאחר שלושה חודשים, השיר נכנס מחדש למצעד ודורג במקום 199 ועלה למקום 102 שבוע אחרי. בארצות הברית, הגיע השיר למקום 90 בבילבורד הוט 100, ולאחר מכן עלה לטופ 20, למקום 19.במצעד האר אנד בי/היפ הופ האמריקאי, השיר הגיע למקום הראשון והפך לשיר השני של הזמרת שדורג בראש הרשימה במצעד זה. נכון למאי 2013, השיר מכר יותר משלושה מיליון עותקים בארצות הברית.[1]

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ הרשמי לשיר צולם במאי 2013. בספטמבר 2013, הבמאי של הקליפ, צייץ בטוויטר שהוא כבר לא מעורב בפרויקט של צילומי הקליפ בשל "חילוקי דעות", מאוחר יותר ריהאנה אמרה לבמאי: "פשוט תוריד את השם שלך מהקרדיטים של צילומי הקליפ! מה שלא תהיה הבעיה שלך אל תערב בזה את המעריצים שלי". באותו חודש, ריהאנה פרסמה תמונות חדשות ממאחורי הקלעים של צילומי הקליפ ואישרה שהקליפ ייצא באוקטובר 2013. הקליפ פורסם בערוץ היוטיוב Rihanna (ערוץ יוטיוב דרכו היא מעלה סרטונים מדף הפייסבוק שלה) ב-2 באוקטובר, אבל הפך ללא זמין למשתמשים מתחת לגיל 18 לאחר 30 דקות ובו זמנית גרף 2 מיליון. לאחר מכן הקליפ הועלה לערוץ ה-VEVO הרשמי של הזמרת ולא היה זמין לצפייה בחשבון Rihanna. הקליפ קיבל קרוב ל-9.4 מיליון צפיות לאחר 24 שעות מיציאתו,[2] מה שהופך אותו לאחד הקליפים שגרפו הכי הרבה צפיות ביממה ב-VEVO. רוב הביקורות של הקליפ היו שליליות בשל התוכן הפרובוקטיבי שלו, ואף נטען שהוא "סוטה מדי" לעיני נערים ונערות. יומיים לפני יציאת הקליפ ריהאנה העלתה לחשבון Rihanna סרטון קצר של מאחורי הקלעים של הקליפ.

הופעות חיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Pour It Up" נכלל ברשימת השירים של סיבוב ההופעות של ריהאנה, Diamonds World Tour. ב-25 בפברואר 2014, ריהאנה הופיעה עם השיר בהופעה של הראפר דרייק בהיכל הספורט פריז-ברסי בפריז, צרפת כחלק מסיבוב ההופעות שלו, ?Would You like a Tour

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 55
אירלנד מצעד הסינגלים האירי 56
ארצות הברית בילבורד הוט 100 19
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 43
צ'כיה ČNS IFPI 75
צרפת SNEP 81
קנדה קנדה הוט 100 49

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס קטגוריה תוצאה
פרסי המוזיקה של iHeartRadio שיר ההיפ-הופ/R&B של השנה זכייה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Gold & Platinum, RIAA (באנגלית)
  2. ^ YouTube Stats of Rihanna - Pour It Up (Explicit), kworb.net
הקודם:
פרס המוזיקה של iHeartRadio לשיר ההיפ-הופ/R&B של השנה
2014: ריהאנה – "Pour It Up"
הבא:
2015: "Don't Tell 'Em" – ג'רמי בהשתתפות YG