Birthday Cake

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Birthday Cake"
שיר בביצוע ריהאנה
מתוך האלבום Talk That Talk
יצא לאור 18 בנובמבר 2011
הוקלט 2010-11
סוגה R&B
שפה אנגלית
אורך 1:18
חברת תקליטים דאף ג'אם • SRP
כתיבה דה דרים, ריהאנה
לחן Ernest Clark, ריהאנה, Kosine, דה-דרים עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה דה דרים, מרקוס פלאסיוס, קוק הארל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Birthday Cakeעברית: עוגת יום הולדת) הוא שיר של הזמרת ריהאנה מתוך אלבום האולפן השישי שלה Talk That Talk. השיר דלף לאינטרנט לפני יציאתו של האלבום ועורר סקרנות רבה בקרב קהל המעריצים של ריהאנה בנוגע לגרסתו המלאה אשר כביכול נכללת באלבום, מאוחר יותר התגלה כי השיר באורך דקה ושמונה עשרה השניות שדלף היה למעשה גרסתו הסופית של השיר וכי אין כוונה להכניסו לאלבום. עקב ההתעניינות הרבה שעורר השיר בקרב קהל המעריצים של ריהאנה הוחלט להכניסו אל האלבום כאינטרלוד. גרסה באורך מלא לשיר בהשתתפות כריס בראון יצאה ב-20 בפברואר 2012, ביום הולדתה של ריהאנה, בהשמעת בכורה מקוונת. ב-6 במרץ 2012 יצאה הגרסה המלאה לשיר כסינגל הרביעי מתוך האלבום והופץ אל תחנות הרדיו בארצות הברית.

מילות השיר Birthday Cake מדברות על אישה אשר אומרת לבן זוגה כי היא רוצה לקיים עמו יחסי מין ספונטניים. השיר קיבל ביקורת מעורבות, ישנם מבקרים אשר מתחו ביקורת על התוכן המיני שהוא מכיל וישנם כאלה ששיבחו אותו. מספר מבקרים השוו את השיר אל הרצועה הקודמת לו באלבום, "Cockiness (Love It)" אשר גם מילותיה כוללות רמיזות מיניות. עם יציאתו של האלבום Talk That Talk, נכנס השיר אל מקומות נמוכים בתרשימי הסינגלים בקוריאה הדרומית, ארצות הברית ובריטניה.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

Birthday Cake נכתב על ידי The-Dream, ריהאנה, מרקוס פלאסיוס וארנסט קלארק והופק על ידי The-Dream, מרקוס פלאסיוס, ארנסט קלארק וקוק הארל. בריאיון עם The-Dream ששותף לכתיבת השיר והפקתו, הוא ענה על שאלה הנוגעת לאכזבת קהל המעריצים של ריהאנה לאחר שנודע כי Birthday Cake לא ייכנס לאלבום Talk That Talk לאחר שדלף לפני יציאת האלבום. המפיק הודיע כי בסופו של דבר השיר ייכנס לאלבום והסביר כי רק אינטרלוד נוצר ושגרסה מלאה לשיר תצא בשלב מאוחר יותר:

"אני בדיוק דיברתי על זה עם ריהאנה; היא עשתה פשוט אינטרלוד. אמרתי לה: 'המעריצים שלך עומדים כל כך לכעוס עליך'. בן אדם, הם הרגו אותי בטוויטר! אני התקשרתי אליה לטלפון ואמרתי: 'המעריצים שלך, הם משתגעים עליי עכשיו כאילו אני יכול לגרום לך לעשות משהו'. אז Birthday Cake הוא שם [באלבום]. הוא הולך להפוך לשיר מלא כי המעריצים שלה התחילו לרדוף אחרי ואני לא רוצה להירצח על ידי מעריצי ריהאנה!".[1]

תוכן ולחן[עריכת קוד מקור | עריכה]

(מולטימדיה)

Birthday Cake
לאחר שנשמע קול פעמון בית הספר בתחילת השיר מתחילה ריהאנה לשיר את מילות השיר כאשר ברקע נשמעים קולות סינתיסייזר ומחיאות כפיים.
לעזרה בהפעלת הקבצים

Birthday Cake הוא אינטרלוד באורך של דקה ו-18 שניות אשר רובו ראפ. המנגינה של Birthday Cake מורכבת מבס כבד, צלילי פעמוני בית ספר, מחיאות כפיים, מקצבי אלקטרו, וצלילי הובר של סינתיסייזר. השיר כולל מילים פרובוקטיביות ורמיזות מיניות רבות עליהן חוזרת ריהאנה במהלך השיר.

השיר מדבר על אישה שאומרת לבן זוגה כי היא רוצה לקיים עמו יחסי מין ספונטניים וכי היא יודעת שגם הוא, ריהאנה גם שרה בצורה ברורה בסיום השיר "אני רוצה לזיין אותך ברגע זה". מילות השיר מורכבות מדימויים מיניים רבים. לקראת סיום האינטרלוד ריהאנה שרה "אני יודעת שאתה רוצה לנשוך את זה/ זה כל כך מפתה/ אין שום דבר אחר כמו זה/ אני אהפוך אותך לכלבה שלי/ וזה אפילו לא יום ההולדת שלי/ אבל אתה רוצה לכתוב את השם שלך על זה", המילים לכאורה מדברות על עוגת יום הולדת שהיא בעצם מטפורה לאיבר המין הנשי.

בתחילת השיר נשמעים זמזומים של ריהאנה בליווי קולות סינתיסייזר. לאחר שנשמע קול פעמון בית ספר מתחילה ריהאנה לשיר את מילות השיר "בוא וכתוב את השם שלך על זה" ונשמעים קולות מחיאות כפיים אשר מלוות אותה לאורך כל השיר. סיום השיר קוטע את ריהאנה באמצע המשפט "אני רוצה לזיין אותך ברגע זה/ פשוט תעלה על הגוף שלי..." שמתחילתו מתחיל השיר להתעמעם.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריהאנה מופיעה עם השיר Birthday Cake בסיבוב ההופעות Diamonds World Tour

Birthday Cake קיבל ביקורות מעורבות מצד מבקרי מוזיקה. בביקורת של ג'ייסון ליפשוץ למגזין בילבורד שיבח את האינטרלוד באומרו, "כולנו כאן בשביל מוזיקת פופ בנושא יום הולדת שובב, אבל רק 78 שניות של 'Birthday Cake' הן לא מספיק חגיגה!" כאשר הוא משווה את המסר של מילות השיר אל שירו של הזמר ג'רמי, "Birthday Sex".[2] סם לנסקי מ-MTV Buzzworthy, החמיא לשיר וכתב כי הוא "הטעות היחידה באלבום - לא בגלל שהוא לא מדהים (הוא כן!), אלה בגלל שהוא רק באורך של 78 שניות. Birthday Cake היא זוהמת ריהאנה מנוונת יותר, הפעם באדיבותו של מאסטר ה-R&B The-Dream. מישהו ממעריצי ריהאנה עשה כבר מיקס לשיר באורך שעה?".[3] מליסה מירז מהמגזין אנטרטיינמנט ויקלי כתבה כי Birthday Cake, יחד עם "Cockiness (Love It)" היו השירים הפרובוקטיביים ביותר באלבום, היא תיארה אותם כשירי "אני-אוהבת-סקס-חזק" ומתחה ביקורת על היותם שירים שנועדו "פשוט לגרום לך להגרר מחוץ אל חדר השינה אל רחבת הריקודים".[4]

אדריאן ת'רילס מהעיתון דיילי מייל כתב שלאחר שהאזין לשיר "Cockiness (Love It)" ואחריו ל-Birthday Cake, "המשמעות הכפולה החלה להיות מייגעת".[5] מייק דיוור מ-BBC Music כתב כי השיר הוא "דקה חסרת טעם לחלוטין. משהו במפיק העל The-Dream התבזבז על ניבולי הפה המשעממים של Birthday Cake".[6] בביקורת של Flavour הציג הכותב רגשות אמביוולנטיות למילות השיר באומרו, "אני לא בדיוק יכול לומר שהוא שיר רע. למעשה, אני ככל הנראה אשיר אותו שוב ושוב במהלך השבוע הקרוב. אבל בשלב הזה, זה כאילו, 'הבנו את זה - את אוהבת סקס.' תרגעי בקשר לזה ותשירי על השכלה או משהו - המעריצים הצעירים שלך צריכים יותר חומר".[7] נתן ס. מאתר האינטרנט DJ Booth כתב כי השיר דומה ל"סקס ספונטני מהיר" בחיים האמיתיים ושזכות התוכן המיני הגלוי שמכיל השיר, הרוויח האלבום Talk That Talk את מדבקת אזהרת ההורים לתוכן בלתי הולם.[8] בביקורתו של רנדל רוברטס לאלבום Talk That Talk לעיתון לוס אנג'לס טיימס הוא כתב, "במחשבה שנייה, השורות הכנות ביותר באלבום מגיעות בשיר הקצר במיוחד Birthday Cake, בהפקתו של The-Dream. 'אני יודעת שאתה רוצה לנשוך את זה/זה כל כך מפתה/אין שום דבר אחר כמו זה/אני הולכת להפוך אותך לכלבה שלי', היא שרה. אבל זה כאילו צנזורת האינטרנט נתנה לשיר להתנגן לפני שהם הבינו את הטעות שלהם, קצת יותר מדקה המוזיקה מתחילה לדעוך, בדיוק כשזה נהיה מלוכלך, מה שמשאיר אותנו תוהים האם ריהאנה באמת מאמינה במה שהיא מוכרת לנו ב-Talk That Talk".[9]

בביקורות ישראליות, כתב דייוויד ארונוביץ בביקורת לאלבום Talk That Talk לאתר mako כי Birthday Cake "נשמע כמו העתק מרגיז ל-Video Phone של ביונסה" וכינה אותו "שיר מיותר".[10] בביקורת של דפנה לוסטיג לאתר וואלה!, קראה ל-Birthday Cake ולשיר "Cockiness (Love It)" "שירים מגניבים ומלוכלכים".[11]

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ריהאנה הופיעה עם השיר לראשונה ב-5 במאי 2012 בתוכנית סאטרדיי נייט לייב. ההופעה החלה בביצוע האינטרלוד שבאלבום כאשר ריהאנה לבושה בשמלה שחורה וקורי עכביש שחורים ענקיים משמשים כרקע מאחוריה. לאחר ביצוע האינטרלוד, ביצעה ריהאנה את השיר "Talk That Talk" מתוך האלבום ובכך סיימה את ההופעה.
  • הזמרת האמריקאית סלינה גומז נהגה לבצע את השיר כמאשאפ עם השיר שלה "Birthday" בסיבוב ההופעות Stars Dance Tour.

מכירות והופעות במצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם יציאת האלבום Talk That Talk, השיר Birthday Cake נכנס אל כמה מצעדים בארצות שונות בעולם. השיר נכנס למקום ה-67 במצעד הסינגלים של קוריאה הדרומית ב-26 בנובמבר 2011 עם מכירות של 6,661 עותקים דיגיטליים.[12] במצעד של בריטניה, "Birthday Cake" נכנס לראשונה למקום ה-172 ב-3 בדצמבר 2011.[13] בארצות הברית, השיר נכנס למקום ה-22 במצעד Bubbling Under Hot 100 Singles של בילבורד, אשר כולל את 25 השירים שלא הצליחו להיכנס אל מצעד הבילבורד הוט 100. ב-2 במרץ 2012, "Birthday Cake" הופיע לראשונה במצעד השירים הדיגיטליים הנמכרים ביותר בארצות הברית במקום ה-62, עקב יציאתו של הרמיקס לשיר בליוויו של כריס בראון והגיע למקום ה-30 בשיאו.[14][15] במצעד ה-Hot R&B/Hip-Hop Songs האמריקאי, הגיע האינטרלוד בשיאו למקום ה-40.[16] "Birthday Cake" קיבל מעמד זהב על ידי איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי לאחר שמכר יותר מ-500,000 עותקים דיגיטליים ב-26 במרץ וב-13 בדצמבר 2012 קיבל מעמד פלטינה.[17]

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (2011)
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד הוט 100 -
Bubbling Under Hot 100 22
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 172[18]
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 67
‏  מצעדים ודירוגים (2012)
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד הוט 100 24
השירים הדיגיטליים הנמכרים ביותר 30[19]
מצעד שירי הרית'ם אנד בלוז\היפ הופ 4

רמיקס בליוויו של כריס בראון[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Birthday Cake"
סינגל בביצוע ריהאנה בהשתתפות כריס בראון
מתוך האלבום Talk That Talk
יצא לאור 6 במרץ 2012
פורמט הורדה דיגיטלית
הוקלט 2011-12
סוגה R&B
שפה אנגלית
אורך 3:39
חברת תקליטים דאף ג'אם • SRP
כתיבה ריהאנה
לחן Ernest Clark, ריהאנה, Kosine, דה-דרים עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה דה דרים
כרונולוגיית סינגלים של ריהאנה
"Take Care"
(2012)
"Birthday Cake"
(2012)
"Where Have You Been"
(2012)
כרונולוגיית סינגלים של כריס בראון
"Turn Up the Music" "Birthday Cake"
(2012)
"Right by My Side"
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ל-Birthday Cake נוצר רמיקס עם שילוב קולות של הזמר כריס בראון אשר הוקלטו במיוחד לרמיקס. הרמיקס שימש כגרסה המלאה לשיר לאחר שגרסה באורך של 1:18 דקות נכללה כאינטרלוד באלבום Talk That Talk. הרמיקס יצא לאור כסינגל הרביעי מתוך האלבום ונשלח אל תחנות הרדיו בארצות הברית ב-6 במרץ 2012. תחילה, שמועות החלו לומר כי הזמרת כריסטינה אגילרה תשיר ברמיקס ל-Birthday Cake לאחר שריהאנה פרסמה בחשבון הטוויטר שלה כי היא רוצה מישהו "Dirrrty" בהקלטה המחודשת לשיר, רבים חשבו כי התייחסה ריהאנה לשירה של אגילרה משנת 2002 Dirrty. מאוחר יותר, הכריזה הזמרת כי היא רוצה זמר, ולא זמרת שילוו אותה ברמיקס לשיר ולבסוף התגלה כי כריס בראון יכלל בגרסה המלאה לשיר Birthday Cake. למרות שקיבלה ריהאנה תגובות שליליות מהתקשורת וממעריציה בנוגע לבחירה, הזמרת הגנה על בחירתה בבראון באומרה כי "זאת פשוט מוזיקה".

הרמיקס לשיר קיבל ביקורות מעורבות מצד מבקרי מוזיקה אשר רובם היו המומים משיתוף הפעולה של ריהאנה וכריס בראון למרות עברם המשותף ביחד לאחר שבראון הכה את ריהאנה בעודם בני זוג ורבים אמרו כי הרמיקס מתעלה על האינטרלוד עצמו. הרמיקס הגיע למקום ה-24 במצעד הבילבורד הוט 100 ולמקום ה-2 במצעד Hot R&B/Hip-Hop Songs.

רקע ותהליך יצירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עקב רמת הביקוש הגבוהה ממעריצים להוציא גרסה מלאה ל-"Birthday Cake", ריהאנה הודיעה דרך חשבון הטוויטר שלה כי הקלטת הגרסה המלאה תהיה "בראש סדר היום שלה".[20] למרות רצונם של מעריצים רבים לגרסה מלאה לשיר, קתרין אסף מאתר האינטרנט PopDust מתחה ביקורת על ההחלטה להוציא גרסה מלאה לשיר וכתבה, "בכנות, בשלב הזה יהיה עדיף שריהאנה ו-Def Jam פשוט ייקראו ל-Birthday Cake אינטרלוד ולא גרסה לא מלאה, מפני שזה בעצם אומר שהאלבום שיצא לאור הוא למעשה לא גמור".[21] בק ביין מאתר האינטרנט Idolator כתב כי הוצאה של השיר באורך מלא היא "מטלת בספק" והסביר, "השיר הוא כבר מלוכלך מדי בגרסת הדקה ועשרים שניות הנוכחית. אבל אם 'S&M' היה יכול להיות סינגל, יש בכלל משהו שגס מדי לרדיו בימים האלה?".[22]

התקשורת העריכה כי ריהאנה תשתף פעולה עם כריסטינה אגילרה ברמיקס ל-Birthday Cake לאחר שריהאנה פרסמה בחשבון הטוויטר שלה כי היא רוצה מישהו "Dirrrty" בהקלטה המחודשת לשיר ורבים חשבו כי התייחסה ריהאנה לשירה של אגילרה משנת 2002 Dirrty. מאוחר יותר, הכריזה הזמרת כי היא רוצה זמר, ולא זמרת שילוו אותה ברמיקס לשיר. ב-15 בפברואר 2012 אמר Da Internz, אחד ממפיקי השיר, כי משתף הפעולה עם ריהאנה שיכלל בגרסה המלאה לשיר "יזעזע את העולם".[23]

ב-16 בפברואר 2012 החלה התקשורת לדווח על הערכות לכך שכריס בראון ישתף פעולה עם ריהאנה לרמיקס לשיר Birthday Cake לאחר שהשניים נצפו יוצאים מאולפן ההקלטות ווסטלייק שבלוס אנג'לס בזמנים שונים ולאחר שבראון הוזמן אל מסיבת יום ההולדת של ריהאנה. אותם הדיווחים זכו למחלוקת תקשורתית רבה בעולם עקב הסכסוך בין השניים שהתרחש בערב טקס גראמי בשנת 2009 אשר במהלכו הכה בראון את ריהאנה, הותיר בה חבלות קשות ולבסוף נמצאה ריהאנה ע" המשטרה שרועה על רצפת ביתה. בסופו של דבר, הגרסה המלאה לשיר כללה את כריס בראון ויצאה ב-20 בפברואר 2012, יום הולדתה של ריהאנה. בריאיון למגזין בילבורד המפיק והכותב The-Dream אמר כי עברם המשותף של ריהאנה ובראון לא צריך להישפט על ידי אחרים וכי Birthday Cake הוא בסך הכל שיר, "בשבילי זאת רק מוזיקה - שני אנשים מוכשרים עושים שיר ביחד, וזה מה שזה היה. הדבר הנכון באמת הוא לסלוח".[24]

ב-15 במרץ 2012, דיברה ריהאנה על בחירתה בבראון לשיתוף הפעולה ברמיקס בתוכנית הבוקר של ראיין סיקרסט. הזמרת אמרה: "אני הגעתי אליו כדי שישיר ב-Birthday Cake כי הוא האדם היחיד שבאמת היה הגיוני שיעשה את השיר. כמוזיקאי, למרות הכול, הוא היה האדם שהיה הולך לעשות את זה. אני חשבתי על ראפרים, ואני כבר עשיתי את זה כל כך הרבה פעמים לפני כן. ובאותו הזמן, כריס בראון היה זמר ה-R&B הלוהט ביותר בתעשייה – אז אני רציתי אותו בשיר. ואז בתמורה הוא ביקש: 'למה שאת לא תעשי לשיר שלי [Turn Up the Music]?', וזאת הייתה פשרה. אנחנו עשינו שני שירים: אחד למעריצים שלי, אחד למעריצים שלו, וככה המעריצים שלנו יכולים היו להתקרב אחד לשני. לא צריך היה להיות פער; זאת מוזיקה, והיא חפה מפשע".[25]

במרץ 2012 הוציא הראפר האמריקאי Fabolous גרסה משלו לרמיקס אשר הכוללת מילות שיר חדשות אותן הוא מבצע בשילוב עם קולותיהם של ריהאנה ובראון שברמיקס הרשמי. כחודש לאחר מכן, גם ריק רוס ובאסטה ריימס הוציאו גרסאות משלהם לרמיקס כאשר גרסתו של רוס משלבת את קולותיהם של ריהאנה ובראון וגרסתו של ריימס משלבת את קולה של ריהאנה בלבד.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בת' הארדי מהעיתון דיילי מירור כתבה כי הרמיקס לשיר הגיע כהלם מפני שבראון "הכה את ריהאנה בוויכוח כמעט חסר טעם במכונית לפני שלוש שנים, בדיוק לפני טקס גראמי" והוסיפה כי ריהאנה תצטרך להתמודד עם ביקורות חריפות מצד עיתונאים ומעריצים כאחד על היותה דוגמה רעה לנערות צעירות. הארדי המשיכה והוסיפה כי למרות ששיתוף הפעולה הגיע כהלם, "אנחנו חייבים להודות, זאת די הברקה מדהימה במונחים של פרסום ולהתעסק עם מוחות של אנשים".[26] בן ריינר מהעיתון טורונטו סאן החמיא לרמיקס וכתב שהוא התעלה על האינטרלוד.[27] ג'ון קרמניקה מהניו יורק טיימס כתב כי הרמיקס לשיר, כמו השיר עצמו, הוא "שיר טוב מאוד" ועם זאת מתח ביקורת על שיתוף הפעולה עם בראון לאור ההיסטוריה המשותפת של השניים, "את רוצה לשכוח? סבבה. אבל אל תסלחי".[28] ג'יי בריאן מהעיתון המקוון הפינגטון פוסט כתב את דעתו לסיבה שביקשה ריהאנה מכריס בראון לשתף איתה פעולה בשיר:

"למרות שאנחנו יודעים ששיתופי פעולה כאלה הם כמעט תמיד עם כוונה מסחרית, אנחנו אוהבים לדמיין שבחירתו של האמן בשותפו היצירתי נותנת לנו סוג של גישה אל עולמו הפרטי והרגשי. שיתוף הפעולה מצביע על מערכת יחסים אישית והעדות הנסתרת שלנו אל ההדדיות שלהם מעלה תחושה של אינטימיות חזקה מאוד בין הקהל לאמן. אנחנו מרגישים שאנחנו באמת יודעים מה הולך עם ריהאנה וכריס בראון בגלל שאנחנו כמעט נוכחים איתם באולפן הקלטות והנה, הדבר שאנחנו היינו אמורים לדעת, שהכל בסדר עכשיו. הבעיה היא שהאסטרטגיה לא תעבוד בגלל התמונה הידועה לשמצה שדלפה, גם שם אנחנו כמעט היינו נוכחים איתם במכונית באותו הלילה לפני שלוש שנים כאשר הכה בראון את ריהאנה והשאיר את פניה חבולות ומדממות. וזאת סוג של אינטימיות מפחידה שלא תשכח בקלות".[29]

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריהאנה הופיעה עם הרמיקס לשיר "Birthday Cake" ב-24 במאי 2012 במסגרת פסטיבל המוזיקה Radio 1's Big Weekend. היא ביצעה את הרמיקס בשלמותו ושרה את חלקו של כריס בראון בו בעצמה. הרמיקס נכלל ברשימת השירים אותם ביצעה ריהאנה בסיבוב ההופעות שלה Diamonds World Tour.

הופעות במצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרמיקס לשיר "Birthday Cake" בליוויו של כריס בראון נכנס לראשונה אל המצעד Hot R&B/Hip-Hop Songs בארצות הברית ב-10 במרץ 2012 למקום ה-20 ושבוע לאחר מכן עלה השיר למקום ה-17.[30][31]בשבוע השלישי שלו במצעד, עלה השיר למקום השביעי וקיבל את התואר Airplay Gainer אשר מציין כי מספר נכר של תחנות רדיו הוסיפו את השיר אל רשימות ההשמעה שלהן במהלך השבוע.[32] השיר הגיע למקום הרביעי במצעד בשבוע הרביעי שלו וקיבל את התואר Airplay Gainer בשנית, לבסוף הגיע השיר למקום ה-2 בשיאו.[33][34] אל מצעד הבילבורד הוט 100 נכנס השיר לראשונה אל המקום ה-63 ב-10 במרץ 2012 והגיע בשיאו אל המקום ה-24.[35][36]הרמיקס לשיר נכנס לראשונה אל מצעד שירי הרדיו בארצות הברית למקום ה-73, עם דיווחים של עלייה ב-372% של השמעות השיר בתחנות רדיו בארצות הברית מאז השבוע הקודם. בשיאו, השיר הגיע למקום ה-16.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים שבועיים (2012)
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד הוט 100 24[37]
מצעד שירי הרית'ם אנד בלוז\היפ הופ 2[38]
‏  מצעדי סוף שנה (2012)
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד הוט 100 79[39]
מצעד שירי הרית'ם אנד בלוז\היפ הופ 15[40]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Ester Dean Talks Solo Career, Writing 'S&M' and 'Firework'". Def Pen Radio.
  2. ^ "Rihanna, 'Talk That Talk': Track-By-Track Review". Billboard.
  3. ^ "Rihanna's 'Talk That Talk': A Track-By-Track Guide To Her New Album", MTV.
  4. ^ "Talk That Talk review – Rihanna Review". Entertainment Weekly.
  5. ^ "It seems even pop's most provocative princess is a romantic at heart... Rihanna reveals she just wants love". Daily Mail.
  6. ^ "Rihanna Talk That Talk Review". BBC Music.
  7. ^ "Flavour Review: Rihanna – 'Talk That Talk'". Flavour Magazine.
  8. ^ "Rihanna – Talk That Talk". DJ Booth.
  9. ^ "Album review: Rihanna's 'Talk That Talk'". Los Angeles Times.
  10. ^ "ריהאנה מחכה לכם בסוף הלילה". mako.
  11. ^ "ריהאנה באלבום 'Talk That Talk': סוסה מנצחת שצריכה לנוח". וואלה!
  12. ^ "South Korea Gaon International Chart (Week: November 20, 2011 to November 26, 2011)". Gaon Chart.
  13. ^ "UK Singles Chart: CLUK Update (3.12.2011 – week 48)".
  14. ^ "Rihanna's 'Birthday Cake' Soars on Charts; Chris Brown's 'Music' Sees Some Gains, Some Dips". Billboard.
  15. ^ "Rihanna Chart History - Digital Songs Songs". Billboard.
  16. ^ "Rihanna Chart History - R&B/Hip Hop Songs". Billboard.
  17. ^ "RIAA - Recording Industry of America". RIAA.
  18. ^ "UK Singles Chart: CLUK Update (3.12.2011 – week 48)".
  19. ^ "Rihanna Chart History - Digital Songs Songs". Billboard.
  20. ^ "I promised! 1st on the agenda '12 #CAKE" - Rihanna
  21. ^ "Rihanna's full 'Birthday Cake' is coming, honest". PopDust.
  22. ^ "Rihanna Asks Fans To Pick Her Next Single, Will Drop Full 'Birthday Cake' Song". Idolator.
  23. ^ "Rihanna 'Birthday Cake' Cameo Will 'Shock The World'". MTV.
  24. ^ "The-Dream Speaks on Rihanna/Chris Brown Remixes: 'It's Just Music'". Billboard.
  25. ^ "Rihanna on Chris Brown collaboration: It 'made sense'". Los Angeles Times.
  26. ^ "It’s happened. Rihanna and Chris Brown are back together". Daily Mirror.
  27. ^ "Rihanna and Chris Brown reviewed: 'This smells bad'". Toronto Sun
  28. ^ "Reconciliation, at Least in Song". The New York Times
  29. ^ "Why Rihanna And Chris Brown Can't Erase The Past, No Matter How Much They Collaborate". The Huffington Post
  30. ^ "R&B/Hip Hop Songs - March 10, 2012". Billboard.
  31. ^ "R&B/Hip Hop Songs - March 17, 2012". Billboard.
  32. ^ "R&B/Hip Hop Songs - March 24, 2012". Billboard.
  33. ^ "R&B/Hip Hop Songs - March 31, 2012". Billboard.
  34. ^ "R&B/Hip Hop Songs - May 05, 2012". Billboard.
  35. ^ "Hot 100 - March 10, 2012". Billboard.
  36. ^ "Hot 100 - May 05, 2012". Billboard.
  37. ^ "Hot 100 - May 05, 2012". Billboard.
  38. ^ "R&B/Hip Hop Songs - May 05, 2012". Billboard.
  39. ^ "Hot 100 Songs - 2012 Year End Charts". Billboard.
  40. ^ "R&B/Hip-Hop Songs - 2012 Year End Charts". Billboard.