We Ride

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"We Ride"
סינגל בביצוע ריהאנה
מתוך האלבום A Girl like Me
יצא לאור 21 באוגוסט 2006
פורמט תקליטורהורדה דיגיטלית
הוקלט 2005-06
סוגה היפ הופסולR&B
שפה אנגלית
אורך 3:56
חברת תקליטים דאף ג'אם • SRP
כתיבה מקבה רידיק, סטאר-גייט
הפקה סטאר-גייט
כרונולוגיית סינגלים של ריהאנה
"Unfaithful"
(2006)
"We Ride"
(2006)
"Break It Off"
(2006)

We Rideעברית: אנחנו רוכבים) הוא סינגל של הזמרת הברבדית ריהאנה, מתוך אלבום האולפן השני שלה, A Girl like Me. השיר נכתב על ידי מקבה רידיק וסטאר-גייט והופק על ידי סטאר-גייט גם כן. השיר יצא לאור ב-21 באוגוסט 2006, כסינגל השלישי מהאלבום. "We Ride" הוא שיר היפ הופ וסול. הביקורות של השיר היו חיוביות, ושיבחו את האיכויות המרגיעות ונטולות הדאגות שלו.

השיר לא זכה להצלחה כמו קודמיו, אך הגיע ברוב המדינות ל-40 העליונים וביניהם באוסטרליה, בלגיה ובריטניה. בארצות הברית השיר כלל לא הצליח להיכנס למצעד הבילבורד האמריקאי. בפינלנד וניו זילנד השיר דווקא כן זכה להצלחה כאשר הגיע לעשירייה הפותחת במדינות אלה. גם במצעד שירי הדאנס קלאב של בילבורד השיר זכה להצלחה כאשר הגיע שם למקום הראשון אך במצעד שירי הפופ הצליח להגיע למקום ה-34 בלבד. הווידאו קליפ של השיר בוים על ידי אנתוני מנדלר וצולם במיאמי ובפלורידה וכולל את ריהאנה בסצנות שונות, ביניהן בחוף ים ובמועדון לילה עם חברים.

רקע ושחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נכתב על ידי מקבה רידיק וסטאר-גייט והופק על ידי סטאר-גייט. בריאיון ל-MTV ריהאנה הסבירה את הבחירה ב-"We Ride" בתור הסינגל השלישי האלבום. היא אמרה שבמקום לשאול את המנהלים שלה וחברת התקליטים איזה שיר להוציא כסינגל הבא היא הסתכלה ב-iTunes מה היה השיר מהאלבום עם מספר ההורדות הגבוה ביותר אחרי "SOS" ו-"Unfaithful" והיא גילתה שזה היה "We Ride". השיר יצא לאור כסינגל השלישי מתוך האלבום ב-21 באוגוסט 2006, לתחנות הרדיו האמריקאיות והופץ במדינות מסוימות באירופה כעותק פיזי, במהלך אוקטובר ונובמבר של אותה השנה. באוסטרליה השיר הופץ על גבי מיני-אלבום, עם רמיקסים שונים שנעשו עבור, ועבור השיר "Unfaithful".

הרכב מוזיקלי ומילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר הוא שיר מד-טמפו בסגנון של היפ-הופ ומוזיקת נשמה. השיר נכתב בסולם של E♭ והוא כולל 80 פעימות לדקה כאשר קולה של ריהאנה מתפרש מהתווים הנמוכים (G♯3) לגבוהים (C5) וההפך. השיר כולל גם פסנתר וגיטרה כחלק מההרכב האינסטרומנטלי שלו. ג'זלי בס מ-Contactmusic.com תיאר את השיר "כמוזיקת נעורים" אשר המלודיה שלו נעימה לאוזן ומשאירה את המאזין עסוק. בריאיון ל-MTV ריהאנה הסבירה את המשמעות של המילים של השיר ואמרה:

"השיר הוא על הבחור הזה שאומר שוב ושוב, "כאשר אנחנו רוכבים, אנחנו רוכבים, אנחנו הולכים להיות יחד עד היום שאנחנו מתים"- מבטיח את כל הדברים האלה... ואז מתברר שהוא שבר את כל ההבטחות שלו, וזה עצוב- אבל זה קיץ ולא אכפת לי אם אתה רוצה לעשות את זה ולהיות מכוער בוגד, אז אני יכולה פשוט לעשות את הדברים שלי, לבלות עם החברות שלי וליהנות. זה מה שהקיץ בעצם ... כל קיץ אתה זוכר מערכת יחסים מסוימת, ויש תמיד שיר שמתחבר לזה. אז השיר הוא פשוט אחד השירים האלה."

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר זכה לביקורות חיוביות מצד מבקרי המוזיקה. דייוויד ג'פריס מ-"AllMusic" שיבח את השיר וכתב כי השיר הוא כמו "שיט בסירת נופש בסוף שבוע". ספנס ד' מ-IGN ציין באופן דומה כי השיר "הוא שיר שאליו מישהו יכול להקשיב בזמן נהיגה", בנוסף הוא כתב ש-"שהיר הוא שיר קליט שיתפוס בכל מקום והמשפט "אנחנו רוכבים עד היום שאנחנו מתים" הוא ביטוי שיתפוס את המילניום החדש." ביל לאמב מ-About.com כתב כי "השיר ימשוך את רוב הקהל העירוני בגלל ההיפ-הופ שבו". סאל סינקומנט ממגזין "Slant" היה ביקורתי כלפי השיר כאשר כתב כי "למרות שהשיר הוא שיר היפ-הופ שמושפע ממועדונים נראה כי הוא בוגר מדי עבור הזמרת שלו שיש לה כישרון ווקאלי מינורי".

הצלחה במצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר זכה להצלחה בינונית בעולם. באוסטרליה השיר הגיע בשיאו למקום ה-24 בלבד ולאחר שבועיים נפל אל המקום ה-43. בניו זילנד השיר זכה להצלחה דווקא כאשר בשבוע הראשון שלו במצעד הגיע למקום ה-16 ובשבוע שלאחר מכן כבר למקום ה-8. בסך הכל בילה במצעד 12 שבועות אם כי בפברואר 2007 הוא נכנס מחדש למצעד למקום ה-37 במשך שבוע אחד.

באירופה השיר גם זכה להצלחה בינונית כשאר במצעד השירים האירופאי הוא הגיע למקום ה-96 בלבד. בהולנד השיר הגיע למקום ה-60 בלבד, בפלנדריה השיר הגיע בשיאו למקום ה-40 ובולוניה השיר הגיע למקום ה-26 בלבד. בשווייץ השיר הגיע למקום ה-42 ולאחר 7 שבועות נשר מהמצעד. בפינלנד השיר דווקא זכה להצלחה כאשר הגיע למקום הרביעי אך נשר מהמצעד בשבוע שלאחר מכן. באיטליה השיר דווקא כן זכה להצלחה גם כן כאשר הגיע למקום ה-16 ושנתיים לאחר שחרורו נכנס שוב למצעד במשך שבוע אחד.

גם בבריטניה השיר הגיע למיקום גבוה כאשר הגיע למקום ה-17 אך נפל בשבוע שלאחר מכן למקום ה-34. בארצות הברית השיר לא הצליח להיכנס בכלל למצעד הבילבורד ובמצעד שירי הפופ הגיע למקום ה-34 בלבד אך הגיע למקום הראשון במצעד שירי הדאנס קלאב של בילבורד שם שהה 18 שבועות. נכון להיום מכירות השיר עומדות על 600 אלף עותקים.

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע ושחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ לשיר צולם במיאמי ובפלורידה באוגוסט 2006 ובוים על ידי אנתוני מנדלר שביים גם את הקליפ לשיר "Unfaithful". בריאיון עם MTV ריהאנה הסבירה את הרעיון וההשארה שמאחורי הקליפ: "רק רצינו להתחבר מחדש לעמיתים שלי, להודיע להם שאני עדיין בת עשרה, עדיין יש לי חברים- אבל לעשות משהו פרובוקטיבי, הקליפים של "SOS" ו-"Unfaithful" היו כל כך שם שרצינו למשוך את זה עוד קצת." היא המשיכה ואמרה: "אני רוקדת בקליפ, זה היה אתגר, זה בדרך כלל לוקח שנים ללמוד אבל עשינו את זה תוך כמה ימים וזה יצא יפה". הקליפ יצא ל-iTunes ב-18 בספטמבר באירלנד ויומיים לאחר מכן בארצות הברית.

תוכן הקליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ נפתח בכך שרואים את ריהאנה הולכת לכיוון הרכב שלה אך היא עוצרת מלהיכנס אליו כי היא מקבלת שיחת טלפון. היא משוחחת עם החבר שלה ואומרת לו כי היא צריכה לעשות כמה דברים לפני הפגישה איתו. לאחר מכן היא מנתקת את הטלפון והשיר מתחיל להתנגן וריהאנה נראית נוהגת ברכב שלה ובמקביל נראות סצינות נוספות שלה רוקדת על רקע לבן ובחוף ים. לאחר מכן נראית סצנה נוספת בה היא יושבת עם חברים במסעדה והחבר שלו שוב מתקשר אליה לטלפון, היא מחליטה להיפגש איתו ולתת הזדמנות נוסף ליחסים שלהם. לבסוף הם נפגשים במועדון ורוקדים ביחד בצורה אינטימית.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 24
איטליה מצעד הסינגלים האיטלקי 16
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 17
גרמניה GfK – טופ 100 45
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 50
ולוניה אולטראטופ 40 26
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 8
סלובקיה ČNS IFPI 14
פינלנד המצעדים הפיניים הרשמיים 4
פלנדריה אולטראטופ 50 40
שווייץ המצעד השווייצרי 42

נתוני מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינה תואר עותקים
ארצות הברית (RIAA)[1] זהב 500,000צלבון כפול
צלבון כפול מכירות + הזרמת מדיה בלבד

היסטוריית יציאות לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינה תאריך יציאה פורמט חברת תקליטים
ארצות הברית 21 באוגוסט 2006 רדיו שירים עכשוויים דאף ג'אם
רדיו שירים קצביים
בריטניה 26 באוקטובר 2006 תקליטור מרקורי
אוסטרליה 30 באוקטובר 2006 הורדה דיגיטלית יוניברסל מיוזיק גרופ
גרמניה 11 בנובמבר 2006 תקליטור דאף ג'אם

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Gold & Platinum, RIAA (באנגלית)