אהובת המוות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אהובת המוות
Любовница смерти
מידע כללי
מאת בוריס אקונין
שפת המקור רוסית
תורגם לשפות עברית, אנגלית, צרפתית
סוגה ספרות בלשית
מקום התרחשות מוסקבה עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה ידיעות ספרים
ספרי עליית הגג
הוצאה בשפת המקור הוצאת "זכרוב"
תאריך הוצאה 2003
מספר עמודים 310
עורך פטר קריקסונוב (המהדורה העברית)
הוצאה בעברית
הוצאה ספרי עליית הגג
תאריך 2013
תרגום יגאל ליברנט
סדרה
סדרת ספרים תיבת פנדורין
ספר קודם הכתרה עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא אהוב המוות
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-5-8159-0152-0
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"אהובת המוות"רוסית: Любовница смерти) הוא ספר מאת בוריס אקונין המהווה ספר שמיני בסדרת "תיבת פנדורין". העלילה מתרחשת במקביל לאירועי "אהוב המוות".

השנה היא 1900. אֶראסְט פֶּטרוֹביץ' פַנדוֹרין, הבלש הרוסי המהולל, יועץ ממלכתי לשעבר וזה כמה שנים אישיות בלתי רצויה במוסקבה, שב לעיר הולדתו והפעם כדי לעמוד על פִּשרהּ של מגפת התאבדויות מסתורית בקרב בוהמיינים רומנטיקנים צעירים בבירתה העתיקה של הקיסרות. הוא מגלה שהחוטים מוליכים אל מועדון משוררים מסתורי, שחבריו סוגדים למוות. במהלך החקירה הוא נלכד ברִשתהּ של צעירה תמימה שהגיעה לעיר הגדולה מהפרובינציה, וחייו נתונים בסכנה. האם יחמוק פנדורין מהגורל שהועידו לו גלגלי הרולטה הרוסית, להביא על עצמו את מותו?

הספר מהווה מחווה לסערה של שייקספיר ומועדון המתאבדים של סטיבנסון[1] וליצירות הדֶקָדֶנטיות של אוסקר ויילד, לקלסיקונים כמו א.ס. פושקין ולמשוררים המעודנים של "תור הכסף" הרוסי[2].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במוסקבה נפתח מועדון "אוהבי המוות" — קהילה, שחבריה נוטלים את חייהם מרצונם בזה אחר זה. חברי המועדון מאמינים כי החיים על פני כדור הארץ הם שליחות שנועדה להעניש אותם. על אף שהסבל זמני, אין להפריע לחיים באופן שרירותי, מבלי לראות קודם את סימן המוות. כל אחד מהם שמוצא סימן זה, מיד מתאבד, תוך שהוא מותיר מאחוריו מכתב התאבדות פיוטי.

בת הפרברים מאשה מירונובה, מגיעה למוסקבה בעקבות האהוב שלה, כשהיא מקבלת את הזמנתו להצטרף לקהילה החשאית, כעת היא כבר לא מאשה, אלא קולומבינה המסתורית, היא מתחילה להתלבש באופן דקדנטי ולוקחת לעצמה נחש כחיית מחמד. עד מהרה חברי המועדון מצרפים אליהם גם אראסט פנדורין שנחוש בדעתו לשים קץ לסדרת ההתאבדויות. בנוסף אראסט פטרוביץ', שנוטל לעצמו את הכינוי הנסיך גנז'י, מנסה להבין בתוך סבך ההתאבדויות, בעזרתם של כתבים מעיתונים מקומיים, וצוות של הז'נדרמריה. לכל אחד מהם דעה משלו על המתרחש. המצב מסתבך, כשמתרחשת התאבדות אחר התאבדות, וכל אחד מהם אפוף מסתורין... ובמשחק עם המוות לא רבים יוצאים מנצחים...

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]