איבט הרל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איבט הרל
Yvette Herrell
דיוקן רשמי של הרל
דיוקן רשמי של הרל
דיוקן רשמי של הרל
לידה 16 במרץ 1964 (בת 60)
רוידוסו, ניו מקסיקו, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה המכון הטכנולוגי ITT
עיסוק פוליטיקאית, מתווכת נדל"ן
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
אתר האינטרנט הרשמי של איבט הרל
חברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השני של ניו מקסיקו
3 בינואר 20213 בינואר 2023
(שנתיים)
חברת בית הנבחרים של ניו מקסיקו מטעם מחוז הבחירה ה-51
18 בינואר 201115 בינואר 2019
(8 שנים)
→ גלוריה ואון
רייצ'ל בלאק ←
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איבט הרלאנגלית: Yvette Herrell; נולדה ב-16 במרץ 1964) היא פוליטיקאית אמריקאית, שכיהנה כחברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השני של מדינת ניו מקסיקו. היא נבחרה לתפקיד בבחירות 2020. היא כיהנה בעבר כחברת בית הנבחרים המדינתי של ניו מקסיקו מטעם מחוז הבחירה ה-51.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרל נולדה ברוידוסו (Ruidoso) שבניו מקסיקו, והיא חברה באומת הצ'רוקיים. לאחר שלמד בבית הספר התיכון קלאודקרופט, הרל קיבל תעודת מזכירה משפטית מבית הספר לעסקים במכון הטכנולוגי ITT ששכן בבויסי, בירת איידהו. כסיימה את לימודיה הגבוהים החלה לעבוד כמתווכת נדל"ן באלאמוגורדו (Alamogordo). בשנת 2010 התמודדה הרל לבית הנבחרים המדינתי של ניו מקסיקו מול נציגת מחוז הבחירה ה-51 המכהנת גלוריה ווהן, וב-1 ביוני ניצחה בבחירות המקדימות שהתקיימו במפלגה הרפובליקנית עם 54.2% מהקולות. גם בבחירות הכלליות ניצחה עם 62.9% מקולות הבוחרים ונבחרה אל בית הנבחרים המדינתי. בשנת 2012 התמודדה מחדש לבית הנבחרים המדינתי בניו מקסיקו ללא התנגדות, הן בבחירות המקדימות הרפובליקניות והן בבחירות הכלליות.

במהלך בחירות 2018 התמודדה הרל במערכת בחירות צמודה לבית הנבחרים של ארצות הברית, אם כי בבחירות הכלליות הפסידה לסוצ'יל טורס סמול, מועמדת המפלגה הדמוקרטית. בליל הבחירות התוצאות היו צמודות מכדי להכריע את המירוץ, כאשר הרל הובילה בסוף הלילה וכלי תקשורת מקומי בניו מקסיקו פרסם תחזית לפיה הרל היא המנצחת המשוערת. למחרת נספרו פתקי הצבעה נוספים אשר צמצמו את יתרון ההובלה של הרל, וכלי תקשורת אחדים ביטלו את תחזיותיהם הראשונות. ספירת קולות ההצבעות מרחוק ביססו בסופו של דבר את ניצחונה של טורס סמול בבחירות הכלליות. מבלי להציג ראיות ממשיות, טענה הרל להונאת בחירות אך בסופו של דבר הודתה בניצחונה של טורס סמול[1].

סקירה של סוכנות הידיעות "Associated Press" ב-2018 את רישומות גילויי הכספים של הרל במטה הבחירות שלה, העלתה כי הרל לא גילתה כי חברת הנדל"ן שלה הרוויחה כ-440,000 דולר אמריקני בחוזים עם שתי סוכנויות ממשלתיות בניו מקסיקו במשך תקופה של חמש שנים. הרל נימקה כי הגישה את כל הניירת הנדרשת וכי הטענות נגדה מבטאות "התקפה על אופייה המוסרי" שתוזמר על ידי אחד מיריבה בבחירות המקדימות הרפובליקניות[2].

גם בבחירות 2020 התמודדה למחוז הקונגרס השני של ניו מקסיקו בבית הנבחרים האמריקאי. בבחירות המקדימות הרפובליקניות התמודדה הרל מול אשת העסקים קלייר צ'ייס ואיש העסקים כריס מת'יס. הרל זכתה בפריימריז עם 45.6% מהקולות והתקדמה לבחירות הכלליות מול טורס סמול, בשנית כמו ב-2018. היא זכתה לתמיכות מצד מספר אישים בהם דונלד טראמפ, טד קרוז, מארק לוין, ג'ים דמינט, מארק מדוז ומייק האקבי. ביום הבחירות הכלליות בנובמבר, הרל גברה על טורס סמול עם 53.7% מקולות הבוחרים[3]. היא עתידה נשבעה לתפקידה עם התכנסות הקונגרס ה-117 של ארצות הברית. הרל ערכה מסע בחירות נמרץ בדרום המדינה הגובל במקסיקו, תמכה בעסקים קטנים ובינוניים והבטיחה להילחם בתקנות ממשלתיות הדוקות מדי.

בבחירות 2022 התמודדה לתקופת כהונה שנייה מול גייב ואסקז, והפסידה לו בפער של 1,338 קולות בלבד (הפרש בן 0.6%) משגרפה 49.7% מקולות הבוחרים[4]. כהונתה הסתיימה עם התפזרות הקונגרס ה-117 בראשית ינואר 2023.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא איבט הרל בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של איבט הרל בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אלגרנון דמאסה, On Fox, Herrell alleged 'documented complaints' about election. Then she went silent., באתר Las Cruces Sun News‏, 13 בנובמבר 2018 (באנגלית)
  2. ^ ראסל קונטריס, Records: New Mexico lawmaker didn’t disclose state contracts, באתר AP‏, 6 באפריל 2018 (באנגלית)
  3. ^ לורן ארטאני, Record number of Native American women elected to Congress, באתר הגרדיאן, 4 בנובמבר 2020 (באנגלית)
  4. ^ ג'וליה מולר, Democrat Gabe Vasquez defeats Republican incumbent in New Mexico, באתר The Hill‏, 10 בנובמבר 2022 (באנגלית)