אלי כהן (מנהל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלי כהן
לידה 1971 (בן 53 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת בר-אילן עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק מקורות, אל על, משרד האוצר, בנק הפועלים עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלי כהן (יליד 1971) הוא מנהל ישראלי שנבחר לשמש כנשיא התאחדות המלונות החל מאפריל 2023. שימש יועץ בכיר לשר האוצר בנימין נתניהו, מנכ"ל משרד התיירות והממונה על השכר במשרד האוצר. כיהן כמנכ"ל חברת המים הלאומית מקורות משנת 2017 עד 2022.[1] בדצמבר 2023 התמנה להיות מנכ"ל קבוצת מנרב.[2]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כהן בעל תואר ראשון במדע המדינה ובתקשורת מאוניברסיטת בר-אילן.

בשנת 2003, עם מינויו של נתניהו לשר האוצר, שימש כהן יועץ בענייני השלטון המקומי, ובהמשך כיועצו הפוליטי.

בשנת 2004 מונה למנכ"ל משרד התיירות על ידי שר התיירות, גדעון עזרא. במהלך כהונתו חל שינוי במערך השיווק התיירותי של ישראל, והחלה הגברה של מאמצי השיווק של העיר תל אביב כיעד תיירותי מוביל לישראל. בתקופה זו הוביל כהן את מהפכת השמיים הפתוחים – אשר אפשרה קיום של תחרות מסחרית בין חברות התעופה. מעבר לשינויי החקיקתי, בתקופתו ערך משרד התיירות את הסכמי הסחר הראשונים עם חברות הלואו-קוסט, שהחלו, לראשונה, לטוס לארץ.

בין השנים 20062008 היה הממונה על השכר באוצר וחבר הנהלת משרד האוצר. בתקופה זו ניהל מאבק בחריגות השכר בבנק ישראל, וחתם על חמישה הסכמים קיבוציים גדולים. בין הסכמים אלו נכללו המשא ומתן עם הסתדרות המורים, אשר הוביל לגיבוש וחתימה על רפורמת "אופק חדש", עליה חתם יחד עם שרת החינוך יולי תמיר וראש הממשלה אהוד אולמרט (שמילא באותה התקופה גם את תפקיד שר האוצר).

בשנת 2008 עבר כהן לסקטור הפרטי, ומונה לסמנכ"ל המסחר של חברת אל-על.

בסוף שנת 2010 הצטרף לבנק הפועלים, בתפקיד ראש מטה השיווק והשירות של הבנק.

בסוף שנת 2016 הודיע על פרישתו מתפקיד ראש מטה השיווק והשירות של בנק הפועלים.

בשנת 2017 מונה לנהל את קבוצת מקורות. ועדת האיתור, שהמליצה עליו לתפקיד, ציינה כי הוא נבחר על רקע "האתגרים המורכבים שיונחו לפתחו של המנכ"ל המיועד ובכלל זאת השלמת השינוי המבני בחברה וחתימה על הסכם קיבוצי חדש, פתרון משבר מתקן ההתפלה באשדוד, מימוש פוטנציאל הידע העצום הקיים בה, הוצאתה לשווקים חדשים במטרה למקסם יכולותיה ולהעצים איתנותה הפיננסית".[3]

תחת ניהולו השלימה מקורות רפורמה ארגונית[4] שכללה רישום בבורסה, הכפלה של תקציב הפיתוח השנתי, כניסה לתחום התקשורת עם העברת רשת סיבים אופטיים בצנרת המים, ניצול הסכמי אברהם והפיכה לחברת התשתיות הממשלתית הראשונה הנותנת שירותי ייעוץ לממלכת בחריין[5] והחכרת שטחים לטובת ייצור חשמל ממתקנים סולריים.

בנובמבר 2021 הודיע כהן על פרישתו מתפקיד מנכ"ל מקורות, ובפברואר 2022 נבחר עמית לנג כמחליפו.[1]

באפריל 2023 נבחר כנשיא התאחדות המלונות.[6]

בדצמבר 2023, במקביל לתפקידו כנשיא התאחדות המלונות, מונה כהן לתפקיד מנכ"ל קבוצת מנרב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]