אקזיט (תוכנית טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אקזיט
הלוגו המקורי של "אקזיט"
הלוגו המקורי של "אקזיט"
סוגה תוכנית נוער
יוצרים יונתן קוניאק, ארז בן הרוש
מנחים יעל גולדמן, מיכאל הנגבי, עפר שכטר, מלי לוי, מושיק גלאמין, שירי מימון, אסי עזר, הדס מורנו, מיכאל מושונוב, שרי גבעתי, אסף פורמן, ליאל דניר, איתי תורג'מן, גאלה קוגן
פרסים פרס מסך הזהב בקטגוריית "תוכנית ילדים ונוער", בשנים 2003, 2004, 2005
ארץ מקור ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4
מספר פרקים מעל ל־500
הפקה
חברת הפקה ענני תקשורת ושמיים הפקות
בעלי תפקידים נוספים ארז בן הרוש, רותי רודנר, יונתן קוניאק וליאון רוזנברג (עורכים), מיכל דבש (מפיקה)
אורך פרק עונה ראשונה - 120 דקות
עונה שנייה - 60 דקות
עונה שלישית - 35 דקות
עונה רביעית - 30 דקות
שידור
רשת שידור ישראל 10, הוט 3
רשת שידור בישראל ערוץ 10
תקופת שידור מקורית 1 בינואר 20032006
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אקזיט הייתה תוכנית נוער יומית ישראלית שהחלה את דרכה בערוץ 10 בשנת 2003. התוכנית עסקה בנושאים המעסיקים בני נוער, כגון: אהבה, מוזיקה, קולנוע, ספורט ומחשבים. "אקזיט" זכתה בפרס מסך הזהב בשנים 2003[1], 2004 ו-2005, והייתה מועמדת גם לפרסי טלוויזיה אחרים.

ערוץ 10[עריכת קוד מקור | עריכה]

התוכנית עלתה במקור כמגזין צהריים עם שלושה מנחים: עפר שכטר, מיכאל הנגבי ומלי לוי. כעבור חודש הצטרפה יעל גולדמן ובהמשך השנה הראשונה נוספו מושיק גלאמין, שעד אז הגיש פינת סטייל שבועית, אסי עזר ושירי מימון[2].

"אקזיט" התפרסמה בעקבות פרובוקציות רבות ששודרו בה. בין הידועות שבהן: עפר שכטר נופח בשידור חי[3], המערכון "סופי ומופי הפדופיל"- במערכון זה, שנכתב על ידי שחר חסון ובוצע על ידי יעל גולדמן ומיכאל הנגבי, קרא האחרון כ"מופי" לילדים בבית להפסיק לשלוח לו ציורים ולהתחיל לשלוח לו תמונות של אחותם במקלחת. לאחר פרובוקציה נוספת כאשר עפר שכטר חשף את ישבנו בזמן הופעה, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו החליטה להקים ישיבה מיוחדת ולדון על הפרובוקציות ועל הבעייתיות של התוכנית[4]. לאחר דיונים, הוחלט לבסוף לא להפסיק את שידור התוכנית. הרעש התקשורתי הגדיל את העניין בתוכנית והמנחים שלה החלו להתפרסם כ"כוכבי נוער" אולם עם זאת, ערוץ 10 התקשה להמשיך לתמוך בה, לאור הסנקציות הרבות שהוטלו על הערוץ בעקבות התוכנית, ובתום שתי עונות, הוא החליט לוותר עליה[5].

הפקת התוכנית מומנה בחלקה מחסויות ופרסום סמוי[6][7].

HOT3[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות ביטול התוכנית על ידי ערוץ 10, בשנת 2005 התוכנית עברה לערוץ הוט 3 בכבלים. לצוות התוכנית הצטרף מיכאל מושונוב[8]. גם לאחר המעבר התוכנית המשיכה עם פרובוקציות נוספות, לדוגמה: במהלך תחרות "הדוגמנים", במהלך משימת "הסרת התחתונים ללא הסרת המכנסיים", נחשף איבר מינו של אחד המשתתפים. בסוף עונת 2005 של אקזיט גם שירי מימון עזבה את התוכנית וביחד איתה גם אסי עזר ומלי לוי.

Exit Revoluotion[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלוגו של התוכנית בעונתה האחרונה

באפריל 2006, לקראת הפקת הקיץ של התוכנית, הוחלט לאמץ גישה קשוחה וחדשה לתוכנית בסגנון ערכי הפאנק. על מנת ליצור אמינות רבה ככל האפשר, הוחלט להחליף את המנחים הקיימים בלהקת פאנק קיימת. במאי 2006 יצרה הפקת התוכנית קשר עם להקת הפופ פאנק הישראלית Useless ID, בבקשה להנחות את לייבל הקיץ החדש של התוכנית - "אקזיט רבולושן". דבר זה עורר התלהבות רבה בקרב מעריצי התוכנית והלהקה, אך הביא ביקורות חריפות בטענה שהלהקה מתמסחרת והופכת ללהקת מיינסטרים.

ביוני 2006 התראיינו חברי הלהקה למוסף "7 לילות" של עיתון ידיעות אחרונות, שם התבטאו קשות נגד ציונות, סממניים דתיים וצבא[9]. כאשר תוכן זה נודע למנכ"ל HOT, דוד קמיניץ, הוא ביקש לגנוז את הכתבה ולאחר הרעש שעוררה ביקש לגנוז את התוכנית[10]. ארז בן הרוש, העורך הראשי, הודיע כי בכוונתו להעלות את התוכנית בפורמט המתוכנן, רק עם מנחים חדשים. לבסוף הוחלט כי התוכנית תעלה לשידור ב-6 באוגוסט 2006 עם המנחים אסף פורמן, ליאל דניר, גאלה קוגן ואיתי תורג'מן. ההחלטה להחליף את המנחים לא עזרה לתוכנית להתרומם ולאחר נתוני צפייה נמוכים הוחלט כי עונה זו תהייה העונה האחרונה של התוכנית.

אקזיט סיטי ואקזיט מיקסר[עריכת קוד מקור | עריכה]

Exit Mixer

במקביל לשידורי התוכנית, במהלך יולי - אוגוסט 2004 הפיק ערוץ 10 שורת אירועי קיץ, "אקזיט סיטי"[11]. האירועים כללו הופעה של המנחים ואמנים אורחים על הבמה המרכזית, במות משניות עליהן התקיימו תחרויות שונות, מתקני אקסטרים ודוכני מכירות. בכל שבוע ביקרו המנחים בעיר אחרת: נתניה, בית שמש, חולון, באר שבע וחיפה. בכל אירוע נחשפו מספר שירים חדשים אותם ביצעו מנחי התוכנית, רובם מבוססים על לחן של שירים לועזיים. כל אירוע שודר לאחר מספר ימים בערוץ 10[12].

בשנת 2005 יצא אלבום אוסף המורכב משני תקליטורים. האוסף, הכולל 21 שירים מלהיטי השנה, יצא תחת מותג התוכנית ונקרא "Exit Mixer".

מנחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]