ליאון רוזנברג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לִיאון רוזנברג
רוזנברג באולפן "פאולה וליאון", ספטמבר 2018
רוזנברג באולפן "פאולה וליאון", ספטמבר 2018
לידה 14 בפברואר 1973 (בן 51)
רמת גן, מְדִינַת יִשְׂרָאֵל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1991 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג פאולה רוזנברג עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לִיאון רוזנברג (נולד ב-14 בפברואר 1973) הוא שחקן, זמר, מוזיקאי, עורך ומנחה טלוויזיה ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פאולה וליאון רוזנברג מקליטים פרק של 'יחסינו לאן', מאי 2019
רוזנברג ביום הולדת 7 לרשת עושים היסטוריה, 5 באפריל 2022

רוזנברג נולד לאילן ואלישבע, ולו אח ואחות. נקרא ליאון על שם סבו אריה. גדל בשכונת נווה יהושע ברמת גן ולמד בתיכון בליך בעיר[1].

הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות מאוניברסיטת תל אביב, בלימודים שעשה כעתודאי.

בתחילת דרכו המקצועית, עבד רוזנברג ככתב הכלכלי של גלי צה"ל. במקביל, במשך פרק זמן לא רב, שימש דוגמן, והוא יוצג בסוכנות הדוגמנות של בטי רוקאווי.

בשנת 1998 הצטרף ללהקה "בתרי זוזי" עם רם אוריון, וניגן בה על גיטרה בס. באותה שנה השתתף בסדרת הטלוויזיה המבוססת על הקומיקס הישראלי "זבנג!" בתפקיד הראשי. הסדרה שודרה בערוץ 2 וזכתה להצלחה רבה.

בשנת 1999 החל להגיש תוכניות טלוויזיה בערוץ הראשון, תחילה את התוכניות לנוער "לאב דווקא" ו"זאפ לראשון" ולאחר מכן גם את מגזין הקולנוע השבועי של הערוץ, "טלסינמה". באותה שנה גם הנחה את טקס בחירת מלכת היופי.

בשנת 2000 הצטרף לצוות המנחים של ערוץ הנוער YTV שהוקם ב-yes והחל להנחות תוכנית דו-שבועית בשם "Y בלילה" יחד עם רפיק קמחי והשחקן אריק משעלי. במהלך התוכנית ייעצו השלושה לצופים בענייני זוגיות ואהבה.

ב-2001 שיחק בדרמה המוזיקלית "דקות של תהילה", ובשנת 2003 הנחה את תוכנית הכישרונות "בראבו" בערוץ 2.

בשנת 2004 שיחק בסדרה "אסתי המכוערת" ולאחר שנה בסדרת ההמשך "אלביס רוזנטל והאישה המסתורית". כן השתתף ב-2004 בסרט "דמיונות" של נמרוד עציון-קורן לצדן של ריקי בליך ואיריס אברמוביץ' והגיש שני פרקים של הסדרה "Y בעולם". רוזנברג שיחק גם ב"אהבה מעבר לפינה".

בשנת 2005 החליף את יונתן קוניאק כעורך הראשי של תוכנית הנוער "אקזיט".

ב-2006 הוציא אלבום עם ההרכב "בורדו" לצד יסמין בקר ומושיק שלומי. במסגרת ההרכב ניגן, שר, הלחין וכתב. ההרכב, ששילב מוזיקה אלקטרונית עם כלים אקוסטיים, הופיע מספר פעמים בטרם התפרק. באותה שנה הנחה רוזנברג את תוכנית החדשות לילדים בערוץ הראשון, וכן מונה לעורך של תוכנית בשם "switched on" בערוץ MTV.

לקראת סוף שנת 2006 מונה רוזנברג למנהל התוכניות של ערוץ ביפ, תפקיד בו כיהן למעלה משלוש שנים. בשנת 2008 הנחה במקביל את התוכנית "פרויקט ביפ" בערוץ זה, וכן הנחה בערוץ הראשון את תוכנית הנוער "תראו אותי".

בשנת 2010 עזב את ביפ והחל להנחות בערוץ הוט בידור ישראלי של HOT את התוכנית "חדשות הבידור", שהחליפה את "ערב טוב עם גיא פינס" לאחר מעברה לערוץ 10. בשנת 2015 עזב רוזנברג את "חדשות הבידור" לאחר 6 עונות.

בשנת 2014 הנחה יחד עם מייקל לואיס את התוכנית "ישנן בנות", בערוץ 24. באותה שנה החל גם להגיש יחד עם אשתו פאולה את התוכנית "חשבון משותף" בערוץ 2, ומאוחר יותר את התוכנית "בוקר בריא".

בשנת 2015 החל להנחות בערוץ הראשון את תוכנית החדשות לנוער "המהדורה". באותה שנה הופיע בסרט אפס בתפקיד עצמו.

ב-2017 מותגה התוכנית "בוקר בריא", בהגשתו ובהגשת פאולה אשתו, במיתוג מחודש לקראת המעבר של הזכיינית "קשת" מערוץ 2 לערוץ קשת 12, ושמה שונה ל"פאולה וליאון". התוכנית משודרת בימי חול, החל מהשעה 9:00, אחרי "חדשות הבוקר", ועוסקת במגוון נושאים שמחוץ לחדשות, ולא רק בענייני בריאות שבהם עסקו ב"בוקר בריא".

משנת 2017 משמש כזמר ומפיק מוזיקלי של להקת "שמונים ומשהו", שאיתה גם הופיע בתוכנית הריאליטי "הכוכב הבא לאירוויזיון 2020", אך לא עבר את שלב האודישנים[2].

החל מיוני 2019 מגיש יחד עם פאולה רוזנברג את פודקאסט הזוגיות "יחסינו לאן"[3] ברשת עושים היסטוריה. רוזנברג מגיש פודקאסטים ממותגים נוספים עבור הרשת.

בינואר 2021 ,יצא לאור האלבום הראשון של להקתו "The Trippin Shamans", להקת רוק ומוזיקה אלקטרונית ישראלית[4].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוזנברג נשוי לנטורופתית ואשת התקשורת פאולה רוזנברג והשניים הורים לשתי בנות. הם מתגוררים בהוד השרון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ גבי בר-חיים, אדון ליאון, באתר ynet, 27 באוגוסט 2019
  2. ^ טליה לוין, ‏ליאון רוזנברג: "החלום הכי גדול שלי היה להיות רוק סטאר", באתר מעריב אונליין, 8 בדצמבר 2019
  3. ^ יחסינו לאן - פודקאסט על זוגיות עם פאולה וליאון, באתר רשת עושים היסטוריה
  4. ^ Login • Instagram, www.instagram.com