וילק טכנולוגיות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ביומילק)
וילק טכנולוגיות בע"מ
נתונים כלליים
סוג חברה ציבורית
בורסה הבורסה לניירות ערך בתל אביב
סימול וילק
משרד ראשי רחובות
מוצרים עיקריים מרכיבי חלב מתורבת מתאי שד ועטין
שווי שוק 48.6 מיליון ש"ח (15 באפריל 2024)
הכנסות 0 ש"ח (2022)[1]
רווח תפעולי הפסד של 16.7 מיליון ש"ח (2022)[1]
רווח הפסד של 17.0 מיליון ש"ח (2022)[1]
הון עצמי 3.68 מיליון ש"ח (2022)[1]
סך המאזן 12.0 מיליון ש"ח (2022)[1]
יו"ר ירון קייזר
מנכ"ל ד"ר אביטל בק
 
wilkismilk.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וילק טכנולוגיות בע"מ (עד נובמבר 2021 נקראה ביומילק בע"מ), היא חברה ציבורית ישראלית, העוסקת בפיתוח מדעי וטכנולוגי של ייצור מרכיבי חלב מתורבת מתאי שד ועטין. מנכ״לית החברה היא ד"ר אביטל בק והמדענית הראשית היא פרופ׳ נורית ארגוב-ארגמן.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד לשנת 2020 עסקה החברה, שנקראה פנטזי נטוורק בע"מ, בהשקעות בתחומים שונים. באוקטובר 2020 התקשרה החברה בהסכם מיזוג עם חברת ביומילק טכנולוגיות בע"מ העוסקת בפיתוח חלב מתורבת, ותחום זה הפך לתחום פעילותה העיקרי, תוך שהיא נפרדת מתחומי פעילותה הקודמים. ב-2 במרץ 2021 שינתה החברה את שמה ל"ביומילק בע"מ", וב-11 בנובמבר 2021 שינתה החברה את שמה לשמה הנוכחי, "וילק טכנולוגיות בע"מ".

החברה עוסקת במחקר ופיתוח מדעי של טכנולוגיות לייצור חלב מתורבת, על בסיס קניין רוחני שהוא תולדה של מסחור מחקר שנערך בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית על ידי ד"ר נורית ארגוב-ארגמן וקניין רוחני שפותח בחברה. לצורך הפיכת המחקר למסחרי התקשרה החברה בהסכם עם יישום - החברה לפיתוח המחקר של האוניברסיטה העברית בירושלים.

מו״פ[עריכת קוד מקור | עריכה]

בטבע, השומן המופרש מחלב אם עטוף במעטפת ייחודית הנוצרת בתוך תאי האפיתל של בלוטת החלב. כך נשמרת יעילותו הביולוגית החשובה לבריאות התינוק המוזן, החל משמירה על שלמות דופן המעי, דרך מניעת דלקות ועד התפתחות מערכות נוירו-עצביות במוח.

צוות הפיתוח של החברה שוקד על פיתוח שיטות ייחודיות ואנליזות המהווים קו ראשון בחזית טכנולוגיית המזון בייצור מרכיבי חלב מתורבת בכלל ומרכיבי חלב אם בפרט. הצוות הגיע לפריצת דרך מדעית משמעותית בגידול תאי אפיתל אימורטליים הומניים שמקורם ברקמת שד, ותפקידם לשמש כתאים יצרניים המפרישים רכיבי חלב, בהם שומן אם.

פריצת הדרך המדעית של החברה נחלקת לשניים:

  • פיתוח מרכיבי חלב מתאי חלב אם או בקר ע״י טכנולוגיה שמייצרת חלוקת תאים והתרבותם - פיתוח שנועד לייצור מזונות בעלי ערכים תזונתיים חשובים, לרבות מזון לתינוקות.
  • פיתוח תאים אימורטליים (בעלי חיי נצח) אשר אינם מוגבלים בכמות חלוקת התאים כמו תאים רגילים, ולכן הם בעלי פוטנציאל ייצור מאסה שתאפשר נפח ייצור בהיקפים תעשייתיים, ללא תלות במעבדה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 4 5 וילק טכנולוגיות בע"מ: נתונים כספיים באתר מאי"ה.