ג'ק ובובי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ק ובובי
Jack and Bobby
ג'ק ובובי
ג'ק ובובי
סוגה דרמה
יוצרים גרג ברלאנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים כריסטין לאטי
לוגאן לרמן
מאט לונג
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 22 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיקים בפועל דייוויד פטרקה עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה האחים וורנר טלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה בלייק נילי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 45 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור The WB עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 12 בספטמבר 200411 במאי 2005
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ק ובוביאנגלית: Jack and Bobby), סדרת דרמה אמריקאית. הסדרה מגוללת את סיפורם של בני משפחת מקליסטר מהעיירה הבדיונית הארט שבמיזורי. במרכז הסיפור נמצאים שני אחים, שבין השנים 2049-2041 אחד מהם יהיה נשיא ארצות הברית. הסדרה עוקבת אחר נעוריהם של האחים ג'ק ובובי מקליסטר, ומלווה גם את חייה של האם, פרופסור גרייס מקליסטר. במהלך הסדרה משובצים קטעי ראיונות עם אנשים מממשל מקליסטר בשנת 2049 שסיפרו על תקופת כהונתו של מקליסטר. הראיונות מתקשרים בעקיפין לעלילת הפרק.

הסדרה שודרה בארצות הברית ברשת The WB מספטמבר 2004 עד מאי 2005 ובישראל בערוץ אקסטרה הוט. ב-17 במאי 2005 הודיעה רשת האחים וורנר שהיא לא תשוב לעונה נוספת בגלל נתוני רייטינג נמוכים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרייס[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרופסור גרייס מקליסטר, היא פרופסור להיסטוריה, דמוקרטית רדיקלית ואתאיסטית שלא מהססת לתקוף את מתנגדיה בכל הזדמנות. יש לה אח הומוסקסואל בשם ג'ימי. יש לה שני דוקטורטים והיא כתבה שלושה ספרים. גרייס היא מרצה כריזמטית שאהובה מאוד על תלמידיה. במהלך הסדרה מנסה גרייס להיגמל מעישון מריחואנה.

בזמן לימודיה האקדמיים עבדה כמלצרית, אז פגשה את אבי בניה, חואן רוברטו דל אלבה, מנקה שולחנות מקסיקני. כשג'ק היה בן שלוש גורש חואן חזרה למולדתו, ובדרך התחבר עם טיפוס מפוקפק. יחד השניים שדדו חנות מכולת, וחואן ירה במוכר. הוא נכנס לכלא בטקסס למאסר עולם. גרייס סיפרה לילדיה ולשאר הסקרנים שאבי הבנים הוא ארכאולוג מצ'ילה שנפטר. ילדיה גילו את האמת במהלך הסדרה.

במהלך הסדרה מנהלת גרייס רומן עם עוזר ההוראה שלה, טום וקסלר-גרהאם. הרומן נחשף על ידי קולגה של גרייס, שדרש לטפל בנושא. נגד השניים לא ננקטו צעדים, והרומן הסתיים מאליו.

גרייס מיודדת מאוד עם שכנה פיטר בנדיקט, נשיא האוניברסיטה של מיזורי, ואביה של קורטני, חברתו של ג'ק ולימים אשת הנשיא לבית מקליסטר.

גרייס נפטרה בתחילת שנות ה-40 של המאה ה-21.

ג'ק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ק מקליסטר, נער בן 16, תלמיד בתיכון טרומן של הארט, מיזורי. ג'ק מצטיין בריצה והיה כוכב נבחרת הריצה של בית הספר, עד שנפצע בברך. ג'ק היה חבר של מיסי בלנאפ (קרי לין פראט), נערה שנהרגה במהלך הסדרה בתאונת דרכים, ושל קורטני בנדיקט, בתו של פיטר.

ג'ק היה חייל במהלך "מלחמת האמריקות" הפיקטיבית ונפצע בגלל הפציעה הישנה בברך כשהגן על חייליו. אחרי המלחמה היה ג'ק עורך דין שהגן על חפים מפשע שהואשמו. אחיו בובי הציע לו לרוץ לקונגרס. ג'ק נבחר, ובמהלך הקדנציה שלו נהרג באופן טראגי בזמן שוד של חנות מכולת. הוא היה נשוי ואב לשניים. במותו אמר עליו אחיו, בובי, שהוא האדם הטוב ביותר שהעולם לא זכה להכיר.

בובי[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוברט בראונינג מקליסטר, נער בן 13, תלמיד בבית ספר תיכון טרומן של הארט, מיזורי. בובי החליף את אחיו שמת כחבר קונגרס דמוקרטי, אך בתום קדנציה זו רץ בובי כרפובליקני, בניגוד מוחלט לאמונות הדמוקרטיות של אמו. יתרה מכך: בניגוד לאמו האתאיסטית, הצטרף בובי בנעוריו לכנסייה האפיסקופלית, והיה כומר. בובי נישא לקורטני בנדיקט, שהייתה חברתו של אחיו, ג'ק. מקליסטר התכונן לרוץ לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית, אך סנאטור מיזורי דניס מורגנתל גבר עליו. הוא החליט לרוץ כעצמאי, ונבחר לנשיאה ה-51 של ארצות הברית בשנת 2041. במהלך שתי כהונותיו, עד 2049, ידע בובי עליות ומורדות: הוא נחשד בהטרדה מינית של אחת מעוזרותיו; הוא התגלה כבוגד באשתו עם סגניתו; בכהונתו אירע פיגוע גרעיני באמצע שיקגו; ומקליסטר אף איבד את בנו השני, הנרי, בתאונת דרכים. במהלך הבחירות אף שיקר בובי וסיפר שאביו היה ארכאולוג מצ'ילה; האמת נחשפה במהלך הבחירות.

צוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הסדרה יצרו גרג ברלאנטי, בראד מלצר ותומאס שלאמי, בעלה של כריסטיאן להטי ומבמאי סדרת הטלוויזיה הבית הלבן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]