דדי בורוביץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דוד (דדי) בורוביץ')
דדי בורוביץ'
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 30 ביוני 1941 (בן 82)
תל אביב, פלשתינה (א"י)
מדינה ישראלישראל ישראל
ידוע בשל הבעלים של חברת התעופה אל על
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דוד (דדי) בורוביץ (נולד ב-30 ביוני 1941 בתל אביב) הוא איש עסקים ישראלי, מבעלי חברת התעופה אל על. בורוביץ נחשב מומחה בתחומי החכרת ומימון מטוסים. עם גיוסו לצה"ל, במסגרת גרעין הנח"ל, התנדב לצנחנים לגדוד הנח"ל המוצנח[1]. בצנחנים עבר בורוביץ' מסלול הכשרה כלוחם, ולאחר מכן יצא לקורס מ"כים חי"ר. בהמשך השלים קורס קציני חי"ר, ובסיומו שב לתפקידי פיקוד בגדוד 50. במלחמת יום הכיפורים, באוקטובר 1973, לחם כאיש מילואים בחטיבת הצנחנים 55[2] שבפיקוד דני מט, אשר לחמה בגזרה המצרית והייתה הראשונה לצלוח את תעלת סואץ במסגרת מבצע אבירי לב[3]. בשירות המילואים הגיע לדרגת סא"ל[4].

לאחר 4 שנים בהן עבד בחברת "הנמר המעופף" בארצות הברית ונחשף לתחום התעופה, הקים בישראל ב-1968 את חברת כנף לתעופה כללית שהפכה לאחר מכן לשותפות כנף-ארקיע. ב-1976 הקים עם מוטי הוד את חברת ק.א.ל. להובלת מטענים חקלאיים. בשנים 1979 - 1980 הקים מטעם חברת הנמר המעופף את חברת מטרו אינטרנשיונל. את חברת ארקיע רכש ב-1980, וב-1993 הונפקה כנפיים - אחזקות ארקיע בע"מ בבורסה לניירות ערך של תל אביב. ב-2004 השלימה כנפיים את רכישת חברת אל על, מי שהייתה חברת התעופה הלאומית של ישראל.

בורוביץ נשוי לתמי מוזס-בורוביץ', נצר למשפחת מוזס, ואח תאום לפרופסור ישראל (איזי) בורוביץ שהיה שותפו העסקי משך שנים. כיום האחים מסוכסכים ומחפשים את דרכם להפריד גם את הפעילות העסקית המשותפת שלהם בחברת כנפיים, בעלת השליטה בחברת התעופה אל על. ב-2005 נזכר שמו כאחד השותפים ברשת קלאבמרקט שנקלעה לחובות כספיים גבוהים, והוצא צו להגנתה מפני נושים עד למכירתה לרשת המתחרה, "שופרסל". בדיון בבקשת הקפאת ההליכים של קלאבמרקט, העירה, לעברו ולעבר אשתו, השופטת ורדה אלשיך כי היא מצפה מבעלי הרשת לתרום את חלקם (הכספי) בהצלתה. הדברים עוררו מהומה והזוג בורוביץ' מצא עצמו תחת מתקפה על חלקו בקריסת הרשת[5].

בשנת 2014 לערך פסקה פעילותו העסקית עקב הידרדרות במצבו הבריאותי[6].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]