דייוויד גוגינס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דייוויד גוגינס
David Goggins
לידה 17 בפברואר 1975 (בן 49)
באפלו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • Special Warfare insignia
  • מדליית המלחמה העולמית בטרור
  • Sea Service Ribbon
  • מדלייה על שירות צבאי נאות (צבא ארצות הברית)
  • מדליית השירות הראוי לשבח
  • מדליית הישגים
  • מדליית ציון לשבח עריכת הנתון בוויקינתונים
davidgoggins.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דייוויד גוגינס (נולד ב-17 בפברואר 1975), נודע בכינוי האיש הקשוח בעולם[1] הוא איש אריות הים בדימוס, אצן אולטרה מרתון, רוכב אופניים למרחקים אולטרה רחוקים, מחזיק שיא גינס, מתחרה טריאתלון, נואם וסופר אמריקני שספרו נכלל ברשימת רבי-המכר של הניו יורק טיימס. ב-2019 הוא נכנס להיכל התהילה של הספורט הבינלאומי (אנ') בשל הישגיו בספורט. גוגינס זכה גם בפרס מאת ארגון Veterans of Foreign Wars (אנ') בשנת 2018, הנחשב לאחד היוקרתיים עבור שירות בכוחות המזוינים של ארצות הברית.[2]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גוגינס נולד ב-17 בפברואר 1975 לטרוניס וג'קי גוגינס. ב-1981 התגורר בדרך פרדייס, ויליאמסויל ניו-יורק עם הוריו ואחיו טרוניס הבן, בקהילה בעיקר לבנה. למשפחתו היה עסק מקומי של משטח גלגיליות שנקרא "סקייטלנד". בגיל 6 הוא עבד שם במשמרת הלילה. לפי גוגינס, אביו היה אלים ומתעלל כלפי משפחתו, שתיין ומהמר כפייתי.

בעזרתה של שכנתם, גוגינס, אמו ואחיו נמלטו לעיירה בשם ברזיל באינדיאנה שם התגוררו סבו וסבתו. הם חיו איתם במשך חצי שנה, עד שעברו לפרויקט שיכון ציבורי. גוגינס נרשם לכיתה ג' בבית ספר קתולי, אך אחיו העדיף לחזור ולהתגורר עם אביו. הוא ואמו היו עניים מאוד והוא התקשה מאוד בבית ספר עקב הלחצים הנפשיים שסבל בילדותו ועקב לקות למידה שאובחנה אצלו. באותה התקופה החל גם להתפתח אצלו גמגום. גוגינס מספר שחש שהיה במצב של תגובת הילחם או ברח וחרדה חברתית. בעייריה בה חיי היו גילויים רבים של גזענות ונוכחות של הקו קלוקס קלאן שלעיתים הופנתה גם ישירות כנגדו. את לימודיו הצליח לסיים באמצעות רמאות והעתקת התשובות למבחנים.

לאחר שסיים את בית הספר התיכון, שאף גוגינס להצטרף לחיל האוויר של ארצות הברית בעקבות סבו. הוא כשל במבחן הכניסה ASVAB פעמיים בגלל מוסר לימודים נמוך, אך שב והשקיע זמן רב בלימודים ועבר את המבחן בפעם השלישית. הוא התקבל לאימונים של יחידות החילוץ של חיל האוויר האמריקאי. במהלך האימונים התגלה שהוא סובל מסוג של אנמיה חרמשית ועל כן עצר את אימוניו כדי לקבל טיפול. לאחר מכן, הוא קיבל רשות להתחיל מחדש את האימונים, אבל החליט לוותר בגלל שהיה לו פחד משהייה במים. תחת זאת החליט להצטרף ב-1994 ליחידה טקטית של חיל האוויר שם שירת כחמש שנים.

לאחר שחרורו עלה משקלו ל-135 ק"ג ועבד כמדביר מזיקים. תקופה זו מתוארת על ידו כגרועה בחייו. יום אחד צפה בתוכנית אודות האימונים של חיל הים בערוץ דיסקברי, ולמחרת התפטר מעבודתו במטרה לשרת ביחידת אריות הים. כדי לעמוד בדרישות המשקל, היה עליו להשיל 48 קילו ממשקלו בתוך שלושה חודשים ולעבור שוב את מבחן ASVAB בציון של 50. גוגינס פיתח רוטינת אימון קיצונית ביותר בה הרים משקולות מאות פעמים ושחה קילומטרים רבים כדי להיפטר מחרדת המים שסבל ממנה. הוא שאב השראה מהסרטים רוקי ואפוקליפסה עכשיו. הוא עמד בדרישות המבחן והמשקל ונכנס לאימונים.

גוגינס כשל לסיים את הקורס פעמיים בשל פציעות מרובות, אך צלח אותם בפעם בשלישית והתקבל למחזור 235 בשנת 2001. גוגינס הוא האדם היחידי שעבר את "שבוע הגיהנום" שלוש פעמים בשנה אחת ופעם אף השתמש בנייר דבק כדי לקבע את רגלו שנשברה כדי לסיים את אימוניו. הוא התקבל לצוות 5 של אריות הים ושירת בעיראק ואפגניסטן. במהלך שירותו התגלה כי הוא סובל מחור בליבו ועבר שני ניתוחים כדי לתקנו. ב-2004 הוא סיים את בית הספר של יחידת הריינג'רס של צבא ארצות הברית וקיבל את עיטור של כבוד כשהערכתו הסתכמה ב-100%.[3]

שיאי גינס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2013 שבר גוגינס את שיא גינס בעליות מתח כשביצע 4030 חזרות בתוך 17 שעות ו-16 דקות.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Goggins, David (2018). Can't Hurt Me: Master Your Mind and Defy the Odds. Lioncrest Publishing. ISBN 978-1-5445-1228-0.
  • Goggins, David (2022). Never Finished: Unshackle your mind and win the war within. Lioncrest Publishing. ISBN 978-1544536828.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דייוויד גוגינס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Tiffini Theisen, Special Operations Profile: David Goggins Navy SEAL, https://www.military.com, ‏20 ביולי 2023 (באנגלית)
  2. ^ DAVID GOGGINS, iava.org (באנגלית)
  3. ^ LARS FINANGER, An interview with US Navy Seal David Goggins, www.slowtwitch.com, ‏20 באוקטובר 2008 (באנגלית)