הטבח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הטבח
השחקנים המופיעה בכרזה (מימין לשמאל): גל תורן, רותם סלע, גורי אלפי, יעל אלקנה.
השחקנים המופיעה בכרזה (מימין לשמאל): גל תורן, רותם סלע, גורי אלפי, יעל אלקנה.
סוגה דרמה
יוצרים ארז קו-אל
אורית דבוש
כותבים ארז קו-אל
אורית דבוש
בימוי ארז קו-אל
שחקנים גורי אלפי
גל תורן
רותם סלע
יעל אלקנה
קרן ברגר
רומי אבולעפיה
עומר עציון
גיתית פישר
טום אביב
דנה פרידר
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 2
מספר פרקים 18
הפקה
חברת הפקה קסטינה תקשורת
צלמים גיא רז
מוזיקה עטר מיינר
שידור
רשת שידור בישראל yes
תקופת שידור מקורית 5 בנובמבר 2020 – הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור בישראל 5 בנובמבר 2020 – הווה
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

הטבח היא סדרת טלוויזיה ישראלית מסוגת דרמה שעלתה לשידור ב-5 בנובמבר 2020 מבית yes. בכיכובם של גורי אלפי, גל תורן, רותם סלע ויעל אלקנה. העונה הראשונה צולמה בבית הטקסטיל שבתל אביב, במטבח ששימש את מסעדת "הרברט סמואל" שנפתח מחדש בשביל הצילומים.[1][2] בעונה השנייה מטבח המסעדה צולם במבנה בשדרות רוטשילד.

הסדרה חודשה לעונה שנייה ועלתה לשידור ב-31 בדצמבר 2023.[3].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נמרוד (גורי אלפי) הוא איש משפחה שמחליט לעזוב את עבודתו כמתכנת בהייטק ולבצע הסבה מקצועית כטבח במסעדה של השף דורי (גל תורן), אחד הבשלנים המובילים בתל אביב.

נמרוד מתאהב בקצב ובחיוּת שיש לעבודה במטבח להציע, ובשונה מעבודתו בהייטק הוא מוצא ריגוש בעבודתו כטבח. הוא מתאהב גם בשרה (יעל אלקנה) והשניים נסחפים לרומן, על אף היותו נשוי לאפרת (קרן ברגר) עם שתי בנות משותפות.

דורי מתגלה כטיפוס גאוותן, פרנואידי וצמא שליטה, תכונות אשר מובילות אותו להרס עצמי שבא לידי ביטוי בהתמכרות לסמים קשים, בפיטורין רועשים של קונדיטורית מוכשרת שהעסיק יותר מ-10 שנים בשם סאני (גיתית פישר), מריבות אין סופיות עם צוות העובדים ועד להטרדה מינית של אחת מהמלצריות שעובדות במסעדה בפרקיה האחרונים של העונה. במקביל לניהול המסעדה הסדרה עוסקת ברומן בגידה שמנהל דורי עם אלונה (רומי אבולעפיה), אשתו של חברו איש העסקים מיכה (דורון צברי), וכן ברומן שמנהל דורי עם שרה, רומן אשר מעורר את קנאתו של נמרוד. שותפתו העסקית של דורי היא אסנת (רותם סלע), ונראה שהיא הדמות היחידה שיודעת איך לנהל את דורי ולרסן את נטיותיו ההרסניות.

נמרוד מתחיל למצוא חן בעיני דורי ומקודם בקצב מהיר, אך במקביל שרה מתחבבת אף יותר ובסופו של יום דורי מעניק לה את האחריות להיות השף של המסעדה בזמן שהוא פורש לעיסוק בשפיטת ריאליטי בישול עם ישראל אהרוני.

בפרק האחרון של העונה הראשונה העלילה קופצת כמה חודשים קדימה, אסנת בהריון מתקדם ונראה שהיא קיבלה את השליטה במסעדה לאחר מריבה עם דורי הקשורה בהטרדה המינית שביצע במלצרית המסעדה. שרה שפית מוערכת מאוד ונמרוד טבח במסעדה.

העונה השניה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה של עונה זו מתרחשת בערך שנתיים אחרי סיום העונה הראשונה. דורי הוא כוכב טלוויזיה, ללא המסעדה. נמרוד הוא טבח פס חם במסעדה חזקה שנתקל בתקרת הזכוכית של תחום המסעדנות. בעקבות משבר אישי ומפגש עם מיה (דנה פרידר), אשת עסקים ובת לאחת המשפחות העשירות בארץ, דורי פותח מסעדה חדשה, שם נמרוד מצטרף אליו כסו שף ומיה כשותפה. המפגש המחודש שלהם מעורר אינטריגות שהיו קיימות וגם חדשות. העונה השניה של הסדרה מסקרת את הקמת המסעדה החדשה עם כל מה שכרוך בזה. כשהעונה מתקדמת והמסעדה הולכת ונבנית נראה שהקמתה משפיעה מאוד על חיי הגיבורים[4].

סקירת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
195 בנובמבר 2020-
2931 בדצמבר 2023-

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראיונות
ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ המתכונאי, באתר וואלה!‏, 30 בדצמבר 2020
  2. ^ מערכת tvbee, ‏yes מציגה את הסדרות החדשות לשנה הקרובה, באתר ‏מאקו‏, 14 בספטמבר 2020
  3. ^ שגיא בן נון‏, בעקבות ההצלחה: הסדרה "הטבח" של yes תמשיך לעונה שנייה, באתר וואלה!‏, 04 בינואר 2021
  4. ^ yes | הטבח (The Chef), באתר www.yes.co.il