המטבח (סרט, 2019)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המטבח
The Kitchen
מבוסס על "The Kitchen", מאת אולי מאסטרס ומינג דויל
בימוי אנדריאה ברלוף
הופק בידי מייקל דה לוקה, מרכוס ויסקידי
תסריט אנדריאה ברלוף
עריכה כריסטופר טלפסן
שחקנים ראשיים מליסה מקארתי
טיפאני האדיש
אליזבת מוס
דונל גליסון
ג'יימס באדג' דייל
בריאן דרסי ג'יימס
מרגו מרטינדייל
קומון
ביל קאמפ
מוזיקה ברייס דסנר
צילום מאריס אלברטי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה ניו ליין סינמה
ברון סטודיוס
DC Vertigo
מייקל דה לוקה הפקות
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 9 באוגוסט, 2019
משך הקרנה 102 דק'
שפת הסרט אנגלית
סוגה דרמה קומית, סרט פשע, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 38 מיליון דולר
הכנסות 15.9 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו thekitchen2019
www.thekitchenmovie.net
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קיטצ'ןאנגלית: The Kitchen) הוא סרט פשע אמריקאי משנת 2019 שנכתב ובוים על ידי אנדריאה ברלוף (אנ') בתור סרט הבכורה שלה כבמאית. הוא מבוסס על הסדרה של DC / ורטיגו קומיקס באותו שם מאת אולי מאסטרס ומינג דויל. בסרט מככבות מליסה מקארתי, טיפאני האדיש ואליזבת מוס בתור נשותיהם של מאפיונרים אירים-אמריקאים שמשתלטים על פעולות פשע מאורגן בהלס קיצ'ן של ניו יורק בסוף שנות ה-70, לאחר שה-FBI עצר את בעליהן. בסרט מופיעים גם דונל גליסון, ג'יימס באדג' דייל, בריאן דרסי ג'יימס, ג'רמי בוב, מרגו מרטינדייל, קומון וביל קאמפ בתפקידי משנה.

הסרט הופק על ידי ניו ליין סינמה, אולפני ברון (אנ') ומייקל דה לוקה הפקות (אנ'). הוא יצא לאקרנים בארצות הברית ב-9 באוגוסט 2019, והופץ על ידי אולפני האחים וורנר. הוא זכה בעיקר לביקורות שליליות ממבקרים, שביקרו את העלילה המפותלת, והכניס כ-16 מיליון דולר לעומת תקציב של 38 מיליון דולר, מה שהפך את הסרט לכישלון קופתי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהלס קיצ'ן ב-1978, שלוש נשים נשואות לבני משפחת הפשע או'קרול. קתי נשואה לג'ימי, גבר חביב שמאוכזב יותר ויותר מהכנופיה; רובי נשואה לקוין, בנה של הבוסית הלן או'קרול; וקלייר נשואה לרוב, שלעיתים קרובות מכה אותה ומתעלל בה.

לילה אחד, הגברים נעצרים במבצע עוקץ על ידי סוכני FBI ונידונים כל אחד לשלוש שנות מאסר. ג'ק "ג'קי הקטן" קווין מקבל על עצמו את תפקידו של קווין במשפחה ומבטיח לנשים שיטפלו בהן, אבל מספק להן בקושי מספיק כדי לחיות. כשהנשים מגלות שרבים מהעסקים שמשלמים את דמי החסות למשפחה כועסים על כך שג'קי הקטן מאלץ אותם לשלם יותר, הן משכנעות את הבעלים להתחיל לשלם להן במקום ולספק טובות הנאה אחרות לשכניהם, להרוויח ולקבל את הכבוד של הקהילה. ג'קי מגלה זאת ומתעמת עם הנשים, אך לאחר מכן נרצח על ידי גבריאל או'מאלי, חייל שפל במאפיההאירית שנקרא על ידי רובי. כשג'קי מרוחקת וגבריאל מגבה אותם, הנשים שולטות למעשה במשפחה, בעוד שגבריאל וקלייר מתחילים במערכת יחסים.

לאחר ש"שכנעו" בהצלחה את הקהילה היהודית המקומית להעסיק רק עובדי איגוד אירי אמריקאי לבניית הבניינים שלהם, הנשים מצוות להיפגש עם אלפונסו קורטי, ראש המאפיה האיטלקית של ברוקלין שזועם על אירים אמריקאים שפולשים לשטחו. הוא מתעקש שיתחילו לעבוד איתו איתו ומגלה שבעליהן עומדים להשתחרר בעוד ארבעה חודשים, דבר שהן לא הבינו. ביודעו שהן נמצאות במצב מעורער, קורטי אומר שהוא יתמוך בהן ויפצל את השליטה בעיר בתמורה לכך שאיטלקים אמריקאים יקבלו עבודות בנייה בהלס קיצ'ן. הנשים מסכימות בידיעה שאין להן ברירה אחרת. רובי הורגת לאחר מכן את הלן בזעם כשנודע לה שחמותה לא רואה בעין יפה את היותה נשואה לקוין וכמעט בטוח תאלץ אותו להתגרש ממנה כשיחזור.

עוברים ארבעה חודשים והבעלים משתחררים; קווין נחוש לבסס מחדש את כוחו כיורש של הלן, ג'ימי לוחץ על קתי לעזור לו לעזוב את חיי הפשע שלהם ולהתחיל מחדש, ורוב זועם על כך שקלייר עזבה אותו בשביל גבריאל. כשרוב מכה את קלייר בגלל שסירבה לקחת אותו בחזרה, היא שולפת אקדח מתחת לכרית שלה והורגת אותו. לאחר מכן קורטי יוצר קשר עם הנשים ומזהיר אותן שקוין, בגיבוי של בני משפחה אחרים, הורה להכות אותן בגלל מותם של הלן ורוב. לאחר מכן רובי משלמת למשפחת קורטי כדי שירצחו את בעלה וחבריו, אבל קתי גורמת לה להורידאת קולין, שהיא אוהבת, מהרשימה. ההתנקשות מתקיימת, אבל קלייר נהרגת לאחר מכן על ידי קולין בפעולת נקמה.

לאחר הלוויה של קלייר, קתי מבינה שרובי מחזיק בסתר סוכן FBI במשכורת של המשפחה. רובי מסבירה שהיא גרמה למעצר בעליהן, מכיוון שקוין סירב לתת לה תפקיד במשפחה. מאוחר יותר קתי מגלה שג'ימי מקבל מחסה על ידי משפחת קורטי ולקח את ילדיהם איתו מתוך כעס על כך שקתי לא מכבדת את רצונותיו ולא מתייחסת אליו כשווה בזוגיות שלהם. כשהיא מרגישה נבגדת, קתי מודיעה לקורטי שלבעלה כבר אין את ההגנה של המשפחה, וג'ימי מחוסל.

רובי מבקשת מקתי לפגוש אותה כדי שיוכלו לדון מה לעשות הלאה. כשקתי מגיעה, היא מגלה שרובי מחכה עם גבריאל כדי להרוג אותה כדי שתוכל להשתלט כבוס יחיד. לאחר שצפתה זאת, קתי משלימה עם משפחת או'קרול ומביאה את כל השרירים שלהם כגיבוי לפגישה. גבריאל מודה שעם מותה של קלייר, אין לו עוד קשרים עם משפחת הפשע והוא נוטש את רובי. קתי אומרת לרובי שמעתה ואילך, הם יחלקו את האחריות להוביל את המשפחה. הסרט מסתיים בכך שקתי ורובי מתכננות להרחיב את הטריטוריה שלהן לאזור העיר העילית בניו יורק.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות
מליסה מקארתי קתי ברנן
טיפאני האדיש רובי או'קרול
אליזבת מוס קלייר וולש
דונל גליסון גבריאל או'מלי
ג'יימס באדג' דייל קווין או'קרול
בריאן דאסי ג'יימס ג'ימי ברנן
מרגו מרטינדייל הלן או'קרול
קומון גארי סילברס
ביל קאמפ אלפונסו קורטי
ג'רמי בוב רוב וולש
א.ז' בונילה גונזלו מרטינז
וויין דובל לארי
אנאבלה סקיורה מריה קורטי
מיק ווטפורד ג'ק "ג'קי הקטן" קווין

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2017, אנדריאה ברלוף חתמה על חוזה לביום עיבוד של "המטבח", מיני-סדרת קומיקס של ורטיגו קומיקס מאת אולי מאסטרס ומינג דויל. ברלוף כבר התבקשה לכתוב את התסריט לסרט, אבל היא הרשימה את המנהלים ב-New Line Cinema, חברת ההפקות של הסרט, עם נקודת המבט ה"עצבנית והחתרנית" שלה.[1] הסרט הוא הבכורה שלה בבימוי.[2]

בנובמבר 2017, טיפאני האדיש, לאחר הופעה פורצת דרך ב-Girls Trip, חתמה כאחת משלוש הנשים המובילות בסרט.[3] בפברואר 2018, מליסה מקארתי לוהקה לתפקיד ראשי נוסף,[4] ובמארס 2018, אליזבת מוס לוהקה כאחרונה מבין שלושת המובילות, בעוד שמרגו מרטינדייל, ביל קאמפ ובריאן ד'ארסי ג'יימס נוספו גם הם.[5][6] באפריל 2018 הצטרפו לצוות השחקנים דונל גליסון, קומון, ג'יימס באדג' דייל, ג'רמי בוב ואלישיה קופולה,[7][8][9] ובמאי 2018, ג'יימס צ'יקון צורף גם כן.[10] קופולה לא הופיעה בסרט המוגמר.

הצילומים החלט ב-7 במאי 2018,[11] בניו יורק, והסתיימו בספטמבר 2018.[12]

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקופות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארצות הברית ובקנדה, "המטבח" יצא לאקרנים לצד "דורה והעיר האבודה", "אמנות המירוץ בגשם", "סיפורים מפחידים שמספרים בחשיכה" ו"ובריאן בנקס", והיה צפוי להכניס כ-9–14 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון. הסרט הופיע ב-2,742 בתי קולנוע, וזה היה מספר בתי הקולנוע הקטן ביותר לסרט בו שיחקה מקארתי.[13][14] לאחר שהרוויח 1.8 מיליון דולר ביום הראשון, ההערכות הורדו ל-5–6 מיליון דולר. רווחי סוף שבוע הפתיחה הסתכמו בכ-5.5 מיליון דולר, סוף שבוע הפתיחה הגרוע ביותר בקריירה של מקארתי וגם של האדיש.[15] הסרט ירד ב-60% בסוף השבוע השני שלו ל-2.2 מיליון דולר לפני שירד מהמסכים ב-2,125 בתי קולנוע בסוף השבוע השלישי שלו והרוויח 342,506 דולר בלבד.[16] ה"הוליווד ריפורטר" העריך שהסרט יפסיד "עשרות מיליונים" עבור האולפן, אם כי ציין שהוא יכול להצליח במדיה הביתית.[17]

תגובת המבקרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-Rotten Tomatoes, לסרט יש דירוג של 23% על סמך 230 ביקורות, עם דירוג ממוצע של 4.6/10. הקונצנזוס הביקורתי של האתר מסכם: "עם שלושה שחקנים ראשיים מוכשרים שנאבקים להצמיח סיפור נפול, 'המטבח' הוא מותחן פשע מבולבל הזקוק בדחיפות לשיפוץ כבד". ב־Metacritic לסרט יש ציון ממוצע משוקלל של 35 מתוך 100, המבוסס על 42 מבקרים, מה שמצביע על "ביקורות לא חיוביות בדרך כלל".[18] קהלים שנשאלו על ידי CinemaScore העניקו לסרט ציון ממוצע של "B−" בסולם A+ עד F.[15]

אוון גליברמן מ"וראייטי" תיאר את הסרט כ"בדיוק כמו 'אלמנות', אלא שהוא לא טוב". גליברמן מתח ביקורת על התסריט אבל שיבח את ההופעה העזה של מקארתי, ואיחל שהלוואי ולטיפאני האדיש היה יותר מה לעשות, ושלמרגו מרטינדייל היה תפקיד גדול יותר.[19] טיי בור מ"הבוסטון גלוב" כתב, "יש רק סקורסזה אחד, והוא לא כאן".[20]

מיק לסאל מ"סן פרנסיסקו כרוניקל" כתב: "אם כבר מדברים על גנגסטרים, אף ביקורת על "המטבח" לא צריכה להתעלם ממרגו מרטינדייל, שגונבת כל סצנה שהיא נמצאת בה בתור מאטריארך של ארגון הפשע - מפלצת בעלת קול חמור סבר עם פה מטונף ותמונה גדולה של ג'ון. פ. קנדי על הקיר שלה. מרטינדייל זוכה להיות רעה ונהנית כמה שיותר על המסך מבלי לחייך".[21]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "New Line's Female-Driven Mob Story The Kitchen Finds Director (Exclusive)". The Hollywood Reporter. נבדק ב-2018-05-08.
  2. ^ "Director Andrea Berloff On 'The Kitchen' And How Hollywood Approaches Women-Led Projects". NPR. 9 באוגוסט 2019. נבדק ב-31 באוקטובר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Kroll, Justin (2017-11-15). "Girls Trip Breakout Tiffany Haddish Sets Two Movies With New Line and Universal (Exclusive)". Variety. נבדק ב-2018-05-08.
  4. ^ Fleming, Mike Jr. (2018-02-13). "Melissa McCarthy To Star With Tiffany Haddish In New Line's The Kitchen". Deadline Hollywood. נבדק ב-2018-05-08.
  5. ^ Mia Galuppo; Borys Kitt (19 במרץ 2018). "Elisabeth Moss Joins Tiffany Haddish in Mob Drama The Kitchen (Exclusive)". The Hollywood Reporter. נבדק ב-2018-05-08. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ "Margo Martindale Joins Melissa McCarthy in New Line Crime Drama The Kitchen (Exclusive)". The Hollywood Reporter. נבדק ב-2018-05-08.
  7. ^ "Domhnall Gleeson in Talks to Join Elisabeth Moss in New Line Crime Drama The Kitchen (Exclusive)". The Hollywood Reporter. נבדק ב-2018-05-08.
  8. ^ N'Duka, Amanda (2018-04-18). "Common in Negotiations & James Badge Dale Set to Join Melissa McCarthy & Tiffany Haddish in The Kitchen". Deadline Hollywood. נבדק ב-2018-05-08.
  9. ^ N'Duka, Amanda (2018-04-27). "Alicia Coppola Cast in DC Film The Kitchen; Devon Bostick Joins Words On Bathroom Walls". Deadline Hollywood. נבדק ב-2018-05-08.
  10. ^ Nick Christophers (21 במאי 2018). "Upcoming Mob Flick Features Talented Actor James Ciccone". Full Access NYC. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ "Tiffany Haddish's Comic Book Flick The Kitchen Starts Shooting This May In NYC". omegaunderground.com. אורכב מ-המקור ב-8 במאי 2018. נבדק ב-2018-05-08. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ "New Line's Comic Book Crime Flick The Kitchen Wraps at the End of September". omegaunderground. אורכב מ-המקור ב-15 ביולי 2018. נבדק ב-2018-07-14. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ Fuster, Jeremy (6 באוגוסט 2019). "Will Dora and the Lost City of Gold Catch the Box Office Crown From Hobbs and Shaw?". TheWrap. נבדק ב-7 באוגוסט 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ D'Alessandro, Anthony (7 באוגוסט 2019). "Hobbs & Shaw To Swat Away Five Wide Releases Including Dora, Scary Stories & More – Box Office Preview". Deadline Hollywood. נבדק ב-7 באוגוסט 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ 1 2 D'Alessandro, Anthony (11 באוגוסט 2019). "Hobbs Hauls $25M; Scary Stories Frighten Dora; Kitchen Sinks Melissa McCarthy & Tiffany Haddish To Career B.O. Lows – Saturday AM Update". Deadline Hollywood. נבדק ב-11 באוגוסט 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ "The Kitchen (2019) – Weekend Results". Box Office Mojo. נבדק ב-27 באוגוסט 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ McClintock, Pamela (16 בספטמבר 2019). "'The Goldfinch' Bomb May Lose Up to $50M for Warner Bros., Amazon Studios". The Hollywood Reporter. נבדק ב-18 בספטמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  18. ^ "The Kitchen reviews". Metacritic. נבדק ב-23 בדצמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  19. ^ Gleiberman, Owen (8 באוגוסט 2019). "Film Review: The Kitchen". Variety. נבדק ב-10 באוגוסט 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  20. ^ Ty Burr (7 באוגוסט 2019). "A Kitchen where you get that sinking feeling". The Boston Globe. {{cite web}}: (עזרה)
  21. ^ Mick LaSalle (7 באוגוסט 2019). "Review: McCarthy, Moss and Haddish are terrific mobsters in The Kitchen". San Francisco Chronicle. אורכב מ-המקור ב-2019-08-08. {{cite web}}: (עזרה)