יחידת המתאבדים (סרט, 2021)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יחידת המתאבדים
The Suicide Squad
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על יחידת המתאבדים (קומיקס)
בימוי ג'יימס גאן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי צ'רלס רובן, פיטר ספרן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'יימס גאן עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה פרד רסקין, כריסטיאן וגנר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אידריס אלבה
מרגו רובי
נייתן פיליון
פיטר קפלדי
מייקל רוקר
טאיקה וואטיטי
ג'ון סינה
ויולה דייוויס
ג'ואל קינמן
ג'יי קורטני
דניאלה מלשיור
מוזיקה ג'ון מרפי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום הנרי ברהם עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אולפני האחים וורנר
DC Films
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה

ארצות הבריתארצות הברית 6 באוגוסט 2021

ישראלישראל 5 באוגוסט 2021
משך הקרנה 132 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מדע בדיוני, סרט פעולה, סרט גיבורי-על, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 185 מיליון דולר
הכנסות $167,400,219
הכנסות באתר מוג'ו thesuicidesquad
סרט קודם יחידת המתאבדים עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא פיסמייקר עריכת הנתון בוויקינתונים
www.thesuicidesquad.net
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יחידת המתאבדיםאנגלית: The Suicide Squad) הוא סרט קולנוע אמריקאי בהפקת האחים וורנר, המבוסס על חוברות הקומיקס "יחידת המתאבדים" מבית DC קומיקס. זהו הסרט העשירי ביקום הקולנועי של DC.

הסרט יצא לאקרנים ב-6 באוגוסט 2021 בבימויו של ג'יימס גאן ובכיכובם של אנסמבל שחקנים כדוגמת דייוויד דסתמלסיאן, ג'ון סינה, מרגו רובי, ג'ואל קינמן, ג'יי קורטני, ויולה דייוויס, טאיקה וואטיטי, חואקין קוסיו, נייתן פיליון, פיטר קפלדי, מייקל רוקר, דניאלה מלשיור ואידריס אלבה. צילומי הסרט יצאו לדרך ב-23 בספטמבר 2019.[1] הסרט זכה לביקורות חיוביות ממבקרים, אשר ראו בסרט שיפור משמעותי ביחס לקודמו ושיבחו את הבימוי של גאן, הסגנון החזותי וההומור הפרוע.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כוח המשימה X, יחידה צבאית חשאית המורכבת מאסירים בבית הכלא "בל ריב" בעלי כוחות-על, נשלחים אל קורטו מלטיז, מדינת אי בדרום אמריקה שלאחר הפיכה צבאית הוקמה בה ממשלה אנטי-אמריקאית. בהוראת קצינת המודיעין אמנדה וולר (ויולה דייוויס), היחידה נשלחת להשמיד את "יוטנהיים" - מעבדה שהוקמה במהלך המלחמה הקרה על ידי נאצים שנמלטו לאחר מלחמת העולם השנייה, בה נערך ניסוי חשאי המכונה "פרויקט כוכב ים". עם נחיתתה על האי, רוב חברי היחידה, בהם וויזל הסמור, בלאקגארד ואחרים, בראשות קולונל ריק פלאג (ג'ואל קינמן). הקבוצה נהרגת באכזריות אך חברת הכוח הארלי קווין (מרגו רובי) נופלת בשבי צבא קורטו מלטיז. עם זאת, משימתם מתגלה כפעולת הסחה, שמטרתה לאפשר הגעה בביטחה לאי של צוות אחר, הכולל את בלאדספורט (אידריס אלבה), פיסמייקר (ג'ון סינה), קינג שארק (מדובב על ידי סילבסטר סטאלון), האיש המנוקד (אנ') (דייוויד דסטמלצ'יאן) ותופסת החולדות (ראטקאצ'ר) (אנ') - ( דניאלה מלשיור). הצוות נשלח לחלץ את פלאג מתוך מחנה של חיילים מורדים בראשותה של סול סוֹריה (אליס בראגה), שמשכנעת אותם לסייע להם. אחרי שהארלי הייתה בשבי לוקחים אותה אל הנשיא אשר "מאוהב" בה. לאחר זמן מה הם מתאהבים אחד בשניה, הנשיא מסביר לה על הפרויקט, אך הנשיא נורה על ידי הארלי, כאשר הצהיר שב-פרויקט יהרוג ילדים ואנשים. הארלי חוזרת לשבי ובה מענים אותה ומנסים לספוג ממנה מידע אשר היא סובלת מכאבים. היחידה מנסה להציל אותה אשר היא הורגת באכזריות את כל השומרים אשר היותה בשבי, והארלי קווין מצטרפת אליהם לקבוצה.

היחידה לוכדת את החושב (אנ') (פיטר קפלדי), מדען מטא-אנושי האחראי על "פרויקט כוכב ים", לאחר שנמלטה מהשבי של צבא קורטו מלטיז. הם פורצים אל תוך יוטנהיים ומגלים כי "פרויקט כוכב ים" עוסק בחוצן רב-עוצמה בשם "סטארו". החושב חושף שסטארו נלכד על ידי אסטרונאוטים אמריקאים והוא הובא לכדור הארץ והוחבא ביוטנהיים על ידי הממשלה האמריקאית, שמממנת בסתר את הניסויים מזה עשרות שנים. פיסמייקר מתוודה שמשימתם האמיתית הייתה להסתיר את מעורבותה של ארצות הברית בפרויקט והורג את פלאג לאחר שהאחרון לקח לידיו כונן מחשב עליו ראיות מפלילות נגד הממשל האמריקאי במטרה להעבירו לתקשורת. ראטקאצ'ר תופסת את הכונן ובורחת ופיסמייקר רודף אחריה. בלאדספורט הורג את פיסמייקר ומציל את ראטקאצ'ר, בעוד סטארו נמלט מהמעבדה, הורג את "החושב" ומשעבד רבים מחיילי צבא קורטו מלטיז אשר שולח אליהם כוכבי ים קטנים אשר גורם לו לשליטה באנשים.

כאשר סטארו מתחיל לשעבד את גם אוכלוסיית האי האזרחית, וולר מודיעה ליחידה שמשימתם הסתיימה. עם זאת, בלאדספורט מוביל את חבריו למאבק בסטארו, בניגוד להוראתה של וולר. האיש המנוקד נהרג, אך היחידה מחלישה את בעזרת ראטקאצ'ר "סטארו" ומאפשרת להארלי קווין לנקב את עינו ולראטצ'ר להחדיר לגופו חולדות רבות, הלועסות את גופו מבפנים והורגות אותו. במהלך הקרב, סוריה והמורדים משתלטים על הממשלה ומכריזים על בחירות חופשיות. בלאדספורט משתמש בכונן שברשותו על מנת לאלץ את וולר לשחרר מהכלא את עצמו, את בתו ואת שאר חברי היחידה ששרדו.

בסצנה שאחרי הכתוביות נחשף כי וויזל הסמור ופיסמייקר שרדו את הקרבות.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות אודות הדמות
מרגו רובי הארלי קווין נבלית-על לא-שפויה ואקרובטית, פסיכיאטרית בעברה עד שהג'וקר הפך אותה למשוגעת כמוהו. רובי חוזרת על תפקידה מהסרט הראשון.
ויולה דייוויס אמנדה וולר סוכנת ממשלתית, אשר הרכיבה את היחידה ומורה להם לבצע משימות עבורה. מתוארת כקרת רוח, נחושה ומנוסה, בעלת תוכניות גדולות שלא מרשה לאף פרט לחמוק ממנה.
אידריס אלבה בלאדספורט שכיר חרב עם חליפה משוכללת שרק הוא יכול להשתמש בה. אלבה היה אמור לגלם את דמותו של דדשוט[2][3] בסרט הקודם, אבל בהמשך הוחלט ללהק לתפקיד אחר, כדי לאפשר לוויל סמית' לחזור בעתיד.
ג'ון סינה פיסמייקר רוצח אכזרי שמאמין בהשגת שלום בכל מחיר. סינה תיאר את הדמות כ"קפטן אמריקה טיפשי", ואילו הבמאי ג'יימס גאן אמר כי הדמות כאילו יצאה היישר מתוך סדרת טלוויזיה משנות ה-70 כמו וונדר וומן. הוא גילם את הדמות גם בסדרה באותו שם מבית HBO Max.
ג'ואל קינמן ריק פלאג קצין צבאי, המשמש כמנהיג היחידה בשטח. קינמן אמר כי הסרט מהווה הזדמנות לתת לדמות התחלה חדשה, ואמר שפלאג יהיה מטופש, נאיבי ומצחיק יותר בהשוואה לתיאורו בסרט הראשון.
ג'יי קורטני קפטן בומרנג שודד אוסטרלי בלתי יציב המשתמש בבומרנגים ככלי נשק. קורטני חוזר לתפקידו מהסרט הראשון.
פיטר קפלדי החושב (אנ') נבל על בעל אינטליגנציה גבוהה במיוחד.
סילבסטר סטאלון (דיבוב)
סטיב אגי (לכידת תנועה)
קינג שארק
דייוויד דסטמלצ'יאן האיש המנוקד (אנ') פושע הלובש חליפה המכוסה בנקודות צבעוניות.
דניאלה מלשיור ראטקאצ'ר (אנ') נבלית ששולטת בחולדות כולל חולדת המחמד שלה סבסטיאן.
מייקל רוקר סאוואנט (אנ') האקר פורע חוק.
אליס בראגה סול סוֹריה
פיט דייווידסון בלאקגארד שכיר חרב שניתן לנצלו בקלות על מנת להרוס את תוכניותיו.
נייתן פיליון TDK (אנ') מטא-אדם בעל יכולת לנתק את זרועותיו מגופו.
שון גאן וויזל סמור אנתרופומורפי.
פלולה בורג ג'אוולין (אנ') ספורטאי אולימפי לשעבר המומחה בכידונים.
מיילינג נג מונגל (אנ')

עוד לוהקו סטורם ריד כטיילה, בתו של בלאדספורט; חואקין קוסיו כמתאו סוארז; חואן דייגו בוטו כסילביו לונה; ג'ניפר הולנד כאמיליה הרקורט, עוזרתה של אמנדה וולר; חוליו רואיז כמילטון; טינאשי קאג'סי כפלו קרולי; וטאיקה ואיטיטי כאביה של ראטקצ'ר בסצנות פלאשבק.[1][4]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2015 נודע כי אולפני האחים וורנר שוקלים להפיק סרט המשך ליחידת המתאבדים עם דייוויד אייר כבמאי ובכיכובו של ויל סמית'. במהלך חודש אוקטובר 2017 דווח כי הצילומים לסרט ההמשך אמורים להתחיל בחודש מרץ 2018, אך ההפקה התעכבה. באוקטובר 2017 נשכר גווין או'קונר לכתוב ולביים את הסרט יחד עם אנתוני טמבקאיס כתסריטאי. בינואר 2018 מייקל דה לוקה נשכר כמפיק הסרט ואושר ליהוקם של ג'ארד לטו, ויל סמית' ומרגו רובי לתפקידים הראשיים. במקור, הסרט תוכנן לצאת לאקרנים בשנת 2019. ברם, לבסוף הסרט עשוי לצאת לאקרנים ב-6 באוגוסט 2021 והפקתו החלה בשלהי 2019.[5]

בספטמבר 2018 נודע כי התסריט לסרט על הג'וקר והארלי קווין הושלם. ג'ארד לטו ומרגו רובי לוהקו לגלם את הדמויות. התסריט נכתב בהשראת קשת הסיפור Mad Love על ידי גלן פיקארה וג'ון רקה. באוקטובר 2018 נודע כי האחים וורנר מתנערים מהתוכניות הראשוניות ושכרו את ג'יימס גאן (שביים את סרטי שומרי הגלקסיה ושומרי הגלקסיה 2) כתסריטאי לסרט ההמשך.[6] בהמשך הוא צורף גם כבמאי לסרט.

בספטמבר 2019 הוכרזה רשימת השחקנים וההפקה יצאה לדרך באולפני פיינווד שבאטלנטה וכללה צילומי חוץ גם בפנמה.[7] הצילומים הושלמו בפברואר 2020.

באוגוסט 2020, במהלך אירוע המעריצים DC FanDome נחשפה רשימת הדמויות, הצצה לסרט וכן פורסמה כרזה ראשונית לסרט.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחודש דצמבר 2020 נודע כי הסרט יצא לאור גם בשירות הסטרימינג HBO Max במקביל ליציאתו לאקרנים.[8] כרזה וקדימון רשמי פורסמו במרץ 2021.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יחידת המתאבדים בוויקישיתוף

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 James Gunn Officially Confirms The Suicide Squad Cast!
  2. ^ אידריס אלבה יחליף, כנראה, את וויל סמית' ב"יחידת המתאבדים 2"
  3. ^ "יחידת המתאבדים 2" מאבד את הכוכב הראשי שלו
  4. ^ ‘The Suicide Squad’ Adds Sylvester Stallone To Its Lineup, Confirmed By James Gunn On Instagram, Deadline, ‏14 בנובמבר 2020 (באנגלית)
  5. ^ Couch, Aaron; McClintock, Pamela (30 בינואר 2019). "'The Batman,' 'The Suicide Squad' Set 2021 Release Dates". The Hollywood Reporter. נבדק ב-30 בינואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ אינה טוקר, במאי "שומרי הגלקסיה" יכתוב את "יחידת המתאבדים", באתר ynet, 10 באוקטובר 2018
  7. ^ JAMES GUNN HAS STARTED FILMING ON THE SUICIDE SQUAD
  8. ^ Warner Bros. to Debut Entire 2021 Film Slate, Including ‘Dune’ and ‘Matrix 4,’ Both on HBO Max and In Theaters, Variety, ‏3 בדצמבר 2020 (באנגלית אמריקאית)