השרביט והחרב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
השרביט והחרב
Beast Quest
מידע כללי
מאת אדם בליד
איורים דייוויד וויאט, סטיב סימס
שפת המקור אנגלית בריטית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פנטזיה(לחימה במפלצות)
הוצאה
הוצאה Orchard Books
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

השרביט והחרבאנגלית: Beast quest; בתרגום ישיר: משימת בהמות) היא סדרת ספרים הכוללת בעברית עשרים ספרים, ובאנגלית מאה תשעים ואחת ספרים (כולל ספיישלים). הסדרה מחולקת לחלקים, בכל חלק שישה ספרים, יש שלושים ושניים חלקים מחלק ארבעה עשר עד חלק שלושים ושניים יש ארבעה ספרים בכל חלק. הסדרה עוקבת אחרי מסעם של תום, אלנה, הוריקן וסילבר לשחרור אוונטיה וחיות הפלא מהקוסם הרשע, מלוול[1][2] ומעוד רשעים אחרים. הסדרה נכתבה על ידי עשרות סופרי צללים המשתמשים כולם בשם העט "אדם בליד".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספר 1 אשתופת - דרקון הלהט[עריכת קוד מקור | עריכה]

תום הוא נער יתום שגר עם דודיו. כפרו, ארינל, מותקף על ידי הדרקון אשתופת, ותום מתנדב ללכת למלך אוונטיה ולבקש עזרה. בהגיעו לארמון, הוא פוגש אנשים שגם הכפר/ העיר שלהם הותקפו על ידי חיית פלא. בשעת הלילה, תום מתגנב לתוך הארמון, ומפריע למלך בארוחת הערב שלו. הקוסם הטוב אדורו מזהה את תום בגלל אביו של תום ואומר למלך שאולי תום יצליח להציל את אוונטיה. המלך מסכים, ואדורו נותן לתום שלושה חפצים: מגן החסין מפני הכול, חרב, מפה של אוונטיה וסוס נועז ששמו הוריקן. אדורו אומר לטום שאשתופת נמצא בהר ליד הים, שלמרגלות ההר יש נהר אשר אשתופת חסם. במהלך מסעו, תום נכנס ליער ופוגש את אלנה ואת סילבר, הזאב שלה. אלנה מספרת לתום שהיא באה ממשפחה של דייגים, ויום אחד הנהר נחסם. המשפחה שלה שלחה אותה לברר מה קרה, והיא נכנסה לתוך היער. כמה שעות אחרי שהיא נכנסה ליער, אלנה רואה מעשה אכזר: סילבר, שעתיד להיות זאב המחמד שלה, נרדף על ידי ציידי המלך. אלנה מצילה אותו, וסילבר מתחיל ללוות אותה לכל מקום. תום ואלנה מתחילים לטפס על ההר, כאשר ההר מתחיל לזוז: ההר הוא אשתופת. תום נלחם כנגדו, ומשמיד עם חרבו את הקולר שעל הצוואר של אשתופת, ובכך מסיר את הכישוף מאשתופת. בתור הכרת תודה, אשתופת נותן לתום קשקש, ואדורו מתגלה במין הולוגרמת קסם לתום ואלנה, ומספר לתום שאת הקשקש צריך לשים בשקע מיוחד במגן שלו. תום ואלנה יוצאים להרפתקה חדשה, במטרה לשחרר את אלגחון, נחש הים.

חיות הפלא הטובות של אוונטיה (חלק א')
שם הספר מספרו בסדר הספרים חפץ וכוחו שתום מקבל
אשתופת - דרקון הלהט 1 קשקש - מגן מחום
אלגחון - נחש הים 2 ניב - מגן ממים שוצפים
עוגרם - ענק ההרים 3 נוצת עיט - הגנה מנפילות
פרסון - איש הסוס 4 חלק מהפרסה - מהירות
ארקטין - מפלצת השלג 5 הפעמון - מגן מקור עז
גחלת - ציפור האש 6 טופר - מרפא פצעים.

ספר 2 אלגחון - נחש הים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תום ואלנה מתחילים לצעוד לעבר הים, במטרה לשחרר את אלגחון, נחש הים. כשהם מגיעים לכפר ששוכן על החוף, הם מגלים שאלגחון כל כמה דקות מציף את הכפר והורס בתים תוך כדי ההצפות. הם מגלים שבזמן שהם נלחמו באשתופת, ילד קטן מהכפר ואבא שלו יצאו לדוג כאשר אלגחון הרס את הסירה שלהם ועילף את האב. תום ואלנה מבקשים סירה מאחד הדייגים ותום לבדו יוצא להרפתקה כדי לשחרר את אלגחון. בערך עשרה מיילים מהחוף, תום צולל למעמקים כדי לשחרר את אלגחון. הקרב ביניהם נמשך כמה דקות, ותום כבר כמעט נחנק, כאשר אלגחון מובס והשרשרת שעל צווארו נופצה. כמו אשתופת, גם אלגחון נותן לתום מתנה: ניב. גם הפעם, נוצר במגן של תום שקע כדי לשים בו את המתנה. תום מסתכל במפה, ורואה שחיית הפלא הבאה תהיה בהרים. הוא ואלנה יוצאים להרפתקה חדשה, במטרה לשחרר את עוגרם, ענק ההרים.

ספר 3 עוגרם - ענק ההרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תום ואלנה מגיעים לנתיב הובלה הנמצא בהרים, כאשר מפולת סלעים ובוץ מופיעה, וכמעט מטביעה את תום, אלנה, הוריקן וסילבר, כאשר הם מוצאים מערה ומסתתרים בה. ביום המחרת, תום, אלנה, הוריקן וסילבר יוצאים להילחם בעוגרם. תום גורר את עוגרם לתוך העצים, ורואה את החפץ המכושף: כיסוי עיניים. תום חותך את הכיסוי, ומופתע לגלות מה שמתחת לכיסוי: עין אחת בלבד, גדולה וחומה. כמו חיות הפלא הקודמות, גם עוגרם מעניק לתום מתנה: נוצת עיט. גם הפעם, נוצר במגן של תום שקע כדי לשים את המתנה. תום מסתכל במפה, ורואה שחיית הפלא הבאה תהיה במישורי העשב. הוא ואלנה יוצאים להרפתקה חדשה, במטרה לשחרר את פרסון, איש הסוס.

ספר 4 פרסון - איש הסוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

תום ואלנה מגיעים לכפר ליד מישורי העשב, והכפריים כולאים את תום ולוקחים ממנו את המגן ואת החרב כי הם חושבים שתום הוא זה שהורג את הצאן שלהם. בלילה אלנה באה אל תום ועוזרת לו לברוח, תום מצליח לברוח מהכלא. האנשים בבוקר כועסים על תום, אבל מאפשרים לו לצאת להגן על הצאן בלילה. באותו הלילה, תום ואלנה רואים את הצללית של פרסון, המתכוון לעשות התקפה נוספת על הצאן. תום ואלנה מרחיקים אותו מהצאן, ותום שובר את פרסת הזהב של פרסון, והכישוף הוסר מעוד חיית פלא. כמו חיות הפלא הקודמות, גם פרסון מעניק לתום מתנה: חתיכה מהפרסה השבורה. גם הפעם, נוצר במגן של תום שקע כדי לשים את המתנה. טום מסתכל במפה, ורואה שחיית הפלא הבאה תהיה במישורי הקרח. הוא ואלנה יוצאים להרפתקה חדשה, במטרה לשחרר את ארקטין, מפלצת השלג.

ספר 5 ארקטין - מפלצת השלג[עריכת קוד מקור | עריכה]

תום ואלנה מגיעים לכפר ליד מישורי הקרח, כאשר הם פוגשים קבוצת אנשים שאומרים שמעולם לא היה קור כזה. אחד מהאנשים מסכים להלוות לתום ואלנה את המזחלת שלו, וסילבר מתחיל למשוך את המזחלת. באמצע הדרך, הקרח מתבקע, והמזחלת נופלת למים הקרים. תום, אלנה וסילבר ניצלים, והם פוגשים את ארקטין. טום מצליח להביס את ארקטין, וכמו חיות הפלא הקודמות, גם ארקטין מעניקה לטום מתנה: הפעמון, שהוא החלק המכושף. גם הפעם, נוצר במגן של טום שקע כדי לשים את המתנה. טום מסתכל במפה, ורואה שחיית הפלא הבאה תהיה בהר הגעש ליד העיר. הוא ואלנה יוצאים להרפתקה חדשה, במטרה לשחרר את גחלת, ציפור האש.

ספר 6 גחלת - ציפור האש[עריכת קוד מקור | עריכה]

תום ואלנה מגיעים לעיר, כאשר היער סביבם מתחיל להישרף. הם מסתכלים למעלה ורואים את גחלת עפה הישר מעליהם. היא מתחילה לירות עליהם כדורי אש, ותום חוסם את הכדורים. טום מתחיל לטפס על הר הגעש, כאשר מלול מתגלה אליו ומנסה לגרום לו להפסיק לחפש את חיות הפלא. תום מסרב, וגחלת מתקיפה אותו. הוא מאבד את החרב, ומתחיל לשוט בעזרת המגן על הלבה. הוא מצליח להביס את גחלת, וכמו חיות הפלא הקודמות, גם גחלת מעניקה לתום מתנה: טופר. גם הפעם, נוצר במגן של תום שקע כדי לשים את המתנה. הפעם, תום ואלנה לא יוצאים להרפתקה חדשה, אלא יוצאים לכיוון הארמון, ששם הולך להיות נשף בשבילם.

חלק 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספר 7 על-זרותון - הדיונון המפלצתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שריון הזהב (חלק ב')
שם הספר מספרו בסדרת הספרים חיית פלא טובה המופיעה בספר חלק שריון מוזהב וכוחו
על-זרותון - הדיונון המפלצתי 7 אלגחון קסדה - ראייה טובה
טופר - הקוף הענקי 8 אשתופת שריון שרשראות - אומץ
לוטה - קוסמת האבן 9 עוגרם שריון חזה - כוח גופני
צפאן - איש הנחש 10 גחלת שריון רגל - ריצה למרחקים
ארסיניו - מלך העכבישים 11 ארקטין כפפות - מיומנות סיף
רעמתן - האריה בעל שלושת הראשים 12 פרסון מגפים - ניתור גבוה

הסיפור הראשון של החלק השני, על זרותון, נפתח בזה שמלול גונב את שריון הזהב, שהיה אמור להיות מיועד לתום. מלול יוצר שש חיות פלא חדשות, ונותן להן חלקים משריון הזהב.

אדורו מגלה ששריון הזהב נגנב, ושולח את תום להשיג מחדש את כל ששת חלקיו של השריון. תום מסתכל במפה, ורואה שהיא השתנתה: החלקים בה נראים אחרת! חיית הפלא הראשונה שהוא צריך להתמודד איתו הוא על-זרותון, הדיונון המפלצתי. אדורו אומר לתום שאם ישפשף את אחת מהמתנות שעל המגן שלו, החיית פלא שנתנה לו את המתנה תבוא לעזרתו. תום ואלנה מגיעים לאותו כפר שבו תום נלחם אלגחון, ותום ואלנה יוצאים לים. הוא משפשף את הניב של אלגחון, ואלגחון מגיע ומביס את על-זרותון בזמן שתום ואלנה לוקחים את קסדת הזהב. כשהם חוזרים לחוף, אדורו מתגלה אליהם ומאחוריו מלול. אדורו אומר לטום ולאלנה שמלול שם אותו בשבי. תום ממשיך לחפש את חיות הפלא הבאות למרות אזהרתו של מלול, שאם ימשיך לחפש את חיות הפלא, אדורו ימות. החיה הבאה שאיתה הוא צריך להתמודד זה טופר, הקוף הענקי.

ספר 8 טופר - הקוף הענקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

תום ואלנה הולכים לעבר הג'ונגל שמדרום לארמון, כדי להתמודד עם טופר, הקוף הענקי עם הטופר בקצה הזנב. כשהם מגיעים, הם מנסים להביס אותו, אבל הוא לא יורד מהעצים. הוא חוטף את אלנה, וזורק אותה לבור עמוק. תום מציל את אלנה, ומשפשף את הקשקש של אשתופת, כדי שאשתופת ישרוף את עצי היער ויאלץ את טופר לרדת. זה עובד, ואשתופת שורף את טופר ותום ואלנה לוקחים את שריון השרשראות המוזהב. החיה הבאה שאיתה הוא צריך להתמודד זה לוטה, קוסמת האבן.

ספר 9 לוטה - קוסמת האבן[עריכת קוד מקור | עריכה]

תום ואלנה הולכים לעבר הכפר ארינל, כדי להתמודד עם לוטה. בדרכם אל הכפר, הם פוגשים בחקלאי שתום מכיר, שהפך לאבן. תום מפשיר אותו, ואוסף את כל אנשי הכפר כדי שלוטה לא תקפיא אותם. הוא. קורא לעוגרם, שעוזר לו להביס את לוטה. תום מקבל את שריון החזה המוזהב, ועוזב את הכפר יחד עם אלנה, אך מלול מראה להם את אדורו מעל חומר דמוי זפת. תום ממשיך לחפש את החיה הבאה, כשהוא יודע שזה יכול לגרום למותו של אדורו. החיה הבאה שאיתה הוא צריך להתמודד זה צפאן, איש הנחש.

ספר 10 צפאן - איש הנחש[עריכת קוד מקור | עריכה]

תום ואלנה הולכים לעבר המדבר שממזרח לארמון, כדי להילחם בצפאן. צפאן יוצר חום כבד על תושבי המדבר, תום ואלנה עוזרים לתושבי המדבר, ואחרי שנותנים להם מים, הם יוצאים להילחם בצפאן, שבזמן הלחימה מכיש את אלנה. תום מזמן את גחלת, האוכלת את צפאן, בזמן שתום לוקח את שריון הרגל. החיה הבאה שאיתה הוא צריך להתמודד זה ארסיניו, מלך העכבישים.

ספר 11 ארסיניו - מלך העכבישים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תום ואלנה הולכים לעבר ההרים בדרום אוונטיה, כדי להילחם בארסיניו. ארסיניו לוכד ואוכל את אנשי אוונטיה, ופושט על הכפרים הקרובים אליו. תום ואלנה נכנסים למערות, אך נלכדים, תום קורא לארקטין ובזמן שתום ואלנה משתחררים ומשחררים אישה שארסיניו לא אכל עדיין ובינתיים ארקטין מובסת על ידי ארסיניו, ותום לוקח את כפפות הזהב ומביס את ארסיניו. החיה הבאה שאיתה הוא צריך להתמודד זה רעמתן, האריה בעל שלושת הראשים.

ספר 12 רעמתן - האריה בעל שלושת הראשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תום ואלנה הולכים למישורי העשב כדי לעזור לפרסון להתמודד מול רעמתן. פרסון נפצע קשה, ודמו מושך צבועים. תום והוריקן מבריחים אותם, תום ואלנה הולכים לאגם כדי להילחם ברעמתן, ושמים את הוריקן בתור פיתיון. רעמתן לא בולע את הפיתיון, ומתחיל להילחם בתום ובאלנה עד שתום לוקח את מגפי הזהב ומבריח את רעמתן לאגם, שם הוא טובע. תום השיג את כול חלקי השריון, ונכנס לממלכתו של מלול.

חלק 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספר 13 שורגון - המינוטאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ממלכת האופל (חלק ג')
שם הספר מספרו בסדר הספרים חיית פלא שצריך להציל אבן חן וכוחותיה שתום מקבל
שורגון - המינוטאור 13 פרסון אבן חן אדומה - תקשור עם חיות הפלא
טרפן - הסוס המכונף 14 גחלת אבן חן ירוקה - ריפוי עצמות שבורות
הידרון - תפלץ המעמקים 15 אלגחון אבן חן צהובה - שיפור זיכרון
קרברה - כלבת הציד הגורגונית 16 ארקטין אבן חן לבנה - מאפשרת להביא את הצל של תום
שנהב הממותה האימתנית 17 אשתופת אבן חן ענברית - שיפור מיומנות
עקצן איש העקרב 18 עוגרם אבן חן סגולה - מאפשרת לשבור סלעים ולפתוח פורטלים

חיות הפלא הטובות של אוונטיה בסכנה נוראה. שש חיות פלא מרושעות חטפו אותן לגורגוניה, ממלכת האופל של מלול. תום ואלנה יוצאים בעקבותיהן ופוגשים באדמת הביצות את שורגון, היצור המבעית שחציו אדם וחציו שור. לניצחונות העבר שלהם אין שום משמעות כעת. בגורגוניה רק אומץ ונחישות יצילו אותם. תום ואלנה מנסים להציל את פרסון בזמן המלחמה בשורגון. לאחר שתום ואלנה הביסו את שורגון, נתן להם אבן חן אדומה, שתאפשר לתום לתקשר עם חיות הפלא הטובות, החיה הבאה שיצטרכו להתמודד מולה היא טרפן, הסוס המכונף.

ספר 14 טרפן - הסוס המכונף

גחלת, צפור האש המופלאה, שוכבת פצועה אי-שם בממלכת האופל של מלול, שבויה בידי טרפן הסוס המכונף. אם תום ואלנה לא יאתרו את חיית הפלא הטובה ויטפלו בה במהירות, היא לא תשרוד. אבל הדרך אליה צפויה סכנות, ובסופה מחכה להם חיית פלא מרושעת במיוחד.

ספר 15 הידרון - תפלץ המעמקים

השן של אלגחון רוטטת במגן של תום ומסמנת לו שנחש הים האצילי נמצא בסכנה. הוא שבוי בידי הידרון, מפלצת בעלת שישה ראשים נחשיים השוכנת בלב האוקיינוס השחור. תום ואלנה ממהרים להציל את אלגחון, אבל הפעם לא רק חיית פלא מאיימת עליהם בממלכת האפל של מלול, אלא גם פושעים מסוכנים.

ספר 16 קרברה - כלבת הציד הגורגונית

קרברה כלבת הציד הגורגונית לקחה בשבי את ארקטין מפלצת השלג. תום צריך להביס את קרברה ולשחרר את ארקטין, אך אחרי קרב פנים מול פנים, סילבר נפצע אנושות ובנוסף מתגלה כוחה של קרברה. תום ואלנה מבינים את גודל המשימה המוטלת עליהם עכשיו. לא רק שהם צריכים לגבור על המפלצת, הם גם צריכים למצוא איך להציל את סילבר, היקר להם מכל.

ספר 17 שנהב - הממותה האימתנית

שנהב הממותה האימתנית שולטת ביערות האפלים של גורגוניה ומפחידה את המורדים במלול, המכשף הרשע. גם אשתופת דרקון הלהט נפל לידיה, וכוחותיו הולכים ואוזלים. תום משוכנע שיצליח לשחרר את אשתופת דרקון הלהט מידיה, ולהביס אותה. אך משימתו מקבלת תפנית כשאלנה נפצעת אנושות. איך תום יצליח לעמוד בשבועתו לאונטיה ולחיות הפלא כשחייה של חברתו בסכנה?

ספר 18 עקצן - איש העקרב

סת, אויבו של תום נענש לאחר שנכשל במשימתו להביס את תום. סת הפך לעקצן איש העקרב ומלול פקד עליו לשמור על עוגרם ענק ההרים. עקצן הולך למערב ממלכת האופל ושומר על עוגרם. תום צריך לאתר אותו מיד ולהביס אותו. בנוסף לכך הוא צריך לשחרר את עוגרם. האם הוא יצליח?

חלק 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספר 19 ניקסה - שגרירת המוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקמע של אוונטיה (חלק ד')
שם הספר מספרו בסדר הספרים כוח שתום מאבד
ניקסה שגרירת המוות 19 ממגפי הזהב
טרוינוס סוס השאול 20 מכפפות הזהב
ראשוק טרול המערות 21 משריון הרגל
לונה זאבת הירח 22 משריון החזה
רשף דרקון הקרח 23 משריון השרשראות
חמקן פנתר הרפאים 24 מקסדת הזהב

טלדון אביו של תום חזר! אבל השמחה אינה שלמה... כי מסתבר שהוא רוח רפאים. כדי לשחררו, תום ואלנה יוצאים למשימה חדשה בפלך האסור. שם הם פוגשים את ניקסה שגרירת המוות, כוחה הוא שהיא יכולה להתחפש למי שהיא רוצה. אז איך תום ואלנה יצליחו להביסה?

ספר 20 טרוינוס - סוס השאול[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרוינוס יכול להיות גם בשר ודם וגם רוח יחד אם הוא בצורת רוח אפשר לראות את הלב השחור שלו. הפרצוף של טרוינוס הוא מסכה של רוע ושנאה וכשהוא חולף דרך אדם הוא מביא למותו. בהמשך חייב תום להציל גם את הוריקן.

ספר 21 ראשוק - טרול המערות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תום עומד בפני מסע חדש ומפחיד. שני מכשפים מרושעים מגורגוניה גנבו מראה קסומה כדי לזמן את החיה המפחידה ראשוק מאגם האור. ראשוק יכולה להפנות את כוחותיהן של הבהמות הטובות של אוונטיה כנגד תום.

ספר 22 לונה - זאבת הירח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלילה, עץ המלח מתעורר לחיים עם חיות בר שנעשו אכזריות בלחש לונה זאבת הירח. כדי להציל את אביו, חייב תום חייב לאסוף את חתיכות הקמע של אוונטיה - שפירושו להילחם בקסם הרצחני של לונה.

ספר 23 רשף - דרקון הקרח[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב הדרקונים נושמים אש, אבל מהלסתות של רשף מפציצים זרם קטלנים של רוח קרח החיה מקפיאה כל מה שבדרכה מים חיות וצמחים שום דבר לא יכול להביס אותה.

ספר 24 חמקן - פנתר הרפאים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חמקן הוא היצור האחרון שגם בו נמצא מלול בעזרת שלושת הזנבות שלו הוא הופך אנשים מטובים לרעים.

חלק 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספר 25 קראב - מאסטר הים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שתום הציל את אבא שלו הוא מגלה שהקמע הוא מפה לארץ התאומה של אוונטיה - גוולידור, שם יש קוסם חדש בשם ולמל, וגברת השולטת על החיות בממלכה שהיא תחת קללה, והחיות שלה הורסות את הארץ. תום נודר לשבור את הכישוף, אבל כשקראב הקטלני מארב לסירה שלו, נראה שהמשימה כבר נגמרה...

ספר 26 הנקיט - חץ האוויר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנקיט מחריב את היבול החקלאי של גוולידור ואם תום לא יעצור אותו גוולידור לא תשרוד.

ספר 27 רוק - ההר ההולך[עריכת קוד מקור | עריכה]

תום במסע לשחרר את גברת הבהמות מקללת מרשעת. אבל כשהוא מגיע לעיירת הרים הרוסה ממפלי סלעים נוראיים, הוא מבין שהחורבן נהרס על ידי חיה חזק כמו ההר עצמו.

ספר 28 קולדו - הלוחם הארקטי[עריכת קוד מקור | עריכה]

האנשים הארקטיים של גווילדור כלאו באכזריות את קולדו הלוחם הארקטי. קולדו הוא חיה טובה שרוצה להגן על הארץ, אז תום מתכנן לשחרר אותו. אבל ההגעה המזעזעת של פריה, פילגש הבהמות, מביאה סכנה חדשה ונוראה.

ספר 29 טרמה - לורד האדמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרמה היא יצור שחי במכרה, יוצר סופות חול והורס את גוולידור. ובסיום הספר תום מגלה שפריה היא אמו.

ספר 30 אמיקטוס - מלכת החרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

זאת אמא מגוננת ביותר, אמיקטוס מלכת החרקים שומרת על ילדיה בעוז, ותתקוף עם גפיים דוקרניים וטפרים מורעלים אך ורק כמוצא אחרון.

הכישוף של גוולידור (חלק ה')
שם הספר: מספרו בסדר הספרים: הכוח שתום מקבל: הכוח של החיה:
קראב מאסטר הים 25 פנינה שמאפשרת לנשום במים רעל
הנקיט חץ האוויר 26 טבעת שמאפשרת לו להסתוות נוצות ירוקות
רוק ההר ההולך 27 כפפות דבק עין ירוקה
קולדו הלוחם הארקטי 28 מאזניים שמאזנים את קולדו מגן קרח ירוק
טרמה לורד האדמה 29 מלח כלשהו ריר ירוק
אמיקטוס מלכת החרקים 30 טלסקופ שמראה לך כל כך קרוב שאתה יכול לראות איפה יצורים מסתתרים ציפורן ירוקה

חלק 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספר 31 קומודו - מלך הלטאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המסע המאתגר ביותר של טום מחכה! הוא חייב להציל את אמו מהקוסם ולמאל הערמומי על ידי מציאת שישה מרכיבי שיקוי, כולם נשמרים על ידי החיות המפחידות של קאיוניה. האם טום וחבריו יכולים לאמץ את המדבר המת ולכבוש את קומודו מלך הלטאות...?

ספר 32 מורו - מפלצת החולדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורו משתמש בכוח שלו כדי להפוך את הכפריים לרעים ולשלוט בחולדות כשהוא בדמות חולדה ענקית.

ספר 33 פנג - העטלף השטני[עריכת קוד מקור | עריכה]

פנג שולט במכרות הזהב של קיוניה אם מישהו לא עובד או מכעיס אותו, פנג לוקח לו את הראייה כדי שיראה יותר. תום צריך להילחם בחיה בלי יכולת לראות.

ספר 34 מורק - איש הביצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארץ קיוניה מתדרדרת לכאוס, ובכל מקום שתום מסתכל הוא רואה ריקבון והרס, כתוצאה מעבודתו של הקוסם ולמל. תום מתמודד לא רק עם מורק איש הביצות, אלא גם מול מתנקש קטלני שנשלח להרוג אותו.

ספר 35 טרה - קללת היער[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרה היא עץ, לכן היא נראית כמו עץ רגיל. כשמישהו מתקרב היא בולעת אותו והוא הופך לעץ-אדם.

ספר 36 וספיק - מלכת הצרעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

וספיק שולטת בצרעות ויש לה יש עוקץ ענק ורעיל.

חלק 7 העולם האבוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספר 37 קונבול-הפראי בעל דם קר[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום וחבריו הגיעו לארץ חדשה ומוזרה - טבניה. הקסם המרושע של הקוסם מלוול עורר את כעסם של שש בהמות חדשות ומפחידות. כדי להחזיר את ההרמוניה, טום חייב תחילה להתמודד מול קונבול הפרוע בעל הדם הקר בדו-קרב מדבר קטלני...

ספר 38 הליון-האויב הלוהט[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום וחבריו עומדים בפני אתגר חדש בארץ המסתורית טבניה. שריפות יער משתוללות והורסות את כל הנקרה בדרכן. טום יודע שבהמה שמלול יצר אשמה, אבל האם הוא יכול להביס את הליון, יצור העשוי כולו מלהבות, ולהימלט עם חייו...?

ספר 39 קרסטור-הטרור המוחץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקוסם המרושע מלול מכוון את ארץ טבניה לעבר הרס מוחלט. טום חייב לעצור אותו על ידי ניצחון על שש בהמות משתוללות ושליחתם חזרה לבתיהם החוקיים. קרסטור הטרור המוחץ מחכה לו...

ספר 40 מאדארה-לוחם של חצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהמה עצבנית מטילה אימה על המישורים סחופות הרוחות של טבניה: מאדארה לוחם חצות נמצא משוטט! אם טום לא יכול להביס אותה, הבהמות האכזריות על הארץ ימשיכו להרוס את הממלכה...

ספר 41 אלליק-אימת הברקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארץ טבניה מחליקה יותר לעבר חורבן כאשר פורטלים קורעים את השמיים וחיות איומות מסתובבות בארץ. טום וחבריו חייבים כעת להביס צלופח חשמלי ענק: אלליק אימת הברק!

ספר 42 קרניבורה-אוכלת הנבלות בעל הכנפיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בצפון הקפוא, רוצח עוקב אחר הלילה - קרניבורה אוכל הנבלות בעל הכנפיים! האם טום יכול לגייס את אנשי טבניה כדי לנצח את הצבא הרשע של מלול? אם לא, טבניה תיהרס, והוא לעולם לא יראה שוב את אוונטיה...

חלק 8 מלך הפיראטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספר 43 בליסק-נחש המים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרייה וסילבר לכודים בטבניה! כדי להציל אותם טום חייב למצוא את עץ ההוויה הקסום. אבל סנפאו מלך הפיראטים זימן שש חיות מרושעות כדי לעצור אותו. האם טום יכול לשרוד את ההתקפות הקטלניות של בליסק נחש המים?

ספר 44 קורון-מלתעות המוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום מתמודד עם מסע החיות הקשה ביותר שלו עד כה - הוא חייב למצוא את עץ ההוויה כדי להציל את פרייה וסילבר מטבניה. אבל סנפאו מלך הפיראטים שולט בשש חיות קטלניות, שמבקשות לסכל את טום. האם הגיבור שלנו יכול להערים על קורון הערמומי?

ספר 45 הקטון-חוטף הגוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום וחבריו עומדים בפני איום חדש! הקטון חוטף הגוף מסתובב בארץ, ניזון מבשרם של קורבנותיו. כדי להציל את פרייה וסילבר מארץ טבניה, טום חייב להביס את היצור המרושע הזה...

ספר 46 טורנו-דרקון ההוריקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיה חדשה ממריא בשמי אוונטיה! טורנו דרקון ההוריקן זומן על ידי סנפאו מלך הפיראטים לעצור את טום במסעו להציל את פרייה וסילבר. האם טום יכול לשרוד את ההוריקנים הקטלניים של טורנו?

ספר 47 קרונוס-האיום עם הטפרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צחנת המוות גולשת על אוונטיה - סנפאו מלך הפיראטים הזעיק בהמת-נשר ענק להשמיד את טום לפני שימצא את עץ ההוויה. אם טום ייכשל, פרייה וסילבר יהיו לכודים בטבניה לנצח...

ספר 48 בלדבואר - האבדון הקבור[עריכת קוד מקור | עריכה]

סנפאו מלך הפיראטים שלח את בלדבואר האבדון הקבור כדי לקרוע את עיר הבירה של אוונטיה! טום חייב להשמיד את החיה, למצוא את עץ ההוויה ולהביס את סנפאו. אם הוא ייכשל, הוא לעולם לא יראה שוב את אמו ואת סילבר. האם סוף סוף פגש טום את השידוך שלו?

חלק 9 סטף הלוחם[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספר 49 אורוסוס-שאגת הטפרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקוסם המרושע מלול גנב את צוות הוורלוק היקר! אם יגיע ללהבה הנצחית בממלכה המסתורית של סרף, הוא ישלוט בכל הממלכות. טום חייב לעצור אותו, אבל קודם הוא חייב להביס חיה ענקית: אורסוס שאגת הטפרים!

ספר 50 מינוס-שור השדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום וחבריו מחפשים את מלול בארץ המוזרה של סרף. גורלה של כל אוונטיה מונח על כף המאזניים, ואם טום לא יצליח להתגבר על מינוס שור השדים, כל העולם ייפול תחת המחוסל המרושע של מלול!

ספר 51 קורקה-המתשנקשת המכונפת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורקה הייתה רועת צאן עדינה עד שהקוסם המרושע מאלוול הפך אותה לחיה מכונפת נוראית! אם טום רוצה לעצור את מלול להגיע ללהבה הנצחית, עליו להערים על היצור צמא הדם הזה. האם הוא יוכל לשרוד?

ספר 52 סילבר - הטרור הפראי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרוע של מלול אינו יודע גבול! הוא השתמש בקסם האפל שלו כדי להפוך את הזאב הנאמן של אלנה, סילבר, לחיה מפחידה. האם טום ואלנה יכולים להציל את חברם, או שהם יאבדו אותו לנצח...

ספר 53 ספייקפיף-מלך המים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלול יצר עוד חיה קטלנית כדי למנוע מטום להציל את ממלכתו של סרף! ספייקפין הוא יצור ימי מרושע שגורר את קורבנותיו לקבר מימי. האם זה הסוף של טום והמסע המסוכן שלו?

ספר 54 טורפיקס-הנחש המעוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המסע של טום מגיע לשיא מפחיד! אם מלול ייקח את מטה הוורלוק אל הלהבה הנצחית, הוא ישלוט בכל הארצות לנצח. אבל יש עוד חיה אחת לקרב: טורפיקס הנחש המעוות! רק על ידי ניצחון על טורפיקס ומלול, טום יגשים את המסע שלו...

חלק 10 המאסטר של המשימות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספר 55 נוקטילה-ינשופת המוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום חושב שהוא ניצח את האויב שלו, הקוסם המרושע מלול. אבל הוא טועה! מלול חי, והוא מתכוון להביא אבדון לאוונטיה על ידי יצירת שש חיות קטלניות. טום חייב קודם כל להתמודד מול נוקטילה ינשופת המוות!

ספר 56 שאמני-הלהבה המשתוללת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלול רוצה לנקום בטום הקוסם הרשע משתמש ברוחות העתיקות

של גיבורים אוונטיים כדי להעלות באוב חיות צמאות דם. שאמני הלהבה המשתוללת גורמת להרס... האם טום יכול לעצור את החיה?

ספר 57 לסטור - חץ החומצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משהו נורא אורב בביצות הצהובות! מאלוול יצר את לסטור חץ החומצה כדי להילחם בטום. החיה הענקית הזו יכולה לירות חומצה - והמטרה שלו קבועה על טום! שלנו גיבור מספיק מהר כדי לנצח?

ספר 58 וולטריקס - הדיונון עם השתי ראשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

החיה הטובה פרסון בסכנה! מלול שלח את וולטרקס - חיית תמנון מחרידה להרוג אותו. אם פרסון ימות, מלול יהיה קרוב יותר לכיבוש אוונטיה. טום חייב להציל את פרסון לפני שיהיה מאוחר מדי!

ספר 59 טקטון - הענק המשורין[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלול יצר חיה אכזרית נוספת עבור טום לקרב! טקטון הוא יצור עצום שאפילו טום עשוי להתקשות להביס אותו. למרבה המזל, אביו של טום, טלדון, כאן כדי לעזור. האם טום וטלדון ינצחו, או שזה יסתיים בטרגדיה?

ספר 60 דומאעצם - מלך הפחד[עריכת קוד מקור | עריכה]

דומאעצם מלך הפחד, הבהמה המפחידה ביותר של מלול עד כה, חטף את המלך הוגו! אם טום לא יצליח להציל אותו, אוונטיה נידונה למוות. טום חייב להילחם קשה יותר ממה שעשה אי פעם כדי לנצח את האיום!

חלק 11 העידן החדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספר 61 אליקו-הלורד של הים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אויב מרושע חדש וממלכה מסוכנת ממתינים לטום במסע החיות החדש שלו. אליקו לורד הים קם מהגלים כדי לזרוע הרס. האם טום יכול להתגבר על הסכנה הקטלנית הזו?

ספר 62 טאררוק - קקטוס הדם[עריכת קוד מקור | עריכה]

משהו נורא מסתתר מתחת לחולות המדבר! טאררוק קקטוס הדם מחכה לגיבור טום ולחברתו אלנה, כדי שיוכל לשחרר את זעמו עליהם! האם טום ואלנה ישרדו?

ספר 63 ברוטוס-כלב האימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סכנה עוקבת אחר החיות הטובות של אוונטיה כאשר קנזה המכשפה מתכננת לפלוש לאוונטיה עם החיות הרעות החדשות שלה. טום חייב לעשות קרב עם ברוטוס כלב האימה, בעל כנף שצמא לדמו!

ספר 64 פלימאר - הלהבה החרוכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום חייב להתעמת עם פלימאר הלהבה החרוכה - החיה הרעה הלוהטת של קנזה המכשפת - שנשלחה להטיל אימה על הארץ! האם הגיבור האוונטי יכול להתגבר על החום המפחיד שלה ולכבות את הלהבות שלה?

ספר 65 סארפיו - הצל המחליק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קנזה המכשפה מבקשת להפיל את אוונטיה ולהפוך לשליטה אכזרית - והיא יצרה שש חיות רעות כדי לעשות את כרצונה. זה תלוי בטום וחבריו הנאמנים להביס אותם!

ספר 66 טאאורון-הזעם הפועם[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוונטיה בסכנה קטלנית! החיה הקטלנית ביותר של קנזה הקוסמת שוחררה, ורק טום וחבריו עומדים בדרכו! האם הם ינצחו, או שהם יימחצו מתחת לפרסותיו של טאאורון הזעם הפועם?

חלק 12 השעה החשוכה ביותר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספר 67 סולק - מכת הים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום עומד לצאת למסע החיפוש הגדול ביותר שלו עד כה! אדמות אוונטיה, קאיוניה וגורגוניה מותקפות על ידי שש בהמות רעות. האתגר הקטלני הראשון של טום הוא להביס את סולק, מכת הים.

ספר 68 קאיג'ין-לוכד החיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מסע החיות המסוכן של טום ממשיך! המכשפה הרעה קנסה וסנפאו מלך הפיראטים משוחררים באוונטיה, ושש בהמות חדשות מאיימות על הארץ. האם טום יביס את הזאב המדהים-חיה קאג'ין, או שהוא ייפול לאבדון שלו?

ספר 69 איסרילה-האיום הזוחל[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום עומד בפני סכנה איומה במסע בהמה חדש לגמרי. איסרילה האיום הזוחל מחפש דם! איך טום יכול להביס את החיה האכזרית הזו? רק דבר אחד בטוח: אם הוא ייכשל, המשימות של הבהמות יסתיימו לנצח...

ספר 70 וויג'ראס - נשר הציפורניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שש חיות רעות חדשות נשלחו להשמיד את החיות הטובות של אוונטיה! טום ובת לווייתו הנאמנה, אלנה, חייבים לצוד את הפולשים ולהשמיד אותם. אם הוא ייכשל, הממלכה תעמוד בפני חורבן, מוות והרס.

ספר 71 מירקה-סוסת הקרח[עריכת קוד מקור | עריכה]

האומץ וכישורי הלחימה של טום נבחנים עד הקצה במסע הבהמות הבא שלו. האם הוא אמיץ מספיק כדי להמשיך עם המשימות של הבהמות המאתגר ביותר שלו עד כה? או שמירקה סוסת הקרח תביס אותו?

ספר 72 קאמה - היצור בלי הפנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום התמודד עם הרבה משימות של בהמות, אבל זה עשוי להיות האחרון שלו! הוא הגיע לסוף דרך הלוחם ועליו להתמודד עם אויבים רבים. הוא חייב להביס את כולם - אם ייכשל, אוונטיה תושמד לנצח.

חלק 13 דרך הלוחם[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספר 73 שקוריק - שד היער[עריכת קוד מקור | עריכה]

סודות אפלים יתגלו במשימות בהמות החדשות... שקוריק שד היער מטיל אימה על הכפר של טום חוטף ילדים ומכניס אותם למעין רפש! האם טום יכול להציל אותם לפני שיהיה מאוחר מדי?

ספר 74 טארגרו - האיום הארקטי[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום חייב לאמץ את דרך הלוחם המסתורית כדי להוכיח שהוא אדון הבהמות. מסעו לוקח אותו אל שממה קפואה, שם טארגרו האיום הארקטי מחכה מתחת לשלג...

ספר 75 סילבקה - קר הלב[עריכת קוד מקור | עריכה]

האויב של טום, השופט, שלח אותו לדרך הלוחם. אם טום לא יצליח להגיע לסוף, הוא כבר לא יהיה אדון הבהמות. עומד בדרכו ערמומי סליבקה - האם חבר ותיק יבוא לעזרתו של טום?

ספר 76 לינקה - כובש השמיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרך הלוחם מסוכנת, וטום חייב להתמודד עם אויב מהאוויר. לינקה כובש השמיים כאן כדי להילחם בגיבורים! האם יש לטום את הכוח לשרוד מתקפת בהמה נוספת?

ספר 77 וורמוק - השואב הקנאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוק במנהרות מתחת לכביש הלוחם מסתתרת חיה נוראית... טום חייב להתאמץ בחושך כדי להציל את חברתו הטובה אלנה. האם הוא אמיץ מספיק כדי לנצח, או שהוא יהיה לכוד בצל לנצח?

ספר 78 קובה - ג'ול הצללים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סופה של דרך הלוחם נראה באופק! אבל האם טום יצליח להגיע אליו? עומד בדרכו קובה, ג'ול הצללים, חיה מעוותת של רוע טהור. הגיע הזמן לאתגר האולטימטיבי של טום!

חלק 14 הדרקון המקולל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספר 79 רפקור - החצוף הרע[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהלך בהצלחה בדרך הלוחם, טום החזיר לעצמו את מקומו הראוי כמאסטר הבהמות. אבל אין זמן לנוח, לעת עתה טום חייב להתמודד עם ארבע בהמות הנשלטות על ידי אויבו לכל החיים, קנסה...

ספר 80 ויסליק - הנחש המחליק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המסע של טום למצוא את המרכיבים לשיקוי להצלת הדרקון המקולל נמשך. לאחר מכן, עליו להתמודד מול ויסלק - בהמה מפחידה אשר לוכדת את קורבנותיו בארס דביק!

ספר 81 טיקרון - המאסטר של הג'ונגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוף-בהמה גדול עומד בדרכו של טום כשהוא מחפש בג'ונגל האפל אחר מרכיב השיקוי הבא. האם טום ינצח את כוחו של מאסטר הג'ונגל?

ספר 82 פאלרה - פניקס השלג[עריכת קוד מקור | עריכה]

המסע הקטלני ביותר של טום עדיין מגיע למסקנה מפחידה כשהוא נכנס לבור האש כדי להילחם בפאלרה! האם הגיבור שלנו יכול להביס את הבהמה ולמצוא את מרכיב השיקוי האחרון הדרוש כדי לשבור את הקללה של קנסה?

חלק 15 מלול חוזר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספר 83 ורדוק - הטרור של השמיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אויב ישן מחפש נקמה בגיבורים של אוונטיה, וגם ביטחונה של ממלכת טנגלה נמצא בסכנה. טום חייב למצוא את תכשיטי הכתר של טנגלה, אחרת הבהמות של מלול יהרסו הכל!

ספר 84 זיריק - כורך העצמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המסע של טום לשלוף את האוצרות המלכותיים החסרים של טנגלה מוביל אותו לסכנה גדולה יותר. האם הוא יכול להביס את זיריק האימתני, בהמה מפלצתית האורבת בביצות של פניה?

ספר 85 פלאסקור - הזוחל המשתולל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנווה מדבר מדבר יצור מפחיד מחכה. פלאקסור, בהמהת מים מפלצתית, שומרת על הכדור המלכותי החסר. טום ואלנה חייבים לכבוש את הבהמה, או שכל הממלכות נידונות לאבדון!

ספר 86 קואוגוס - החיפושית המשוריינת[עריכת קוד מקור | עריכה]

רק אחד מתכשיטי הכתר עדיין חסר, אבל מלול המרושע שמר את הבהמה המפחידה ביותר לסוף... טום חייב להילחם כדי להחזיר את השרביט היקר מחיפושית האייל הענקית קואוגוס, אבל האם הוא יצליח להביס את אויבו?

חלק 16[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספר 87 סטיירו - הברוט המצליף[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום ואלנה נוסעים לממלכת גווילדור - אך כשהם מגיעים הם מגלים שלאויב ישן יש תוכנית קטלנית לתפוס את השלטון על הארץ ואנשיה. האם הגיבורים שלנו יכולים להביס בהמת לובסטר עם טפרים מפלצתיים?

ספר 88 רונאק - הטרור הרעיל[עריכת קוד מקור | עריכה]

התוכנית המרושעת של המכשפה קנסה לשלוט על אדמת גווילדור נמשכת, ועכשיו היא יצרה מפלצת חדשה, שפרסותיה המורעלות הורגות את היבולים היקרים. חייבים לעצור את זה אחרת האנשים יגוועו ברעב! האם טום ואלנה יכולים להביס את הבהמה ואת האויבת הישנה שלהם?

ספר 89 סוליקס - הנחיל הקטלני[עריכת קוד מקור | עריכה]

בג'ונגל הקשת המסתורי יצור מפחיד משוחרר - נמלת אש ענקית שהמכשפה המרושעת קנזה מתכננת להטיל על אנשי גווילדור! איך טום ואלנה יעצרו את הבהמה על עקבותיה?

ספר 90 קאניס - כלב הצללים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהמה אחרונה נשארה כשהגיבורים שלנו מנסים להציל את גוילדור. המכשפה המרושעת קנסה הפכה את הכלב הנאמן של הקיסר לבהמה צללית מפלצתית. הגיע הזמן לקרב האולטימטיבי!

חלק 17[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספר 91 גריף - נוצת השטן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקיסר ג'נג והמכשפה הרעה קנסה הלכו לחפש את הכוכב השבור - ארבעה גבישים שיכולים לשלוט במזג האוויר! אבל כשהבהמה הטובה ששומרת על הגביש הראשון טועה בהם בתור גנבים, אלנה וטום צריכים להילחם על חייהם! האם הם יכולים לעמוד מול גריף נוצת השטן?

ספר 92 ת'רון - הסערה החיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום ואלנה עקבו אחר הקיסר ג'נג והמכשפה הרעה קנסה בזמן שהם מחפשים את הגביש השני השולט במזג האוויר. אבל ת'רון הסערה המהלכת לא דומה לאף בהמה שאיתם התמודדו בעבר...

ספר 93 אוקקו - מפלצת החול[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום ואלנה חייבים למצוא את כל ארבעת גבישי מזג האוויר לפני שהם נופלים לידיהם של הקיסר ג'נג והמכשפה הרעה קנסה. האם הם יכולים לקבל את הגביש השלישי לפני שהם יוקרבו לאוקקו מפלצת החול?

ספר 94 סאורקס - הקריפר השקט[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום ואלנה צריכים רק עוד גביש מזג אוויר אחד כדי לתקן את הכוכב השבור. אבל גם אם הם יצליחו להביס את סאורקס הקריפר השקט, הקיסר ג'נג והמכשפה הרעה קנסה לא יוותרו כל כך בקלות...

השיקוי (חלק ו')
שם הספר: מספרו בסדר הספרים: כוח החיה: המרכיב של השיקוי:
קומודו מלך הלטאות 31 לפרק את הזנב שלה מהגוף קקטוס שחור
מורו מפלצת החולדות 32 להפוך אנשים לרעים טבעת אדומה
פנג העטלף השטני 33 להפוך אנשים לעיוורים תכשיט אדום
מורק איש הביצה 34 לשלוט בגוף של אנשים ענפים
טרה קללת היער 35 להפוך אנשים לעצים פרח לבן עם 7 עלי כותרת
וספיק מלכת הצרעות 36 לשלוט בצרעות עוקץ עצום

הצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה נוצרה על ידי מספר רב מאוד של סופרי צללים, אשר השתמשו כולם בשם העט "אדם בליד". הספרים זכו להצלחה ניכרת עם יציאתם בארצות הברית, ועד 2019 כבר פורסמו 130 ספרים, כאשר באמריקה כמות העותקים שנמכרו עמדה על 20 מיליון[3][4]. לאחר פרסום הסדרה גם בבריטניה נמצא כי קהל הקוראים העיקרי מורכב מילדים בנים בני 7 ומעלה[5]. מערכת הספריות הבריטית דיווחה כי ספרי הסדרה ממוקמים בצמרת הספרים המושאלים ביותר במדינה[6]. לסדרה גם סדרת ספין אוף בשם "Sea Quast" שפורסמה בארצות הברית. בנוסף, קיים לסדרה גם משחק וידאו[7].

קתרין פלט, שכתבה את אחד מספרי הסדרה, תיארה אותה כ"גאונית... נרניה פוגשת את פוקימון באמצעות פוטר"[2].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ChristopherW, Ferno The Fire Dragon. Beast Quest 1 by Adam Blade - review, the Guardian, ‏2011-07-21 (באנגלית)
  2. ^ 1 2 Kathryn Flett: Boys into books, the Guardian, ‏2009-12-06 (באנגלית)
  3. ^ Coolabi (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ "Coolabi Group unleashes brand new 'Beast Quest' mobile game". coolabi. Retrieved 14 December 2020. (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ Error Page | BookTrust, www.booktrust.org.uk
  6. ^ 13 December 2019 News Archive | Daily Mail Online, www.dailymail.co.uk
  7. ^ Coolabi teams with Animoca Brands for new Beast Quest mobile game, Licensing.biz (באנגלית בריטית)