ויקיפדיה:מועדונים/המועדון הנורדי/ניווט ראשי/שגריריות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ארצות צפון-מערב אירופה ומזרח אירופה היוו כר פורה לפשיטות של אבותינו הויקינגים משלהי המאה ה-8 לספירה ועד התנצרות הארצות ודמדומי האלים. בתקופה המודרנית ניתן לדבר על הקשר התרבותי, הכלכלי והחברתי שנוצר בין הארצות הגובלות עם ממלכות הצפון. תחת לשונית זאת אנו מציינים את הערכים שכתבנו במסגרת המועדון הנורדי בכל הקשור למדינות אלו. אפשר כמובן להוסיף ארצות נוספות. חשבתי שלוגי ישמח לצרף את ערכי המארשים הגרמאניים, אני אשמח לכתוב על אוקראינה, פולין, צ'כיה והארצות הבאלטיות, וכמובן שבריטניה הגדולה, כמקום המזוהה ביותר עם העידן הויקינגי, ראויים להצטרף גם.
אז כרגיל, תהנו.



שגיאות פרמטריות בתבנית:לשוניות2

פרמטרים ריקים [ יישור ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

  • מתקפת הטילים הרוסית בפולין (2022) - ירי שני טילי שיוט רוסים ביום עקוב מדם ברחובות ערי אוקראינה, ובעיקר בעיר הבירה, קייב. זוהי היתה מתקפת הטילים הראשונה במסגרת הפלישה הרוסית לאוקראינה שפגעה במדינה חברה בנאט"ו. בהמלך המתקפה נרצחו 2 שני אזרחי פולין בפיצוץ שנגרם מהירי. טיליו של פוטין לא הבחינו בין דם לדם, ורצח פולינים ואקראינים על ידי אותם הטילים באותו היום הדגיש את חוסר התוחלת שבמלחמה, ובהכרח להחזיר את רוסיה לגבולותיה הטבעיים, הרחק מהאזורים בהם חיים בני אדם חפצי חיים.

ביקורים רשמיים[עריכת קוד מקור]

  • ביקור נשיא אוקראינה זלנסקי בארצות הברית - ביקורו הראשון של זלנסקי במדינה כלשהי ב-2022 מאז פרוץ המלחמה. במהלך הביקור נשא נאום לעם האמריקאי, וחשוב מכל, זכה להשיג את סוללות ההגנה מסוג פטריוט הראשונות שהועברו לאוקראינה אי פעם.

חגים לאומיים[עריכת קוד מקור]

מבנים[עריכת קוד מקור]

  • הרכבת התחתית של דונצק - קו רכבת תחתית של 9.6 קילומטרים, שזמן הבניה שלה הוא כ-40 שנה (ועדיין סופרים). דוגמה ומופת לשחיתות שלטונית אופיינית.

נאומים[עריכת קוד מקור]

נאומים בויקיטקסט, מתורגמים לעברית:

ערים[עריכת קוד מקור]

  • באחמוט - עיר מרכזית בדונבס. שמה יצא בעולם בעיקר עקב הקרבות המרים סביב העיר.

קטגוריות[עריכת קוד מקור]

קרבות[עריכת קוד מקור]

שירים[עריכת קוד מקור]