ויקיפדיה:ספר אורחים/ארכיונים/ארכיון 29

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

שאנאטראם , עריכה[עריכת קוד מקור]

שלום רב,

רציתי לדעת אם מישהו יכול להוסיף את הערך שאנאטראם.

זהו ספר של 900 עמודים המספר על דמות שברחה מכלא שמור באוסטרליה להודו

אם מיהו מוכן לתרום לכתיבה של הערך זה יהיה טוב

בכל מקרה הבנתי שמתכננים לצלם את הסרט שיתבסס על פי הסרט.

קיים ערך בוויקיפדיה האנגלית (אנ'). אתה מוזמן ליצור ערך בוויקיפדיה העברית, בהתבסס על הספר, הערך האנגלי והמקורות המופיעים בו. בכל מקרה הוספתי את הספר לרשימת הספרים שחסר עליהם ערך בוויקיפדיה. אולי מישהו יתנדב יום אחד ליצור את הערך. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 18:30, 3 בספטמבר 2014 (IDT)

הנה מה שהצלחתי לתרגם עד כה

תרגום מכונה של הערך מוויקיפדיה באנגלית
Shantaram הוא -2003 רומן על ידי גרגורי דיוויד רוברטס, שבו הורשע אוסטרלי מכור לשודד בנקים והרואין שנמלט מכלא Pentridge בורח להודו. הרומן לשבח על ידי רב על גילום הדמות מלאת חיים שלה חיים סוערים במומבאי.

הרומן מושפע דיווחים מאירועים אמיתיים בחייו של המחבר, אם כי טענות מרכזיות שנעשו על ידי רוברטס הן במחלוקת על ידי אחרים מעורבים בסיפור.

תוכן [hide] תקציר העלילה 1 1.1 אלמנטים מבוססים למעשה העמדה '1.1.1 רוברטס, המבוסס על ראיונותיו 1.1.2 עמדתו של Khare המשפחה, המבוסס על אתר האינטרנט שלהם 2 תווים היסטורית 3 פרסום 4 סרטי המשך וprequels 5 עיבוד קולנועי 6 הערות 7 קישורים חיצוניים תקציר עלילה [עריכה] בשינה 1978, רוברטס היה נידון למאסר 19 שנים באוסטרליה, לאחר שהורשע בסדרה של מעשי שוד מזוינים של בניין חברת סניפים, איגודי אשראי, וחנויות. בחודש יולי 1980, הוא נמלט מויקטוריה Pentridge הכלא לאור יום, ובכך הופך לאחד של אוסטרליה המבוקשת ביותר הגברים לעשר השנים הבאות.

גיבור לינדזי (לפי הספר, השם המזויף "רוברטס) מגיע במומבאי נשא דרכון מזויף בשמו של לינדזי פורד. מומבאי הייתה אמורה להיות רק תחנה במסע שהיה אמור לקחת אותו מניו זילנד לגרמניה, אבל הוא מחליט להישאר בעיר. לינדזי בקרוב פוגש אדם מקומי בשם Prabaker שהוא שוכר כמדריך. Prabaker הופך מהרה חבר ושמותיו לין (Linbaba). שני גברים לבקר בכפר של Prabaker ילידים, סנדרלנד, שבו אמו של Prabaker החליטה לתת לין שם Maharashtrian חדש, כמו שלה. משום שהיא שפטה את הטבע שלו להיות התברכה באושר השלו, היא החליטה לקרוא לו Shantaram, כלומר איש שלומו של אלוהים. בדרכם חזרה למומבאי, לין וPrabaker נשדדים. עם כל רכושו נעלם, לין נאלץ לחיות בשכונות העוני, שמגינה עליו מפני הרשויות. לאחר ירי מאסיבי ביום הגעתו לשכונת העוני, הוא מקים מרפאת לבריאות חופשית כדרך לתרום לקהילה. הוא לומד על התרבות ומנהגים המקומיים בסביבה הצפופה הזה, מקבל להכיר ולאהוב אנשים שהוא פוגש, ואפילו הופך להיות רהוט במרטהי, השפה המקומית. הוא גם עדים והתפרצויות קרבות של כולרה וסופות אש, הופך להיות מעורבים במסחר עם המצורעים, וחוויות איך סכסוכים אתניים ומשפחתיים נפתרים בקהילה צפופה ומגוונת זו.

הרומן מתאר מספר הזרים ממקורות שונים, כמו גם אינדיאנים מקומיים, המדגיש את המגוון העשיר של חיים במומבאי. לין מתאהב בקרלה, אישה שוויצרית אמריקנית, מתיידד עם אמנים מקומיים ושחקנים, נחיתתו תפקידים כתוספת בכמה וליווד סרטים, והוא גויס על ידי מומבאי העולם התחתון לפעילות פלילית שונות, ובכלל זה סחר בסמים ובנשק. לין נוחת סופו של דבר במומבאי ארתור כביש הכלא. יש, יחד עם מאות אסירים אחרים, הוא מחזיק מעמד התעללות פיזית ונפשית אכזרית מהשומרים, ואילו קיים בתנאים מאוד עלובים. עם זאת, הודות להגנה של אפגניסטן המאפיה דון "עבד אל קאדר החאן", לין הוא שוחרר סופו של דבר, ומתחיל לעבוד בשוק שחור חליפין של מטבע וזיוף דרכון. לאחר שנסע ככל אפריקה בנסיעות שהוזמנו על ידי המאפיה, לין מאוחר יותר הולך לאפגניסטן להברחת אמצעי לחימה ללוחמי ג'יהאד לוחמי חופש. כאשר מורו והחאן הוא נהרג, לין מבין שהוא הפך להיות כל מה שהוא גדל לתעב ונופל לתוך דיכאון אחרי שהוא חוזר להודו. הוא מחליט שהוא חייב להילחם על מה שהוא מאמין נכון, ולבנות חיים ישרים. הסיפור מסתיים עימו מתכנן ללכת לסרי לנקה, שמניחה את הנחת היסוד להמשך לספר הזה.

אלמנטים מבוססי למעשה [עריכה] חלקיו של הרומן, המבוסס על הביוגרפיה הידועה של רוברטס, Shantaram קורא תביעות כדיווחים עובדתיות, רבות זאת משמעותיות על ידי רוברטס הן בלתי אפשריות לאמת ושנויות במחלוקת על ידי משפחתו של אחד מהדמויות הודיות העיקריות בספר. . [1] כמה חלקים של הסיפור, כגון העבר הפלילי "רוברטס ולהימלט מהכלא באוסטרליה, הם עניין של שיא הציבור, [2] בעוד שאחרים נשארים יותר קשים (או בלתי אפשרי) כדי לוודא.

יש מידה רבה של דיון לגבי מקום הגבולות לשקר בין העובדה לבדיה בספר. רוברטס הצהיר הדמויות בסיפור במידה רבה הם המציאו, ושהוא התמזג אלמנטים שונים שנלקחו מאירועים אמיתיים ואנשים לתוך אירועים כאלה ותווים כמו Prabaker 'של החיוך הגדול ". [3] פרבהאקר Kisan Khare היה בודד בחיים אמיתיים , וכך גם בני משפחת Khare מהספר (Kisan, Rukhma, כישור ופרוואטי Khare) שמותיהם מופיעים בתעודות זהות פרסמה ממשלה. [4] המשפחה מתגוררת בשכונת עוני הצי נגר בי הדמות הראשית Shantaram גם חיה. משפחת Khare חולקת רבות מטענותיו של רוברטס, למרות שהם מכירים בקשר הדוק עם גרגורי רוברטס ב1980s. פרבהאקר מת בתאונה ב1988 בנסיבות האירוע בספר התאמה. [5] בשנת 2006 במרץ, מראה מומבאי, דיווח שהם אולי גילו את ההשראה לחיוך הגדול של האופי Prabaker כשייך לנהג מונית שעדיין חי Kishore נקרא, שלקח רוברטס לכפר הולדתו. [6] Kishore Khare, אחיו של פרבהאקר התראיין. [7]


עמדתו של רוברטס, המבוסס על ראיונותיו [עריכה] "עם כל כבוד, Shantaram הוא לא אוטוביוגרפיה, זה רומן. אם הספר נקרא כמו אוטוביוגרפיה, אני לוקח את זה כמחמאה גבוהה מאוד, כי אני בנוי הנרטיב שנוצר כדי לקרוא כמו בדיוני אבל מרגיש כמו עובדה. רציתי הרומן יש כונן הפיכת הדפים של יצירה בדיונית אלא שנודיע על ידי זרם חזק כזה של חוויה אמיתית שהייתה לו התחושה האותנטית של עובדה. "[8]

כמו ברומן Shantaram, החוויות בצל ההר נגזרים מהחוויות אמיתיות שלי, והדמויות, דיאלוג, ומבנה נרטיבי כולם יצרו. [9]

רוברטס הצהיר שוב ושוב זה, כמו באתר האינטרנט הרשמי של הספר:

"כל הדמויות ברומן, Shantaram, הם יצרו. אף אחד מהדמויות נושאים אפילו דמיון רחוק לכל אדם אמיתי שהכרתי אי פעם. הליך מהנושא של גלות, את כל הדמויות המייצגים את אחד או היבט נוסף של ניסיון הגלות אף אחד מהדמויות -. למעט ג'וני סיגר, מי שנולד לאב נעלם (גולה) ממקום כלשהו מחוץ לעיר -. נולד בבומביי "[10]

עמדתו של Khare המשפחה, המבוסס על אתר האינטרנט שלהם [עריכה] Kishore Khare, אחיו הצעיר של פרבהאקר, אחת הדמויות הודיות העיקריות בספר קובע כי חלקים חשובים של "עובדות אישיות" של רוברט הם פשוט לא נכון: [11]

"חלקים מסוימים של הסיפור שלו הם עובדות מוחלטות וקריינות של אירועים בחיים אמיתיים. אבל יש אחרים שאינם בדיוני. גרגורי חיו בשכונות עוני חיי פשע והתמכרות לסמים. המשפחה שלי טיפלה בו והצילה אותו מההתמכרות שלו . מעולם לא הייתה במרפאת כי הוא רץ בשכונת העוני או טיפל במישהו או למשהו. הוא לא קנה את פרבהאקר מונית כפי שטוען הספר. למרבה הצער, קרלה הייתה גם מכור לסמים שמתו סופו של דבר ברחוב במגיפת האיידס המסיבית של 1980s.

הנרטיב באקדח פועל לאפגניסטן המוג'אהדין נגד סובייטים גם לא יכול להיות נכון. גרגורי היו במומבאי עד לתחילת 1990, עדיין עמוקים בהתמכרות. המלחמה הסובייטית באפגניסטן הסתיימה ב1989. "

מערכת היחסים הנוכחיות בין רוברטס ומשפחת Khare נראית מתוחים: [12]

"גרגורי, בינתיים עדיין מתגוררים במומבאי, לרומם את עצמו למגורים לטווח ארוך של בית מלון יוקרתי מדי פעם הוא מופיע בשכונת העוני שלנו עם סלבריטאים -. אופרה, מדונה, ג'וני דפ בזמן שלו" שומרי שכונת העוני "לשמור על שכונת העוני תושבים ממחאת נוכחותו ושקריו. "

דמויות [עריכה] לפרטים נוספים בנושא זה, ראה רשימה של דמויות בShantaram. היסטורית פרסום [עריכה] במקור, Shantaram פורסם על ידי פרסומי סופר ככריכה קשה ובהמשך ככריכה רכה. בעקבות ההחלטה בתיווך ב2004 של מחלוקת שהתעוררה ב2003 בין הסופר ומחברו של הספר, גרגורי דיוויד רוברטס, זכויות לכל צורה של הפרסום המקומי של Shantaram חזרו למחבר אחרי הסופר מכר המניות הנותרות שלה hardbacks. [13] פאן Macmillian אז השתלט על פרסום לפי תווית פיקאדור. [14]

סרטי המשך וprequels [עריכה] גרגורי רוברטס אמר כי Shantaram הוא הספר השני ברביעייה מתוכננת; עם זאת, זה הרומן היחיד זמין כרגע. המשך הזכאי צל ההר המתוכנן לפרסום ביום 31 במאי 2012 על ידי Little Brown לפי גבולות אוסטרליה מאוחר יותר דחפה בחזרה. [15] ספר זה הקרוב צפוי להיות מלווה בפריקוול, וסרט המשך שני. [16] עם זאת תאריכי שחרור נדחקו לאחור כמה פעמים.

עיבוד קולנועי [עריכה] כאשר רומן Shantaram פורסם ב -2003, כמה מפלגות, כולל שחקן ראסל קרואו, הביעו עניין בעיבוד קולנועי. למרות שקרואו היה מחובר באופן זמני להצעה, האחים וורנר הלכו קדימה עם הצעת $ 2,000,000 בעיקר בשל השחקן ג'וני דפ ביטוי של אהבה לספר למנהל האולפן בראד גריי. עם הזכויות ניצחו, דפ היה מחובר ללככב בסרט, שהיה אמור להיות מבוססים על תסריט שנכתב על ידי המחבר של הספר גרגורי דיוויד רוברטס. [17] רוברטס שיבח את בחירת הליהוק, והמחבר אמר של התסריט המיועד שלו, " התסריט שאני כותב יהיה מורכב ויהיה לה התחושה של שכבות וטקסטורות. מבחינת נושאית, זה משקף את כל מה שהוא בלב לבו של הספר, וזה ניסיון הגלות, וכוחה של אהבה לשנות ושינוי לבו של אדם. אבל הספר הוא ספר והסרט הוא צורות אמנות שונות, כך הסרט יהיה חיים עצמאיים הם סרט. "[18] בחודש אוקטובר 2005, אחים וורנר שכרו תסריטאי אריק רות לשכתב הטיוטה הראשונית שנוצרה על ידי רוברטס. [19] בנובמבר הבא, הבמאי פיטר וויר נשכר על ידי סטודיו להגה Shantaram ולפתח את התסריט עם רוט. סטודיו שתוכנן במקור ללוח זמנים של ייצור לסוף 2006. [20]

על ידי יוני 2006 ייר יצא מהפרויקט עם דובר אולפן ציטט פרשנויות שונות בין הבמאי והאולפן והמפיקים. [21] בחודש ינואר 2007, מנהל מירה נאיר הוחלף וויר ליד ההגה. ייצור האולפן צפוי היה להתחיל בסתיו 2007 לשחרור 2008. [22] רוט החל לשכתב את התסריט כדי להוזיל עלויות פרויקט, ושחקן אמיטאב באצ'אן הצטרף לככב דפ ההפך. בנובמבר 2007, תחילת ייצור פבואר הצפויה בוטלה על ידי האחים וורנר, שצטטו את שביתת 2007-2,008 אגודת סופרים של אמריקה ההפרעה של עם נכונותו של התסריט, עונת המונסון הממשמשת ובאה בהודו, וקשיי לוח הזמנים של דפ בצילומים בין הודו ו ניו מקסיקו בארצות הברית. [23] האולפן צפוי שייצור סוף הסוף מתחיל בספטמבר 2008, [24] אלא על ידי נובמבר 2009, עם הייצור לא מתחיל, העצמאיות דיווחו הפרויקט בוטל. [25]

במאי 2013, מירור מומבאי דיווח כי האחים וורנר יש משא ומתן כדי לשמר את זכויות הסרט עד 2015, תדלוק ספקולציות שעיבוד קולנועי של Shantaram הוא עדיין ביצירות. [26]

בשנת 2013 באוקטובר, הוכרז כי ג'ואל אדגרטון יהיה בכיכובו בתפקיד הראשי, עם אריק רוט בכותב ההסתגלות, וג'וני דפ מעורב כעת כמפיק. האחים וורנר נמצאים במגעים מוקדמים עם גארת דיוויס, מנהל משותף של מועמד לפרס האמי לראש האגם, לעשות סרט באורך המלא שלו מכוון את הופעת הבכורה בסרט.


אין מקום לערך אשר נכתב בתרגום מכונה. הינך מוזמן ללמוד את הנושא ולכתוב את הערך בעצמך מן היסוד. בהצלחה! Ldorfmanשיחה 00:18, 5 בנובמבר 2014 (IST)
אם מישהו עוד חושב שיש מקום לתרגום מכונה, לא רק בוויקיפדיה אלא בכל מקום שהוא, תבוא דוגמה זו ותוכיח. שומר נפשו ירחק!שלומית קדם - שיחה 23:14, 28 בנובמבר 2014 (IST)

הכח רמת גן[עריכת קוד מקור]

ליפא שדה הייה אחד השחקנים החשובים כמו כן יוסי אמינוף

תודה. יש לך מקור? Nachum - שיחה 14:07, 13 בספטמבר 2014 (IDT)

גולן טלקום, ניסוח[עריכת קוד מקור]

שלום על גולן טלקום כתוב "אותן אנטנות שמשמשות את רשת פרטנר ישמשו במקביל את רשת גולן טלקום"

למיטב הבנתי מדובר בתשתית העמודים ולא בציוד האנטנות .

זה שונה ומבחינה טכנית ויותר הגיוני.

לא כך מבינים את זה.

אנא בידקו.

למיטב הבנתי התשתית כולה משמשת את חברות הסלולר השונות. אנא הבא מקור לכך שציוד אנטנות של חברה אחת מורכב על עמודים של חברה אחרת. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 15:28, 1 בנובמבר 2014 (IST)

לא מצליח להרשם[עריכת קוד מקור]

יש לי בעיה עם הכיתוב לאישור

בבקשה פרט יותר. Nachum - שיחה 11:36, 13 באוקטובר 2014 (IDT)

לערך "הקיבוץ המאוחד"[עריכת קוד מקור]

עצתי לעורכים ולכותבים הנכבדים: אני בן התקופה המאוחרת של הפילוגים (70+) ובן ההתישבות העובדת והנושא לא זר לי. ובכל זאת הצלחתם לבלבל אותי ולא הבנתי עד תום את השתלשלות הענינים. עצתי: עירכו דיאגרמה פשוטה של מי נפרד ממי ומי התאחד ממי ומתי. אולי כך יקל על הקורא המתעניין.

תודה על ההערה, נשמח מאד אם תעשה זאת בעצמך. רוב הכותבים כאן עדיין לא ולדו כאשר התחוללו הפילוגים. • איקס איקס - שיחה 16:17, 19 באוקטובר 2014 (IDT)

אוגדה 440 - תג יחידה[עריכת קוד מקור]

שרתתי באוגדה 440 בין השנים 1982-1985

יישש בידי צילום של תג האוגדה ברשימת/ערך 'מפקדי אוגדה 440' נשמט שמו של תאל עוזי לנצנר -לב צור הואא פיקד על האוגדה אחרי תאל נפשיי ותאל רבין היה מחליפו

בכבוד רב סגן (מיל) אדם פדר

קישור לתמונת תג היחידה בפייסבווק שלי: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=800179076692326&set=a.104491646261076.3177.100001007247864&type=1&theater

תודה. הערך דורש הרחבה. אולי תסכים להוסיף לו? Nachum - שיחה 09:47, 20 באוקטובר 2014 (IDT)

נדמה לי שאני כבר רשום אך לא זוכר את פרטיי, אני נכנס ועורך מדי פעם את הערך שלי לפי התקדמויות חדשות. דורון שפר (אמן)[עריכת קוד מקור]

נדמה לי שאני כבר רשום אך לא זוכר את פרטיי, אני נכנס ועורך מדי פעם את הערך שלי לפי התקדמויות חדשות. דורון שפר (אמן). אני זוכר שמשהו השתנה בעבר ואז הבנתי שאני יכול לערוך דרך עריכת קוד מקור וכך המשכתי. תודה!

אולי אתה משתמש:דורוניקי? בכל מקרה אתה מוזמן להירשם מחדש אם שכחת את הפרטים. ההרשמה די פשוטה. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 15:23, 1 בנובמבר 2014 (IST)

"משוב על הערך" שבתחתית כל דף, יכול קצת להטעות[עריכת קוד מקור]

אני הבנתי שזה משוב המהווה "הודעה פרטית" שהולך לאחראי על הערך, ולא אמור להירשם בדף השיחה. לאחר מכן ראיתי שזה כן נשמר בדף השיחה. וכיוון שיש יתרון לשתי האפשרויות, מה שנשלח כהודעה פרטית לאחראי על הערך, ומה שרוצים שיישמר בדף השיחה, לענ"ד יש אפשר את שניהם ועם כוונה ברורה. בכבוד רב, אורח ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אין "אחראי על הערך". גילגמש שיחה 11:52, 3 בנובמבר 2014 (IST)
ניתן לפנות ליוצר ערך בדף שיחתו. כדי לגלות מי יצר את הערך לחץ על גרסאות קודמות, אם יש יותר מעמוד אחד לחץ על "הישנות ביותר". ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 16:17, 3 בנובמבר 2014 (IST)
יוצר הערך הוא פעמים רבות לא כותב התוכן העיקרי. הכי טוב להשאיר הודעה בדף שיחת הערך ומי שעוקב אחריו ישיב. יתכן שאדם שכלל לא כתב את הערך, אך מבין בתחום ידע לענות על התהיות. גילגמש שיחה 16:29, 3 בנובמבר 2014 (IST)
השאלה נוגעת בדבר מה לעשות כאשר רוצים להשאיר הערה, שאין טעם שהיא תישאר לעד בדפי ההיסטוריה... כגון: "יש טעות כתיב בשורה פלונית, נא לתקן!", או "נא לנקד מילה פלונית" וכדו'... ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
במצבים כאלה, מדוע להעיר הערה מעין זו במשוב? עדיף לבצע את התיקון בעצמך ולא להמתין לאחד העורכים, שלהודות על האמת, גם כך די עסוקים. אם זה טרם נודע לך, יש ביכולתך לבצע, לפחות חלק מהשינויים, גם בעצמך. נשמח אם תצטרף אלינו לכתיבת האנציקלופדיה והכנסת שיפורים בה. Ldorfmanשיחה 00:13, 5 בנובמבר 2014 (IST)
תשובה: יש ערכים שאינם ניתנים לעריכה. ויש פעמים שהמשתמש לא יודע לתקן. גם ישנם פעמים שהמשתמש בספק אם התיקון הוא נכון. בקיצור, לא חסר משובים שאין מקומם בדף השיחה... ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
בשביל זה יש בראש כל ערך את הקישור "דיווח על טעות" (משמאל למעלה). דיווחים כאלה נרשמים גם בדף השיחה וגם בדף מיוחד שבו מתנהל מעקב אחר הטיפול בהם. ‏nevuer‏ • שיחה 11:59, 6 בנובמבר 2014 (IST)
טוב, אז אפשר לפחות לציין שזה נשמר בדפי השיחה? "משוב על הערך (נשמר בדפי השיחה)"
יש משהו בדבריך. פניתי למפעילים בבקשה להוסיף הערה ברוח זו. ‏nevuer‏ • שיחה 23:34, 10 בנובמבר 2014 (IST)
בוצע בוצעnevuer‏ • שיחה 22:55, 12 בנובמבר 2014 (IST)
האם אתה חושבים שיש לשקול, יצירת כפתור "פנייה ליוצר הערך"? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
לא, כי זה חסר משמעות. זה שבן הטבע יצר את הערך חתול בשנת 2003 וכתב בו 14 מילים לא הופך אותו לאחראי על הערך (שהיום כבר מעל 47KB). שמוליק - שיחה 01:05, 11 בנובמבר 2014 (IST)
אני חושב שזו בעיה שאין "אחראי על הערך". כלומר: אין בקרה. זה גם פתח לשיווק עסקים פרטיים באמצעות ויקיפדיה, וגם אין מי שמחליט כמו שצריך על תיקוני טקסט, למשל כאשר יש צורך מכל מיני סיבות להשמיט/לתקן טקסטים שאחרים כתבו. 2 הבעיות הללו ראיתי שכבר קיימות בויקיפדיה. לא בא להתלונן, השאלה היא אם ניתן למצוא פיתרון...
לא. לדעתנו העדר האחראי הוא לא בעיה אלא יתרון. לכן, הסוגיה שהצגת לא דורשת טיפול כלשהו. המצב ישאר כמו שהוא - לא יהיו אחראים מסוג זה. אם יש בעיה בערך ספציפי, ניתן להשאיר הערה בדף שיחה או לתקן אותו בעצמך. גילגמש שיחה 22:52, 11 בדצמבר 2014 (IST)
המחיקה שהיתה כאן לכמה דקות הייתה מכוונת... (-: היא באה להמחיש למר גילגמש את החיסרון בלהשאיר את המצב כמו שהוא. שכן, מדוע ולמה החליט "המנטר", להחזיר את מה שנראה לעניות דעתי להשמיט... ככה בכל ערך, לא ניתן להשמיט שטויות שכתבו אנשים, או שכתבו יתר על המידה וניתן לקצר ולצמצם.
דבר כזה נקרא אצלנו השחתה וגורר חסימה. אני מבטיח לך שזה מה שיקרה לך אם תמשיך בקו זה. ראה כי הוזהרת. גילגמש שיחה 01:49, 12 בדצמבר 2014 (IST)
אתה לוקח את הדיון ממש ממש למקום הלא נכון. אנא, אחר שישקוט רוחך (בתקווה...), נסה לענות על השאלה: למה אתה החלטת וקבעת שזו "השחתה" ולא "השמטה" (כלומר: "השמטת עורך", בהנחה שכל המבקרים הם אכן באמת עורכי ויקיפדיה). לכן אני טוען שצריך מישהו שינהל ויהיה "אחראי על הערך".
כי זאת פעולה פסולה ואנחנו בהחלט מקפידים על זה. יש צוות גדול מאוד שאמון על שמירת הטקסטים בוויקיפדיה וכל נסיון להשחית את הטקסט (להוסיף פרטי מידע שגויים, להשמיט חלקים ראויים, לפגוע בתמונות או כל דבר אחר) יביא לחסימת המשחית והערך ישוחזר בהקדם האפשרי. מה שעשית הוא עבירה חמורה על הנהלים ואם זה היה חוזר על עצמו בוודאי שהיית נחסם. כל מי שינסה להשחית מרחב הערכים או דפים אחרים בוויקיפדיה יחסם מעריכה באתר. גילגמש שיחה 07:24, 13 בדצמבר 2014 (IST)
אוף. אנחנו לא טיפשים. שמרתי אצלי את הטקסט שלך קודם שמחקתי. נראה לי שאנחנו לא מדברים על אותה סקאלה. התייאשתי... להתראות... תצליח/ו.
חבל להתעצבן. דבר ראשון, כל הכבוד שאתה מנסה לתת עצות טובות. אני חושב שאתה צודק והיה יכול לעשות טוב אם לכל ערך היה אחראי שישגיח עליו. לדעתי היה כאן חוסר הבנה שנובע מחוסר בתקשורת אז אני אנסה להשלים לכם את הפערים. פותח השרשור- בויקיפדיה מנסים לדבוק בעקרון שאומר שזו "אנציקלופדיה של כולם" מה שאומר שמנסים שכמעט לא יהיה הבדל בין משתמשים שונים ולכן אין "בעלות" על ערכים. חוץ מזה שלדעתי אין מספיק כח אדם כדי שיהיה אפשר שבהגדרה יהיה אחראי לכל ערך. למעשה יש בויקיפדיה מנגנון של בקרה על ערכים שנקרא "מעקב" ובעזרתו כל משתמש יכול לבחור לעצמו ערכים שהוא מקבל עבורם התראות אם הם עברו שינוי או שכתבו עבורם משוב. יש גם מנגנון נוסף לבדיקת השינויים האחרונים שנעשו. בקשר לדרך שניסית להוכיח את טענתך - אחת הדרכים העיקריות(והבודדות) להתמודד עם השחתות של ערכים היא חסימת משתמשים ולכן לוקחים את זה מאוד בחומרה כאשר מישהו מבצע עריכה שהיא ע"מ להרוס. יש בויקיפדיה גם מנגנונים (הצבעות, מנטרים, קהילה) כדי להתמודד עם מקרים שדורשים החלטה אם זה "השחתה" ולא "השמטה" כדבריך. גילגמש - עושה רושם שהוא משתמש חדש ולא מכיר את חוקי ההשחתות והוא עשה את זה מתוך מטרה טובה וכדי להראות את הבעייתיות. אפשר פשוט להסביר את הבעיה בעדינות ולהמשיך הלאה בדיון עצמו. Badidipedia - שיחה 01:47, 15 בינואר 2015 (IST)
תודה. זכית לעשות דבר מהדברים שאדם אוכל מפירותיהן בעולם הזה, והקרן קיימת לו לעולם הבא. (משנה פאה א, א)

תודה מדורון שפר (אמן)[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף השיחה של הערך "דורון שפר (אמן)". Ldorfmanשיחה 10:08, 7 בנובמבר 2014 (IST)

דורון, דיון בתוכנו של ערך נערך בדף השיחה של הערך האנצקילופדי - לא פה. אתה מוזמן להכנס לדף "שיחה:דורון שפר (אמן)", לקרוא את הכתוב שם ובעת הצורך, להוסיף תגובה שלך שם. Ldorfmanשיחה 14:44, 12 בנובמבר 2014 (IST)

הפרסומות חוסמים חלקים מהדפים, אם אפשר להזיזם למיקום שלא יסתיר. תודה רבה

איזה פרסומות? גילגמש שיחה 06:14, 17 בנובמבר 2014 (IST)

לוסי, הסבר[עריכת קוד מקור]

היי, רציתי לדעת למה לא כתוב על הסרט לוסי בכיכובה של סקרלט ג'והנסון שום דבר אם ניתן להוסיף את הערך לויקיפדיה זה יהיה טוב

ניתן להוסיף. התחל בכתיבת הערך בעצמך. Nachum - שיחה 14:27, 20 בנובמבר 2014 (IST)

ערכים שמורים ב-android[עריכת קוד מקור]

שלום רב. שמרתי מספר ערכים מויקיפדיה דרך האפלקצייה ב-android שלי ואיני יודע איך לקרוא אותם במחשב האם זה אפשרי או שזה רק למכשירים ניידים?

אשמח אם מישהו יחזיר לי תשובה לשאלתי ברגע שיסיים לקרוא!

תודה.--Aasrsa15 12:31, 30 בנובמבר 2014 (IST)

אפליקציית ויקיפדיה לסלולארי מציגה בדיוק את אותם הערכים אליהם תוכל להגיע גם דרך המחשב. לפיכך, משידועים לך שמות הערכים, תוכל לצפות בהם גם ממחשבך. אני מקווה שזה עונה על שאלתך, שכן אני מודה שהיא לא מובנת ממש. Ldorfmanשיחה 02:04, 3 בדצמבר 2014 (IST)

שלום,

שמי איה ואני העוזרת האישית של צביקה פיק, ברצוני שמישהו מהאתר שלכם יחזור אליי טלפונית מכיוון שהביוגרפיה של צביקה פיק אינה נכונה בהמון פרטים אשר מפורסמים בערך על שמו הטלפון שלנו 03-5409772

בתודה מראש.

תודה. את מוזמנת לתת כמה דוגמאות בדף השיחה של הערך. Nachum - שיחה 10:04, 1 בדצמבר 2014 (IST)

בתולות, הרחבה, עריכה, עדכון[עריכת קוד מקור]

הסדרה שודרה לראשונה ביום חמישי ב - 30 בנובמבר ולא כפי שציינתם בדף

עריכה ללא שם משתמש[עריכת קוד מקור]

שלום,

בטעות לחצתי על עריכה כאשר אין לי חשבון בויקיפדיה והמערכת נתנה לי לערוך ערך. אם תסתכלו בערך "מתן וילנאי" תראו שהוספתי '--' בתחילת הערך. האם לאפשר עריכה לאורחים זו תקלה?

תודה אבישי

לא, זו לא תקלה. זו המטרה, שכל אחד יוכל לערוך ולתרום לכלל. כמובן שעריכות מיותרות מוסרות, כך שאת יכול לראות שעריכתך הנסיונית איננה. בריאן - שיחה 11:04, 3 בדצמבר 2014 (IST)

לוסי , עדכון, תגובה, הרחבה[עריכת קוד מקור]

הנה מה שהצלחתי לתרגם עד עכשיו לוסי לוסי, אמריקאית המתגוררת בטייוואן, מסתבכת עם ארגון פשע אלים ונאלצת להבריח סם סינתטי מסוג חדש בתוך בטנה. כשהסמים דולפים לכל גופה הם משנים את יכולותיה המנטליות והיא הופכת ללוחמת יכולת כל וחסרת רחמים. כוחותיה החדשים הם מעבר לכל היגיון האנושי, ובאמצעותם לוסי מתקדמת בצעדי ענק למימוש 100% מיכולות מוחה. היא חוברת לדוקטור סמואל נורמן, מומחה בתחום חקר המוח והיחיד שיכול לעזור לה להבין לאן פניה מועדות. מותחן פעולה בכיכובם של סקרלט ג'והנסון ומורגן פרימן. בימוי: לוק בסון (צרפת, 2014) ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום לך,
הערך "לוסי (סרט)" טרם נוצר. אתה מוזמן ליצור אותו. עזרה ראשונית תוכל למצוא ב"ויקיפדיה:צעד אחר צעד". בהצלחה! Ldorfmanשיחה 14:05, 7 בדצמבר 2014 (IST)

מופיע בערך כ"ג בכסלו ששאריק איינשטיין נפטר בתאריך זה בשנת תשע"ד

מצד שני יש את אותו המאורע גם בערך שעוסק בכ"ד בכסלו. נראה קצת סותר לא ? 31.44.133.164 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

בעיה כזו קורה בדרך כלל בגלל שינוי התחלפות היום בין העברי ללועזי דהיינו שזה בשקיעה וזה בחצות, ומי שנפטר או נולד ב-6-7 שעות אלו קורה בעיה זו. ציון הלוישיחה • י"ז בכסלו ה'תשע"ה 22:44, 9 בדצמבר 2014 (IST)

הבדלים בין מאמרים למאמרים אקדמיים[עריכת קוד מקור]

שלום רב, ערכים הקשורים לאישים באקדמיה מכילים קישורים למאמרים שכתבו. אמנם, מצוין "מאמרים" (ישנם בעברית וישנם באנגלית) אך לא קיימת הבחנה בין מאמר אקדמי למאמר שנכתב בעתון/מגזין אחר. ההבחנה חשובה, כיוון שרבים נוטים להתבלבל בין התוקף האקדמי הניתן למאמר אקדמי ורעיונותיו, והרושם שנוצר בכתיבת מאמר רגיל ("כתבה"). העובדה שפרופ' רשם מאמר בעיתון לא מעניקה תוקף אקדמי, שכן זוהי דעתו/ה של הכותב בלבד.

אם כן, יש, לדעתי לציין "מאמרים אקדמיים" וכן "מאמרים"/רשימות/פרסם/ה גם ב...

לדוגמא: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A2%D7%A0%D7%AA_%D7%9E%D7%98%D7%A8 (ענת מטר) ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

התוקף האקדמי לא אומר כלום. -- הודעה זו הושארה על ידי אלמוני אחר
זה מופיע תחת כותרת מפורשת שמסבירה שאלה הם המאמרים שהיא כתבה. מכאן שהם מייצגים רק את הדעה שלה. אני לא רואה צורך בתיקון המצב הקיים. גילגמש שיחה 07:25, 13 בדצמבר 2014 (IST)

כיתוב בתמונת היום 15.12.14 - תנין ים ודג[עריכת קוד מקור]

צ"ל "בעל חיים" ולא "בעל חי". ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

תוקן, תודה. בריאן - שיחה 14:06, 15 בדצמבר 2014 (IST)

ערך "האגדה של קורה" במלחמת עריכה[עריכת קוד מקור]

היי.

אני ידוע כאדם שמאד חובב את סדרות האנימצייה "כשף האוויר האחרון ו"האגדה של קורה". לסדרות האלו יש ערך כאן בויקיפדייה, ואני אחד מהעורכים הבולטים של ערכים אלה. הוספתי המון מידע, הסברים, פירטתי, ציטטתי, הכנתי סיכומים מתומצתים לערכים שהיו ארוכים ומייגעים, וכד'...

מזה שבוע-שבועיים יש משתמש מסויים שמשמיט והורס עריכות רבות של משתמשים. הערך "האגדה של קורה" היה עמוס במידע, ואותו המשתמש החליט על פי דעת עצמו להופיע כך סתם, ולערוך לאנשים מסויימים את מה שהם כותבים. הוא החל להוריד מידע, להוסיף דברים לא הגיוניים, מחק מספר מקורות מידע, ועשה עוד המון נזק.

--- אשמח אם המנהלים של ויקיפדייה ישראל יכנסו לגרסאות הקודמות של "האגדה של קורה" ויוכלו לראות את ההבדלים בין הערך הקיים והנוכחי לבין ערכים קודמים, שכמובן הושמטו/נפגמו/נמחקו בידיי משתמש מסויים.

שם המשתמש הפוגע: Tomtom

לטיפולכם!

אין מנהלים לויקיפדיה בעברית. על כל שינוי שאתה מעוניין לעשות פתח דיון בדף השיחה של הערך. בריאן - שיחה 15:50, 15 בדצמבר 2014 (IST)

פלסטינים,[עריכת קוד מקור]

שלום לעורכי ויקיפדיה. מקריאתי את הערכים שמופיעים בהקשר למושג פלסטינים הנגזר מהמושג פלשתיין כך כונה האזור על ידי הבריטים והאירופאים, יוצא מכך, שיש סתירות בהגדרות. הטענה שאין אומה פלסטינית ואין עם פלסטיני וזאת אפשר להבין מההסברים כאן בויקיפדיה, עומדת בסתירה כשאתם מאפשרים לכנות את ערביי ארץ ישראל כערבים-פלסטינים. בבואכם לטעון שהערבים אשר נולדו בשטח פלשטיין היא ארץ ישראל, הם ערבים-פלסטינים, אז בבקשה, קראו להם ערביי ארץ ישראל. וכעם הם ערביי האומה הערבית, כי יש כאן את כל ההוכחות שמוצאם ממדינות ערב, כמצרים, ערב הסעודית, סוריה ועוד... אתם היום ממשיכי דרכי הרומאים, אשר החליפו את שמה של הארץ לפני 2,000 שנה מיודיאה לפלסטין על מנת להשכיח את שם השטח מזיכרונם של היהודים שהוגלו, אתם נותנים יד להנצחת העוול הזה שנעשה לעם היהודי ולכן אתם משת"פים של הרומאים ושל אויבינו הערבים. לכן, הדבר הנכון הוא לעשות, להחליף את כל המושג פלסטיני במושג: ערבי תושב ארץ ישראל. אין יותר להשתמש במושג פלסטיני, או עם פלסטיני, כי הנזק המתמשך הנגרם כתוצאה מכך כשאנו משתמשים בעצמינו במושגים הללו כדי לתאר משהו, ערביי ארץ ישראל ותומכיהם משתמשים במושגים הללו כדי לבטל את זכותנו על ארץ ישראל ולסלק אותנו מכאן. כל עוד אנו משתמשים בהגדרות הלא נכונות והלא צודקות אנו נותנים לגיטימציה לערביי ארץ ישראל לטעון שהם עם והם אדוני הארץ ולנו היהודים אין זכות עליה, כי היא לא נקראת ארץ ישראל ותושביה או אזרחיה לא נקראים ערביי ארץ ישראל או יהודי ארץ ישראל וכו'...

הוויקיפדיה היא אנציקלופדיה ולא מנשר אודות זכות היהודים על ארץ ישראל. שנילי - שיחה 16:18, 17 בדצמבר 2014 (IST)
תשובתך זו גם כן תורמת לעוול היסטורי... התיעוד ההיסטורי צריך להיות ברור ונכון גם באנציקלופדיה.
זכותו של עם להגדיר את עצמו. אם ערביי ארץ ישראל מכנים עצמם "פלסטינים", ניתן לקרוא להם כך. כך גם זכותו של העם היהודי להגדיר את עצמו ולהתעלם מעמדתם העקבית של הערבים שהיהודים אינם עם, אלא עדה דתית. Liad Malone - שיחה 02:28, 21 בדצמבר 2014 (IST)

הצעה לפיתוח שירות וויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

למרות שעיניי אינן בוגדות בי, אני חושב ורוצה להציע אפשרות שהוויקפדיה תורחב ותכיל גם אפשרות (בהתנדבות, כמובן/ קהילה - או, אולי, לפי בקשה, עבור ערכים מסויימים...) לערכים "מדוברים", כלומר, ערכים מקוריינים לכבדי ראייה.

כמו הרבה רעיונות טובים גם על זה כבר חשבו. זה הרבה יותר קשה להקריא ערך שלם מלכתוב שורה פה פיסקה שם ולכן יש פחות היענות מצד הקהילה. אבל עדיין יש 11 בעברית ו1,100 באנגלית. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 15:09, 7 בינואר 2015 (IST)
ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/ויקיפדיה מדוברתחיים 7שיחה • ט"ז בטבת ה'תשע"ה • 15:14, 7 בינואר 2015 (IST)

ציון תאריך לכתיבת ערך[עריכת קוד מקור]

קיימים ערכים בתחומים רבים שבהם חשוב לדעת מתי נכתב או עודכן הערך .בערכים שמצויים בוויקיפדיה איני מוצא ציון את התאריך .

שלום, למעלה בראש הדף בצד שמאל, ישנה לשונית "גרסאות קודמות". לחיצה עליה תציג את היסטורית העריכות של הערך, כאשר בראש הרשימה מופיעה העריכה המאוחרת ביותר. Liad Malone - שיחה 16:59, 18 בדצמבר 2014 (IST)
יותר פשוט: בתחתית כל דף בוויקיפדיה מופיע תאריך השינוי האחרון שלו. שמזןשיחה • ל' בכסלו ה'תשע"ה • 09:10, 22 בדצמבר 2014 (IST)

עזרתם לי מאוד והעשרתם לי את הידע