ויקיפדיה:ספר אורחים/ארכיונים/ארכיון 8

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


האם ניתן לתרגם[עריכת קוד מקור]

האם ניתן לתרגם ערכים מויקיפדיה באנגלית ולהעתיק את התרגום מילה במילה כמעט לויקיפדיה בעברית? (ולא לעשות בזה שימוש חיצוני)

אני מעוניין לשפר את האנגלית שלי.. ויחד עם זאת להחזיר את תרומתי לויקיפדיה על כך , שעל כל נושא כמעט שאני רוצה לברר עליו פרטים, אני ניגש לפה ומתחיל לקרוא :)

ניתן בהחלט. נא לציין בתקציר העריכה או בדף השיחה שהערך תורגם מוויקיפדיה האנגלית, וגם לכלול בערך קישור בינוויקי לערך האנגלי (באופן הבא: [[en:Name of article]]). מגיסטר 08:20, 30 בינואר 2007 (IST)
מותר לתרגם, אבל רצוי מאד שתבין מה אתה באמת מתרגם. חוסר הבנה של הנושא שעליו אתה כותב יגרום לשגיאות תרגום מביכות ומטעות. --אמיר א. אהרוני 15:50, 30 בינואר 2007 (IST)
כדאי מאד להיעזר במקורות נוספים. ד.ט 16:54, 5 בפברואר 2007 (IST)

לפני כמה ימים אני! ראיתי בערך מומלץ שכתוב שהילדה הצעירה ביותר שילדה היא בת 5 אז זה לא יכול להיות כי עוד אין לה בכזה גיל את הדברים הקשורים להריון גיל הלידה הכי צעיר הוא 12 לפחות אנא אם אתם לא מאמינים לי תביאו לי את הערך ואת האתר שבו לקחתם את המידע הזה לטיפולכם

בברכה דניאל

התנאי המוקדם להריון הוא קבלת וסת. תהליך זה יכול לקרות בגיל מוקדם בעקבות מוטציה, אך זה נדיר מאוד. דניאלשיחה 08:39, 3 בפברואר 2007 (IST)
המדובר במקרה חריג ביותר שתועד בשעתו על ידי העלית של הרפואה הפרואנית וכן על ידי מומחים אחרים בעולם, כך שאף שהוא נשמע כאגדה אורבנית יש לו תימוכין בצורה של תיעוד אמין. תוכל להמשיך ולפשפש בקישורים החיצוניים שבערך לינה מדינה. ‏Harel‏ • שיחה 08:51, 3 בפברואר 2007 (IST)

למה אין לכם ערך על האלוף במיל. אליהו בן חור (כהן) ז"ל ?

כי לא כתבת אותו... טרול רפאים 14:56, 23 בפברואר 2007 (IST)

מגדל שירתון סיטי טוואר אינו 170 מ.בסביבות ה130[עריכת קוד מקור]

מגדל שירתון סיטי טוואר אינו 170 מ.בסביבות ה130

ייתכן שאתה צודק. ניקח זאת לתשומת לבנו. תודה. ‏Gridge ۩ שיחה 00:59, 4 בפברואר 2007 (IST).

שלכם ממש יפה ונחמד והוא עוזר בשיעורי בית.לפעמים יש כל מיני ערכים שכתובים כמו באוניברסיטה ויש ערכים שכתובים בשפה ממש של מפגרים למה? נ"ב:מה זה שינוי משני ומעקב אחרי דף זה?

                                    את מוכרת לי מפעם
שלום לך. (את דווקא לא מוכרת לי משום מקום...) את הערכים ה"גבוהים" אני מכיר, ותודה על המחמאות. בעניין הערתך הנוספת: את מוכנה בבקשה לתת לי דוגמה? איזה ערך כתוב "בשפה ממש של מפגרים"? ‏Gridge ۩ שיחה 20:47, 4 בפברואר 2007 (IST).

-הכוונה לכל מיני משפטים בערכים לדוגמה: סתם ערך אקראי שמצאתי:בית המסתורין של וינצ'סטר.את מוכרת לי מפעם

הוויקיפדיה העברית היא למעשה מיזם שנמצא בבנייה תמידית. הערך הספציפי הזה (בית המסתורין של וינצ'סטר) נכתב על ידי משתמשת חדשה שטרם רכשה ניסיון בכתיבת ערכים. בראשו מתנוססת תבנית ש"מזהירה" את הקוראים הפוטנציאליים. ניתן רק לקוות שיבוא אדם וישפץ את הערך (ואם לא, ניאלץ למחוק אותו - אה רגע... לא. הוא יישאר כך). יש לך עוד השגות? ‏Gridge ۩ שיחה 21:27, 4 בפברואר 2007 (IST).

-לא,אין לי יותר השגות רק שאלה אחת:מי מנהל את האתר? את מוכרת לי מפעם

לוויקיפדיה העברית ולאחיותיה (הוויקיפדיות הזרות ברחבי העולם) אין מנהלים. כולם יכולים לכתוב ולערוך, תוך שהם מקפידים על מספר כללים פשוטים. אמנם יש מספר ויקיפדים שמחזיקים בהרשאות מיוחדות לצרכים טכניים - הם קיבלו את ההרשאות האלה לאחר שצברו ניסיון וזכו לאמונם של חברי הקהילה - אך דעתם אינה "שווה" יותר. אין פה מעמדות. אני למשל, עונה לשאלות שלך כי אני בוחר לעשות כן. כולנו כאן בהתנדבות ואת מוזמנת להצטרף. בברכה, ‏Gridge ۩ שיחה 17:11, 5 בפברואר 2007 (IST).

תמונה נדירה של טדי קולק שצילם הצלם וייסנשטיין[עריכת קוד מקור]

באתר של מלונית דגון, תוכלו למצוא תמונה נדירה של טדי קולק נופש באשקלון. את התמונה צילם הצלם האגדי וייסנשטיין. הוא אף הגדיל עשות וכתב לכבודו שיר. זהו הקישור לדף הספציפי באתר של מלונית דגון: http://www.dagon-inn.com/tedi.html עוד אנקדוטות בדף זה.

תודה על הרעיון. התמונה נאה למדי, אך אני חושש שאינה מתאימה לערך באנציקלופדיה. בכל מקרה איננו יכולים לעשות שימוש בתמונות ש"מצאנו" בשיטוט ברשת. הצגת תמונות בוויקיפדיה אפשרית רק בתנאים מסוימים, למשל אם המחזיק בזכויות היוצרים של התמונה מוכן לוותר על זכויותיו ולשחרר את התמונה לרשות הציבור. בברכה, ‏Gridge ۩ שיחה 17:00, 5 בפברואר 2007 (IST).

שימו לב לערך על פיט מונדריאן. מישהו שיבש אותו בכוונה. הוא מלא שגיאות (מת ב-2008, הושפע מאוד מהזין של ואן גוך, התמחה בציור פורנוגרפי ועוד ועוד)

תודה רבה שהסבת את תשומת לבנו. תוקן. ‏Gridge ۩ שיחה 16:48, 5 בפברואר 2007 (IST).

ביצה וזרוע[עריכת קוד מקור]

אני עושה עבודה עם מיכל מיתר ואני מאוד מאוכזבת שאין פה כלום על זרוע וביצה שקשורים לליל הסדר. זאת בושה!!!!!!!! אני במקומכם הייתי דואגת שמישהו יכתוב על זה משהו

--88.155.46.214 18:26, 6 בפברואר 2007 (IST)עינת ציטרנבאונם המאמי......... כן

צודקת. חסר לנו הערך קערת ליל הסדר. דוד שי 09:43, 10 בפברואר 2007 (IST)


בזכותך נוסף הערך קערת ליל הסדר.

שלום אני קראתי לפני דקות אחדות שמנהיד ויקיפדיה אמר שאם לו יהיה לכם תרומות אז האתר לא יחזיק מעמד ויפשוט רגל תסבירו לי אם משלמים לכם איך אתם מתפרנסים כמה לתרום כי אני צריך וחייב לבית-ספר ולסתם את האתר ויקיפדיה לטיפולכם בברכה ילד בן 10

ויקיפדיה ממומנת מתרומות של קוראים וכותבים. אין צורך לחשוש מפשיטת רגל, אבל אתה מוזמן לבקש מההורים שלך שיתרמו. ‏odedee שיחה 19:09, 9 בפברואר 2007 (IST)

חבורה סגורה ומתנשאת[עריכת קוד מקור]

כקרוא ותיק של ויקיפדיה העברית וויקיפדיה האנגלית אני מאוד מצטער לתאר את חבורת הכותבים של ויקיפדיה העברית כחבורה , אפשר לומר גם קליקה , של אנשים צעירים המעורבים מאוד בעולם המחשבים, שאינם מאפשרים לאנשים השונים מהם ובעלי גישות אחרות לכתוב ולתרום לויקיפדיה העברית.

אתה מופנה אכן לדף המשתמש של הדוקטורנט למחשבים בן ה-24, מקים חברת הסטארט אפ החייל בסדיר מממר"מ, וההאקר שעדיין לא הוציא תעודת זהות, חבורה של צעירים המעורים מאוד בעולם המחשבים, החוסמים גישה למבוגרים מהם, שאינם כל כך "אין". אבל ככה זה בעולם הרשת. יש שלושה ארבעה צעירים שמגיעים ראשונים, וסוגרים את הגישה לכל השאר. מי שלא מספיק זריז כמותם להקליד במקלדת - פשוט צריך לזוז הצידה. עדן מכיתה יב' 4, מגמת מחשוב ותכנה
אנחנו באמת מתעניינים רק בדוגמנים מגישים, מה שיש לנו בראש זה רק סקס, סמים ורוקנרול. ‏Harel‏ • שיחה 09:02, 10 בפברואר 2007 (IST)
חבל להשקיע אנרגיה בתשובות לטרול רובינג'ו. ‏odedee שיחה 09:20, 10 בפברואר 2007 (IST)
חבל להשקיע בויקיפדיה כאשר המחיקה היא על רקע עוינות אישית ולא בהקשר לערך עצמו. פעולם של רודפי הטרולים מבריחה גם אנשים שמעונינים לתרום לויקיפדיה והוגדרו מתוך רשעות לשמה טרולים. 19:14, 16 במאי 2007 (IDT)

תיקון טעות - ערך "ישראייר"[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:ישראייר. השקמיסט 18:33, 17 בפברואר 2007 (IST)

ג'ונתן פולארד - תחת הכותרת עבריינים פליליים ??????[עריכת קוד מקור]

נתקלתי בערך ג'ונתן פולארד תחת תת הכותרת - עבריינים פליליים ..... כיהודי וישראלי צרם לי מאוד שהוא מופיע יחד עם גורמים עבריינים כמו האופנובנק וכמו סוחרי סמים אחרים ... לא נראה לי שזה המקום ...זה לא מכובד ...אדם זה יושב בכלא מכיון שריגל עבור מדינת ישראל , ציוני שהקריב את חרותו עבור בטחון ישראל ...זה לא ראוי ומאוד לא יפה... צריך לחשוב על מיקום אחר ויותר רלוונטי . ....

לתגובה זה האימייל שלי ... hezy057@walla.com אודה לטיפולכם

ויקיפדיה איננה ישראלית כי אם עברית ובכל מקרה, פולארד יחשב לעברין בעיני כל אנציקלופדיה כל עוד לא זוכא מהרשעתו בריגול. זהר דרוקמן - אהמ 22:45, 10 בפברואר 2007 (IST)

לידיעתכם, ג'ונתן פולארד הוא סוכן של ממשלת ישראל, אבל: - כשביקש לתפוס מחסה בשגרירות ישראל כשהאף בי איי רדפו אחריו נזרק מהבניין, פשוטו כמשמעו!!! - הוא יושב בכלא עם עבריינים גויים, רוצחים וגנבים ואנסים במאסר פלילי, כשלמעשה מכיוון שהוא סוכן ממשלתי הוא אמור לשבת בכלא פוליטי, אך זכות זו נמנעה ממנו כי ממשלת ישראל מסרבת להכיר בו כסוכן ממשלתי. - נציגי ממשלת ישראל לא הופיעו למשפטו של ג'ונתן פולארד ועורך הדין שלו סירב להגיש בקשת ערעור ובכך חסם כל אפשרות לשחרר את פולארד. - כשראש הממשלה עלה לשלטון, ובמסגרת הטקס הקריא את שמות הנעדרים והשבויים פולארד לא נכלל ברשימה.

אני חושב כי זוהי חוצפה שאין כדוגמתה להזכירו בוויקיפדיה תחת הכותרת עבריינים פליליים. לכל המעוניין לזמוע פרטים נוספים לגבי פולארד שיכנס לאתר www.freepolard.com

בקשת עזרה לתלישת שיער (טריכוטילומניה)[עריכת קוד מקור]

שלום רב,

אני בחורה בת 30 מאזור הקריות(מעדיפה להישאר בעילום שם), הסובלת ממחלת ה - O.C.D מזה כ - 7 שנים ומתלישת השיער (טריכוטילומניה) כ - 4 שנים. אני מטופלת אצל פסיכיאטרית 7 שנים והייתי אצל מס' פסיכולוגים שעזרו לי להתגבר על מחלת ה - O.C.D . בנוסף הייתי בטיפול במרפאה בת"א(אני לא יודעת אם מותר לציין שמות אז אני לא אציין - איתכם הסליחה)שזה היה טיפול פסיכיאטרי משולב עם טיפול התנהגותי שעבדנו על מחלת ה - O.C.D ובאמת אני יכולה לאמר שהצלחתי להתגבר וללמוד איך להתמודד עם המחלה האיומה הזאת. הבעיה שלא הצלחתי להתגבר עליה ולא מצאתי שום פתרון היא המחלה לתלישת השיער. אני לא יודעת מה לעשות ורציתי לדעת אם יש פורומים או קבוצות דיון שאוכל להשתתף בהם (אשמל מאד אם זה יהיה באזור המגורים שלי קריות-חיפה). אשמח מאד אם תוכלו לעזור לי, ותודה מראש על הסבלנות שבקריאת ההודעה והעזרה.

תודה רבה מקרב לב !

יש למשל כאן. כדאי גם לקרוא את הערך טריכוטילומניה. ‏odedee שיחה 13:22, 15 בפברואר 2007 (IST)

את הערך כרונוס צריך לכנות מחדש "קרונוס". איך עורכים את הכותרת?

אתה צריך להירשם כדי לעשות זאת. העברתי את השם, כדאי שתסביר את הסיבה גם בדף השיחה ולא רק בתוך הערך. ‏odedee שיחה 13:16, 15 בפברואר 2007 (IST)

טעות בערך[עריכת קוד מקור]

שלום לכם,

הערך "פרוייקט מחוייבות אישית" מלא בטעויות: א. בהחלט לא מדובר במיזם ישראלי, כי אם בגרסה הישראלית של פרוייקט service learning האמריקאי. ב. נעשו סקרים בנושא, כמו למשל זה של איכילוב מיכל מ2003. לתשומת לבכם! נטע חמו neta_hemo@yahoo.com

שלום נטע. ויקיפדיה היא, כידוע, אנציקלופדיה הנכתבת ונערכת בידי הגולשים. משמעות הדבר היא כי את יכולה לתקן את הדורש תיקון בעצמך, בדיוק באופן בו ערכת דף זה לצורך כתיבת ההודעה. כמו כן, בצמוד לכל ערך יש דף שיחה, שנועד להערות ודיון ספציפיים לגבי הערך (כגון הערתך זו). אינך חייבת להירשם כדי לבצע עריכות ולדון, אך מומלץ לעשות כן, כי כך מייחסים יותר רצינות ואמינות לתיקוניך והערותיך. בברכה, מגיסטר 12:19, 16 בפברואר 2007 (IST)

יישר כוח צעל הפעילות המדהימה שאתם עושים כאן יום וליל כדי לטפל במשחיתים ודומיהם.אני רוצה להודות לכל המשתמשים שקיבלו אותי וענו לשאלותיי.חתונה קתולית 11:11, 17 בפברואר 2007 (IST)

משוב חיוני ורציני ל"ויקפידיה"[עריכת קוד מקור]

שלום וראש חודש אדר טוב ושמח לכולם !!!! מאז שאני מכיר את האתר הזה אני משתמש בו לעיתים די תכופות . הוא עוזר ומסייע לי הרבה וגם הדרך להגיע לערכים אחירם קלה. צר לי שיש כוונה לסגור את האתר עקב עיניין כספי. אני מקווה שתשארו פעילים בשטח . מי שלא מודע ומכיר את התרומה שלכם אז לדעתי הוא יוצא מופסד. בברכת חודש אדר טוב מלא בניסים. עמנואל כהן רמת-גן

אל דאגה, השמועות על מותו הכספי של האתר היו מוקדמות מדי. גדי אלכסנדרוביץ' 22:58, 17 בפברואר 2007 (IST)

סתם רעיון[עריכת קוד מקור]

אני יודע שאתם מעדיפים שאנשים לא יתרגמו ערכים מויקיפדיה באנגלית, או בכל שפה, סתם בלי להבין. אבל למה לא לעשות קישורים בערכים שמסומנים באדום (שאותם לא כתבו עדיין) לאותם ערכים בויקיפדיה בשפות השונות וכך:

גם אם אני לא יודע ערך מסוים אז אני אוכל למצוא אותו ישר בשפות שונות, ולא ללכת למשל לויקיפדיה באנגלית ושם לעשות חיפוש של הערך, שלא תמיד אני יודע את שמו המדוייק.

וגם (וזה הדבר היותר חשוב) אם אני רוצה לכתוב ערך, שלא כתוב עדיין, אני אוכל ישר ללחוץ על הקישור בשפה (שאני יודע) שבה יש את הערך כתוב כבר ומשם גם לתרגם וגם להוסיף תוספות משלי. פשוט, מאוד קשה להתחיל לכתוב ערך מאפס. צריך מבנה בסיס התחלתי ואותו הערך בשפות שונות יכול לתת את זה.

תודה שגיא

אם לדייק, מה שאנחנו מעדיפים הוא שאנשים לא יתרגמו בלי הבנה ובלי אבחנה. אדם צריך להיות מסוגל לשפוט אם הדברים נכונים ותואמים את הנאמר במקורות אחרים, לא לתרגם כמו תוכי. הבעיה בקישור לערך בשפות שונות היא טכנית: יצירת "ערך" שמכיל רק קישור לשפה אחרת גורמת לצביעתו בכחול. זה מקשה על הכותבים להבין שהערך בעצם לא נכתב עדיין ולכן איננו עושים זאת. אם אתה רוצה לכתוב ערך שלא נכתב עדיין, לחיצה על קישור אדום היא הדרך המיידית ביותר לעשות זאת - אתה נכנס ישר למצב עריכה. אם אתה רוצה לכתוב ערך ואינך יודע את שמו בשפה אחרת, אז אולי מראש אתה לא יודע מספיק בנושא כדי לכתוב עליו ערך? נקודה למחשבה. ‏odedee שיחה 02:44, 18 בפברואר 2007 (IST)
אני חושב ששגיא התכוון שהקישורים היו למען הקוראים ולא למען הכותבים. דניאלשיחה 17:44, 18 בפברואר 2007 (IST)

רציתי להציע שניתן להוסיף פרסומו לאתר כדי לממן את האתר[עריכת קוד מקור]

רציתי להציע שניתן להוסיף פרסומו לאתר כדי לממן את האתר תוסיפו פרסומות פה ושם באתר זה לא מפריע לאף אחד כול עוד ישאר המידע שיש בו עכשיו וכך תוכלו לממן את האתר בקלות ורק שתדעו שמיליונטלפים אנשים נכנסים לאתר הזה אז אתם יכולים לקבל המון המון כסף על הפרסומות!

מפריע גם מפריע. תראה איזה אתר מכוער זה וואלה. מרוב פרסומות לא רואים את התוכן, גם קצת מפוקפק, כמו וואלהפדיה... ‏Yonidebest Ω Talk 16:43, 21 בפברואר 2007 (IST)
כמו כן כדאי לך לקרוא את הספרים "שיבוש תרבות" של לאסן קאלה ואת "ספר הקניון" של דניאל שליט כדי להבין שהאנושות סובלת מהרעלת פרסומות חמורה ורובה לא מודע לכך ובאיטיות הופכים מאנשים לצרכנים. מתיישר לא מחובר

זרוע וביצה[עריכת קוד מקור]

תודה רבה שהוספתם את הערך קערת הסדר אך אני מאוכזבת שהפירות שם כל כך קטן.... לכן אני אעתיק לפה משהו קטן שיש לי שאתם יכולים להוסיף.... ויקיפדיה אמור להיות אנציקלופדיית אינרטנט שיש בה הרבה מאד נושאים ואני הייתי שמחה להעיר או להאיר לכם בכל מיני דברים...

--88.155.46.214 19:48, 21 בפברואר 2007 (IST)עינת צינטרנבויים

זרוע - גרגרת של עוף עם מעט בשר עליה, צלויה באש. היא זכר ל'קרבן-פסח' שהיו מקריבים בזמן בית-המקדש. אין אוכלים את ה'זרוע'. יש להכין את ה'זרוע' מערב החג. קרבן פסח ביהדות הוא קורבן של שה שהיה מוקרב בזמן שבית המקדש היה קיים בערב י"ד בניסן (חג הפסח במשמעותו המקורית) ונאכל בליל ט"ו בניסן - חג המצות, או חג הפסח במשמעותו כיום. למצווה זו משמעות היסטורית ודתית מרובה, ומספר פעמים בתנ"ך מובלטת עובדת קיומה באירועים היסטוריים מיוחדים. הפסח נקרא על שם ההצלה של ישראל ממכת בכורות - המכה האחרונה מעשר המכות, שבשיאה יצאו ממצרים (שמות יב, כז): "וַאֲמַרְתֶּם זֶבַח פֶּסַח הוּא לַה' אֲשֶׁר פָּסַח עַל בָּתֵּי בְנֵי יִשְׂרָאֵל בְּמִצְרַיִם בְּנָגְפּוֹ אֶת מִצְרַיִם וְאֶת בָּתֵּינוּ הִצִּיל". המצווה לדורות היא זכר למצוה שצוותה בזמן יציאת מצרים - "פסח מצרים", ואשר סימלה את הברית בין עם ישראל לאלוהיו ואת התנתקותו מהעבודה הזרה של המצרים. המצווה מוטלת על גברים ונשים כאחד, ועל מי שאינו מקיימה בעת שיכול הוא לעשות זאת, מוטל עונש בידי שמים - "כרת", בכך נתייחדה מצוות קורבן הפסח, שהרי מלבד מצוות המילה, היא מצוות העשה היחידה שאי-קיומה גורר עונש זה.


בבקשה הרחיבו עוד על הנושא הזה כדי שעוד אנשים כמוני ירוויחו וידעו יותר..............

עינת, הוספתי את המידע המועיל שכתבת (הגעתי לערך בעקבות עבודה שאני מכין עם בני ובמקרה הגעתי גם לתוספת הראויה שלך כאן...) מדוע אינך מוסיפה בעצמך ? נראה לי שיש לך המון מה לתרום. בהצלחה.

כתב העת "מטען"[עריכת קוד מקור]

שלום רב לעורך ויקיפדיה, אבקשכם להסיר את הפרט הביוגרפי, כביכול, בדבר היותי שוטר במשמר הגבול. איני יודע מהיכן שאבתם ידיעה זו, או מי תרם אותה. כך או כך, אין זה נכון. כמו כן, לוגו האגרוף הוא אחד מסמליה של תנועת הסולידריות הבינ"ל ואין לו שום קשר לתנועת כ"ך. אודה לכם על התיקונים הנ"ל, יוסי גרנובסקי, עורך "מטען"

טופל. ‏Gridge ۩ שיחה 14:52, 23 בפברואר 2007 (IST).

הודעה חשובה[עריכת קוד מקור]

לידיעתכם ישנם אנשים שמשנים את הטקסטים בשביל מטרותיהם והינם פוגעים בזכויות היוצרים! האם יש בכוונתכם לבלום זאת?

נשמח לקבל דוגמה. ‏Gridge ۩ שיחה 14:40, 23 בפברואר 2007 (IST).

אתר מדהים , כלי עבודה מצויין - ערוך בצורה מקצועית במיוחד

תודה רבה על המחמאות. אנו עושים כמיטב יכולתנו. ‏Gridge ۩ שיחה 00:25, 24 בפברואר 2007 (IST).

ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

אני רוצה לתרום לכם כסף אז באיזה אמצעות

כאן. ‏odedee שיחה 07:50, 26 בפברואר 2007 (IST)

עשוראא - תיקון קל, אך חשוב[עריכת קוד מקור]

תחת הערך "עשוראא".. נכתב פה כי הסונים צמים ביום זה (אם כי זה לא חובה), וכי הצום נמשך יממה שלמה מערב עד ערב. יש לי תיקון קל... אף מוסלמי באף יום לא צם יממה שלמה מערב לערב, אלה הם היהודים. הסונים אכן נוהגים לצום ביום זה (לא חובה), אך הצום מתחיל לפני הזריחה ומסתיים בשקיעה.

כפי שניתן לראות באתר: http://www.eden.rutgers.edu/~muslims/fasting.htm

"fasting means to abstain "completely" from foods, drinks, intimate intercourse and smoking, before the break of the dawn till sunset"


בנוסף, כפי שניתן לראות באתר:http://www.islamonline.net/English/introducingislam/Worship/Fasting/article09.shtml

"according to scholars, you may choose to fast `Ashura’ on three days (ninth, tenth, and eleventh); two days (ninth and tenth); or one day only (the tenth)."


בהזדמנות זו, רציתי להודות לכם על ההשקעה.

מקווה שתתייחסו ותתקנו תודה מראש

תיקנתי את נושא הצום; להבא תוכל פשוט לתקן בעצמך, באמצעות לחיצה על לשונית "עריכה" מעל הערך. אביעד המקורי 20:03, 25 בפברואר 2007 (IST)

יום רביעי של האפר[עריכת קוד מקור]

רשום בטעות,שביום הפסחא ישו עלה השמיימה ולא היא .חג הפסחא מציין את יום התחייה. עלייתו ביום ה -40

נהנה מהאתר שלכם רוני

תיקנתי. להבא, תוכל ללחוץ על לשונית ה"עריכה" למעלה, ולתקן בעצמך. דניאל צבי 19:57, 25 בפברואר 2007 (IST)

למה אתם נותנים הרשאות עריכה לכולם?[עריכת קוד מקור]

לא חבל? מישהו יכול למחוק את כל החומר שהעליתם או להוסיף שטויות... ולא חסרים אנשים כאלה

הפילוסופיה של ויקיפדיה היא שרוב האנשים לא מקלקלים אלא באים לתרום. חומר שנמחק אנחנו משחזרים בקלות. ‏odedee שיחה 07:49, 26 בפברואר 2007 (IST)

מצודת כח או מצודת כט[עריכת קוד מקור]

שנים רבות שאף אחד לא שם לב שעל המצבה רשומים שמם של 29 לוחמים שנפלו על כיבוש המצודה. גם במשרד הבטחון המחלקה להנצחת החייל התקשו לתת הסבר למה על המצבה ישנם 29 שמות של חיילים שנהרגו. מה שחשוב לשים לב זה התאריכים שבהם נהרגו החיילים כולם סמוכים לתאריכי ההתקפות שהיו באפריל ובמאי ורק השם הנוסף הוא מתאריך שונה לגמרי. שמוליק אורנבוך (מספר הוסתר)

נסה לשאול את מאיר שפירא. ‏odedee שיחה 08:33, 26 בפברואר 2007 (IST)

תוכנות ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

תוך כדי שיטוט בוויקיפדיה האנגלית ראיתי שהמון אנשים כותבים תוכנות שאמורות להקל על חיי המשתמשים בויקיפדיה. הם קוראים לתוכנות אלו wikipedia tools.

יש גם תוכנות כאלו בעברית? יש לי אתר בפורמט ויקי אבל המשתמשים מתקשים לערוך בו ערכים והייתי רוצה לעזור להם ע"י המלצה בדף הראשי להורדת תוכנה שתקל עליהם בעריכת דפים.

ראיתי גם שאנשים יצרו קבצי תמונה שמראים עץ של ערכים כמו למשל ב [[[:en:Image:Main Page Usability.png|Image:Main Page Usability.png]]] אני רוצה להוריד תוכנה שתעשה את אותה פעולה של יצירת תמונה לאתר שלי (אתר לעצי משפחה). איך קוראים לתוכנה הזו? יש גירסה שלה בעיברית? Zami s 19:02, 26 בפברואר 2007 (IST)

כל הכבוד!![עריכת קוד מקור]

אני רוצה לשבח ולהלל את האתר את המידע הנמצא בו והעידכונים. אני כסטודנטית לסיעוד נעזרת המון באתר ורוצה להודות לכם על כך. ישר כוח!!

תודה. תודה. תודה. ‏Gridge ۩ שיחה 19:58, 5 במרץ 2007 (IST).

מיתולוגיה הינדית[עריכת קוד מקור]

שלום. במיתולוגיה ההינדית ישנו סיפור מפורסם שמפוסל במקדש אנגקור האגדי בסיאם ריאפ שבקמבודיה. הסיפור מספר על שליית הידע מאוקינוס החלב על מנת להעביר אותו להמונים. בקיר המפוסל לאורך כמה עשרות מטרים רואים את שיווה יושב על גבי שריון צב ומנצח על קבוצת "מושכי חבל" שבעצם מושכים את הידע מהאוקינוס. זה מה שאני יודע. אם תוכלו להחכים אותי, אודה לכם מאוד. בברכה ותודה שולמי יעקב jacob.shulami@osem.il.nestle.com

היי, יש לי חבר שחולה ב-AMN (Adrenomyelonueropathy) - מחלה תורשתית שקשורה לעמוד השידרה תוכלו לתת לי מידע על המחלה? כי כאן באתר מצאתי מידע רק על ALD וזה לא הסביר לי על AMN. אם תוכלו לתת לי מידע, בבקשה פנו אליי באימייל tkhg@hotmail.com

אליס מילר וקורס טיס[עריכת קוד מקור]

לפי מיטב ידיעתי המשפט המופיע בערך "אליס מילר עצמה לא עברה בהצלחה את המיונים לקורס טיס " אינו מדוייק. אליס מילר התקבלה לקורס טיס אך הודחה עקב עודף מוטיבציה. האם מישהו יכול לאשר ולהרחיב בערך? תודה

מה שכתוב בערך נכון. מילר לא עברה בהצלחה את המיונים ולא התקבלה לקורס טיס. השקמיסט 20:58, 10 במרץ 2007 (IST)

אתר מדהים!!![עריכת קוד מקור]

האתר שלכם מדהים בזכותו סימתי עבודה ב ג"ג !! תמשיכו ככה!!

תודה רבה!Gridge ۩ שיחה 19:23, 9 במרץ 2007 (IST).

הצעת ייעול[עריכת קוד מקור]

שלום רב, בתקופה האחרונה אני משתמש ברבה בויקיפדיה בעברית ועוד יותר בויקיפדיה באנגלית, לצורך עבודה שאני כותב באוניברסיטה. יש לי בשבלכם הערה משמעותית שיכולה לסייע רבות לי ולאחרים: תעשו לינק מערכים בויקיפדיה בעברית אל אותם ערכים בויקיפדיה באנגלית. לא אחת יוצא שאני משתמש בויקיפדיה בעברית והיא די דלה באינפורמציה, ומצד שני כשאני עובר לויקיפדיה באנגלית אני מוצא מידע רב הרבה יותר. הבעיה היא שלא תמיד קל לתרגם את הערך שמצאתי בעברית לאנגלית, במיוחד כאשר מדובר בשמות של אנשים. אז בקיצור... אני מציע לקשור לינקים מערכים בעברית לערכים באנגלית ובדרך זאת להקל עלי ועל משתמשים אחרים בויקיפדיה.


ותחשבו על זה...

תודה ולהתראות

אכן רעיון טוב, וזה אפילו כבר קיים. בכל ערך ישנם קישורים לאותו הערך בוויקיפדיות בכל השפות האחרות, מצד ימין למטה. ‏odedee שיחה 11:26, 7 במרץ 2007 (IST)

האתר טוב ועוזר בעבודות גדולות!! יש בו הרבה מידע וזה טוב...

רק טוב?! - מעולה! ‏Gridge ۩ שיחה 17:21, 15 במרץ 2007 (IST).

ברצוני לכתוב את הערך מפית לחה (כמו שמחלקים במטוסי אל-על)[עריכת קוד מקור]

מדהים...

יש כבר ערך מפית אתה מוזנן להוסיף פסקה בעינין בערך שטול הירוחמי 10:20, 10 במרץ 2007 (IST)

אתר לשבח![עריכת קוד מקור]

האתר נהדר, מלא בעדכונים חדשים ומפורטים בצורה אסתטית ונקייה. המידע פה פשוט מעולה, כל פעם שאני מעוניינת במידע על משהו ו\או על מישהו אני נגשת לאתר המדהים הזה וקוראת בהנאה את המידע הרחב מפורט והמקיף שיש פה. וזה נהדר כי אתרים אחרים גובים כסף ופה זה פשוט, קל והכי חשוב (במיוחד לישראלי) בחינם!! וזה פשוט נהדר. אני ממליצה על האתר הזה בחום. בכבוד רב, רננה זילבר.

תודה על המחמאות :-) ‏Gridge ۩ שיחה 15:53, 11 במרץ 2007 (IST).

מקור השם "הודיה"[עריכת קוד מקור]

מקור השם הודיה הוא : להודות לה' אחרי.. כו' וכו' או שקרא משהו אחרי הרבה זמן וזה גם ניקרא להודות לה' ולהתפלל (כמו שכתוב תפילה והודיה) וכמו כן זהו הוא שם מאוד מיוחד.

יחידת עוקץ (יחידת הכלבנים)[עריכת קוד מקור]

שלום רב, בכל ערך של יחידה צבאית מופיעה רשימת ספרות בנושא הערך (יחידה) אולם ביחידת העוקץ לא מופיעה רשימת ספרות ברצוני להביא לידיעתכם שקיים ספר שנקרא "סיפורו של כלבן צבאי" ונכתב ע"י נחמי פיינבלט שהיה לוחם ביחידה ואף נפצע בלבנון עם כלבתו. אנא הוסיפו ספר זה לערך כדי שנוכל להרחיב את הידע

                     תודה
אתה בטוח שזה שם הספר והמחבר? במאגר הנתונים של "בית הספרים" לא קיים ספר כזה. ‏odedee שיחה 21:40, 10 במרץ 2007 (IST)

הועבר לשיחה:ג'יהאד. ‏Gridge ۩ שיחה 01:03, 16 במרץ 2007 (IST).

מכבי תל אביב[עריכת קוד מקור]

היה יותר טוב שגם הייתם מעדכנים תוצאות חדשות זה היה יותר נחמד...

לויקיפדיה שלום![עריכת קוד מקור]

אתם צריכים קצת יותר להרחיב על נושא הסוסים,לערך זה יש פחות מדיי פרטים והוא לא מספק הרבה מידע,אם תוכלו להרחיב את הערך,זה יהיה נהדר,להתראות ותודה רבה.
אתה מוזמן להרחיב את הערך שטול הירוחמי 20:58, 18 באפריל 2007 (IDT)

ארז הלבנון בארץ ישראל[עריכת קוד מקור]

באתר שמירת הטבע העולמי wwf תחת הכותר cedar of lebanon (ארז הלבנון) מצוין במפורש שהמין גדל באופן טבעי בדרום טורקיה,קפריסין,מערב סוריה,לבנון,ירדן וישראל!!אלא שב4500 השנים האחרונות נכחד מרוב משרעת תפוצתו הטבעית וכבר בימי שלמה(לפני כ-3000 שנה)נכחד מישראל!זאת בניגוד לסברת החוקרים העולמיים והישראליים בינם שארז הלבנון לא גדל מעולם בישראל אלא רק בחרמון! שווה לבדוק את הנושא תחת הכותר wwf אתר שמירת טבע עולמי עם סמל של דב פנדה בקצה העליון ולהכניס למלבן החיפוש שם את המילים cedar of lebanon . יש לציין שמבחינה גיאוגרפית אקלימית צפון ארץ ישראל/לבנון/קפריסין/מערב סוריה ודרום טורקיה הינם יחידה אקלימית אחת והסיבות שארז הלבנון לא גדל בר בישראל הינן סיבות טכניות יותר מאשר גיאוגרפיות אקלימיות(בישראל אין גשמי קיץ והרים רמים מעל 1200 מטר בניגוד לשאר האיזורים בחבל זה)

האתר הזה הוא[עריכת קוד מקור]

האתר מאוד שימושי לדעתי אבל קצת מסורבל אים אפשר לקחת את זה לתצומת לב

מה מסורבל בו? ‏Yonidebest Ω Talk 05:48, 26 במרץ 2007 (IST)

סוג ערך לא יפה[עריכת קוד מקור]

כשבדקתי וקראתי לעצמי ערכים על מחשבים באתר הטוב שלכם רציתי למצוא ערך מסוג מערכת ההפעלה לפני ה- windows ושמה הוא דוס אני כתבתי בעברית ונכנסתי לערך שהוא כינוי לאנשים אני מבקש מכם למחוק ערך זה מכיוון שהוא יכול להעליב אנשים מסוימים.


בתודה דניאל החכם

זה מעליב? מה עם כוסית? ‏Yonidebest Ω Talk 17:10, 23 במרץ 2007 (IST)

בקשת הוספת מידע לגבי אדם[עריכת קוד מקור]

שלום! ובוקר טוב! האתר שלכם ממש נפלא ומאוד עוזר לי בחיים ובלימודים! יש בו הרבה מידע שעוזר לכולם... רציתי לבקש ממכם להוסיף מידע לגבי גוסטב שכייפר-מלהקת רוק-פופ גרמנית! מאוד מאוד הרבה אודה לכם אם תוכלו להוסיף מידע עליו! תודה רבה ענקית!-קטיה!

שלום רב למנהל הויקיפדיה... שמי ולריה ואני מעריצה את להקת טוקיו הוטל. לפי המידע שישנו באתר איני מוצאת אף מידע על טום קאוליץ הדיטריסט של הלהקה. אני מאוד מאוד מבקשת שתכניסו מידע על כל חברי הלהקה ולא רק על הסולן שלהם.

הזכרה: חברי הלהקה של טוקיו הוטל.




אני מאוד מקווה שתכניסו מידע - על כוללללל חברי הלהקה!!!!



קוראת של האתר: ולריה רינצ'ינוב


  • אם תרצו להעיר לי על ההערה שלי תפנו לתא הדואר שלי:

lercka@walla.co.il או לאיסיקיו שלי: 347168725


תודה רבה על זה שקראתם את ההערה שלי - ומקווה שקשיבו לה ותבצעו את בקשתי =]

אני מזועזע[עריכת קוד מקור]

כיצד ייתכן הדבר שהפרתם את הבטחתכם לציבור הקוראים והגולשים תאבי הדעת והחוכמה והעלתם הצעה בדבר תשלום למען השגת מידע. זוהי זנות אינטלקטואלית בהתגלמותה. הריני נותן לכם 24 שעות לחזור בכם מהחלטתכם לגבות מחיר בעד צפייה במידע אנציקלופדי בטרם אפנה לערכאות משפטיות. בברכה, עו"ד אמיר אבשלום

לכל מי שנחרד - מדובר בבדיחה (לא מוצלחת במיוחד, אבל זו רק דעתי). דניאל צבי 16:06, 1 באפריל 2007 (IDT)
עו"ד אבשלום, אתה בטח יודע שהבטחה חד צדדית אינה חוזה מחייב, אז על מה קצפך יצא? עמית 16:55, 1 באפריל 2007 (IDT)

הדברים שנאמרו ע"י ברגמן בשם יובל נאמן שקר והוצאת דיבה.

תודה. נתקן את הניסוח. עמית 16:57, 1 באפריל 2007 (IDT)

לויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

למה יש לכם בעיות כלכליות אתם ביקשתם תרומות זה 50 שח לשנה באיזה אפשרות לשלם לכם תענו על כל זה בדף השיחה

להתראות דניאל

שלום דניאל, מדובר במתיחה של ה-1 באפריל, אותה כבר הסרנו. בברכה, דורית 22:17, 1 באפריל 2007 (IDT)
יחד עם זאת, תרומה לויקיפדיה היא תמיד דבר מועיל ורצוי. בצד ימין של המסך שלך אמורה להיות תיבה בעלת הכותרת "ניווט" - לחץ בתוכה על הקישור "תרומה לויקיפדיה" ותקבל מידע נוסף. גדי אלכסנדרוביץ' 22:27, 1 באפריל 2007 (IDT)

סימניות לדפים[עריכת קוד מקור]

יש דרך לעשות סימניות לדפים? נראה לי רעיון שימושי.

פרט, נמק והסבר. ‏Gridge ۩ שיחה 17:10, 4 באפריל 2007 (IDT).
ברוב הדפדפנים יש אפשרות להוסיף דפים למועדפים. ‏Yonidebest Ω Talk 17:20, 4 באפריל 2007 (IDT)

פירוט נימוק והסבר: נניח שלא גמרתי לקרוא נושא מסויים עד הסוף ואני מעוניין לחזור אליו, אני לא ארצה להוסיף אותו למועדפים של הדפדפן, אלא למשהו יותר דינמי ונוח.

אפשר לעשות משהו בדומה למה שיש בgmail, דהיינו: לאפשר לסמן עמוד מועדף בכוכבית, כך שיהיה ניתן לחזור אליו לאחר מכן. כלומר: לעשות דף מועדפים בתוך הויקיפדיה. הרווח: כך אפשר יהיה למחוק ולשנות כל הזמן, זה נגיש מכל מחשב, וזה יותר נוח לתפעל.

אני מוצא את המועדפים שלי ב-IE נוח במיוחד. זה רק עניין של הרגל. וגם, אני בספק אם המפתחים ירצו לפתח משהו שכבר נמצא בכל הדפדפנים. ‏Yonidebest Ω Talk 21:27, 4 באפריל 2007 (IDT)

זבובי הבית[עריכת קוד מקור]

שלום,האם זה נכון שזבובי הבית מוצצים דם בעזרת הקשית הקטנה שלהם? אם לא,למה היא נועדה? אשמח לתשובה בקרוב.

קוטל זבובים

איזה קשית? ‏Yonidebest Ω Talk 21:31, 4 באפריל 2007 (IDT)


יש לי שאלה[עריכת קוד מקור]

איך אני יכולה לפתוח דף חדש כדי לתת מידע כעל משהו? מצפה לתשובה במהרה תודה

תתחילי אם זה קודם. בברכה, ‏Yonidebest Ω Talk 16:22, 10 באפריל 2007 (IDT)

הערך: ישראל[עריכת קוד מקור]

כתבתם שהשפה הרשמית היא עיברית וערבית אבל השפה היא רק עיברית ערבית היא של מדינות אחרות. אמנם הערבית נפוצה בישראל אבל זה לא הופך אותה לשפה רשמית פה

זו לא טעות. השפות הרשמיות בישראל הן עברית וערבית. באסה, אבל זו עובדה בלתי מעורערת. ‏Yonidebest Ω Talk 16:23, 10 באפריל 2007 (IDT)

-ישראל ניבנתה בשביל שליהודים תיהיה ארץ משלהם אבל גם כדי שליהודים תיהיה שפה משלהם (אין ארץ בלי שפה)ובגלל זה השפה הרישמית היא עיברית לתגובות שלך פנה ל:stiv1996b@walla.com

מבחינה רשמית, ערבית היא שפה רשמית במדינת ישראל, ואנחנו כותבים על העובדות ולא על מה שראוי להיות לדעת אנשים מסוימים. ‏pacmanשיחה 18:33, 10 באפריל 2007 (IDT)

-אוקיי אבל האיתי רוצה שתשימו תמונה מהחלל של ישראל.

יש. בפרק גאוגרפיה מצד ימין. ערן 18:48, 10 באפריל 2007 (IDT)

-של ישראל לא של העולם

יש ישראל#גאוגרפיה. דניאל ב. 18:55, 10 באפריל 2007 (IDT)

-האיתי שמח אם האתם מוסיפים את התמונה של עירי אשדוד שחוגגת השנה יובל

אם עורכי וויקיפדיה היו מוסיפים על כל עיר שחוגגת יובל תמונה, הדף לא היה נגמר... הערפדית 22:51, 23 במאי 2007 (IDT)
הועבר מויקיפדיה:בקשות ממפעילים, אולי מישהו יצליח להבין למה הכוונה. ‏– rotemlissשיחה 18:10, 11 באפריל 2007 (IDT)

בתמונה יש טעות כיון שהמתופף זה פטר קריס ולא אריק סינגר.לידיעתכם!

איזו תמונה? ‏– rotemlissשיחה 22:18, 10 באפריל 2007 (IDT)

היי. ממש כל הכבוד לכם. חלק מהערכים פשוט ברמה מעולה. נ.ב. מצטער שהשחתתי לכם כמה ערכים של מקדונלד'ס וכ"ו.. אבל חייבים לכתוב בשר זה רצח... בכול ערך כזה


כאן קיס איתן6 22:19, 16 במאי 2007 (IDT)

יש לי שאלה![עריכת קוד מקור]

איך כותבים באנגלית את שמו של ראש ממשלת הולנד?

(שמובעברית הוא יאן פטר בלקנדה)

Jan Peter Balkenende, ‏Gridge ۩ שיחה 13:42, 17 באפריל 2007 (IDT).

טרם-מרכז לרפואה דחופה[עריכת קוד מקור]

שלום רב, טרם הינה רשת המפעילה שירותי מיון ורפואת חירום באזור ירושלים ומודיעין. מעל ל- 340,000 מטופלים מבקרים בטרם מידי שנה. מתוכם כ- 160,000 מטופלים במיון טרם. בטרם אנו מאמינים ב- One stop shop, כך שכל הבדיקות להן זקוק החולה מתבצעות במיון אליו הגיע: בדיקות רנטגן, בדיקות דם, אולטרה סאונד, טיפולים תוך- ורידיים ועוד. טרם מהווה מעין מיון קדמי,בדיקות ואבחנה רפואיות ללא אשפוז, מה שמבטיח למטופל כי תוך שעתיים הוא ישוחרר לביתו, לאחר שנבדק ע"י צוות רפואי מיומן ומקצועי. ב- 9.9.2003, מייסד ומנכ"ל טרם, ד"ר דוד אפלבאום ז"ל, נרצח יחד עם בתו נאוה, בפיגוע רצחני בירושלים, שהתרחש יום לפני חתונתה של נאוה.


אשמח להוסיף קישור לאתר הבית של טרם, תחת הערך רפואה דחופה. האם אפשרי? מה עלי לעשות?

הערך קערת הסדר[עריכת קוד מקור]

אני כתבתי לכם על זה שאין לכ שום דבר על קערת הסדר אז הוספתם ערך בזכותי. פתאום כשהוספתי עוד משהו קטן על הזרוע לא הוספתם אותו! נותנים לכם משהו שיעזור אז תוסיפו אותו מה זה?!!!!!!!!!!!!!!!! חשבתי להוסיף לכם עוד קצת פרטים על הדברים האחרים בקערה אבל אם כך מתייחסים למידע שעשוי להואיל ולהוסיף אז אני פשוט לא אשלח את זה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! --88.153.216.44 20:33, 18 באפריל 2007 (IDT)עינת צינטרנבאום...

ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

מת עליכם גם בתור משתמש רשום (תמיד רציתי לעשות את זה בתור אנונימי) באהבה

רוצה להצטרף[עריכת קוד מקור]

קראתי על הרעיון שלכם-וזה נשמע די מגניב ואולי דבר שיכול להצליח,הייתי די רוצה להצטרף אליכם,שגם כלכלית זה יכול לעזור- בבקשה חיזרו מהר כי לבד די הסתבכו לי החיים.

קדימה הרשם.מתניה שיחה 03:21, 20 באפריל 2007 (IDT)
כלכלית? אין רווח כלכלי מכתיבה בויקיפדיה (לפחות לא ישיר...) גברת תרדשיחה 18:19, 20 באפריל 2007 (IDT)

לויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום אני כתבתי את הערך דניאל החכם אני מבקש ממכם בקשה למחוק את הערך

שלום לעורכי ויקיפדיה,

משני ערכים שכתבתי הוסרו תמונות וגראפים, למרות שציינתי את המקור PUBLIC DOMAIN או אחר שלהם, וחלקם גראפים שציירתי בעצמי ללא כל זכויות יוצרים.

נראה לי שאתם ממהרים לצנזר ומקפידים, כביכול, על זכויות יוצרים, אך לא מבררים את הפרטים בטרם תמחקו.

למה לא תשלחו אי מייל לכותב הערך לפני שאתם מוחקים משהו?

זאב שפר (פינשטיין[עריכת קוד מקור]

על זאב שפר (פינשטיין) כתוב בויקיפדיה כי נולד באומן שבאוקראינה ב-21 באפריל 1906 עלה לארץ בשנת 1913, הצטרף ל"צעירי ציון" והיה פעיל ב"פועל העברי". הוא התנדב בשנת 1917 לגדוד העברי וב-1919 היה ממייסדי "אחדות העבודה".


קשה להאמין כי שפר התנדב לגדוד בהיותו בן 11 והיה ממיסדי אחדות העבודה בן 13 benzvip@zahav.net.il

המידע נלקח מאתר הכנסת, אך סביר שהוא באמת שגוי, והוא הוסר עד בירור הנושא. תודה על תשומת הלב. ‏odedee שיחה 04:39, 26 באפריל 2007 (IDT)

יופי של מאמר עשיתם לנגזרות. מצאתי שם בדיוק את הנגזרת שחיפשתי (לפונקציה טנגנס הפוכה). תודה!

יש לבדוק מחדש את הערך "מלחמות ישראל"[עריכת קוד מקור]

אני לא יודעת מי פירסם את דעותיו האישיות ורשם על מלחמות מדינותינו שהן "עימותים אלימים של ישראל", ומלחמות "ידועות לשמצה", אבל צריך לשנות את זה דחוווף.

הניסוח "עימותים אלימים" נדרש לשם הבחנה בין עימותים שממשלת ישראל הגדירה רשמית כמלחמה, לבין מקרים אחרים שלא הוגדרו כך. המילים "ידועות לשמצה" אינן מופיעות בערך כלל. ‏odedee שיחה 04:34, 26 באפריל 2007 (IDT)

העלייה מאתיופיה[עריכת קוד מקור]

למה לא כתוב מתי החלה העלייה מאתיופיה?אני צריכה את זה לבית הספר

התשובה נמצאת בערך ביתא ישראל (שמה של קהילת יהודי אתיופיה). ערכים נוספים בעניין הם מבצע משה ומבצע שלמה, אך לפי הערך על ביתא ישראל הייתה עלייה עוד לפניהם. זהר דרוקמן - I♥Wiki18:48, 26 באפריל 2007 (IDT)

ביטחון שדה[עריכת קוד מקור]

שלום, בתור צוער בביסל"ק של חיל האויר, אני יודע כי הרבה מהמידע המוג באתר הינו מידע מסווג. מספרי הטייסות והבסיסים,מיקומה ויעודה של כל טייסת, כמות כלי הטיס, נתוני בסיס ועוד.. כל אלו הם מידע שעדיף שיהיה שמור במערכות הצבא ולא יהיה מפורסם לכל אחד באינטרנט. האם אינכם חושבים שמידע כזה עלול לפגוע בביטחון המדינה? אני סבור שכן.

אשמח לתשובה בנושא- אור זקן

אתה טועה. כל המידע שציינתי מופיע באתרים הרשמיים של צה"ל וחיל האוויר ובפירסומים בתקשורת הישראלית (שעוברת צנזורה). השקמיסט 00:42, 29 באפריל 2007 (IDT)
ראה לדוגמה כאן על הטייסות (כולל מיקומן וכלי הטיס שהם מפעילים/הפעילו) ותגובתי כאן בנוגע למספרי טייסות רבות שפורסמו באתרים רשמיים של צה"ל וח"א ובתקשורת הישראלית. השקמיסט 00:45, 29 באפריל 2007 (IDT)

ויקיסלנג[עריכת קוד מקור]

שלום רב! ברצוני להציע רעיון כתוספת לחומר הקיים באנציקלופדית ויקיפדיה. כמו שנוספו תכנים חדשים לאחרונה, כגון "ויקיציטוט", "ויקיספר" וכד', סבור אני שיהיה זה רעיון טוב להוסיף גם מילון של סלנג וביטויים בשפות שונות אשר לא ניתן למצוא במילון רגיל, ובמיוחד לא במילונים של האינטרנט (כדוגמאת "מורפיקס"). ישנם הרבה מילים וביטויים בשפה האנגלית הבריטית לדוגמא, שהישראלי הממוצע אינו יכול לשלוף את ערך המילה מאף מילון קיים, ולכן שירות כזה של מילון, כאן בויקיפדיה, יכול לתרום רבות להבנת מילות היומיום של שפות זרות. אינני יודע למי עלי לפנות ולמי יגיע רעיון זה, זו פעם ראשונה שאני פונה אליכם, אך אשמח לעזור בבניית המילון אם ובאשר תקבלו רעיון זה. בברכה, אור קורן or_koren@walla.co.il

קיים המיזם-אחות ויקימילון בשלל שפות, נראה שיש שם גם סלנג [1]. יות ≈שחייה≈ 21:08, 30 באפריל 2007 (IDT)

שלום רציתי להגיד רק שהאתר אדיר[עריכת קוד מקור]

האתר פשוט מצוין והוא עוזר לבית הספר בצורה משמעותית

(הועבר משיחה:ספירת העומר)

אחלה דברים מעניינים יש כאן

העצים החשובים של ארץ ישראל[עריכת קוד מקור]

ארץ ישראל מאופיינת בכמה עצים שחלקם נכחדו בתקופות עברו ע"י האדם או ע"י שינויי אקלים. אלון-אלון התבור,אלון התולע,אלון מצוי ואלון שסוע. ערער-ערער רם,ערער ברושי וערער ארזי(JUNIPERUS) ברוש מצוי-גדל בעבר כעץ בר בישראל אלה אורן ירושלים אשל ארז(CEDRUS)-הנטיעות בלבנון וצפון ישראל הינן למעשה חידוש של אוכלוסיות בר שנכחדו לפני אלפים בשנים! אשכרוע(BUXUS)-עץ ירוק עד שגדל בעבר בצפון ישראל ולבנון! אשוח-גדל היום בהרי לבנון וטורקיה.גדל בישראל בתקופות קרירות וגשומות יותר.המין של אגן מזרח הים התיכון הוא אשוח קיליקי(ABIES CILICICA). אשור(FAGUS)-גדל בארץ ישראל בתקופות קרירות בעבר

תיקון טעות[עריכת קוד מקור]

שלום רב, תיקון לגבי הערך: לוד - ראש העיר כעת הוא: אילן הרוש ולא בני רגב. בבקשה תקנו זאת תודה ליאת

שלום, את מוזמנת לתקן את הערך בעצמך, זה כל היופי בויקיפדיה. יות ≈שחייה≈ 03:44, 10 במאי 2007 (IDT)

למעשה היא לא יכולה. זהו ערך שעובד עם בוט היישובים. שינוי המידע מורכב יותר. ‏Gridge ۩ שיחה 03:52, 10 במאי 2007 (IDT).

כל משתמש יכול לערוך את התבנית הזאת. אבל אני לא בטוח שהמידע הזה נכון, באתר של הערייה כתוב בני רגב ולא מצאתי שום מידע על בחירות שבהם זכה אילן הרוש... יות ≈שחייה≈ 05:07, 10 במאי 2007 (IDT)

נראה לי שזו הבעיה הקישור איתן6 22:06, 16 במאי 2007 (IDT)

בערך "21 ביוני" כתוב כך: "1327 - אדוארד השלישי מלך אנגליה (נולד ב-1312)" חשבתי שזה מוזר שמישהו היה מלך אנגליה וחי רק 15 שנים ונכנסתי לערך אדוארד השלישי מלך אנגליה. הוא נפטר בשנת 1377 ולא 1327. כדאי לתקן.

אני רואה שכבר תיקנת שם. עשית את הדבר הנכון. מגיסטר 15:40, 12 במאי 2007 (IDT)

מדוע לא? הנרי השישי מלך אנגליה מלך מגיל שנה.(על הנייר אמנם) איתן6 22:04, 16 במאי 2007 (IDT)

בצק פריך - הערה[עריכת קוד מקור]

שלום רב, תחת הערך "בצק פריך" נפלה, לעניות דעתי טעות. שכן, בצק פריך בצרפתית: Pâte sablée בתרגום מילולי בצק "חולי" (מהמילה SABLE - חול). שכן הוא מתפורר כגרגרי חול. תחת ערך זה תרגמתם: Pâte brisée . מדובר בבצק אחר, אמנם מדובר בבצק רך, אך באכילתו "נשבר", כמו ביסקוויט. לדעתי, אין מונח בעברית ל-Pâte brisée.

אתה מוזמן לתקן בעצמך את הערך - כל אחד יכול לערוך, על ידי לחיצה על לשונית "עריכה" בכל ערך. בברכה, רותם 16:32, 13 במאי 2007 (IDT)
לא יכולתי לערוך, משום שאין לשונית עריכה בהקדמה.
יש לשונית עריכה כללית למעלה. אתה מוזמן להירשם לוויקיפדיה, כדי שנוכל לתקשר איתך יותר טוב. בברכה, רותם 23:19, 13 במאי 2007 (IDT)

כל הכבוד ![עריכת קוד מקור]

אני חייבת לציין אתם פשוט עושים את החיים לקלים הרבה יותר ! תודה, תודה, תודה! רעות

תיקון טעות קלה[עריכת קוד מקור]

היי, בערך "בסיס טיסה", חלה טעות. רשמתם שבטייסת תחזוקה קיים גם תמ"מ, אך גף זה, שייך לטיסת תעופה. ייתכן שעם השנים הגף עבר לטייסת תעופה, ואינכם מעודכנים.

בברכה, אוראל.

מחיקת ערך "ההסתדרות הרפואית בישראל"[עריכת קוד מקור]

היום העליתי ערך זה לויקיפדיה והוא נמחק עקב היותו מועתק מאתר ההסתדרות הרפואית בישראל. אני עובדת ההסתדרות- מזכירת אתר הר"י, וקיבלתי הוראה מהנהלת המוסד להעלות את הערך לויקיפדיה ולהעתיק את התוכן ישירות מאתר הר"י. אנא אשרו הערך.

תודה, מלי אזולאי 054-4936377, בעבודה בבוקר: 03-6100479 אימייל: malia@ima.org.il; malia1@walla.co.il

לא ניתן לשחרר את הטקסט תחת הרשיון של ויקיפדיה ובאותה נשימה לטעון באתרך שהחומר מוגן בזכויות יוצרים. הידרו 20:56, 16 במאי 2007 (IDT)
אממ.. אתה טועה, בהחלט ניתן. יונתן שיחה 21:05, 16 במאי 2007 (IDT)

אני מחרימה את ויקיפדיה בעברית על הסרת הערך של שמואל ירושלמי[עריכת קוד מקור]

טקסט לא מעוצב

ויקיפדיה שלום

ביום ראשון 13.05.07, נמחק מהויקיפדיה העברית ערך על משורר המחאה הישראלי הידוע - שמואל ירושלמי.

שמואל ירושלמי הוא משורר מהפכני. בין היתר דוגל בביטול הציונות ובהפיכתה של ישראל למדינת כל תושביה; יזם תוכנית להידברות בין תושבי שדרות ובית-חאנון; היה בין יוזמי העצומה, הקוראת ליהודים בארץ ובעולם, לתמוך בתוכנית חזון לאומי עתידי של ערביי ישראל.

אין שמץ ספק, שהחחלטה למחוק את שמואל ירושלמי מהויקיפדיה בעברית, התקבלה מסיבות פוליטיות טהורות.

נוסף לכך, ירושלמי הוא אחד המשוררים העבריים הבודדים ששמם מוזכר מידי פעם בתקשורת בילאומית. כמו-כן, ערכים על ירושלמי, מופיעים בארבע ויקיפדיות בשפות זרות.

היה ברור שלהנהלת הויקיפדיה יש מגמה מכוונת מראש, להשיג רוב בעד המחיקה. בין היתר, בהצבעה הורשו להשתתף, אך ורק משתמשי ויקיפדיה, הרשומים באתר לפחות חודש ימים, ושביצעו לפחות 100 עריכות בערכי האתר. בדרך זאת, הנהלת האתר מנעה מהרבה מאוד אנשים להביע את דעתם בנושא.

אנשי ויקיפדיה- אתם עשיתם זילות של המושג "אנציקלופדיה חופשית", בכך ש: 1- מנעתם מידע 2-מנעתם הצבעה של גולשים

על כך אני מחרימה אתכם ולא נאשתמש בויקיפדיה עד שלא תחזרו בכם. אני קוראת ליתר הגולשים לעשות כמוני.

שיר, חיפה

מניעת ההצבעה למי שאינם עומדים בסטנדרטים שציינת היא נוהל כללי בוויקיפדיה העברית ואינה ייחודית להצבעה אודות מר ירושלמי, הכלל נקבע על מנת למנוע הטיית ההצבעות ע"י מי שאינם מכירים את הכללים והנוהלים של ויקיפדיה כראוי. בברכה, --איש המרק 21:22, 16 במאי 2007 (IDT)
אני חייב להודות שהאיום של הפסקת השימוש מצידך האתר מעלה בת שחוק על פני. את חושבת שחרם צרכנים על הויקיפדיה יגרום לגופים המסחריים לצמצם את כמות הפירסומות שבה? עמית 08:46, 18 במאי 2007 (IDT)

אדלברט שמיסו[עריכת קוד מקור]

שלום רב,

קודם כל, אין לתאר עד כמה המיזם שלכם חשוב ועד כמה אני נעזרת בו. אם הייתי קצת פחות תפרנית הייתי תורמת לכם כסף. אני מקווה שלא אשכח זאת כשאהיה עשירה מאוד (בע"ה, יום אחד)....

אני מבקשת להעיר שלפי דעתי חסר כאן ערך - אני מחפשת מידע על אלדברט שמיסו ועל ספרו "פטר שלומיאל" ואין.

יום נעים :) מרים

למרים שלום. הערכים אכן טרם נכתבו בעברית, וחבל, כי המדובר בדמות מעניינת וביצירה ספרותית חשובה. בוויקיפדיות זרות הערכים קיימים. אפנה אותך לוויקיפדיה האנגלית, וממנה ניתן להגיע לוויקיפדיה הגרמנית, שם, כמובן הערכים מפורטים בהרבה. אדלברט פון שמיסו - Chamisso, ופטר שלומיאל Peter Schlemihl. כאן בוויקיפדיה יש כמות מסויימת של חובבי התרבות והספרות הגרמנית (כמובן של האספקטים החיוביים שלה בלבד), ובראשם עומד משתמש: Harel. אני משוכנע שאם תבקשי ממנו יפה בדף השיחה שלו, יעלו הערכים על שמיסו ועל פטר שלומיאל בתרגום עברי יפה, ואולי תוך הוספות מעניינות, בתוך זמן קצר. קילגור טראוט 07:16, 18 במאי 2007 (IDT)
לשמיסו ולנובלה שלו מקום של כבוד ברשימת ה"לכתיבה בעתיד" שלי, ואשתדל להקדים מקומם לראש התור ואף להגיע אליהם בימים הקרובים ממש. תודה מרים! ‏Harel‏ • שיחה 09:28, 18 במאי 2007 (IDT)
התחלתי. ‏Harel‏ • שיחה 17:48, 18 במאי 2007 (IDT)

מי יכול להדריך אותי בעיצוב ובנייה של ערכים?[עריכת קוד מקור]

אני רוצה להוסיף ולתרום המון פרטים ומידע לגבי כריסטינה אגילרה כמו בוויקיפדיה שבאנגלית. ולפעמים משתמשים מוחקים לי כל מיני דברים שאני מוסיף או תמונות. ואני לא יודע מתי זה מגיע למובן שאכפתי את החוקים של וויקיפדיה (כי אני עובד לפי המדריך) אז יש אולי מישהו שיכול להדריך אותי איך לעבוד פה עם הבנייה והעיצוב קצת יותר לעומק?

אתה יכול לפנות למוחק ולשאול אותו למה מחק. ‏Yonidebest Ω Talk 04:12, 19 במאי 2007 (IDT)
חלק אומרים שזה תמונות מוגנות ובוויקיפדיה שבאנגלית התמונות כן מוצגות, וחלק סתם משנים לי את הנוסח ומוחקים כל מיני משפטים. אני מעדיף לדבר עם איזה מישהו במסנג'ר או באיסיקיו שיש לו סמכות למחוק ולשנות פה שידריך אותי באיזו דרך להוסיף את המידע שלי בין אם זה פרטים ובין אם זה תמונות, ולא לפרט פה.
ראה ויקיפדיה:חממה, וכדאי גם לקרוא את עזרה:תמונות. כמו כן, אנא חתום על הודעותיך בדפי השיחה ב-"~~~~". תווים אלה יהפכו לשמך ומועד השמירה כשתלחץ "שמור". תודה, ‏odedee שיחה 07:36, 19 במאי 2007 (IDT)

ברצוני לציין לשבח את היוזמה בהקמת אתר מידע שכזה[עריכת קוד מקור]

כל הכבוד להוגי הרעיון על יוזמה שכזו להעלאת אתר עם מידע כל כך רב ומגוון שיעזור לכל מבקש ועוד בחינם. אני אמא לשני ילדים ומאז שאני הגעתי די בטעות לאתר זה אני לא מפסיקה להשתמש בו בכל דרך ובכל צורה. עד כה מצאתי באתר את כל התשובות שחיפשתי ובמיוחד בחיפוש עזרה לבני בהכנת שיעורי הבית בפרט ומה גם, בעבורי בכלל. חיזקו ואמצו והמשיכו כך, יברככם השם. מירי

תודה רבה על המחמאות :-) ‏Gridge ۩ שיחה 00:50, 25 במאי 2007 (IDT).

להוסיף נושאים[עריכת קוד מקור]

אתם צריכים להוסיף נושאים יותר סוגים של פרחים!

למה שלא תיצרו קטגוריות של מושגי בסיס בתחומים השונים כדי שאנשים יוכלו ללמוד באופן אוטודידקטי?אה ותודה על אתר נפלא זה

תודה על ההצעה, אך היא כבר ממומשת. בתחתית כל ערך, ממש למטה, מופיעות כל הקטגוריות שאליהן הוא משויך. פירוט נוסף בויקיפדיה:קטגוריה. ‏odedee שיחה 22:20, 25 במאי 2007 (IDT)

שלום רב, אני מורה ומשתשמש רבות באתרכם העוזר לי רבות, אולם מדוע התאריכים שלכם מראים את שנת 2006 כשאנחנו ב - 2007? .... תודה אמנון

אילו תאריכים מראים כי השנה היא 2006? בדף מסויים כלשהו? אליזבט שיחה 22:14, 26 במאי 2007 (IDT)

כל הכבוד![עריכת קוד מקור]

רציתי לומר כל הכבוד למפטרלים אשר מצליחים למנוע את ההשחתות (הסידרתיות), ראו לדוגמא את הערך דוד בן גוריון וכמה השחתות הערך עבר ושכל פעם מישהו אחר משחזר 62.219.228.172 09:04, 28 במאי 2007 (IDT)

אני מקווה שמשוב זה יפורסם ולא יצונזר.[עריכת קוד מקור]

אני מקווה שמשוב זה יפורסם ולא יצונזר. קראתי את הכתבה במעריב על טעויות גסות בערכים באתר כמו גם השמטות פרטים חשובים. בושה וחרפה . חבל שהחובבנות והדלינטיות שפושות במדינת ישראל בכל המערכות קיימים גם הויקיפדיה. אלי

אלי, אם יש לך בעיות, אל תיכנס או שתכתוב אתה ערכים לתפארת המדינה... בושה וחרפה החוסר בושה שלך. נטע 10:35, 28 במאי 2007 (IDT)

תודה על המידע שאתם נותנים תמיד מפה אני לוקחת מידע ומסכמת

ממה שקראתי כשהמורה מבקשת לסכם על מישהו\ משהו.

אבל יש דבר אחד שזה מעצבן שיש מעט תמונות ולפעמים המון תמונות ושתי שורות... והפוך...

אני מקווה שהבנתם בסך הכל אתר מצליח!

ניקי

זרוע וביצה -המשך[עריכת קוד מקור]

האב היקר שכתב ל יהארה, אין לי מושג איך להוסיף לערך אז אני מוסיפה כאן בתקווה שישימו את זה בערך...... --88.155.49.241 19:18, 30 במאי 2007 (IDT)עינת צינטנבאום

לאחראי ויקיפדיה~~!!!!!! כנסו זה דחוף[עריכת קוד מקור]

הוספתי איפשהו פה תחת הכותרת זרוע וביצה משהו שעלול לעזור לכם ולהוסיף קצת מידע.. רציתי לשלוח לכם את כל מה שיש לי על כל הקערה, אחרי שיגישו ל יאת העבודה בחזרה אבל......... אם ככה אתם מתייחסים לאנשים שעוזרים לכם אז אני לא אשלח יותר עוד מידע!!!! דרך אגב יש כמה כותרות של זרוע וביצ האז תבדקו איזה זה --88.155.49.241 19:24, 30 במאי 2007 (IDT)עינת צינטנבאום19:24, 30 במאי 2007 (IDT)19:24, 30 במאי 2007 (IDT)19:24, 30 במאי 2007 (IDT)19:24, 30 במאי 2007 (IDT)19:24, 30 במאי 2007 (IDT)19:24, 30 במאי 2007 (IDT)88.155.49.241 19:24, 30 במאי 2007 (IDT)

שלום עינת. לאט לאט. אם התרומה הראשונה שלך לא התקבלה, יתכן שיש בעיה באופן הכתיבה או בתוכן. אני מציע לך לקרוא את ויקיפדיה:ברוכים הבאים ולהתחיל משם. יש כמה דברים שצריך ללמוד כשמתחילים לכתוב כאן. קומולוסשיחה 19:31, 30 במאי 2007 (IDT)