לדלג לתוכן

ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:אבשלום שוהם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:אבשלום שוהם

  • תאריך תחילת ההצבעה: ~~~~~
  • תאריך סיום ההצבעה: {{ס:#זמןמ:H:i, j xg Y|+6 days +23 hours +59 minutes}} (IDT)

מה עושים עם הערך אבשלום שוהם שנוצר לאחרונה? הופכים להפנייה למערת אבשלום או משאירים כמות שהוא?

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

עמדת צד א' - מחיקת הערך אבשלום שוהם[עריכת קוד מקור]

האם האופציה הזה תקפה? בשביל למחוק ערך יש לפתוח בהצבעת מחיקה ולא בהליך של הצבעת מחלוקת. Eladti - שיחה 21:34, 3 במרץ 2019 (IST)

ההצבעה הזו פסולה ופגומה. הצבעת מחיקה היא עניין אחד, השאלה האם לעשות הפניה היא שאלה אחרת. אין לנו הצבעות מחיקה בצורת שולצה. מתייג לכאן את משתמש:Lostam שיעשה סדר בבלגן. דגש21:37, 3 במרץ 2019 (IST)
אני מסכים שזו אופציה לא תקפה ויש להסיר אותה. בורה בורה - שיחה 21:38, 3 במרץ 2019 (IST)
מסכים. בדיון הועלו גם האפשרות למחוק וגם האפשרות לאחד. כעת אפשר לפתוח או הצבעת מחיקה או הצבעת מחלוקת על האיחוד. Dovno - שיחה 21:39, 3 במרץ 2019 (IST)
לא מוחקים ערך באמצעות הצבעת מחלוקת. בשביל זה יש דיוני חשיבות והצבעות מחיקה. בכלל, כל ההצבעה הזאת נראית מוזרה. גם לא מחליטים אם להפוך ערך להפניה או להשאירו כפי שהוא בהצבעת מחלוקת. Lostam - שיחה 23:37, 3 במרץ 2019 (IST)
ולמה לא? זו כבר הצבעה לגיטימית. בורה בורה - שיחה 23:44, 3 במרץ 2019 (IST)

די עם הדרמה. האופציה הזו תקפה לחלוטין, אין כאן שום דבר פסול או פגום. עמדה זו לגיטימית לחלוטין, רק שכדי שהיא תתקבל - יש צורך ברוב של 55% לפחות, כמקובל. זה הכל. שתו כוס מים ותרגעו. יוניון ג'ק - שיחה 01:49, 4 במרץ 2019 (IST)

לשתות מים זה תמיד טוב, אבל לא מקדם את הדיון. צריך לפתוח הצבעת מחיקה. אם יימחק - נחשוב הלאה. נרו יאירשיחה • כ"ט באדר א' ה'תשע"ט • 14:18, 6 במרץ 2019 (IST)

עמדת צד ב' - הפיכת הערך אבשלום שוהם להיות הפנייה לערך מערת הנטיפים (שורק)[עריכת קוד מקור]

קיומו של ערך עצמאי על אבשלום שוהם איננו מוצדק. מלבד שקיומו מנוגד למדיניות המצמצמת מאד את כתיבת ערכים על חללי צה"ל כדי שלא להפלות ביניהם, הערך הוא גם דל וקצר ביחס לערך ביוגרפי (והעובדה שיש הרבה קצרמרים לא ביוגרפיים כמוהו לא עושה את מצבו לטוב יותר. למעשה רוב הערכים ברשימה שציין בורה בורה בהמשך אינם ערכים ביוגרפיים). בנסיבות אלו די שהמידע המשמעותי ממנו (לא כולל הנצחה באנדרטאות שונות, דבר שנעשה ביחס לרוב חללי צה"ל) יועבר להיות פסקה בערך על המערה, והערך יהפוך להפנייה לשם. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 16:04, 6 במרץ 2019 (IST)

עמדת צד ג' - השארת הערך אבשלום שוהם כמו היום[עריכת קוד מקור]

יש חשיבות, נתפס כסמל, לחייל שנפצע אנושות במלחמת ההתשה, ונאבק במשך למעלה משנתיים על חיו עד לפטירתו, וזכה להנצחה במערה ידועה ועוד. סיפורו זכה לכמה אזכורים ברשת, בעיקר בנוגע למערה. יש כתבה ישנה על כך שהמערכה נחנכה בטקס. כתוב שהושקעו בפיתוחה 4 מיליון לירות ושאמו גזרה את הסרט.

מדובר בחייל שעל שמו מגה-הנצחה, המערה המתוירת ביותר בישראל. ללא ספק מהמקרים החריגים שההנצחה מצדיקה את כתיבת הערך. יש עוד מקרים כאלה למשל אורי מימון, עמירם מנור טייס שהופל ושנרצח על ידי בדואים, וברוך ג'מילי שסתם כתב גרפיטי והונצח בשיר. במקרה זה לא נכון לאחד. גם מערה על שמו וגם ספר שמבוסס על חייו.

לא חושב שיש תקדים לאחד ערך ביוגרפי עם ערך על מערה. צריך לשמור על הפרדה הגיונית באנציקלופדיה. יש גם 2-3 קישורים חיצוניים? מה נעשה איתם? לא מתאים לשים אותם בערך על המערה.

אין מקום לטענה שהערך "דל". זה ערך של 2,700 בתים. יותר מ-43,531 ערכים אצלנו (לא כולל פירושונים) שהם 18.2% מהערכים במערכת! ראו petscan:8097880 (שאילתה ארוכה). בורה בורה - שיחה 21:33, 3 במרץ 2019 (IST)

בורה בורה ניסח זאת היטב, לטעמי להשאיר. נ.ב. מדוע התבנית הבסיסית לחייל שנפל נמחקה? ראו את הגרסה הראשונה לערך.ליילה טוב,רוניRonyH73 - שיחה 00:46, 4 במרץ 2019 (IST)

היא תחזור במידה והערך ישאר. כך היה במחלוקות קודמות במקרים דומים או אפילו בערכים לא במחלוקת כמו טוראי נתן אלבז. בורה בורה - שיחה 00:53, 4 במרץ 2019 (IST)

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

שיטת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

יש לדרג את כל האפשרויות העומדות להצבעה. אפשרויות שתתעלמו מהן ייחשבו לאחרונות בתור. הדירוג יכול להיות חלקי, ואסור לו לכלול סתירות פנימיות.

את ההעדפות אפשר לנסח באופן מילולי, למשל "אפשרות א', ואם לא אז ב' או ג', ואם לא אז ד'". אפשר גם להשתמש בקיצורים המקובלים:

  • ד – העדפת אפשרות ד' על פני כל אפשרות אחרת.
  • בגא - העדפת אפשרות ב', ואם לא אז ג' ואם לא אז א' ואם לא אז כל אפשרות אחרת.
  • ב(גא) - העדפת אפשרות ב' כאפשרות ראשונה ולאחר מכן א' או ג' ללא העדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • גד(אב) – העדפת האפשרויות ג' ו-ד' על פני אפשרויות א' ו-ב', כשאפשרות ג' עדיפה על פני ד' ולאחריהן א' ו-ב' ללא ההעדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • (דה)(אבג) – העדפת אפשרויות ד' או ה' (ללא העדפה ביניהן) על פני אפשרויות א', ב' או ג' (ללא העדפה ביניהן) ואותן על פני כל אפשרות אחרת.

הקולות ישוקללו לפי שיטת שולצה למציאת זוכה יחיד.

אפשרויות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

ההצבעה[עריכת קוד מקור]

  • לא מצביע עד שאין הסכמה כללית על הסרת או השארת אופציה א' וקורא לכולם לעשות כך. בורה בורה - שיחה 08:31, 7 במרץ 2019 (IST)
    מסכים.
    1. אפשרות א' מנוגדת לכללים (להצבעות מחיקה נהלים משלהן), כפי שנכתב ע"י מספר משתמשים, כולל ע"י האחראי על דיוני החשיבות והצבעות המחיקה.
    2. אף אחד לא כתב תמיכה באפשרות א' ולכן יש להסירה מההצבעה בכל מקרה, גם אם היתה תקינה (והיא לא).
    3. אם מסירים את אפשרות א', זה משנה את מבנה ההצבעה - משולצה של 3 אפשרויות, להצבעת בעד/נגד פשוטה בין 2 אפשרויות, וזה מצריך את עדכון פרק שיטת ההצבעה.
    4. אם משום מה משאירים את אפשרות א' (רק בתנאי שיש לה תומכים והקהילה תסכים שהיא אפשרות תקינה), עדיין יש להסביר בדיוק איך זה יתנהל מול שאר האפשרויות. הצבעות מחיקה דורשות רוב מיוחס ולא נעשות בשולצה. יש לפרט בפרק שיטת ההצבעה (ולקבל הסכמה על כך ממשתתפי הדיון) בדיוק איך יוחלט (55% תמיכה ב-א' מול כל השאר? מול כל אפשרות אחרת בנפרד? מה אם א' תקבל רוב אך לא מספיק להיות מיוחס - איך מכריעים בין האחרות?)
    בלי טיפול בכל אלו ההצבעה ברגע זה אינה תקינה ואי אפשר לפתוח אותה. Dovno - שיחה 08:39, 7 במרץ 2019 (IST)
אני תומך באפשרות א', כהצבעת מחיקה. לא מחלוקת. נרו יאירשיחה • ל' באדר א' ה'תשע"ט • 17:41, 7 במרץ 2019 (IST)

רוצים שאפתח הצבעת מחיקה לערך? אין בעיה. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 18:14, 7 במרץ 2019 (IST)

כן. נרו יאירשיחה • ל' באדר א' ה'תשע"ט • 20:56, 7 במרץ 2019 (IST)
לא. רוצים הצבעת מחלוקת בין ב' וג' בלבד. בורה בורה - שיחה 21:21, 7 במרץ 2019 (IST)
רבים בדף השיחה בעד מחיקה. הצבעת מחיקה תפתור את הסיבוך המוזר שנוצר כאן שלא לצורך. נרו יאירשיחה • ל' באדר א' ה'תשע"ט • 21:51, 7 במרץ 2019 (IST)
פתחתי את הצבעת המחיקה. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 22:00, 7 במרץ 2019 (IST)

יפורסמו בהמשך.